Ja natuurlijk is dat toegestaan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:52 schreef emigreer het volgende:
Ik ben van plan om een bod uit te brengen op een jaren 30 bovenwoning. De onderburen hebben een boom in de voortuin die pal voor het raam groeit. Is zoiets toegestaan? En als ze er niks aan willen doen mag ik dan het raam vrij snoeien? Ik kon op google alleen dingen vinden over overhangende bomen aan de zijkant.
Nee, hoe kom je erbij?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dat toegestaan.
Leek mij ook wel, sommige takken komen gewoon tegen het raam aan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dat toegestaan.
Oh, ik dacht dat je je uitzicht vrij wilde snoeien.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:12 schreef emigreer het volgende:
[..]
Leek mij ook wel, sommige takken komen gewoon tegen het raam aan.
Je mag toch een boom laten groeien in je eigen tuin? Ik kijk veel Rijdende rechter. Daar gaat het allemaal over bomen. Alleen bomen die gevaar op leveren of te kort op de erfgrens staan moeten weg.quote:
Als ze tegen het raam komen, dan is dat een gevaarlijke situatie, dus dan moet er gesnoeid worden.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:12 schreef emigreer het volgende:
[..]
Leek mij ook wel, sommige takken komen gewoon tegen het raam aan.
Deze boom staat in de tuin van de onderburen. Hij vraagt of hij de boom mag snoeien.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je mag toch een boom laten groeien in je eigen tuin? Ik kijk veel Rijdende rechter. Daar gaat het allemaal over bomen. Alleen bomen die gevaar op leveren of te kort op de erfgrens staan moeten weg.
indien ze ja zeggen en even later zich bedenken heb je geen poot om op te staan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:49 schreef Delenlill het volgende:
Indien ze nee zeggen naar een ander huis gaan zoeken als dit echt een bezwaar is. (een woonkamer zou bezwaarlijker zijn dan bijvoorbeeld een toilet).
Juridisch gezien is dat (via natrekking) dan de boomhut van de onderburen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:54 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zou wel kopen en in de kruin van de boom een boomhut bouwen![]()
Vanaf je balkon stap je zo je boomhut binnen
Dat was idd het enige wat ik via google tegenkwam.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:13 schreef Sodemieters het volgende:
Lees dit maar eens.
Als jij de boom weg wilt hebben en de buren willen dat niet, zul je naar de rechter moeten. Waarbij je mogelijk wint, mogelijk ook niet.
Je kunt nog even nagaan wat er mogelijk over is vastgelegd in de splitsingsakte / huishoudelijk reglement van de VvE.
Hoezo ruzie? Die buren zien alleen een stam vanuit hun huis. Als ik die takken afzaag die voor het raam zitten dan zien ze nog steeds die stam.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 09:15 schreef HMS het volgende:
Is die boom niet van de VVE? Want je koopt geen eigendom maar iedere bewoner koopt een appartementsrecht bij de VVE. Ik vraag mij af wie er nu dana dus juridisch de eigenaar is, en wie er dus opdracht voor snoeien mag geven?
Daarnaast, los van bovenstaande, is het natuurlijk niet slim om ergens te gaan wonen als je nu al weet dat je ruzie met je buren gaat maken. Dat komt je woongenot nooit ten goede
Schaduw, klimaatbeheersing, geluidsdemping, dierenleven, emotionele waarde. Er zijn tientallen redenen te verzinnen. Wil je gewoon lekker een beetje stug zijn of ben je niet al te intelligent? Serieuze vraag, want dan weet ik in ieder geval hoe dit topic verder te behandelen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:10 schreef emigreer het volgende:
[..]
Hoezo ruzie? Die buren zien alleen een stam vanuit hun huis. Als ik die takken afzaag die voor het raam zitten dan zien ze nog steeds die stam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |