abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201984555
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Maar wat en welke maatregelen.. kom op lekken die zooi.
"Niet te ontkomen" zal nog een uitdaging voor die vent worden. Roepen is 1.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_201984557
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:39 schreef Anton91 het volgende:

Dan werkt het vaccin dus prima als ze de ziekte kunnen dragen, maar zelf niet ziek worden. Alleen jammer dat we zoveel rekening houden met alles en iedereen, we zouden beter een maximum aantal bedden beschikbaar kunnen stellen en verder gewoon doorgaan.
Het betreft hier de groep die er voor de massavaccinaties ook al niet ziek van werden.

Zij besmetten nu geruisloos en ongehinderd dezelfde personen die in 2020 ook ontvankelijk waren voor corona, en bij wie heden het vaccin niet of niet (meer) afdoende werkzaam is.

Onderaan de streep geen winst, behalve 87% van de bevolking geïnjecteerd met een experimenteel vaccin, tot kinderen aan toe.
pi_201984563
Mensen op twitter die een screenshot van één of ander random snapchat account gebruiken als bron voor de maatregelen. :')
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 november 2021 @ 14:47:06 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201984565
Aftellen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201984579
Ik vind het toch wel bloedirritant dat we nu weet ik veel hoe lang op die persconferentie moeten wachten.
Tap tap tap
pi_201984584
quote:
Coronapas wordt uitgebreid en mondkapjesplicht komt terug
Het coronatoegangsbewijs wordt uitgebreid naar meer sectoren en de mondkapjesplicht keert terug. Dat kondigt het demissionaire kabinet volgens ingewijden morgen aan vanwege de oplopende besmettingscijfers.
https://nos.nl/artikel/24(...)jesplicht-komt-terug
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201984587
Mondkapjes en uitbreiding QR naar doorstroomlocaties, sportschool en zwembaden.
zie email 27 oktober
  maandag 1 november 2021 @ 14:48:50 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201984590
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 13:49 schreef Za het volgende:

[..]
Afgelopen zomer was 40% van de bevolking gevaccineerd, en raakten er 10x zoveel besmet als vorig jaar zomer en lagen er 10x zoveel in de ziekenhuizen.

Heden zijn nog weer ruim 25% meer mensen gevaccineerd dan begin juli, en raken er dagelijks 400% keer zoveel besmet en liggen er 300% meer in de ziekenhuizen.

Indien vaccins werken zou je dan niet ergens een afname verwachten?
Vaccins werken prima, doen precies waarvoor ze zijn bestemd: ze vertragen de infectiegroei en geven daarmee betrokkenen resultaten.

Het is jammer dat men geen inzicht (meer) verschaft wat de sginaalverwachtingen zijn, waarop het beleid cijfermatig is gestoeld dat wordt gebruikt om maatregelen in te voeren.
Het heeft er alles van dat de dokter niet wil vertellen dat hij een placebo gebruikt. Men voert beleid op grond van resultaten die onvoorspelbaar waren.
Gaat dat goed was het een eigen verdienste, pakt dat verkeerd uit; krijgt iemand anders de oorzakelijke schuld.

Op grond van statistische waarneming, bewerkstelligen vaccins dat mensen minder vaak in het in het ziekenhuis lijken te komen. Inhoudelijk is ook dat mensen met een onderliggende vaataandoening, met vaccinatie een betere gelegenheid verkrijgen om bij infectie hun ontoereikende afweer tot eerdere ontwikkeling te brengen zodat ze geen ernstige(r) gevolgen ondervinden die ziekenhuisopname vereist.

Itt wat men stelselmatig aanneemt en blijft inpeperen, voorkomen de vaccins op grond van hun functie en hoe het virus opereert; hier geen infectie, replicatie of transmissie. Lezers die bewijs hiervoor vragen, kunnen beter eerst nagaan dat vaccins en virus, niet daarin kan voorkomen. Ik zou graag informatie willen hebben hoe vaccins in relatie tot ons afweersysteem dan: infectie, replicatie en/of transmissie van het SAR-Cov-2 virus zou kunnen voorkomen.
Het virus dat juist daarin zo effectief is en imo alleen maar kan bestreden worden door het vroegtijdig te isoleren (ook precies wat vaccins hier feitelijk veroorzaken) zodat erger wordt voorkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201984592
Gelachen :@ :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 14:49:00 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201984593
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:46 schreef Noek het volgende:
Ben mn mondkapjes stuk aan het wassen natuurlijk.
Goed bezig. Was ik ondertussen mijn lul stuk.
pi_201984596
Dat thuiswerkadvies vind ik wel een goede. Volgens de NOS gaat dat naar 'werk de helft van de tijd thuis'. Al vorig jaar zomer riep ik al dat het veel te zwart-wit was en dat je mensen juist één of twee dagen naar kantoor had 'mogen' laten gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 1 november 2021 @ 14:49:45 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_201984602
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:12 schreef Blik het volgende:
Zal wel neerkomen op het weer inzetten van mondkapjes en het op meer plaatsen moeten tonen van de coronapas. Ik denk ook dat ze thuiswerken weer gaan inzetten, en enkel op kantoor met coronapas
Muv het laatste klopte mijn vermoeden aardig
pi_201984609
quote:
Vanaf vrijdag is de coronapas verplicht in onder meer sportscholen en zwembaden en op zogenoemde doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea.
Ik ken al iemand die zo tierend en scheldend in m'n whats app zit.
Tap tap tap
pi_201984610
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Maar wat en welke maatregelen.. kom op lekken die zooi.
Maar dan is de persco morgen niets meer aan…
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201984612
Prima, dit overleef ik nog wel.
  maandag 1 november 2021 @ 14:50:16 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984613
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:48 schreef trein2000 het volgende:
:')

We gaan de strijd winnen nu
pi_201984626
Het coronatoegangsbewijs wordt uitgebreid naar meer sectoren en de mondkapjesplicht keert terug. Dat kondigt het demissionaire kabinet volgens ingewijden morgen aan vanwege de oplopende besmettingscijfers.

Vanaf vrijdag is de coronapas verplicht in onder meer sportscholen en zwembaden en op zogenoemde doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea.

Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo. Dat kan niet direct omdat daar een wetswijziging voor nodig is, waar de Tweede Kamer nog mee moet instemmen.

Verder komt de mondkapjesplicht terug in de publieke binnenruimte en bij contactberoepen. Dat betekent dat er weer mondkapjes moeten worden gedragen bij bijvoorbeeld de kapper en op het gemeentehuis. Er wordt nog gesproken over de vraag of mondkapjes ook weer verplicht worden in winkels.

Thuiswerken
Een maatregel die wordt aangescherpt is het thuiswerkadvies, ruim een maand nadat het advies was ingetrokken. Het demissionaire kabinet wil voortaan dat mensen de helft van de tijd thuiswerken.

Eind vorige week werd al duidelijk dat het ongeveer deze kant op zou gaan, omdat het kabinet zich zorgen maakt. De afgelopen weken liep het aantal nieuwe besmettingen op, net als het aantal ziekenhuisopnames. Gisteren sloegen de academische ziekenhuizen alarm, omdat ze verwachten dat de vraag om IC-capaciteit de komende weken te groot zal worden.

Morgenavond is er een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge waarin ze de maatregelen officieel bekendmaken en toelichten. De verwachting is dat het kabinet over twee weken gaat kijken of de maatregelen voldoende zijn geweest.

Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel. 2G betekent dat alleen nog gevaccineerden en genezen corona-patiënten een QR-code kunnen krijgen. Een negatieve test is in dat geval dus niet meer genoeg.

Bron: Nos.nl
pi_201984627
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:41 schreef erkel het volgende:

Hoe kom je toch altijd tot die rare conclusies?
[..]
Bron: https://www.demorgen.be/cs-bf7316b6
Die zitten gewoon aan hun najaarscurve, net als Texas en Florida onlangs hun zomercurve wederom hadden, en Zweden halverwege deze maand ook weer een oplopende curve gaat zien.
pi_201984628
Godver niet weer die klote kapjes. Zo geen zin in. Zal wel een van de weinige zijn maar dat vond ik nog erger dan de avondklok.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_201984630
Met een mondkapje hoef ik me geen zorgen meer te maken om m'n rotte adem.
Tap tap tap
  maandag 1 november 2021 @ 14:51:38 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984631
Mondkapjes bij de kapper _O-

Niet weer deze poppenkast.
pi_201984637
Wat een waardeloze symbolische maatregelen weer.
  maandag 1 november 2021 @ 14:52:22 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201984640
Maar er mag nog wel gewoon alcohol verkocht worden na 20.00u in de supermarkten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201984642
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:50 schreef Simmertje het volgende:

Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo. Dat kan niet direct omdat daar een wetswijziging voor nodig is, waar de Tweede Kamer nog mee moet instemmen.

Verder komt de mondkapjesplicht terug in de publieke binnenruimte en bij contactberoepen. Dat betekent dat er weer mondkapjes moeten worden gedragen bij bijvoorbeeld de kapper en op het gemeentehuis. Er wordt nog gesproken over de vraag of mondkapjes ook weer verplicht worden in winkels.

Thuiswerken
Een maatregel die wordt aangescherpt is het thuiswerkadvies, ruim een maand nadat het advies was ingetrokken. Het demissionaire kabinet wil voortaan dat mensen de helft van de tijd thuiswerken.

Eind vorige week werd al duidelijk dat het ongeveer deze kant op zou gaan, omdat het kabinet zich zorgen maakt. De afgelopen weken liep het aantal nieuwe besmettingen op, net als het aantal ziekenhuisopnames. Gisteren sloegen de academische ziekenhuizen alarm, omdat ze verwachten dat de vraag om IC-capaciteit de komende weken te groot zal worden.

Morgenavond is er een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge waarin ze de maatregelen officieel bekendmaken en toelichten. De verwachting is dat het kabinet over twee weken gaat kijken of de maatregelen voldoende zijn geweest.

Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel. 2G betekent dat alleen nog gevaccineerden en genezen corona-patiënten een QR-code kunnen krijgen. Een negatieve test is in dat geval dus niet meer genoeg.

Hahaahhaahhaahahahahahaha

Wat een afgang dit
pi_201984644
quote:
Dat gaat het verschil maken O+
pi_201984646
Bizar dat die QR-code op nog meer plekken verplicht gaat worden. Onbegrijpelijk!
Het wordt steeds duidelijker dat gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn als niet gevaccineerde mensen. Bizar, mensen de toegang ontzeggen, terwijl die bepaalde sectoren het al zo moeilijk hebben (gehad). En dan straks 17% minder mensen aanwezig. Bizar!

Voor hoe lang is dat dat mensen niet meer naar binnen mogen? De rest van hun leven?
pi_201984647
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapjes bij de kapper _O-

Niet weer deze poppenkast.
Ja idd.
pi_201984652
quote:

Thuiswerken

Over een week of 4 dus met z'n allen weer in lockdown.
YaaY
Zonder wrijving geen glans
pi_201984653
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef Confetti het volgende:
Wat een waardeloze symbolische maatregelen weer.
Ja verandert geen zak natuurlijk, dus in december weer alles dicht.
Tap tap tap
pi_201984654
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:51 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet niet hoor, maar in mijn ervaring is dat nog het vervelendste aan zo'n mondkapje. Als je eigen adem stinkt en je vervolgens lekker je eigen adem direct weer in mag snuiven. :N
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 1 november 2021 @ 14:53:10 #132
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201984658
quote:
Over 3 weken een nieuwe lockdown dus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201984665
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, maar in mijn ervaring is dat nog het vervelendste aan zo'n mondkapje. Als je eigen adem stinkt en je vervolgens lekker je eigen adem direct weer in mag snuiven. :N
O ja, en je kunt ook geen pepermuntje gebruiken want dan slaat dat in je ogen.
Tap tap tap
pi_201984668
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef mir1986 het volgende:
De rest van hun leven?
Dat lijkt me te overwegen, ja.
In Southern Sun
pi_201984670
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef mir1986 het volgende:
Bizar dat die QR-code op nog meer plekken verplicht gaat worden. Onbegrijpelijk!
Het wordt steeds duidelijker dat gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zijn als niet gevaccineerde mensen. Bizar, mensen de toegang ontzeggen, terwijl die bepaalde sectoren het al zo moeilijk hebben (gehad). En dan straks 17% minder mensen aanwezig. Bizar!

Voor hoe lang is dat dat mensen niet meer naar binnen mogen? De rest van hun leven?
Ik denk inderdaad dat ongevaccineerden het volk zijn dat massaal naar musea gaat. :D
pi_201984673
He kut ik ga vrijdag naar de kapper.
Tap tap tap
pi_201984677
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat gaat het verschil maken O+
Doorstroomlocaties lijkt mij overigens een wetswijziging. Musea kun je nog onder cultuur scharen. Sportscholen en zwembaden onder sport maar dierentuinen en pretparken?
zie email 27 oktober
pi_201984683
quote:
Hoe dan? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 november 2021 @ 14:55:17 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984684
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:54 schreef CherryLips het volgende:
He kut ik ga vrijdag naar de kapper.
Ik weet zeker dat mijn kapper gewoon weer gaat zeggen, laat die kapjes maar zitten. Dat was de vorige keren ook al zo.
  maandag 1 november 2021 @ 14:55:18 #140
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201984685
De helft van de tijd naar kantoor? Dan mag ik nog wat vaker gaan dan ik nu doe *O*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_201984689
quote:

Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo.

Fokkin hufters, lekker weer scholieren pesten.
pi_201984694
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat ongevaccineerden het volk zijn dat massaal naar musea gaat. :D
Nee, want alleen mensen die niet naar musea gaan zijn de niet gevaccineerde mensen. Toch wel bijzonder dat men er vanuit gaat dat het alleen mensen in de WW/bijstand zijn die niet gevaccineerd zijn. Ik ken genoeg mensen die hoog opgeleid zijn en geen vaccinatie genomen hebben. Het merendeel trouwens in mijn omgeving.
  maandag 1 november 2021 @ 14:56:04 #143
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201984700
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat mijn kapper gewoon weer gaat zeggen, laat die kapjes maar zitten. Dat was de vorige keren ook al zo.
Mijn schoonheidsspecialiste ook. Sowieso met een gezichtsbehandeling geen optie _O-
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_201984703
quote:
Dit zou ik overigens wel echt een slecht idee vinden.

Dit gaat een hoop gedoe opleveren bij docenten... Daarmee gooi je in feite een bom onder het fysieke onderwijs.
pi_201984704
En de supermarkten weet iedereen aan elkaar geplakt en daar zeggen ze niks van.
pi_201984705
In zwembaden ook echt seriously. Dat kan je toch niet meer serieus nemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201984709
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 14:53 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Yup. Als het niet over 3 weken gebeurd dan ergens in december wel.
  maandag 1 november 2021 @ 14:56:28 #148
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201984710
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 14:53 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Tja dat is wel kiezen of delen. Had je liever NU een lockdown gehad dan? Of is er een magische maatregel die we gemist hebben?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201984711
De coronapas is zo'n succes in het bestrijden van het virus dat we dit machtige wapen nog breder in gaan zetten.

lolololololol
Go hard or go home
pi_201984712
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Kun je nagaan wat je collega's altijd moeten doorstaan.
I'll give you something to do
pi_201984713
De sportschool zal bij mij wel lekker rustig gaan worden nu gok ik zomaar gezien het volk dat er komt :X
pi_201984714
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo.

Yeps, de mensen die nauwelijks gevaar lopen, weer lekker pesten. Bizar. |:(
  maandag 1 november 2021 @ 14:56:57 #153
335133 MichaelScott
pi_201984716
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe dan? :')
De helft van de operaties voortaan op de keukentafel van de chirurg.
pi_201984717
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Goede keuze voor scholieren in plaats van studenten, maakt het nét wat dramatischer.
In Southern Sun
pi_201984719
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De mijne is ook zo relaxed gelukkig. Kapje af, wijntje erbij, helemaal prima.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_201984720
Mondkapjes :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201984722
quote:

Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel. 2G betekent dat alleen nog gevaccineerden en genezen corona-patiënten een QR-code kunnen krijgen. Een negatieve test is in dat geval dus niet meer genoeg.[/b][/i]

Ze komen nu met regeltjes die amper iets doen, seizoenseffect erbij en je kan al op je vingers na tellen dat het niet gaat zakken en er dus de QR op het werk en 2G alsnog doorgedrukt gaan worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201984726
quote:
Ik zie de ongevaccineerde risicogroep inderdaad in grote getalen in de sportschool en zwembaden!

Doorstroomlocaties zijn toch musea en bibliotheken e.d.?
pi_201984729
En yes, de mensen die niet gevaccineerd zijn, mogen straks niet meer naar de sportschool, sporthal, etc. Lijkt me echt heel goed voor hun gezondheid.
  maandag 1 november 2021 @ 14:57:54 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984732
Maar geen kapjes neem ik aan op QR-plaatsen?

Anders wordt het helemaal lekker :')
pi_201984734
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit zou ik overigens wel echt een slecht idee vinden.

Dit gaat een hoop gedoe opleveren bij docenten... Daarmee gooi je in feite een bom onder het fysieke onderwijs.
Kan wettelijk al en vereist geen wetswijziging. Wel een amvb.

Maar hoe gaat dat praktisch werken? Dat zie ik niet goed voor me. Ik struin as we speak over de campus, die gewoon openbaar terrein is. Moet er dan bij elke ingang een mannetje staan? Dan loopt het hier vast.

Nog los van de wenselijkheid.
zie email 27 oktober
  maandag 1 november 2021 @ 14:58:08 #162
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201984736
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:
Niet zeuren, houdt je snorkel mooi op zijn plek 8-)
pi_201984737
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zie de ongevaccineerde risicogroep inderdaad in grote getalen in de sportschool en zwembaden!

Vooral de kerken de moskee'en, voer daar maar mondkapjes in, lijkt me veel nuttiger
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 1 november 2021 @ 14:58:19 #164
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201984740
quote:
18s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Ze komen nu met regeltjes die amper iets doen, seizoenseffect erbij en je kan al op je vingers na tellen dat het niet gaat zakken en er dus de QR op het werk en 2G alsnog doorgedrukt gaan worden.
Leg mij eens uit wat iemand die niet gevaccineerd kán worden dan moet doen in die combinatie. Ontslag nemen en niet meer mogen werken?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201984741
quote:
18s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja, dit is de opmaat. Slim.
  maandag 1 november 2021 @ 14:58:23 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984742
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een QR-code voor de bieb _O-

Flikker toch op man.
  maandag 1 november 2021 @ 14:58:44 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201984746
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
daar ben ik ook wel klaar mee
pi_201984747
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:36 schreef eentwee het volgende:

[..]
Thuisblijven bij klachten, laten testen, quarantaine bij positieve uitslag en een beetje meer afstand houden zou denk ik al voldoende zijn. Ik hoop dat tijdens de persconferentie een dringend appel wordt gedaan op iedereen en dat polariserende en contraproductieve maatregelen uitblijven.
Dit. Ik denk dat ik al vanaf het begin geholpen zou hebben. Helaas zijn er genoeg mensen geweest die hoestend en/of snotterend op pad zijn gegaan. En het worden er ook steeds meer de laatste weken.
  maandag 1 november 2021 @ 14:58:45 #169
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201984749
twitter

#neverforget
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201984751
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef mir1986 het volgende:
En yes, de mensen die niet gevaccineerd zijn, mogen straks niet meer naar de sportschool, sporthal, etc. Lijkt me echt heel goed voor hun gezondheid.
Neem een prik.

Opgelost.
In Southern Sun
pi_201984752
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:46 schreef Za het volgende:

[..]
Het betreft hier de groep die er voor de massavaccinaties ook al niet ziek van werden.

Zij besmetten nu geruisloos en ongehinderd dezelfde personen die in 2020 ook ontvankelijk waren voor corona, en bij wie heden het vaccin niet of niet (meer) afdoende werkzaam is.

Onderaan de streep geen winst, behalve 87% van de bevolking geïnjecteerd met een experimenteel vaccin, tot kinderen aan toe.
Ben het eens dat het niet zo heel veel uitmaakt bij het gros van de bevolking, maar statistisch gezien werkt het vaccin nog steeds. De hoeveelheid opnames loopt nog steeds achter vergeleken vorig jaar dus ik denk eerder dat we moeten kijken naar andere maatregelen. Of niet zomaar iedereen meer op de IC opnemen of een boostershot voor ouderen en kwetsbaren. Misschien is het ook juist wel goed dat mensen een infectie doormaken na vaccinatie, want ik dacht dat n.a.v. een natuurlijke infectie mensen meer verschillende soorten anti-lichamen had.
pi_201984753
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:51 schreef CherryLips het volgende:
Als je minder liftknopjes likt is je adem ook beter hè ;)
  maandag 1 november 2021 @ 14:59:07 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_201984757
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:
Gevalletje ze doen gewoon maar wat. En dat is wel een patroon geworden de afgelopen anderhalf jaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201984760
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Helemaal mee eens. Hou toch op, zeker bij 85% gevaccineerd.
pi_201984761
Ik werk 5 dagen. Wat adviseren jullie dan? 5 x een halve dag naar kantoor of 2,5 dag op kantoor? En in geval van het eerste de ochtend thuis of de middag? Ze hadden beter 40% kunnen adviseren. Nu ben ik in de war :P
pi_201984762
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een QR-code voor de bieb _O-

Flikker toch op man.
Yep😂
  Redactie Sport maandag 1 november 2021 @ 14:59:30 #177
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201984763
MondkapjesGenot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 1 november 2021 @ 14:59:36 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984766
Lekker 8 maanden per jaar aan de mondkap. Man man man.
pi_201984768
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef Caland het volgende:
Gelukkig vertrek ik woensdag naar Berlijn, daar zijn de nachtclubs gewoon open. Vond Robert Koch allemaal prima.

MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
KochGod
pi_201984769
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:56 schreef Oriente het volgende:
De sportschool zal bij mij wel lekker rustig gaan worden nu gok ik zomaar gezien het volk dat er komt :X
Dat wordt nog wel een dingetje. Zeker bij de ons-kent-ons sportscholen zie ik het personeel niet zo snel handhaven eigenlijk.
I'll give you something to do
pi_201984770
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Leg mij eens uit wat iemand die niet gevaccineerd kán worden dan moet doen in die combinatie. Ontslag nemen en niet meer mogen werken?
Ziek melden de dag voor dat het ingaat.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201984771
QR voor de moskee en kerk ook?
Jatog?
Go hard or go home
pi_201984772
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef Arizona het volgende:
De helft van de tijd naar kantoor? Dan mag ik nog wat vaker gaan dan ik nu doe *O*
Dat is voor mij een versoepeling! *O*
pi_201984774
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Neem een prik.

Opgelost.
Als je als gevaccineerd persoon inderdaad niet meer besmettelijk zou zijn en de werkzaamheid niet afneemt na een paar maanden, dan zou ik erover nadenken. En ohh ja, ook nog eens 100% veilig, lijkt me ook wel fijn. De kans op bijwerkingen is groter bij mij dan dat ik in het ziekenhuis terecht zou komen. Ik heb trouwens corona gehad en een QR-code, maar die verloopt natuurlijk.
pi_201984776
Lachwekkend gewoon
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 1 november 2021 @ 15:00:39 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201984779
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:59 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat wordt nog wel een dingetje. Zeker bij de ons-kent-ons sportscholen zie ik het personeel niet zo snel handhaven eigenlijk.
De ongeschoolden zitten doorgaans toch bij de fit for free's van deze wereld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 1 november 2021 @ 15:00:43 #187
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201984780
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:00 schreef Noek het volgende:
QR voor de moskee en kerk ook?
Jatog?
Die zijn onschendbaar door het heilige artikel 6.
pi_201984781
quote:

[..]
Is sowieso een groep die vergeten wordt mijns inziens. Zeker nu met de uitbreiding van CoronaCheck.
zie email 27 oktober
pi_201984783
Hoop dat het volk gewoon eigen rechter speelt en geen mondkapjes meer op gaat zetten.
  maandag 1 november 2021 @ 15:01:00 #190
335133 MichaelScott
pi_201984785
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:59 schreef alpeko het volgende:
Ik werk 5 dagen. Wat adviseren jullie dan? 5 x een halve dag naar kantoor of 2,5 dag op kantoor? En in geval van het eerste de ochtend thuis of de middag? Ze hadden beter 40% kunnen adviseren. Nu ben ik in de war :P
Het is een maximum, ik zou het dus naar beneden afronden en voor 2 dagen kantoor gaan. O-)
pi_201984786
Echt flikker op met die mondkapjes
pi_201984790
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Als je als gevaccineerd persoon inderdaad niet meer besmettelijk zou zijn en de werkzaamheid niet afneemt na een paar maanden, dan zou ik erover nadenken. En ohh ja, ook nog eens 100% veilig, lijkt me ook wel fijn. De kans op bijwerkingen is groter bij mij dan dat ik in het ziekenhuis terecht zou komen. Ik heb trouwens corona gehad en een QR-code, maar die verloopt natuurlijk.
Het is jouw keuze, prima :). Maar het is makkelijk op te lossen.
In Southern Sun
pi_201984792
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan wettelijk al en vereist geen wetswijziging. Wel een amvb.

Maar hoe gaat dat praktisch werken? Dat zie ik niet goed voor me. Ik struin as we speak over de campus, die gewoon openbaar terrein is. Moet er dan bij elke ingang een mannetje staan? Dan loopt het hier vast.

Nog los van de wenselijkheid.
De praktische controle zie ik nog als het minste probleem.

In het uiterste geval kun je er nog wat studenten neerzetten die wat willen bijverdienen.
pi_201984794
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:00 schreef Caland het volgende:

[..]
De ongeschoolden zitten doorgaans toch bij de fit for free's van deze wereld.
Gelukkig maar, want heb daar een paar weken geleden aandelen van gekocht.
pi_201984796
Maar wat zijn de gevolgen voor de horeca?

pi_201984797
Hardop lachen om de weerstand tegen die mondkapjes :D.
In Southern Sun
pi_201984798
Tja zolang iedereen er aan meewerkt en alleen klaagt op internet komen er steeds meer van deze onzinnige regeltjes waar niemand wat mee opschiet maar wel iedereen veel last van heeft.

Zelf de horeca hoor je niet meer klagen, ze vinden het blijkbaar wel prima zo.
pi_201984802
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Neem een prik.

Opgelost.
Wat ook nog eens beter is voor je gezondheid. O-)
  maandag 1 november 2021 @ 15:02:18 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201984803
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar wat zijn de gevolgen voor de horeca?

[ afbeelding ]
Bier drinken door je mondlap heen.
pi_201984804
:lijstje: :M
pi_201984806
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Hardop lachen om de weerstand tegen die mondkapjes :D.
Waarom?
pi_201984808
quote:

[..]
Ik weet het ook niet.

Van mezelf weet ik het ook niet. Ik ben een principelul en ga dat vaccin niet nemen. Hoe dat allemaal moet straks weet ik niet. Trieste bende. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')