Ja natuurlijk is dat toegestaan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:52 schreef emigreer het volgende:
Ik ben van plan om een bod uit te brengen op een jaren 30 bovenwoning. De onderburen hebben een boom in de voortuin die pal voor het raam groeit. Is zoiets toegestaan? En als ze er niks aan willen doen mag ik dan het raam vrij snoeien? Ik kon op google alleen dingen vinden over overhangende bomen aan de zijkant.
Nee, hoe kom je erbij?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dat toegestaan.
Leek mij ook wel, sommige takken komen gewoon tegen het raam aan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dat toegestaan.
Oh, ik dacht dat je je uitzicht vrij wilde snoeien.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:12 schreef emigreer het volgende:
[..]
Leek mij ook wel, sommige takken komen gewoon tegen het raam aan.
Je mag toch een boom laten groeien in je eigen tuin? Ik kijk veel Rijdende rechter. Daar gaat het allemaal over bomen. Alleen bomen die gevaar op leveren of te kort op de erfgrens staan moeten weg.quote:
Als ze tegen het raam komen, dan is dat een gevaarlijke situatie, dus dan moet er gesnoeid worden.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:12 schreef emigreer het volgende:
[..]
Leek mij ook wel, sommige takken komen gewoon tegen het raam aan.
Deze boom staat in de tuin van de onderburen. Hij vraagt of hij de boom mag snoeien.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je mag toch een boom laten groeien in je eigen tuin? Ik kijk veel Rijdende rechter. Daar gaat het allemaal over bomen. Alleen bomen die gevaar op leveren of te kort op de erfgrens staan moeten weg.
indien ze ja zeggen en even later zich bedenken heb je geen poot om op te staan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:49 schreef Delenlill het volgende:
Indien ze nee zeggen naar een ander huis gaan zoeken als dit echt een bezwaar is. (een woonkamer zou bezwaarlijker zijn dan bijvoorbeeld een toilet).
Juridisch gezien is dat (via natrekking) dan de boomhut van de onderburen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:54 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zou wel kopen en in de kruin van de boom een boomhut bouwen![]()
Vanaf je balkon stap je zo je boomhut binnen
Dat was idd het enige wat ik via google tegenkwam.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:13 schreef Sodemieters het volgende:
Lees dit maar eens.
Als jij de boom weg wilt hebben en de buren willen dat niet, zul je naar de rechter moeten. Waarbij je mogelijk wint, mogelijk ook niet.
Je kunt nog even nagaan wat er mogelijk over is vastgelegd in de splitsingsakte / huishoudelijk reglement van de VvE.
Hoezo ruzie? Die buren zien alleen een stam vanuit hun huis. Als ik die takken afzaag die voor het raam zitten dan zien ze nog steeds die stam.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 09:15 schreef HMS het volgende:
Is die boom niet van de VVE? Want je koopt geen eigendom maar iedere bewoner koopt een appartementsrecht bij de VVE. Ik vraag mij af wie er nu dana dus juridisch de eigenaar is, en wie er dus opdracht voor snoeien mag geven?
Daarnaast, los van bovenstaande, is het natuurlijk niet slim om ergens te gaan wonen als je nu al weet dat je ruzie met je buren gaat maken. Dat komt je woongenot nooit ten goede
Schaduw, klimaatbeheersing, geluidsdemping, dierenleven, emotionele waarde. Er zijn tientallen redenen te verzinnen. Wil je gewoon lekker een beetje stug zijn of ben je niet al te intelligent? Serieuze vraag, want dan weet ik in ieder geval hoe dit topic verder te behandelen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:10 schreef emigreer het volgende:
[..]
Hoezo ruzie? Die buren zien alleen een stam vanuit hun huis. Als ik die takken afzaag die voor het raam zitten dan zien ze nog steeds die stam.
Als dit echt de situatie is lijkt het mij heel redelijk te eisen de boom wat te reduceren, in de praktijk te verwijderen. Maar dat zou ik wel voor de koop even overleggen.quote:
De gemeente Groningen zegt:quote:
quote:Wat kan ik doen aan overhangende takken?
Staat de boom op eigen terrein, dan kunt u de eigenaar verzoeken om in alle redelijkheid de overhangende takken van de boom te verwijderen. In het boekje Bomen met je buren van de Bomenstichting kunt u hier meer over lezen. In het boekje staat ook wat u zelf kunt doen als de buurman het gesprek niet wil aangaan.
Tering, dat is me nogal een boom. Dat de huidige bewoners van de bovenwoning daar nooit werk van gemaakt hebbenquote:
Ik vind het wel meevallen. De kans zit er ook nog wel in dat de boom wel regelmatig wordt gesnoeid.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:22 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tering, dat is me nogal een boom. Dat de huidige bewoners van de bovenwoning daar nooit werk van gemaakt hebben
Zijn naar bovengroeiende takken overhangend? Meestal gaat het om erfgrens, maar dit is een andere situatie.quote:
Wel meevallen? Alle ramen van de bovenwoning worden zo ongeveer verduisterd.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. De kans zit er ook nog wel in dat de boom wel regelmatig wordt gesnoeid.
Welnee.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:29 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Wel meevallen? Alle ramen van de bovenwoning worden zo ongeveer verduisterd.
Is het geen acacia?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor boom is het eigenlijk? Als het een gewone es is, dan zou ik er wel zenuwachtig van worden. Zo'n boom wordt veel te groot voor een voortuintje.
Verduisteren valt mee, maar je ziet niks buiten als je er een bank neerzet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:29 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Wel meevallen? Alle ramen van de bovenwoning worden zo ongeveer verduisterd.
Ze kunnen ook niet bij je naar binnen kijken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:23 schreef emigreer het volgende:
[..]
Verduisteren valt mee, maar je ziet niks buiten als je er een bank neerzet.
Zo spannend lijkt het uitzicht mij anders ook niet.voordeel is nu wel dat er niemand bij jou naar binnen kan kijken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:23 schreef emigreer het volgende:
[..]
Verduisteren valt mee, maar je ziet niks buiten als je er een bank neerzet.
Ik heb er geen problemen mee als mensen naar binnen kijken. Sommige mensen hebben dag en nacht de gordijnen dicht, daar zou ik gek van worden. Ik heb alleen screens dicht om de warmte buiten te houden in de zomer.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kunnen ook niet bij je naar binnen kijken.
Mijn man denkt trouwens een acacia en die kan je prima snoeien.
Ik denk niet dat het je huis is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:46 schreef emigreer het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee als mensen naar binnen kijken. Sommige mensen hebben dag en nacht de gordijnen dicht, daar zou ik gek van worden. Ik heb alleen screens dicht om de warmte buiten te houden in de zomer.
Dit kan omzeild worden door de boomhut ook aan de gevel vast te zetten. Verder zitten er mogelijk wel beperkingen voor de kleur verf van de hut, indien ts de boel een kleurtje wil geven. Ook afmetingen zijn onderhavig aan beperkingen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Juridisch gezien is dat (via natrekking) dan de boomhut van de onderburen.
Hoezo? Ik zie het wel zitten mits die boom niet voor het raam zit. Moet wel een hoop gebeuren van binnen maar dat kan ik zelf wel.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het je huis is.
Ik zit meer aan een ondergrondse hut te denken, dan kan ik ook makkelijker m'n fiets erin zetten. Ik vind he vrij omslachtig om met een fiets in een boom te klimmen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:53 schreef SOG het volgende:
[..]
Dit kan omzeild worden door de boomhut ook aan de gevel vast te zetten. Verder zitten er mogelijk wel beperkingen voor de kleur verf van de hut, indien ts de boel een kleurtje wil geven. Ook afmetingen zijn onderhavig aan beperkingen.
@ ts kun je wat meer info geven over de afmetingen en maak je het ook vast aan de gevel? Ik zou dat wel doen namelijk.
Ja, juist vanwege je bezwaar tegen de boom.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:57 schreef emigreer het volgende:
[..]
Hoezo? Ik zie het wel zitten mits die boom niet voor het raam zit. Moet wel een hoop gebeuren van binnen maar dat kan ik zelf wel.
Het is een fluweelboom: Rhus Typhina:quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:46 schreef emigreer het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee als mensen naar binnen kijken. Sommige mensen hebben dag en nacht de gordijnen dicht, daar zou ik gek van worden. Ik heb alleen screens dicht om de warmte buiten te houden in de zomer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost.
TS, vraag bij de verkoper om de akte van splitsing. Staat daarin.
Nu nog uitvinden wat voor boom het nou is...
[ Bericht 5% gewijzigd door Slumlord. op 29-10-2021 20:02:21 ]
Rhus Typhina, ook wel fluweelboom genaamd.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:37 schreef Slumlord. het volgende:
Kan, ja. Maar mag het ook?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is een fluweelboom: Rhus Typhina:
[ afbeelding ]
Overigens zou je eerst moeten uitzoeken op wiens grond ie nou eigenlijk staat. VErder kan je vanuit het raam, de zaag erin zetten.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:37 schreef Slumlord. het volgende:
Dat TS de splitsingsakte en huishoudelijk reglement van de VvE moet opvragen had ik al gemeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost.
Wat een stukje uit een willekeurige (?) splitsingsakte ermee te maken heeft ontgaat me. Opgelost is het daarmee allerminst.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2021 20:22:17 ]
Dit is een citaat van desbetreffende splitsingsakte.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat TS de splitsingsakte en huishoudelijk reglement van de VvE moet opvragen had ik al gemeld.
wat een stukje uit een willekeurige (?) splitsingsakte ermee te maken heeft ontgaat me. Opgelost is het daarmee allerminst.
De grond is uiteraard eigendom van de VvE, maar de tuin zal behoren tot het privégedeelte van de onderburen. Het ziet er niet uit als een gemeenschappelijke tuin, waar TS zelf bijv. ook gebruik van zou kunnen maken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is een fluweelboom: Rhus Typhina:
[ afbeelding ]
Overigens zou je eerst moeten uitzoeken op wiens grond ie nou eigenlijk staat. VErder kan je vanuit het raam, de zaag erin zetten.
Nee.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De grond is uiteraard eigendom van de VvE, maar de tuin zal behoren tot het privégedeelte van de onderburen. Het ziet er niet uit als een gemeenschappelijke tuin, waar TS zelf bijv. ook gebruik van zou kunnen maken.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:37 schreef Slumlord. het volgende:
Ik zie niks in je spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost.
Nu nog uitvinden wat voor boom het nou is...The love you take is equal to the love you make.
quote:
Ik zou het niet weten. Een vrij toegankelijke bron googelen met dezelfde tekst?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:35 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik kan uploaden… Dus had maar in mijn iCloud gedaan en link gemaakt.
Is er een makkelijkere manier?
Aha. Dan vind ik lid 4 een stuk interessanter dan lid 2, waar je op wijst.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:22 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Dit is een citaat van desbetreffende splitsingsakte.
Die boom is wel ouder dan 15 jaar, dus dan is de eerste zin van toepassing.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aha. Dan vind ik lid 4 een stuk interessanter dan lid 2, waar je op wijst.
In lid 4 is namelijk sprake van bomen. Enerzijds van bestaande bomen (waarvoor beschermende regels zijn meegegeven), anderzijds van een verbod op het plaatsen van nieuwe bomen.
Dan is de vraag onder welke noemer deze boom valt.
Dan denk ik niet dat de gemeente erg genegen zal zijn om mee te werken aan het kappen van die boom. Ze willen de bestaande bomen immers juist beschermen. Zodanig terugsnoeien dat er geen takken meer voor de bovenwoning komen is ook niet echt een optie, dan is ook de hele boom weg, op de stam na.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:41 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Die boom is wel ouder dan 15 jaar, dus dan is de eerste zin van toepassing.
Ik heb ook geen idee of die boom ziek is. Dat zou TS kunnen uitzoeken, maar dan ben je een heel eind verder en is de woning hoogstwaarschijnlijk al weg.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dan denk ik niet dat de gemeente erg genegen zal zijn om mee te werken aan het kappen van die boom. Ze willen de bestaande bomen immers juist beschermen. Zodanig terugsnoeien dat er geen takken meer voor de bovenwoning komen is ook niet echt een optie, dan is ook de hele boom weg, op de stam na.
Ik heb maar overgetypt voor je:quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Een vrij toegankelijke bron googelen met dezelfde tekst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alsjeblieft.
[ Bericht 0% gewijzigd door Slumlord. op 29-10-2021 21:23:25 ]
Heel raar dat je dit weg wil hebben. Enige "voordeel" is dat je bij je overburen naar binnen kan kijken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welnee.
[ afbeelding ]
Als de boom jaarlijks wordt gesnoeid, dan is die prima in toom te houden. Ik denk dat de gemeente daar eerder voor zal pleiten dan kappen. Daar zijn ze niet zo happig op.
Zelfs als de buren er niet op gesteld zijn mag-ie waarschijnlijk niet weg, gezien de eerder geposte tekst. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een kapvergunning krijgt voor bomen die de gemeente juist actief beschermt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:33 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Het is een fluweelboom inderdaad.
Snoeien zodat de takken niet tegen de ramen slaan (dat lijkt nog niet het geval?) kan als het met beleid gebeurt.
Snoeien zodat de bovenwoning vrij uitzicht heeft kan ook maar dan is het model er uit en kan de eigenaar hem beter meteen bij de grond afzagen. Dan loopt hij vanzelf weer uit trouwens.![]()
Je zou de onderburen kunnen peilen of ze er erg op gesteld zijn, als dat het geval is en je stoort je er aan zou ik verder kijken.
Een flink eind bijsnoeien scheelt je iig takken die tegen je woning aanzwiepen. En dat kan je vast wel voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfs als de buren er niet op gesteld zijn mag-ie waarschijnlijk niet weg, gezien de eerder geposte tekst. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een kapvergunning krijgt voor bomen die de gemeente juist actief beschermt.
Hoe zie je dat voor je? Blijft er alleen de boomstam over. Of een halve boom, heb je alsnog geen vrij uitzicht.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een flink eind bijsnoeien scheelt je iig takken die tegen je woning aanzwiepen. En dat kan je vast wel voor elkaar krijgen.
Vrij uitzicht gaat hem niet worden nee. Maar flink snoeien scheelt letterlijk bakken met licht.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:21 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Blijft er alleen de boomstam over. Of een halve boom, heb je alsnog geen vrij uitzicht.
Eens. Rigoureus snoeien kun je wel afschrijven. Dan is het accepteren of weghalen, waarbij het de vraag is of weghalen zomaar mag (zoals @Sodemieters aangeeft, want de gemeente houdt van bomen).quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:30 schreef archito het volgende:
Prachtige boom. Ik zou het geen redelijke eis vinden om die boom ver terug te snoeien. Een fluweelboom groeit erg traag en zou permanent misvormd raken.
Als ik kon kiezen tussen een groen balkon met privacy of een compleet gebrek aan privacy, dan zou ik het wel weten. De groenhaat gaat wel diep, hè?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:11 schreef Slumlord. het volgende:
De bomen in de achtertuin mogen (ook) nodig gesnoeid worden trouwens. Die staan wel op de grond van de benedenwoning.
Er is een heel park om de hoek. Ik snap het ook niet dat mensen in zulke kleine tuintjes bomen planten. Je bepaalt dan meteen voor de buurt dat die niet in de zon kunnen zitten in hun tuin. En dat bovenburen amper uit het raam kunnen kijken. Terwijl ze zelf vanuit het raam die stam niet eens zien omdat ie voor de voordeur groeit. Er lag trouwens ook een enorme grote afgebroken tak bij die boom.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik kon kiezen tussen een groen balkon met privacy of een compleet gebrek aan privacy, dan zou ik het wel weten. De groenhaat gaat wel diep, hè?
Er is wel een verschil tussen kappen en snoeien hè.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik kon kiezen tussen een groen balkon met privacy of een compleet gebrek aan privacy, dan zou ik het wel weten. De groenhaat gaat wel diep, hè?
De versteende steden met verdichte grond zijn een enorm probleem. Wees blij met de bomen die de temperatuur aangenamer houden en zorgen dat het water weg kan lopen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:28 schreef emigreer het volgende:
[..]
Er is een heel park om de hoek. Ik snap het ook niet dat mensen in zulke kleine tuintjes bomen planten. Je bepaalt dan meteen voor de buurt dat die niet in de zon kunnen zitten in hun tuin. En dat bovenburen amper uit het raam kunnen kijken. Terwijl ze zelf vanuit het raam die stam niet eens zien omdat ie voor de voordeur groeit. Er lag trouwens ook een enorme grote afgebroken tak bij die boom.
Sommige mensen willen de keuze hebben tussen privacy of niet, ipv dat door de buren te laten bepalen.
Het is allemaal wel zwart wit bij jou hequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De versteende steden met verdichte grond zijn een enorm probleem. Wees blij met de bomen die de temperatuur aangenamer houden en zorgen dat het water weg kan lopen.
Nou ja, je hoeft er niet blij mee te zijn. Koop gewoon een appartement op de begane grond, leg een onderhoudsvrije tuin met keramische tegels aan en installeer een zonnescherm en airco.
Er staat geen compleet bos in de tuin... Je maakt het zelf zwart-wit.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:41 schreef emigreer het volgende:
[..]
Het is allemaal wel zwart wit bij jou heof een compleet bos in je tuin of asfalteren hahaha.
Praat je nu over de voor- of achterkant?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat geen compleet bos in de tuin... Je maakt het zelf zwart-wit.
Zou trouwens wat zijn, een bos in de tuin - is je huis meteen meer waard! Een bostuin is bovendien enorm ondergewaardeerd. Er is niets zo fijn als zitten in gefilterd zonlicht, veel fijner dan onder een parasol die je nodig hebt om je te beschermen tegen de brandende zon.
Dat is ook alleen maar jouw mening, omdat jij iets vind ga je er maar meteen vanuit dat iedereen zo denkt. Ik ga ook niet in de brandende zon zitten, maar er zijn genoeg mensen die voor strandvakanties gaan en die het wel fijn vinden in de zon.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat geen compleet bos in de tuin... Je maakt het zelf zwart-wit.
Zou trouwens wat zijn, een bos in de tuin - is je huis meteen meer waard! Een bostuin is bovendien enorm ondergewaardeerd. Er is niets zo fijn als zitten in gefilterd zonlicht, veel fijner dan onder een parasol die je nodig hebt om je te beschermen tegen de brandende zon.
Die boom is perfect zo omdat-ie een hoop inkijk wegneemt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:45 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Praat je nu over de voor- of achterkant?
Achterkant:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag wel gesnoeid worden hoor.
Vanuit het balkon kijk je uit op een privéterrein.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die boom is perfect zo omdat-ie een hoop inkijk wegneemt.
De hele aankoop van een niet grondgebonden woning zou in mijn ogen zonde van de moeite zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De versteende steden met verdichte grond zijn een enorm probleem. Wees blij met de bomen die de temperatuur aangenamer houden en zorgen dat het water weg kan lopen.
Nou ja, je hoeft er niet blij mee te zijn. Koop gewoon een appartement op de begane grond, leg een onderhoudsvrije tuin met keramische tegels aan en installeer een zonnescherm en airco.
Ook dan heb je nog steeds gewoon een kapvergunning nodig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:02 schreef blomke het volgende:
[..]
De hele aankoop van een niet grondgebonden woning zou in mijn ogen zonde van de moeite zijn.
GEwoon eigen huis, eigen grond, eigen zaag in de boom.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:04 schreef Sodemieters het volgende:
Ook dan heb je nog steeds gewoon een kapvergunning nodig.
Alsof je bij een niet-grondgebonden woning zonder afhankelijkheid van de buren of de VvE nooit een omgevingsvergunning nodig hebt waarbij je buren ook nog geen bezwaar kunnen maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:08 schreef blomke het volgende:
[..]omgevingsvergunning. Maar dan houd ik het in eigen hand, niet afhankelijk van een buur of VvE.
Anders dan de naam Fluweelboom doet vermoeden, is het een heester en geen boom en dus geen kapvergunning nodig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zelfs als de buren er niet op gesteld zijn mag-ie waarschijnlijk niet weg, gezien de eerder geposte tekst. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een kapvergunning krijgt voor bomen die de gemeente juist actief beschermt.
Ligt eraan waar de zon vandaan komt. In de winter is 'ie kaal, in de zomer kan het een hoop warmte buiten houden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 17:22 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tering, dat is me nogal een boom. Dat de huidige bewoners van de bovenwoning daar nooit werk van gemaakt hebben
En dan nooit meer je buren aankijken. Goed begin in je nieuwe huis.quote:Op zondag 31 oktober 2021 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Gif spuiten rond de boom en gaatjes in de stam boren
DAt bedoel ik niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:45 schreef Slumlord. het volgende:
Alsof je bij een niet-grondgebonden woning zonder afhankelijkheid van de buren of de VvE nooit een omgevingsvergunning nodig hebt waarbij je buren ook nog geen bezwaar kunnen maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |