abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2021 @ 20:54:19 #176
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201989876
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:

[..]Daarbij, de schuld ligt niet bij de regering maar bij de ongevaccineerden hè.
Ja hoor Hugo. Zelfs bij een 100% vaccinatiegraad zullen we altijd aan maatregelen blijven zitten, tenzij we eindelijk de moeilijke beslissing maken om gewoon een keer de schade te pakken. Indammen is al sinds de zomer verleden tijd.

Deze trein is gewoon niet meer te stoppen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201989891
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja hoor Hugo. Zelfs bij een 100% vaccinatiegraad zullen we altijd aan maatregelen blijven zitten, tenzij we eindelijk de moeilijke beslissing maken om gewoon een keer de schade te pakken. Indammen is al sinds de zomer verleden tijd.

Deze trein is gewoon niet meer te stoppen.
Dat was sarcasme mn beste ;)
  maandag 1 november 2021 @ 20:55:31 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201989893
Gelukkig pakken ze de horeca in Zwijndrecht voortvarend aan:

quote:
Woedend en verdrietig zijn ze. Horecaondernemers in Zwijndrecht. Afgelopen weekend glipte er een haast onzichtbare mystery guest hun zaken in om te controleren of ze wel netjes de qr-code scannen. ,,Dit is toch zeker geen verstoppertje spelen? Ze zijn ons gewoon aan het uitlokken, ondernemertje pesten. Alsof wij het nog niet zwaar genoeg hebben.” Burgemeester Hein van der Loo gaat diep door het stof. ,,Deze handelswijze keur ik af.”

Vlug, haast onzichtbaar, glipte de mystery guest afgelopen weekend allerlei horecatenten in Zwijndrecht binnen. Bijna overal had hij dezelfde werkwijze. Naar binnen door de voordeur, met vlotte pasjes naar het toilet, en na een paar seconden weer richting de uitgang. In veel gevallen heeft personeel hem niet eens gezien. Geregeld bleef het bij een bezoekje aan de gang van de horecagelegenheid. En dat duurde meestal nog geen halve minuut.

De opbrengst? Zeventien waarschuwingen. Het kwam de ondernemers bijna unaniem rauw op hun dak vallen. ,,Dit is toch zeker geen spelletje? Geen verstoppertje. Dit is gewoon uitlokken, wat ze doen. Echt een luizenstreek”, zegt Willem van der Heyden van WiQui’s Corner in Zwijndrecht. ,,,Er is altijd wel een moment dat je even met je rug ergens naartoe staat of in de keuken. En dat gebeurde nu bij ons ook. Desserts werden uitgeserveerd. We waren druk bezig. Die meneer had ook gewoon even kunnen wachten, zoals bijna alle gasten doen.”
https://www.gelderlander.(...)-de-zotten~a26b7013/

Samen krijgen we de horecacorona klein!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201989894
Harde keuzes worden er dus nog niet gemaakt.
  maandag 1 november 2021 @ 20:55:41 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201989901
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:44 schreef Evenstar het volgende:
Verder helemaal eens met je laatste zin.

Edit: Ok, hier een andere studie https://www.nbcnews.com/h(...)earch-finds-n1280583 Deze is dan zeker weer NHS- of Pfizer-propaganda?
Daar zijn we het dan over eens dat het nuttiger is om de aandacht te leggen bij mensen die gevolgen (kunnen) ondervinden en hen doelgerichte keuzes te bieden w.o. "werkzame" vaccins.

De link gooi ik op dezelfde hoop als dat men volhoudt dat vaccins transmissie voorkomen, hier dan verminderen. Het verteld dat maar niet waarom dat dan met welke reden zo is (of zou zijn).
Lees de spoiler als waarom ik dat vind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals de link zegt: “Transmission is much more complex,” Butler-Wu said, meaning the Ct value is just a snapshot in time and doesn’t reflect the entire course of illness". Vooral over dat laatste valt in relatie tot transmissie veel meer te zeggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201989913
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]

Dit is echt het laagste van het laagste hoor. En mega typisch (boa)-Nederland.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 1 november 2021 @ 20:56:56 #182
451005 Grems
Clown World
pi_201989932
quote:
[..]

Lekker voor ze, meewerken aan je eigen afschaffing *O*
pi_201989945
Wel fijn dat we straks naast de ongevaccineerden ook gebrekkige qr controles de schuld kunnen geven.
  maandag 1 november 2021 @ 20:58:25 #184
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201989967
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel fijn dat we straks naast de ongevaccineerden ook gebrekkige qr controles de schuld kunnen geven.
Tja, waarom zetten ze dan geen BOA's in als QR-controleurs in plaats van dat die de controleurs moeten gaan controleren?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201989970
quote:
[..]

Ik ben blij dat de miljoenen die de BOA's extra hebben gekregen nuttig besteed worden. Iemand die naar binnen glipt, naar het toilet gaat en weer weggaat. De duizenden besmettingen die dat veroorzaakt, die gasten hebben een regelrechte ramp voorkomen.
pi_201989977
quote:
[..]

Wat kinderachtig, een soort van stealthy een zaak binnenglippen om ze te kunnen naaien.
pi_201989990
Ik ga echt zo erg kriegel worden als er weer een mondkapjesplicht komt.

Heb onwijs leuk werk , ben zelfs een beetje bevoorrecht ermee, maar niet genoeg uren uiteindelijk.

Dus gesolliciteerd voor werk erbij, gezellig op de bakkers-afdeling in de buurtsuper, aangenomen en ik krijg echt serieus de zenuwen dat ik uren achter elkaar een mondkapje op moet :'(
pi_201989992
quote:
[..]

Ik neem aan dat de burgemeester die waarschuwingen per kerende post intrekt? Wat is dit voor iets achterlijks.
zie email 27 oktober
  maandag 1 november 2021 @ 20:59:41 #189
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201989995
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben blij dat de miljoenen die de BOA's extra hebben gekregen nuttig besteed worden. Iemand die naar binnen glipt, naar het toilet gaat en weer weggaat. De duizenden besmettingen die dat veroorzaakt, die gasten hebben een regelrechte ramp voorkomen.
Je weet toch, die rioolwatermetingen moeten ergens vandaan komen!
pi_201989996
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tja, waarom zetten ze dan geen BOA's in als QR-controleurs in plaats van dat die de controleurs moeten gaan controleren?
Tip: Wees nooit onderdeel van de oplossing als de oplossing terug kan komen om je pijn te doen. Wees onderdeel van een controlesysteem waar je altijd iemand anders de schuld kunt geven.
  maandag 1 november 2021 @ 20:59:58 #191
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201990000
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Want als het niet werkt, hebben we méér QR nodig.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 1 november 2021 @ 21:00:26 #192
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990009
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Want als het niet werkt, hebben we méér QR nodig.
QR-codes voor de QR-controleurs. Dat zal ze leren.
  maandag 1 november 2021 @ 21:00:28 #193
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201990012
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de burgemeester die waarschuwingen per kerende post intrekt? Wat is dit voor iets achterlijks.
Dit is echt sneaky en zielig. Zo van 'we zullen ze eens pakken!'
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201990014
quote:
13s.gif Op maandag 1 november 2021 20:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat kinderachtig, een soort van stealthy een zaak binnenglippen om ze te kunnen naaien.
Maar op deze manier kun je iedereen er bij naaien. Dit gaat echt nergens over.
zie email 27 oktober
pi_201990033
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:00 schreef popje het volgende:

[..]
Dit is echt sneaky en zielig. Zo van 'we zullen ze eens pakken!'
Dit is gewoon treurig en heeft werkelijk niets met Corona bestrijden te maken. Als die vent daar nou wat besteld had dan heb je een punt. Maar dit is gewoon zinloos machtsvertoon.
zie email 27 oktober
  maandag 1 november 2021 @ 21:01:49 #196
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990037
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet ook niet wat ze precies hadden verwacht, dat iedereen bij een draaihekje werd tegen gehouden, en pas door mocht als de QR klopte, de legitimatie goed was en ze een kruisverhoor hebben gehad of ze geen niesbui hadden de afgelopen 24 uur?
  maandag 1 november 2021 @ 21:01:50 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201990038
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
De absolute top van de virologie en epidemiologie ter wereld zit bij het RIVM of is aangesloten midels het OMT. Mensen die wereldwijd honderden publicaties hebben en de grondlegger zijn van de technieken die nu gebruikt worden om zo'n pandemie te controleren.

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat die er zo naast zitten.
Ik wel en dat is geen verwijt: massavorming waar bij het moment om de trein te stoppen inmiddels vele stations achter ons liggen. Het ging wmb al fout dat wetenschap gaat bepalen wat mensen moeten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 1 november 2021 @ 21:01:54 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201990040
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Iets verder in het stuk is te lezen dat de burgemeester 100% achter de controles staat 'maar de vorm betreurt'. Maar ook dat er inmiddels zes waarschuwingen zijn ingetrokken en de rest nog nader bekeken wordt.

Ik geloof dat iedereen die ook maar zijdelings bij het coronabeleid betrokken is het woordje 'draagvlak' uit zijn woordenboek heeft moeten schrappen alvorens mee te mogen doen. Ik wacht met smart op de boa's die gezinnetjes gaan afvoeren bij de komende sinterklaasintochten omdat moeder geen QR-code heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201990042
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach. Het laat precies zien waarom we de komende tijd nog niet van de QR code af komen. De veiligheidsregio's zitten met een permanente semi bij de controlemogelijkheden.
pi_201990051
Als ik de baas zou zijn geweest van het journaal:

- Kerken en moskee'en mogen 1 dag per week open, mitst mondkapjes en 75% 50% bezetting, en max 1 dienst per dag.
- QR plicht houden zoals het is, ook al ben ik het niet met de QR maatschappij eens
- Boosterprik aanbieden aan verpleeghuisbewoners om te beginnen
- Veel meer gerichte voorlichtingsacties richting ongevaccineerden
- Meer open data over ratio ongevaccineerden/gevaccineerden in zkh

Met mondkapjes gaan we de oorlog niet winnen, dat is 1 ding wat wel zeker is, plus dat je er nu tot minimaal mei aan vast zit, 3 maanden zonder, en dan mogen ze weer op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')