abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201871494
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:15 schreef sigme het volgende:

Ik heb een vormloze knobbel paddestoel. Misschien wordt deze lelijke eend nog wel een mooie zwaan :D

pi_201871697
Nou, in elk geval heb ik mij als vormloze knobbel maar weer eens naar de sportschool gesleept, dus ik denk dat ik morgen wel wakker word als een beeldschone zwaan.
Vandaag moet ik in knobbelvorm nog maar even walnoten rapen - laatste keer denk ik. En de laatste appels rapen/plukken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201871792
Ik heb zojuist 43.790 kegels geruimd. Ongeveer 3/4 is nu wel van onze Himalaya gevallen.
Helaas is er niet veel anders mee te doen dan tussen de planten verdelen, van gras weghalen en bergjes aan de kant laten liggen zodat beestjes ertussen kunnen frotten O+

Qua vormeloosheid-tegenaanval ga ik straks een rondje wandelen als ik een stukkie krant uit heb.
pi_201871808
Een knobbelzwaan *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Koffie op laptop :D :D
_O-

Ennnn wat leuk spannend O+ Hou je van verrassingen?
Nee :D Maar ik had al een vermoeden, want het moest per se vóór mijn verjaardag en mijn lief vroeg een poos geleden al of ik geen nieuwe hardloopschoenen wilde. Bleek te kloppen: ik deed een loopanalyse en krijg binnenkort nieuwe schoenen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201871942
Schotinderooskado O+
pi_201871988
:Y hoop dat mijn brakke lijf hier goed mee uit de voeten kan.
pi_201872059
Naamtopic O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201872105
812 walnoten binnen, nog een halve boom te gaan. Maar nu eerst moeder op de loopband en daarna koffie.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201872214
Goedemiddag :7 Vandaag maar foto’s uitzoeken. Heb er nog zo’n 1500 te gaan :’) Mini is al wezen zwemmen, straks nasi maken :9 en een spelletje doen met mini (wilde hij graag, nou…alles beter dan de hele dag beeldschermwerk) en morgen eens op bezoek bij Coldfeet in Leuven. Eens kijken hoe het daar gaat met twee kids :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:43:50 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872252
Hier gefietst. Door het (totaal leeg lijkende) bos. 1 andere fietser tegengekomen in 2 uur tijd.
Maar het is hier in het noorden dan ook wel guur griebusweer met een fel windje van over de meren..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201872459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:28 schreef Tuindier het volgende:
Zal ik ze je mailen? Kleine moeite.
Thanks, maar is niet nodig. Ik heb de belangrijkste grofweg in m'n hoofd, en Google er altijd nog wel wat bij. :D

Ik heb vandaag trouwens alsnog een Lidl TGTG gehaald. Was weer een goede. (Verspakket couscous, spinazie, kastanjechampignons, tomaatjes, ijsbergsla, paprika, mandarijn, sinaasappel, losse aardappels, en een doosje dille en rozemarijn) Ik vind het echt een heerlijk concept. Ik heb gewoon weer voor 4 avonden eten voor maar 3 euro.
pi_201872469
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Thanks, maar is niet nodig. Ik heb de belangrijkste grofweg in m'n hoofd, en Google er altijd nog wel wat bij. :D

Ik heb vandaag trouwens alsnog een Lidl TGTG gehaald. Was weer een goede. (Verspakket couscous, spinazie, kastanjechampignons, tomaatjes, ijsbergsla, paprika, mandarijn, sinaasappel, losse aardappels, en een doosje dille en rozemarijn) Ik vind het echt een heerlijk concept. Ik heb gewoon weer voor 4 avonden eten voor maar 3 euro.
Lekker pakket inderdaad ^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201872487
Kaatje1, blues, dat opschrijven helpt inderdaad. Ik deed het naar mijn ouders in gedachten onder de douche. Dan zat ik uitvaartspeeches te bedenken _O- Het sleet vanzelf gelukkig.
Spoilers!
pi_201872631
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje1, blues, dat opschrijven helpt inderdaad. Ik deed het naar mijn ouders in gedachten onder de douche. Dan zat ik uitvaartspeeches te bedenken _O- Het sleet vanzelf gelukkig.
Je ziet jezelf dus wel, speechend, op hun uitvaart?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201872910
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vraag me eerder af: ga je naar hun uitvaart.

Mijn vader besloot een ebike voor mij te kopen. Blijkbaar vond hij me bejaard genoeg oid. Dus nu heb ik een ebike :o Ik voelde eerst een beetje ergernis (ik bedoel, ik heb een prima fiets en prima spieren en ik zie het fietsen als een work out), maar omg wat fietst dat fijn _O_ En ik had hem meestal op stand 1 of 2 terwijl dat ding 9 standen heeft :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:29:41 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872925
Ik heb inmiddels opgegeven om "gezellig mee te fietsen" met het ebike geweld hier in huis...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201872927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader besloot een ebike voor mij te kopen. Blijkbaar vond hij me bejaard genoeg oid. Dus nu heb ik een ebike :o Ik voelde eerst een beetje ergernis (ik bedoel, ik heb een prima fiets en prima spieren en ik zie het fietsen als een work out), maar omg wat fietst dat fijn _O_ En ik had hem meestal op stand 1 of 2 terwijl dat ding 9 standen heeft :')
Cadeautjes en complimentjes aaaltijd gracieus accepteren *O* Wordt het leven leuker van *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201872932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Cadeautjes en complimentjes aaaltijd gracieus accepteren *O* Wordt het leven leuker van *O*
Ik heb, nadat ik véél sneller thuis was dan normaal, even gebeld om heel erg te bedanken :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201872937
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:29 schreef fietsie het volgende:
Ik heb inmiddels opgegeven om "gezellig mee te fietsen" met het ebike geweld hier in huis...
Blijkbaar moet je ook een ebike :+
pi_201872962
Zelfs kinderen gaan tegenwoordig blijkbaar op een e-bike, dus misschien ben je juist nog erg jong, Isa.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:36:00 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872971
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:34 schreef Myraela het volgende:
Zelfs kinderen gaan tegenwoordig blijkbaar op een e-bike, dus misschien ben je juist nog erg jong, Isa.
Jup, bij m'n dochter op school in de fietsenstalling zijn acculoze fietsen en stationsfiets-modelletjes echte uitzonderingen
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:38:17 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872980
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Blijkbaar moet je ook een ebike :+
Het is vooral na van die "dode momenten" in de route, haakse bochten, stoppen en weer opstappen verkeerssituaties waarin die ebikes zo wegstuiven...
pi_201873018
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:34 schreef Myraela het volgende:
Ja, dat is waar. Vroeger werd ik nooit ingehaald (op racefietsen na). Toen werd ik ineens ingehaald door oma's. En nu door bijna iedereen.
pi_201873024
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En daar kunnen we veel van nuttigen omdat we zo lekker veel fietsen O+
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:55:50 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201873099
Inmiddels aanbeland bij de triviantvraag "Wat gebeurde er in 1453", is mijn podcast nog steeds erg boeiend...
Het is wel lastig dat je er eigenlijk niets bij kunt doen..
pi_201873183
Ik poetste vanmorgen m'n bril en toen brak ie doormidden. :o

Inmiddels nieuwe bril besteld, rib uit m'n lijf minder. Als ik een half punt minder slechte ogen had gehad, had ik goedkopere glazen gekund ;(

Wel mooie bril *G*

En in de stad geluncht met B *G*

Nu is B weer terug onderweg naar z'n zwarte gat triestigheid. Arme B. Ik heb met hem overlegd en waarschijnlijk kom ik volgend weekend naar hem en A toe om te overleggen met z'n drieën over hoe dit verder gaat. Want hij wil me hoe dan ook heel graag blijven zien.

Stom genoeg, nu B hier was stuurde A ineens wel appjes. Dan kan hij het ineens wel. 8)7
Ik ben er dus alleen maar zekerder van dat het klaar is met A.
pi_201873203
En @Isabeau een spontaan cadeau :o

@Clubsoda wat voor hardloopschoenen zijn het geworden?

En @Anthraxx @Jagärtrut beterschap aan de kotsende kindjes, voorzover nog nodig. Bah bah.

@AnneX wat een reis :o heftig joh. Hopelijk vandaag beetje bijkomen.
pi_201873327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En daar kunnen we veel van nuttigen omdat we zo lekker veel fietsen O+
wtf Vadar?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201873427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:08 schreef Tele6 het volgende:
En @:Isabeau een spontaan cadeau :o

@:Clubsoda wat voor hardloopschoenen zijn het geworden?

En @:Anthraxx @:Jagärtrut beterschap aan de kotsende kindjes, voorzover nog nodig. Bah bah.

@:AnneX wat een reis :o heftig joh. Hopelijk vandaag beetje bijkomen.
Asics Gel Cumulus 23. Geen ondersteuning tegen overpronatie (want ik heb al inlegzolen) en niet al te zacht want dat vindt mijn rug niet leuk, aldus de loopdame. En 1,5 maat groter dan mijn vorige schoenen :o Dat betekent dat ik waarschijnlijk nieuwe zooltjes moet, maar dat ga ik nog even bekijken.

pi_201873436
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik poetste vanmorgen m'n bril en toen brak ie doormidden. :o

Inmiddels nieuwe bril besteld, rib uit m'n lijf minder. Als ik een half punt minder slechte ogen had gehad, had ik goedkopere glazen gekund ;(

Wel mooie bril *G*

En in de stad geluncht met B *G*

Nu is B weer terug onderweg naar z'n zwarte gat triestigheid. Arme B. Ik heb met hem overlegd en waarschijnlijk kom ik volgend weekend naar hem en A toe om te overleggen met z'n drieën over hoe dit verder gaat. Want hij wil me hoe dan ook heel graag blijven zien.

Stom genoeg, nu B hier was stuurde A ineens wel appjes. Dan kan hij het ineens wel. 8)7
Goed dat je hebt aangekaart en het klinkt ook alsof B je ondersteunt. Ik ben benieuwd hoe het gesprek volgende week gaat. Hoe voel je je er nu onder?
pi_201873505
Kon B niet gezellig blijven dan?
Wordt dus vervolgd...sterkte joh met deze lastige situatie. :*
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:49:55 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201873548
quote:

Nu is B weer terug onderweg naar z'n zwarte gat triestigheid.
Ik dacht tot dusverre dat B dat niet zo ervaart en dat zij wel soort van gelukkig met elkaar waren?

Als het voor jullie beide een "last" is - en dat zeg ik nu wel zo, ik weet dat het in werkelijkheid anders is - geen moeilijke keuze. :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:54:55 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201873581
Rondje Westerwolde/Oldambt gedaan. Wat fotootjes gemaakt bij een bijeenkomst van oude bietenrooiers in Bourtange. Toen verder naar boven, wat rondgereden door de polder, toen via Bunde/Duitsland weer terug.

Belangrijkse taak volbracht: ik heb Schwarzwälder Kirsch (de drank). 5L flessen gedestilleerd water (gebruik ik voor fotografie) lijken verdwenen uit Duitse supermarkten :( Dat was daar altijd erg goedkoop, ¤2 voor 5L

Nu eens even de kippensoep af maken.
pi_201873615
Wat moeilijk toch allemaal @Tele6. Maar ik begrijp dat A ook zo tegen B is?
Wel fijn dat dat jullie elkaar ook tot steun zijn, is niet het goede woord maar kom niet zo snel op het juiste woord.

Oef bril stuk, dat echt een ramp, naast het financiële plaatje, of is het ding nog wel te dragen?

Net hier flink zitten vloeken. Had 2 jaar geleden een sweatbroek gemaak. Stof over voor een trui maar net niet genoeg voor de mouwen. Dus gisteren stof in een andere kleur gekocht. Had 50 cm nodig. De verkoper is ook begonnen op 50 cm maar is snel schuin gaan knippen naar 42 cm :( . Nu maar boordjes eraan maken. En allemaal ook een stuk lastiger omdat de naaimachine nog niet terug is
We have far more in common than that which devides us..
pi_201873717
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Asics Gel Cumulus 23. Geen ondersteuning tegen overpronatie (want ik heb al inlegzolen) en niet al te zacht want dat vindt mijn rug niet leuk, aldus de loopdame. En 1,5 maat groter dan mijn vorige schoenen :o Dat betekent dat ik waarschijnlijk nieuwe zooltjes moet, maar dat ga ik nog even bekijken.

[ afbeelding ]
Anderhalve maat groter is wel logisch, van het hardlopen zetten je voeten uit en ik had ook de indruk dat Asics vaak klein vallen. Ik had eerst een verbijsterende maat 43,5 van eenzelfde soort Asics schoenen _O_

Hopelijk veel loopplezier op komst iig *G*
pi_201873720
Is dat niet iets om mee terug te gaan naar de winkel kaatje?
pi_201873739
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Goed dat je hebt aangekaart en het klinkt ook alsof B je ondersteunt. Ik ben benieuwd hoe het gesprek volgende week gaat. Hoe voel je je er nu onder?
M'n hoofd zit nogal vol. Ik denk dat de overheersende emotie wel verdriet is. Ik zie gewoon nog niet voor me hoe ik B kan behouden naast de hoeveelheid toewijding die hij aan A heeft en het erge is nog niet eens dat ik dan zonder B verder ga (dat komt wel in orde) maar ook dat B er heel verdrietig over bleek. :'( Ik kan er gewoon niet tegen als B huilt.
pi_201873753
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:43 schreef Blues het volgende:
Kon B niet gezellig blijven dan?
Wordt dus vervolgd...sterkte joh met deze lastige situatie. :*
Ik moet morgenochtend om kwart over 7 de deur uit naar een survivalwedstrijd. Dus ik eet vanavond vroeg, ga vroeg m'n nest in, en morgenochtend vroeg op. Zonet al m'n huishouden gedaan voor dit weekend, want ik weet al dat ik na de survivalrun geen teen meer zal willen verroeren laat staan mijn 20 m2 stofzuigen :P

B dus weer naar huis. Voor hem ook prima zo.
pi_201873801
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dat niet iets om mee terug te gaan naar de winkel kaatje?
Was op de markt (geen stoffenwinkel hier). T lukt wel (boordjes er aan zetten) maar het is balen. Volgende keer zeg ik het wel even.
pi_201873820
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht tot dusverre dat B dat niet zo ervaart en dat zij wel soort van gelukkig met elkaar waren?

Als het voor jullie beide een "last" is - en dat zeg ik nu wel zo, ik weet dat het in werkelijkheid anders is - geen moeilijke keuze. :@
B denkt nog wel dat het goed kan komen. En hij is een stuk meer gehecht aan de "in goede en slechte tijden" dan ik, ook omdat hij nu met A samenwoont en omdat ze al 7 jaar samen zijn. Hij denkt ook dat het met A wel goed zal komen, omdat het met mij nu ook goed gekomen is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201873835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat moeilijk toch allemaal @:Tele6. Maar ik begrijp dat A ook zo tegen B is?
Wel fijn dat dat jullie elkaar ook tot steun zijn, is niet het goede woord maar kom niet zo snel op het juiste woord.

Oef bril stuk, dat echt een ramp, naast het financiële plaatje, of is het ding nog wel te dragen?

Net hier flink zitten vloeken. Had 2 jaar geleden een sweatbroek gemaak. Stof over voor een trui maar net niet genoeg voor de mouwen. Dus gisteren stof in een andere kleur gekocht. Had 50 cm nodig. De verkoper is ook begonnen op 50 cm maar is snel schuin gaan knippen naar 42 cm :( . Nu maar boordjes eraan maken. En allemaal ook een stuk lastiger omdat de naaimachine nog niet terug is
B en ik hebben de bril gelijmd. Of nou ja, gelast heet het denk ik? @derLudolf heb jij er een mening over? We hebben de breukvlakken in aceton gestoken, daarmee werden ze zacht, tegen elkaar aan geduwd, en nu zitten ze weer. Nog zo'n 20 uur uitharden en dan kan ik kijken of de bril nog past.

Hij is midden over de neusbrug gebroken. Dus dat is een vrij drastische breuk. Ik had twee even grote stukken bril in m'n handen. :X

Doe je nu de trui op de lockmachine nu de naaimachine er niet is? Of ben je alleen nog aan het knippen?
Wat balen van de stoffenmeneer die scheef knipte. Is het zulke dure stof dat je niet een wat grotere marge kon nemen?
pi_201873842
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
M'n hoofd zit nogal vol. Ik denk dat de overheersende emotie wel verdriet is. Ik zie gewoon nog niet voor me hoe ik B kan behouden naast de hoeveelheid toewijding die hij aan A heeft en het erge is nog niet eens dat ik dan zonder B verder ga (dat komt wel in orde) maar ook dat B er heel verdrietig over bleek. :'( Ik kan er gewoon niet tegen als B huilt.
Voor hem is het natuurlijk ook erg moeilijk. Jij bent waarschijnlijk zijn rustige rots
pi_201873860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Voor hem is het natuurlijk ook erg moeilijk. Jij bent waarschijnlijk zijn rustige rots
Hij zei dat hij op dit moment heel veel heeft aan de kleine momentjes met me, de "wat eet jij vanavond" en de "mistig hier" berichtjes en zo. En dat hij dingetjes kan vertellen over zijn werk. (Zoals de collega die gistermiddag 16:45 nog met een heel uitgebreid technisch probleem aan kwam zetten. Altijd hè _O- )
Gewoon heel normale dingetjes dus.
pi_201873923
Vandaag (weer) een inspannende dag. Vanaf 10 uur ( té vroeg) in touw.
Zónder pauzes! o|O
De jumbo had geen goudrenetten. Stom. Buurvrouw wel, die belde ik vanaf de parkeerplaats. Bleken ukkies ofwel 1/4 van de appelgrootte in de winkel.
Gegeven paard etc… was alleen wel erg lang bezig met schillen.
Deeg wilde niet lukken, dus ben benieuwd wat het wordt. En zojuist ontdekt dat ik slagroom was vergeten. Es.sen.tieel vindt de ex-jarige, dus die stapte op de fiets.

Lieve buurman heeft de papierkliko geleegd. Dus daar gaan al 3 stukken taart heen.
Bezoek verwachten wij/ik verder niet. Heel misschien morgen de broer met vrouw, met wie wij gisteravond al hebben gegeten en gekletst.
Doen zij hier de zo dagwandeling en daarna de appel electronica eens toelichten.

Nu bek af en doodmoe. Strakjes zuurkool.
pi_201873968
@Tele6 het is al complex met drie en de hele situatie. En dan ben jij goed op weg. En is A depressief. Veel gedoe. Hou je haaks.

En @Kaatje1 doe maar eens even assertief tegen de stoffenman.is die helemaal gek geworden. Schuin wegknippen. :X ja, die klant komt terug.

@Isabeau Een ebike en precies op het goede moment in het stormseizoen! Durf je ermee naar het station als je verder met de trein reist? En istie verzekerd? w/

Dus Clubsoda kan weer hollen en Blues heeft al gemaild. :B

Oh wat ben ik moe-oe-oe.
pi_201873986
quote:
Ach :{
Ik denk dat het goed is hoor, om de werkelijkheid onder ogen te zien, maar dat maakt het niet minder verdrietig. Ik duim dat het jullie drieën lukt om door te krabbelen en misschien ook wel weer op te krabbelen :*
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:53:57 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201874014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
B en ik hebben de bril gelijmd. Of nou ja, gelast heet het denk ik? @:derLudolf heb jij er een mening over?
Ik heb altijd een mening :+
Ik denk/vind dat dit meer onder lijmen valt. Het apparaat waarmee je kunststof last lijkt ook meer op een lijmpistool. Of een soldeerbout.
pi_201874031
1180 walnoten, 5 emmers appels.

Tegen al mijn principes in heb ik vandaag de bladblazer maar eens uit de kast gevist. Ik zag het écht niet zitten om met de hand alles te harken, en het blad moest echt wel opgeruimd worden want alles wordt spekglad.
Maar wát een briljant ding :D _O_ Kloteherrie, dat wel (en dan is deze op stroom nota bene), maar wat een pret om blaadjes te blazen :D
Daarna ook nog snel de boel even gemaaid, want zo droog en schoon als het gras nu was was het al lang niet geweest en wordt het het misschien ook wel niet meer. Best een boel werk, in m'n uppie dat hele landgoed bijhouden.

Straks nog even de douchevloer in de impregneermiddel zetten en dan doe ik morgen de schoonmaak wel.
pi_201874041
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik denk/vind dat dit meer onder lijmen valt. Het apparaat waarmee je kunststof last lijkt ook meer op een lijmpistool. Of een soldeerbout.
Is het lijmen als er geen lijm aan te pas komt?

Je spreekt jezelf ook lekker tegen met "kunststof lassen met een lijmpistool of soldeerbout".

Ik heb het nu opgezocht en Wikipedia vindt het lassen. :7
quote:
Een las is een voorbeeld van een versmelting. Bij het lassen worden de te verbinden materialen gesmolten. Vervolgens worden, al dan niet met materiaaltoevoegingen, de te verbinden vlakken aan elkaar gesmolten. Bij solderen en lijmen wordt het materiaal zelf niet vloeibaar gemaakt, maar wordt er een verbindend materiaal toegevoegd. Bij lijmen ontstaat de verbinding door een fysische of chemische reactie; bij solderen ontstaat de verbinding doordat toegevoegd vloeibaar middel tussen de te verbinden delen stolt.
pi_201874147
Zit je nou ludolf te outludolfen?
pi_201874159
Mansplain
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:56 schreef sigme het volgende:
1180 walnoten, 5 emmers appels.

Tegen al mijn principes in heb ik vandaag de bladblazer maar eens uit de kast gevist. Ik zag het écht niet zitten om met de hand alles te harken, en het blad moest echt wel opgeruimd worden want alles wordt spekglad.
Maar wát een briljant ding :D _O_ Kloteherrie, dat wel (en dan is deze op stroom nota bene), maar wat een pret om blaadjes te blazen :D
Daarna ook nog snel de boel even gemaaid, want zo droog en schoon als het gras nu was was het al lang niet geweest en wordt het het misschien ook wel niet meer. Best een boel werk, in m'n uppie dat hele landgoed bijhouden.

Straks nog even de douchevloer in de impregneermiddel zetten en dan doe ik morgen de schoonmaak wel.
Laat @minilot het maar niet horen :D
pi_201874179
quote:

[..]
Naar hoor, dat gedoe met de een ook consequenties heeft voor de ander. Ik wens jullie veel wijsheid volgende week. Even de zinnen verzetten met een wedstrijd klinkt wel fijn.
pi_201874261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Geen idee. Dat zie ik dan wel weer. Het was meer een manier om in mijn hoofd aan alle mensen die hypothetisch zouden komen op die uitvaart te vertellen hoe ze echt zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat echt zou doen hoor. Maar het was best een aardige manier om zo de boel eens samen te vatten en op een rijtje te zetten. Ik vond het een vreemd doch geinig staaltje coping van mijn brein.
Spoilers!
pi_201874262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Naar hoor, dat gedoe met de een ook consequenties heeft voor de ander. Ik wens jullie veel wijsheid volgende week. Even de zinnen verzetten met een wedstrijd klinkt wel fijn.
:*

Ja, die wedstrijd wordt waarschijnlijk behoorlijk bikkelen dus ik zal idd geen zinnen overhouden voor wat dan ook ernaast _O-
En er gaan een boel mensen van mijn club dus als ik klaar ben met mezelf uitputten kan ik ook nog iedereen gaan aanmoedigen *G*
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:23:42 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_201874265
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ga voor lassen.
Bij lijmen voeg je en vreemde substantie toe. Die substantie houd de losse delen bij elkaar.
Weekmaken en in elkaar laten smelten klink meer als lassen. De externe substantie is niet het bindmiddel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201874266
@Tele6 :*

Ik brak mijn bril ook eens in twee bij het poetsen. Secondelijm loste dat op tot er een nieuwe klaar was. Ik baalde flink en mijn portemonnee ook.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:24:46 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201874276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Is het lijmen als er geen lijm aan te pas komt?

Je spreekt jezelf ook lekker tegen met "kunststof lassen met een lijmpistool of soldeerbout".

Ik heb het nu opgezocht en Wikipedia vindt het lassen. :7
[..]

Tja misschien is het ook wel van alles nog wat en is er geen eenduidige afkadering. Volgens mij zijn er ook lasprocessen voor staal waarbij geen warmte wordt toegevoegd.

Sinds enige jaren is er in Nederland geen verschil meer tussen schroef en bout. In het Nederlands was alles waar het gereedschap in gaat een schroef, waar je gereedschap omheen valt, bout.

In het Engels is alles met schroefdraad van verloopt een screw en de rest bolt.

Met plaatjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:26:42 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_201874291
Voorraad mango aangelegd. Er staan nu 2 dozen vol. En de eerst 4 mango's heb ik reeds op.
pi_201874304
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6 :*

Ik brak mijn bril ook eens in twee bij het poetsen. Secondelijm loste dat op tot er een nieuwe klaar was. Ik baalde flink en mijn portemonnee ook.
Ik vind het wel teleurstellend dat hij brak bij het poetsen. Ik heb ook een keer mijn bril op een veel spectaculairdere manier gebroken en dan heb je in ieder geval nog een goed verhaal. Toen kon de opticien 'm solderen en heb ik nog minstens een jaar met een lelijke dikke soldeerklodder aan m'n scheve bril gelopen. :')

Toen was m'n broertje namelijk op mijn bril gaan zitten.

Terwijl ik de bril nog op m'n hoofd had.

Auw. :')
pi_201874382
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat eet je hier 4 dagen van?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 23-10-2021 18:45:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201874439
quote:

[..]
:o
Zo sterk!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201874523
quote:

[..]
Geen idee. Dat zie ik dan wel weer. Het was meer een manier om in mijn hoofd aan alle mensen die hypothetisch zouden komen op die uitvaart te vertellen hoe ze echt zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat echt zou doen hoor. Maar het was best een aardige manier om zo de boel eens samen te vatten en op een rijtje te zetten. Ik vond het een vreemd doch geinig staaltje coping van mijn brein.
:D o zó'n speech :D

Klinkt wel goed. Voor zulks heb je internet :Y
pi_201874540
quote:
@:tele6 :*

Ik brak niet zo lang geleden een pootje af met poetsen. Na 4 x wilde de secondelijm niet meer.
Toen heb ik er maar ducttape op geplakt :@
pi_201874629
Bij mij brak ooit het schroefje, glazen sprongen eruit. Was op m’n wel. Glazen vielen op de (lichte) vloerbedekking waar ik ze niet kon terugvinden. Collega’s moesten heel voorzichtig zoeken. Glazen gevonden en toen moest ik naar de opticien. Zonder bril, lastig, heel lastig. Collega nam me onder de arm (zonder bril is alles ongeveer een halve meter verplaatst), directiechauffeur heeft me gebracht. Maar mensen die ons zagen lopen dachten dat ik iets heel ernstigs had omdat ik zo voorzichtig liep en geholpen werd. Directie kwam later vragen wat er aan de hand was _O-
pi_201874719
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Wat eet je hier 4 dagen van?
Niet zo spannend. Van het couscous verspakket met de extra paprika kunnen we twee dagen eten, Dan maak ik met de helft van de spinazie en kastanje champignons een pastasaus met wat geroosterde tomaten met rozemarijn. Met de andere helft van de spinazie, champignons en lente-ui maak ik dan wat rijstpapier gebakken dumplings.

Dille haal ik zelf nooit, dus dat weet ik nog niet. Denk in een aardappelsalade.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:09:36 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201874721
Groeten uit Bergen op Zoom. Fijne laatste etappe en na het Noordhollandpad en Utrechtpad mijn eerste voltooide LAW 😎.

Diner vanavond bij De Teerkamer. Zal morgen met alle recensies komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201874853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:49 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 het is al complex met drie en de hele situatie. En dan ben jij goed op weg. En is A depressief. Veel gedoe. Hou je haaks.

En @:Kaatje1 doe maar eens even assertief tegen de stoffenman.is die helemaal gek geworden. Schuin wegknippen. :X ja, die klant komt terug.

@:Isabeau Een ebike en precies op het goede moment in het stormseizoen! Durf je ermee naar het station als je verder met de trein reist? En istie verzekerd? w/

Dus Clubsoda kan weer hollen en Blues heeft al gemaild. :B

Oh wat ben ik moe-oe-oe.
Ja, lekker als er veel tegenwind is _O_ Op station heb ik de fiets altijd in de bewaakte fietsenstalling, dus dat durf ik wel. Niet verzekerd, ik heb hem nog maar net. Zal eens naar verzekeringen kijken.

@Tele6 ik snap dat je hoofd wat vol zit :{ Het is ook allemaal niet niks. Ik hoop eigenlijk dat A zo snel mogelijk geholpen kan worden en dat dat voor jou en B zsm verlichting geeft in deze zware omstandigheden.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:26:07 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_201874894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, lekker als er veel tegenwind is _O_ Op station heb ik de fiets altijd in de bewaakte fietsenstalling, dus dat durf ik wel. Niet verzekerd, ik heb hem nog maar net. Zal eens naar verzekeringen kijken.

@:Tele6 ik snap dat je hoofd wat vol zit :{ Het is ook allemaal niet niks. Ik hoop eigenlijk dat A zo snel mogelijk geholpen kan worden en dat dat voor jou en B zsm verlichting geeft in deze zware omstandigheden.
Neem wel altijd de accu mee. Die is zeer geliefd en het slotje dat deze op de fiets moet houden heeft net genoeg kracht om de accu tijdens het rijden op zijn plek te hoeden, en is niet bestand tegen vlugge Japie.
pi_201874899
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:Tele6 ik snap dat je hoofd wat vol zit :{ Het is ook allemaal niet niks. Ik hoop eigenlijk dat A zo snel mogelijk geholpen kan worden en dat dat voor jou en B zsm verlichting geeft in deze zware omstandigheden.
Voor de zekerheid (als het kan) de accu eruit en meenemen. Die dingen worden hier veel gestolen in de stationstalling.
pi_201875002
heh, ik heb geen idee hoe ik de accu er uit moet halen :o Het ding zit in het midden van de fiets.

Ik zal het volgende week even vragen, dan komt de verkoper de fiets op mij afstellen.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:39:43 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201875044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:35 schreef Isabeau het volgende:
heh, ik heb geen idee hoe ik de accu er uit moet halen :o Het ding zit in het midden van de fiets.

Ik zal het volgende week even vragen, dan komt de verkoper de fiets op mij afstellen.
Welke fiets is het, als ik vragen mag?
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:44:05 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201875118
Zo, bodem voor Schwarzwälder Kirschtorte is after.

Omdat ik nog peen en bleekselderij over had van de kippensoep, besloten daar van maar ragu bolognese te maken. Alles kan zo bij elkaar in. Wijn, tomaat en bouillon er bij en dan tot bedtijd laten pruttelen :9

Gisteren had ik bedacht vanavond een filmpje te ontwikkelen en verder niets te doen :') Maar dat kan nog steeds.
pi_201875165
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:39 schreef fietsie het volgende:
Welke fiets is het, als ik vragen mag?
Vaag mij onbekend merk, zwart :+
pi_201875308
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Bergen op Zoom. Fijne laatste etappe en na het Noordhollandpad en Utrechtpad mijn eerste voltooide LAW 😎.

Diner vanavond bij De Teerkamer. Zal morgen met alle recensies komen.
Ben benieuwd. Heb er een keer gegeten en toen vond ik het niet heel bijzonder.

Jammer dat het restaurant van een vriend van mij weg is. Die mis ik nog steeds.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07:44 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201875479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Niet zo spannend. Van het couscous verspakket met de extra paprika kunnen we twee dagen eten, Dan maak ik met de helft van de spinazie en kastanje champignons een pastasaus met wat geroosterde tomaten met rozemarijn. Met de andere helft van de spinazie, champignons en lente-ui maak ik dan wat rijstpapier gebakken dumplings.

Dille haal ik zelf nooit, dus dat weet ik nog niet. Denk in een aardappelsalade.
De dille met de spinazie in een spanakopita :9
pi_201875613
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:46 schreef Isabeau het volgende:

Oh die!
En wat een tof kado van IsaPa O+
pi_201875922
Zó….ik leg. In bed. Al 10 minuten.
Bij het geronk van f1 kan ik prima in slaap vallen. :z :z
pi_201876859
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind het wel teleurstellend dat hij brak bij het poetsen. Ik heb ook een keer mijn bril op een veel spectaculairdere manier gebroken en dan heb je in ieder geval nog een goed verhaal. Toen kon de opticien 'm solderen en heb ik nog minstens een jaar met een lelijke dikke soldeerklodder aan m'n scheve bril gelopen. :')

Toen was m'n broertje namelijk op mijn bril gaan zitten.

Terwijl ik de bril nog op m'n hoofd had.

Auw. :')
Dat is een beduidend spectaculairder verhaal ja _O_
Spoilers!
pi_201876879
quote:

[..]
Goed kado zeg!
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:40:29 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201876966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ben benieuwd. Heb er een keer gegeten en toen vond ik het niet heel bijzonder.
Helaas de juiste conclusie. Zeggen meer dat ze waar kunnen maken.

De Bourgondiër was stukken beter. Nou ja dat morgen met foto's in het desbetreffende topic. 😛
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:47:55 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201877140
quote:

[..]
?

_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201877182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:40 schreef borisz het volgende:

[..]
Helaas de juiste conclusie. Zeggen meer dat ze waar kunnen maken.

De Bourgondiër was stukken beter. Nou ja dat morgen met foto's in het desbetreffende topic. 😛
Bij de Bourgondiër kun je prima eten idd :)
pi_201877404
Mmm ik zit 1 tegen 50 te kijken. Vriendin heeft meegedaan, staat op fb een foto dat ze blijkbaar verder is gekomen. Maar ik heb geen idee wanneer haar uitzending is.
Maar ik hou zo niet van die presentatrice dus het duurt wel lang dit
pi_201878402
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:37 schreef AnneX het volgende:
Zó….ik leg. In bed. Al 10 minuten.
Bij het geronk van f1 kan ik prima in slaap vallen. :z :z
Lekker slapen en morgen gezond weer op :z
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:08:29 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201878905
Ik heb haar al een aantal keren voorbij zien komen in filmpjes van PowNed.

Ze speelt gewoon een typetje, toch
?

https://fb.watch/8QcKJVqAej/
pi_201879170
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:

?

Geen idee of ze een typetje is maar google haar maar eens, in combi met sid lukkassen
pi_201879173
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:

?

Ik hoop het.
pi_201879851
Isa, moest ineens denken aan je woon-werkverkeer qua Ebike nu ipv trein. Is dat haalbaar qua afstand?
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 oktober 2021 @ 08:10:24 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201881116
Mogge :W

Rustig zo ontbijten en dan richting huus. Het is prima zo en geen zin om nog wat te doen.

Benen voel ik wel al zou een derde 20km ook nog wel gaan. Dan wel rustiger tempo. Dag 2 kenmerkte zich wel door wat meer zwikken... Allemaal nog niet zo erg. Maar wel iets om op te letten. 🙂
pi_201881276
:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:10:23 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201881317
Ik lag nog in bed en vriendje zou alvast de appeltaart voor de visite straks maken.
Heeft hij een of ander lui recept gevonden waarbij de appels niet geschild hoeven.
Volgens mij woon ik samen met een psychopaat. Help ;(
pi_201881437
Ik ontbijt met appeltaart as we speak.
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:50:24 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201881630
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:10 schreef gcjoel het volgende:
Ik lag nog in bed en vriendje zou alvast de appeltaart voor de visite straks maken.
Heeft hij een of ander lui recept gevonden waarbij de appels niet geschild hoeven.
Dat kan echt niet idd

Fok knokploeg richting je huis gezonden as we speak
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:57:40 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201881685
Dit was mijn appeltaart gister

Incl geschilde appels

Hij was alleen wel een beetje nat aan de onderkant..

Wait for it..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:58:35 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201881698
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:

[ afbeelding ]

Incl geschilde appels

Hij was alleen wel een beetje nat an de onderkant..

Wait for it..

Boh!

Hier Madeleines en angry birds koekjes nu voor tijdens het vliegen. Goeie koffie erbij, kan erger _O_
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:01:59 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201881719
Vliegen? Waar ga je nu weer heen?
pi_201881835
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:10 schreef gcjoel het volgende:
Nou, daarover stond ik wel na te denken toen ik zag hoe klein de goudrenetten van de buurvrouw waren en lastig en veel te schillen. Alleen waren zo ook niet rond en glad. En kreeg ik visioenen van een wurmpje. Nee, dat laatste dus niet. *)
En de walnoten waren van de boom van de naaste buurvrouw.
Wel een dorps resultaat zo.

Trouwens: wat leuk dat vriendje appeltaart maakt soberso! _O_
pi_201881841
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:

[ afbeelding ]

Incl geschilde appels

Hij was alleen wel een beetje nat aan de onderkant..

Wait for it..

Tegen/voor het natte strooi ik custardpoeder op de bodem, onder de vulling.
@Barreltje ça c’etait agréeable? Magnifique? Of volgend keer een tarte tatin?
pi_201881845
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik ontbijt met appeltaart as we speak.
Proef je het ook?
Spoilers!
pi_201881864
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Proef je het ook?
Ja!
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:22:06 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201881872
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tegen/voor het natte strooi ik custardpoeder op de bodem, onder de vulling.
@:Barreltje ça c’etait agréeable? Magnifique? Of volgend keer een tarte tatin?
Ja ik heb dat nog niet gevonden hier..

Het was lekker.. de helft van de taart lekker bij de gastvrouw gelatin ( wel een stukje voor mezelf meegenomen, dus zo ook ontbijt met appeltaart ^O^ :Y)
En de fransman hoop ik deze week weer te zien ;)
pi_201881875
Hoest me nog wel 3 slagen in de rondte en af en toe gonst mn hoofd raar omdat snot zich verplaatst ofzo en willen mijn ogen ook tranen en er gaat wel veel ibu in nog maar ik proefde wel de appeltaart! Hah!
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:26:05 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201881902
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:22 schreef Lonaa het volgende:
Hoest me nog wel 3 slagen in de rondte en af en toe gonst mn hoofd raar omdat snot zich verplaatst ofzo en willen mijn ogen ook tranen en er gaat wel veel ibu in nog maar ik proefde wel de appeltaart! Hah!
" Dan is het iig geen corona " :+
pi_201881908
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
" Dan is het iig geen corona " :+
Dat zei de GGD-uitslag ook een week geleden. :+
pi_201881924
Ik ga zo naar het stadion want Twente speelt om 12:15 wat echt een debiel tijdstip is.
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:35:34 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201881977
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:22 schreef Lonaa het volgende:
Je beschrijft heel beeldend hoe het werkt, ook hier, op t moment :P
pi_201882037
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:47:31 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201882059
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat kan echt niet idd

Fok knokploeg richting je huis gezonden as we speak
Dank voor deze steun O+
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:52:14 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882095
"American Gods" , wie kijkt dat hier nog meer?
pi_201882123
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:01 schreef Blues het volgende:
Isa, moest ineens denken aan je woon-werkverkeer qua Ebike nu ipv trein. Is dat haalbaar qua afstand?
Qua afstand wel. Qua 'beleving' niet echt. Ik moet er om 23.00 zijn huh. Dan fiets ik een heel stuk door de binnenlanden van Drenthe in mijn eentje op een fiets in het donker, waarvan een stuk zonder fietspad en amper lantaarns over een weg waar je volgens mij 80 (of inmiddels 60) mag. Brrrrr.
pi_201882153
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:52 schreef fietsie het volgende:
Ik heb het boek gelezen? Het is een serie, toch?

En Barrel had een soggy bottom O+
pi_201882170
Ik kreeg last van mijn heup tijdens het hardlopen. Brandende rotpijn, al een paar dagen. Ik doe net een onderbroek aan op 1 been, verlies evenwicht, maak een rare beweging en er schuift/knapt/klikt iets in die heup (AUW!). Nu is het meeste van de stijfheid weg en is de pijn minder 8)7
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:03:57 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882200
Het is een serie op Amazon; we zijn er nu net aan begonnen en Episode 1 is echt -bizar-
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:05:38 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201882217
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:03 schreef fietsie het volgende:
Het is een serie op Amazon; we zijn er nu net aan begonnen en Episode 1 is echt -bizar-
Ja, die serie is goed, maar het helpt wel als je het boek hebt gelezen.
pi_201882230
quote:
Ik had er iets over gehoord, wist niet dat het op Amazon was. Te veel streamingplatforms momenteel :+

Nou, ik ga fietsen _O- Voor de lol. Dat heb ik nog maar 1 keer gedaan in mijn leven geloof ik. Of waarschijnlijk was die keer ook om ergens ver weg te gaan wandelen. Fietsen is nooit mijn doel geweest. Fietsen is een vervoermiddel om ergens te komen. Maar ik ga dus heel bejaard even in het zonnetje fietsen. Combi fiets proberen en wandelen wil toch even niet lekker met die heup.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:07:14 #116
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882236
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had er iets over gehoord, wist niet dat het op Amazon was. Te veel streamingplatforms momenteel :+

Nou, ik ga fietsen _O- Voor de lol. Dat heb ik nog maar 1 keer gedaan in mijn leven geloof ik. Of waarschijnlijk was die keer ook om ergens ver weg te gaan wandelen. Fietsen is nooit mijn doel geweest. Fietsen is een vervoermiddel om ergens te komen. Maar ik ga dus heel bejaard even in het zonnetje fietsen. Combi fiets proberen en wandelen wil toch even niet lekker met die heup.
Fietsen is echt het leukst wat er is....
pi_201882250
Mogge!

Beetje laat, maar ik moest eerst stoffen stofzuigen dweilen met de honden wandelen appels manager was opruimen kachel stoken tanden stoken schuur vegen en koffie drinken. Dat gedaan hebbende, verse foto's van vanochtend.

Oude distels:

Nieuwe distels:

En een verlegen lieveheersbeestje
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:26:02 #118
63722 z80
I fink you freaky
pi_201882424
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg last van mijn heup tijdens het hardlopen. Brandende rotpijn, al een paar dagen. Ik doe net een onderbroek aan op 1 been, verlies evenwicht, maak een rare beweging en er schuift/knapt/klikt iets in die heup (AUW!). Nu is het meeste van de stijfheid weg en is de pijn minder 8)7
Dat doet mijn schouder relenmatig. Pijn tot niet meer te belasten. Ineens een luide knak, en alles lijk weer normaal.
Helaas begint mijn hand er nu ook last van te krijgen. Kan er goed op steunen, begint wat te zeuren, steunen gat niet meer. KNAK, en alles werkt weer pijnvrij.
Geen idee waar het vandaan komt. lastig is het wel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 oktober 2021 @ 11:31:01 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201882478
Thuis O+
Kom de bank niet meer af.
Wasmachine draait.

Hoe zou het met de appeltaart in huize @gcjoel zijn? :+
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:32:33 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882496
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:26 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat doet mijn schouder relenmatig. Pijn tot niet meer te belasten. Ineens een luide knak, en alles lijk weer normaal.
Helaas begint mijn hand er nu ook last van te krijgen. Kan er goed op steunen, begint wat te zeuren, steunen gat niet meer. KNAK, en alles werkt weer pijnvrij.
"Het is de leeftijd"
pi_201882511
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:26 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier de knieën, alleen is het niet meer pijnvrij
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 11:33:59 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201882513
Appeltaart staat net in de oven. :)

@sigme zie jij dit ook wel eens bij je Lunterse Pippeling appels? Dit keer zat er gelukkig maar een zo'n appel bij. Van buiten zie je er niets van.

Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 11:37:18 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201882544
@Clubsoda @Candaasje kijk eens wat ik gisteren tegen kwam, een wagen met drie wielen :P
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:37:19 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882545
Bon Bini: Judeska in da House staat nu op. Hilaris.

"Het is geen rat mevrouw, het is gewoon een dode poes" :P
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:37:40 #125
63722 z80
I fink you freaky
pi_201882550
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:33 schreef derLudolf het volgende:
Appeltaart staat net in de oven. :)

@:sigme zie jij dit ook wel eens bij je Lunterse Pippeling appels? Dit keer zat er gelukkig maar een zo'n appel bij. Van buiten zie je er niets van.

[ afbeelding ]
Ziet er uit als een appel met hagelschade.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 11:39:49 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201882576
En nu ik toch foto's aan het uploaden ben, kennen jullie dit? Volgens mij zijn d'r hier best wat mensen met een Sodastream? Ik had dit nog nooit gezien.

Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 11:41:16 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201882596
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:37 schreef z80 het volgende:

[..]
Ziet er uit als een appel met hagelschade.
Aha, vandaar dat het aan een kant zat :)
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:44:07 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882627
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef derLudolf het volgende:
En nu ik toch foto's aan het uploaden ben, kennen jullie dit? Volgens mij zijn d'r hier best wat mensen met een Sodastream? Ik had dit nog nooit gezien.

[ afbeelding ]
Had @Lucky_Strike geen sodastream?
pi_201882628
Is het appeltaartenweekend? 😂 ik heb er al 5 geteld.

Op zondagmorgen internetwinkelen. Trui bij Esprit, werkt de promocode niet.
OK. Dan niet. Helaasch.

En huidkleurige steristrips zijn nog wel even nodig en van de poli kreeg ik fijn een pakje mee. Dat is niet voldoende voor de komende weken/maanden voor een gat in de neus.
Gevonden en besteld.
Alleen…als het té mooi klinkt om waar te zijn…
SPOILER
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:48:23 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201882668
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:44 schreef AnneX het volgende:
Is het appeltaartenweekend? 😂 ik heb er al 5 geteld.

Op zondagmorgen internetwinkelen. Trui bij Esprit, werkt de promocode niet.
OK. Dan niet. Helaasch.

En huidkleurige steristrips zijn nog wel even nodig en van de poli kreeg ik fijn een pakje mee. Dat is niet voldoende voor de komende weken/maanden voor een gat in de neus.
Gevonden en besteld.
Alleen…als het té mooi klinkt om waar te zijn…
SPOILER
Niet doen inderdaad.
Spoilers!
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:49:40 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882686
Ik ben ondertussen een Omgekeerde Appeltaart aan het bakken
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:50:34 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201882698
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[ afbeelding ]
Nee, nooit eerder gezien. SodaStream heeft dus een contract met Pepsico. Wij drinken alleen bruiswater dus ik ben ook niet zo op de hoogte van de niet-Pepsico siroopjes die SodaStream in hun oude (?) assortiment heeft.
Spoilers!
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:51:11 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201882713
Ik heb een chocolade cheesecake gemaakt. Lekker tegendraads.
Spoilers!
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:52:42 #134
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201882729
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:49 schreef fietsie het volgende:
Ik ben ondertussen een Omgekeerde Appeltaart aan het bakken
tatatatatatatatin
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:53:44 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201882737
ik moet een auto verzekering uitzoeken hier..
alleen kneiter duur.. en ik moet uitzoeken wat mn schadevrije jaren zijn en hoe krijg ik die in hemelsnaam van het lease bedrijf?!?!
pi_201882898
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef Barreltje het volgende:
alleen kneiter duur.. en ik moet uitzoeken wat mn schadevrije jaren zijn en hoe krijg ik die in hemelsnaam van het lease bedrijf?!?!
Gewoon ff belle. Dan kun je dat voor je berekening gebruiken en je nieuwe verzekeraar vraagt dat dan geloof ik zelf op voor de stukken.
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:05:30 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201882919
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:53 schreef Barreltje het volgende:
Die kunnen dat op schrift aanleveren, op aanvraag. Deze ze bij mij ook toen ik overstapte van een leasebaan naar een zelf alles betalen baan :P
pi_201883038
quote:
https://www.vprogids.nl/c(...)--American-Gods.html

deze?
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:18:44 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201883066
Jandino met een lashelm op, o een witgeverfd paard met een giga d*ldo op het hoofd gegespt als ultieme Unicorn. Zondagmiddagvermaak.
pi_201883086
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:06 schreef Isabeau het volgende:

Je komt ook lekker verder *G*
Al fiets ik wel altijd met een soort doel. Naar dit of dat meer, naar strand, naar winkels etc. Of ik ga naar een winkel en fiets dan eerst een omweg door allerlei straatjes.

Ik ga straks naar het nog niet zo lang geleden vernieuwde, verbouwde bezoekerscentrum in de duinen fietsen, daarachter ligt een duinmeertje, dus verrekijkert en fotocamera weer mee O+
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:22:07 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201883102
quote:
Ja die! Nu is uk beneden, dus moest het wel uit, want zoals je in dat artikel wel kunt lezen is episode 1 ook niet echt 11jarigen materiaal
pi_201883108
quote:
Qua verhaal klinkt het wel aardig, maar veel bloed en expliciete seks is gewoon niet waar ik graag naar kijk. Jammer, want ik zoek nog iets nieuws om te kijken.
pi_201883124
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:44 schreef fietsie het volgende:

Had @:Lucky_Strike geen sodastream?
g heeft er ook eentje. Dit in NL nog niet gezien, maar ik doe niet vaak boodschappen.
Smaakjes zijn dit.. die maakt die gewoon zelf door verschillende smaken carvan cevitam erbij te doen, en meestal een schijfje citroen :)
pi_201883127
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:22 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Qua verhaal klinkt het wel aardig, maar veel bloed en expliciete seks is gewoon niet waar ik graag naar kijk. Jammer, want ik zoek nog iets nieuws om te kijken.
Heb je Netflix?
Sex education.
Zó leuk O+
/zelfs voor ons oudjes van 60+
pi_201883145
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb je Netflix?
Sex education.
Zó leuk O+
/zelfs voor ons oudjes van 60+
Ja heb ik, maar dat klinkt toch ook wel als veel seks eigenlijk.
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:26:11 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201883149
quote:

[..]
Dat zijn juist grote pluspunten van deze serie; het is net alsof je 3 seizoenen alle fantasieeen van Quentin Tarantino zit te kijken
pi_201883165
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:25 schreef Tuindier het volgende:

Ja heb ik, maar dat klinkt toch ook wel als veel seks eigenlijk.
Geef het een kans, wij hadden 1001 bezwaren en dachten dat het niks was. Valt echt mee en is heerlijk kijkvoer :)
pi_201883167
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:26 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat zijn juist grote pluspunten van deze serie; het is net alsof je 3 seizoenen alle fantasieeen van Quentin Tarantino zit te kijken
Dan sla ik inderdaad over.
pi_201883197
Gelukkig bakken wij zelf. :Y)

twitter

De comments zijn vermakelijk.
Blijkbaar is op instagram Appelkaart te volgen voor de goeie adressen.
Hoe komt men erop B-)
pi_201883214
quote:

[..]
Only Murders in the Building dus *O* ;) Maar da's wel Disney+.
pi_201883223
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:07 schreef fietsie het volgende:
Fietsen is echt het leukst wat er is....
Zonder wind tegen is het ook fantastisch! Het is een Koga Traveller. Speciaal voor jou onthouden.
pi_201883259
En qua niet-explicitiet vind ik Frankie & Grace ook nog steeds heel onderhoudend :Y
pi_201883281
Ik heb netflix, disney en amazon, dus ik zet al jullie suggesties op de lijst.

En ik heb nog veel appels liggen, dus ik denk dat ik me bij de trend van dit weekend ga voegen ;).
pi_201883282
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zonder wind tegen is het ook fantastisch! Het is een Koga Traveller. Speciaal voor jou onthouden.
Koga is wel een bekend merk :Y En :X voor je heup. Ik kon vroeger zo mijn SI-gewricht kraken (inmiddels heb ik daar een meneer voor nodig). Ik ben altijd heen en weer geslingerd tussen 'opluchting O+ ' en 'gatver :{w '
pi_201883301
Oh ja, gatver, stukjes klokhuis in appelbollen :r

Ik holde een rondje door het bos. Wat een weer O+ Wel koud. Mijn longen protesteerden even. Mijn oren ook. Ik moet mijn sexy hoofdband maar eens opduikelen :+ Nu maar eens even aan het werk.
pi_201883402
quote:

[..]
Da’s ook een van de betere merken.
Fijn cadeau hoor, zeker nu met je heup

Hier staan de deuren open en het ruikt naar erwtensoep :o
Dinsdag lunchen met vriendin die volgende week geopereerd gaat worden en dan waarschijnlijk anders moet gaan eten. De erwtensoep is voor haar man, want dat eet zij beslist niet. Dan nog een flinke portie voor de familie en voor een andere vriendin (en uiteraard voor mezelf)
pi_201883425
@Blues ook zondagmorgen nu bij ONS, ziggo #50 😂
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 oktober 2021 @ 13:03:22 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201883503
Jammer. Alle reisgidsen van Keulen zijn uitgeleend bij de Bieb...

Dan maar de interwebs. Hebben jullie nog verrassende tips voor Keulen eo? :)
pi_201883563
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:56 schreef AnneX het volgende:
@:Blues ook zondagmorgen nu bij ONS, ziggo #50 😂
Ok?!

Ik had t over 10-12 uur Danny Vera Radio Veronica :D

g kijkt nu wel Ziggo sport, maar dan golf. Elke week van do-zo

Hij zal wel gaan zappen met F1 en 34 andere sporten, maar ik ben dan altijd met mijn eigen dingen bezig ;)
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:14:51 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201883667
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Ok?!

Ik had t over 10-12 uur Danny Vera Radio Veronica :D

g kijkt nu wel Ziggo sport, maar dan golf. Elke week van do-zo

Hij zal wel gaan zappen met F1 en 34 andere sporten, maar ik ben dan altijd met mijn eigen dingen bezig ;)
F1 is vanavond om 21:00 uur pas ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201883712
Zooo ik zat te knikkebollen gisteren bij de kwalificatie _O-

Als ik dat tegen mezelf gezegd had 5 jaar geleden had ik mezelf zo hard uitgelachen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 oktober 2021 @ 13:20:08 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201883715
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
F1 is vanavond om 21:00 uur pas ;)
Om 16.45 schijnt er wel een één of andere voetbalwedstrijd te zijn :P
pi_201883753
Altijd zo mooi dat tegen de tijd dat ik eens overweeg uit bed te komen, de winnaar van de marathon al bekend is :D
pi_201883782
Ik weet niet of het grappig of sneu is…

SPOILER
pi_201883824
Gewerkt, mijn drie telefoons bijgewerkt qua berichtjes. Weekend *O*

Morgen rustig werkdagje :7
SPOILER
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 13:50:03 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201883998
Klaar
pi_201884023
quote:
80s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:20 schreef borisz het volgende:

[..]
Om 16.45 schijnt er wel een één of andere voetbalwedstrijd te zijn :P
Ajax- PSV toch?
pi_201884026
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:50 schreef derLudolf het volgende:
Klaar [ afbeelding ]
Ohhh looks good!
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:59:59 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201884094
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:01 schreef Barreltje het volgende:
Vliegen? Waar ga je nu weer heen?
Een mens moet uiteindelijk ook weer naar huis

Jezus wat is het druk op Schiphol man, overal kinderen (want einde herfstvakantie) en niks is er op ingericht qua capaciteit. Hendig *O*
pi_201884152
Ik ben lekker kneuterig naar de neuzelbeurs geweest. Vooral veel zooi. Daarna in Delft veel leuker kunnen neuzen in wat normale winkeltjes. Wat leuke kaarten gekocht. O+ En lekker geluncht. Waar we eigenlijk naartoe gingen omdat we nog zo'n dinercheque hadden, maar die hele bon weer eens vergeten. :')
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 14:08:34 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201884172
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ohhh looks good!
Благодаря
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 14:10:01 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201884183
Geen commentaar dat de zijkant niet is voorzien van slagroom? Dat doe ik nooit want lastig.
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:13:06 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201884220
Ik ken een schwarzwalder niet met een witte zijkant eigenlijk
pi_201884221
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:10 schreef derLudolf het volgende:
Geen commentaar dat de zijkant niet is voorzien van slagroom? Dat doe ik nooit want lastig.
Don’t ask don’t tell. *O*

Jij bent toch niet stiekum het vriendje de taartenbakker van gc.joel?
pi_201884240
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:10 schreef derLudolf het volgende:
Schandalig.
pi_201884272
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:52 schreef fietsie het volgende:
Na anderhalf seizoen oid gestopt omdat er iets leukers in beeld kwam.
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:22:30 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201884307
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Na anderhalf seizoen oid gestopt omdat er iets leukers in beeld kwam.
Ik vond het eerste half uur heel boeiend, en toen werd het... Maar dat komt denk ook omdat ik me zit te verdiepen in oa de eerste vikingen aldaar..
pi_201884553
Wat een appelig topic dit :9

Ik heb nog een kilo appels die ook op moeten. Maar dat gaat appelmoes worden.
Voorlopig niet veel bezoek gepland. En vriendin, die gistermiddag even langs zou komen met een gebakje, had er vier bij zich. En is om 21.00 uur vertrokken, nadat we ook nog afhaal hadden besteld. Want de gebakjes waren toen natuurlijk allang op. O+
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:49:44 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201884614

Op basis van hier lokaak geplukte appels, en Friese Stroop...
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:53:39 #180
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201884653
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:31 schreef borisz het volgende:
Thuis O+
Kom de bank niet meer af.
Wasmachine draait.

Hoe zou het met de appeltaart in huize @:gcjoel zijn? :+
Ik leef nog! En de appeltaart was nog lekker ook. Ik kon het echt met moeite accepteren _O-
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:54:11 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201884662
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik leef nog! En de appeltaart was nog lekker ook. Ik kon het echt met moeite accepteren _O-
Had Ludolf dan maar lekker gemaakt
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:59:42 #182
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201884735
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Had Ludolf dan maar lekker gemaakt
Zeker, Ludolf is een droomvent. Dat weten we allemaal.
pi_201884945
Lang geleden dat een voetbalwedstrijd zo zonde van mijn tijd en energie was. Tering he.
pi_201885084
Collega had gisteren stoofperen bij. Dus die gaan morgen de slowcooker in. Nu al zin in O+
pi_201885260
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:49 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat ziet er heerlijk zoet uit O+

En who cares dat de zijkant niet gedaan is, derLudolf. Taart! Schwarzwälderkirsch torte _O_
pi_201885262
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:22 schreef Lonaa het volgende:
Lang geleden dat een voetbalwedstrijd zo zonde van mijn tijd en energie was. Tering he.
Was het zó erg?
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:01:23 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201885401
quote:
Klaar [ afbeelding ]
Ziet er ontzettend lekker uit zeg :9~

Bovenste lekkerste :9
Wel met Kirsch toch?
pi_201885422
Survivalwedstrijd gelopen.

Hindernis nr 15 drie keer gedaan voor ie lukte. Derde poging was ik wel heel trots op mezelf 8-)
Het was een combinatie van hindernissen die ik nog nooit eerder gedaan had, en die veel armkracht vroeg. Dus niet gek dat ik drie keer nodig had. Wel jammer.

Alle daaropvolgende hindernissen wilden m'n armen en m'n coördinatie niet meer, en telkens had ik meerdere pogingen nodig. Uiteindelijk hindernis 24 m'n bandje opgegeven. Dat was wéér een armkrachthindernis.

Wel nog alles verder geklommen, maar minder eisen van de jury want bandje toch al kwijt. Dus jury heeft me hier en daar nog een zetje gegeven :D
Op ongeveer 3/4 van de eindhindernis wilden de armen echt echt echt niet meer. Toen ben ik door sterke jurymeneer eruit getild want ik hing aan m'n oksels en aan m'n ellebogen hangen had ik niet eens meer genoeg kracht voor _O-

Autorit beide richtingen erg mooi en gezellig. We reden met een groepje van mijn club. Ongeveer de helft heeft het met bandje gehaald en de anderen zijn heel ver gekomen dus iedereen was tevreden.

Het was een erg hobbelig, heuvelachtig, steil, boomwortelig parcours. Het gerucht ging dat toploper J. onderweg z'n been gebroken heeft maar dat kan ook een Hendrik Haan verhaal zijn, wie weet heeft ie alleen z'n teen maar gestoten of zo.
pi_201885426
Ik heb wel zin in appeltaart dankzij jullie. Maar ik heb net nog wat vijgen gehaald, dus ik ben ook weer blij. :9 En een dino-meloen. Dat zijn echt de lekkerste meloenen.
pi_201885431
Ik hing wel echt intens kwaad/verdrietig/gefrustreerd te wezen in die eindhindernis. Een gevoel wat @Lonaa volgens mij ook wel eens had beschreven als zij een pittige training had toch?
pi_201885436
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Was het zó erg?
Ja.
pi_201885449
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik hing wel echt intens kwaad/verdrietig/gefrustreerd te wezen in die eindhindernis. Een gevoel wat @:Lonaa volgens mij ook wel eens had beschreven als zij een pittige training had toch?
Ja, ik kan ontzettend mezelf in de weg zitten als het niet lukt. :@
pi_201885454
_O_ voor alle taarten trouwens. Kan iemand hier wat brengen, ik krijg trek. O-)
pi_201885475
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ik kan ontzettend mezelf in de weg zitten als het niet lukt. :@
Ik moest aan jou denken daar. Heb nog geprobeerd de frustratie om te zetten in iets productiefs maar dat ging niet met 2 stuks gekookte spaghetti als armen. :')
pi_201885497
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik moest aan jou denken daar. Heb nog geprobeerd de frustratie om te zetten in iets productiefs maar dat ging niet met 2 stuks gekookte spaghetti als armen. :')
Ik probeer het ook te relativeren, gaat soms beter dan andere dagen. *)
pi_201885591
Hoi ik had een biddende torenvalk onderweg O+
In het duinmeer waren ze aan het zwemmen.
Mooie tt in het bezoekerscentrum.
Fijne middag dus..
SPOILER
SPOILER
pi_201885631
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

App ff een stukkie *O*
pi_201885660
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet of het grappig of sneu is…

SPOILER
Die is nogal in de bonen?
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:24:19 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201885718
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:05 schreef Tele6 het volgende:
Kijk, ik kan wel lomp zijn, maar met taart komen dit iemand niet mag komen, nee dat gaat mij ook te ver ;)
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:26:21 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201885748
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Friesche keukenstroop _O_
pi_201885761
quote:
Klaar [ afbeelding ]
Lekker gelukt ook :9
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:28:36 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201885774
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Ziet er ontzettend lekker uit zeg :9~

Bovenste lekkerste :9
Wel met Kirsch toch?
Selbstverständlich! 8-)
Weer een fles leeg.
pi_201885805
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:17 schreef Blues het volgende:
Hoi ik had een biddende torenvalk onderweg O+
In het duinmeer waren ze aan het zwemmen.
Mooie tt in het bezoekerscentrum.
Fijne middag dus..
SPOILER
SPOILER
Wat een práchtige foto _O_ _O_ (en die mevrouw, brrrrrr....maar wel gezond :+ )
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:31:10 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_201885808
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:03 schreef borisz het volgende:
Jammer. Alle reisgidsen van Keulen zijn uitgeleend bij de Bieb...

Dan maar de interwebs. Hebben jullie nog verrassende tips voor Keulen eo? :)
Hier al even gekeken?
https://www.atlasobscura.com/things-to-do/cologne-germany
pi_201885829
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:31 schreef Isabeau het volgende:

Wat een práchtige foto _O_ _O_ (en die mevrouw, brrrrrr....maar wel gezond :+ )
Het water was lekkere temp voelde ik! (met mijn hand :P )

Ook een paar van deze zwemmerts in het meer.. die hadden zon boei en hadden een compleet wetsuite aan.

SPOILER
pi_201885831
Boah, enorm veel zin in iets met appels, maar niets in huis en ook geen zin om weel eruit te gaan na wandelen.

Ik hou niet zo van schwarzwalder maar deze ziet er wel heel strak uit

@Tele6, wauw wauw wauw _O_ kan je nu überhaupt een glas vasthouden?

Die torenvalk, prachtig
pi_201885941
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Boah, enorm veel zin in iets met appels, maar niets in huis en ook geen zin om weel eruit te gaan na wandelen.

Ik hou niet zo van schwarzwalder maar deze ziet er wel heel strak uit

@:Tele6, wauw wauw wauw _O_ kan je nu überhaupt een glas vasthouden?

Die torenvalk, prachtig
Net na de run kon ik m'n halve banaan alleen met twee handen vasthouden en ging de helft van m'n appelsap over handen, gezicht en grond. Maar inmiddels heb ik natuurlijk anderhalf uur autorit en een boel eten en een goeie warme douche gehad, dus de armen zijn nu wel slap maar controleerbaar. :P

Wat had je gewandeld (of heb ik eroverheen gelezen)?
pi_201886007
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Net na de run kon ik m'n halve banaan alleen met twee handen vasthouden en ging de helft van m'n appelsap over handen, gezicht en grond. Maar inmiddels heb ik natuurlijk anderhalf uur autorit en een boel eten en een goeie warme douche gehad, dus de armen zijn nu wel slap maar controleerbaar. :P

Wat had je gewandeld (of heb ik eroverheen gelezen)?
Gelukkig dat het weer wat gaat. Ik heb even rondje park gedaan in het zonnetje. Vorige keren had ik een boek meegenomen om lekker op een bankje te lezen, maar bankjes vol door pokemon mensen. Nu geen boek mee en natuurlijk ook geen pokemon mensen
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:59:12 #209
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201886173
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:05 schreef Tele6 het volgende:
Kom maar ophalen _O-
pi_201886193
In plaats van appeltaart bakken hebben we een rododendron verplaast van de ene hoek van de tuin naar de andere. Nu tijd voor een biertje tijdens het koken van dit bbc goodfood recept met versgeplukte snijbiet
pi_201886219
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:42 schreef Tele6 het volgende:

Wat een run _O_
En je referentie aan Hendrik Haan :D
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:04:19 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201886247
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Selbstverständlich! 8-)
Weer een fles leeg.
Nomnom

Ik ga m ook weer eens maken, voor mijn verjaardag
Eindelijk weer eens echt vieren, als ik het gepland krijg (vlak voor de kerst, drukke periode)

Maar zin in

Gezelligheid O+
pi_201886256
Inderdaad indrukwkkend @Tele6 ! Ik heb nu wel dat liedje in mijn hoofd. ‘Heel de stad is ondergelopen!’
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:09:58 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201886335
Hendrik Haan O+
Spoilers!
pi_201886493
  zondag 24 oktober 2021 @ 18:15:49 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201887297
Boh. Warm voetenbubbelbadje O+
pi_201887563
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:33 schreef Blues het volgende:

Het water was lekkere temp voelde ik! (met mijn hand :P )

Ook een paar van deze zwemmerts in het meer.. die hadden zon boei en hadden een compleet wetsuite aan.

SPOILER
Ik ben daar ook helemaal niet dapper genoeg voor, nu zwemmen. Met een wetsuit is het denk ik minder koud, maar ook geen ervaring mee. Ik snap heel goed dat je alleen even de temp met je hand hebt gevoeld.

@Tele6 ik ken spaghetti armen! Dan krijg je jezelf gewoon echt niet meer omhoog hoor. Dus echt super dat je zover bent gekomen *O* Is wel een ding voor veel vrouwen, kracht in je armen. Mannen zijn daar zoveel beter in -O- Diep respect voor je run. Mooi O+

quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:15 schreef fietsie het volgende:
Boh. Warm voetenbubbelbadje O+
Oh dat is zo fijn O+
pi_201887634
Wow @Tele6 dat klinkt echt mega zwaar, tof hoor om te horen! Goed gedaan!

Ik las vanmorgen iets over een moord en een hond die daarbij ook gewond was geraakt en naar het dierenziekenhuis was gebracht en moest meteen aan @Candaasje denken of het bij haar dierenziekenhuis was..

Verder lekker dagje, even gewandeld met de buurvrouw, naar park hier in de buurt geweest en geslapen op de bank :)
  zondag 24 oktober 2021 @ 18:42:49 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_201887797
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben daar ook helemaal niet dapper genoeg voor, nu zwemmen. Met een wetsuit is het denk ik minder koud, maar ook geen ervaring mee. Ik snap heel goed dat je alleen even de temp met je hand hebt gevoeld.

@:Tele6 ik ken spaghetti armen! Dan krijg je jezelf gewoon echt niet meer omhoog hoor. Dus echt super dat je zover bent gekomen *O* Is wel een ding voor veel vrouwen, kracht in je armen. Mannen zijn daar zoveel beter in -O- Diep respect voor je run. Mooi O+
[..]
Oh dat is zo fijn O+
Ook mannen moeten de armen trainen. Ja mannen hebben van nature uit meer kracht in de armen, maar om deze langere tijd in te zetten moet er wel de nodige tijd en moeite in worden gestoken.
Daarbij komt dat veel mannen gespierde armen "mooi" vinden. En veel vrouwen dit willen vermijden.

Maar sterker in de armen? Begin met de rug en schouders te trainen. Die zorgen voor de beweging van de arm.
Iets dat vaak vergeten wordt.
pi_201887893
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Wow @:Tele6 dat klinkt echt mega zwaar, tof hoor om te horen! Goed gedaan!

Ik las vanmorgen iets over een moord en een hond die daarbij ook gewond was geraakt en naar het dierenziekenhuis was gebracht en moest meteen aan @:Candaasje denken of het bij haar dierenziekenhuis was..

Verder lekker dagje, even gewandeld met de buurvrouw, naar park hier in de buurt geweest en geslapen op de bank :)
:Y
Hont maakt het naar omstandigheden goed. Maar is heftig hoor, pfoe .
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 oktober 2021 @ 19:04:29 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201888118
Even wat regionaal nieuws. Het IJspaleis in Driehuis gaat dicht. Nou ja het huidige koppel wat sinds 1996 de zaak runde stopt ermee.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-we-zullen-ze-missen
Heb daar genoeg geld uitgegeven zullen we maar zeggen. :P. Het mooie is wel dat de kleinkinderen van diegene die het in 1960 gestart is nu de zaak overnemen! Zaak blijft in familiehanden. Het is toch wel DE IJszaak binnen de gemeentegrenzen. En af en toe met leuke dingen haalden ze ook landelijk het nieuws. Het EUHH-ijs bijvoorbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 24-10-2021 19:15:08 ]
pi_201888155
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:49 schreef Candaasje het volgende:
Dat dier leeft nog? :o Ik zag alleen een kop en hoe vaak er op de hond was geschoten, dus ik verwachtte dat die het niet zou halen.
pi_201888246
quote:

[..]
Koga O+ Die heb ik ook. Maar geen traveller volgens mij. Wel een reteduur merk.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 19:17:53 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201888265
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Kwaliteit kost geld.
pi_201888301
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:16 schreef PdeHoog het volgende:

Ik had er nog nooit van gehoord :@ Daarom moest ik even weer op de fiets kijken wat het merk ook alweer was. Ik ken gazelle, Batavus en Stella (van alle reclame die ze maken). En dat is het wel :+ Maar hij fietst zalig _O_ Ik vind het zelfs een beetje eng hoe snel je heel snel gaat :o Dus ik ga maar een fietshelm kopen.
pi_201888333
Vandaag even op en neer geweest naar Leuven. Was echt schitterend weer voor een tochtje. En blijkbaar was ik dichtbij JT :o

Zo maar weer even verder met het uitzoeken van een kleine 2000 foto’s. Moet er nog 900 :’)
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:24:49 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201888358
Net dit gegeten https://www.bestrecipes.c(...)sage-recipe/nj3wko5i

Simpel maar lekker. :9
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 19:29:32 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201888429
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had er nog nooit van gehoord :@ Daarom moest ik even weer op de fiets kijken wat het merk ook alweer was. Ik ken gazelle, Batavus en Stella (van alle reclame die ze maken). En dat is het wel :+ Maar hij fietst zalig _O_ Ik vind het zelfs een beetje eng hoe snel je heel snel gaat :o Dus ik ga maar een fietshelm kopen.
Koop dan ook even een mandje achterop en oranje reflectoren in je wielen. Ben je echt een Duitser :P

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 24-10-2021 19:42:44 ]
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:39:20 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_201888553
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Koop dat ook even een mandje achterop en oranje reflectoren in je wielen. Ben je echt een Duitser :P
Je vergeet de spiegel. Zeer belangrijk voor de Duitse fietser.
pi_201888979
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat vermoedde ik al, wist alleen niet zeker of ik de plaatsnaam goed onthouden had. Fijn dat hond het idd relatief goed maakt, maar zeker heftig voor jullie :* trek je t beetje?
  zondag 24 oktober 2021 @ 20:21:17 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201889065
quote:

[..]
Je komt langzaam in de buurt van de doelgroep waar menig SEH aan "verdient" :P *foei fietsie!*
  zondag 24 oktober 2021 @ 20:28:53 #232
63722 z80
I fink you freaky
pi_201889163
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Je komt langzaam in de buurt van de doelgroep waar menig SEH aan "verdient" :P *foei fietsie!*
Het standaard rijtje dat niet benoemt mag worden.
Niet gewent aan fietsen in minder mooi weer. Verder weg, daar waar de wegen onbekend zijn. Sneller optrekken. Sneller op de rechte stukken. Dus ook de zijstraat, die je te laat opmerkt, voorbij.

Bij de oudere garde komt daar dan ook nog de verminderde reactie snelheid, stabiliteit en stramheid bij.
  zondag 24 oktober 2021 @ 20:33:26 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201889238
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Het standaard rijtje dat niet benoemt mag worden.
Niet gewent aan fietsen in minder mooi weer. Verder weg, daar waar de wegen onbekend zijn. Sneller optrekken. Sneller op de rechte stukken. Dus ook de zijstraat, die je te laat opmerkt, voorbij.

Bij de oudere garde komt daar dan ook nog de verminderde reactie snelheid, stabiliteit en stramheid bij.
Plus gedrag; als je achter je wilt kijken doe je dat over je rechterschouder, niet over de linker. Zodat je niet naar links zwenkt als een malle....
En eigenwijs naast elkaar blijven rijden 3/4 van de weg vullend "omdat het mag"...

Ik had er vandaag ook weer een paar: 1,5 meter breed betonpad in bos. Beuken aan weerskanten, pad onder dikke laag bladeren en nootjes, ik reed zo rechts als maar mogelijk.
En dan met zijn 2en naast elkaar proberen mij in te halen, luid bellend..... Van die snelle modelletjes met een kenteken erop, kek helmpje erop, en onder het helmpje verder alleen lucht...
pi_201889458
quote:

[..]
Ik had toen ik ruim 700 km ging fietsen met vrienden een Koga Traveller gekocht, tweedehands en niet elektrisch. Wist niet dat de elektrische hetzelfde heetten. Zijn erg sjieke fietsen inderdaad, ik betaalde me tweedehands nóg blauw.

Oh en zorg dat je er zeker van bent dat je weet hoe je die helm moet dragen. Dat is een frustratiepuntje van me, verkeerd gedragen fietshelmen. Het ding hoort vlak boven je wenkbrauwen te zitten, als een soort dopje op je hoofd, dus niet hoe je een muts of pet zou dragen. Ik erger me vooral aan alle ouders die denken dat ze heel verantwoordelijk bezig zijn en ondertussen draagt 't kind een helm van 2 maten te groot die op het achterhoofd bungelt. Dan breek je alleen maar je nek harder als je zou vallen.
pi_201889600
Quote: …” en onder het helmpje, verder alleen lucht... “ :D

Prachtig weer en ik deed een Dut. Nog steeds belabberd.

Daarna zag ik een biddende valk van Blues, las over een sportieve Tele en er was meer.
Dat ben ik vergeten.

Goeie hoor Isa, van een helm. Je weetz!
  zondag 24 oktober 2021 @ 20:54:29 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201889704
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik had toen ik ruim 700 km ging fietsen met vrienden een Koga Traveller gekocht, tweedehands en niet elektrisch. Wist niet dat de elektrische hetzelfde heetten. Zijn erg sjieke fietsen inderdaad, ik betaalde me tweedehands nóg blauw.

Oh en zorg dat je er zeker van bent dat je weet hoe je die helm moet dragen. Dat is een frustratiepuntje van me, verkeerd gedragen fietshelmen. Het ding hoort vlak boven je wenkbrauwen te zitten, als een soort dopje op je hoofd, dus niet hoe je een muts of pet zou dragen. Ik erger me vooral aan alle ouders die denken dat ze heel verantwoordelijk bezig zijn en ondertussen draagt 't kind een helm van 2 maten te groot die op het achterhoofd bungelt. Dan breek je alleen maar je nek harder als je zou vallen.
Op zich evolutietechnisch natuurlijk wel weer gunstig :P
pi_201889779
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:22 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag even op en neer geweest naar Leuven. Was echt schitterend weer voor een tochtje. En blijkbaar was ik dichtbij JT :o

Zo maar weer even verder met het uitzoeken van een kleine 2000 foto’s. Moet er nog 900 :’)
Wist je dat niet?
pi_201890619
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:44 schreef Tele6 het volgende:

Oh bedankt voor de tip. Dat wist ik niet. Ik wilde sowieso even bij de fietsenwinkel voor een helm kijken; die kunnen me vast wel goed instrueren.
pi_201891528
Ik vind met dat hele fietsen op de duinpaden hier de wielrenners de meest grote eikels die er zijn.
Je hebt wandelaars, hardlopers, bakfietsen, gewone en ebikers en deze eikels. Iedereen doet hier vrij rustig aan vooral bij kruisingen en smallere paden, maar deze eikels, echt :{w En nog schelden ook hé, of roepen en irritant bellen :(
pi_201891654
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:22 schreef PdeHoog het volgende:

:o :o
Ik schiet er meestal zo'n 20-40 op een fiets of wandeltochtje, dat vind ik al veel. _O-
En er blijven er dan zo'n 6 - 10 over die ik echt gebruik. :D
pi_201891823
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:01 schreef Blues het volgende:
Ik vind met dat hele fietsen op de duinpaden hier de wielrenners de meest grote eikels die er zijn.
Je hebt wandelaars, hardlopers, bakfietsen, gewone en ebikers en deze eikels. Iedereen doet hier vrij rustig aan vooral bij kruisingen en smallere paden, maar deze eikels, echt :{w En nog schelden ook hé, of roepen en irritant bellen :(
En dan mag je tegenwoordig blij zijn dat ze roepen dat ze eraan komen. Nu moeten ze nog leren om aan te geven dat de laatste voorbij is
pi_201892921
Eens, blues. Wij wonen vlak aan een fietssnelweg, geliefd door wielerterroristen. Het is een hele mooie route, maar ik durf daar niet te fietsen met m'n 6-jarige, dan kies ik liever het normale verkeer...

Speedpedelecs vind ik ook niets, trouwens.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 22:58:29 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201893075
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Eens, blues. Wij wonen vlak aan een fietssnelweg, geliefd door wielerterroristen. Het is een hele mooie route, maar ik durf daar niet te fietsen met m'n 6-jarige, dan kies ik liever het normale verkeer...

Fietssnelweg, dat klinkt sowieso niet als iets waar je met een zesjarige moet gaan fietsen?
  zondag 24 oktober 2021 @ 23:01:04 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201893108
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:51 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik heb twee collega's met een +- 18km enkele reis die een speedpedelec hebben gehad, en beiden hebben 'm weggedaan omdat ze in het stadsverkeer in Leeuwarden echt de ene na de andere bijna aanrijding en bijna valpartij hadden...
pi_201893123
Nou, het is zover. Het is uit met A.

SPOILER
Dit allemaal op een uur waarop ik eigenlijk allang had willen slapen. Ik ben eigenlijk ook te moe om hier een beetje redelijk mee om te kunnen gaan. Sorry buren voor het gejank :')
pi_201893146
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Fietssnelweg, dat klinkt sowieso niet als iets waar je met een zesjarige moet gaan fietsen?
De fietssnelweg die van mijn naar Kaatjes durp loopt, daar hardloop en wandel ik regelmatig op en ik heb er ook wel lekker geskateboard. Het hele idee van dat ding is dat ie zo breed is dat je er met z'n allen op past.

Er staan trouwens wel mooie borden voor de speedpedelecs, "Pas uw snelheid aan als het druk is".
pi_201893197
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:02 schreef Tele6 het volgende:

SPOILER
Dit allemaal op een uur waarop ik eigenlijk allang had willen slapen. Ik ben eigenlijk ook te moe om hier een beetje redelijk mee om te kunnen gaan. Sorry buren voor het gejank :')
Een hele dikke knuffel Tele :* ;(
Dappere beslissing, hoe moeilijk ook. Gun jezelf ruimte en tijd. Voor elke emotie die je voelt :*
pi_201893218
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat dier leeft nog? :o Ik zag alleen een kop en hoe vaak er op de hond was geschoten, dus ik verwachtte dat die het niet zou halen.
Hebben we het over dezelfde? :D deze was neergestoken (stuk of 8x) met een mes. Door dezelfde persoon die haar eigen halfzus dood heeft gestoken (en dit gelivestreamed heeft). Was in den Bosch.
pi_201893284
Och @Tele6. Je had het natuurlijk wel een beetje zien aankomen maar wanneer het dan zover is is het zo ontzettend kut en verdrietig

Jij bent (vind ik) helemaal niet gemeen, vind het maar raar van hem dat hij jou wat “kruimeltjes” van hem gunt en daar zou jij dan blij mee moeten zijn? Daar ben jij veel te goed en te leuk voor.
En wat een rotopmerking (sorry hoor) om zijn depressie op jouw bordje te leggen. Dan zou hij nu ook geen behandeling of medicatie nodig hebben want mantelzorg doet hij toch niet meer?
pi_201893290
quote:

SPOILER
Oh wat verdrietig. Maar ik denk echt dat je hier heel goed aan hebt gedaan.

Hopelijk kunnen jij en B elkaar nog wel blijven zien.

Je bent een leuke lieve meid je verdient zoveel keer dan dit. En dat heb je nu gelukkig ook ingezien.

En dan die sneer na nog. Wat een kerel..
pi_201893310
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hebben we het over dezelfde? :D deze was neergestoken (stuk of 8x) met een mes. Door dezelfde persoon die haar eigen halfzus dood heeft gestoken (en dit gelivestreamed heeft). Was in den Bosch.
Dit was wel degene die ik bedoelde inderdaad.

@Tele6 :* :* ondanks compleet andere situatie herken ik het gevoel heel erg dat je vooral verdrietig bent om het kwijtraken van wat had kunnen zijn ipv van wat echt was. Ik heb het verliezen van dat zo gewenste toekomstbeeld echt als een soort rouwproces ervaren. Wat Candaasje zegt, geef jezelf de ruimte om te voelen wat je voelt. Moedige beslissing om voor jezelf te kiezen op dit moment :*
pi_201893332
Jullie zijn lief :*
  zondag 24 oktober 2021 @ 23:38:35 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201893459
quote:

SPOILER
Ah, @Tele6 wat verdrietig voor je :* Maar wel het beste voor jou nu denk ik. Sterkte lieverd!

Die laatste opmerking van hem is overigens wel echt beneden alle peil, depressief of niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201893490
quote:
Al denk ik ook dat ik meer verdriet heb over wat onze relatie had kunnen zijn dan over wat ik nu daadwerkelijk kwijt ben. Maar ook een illusie over wat het had kunnen zijn.
Wat verwoord je dit mooi en tegelijkertijd ook zo verdrietig :*
Ik denk dat je niet anders kan op dit moment, dit blijft anders idd zo'n stress geven : de term 'trekken aan een dood paard' komt in me op maar dat klinkt ook zo bot :@
En fuck de buren, gooi het eruit :*

Depressief worden van je partners psychische problemen.. ik vind niet dat je je partner daar zo mee mag opzadelen :{ Vind het maar een nare opmerking.
pi_201894086
Sterkte @Tele6
Je hebt duidelijk echt geleerd beter je grenzen aan te geven en voor jezelf op te komen. :*
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 oktober 2021 @ 07:00:35 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201894111
Morning
Sterkte Tele :*
  maandag 25 oktober 2021 @ 07:07:38 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201894121
Sterkte tele, dit is nooit leuk
pi_201894140
Ik ben trots op je @Tele6
pi_201894210
Ik rijd overigens sinds kort met helm op mijn (gewone) e-bike. Ik rijd graag een beetje door (max 27 km/h uiteraard), en het aantal keren dat ik een noodstop moet maken omdat ik niet/te laat ben gezien terwijl ik wel voorrang heb is enorm.
Ik ga er uiteraard vanuit dat ik hem niet nodig heb, maar het is een kleine moeite om hem op te zetten.
pi_201894217
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben trots op je @:Tele6
Zeker :Y

Kalm aan @Tele6 - het is niet niks allemaal maar al met al straks wel iets waar je denk ik op kunt terugkijken als iets dat mooi had kunnen zijn en blijven maar in plaats ervan iets leerzaams werd :* Nog een heel leven voor je met allerlei potentieel avontuur en ik wens je een toekomst vol mensen die je energie opleveren in plaats van kosten O+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 25-10-2021 08:03:27 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_201894218
En ik ben ook wel eens racefietser. Zal zeker niet ontkennen dat die groepjes die denken dat ze Joop Zoetemelk zijn en de tour kunnen rijden gewoon asociaal en irritant zijn, die vervloek ik ook regelmatig. Ook omdat ze het image van 'alle' racefietser om zeep helpen.
Ik heb ook gemerkt dat druk kwebbelende/muziek luisterende/bijna dove weggebruikers op de ebike een vrij harde bel/roepen nodig hebben om mij te horen aankomen. Bel ik zachtjes dan schrikken ze als ik voorbij rijd en word ik uitgescholden. En bij te hard ben ik een aso. Het is dus lastig om het voor iedereen goed te doen.
  maandag 25 oktober 2021 @ 07:54:36 #262
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201894238
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:48 schreef Tuindier het volgende:
En ik ben ook wel eens racefietser. Zal zeker niet ontkennen dat die groepjes die denken dat ze Joop Zoetemelk zijn en de tour kunnen rijden gewoon asociaal en irritant zijn, die vervloek ik ook regelmatig. Ook omdat ze het image van 'alle' racefietser om zeep helpen.
Ik heb ook gemerkt dat druk kwebbelende/muziek luisterende/bijna dove weggebruikers op de ebike een vrij harde bel/roepen nodig hebben om mij te horen aankomen. Bel ik zachtjes dan schrikken ze als ik voorbij rijd en word ik uitgescholden. En bij te hard ben ik een aso. Het is dus lastig om het voor iedereen goed te doen.
Dit ja. :Y
pi_201894264
Overigens ga ik bewust niet op zondagochtend over de smalle fietspaden de heide over op de racefiets. Dat steeds inhalen is voor niemand leuk.
pi_201894272
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Wist je dat niet?
Nee :P
  maandag 25 oktober 2021 @ 08:12:07 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201894284
c_/
pi_201894331
pi_201894459
Goedemorgen.
@Tele6 ik hoop dat je toch wat hebt weten te slapen.
En wat betreft de uitsmijter van A: van een zieke partner kan je buitengewoon gedeprimeerd worden. Niet depressief.
pi_201894467
Walnoteneindstand:
pi_201894492
@Tele6 nou zeg: daar heb je een dikke streep gezet dat je niet met je laat sollen!

Jammer dat het zo moest gaan en duidelijk dat het voor jou beter is qua bakken energie. Dan moeten hullie het maar met z’n tweeën uitzoeken.

Flink janken: het is niet niks met ldvd. Dat hebben wij allemaal hier in de sc wel eens ervaren, dat is vrijwel zeker.

En blijf goed voor jezelf zorgen! :*
pi_201894509
Wow sigme…bijna 10.000 . Ga je op de markt staan of heb je een stalletje bij de weg voor de langssjezende pensionada met helmpje? w/
pi_201894560
Dat is een flinke opbrengst @sigme

Ik mis onze boom.
pi_201894583
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat is een flinke opbrengst @:sigme

Ik mis onze boom.
Wat was er met jullie boom gebeurd?
pi_201894588
Mogge!

Wat een enorme hoeveelheid walnoten @sigme. Wat ga je daarmee doen?

Heb je een beetje kunnen slapen @Tele6?
pi_201894600
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Wat een enorme hoeveelheid walnoten @:sigme. Wat ga je daarmee doen?

Heb je een beetje kunnen slapen @:Tele6?
Goedemorgen :*

Ik heb redelijk geslapen. Ik had geen wekker gezet dus ik heb 0:15-8:00 kunnen slapen.
M'n lijf doet wel meer zeer dan dat het had gedaan als ik 9 of 10 uur in bed had kunnen liggen, maar ach, vanavond weer een kans.
pi_201894640
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Wat een enorme hoeveelheid walnoten @:sigme. Wat ga je daarmee doen?

Heb je een beetje kunnen slapen @:Tele6?
@Kaatje1, als je een punt zet achter een mention dan mentiont ie niet en dan kan je mensen net zo goed gewoon noemen zonder apestaart, @kaatje1.
pi_201894687
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat was er met jullie boom gebeurd?
Die begin er 2 zomers terug ineens heel ziek uit te zien. Walnoten zwart, eind september al zijn blad kwijt en toen was het afgelopen. Zo jammer.
pi_201894693
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]
@:kaatje1, als je een punt zet achter een mention dan mentiont ie niet en dan kan je mensen net zo goed gewoon noemen zonder apestaart, @:kaatje1.
Ik zag het
pi_201894694
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goedemorgen :*

Ik heb redelijk geslapen. Ik had geen wekker gezet dus ik heb 0:15-8:00 kunnen slapen.
M'n lijf doet wel meer zeer dan dat het had gedaan als ik 9 of 10 uur in bed had kunnen liggen, maar ach, vanavond weer een kans.
Misschien helpt een warme douche nog een beetje :)
pi_201894695
De walnoten moeten eerst drogen. Met deze hoeveelheid is dat nog best een opgave. Maar als er schimmel in komt zijn ze niet meer eetbaar.

Zoals een wijs man ooit zei:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2009 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen walnoten eten die muf of schimmelig smaken, notenschimmels behoren tot de giftigste soorten die er zijn, daar is landbouwgif limonade bij (en dat is geen kromme vergelijking)
pi_201894981
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Misschien helpt een warme douche nog een beetje :)
Ik heb vanmiddag een uurtje zwembad gereserveerd dus dat wordt denk ik wel fijn. :)
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:58:46 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201894999
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb vanmiddag een uurtje zwembad gereserveerd dus dat wordt denk ik wel fijn. :)
Dit -klinkt- dus als een heul zwembad alleenvoorjezelluf... Dat zou toch ff fijn zijn...

Ik zat vanmorgen met buienradar en koffie te wachten op een droog moment. Zag het op het scherm. Fietste mn trainingsrondje en constateerde dat Buienradar het mis had.
-drup drup drup-
pi_201895021
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit -klinkt- dus als een heul zwembad alleenvoorjezelluf... Dat zou toch ff fijn zijn...

Ik zat vanmorgen met buienradar en koffie te wachten op een droog moment. Zag het op het scherm. Fietste mn trainingsrondje en constateerde dat Buienradar het mis had.
-drup drup drup-
Haha nee. Er zijn 2 banen voor mensen van het sportcentrum, in totaal 10 personen kunnen daar zwemmen. Ik ben een van die 10. Waarschijnlijk ga ik uit zelfbescherming lekker in de langzame baan zwemmen want anders word ik te fanatiek :P

Buienradar is een liegebeest idd. }:|
pi_201895047
Goed gedaan, Tele! Als tele van een jaar geleden vooruit kon kijken naar tele van nu dan had ze denk ik niet geloofd wat ze gezien had.
pi_201895056
pfff, frustrerende nacht achter de rug. Kind was even wakker, maar die maakte de poezen helemaal wakker. Poezen willen graag in onze slaapkamer maar mogen dat niet, want ze vinden voeten onder de dekens teveel lijken op muizen onder dekens. Poes heeft de hele nacht aan onze deur zitten krabben. Niets hielp, en ons huis is te open om ergens een andere deur dicht te doen...
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:07:59 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201895066
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha nee. Er zijn 2 banen voor mensen van het sportcentrum, in totaal 10 personen kunnen daar zwemmen. Ik ben een van die 10. Waarschijnlijk ga ik uit zelfbescherming lekker in de langzame baan zwemmen want anders word ik te fanatiek :P

Buienradar is een liegebeest idd. }:|
Ja gezien jouw inspanning van dit weekend zou ik beetje op m'n rug gaan liggen loungen als een soort manitee die van een krop andijvie droomt...
pi_201895184
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Goed gedaan, Tele! Als tele van een jaar geleden vooruit kon kijken naar tele van nu dan had ze denk ik niet geloofd wat ze gezien had.
Dit helemaal :Y
Spoilers!
pi_201895200
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
Spoilers!
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:32:02 #288
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201895225
Vriendje eindelijk zo ver om bij een huis te gaan kijken, is het huis net verkocht :(
En nu wil ik verder maar in deze markt kan het weken duren voor er weer iets online komt dat enigszins onze wensen bevat. Gatver wat irritant, ik heb geen geduld _O-
pi_201895238
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geweldige dromen gehad. Ik heb heel hard en spectaculair geskied terwijl ik gilde van plezier. Ik zag een witte hermelijn op roze crocs door de gang van een school wandelen. En de laatste droom was helemaal briljant maar die ben ik helaas vergeten.
_O_
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:47:27 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201895327
quote:
Lucky you
Ik had een droom over mijn fiets die gestolen werd maar ik had er een apple tracker aan zitten, ik kon er echter niet achteraan omdat de ene na de andere auto dienst weigerde en mensen me met de grootst mogelijk onzin aan hinderden.
pi_201895346
quote:
:D fucking briljant . Wat gebruik je? Daar wil ik ook wel een dosis van geloof ik.
pi_201895357
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:32 schreef gcjoel het volgende:
Vriendje eindelijk zo ver om bij een huis te gaan kijken, is het huis net verkocht :(
En nu wil ik verder maar in deze markt kan het weken duren voor er weer iets online komt dat enigszins onze wensen bevat. Gatver wat irritant, ik heb geen geduld _O-
Herkenbaar wel ja :D

Wij gaan vandaag dus kijken bij een übertof huis, maar qua overbieden volkomen kansloos want we zijn natuurlijk van die arme sloebers zonder groot eigen vermogen. Dus we gaan maar voor de leerzame ervaring vrees ik :+
pi_201895360
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D fucking briljant . Wat gebruik je? Daar wil ik ook wel een dosis van geloof ik.
Eletriptan. Doet het niet altijd even goed wat dromen betreft maar als het goed gaat, is het heerlijk :D
Spoilers!
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:52:10 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201895363
Ik kreeg het verzoek of ik het taartje van gisteren, toen met appel en Friesche Keukenstroop, ook eens kon maken met Peer.

Vanavond dus maar even peren kopen.
pi_201895485
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Oh lekker O+ Ik wilde ook. Maar we hadden net een stroomstoring hier dus toen werd het zwembad gesloten.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:08:38 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201895492
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Herkenbaar wel ja :D

Wij gaan vandaag dus kijken bij een übertof huis, maar qua overbieden volkomen kansloos want we zijn natuurlijk van die arme sloebers zonder groot eigen vermogen. Dus we gaan maar voor de leerzame ervaring vrees ik :+
Wij hebben zat overwaarde in het huidige huis zitten op zich. Maar de kan is groot dat het op een kluswoning uit zou komen dus willen we die overwaarde voor het verbouwen kunnen gebruiken.
Op dit moment kijk ik alleen ruim onder wat we kunnen lenen, ik vind meer dan 5 ton gewoon echt te veel en te veel maandlasten. Wil ik niet! mja dus dan heb je niks :')
pi_201895493
I
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:52 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg het verzoek of ik het taartje van gisteren, toen met appel en Friesche Keukenstroop, ook eens kon maken met Peer.

Vanavond dus maar even peren kopen.
Zou je het recept willen delen? Ik hou wel van dat soort sticky dingen O+
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:49:35 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201895864
Ik ben niet zo van de precieze recepten op dit vlak, maar ik heb even wat bijelkaar gegraaid uit de oorspronkelijk door mij gebruikte bronnen...
60 gram roomboter
4 eetlepels Friesche Keukenstroop
2 eetlepels donkerbruine basterdsuiker
2 eetlepels water
6 appels / peren

Ik schil eerst de appels en snij die in 8 "parten".
Ik neem een diepe springvorm (22cm geloofik gister gebruikt) die ik bekleed met 1 vel bakpapier (zodat het niet kan lekken), het papier knip ik af langs de rand zodra de hele taart erin zit.
Dan maak ik een karamel achtig vloeibaar spul van die roomboter, water, stroop en suiker
Die kiep ik in de springvorm, dit geeft een paar cm overheerlijke (afblijven!) karamel op de bodem.
Hier druk ik de appels in. (Nee, niet weer een stuk eruit pikken en dat opsnoepen). Liever teveel appel dan te weinig, minstens ook een laag die (nog) niet in de karamel ligt).

Daarop doe ik dan een laag weinig samenhangend deeg, een kruimeldeeg recept werkt prima.

Deeg:
130 gram bloem
100 gram witte basterdsuiker
75 gram roomboter (ongezouten - koud)
1 snufje kaneel
1 snufje zout
Het deeg maken. Dit doe je door de boter in kleine blokjes te snijden en in een ruime kom te doen.
Voeg hierbij de bloem, basterdsuiker, een snufje kaneel en een snufje zout. Meng het deeg met je handen goed door elkaar tot een kruimelig deeg. (Ik doe het meestal met open gardes in de mixer :P)

Dat gooi ik over de appels, met een achterkant van een natgemaakte lepel stevig aandrukken en dit 45 minuten op 180 graden in de oven, en daarna buiten de oven 30 minuten goed afkoelen.

Dan stort ik de boel op een bord, peuter het bakpapier eraf en zet t (dus nog lekker warm) op tafel.

Het idee wat ik er bij had is dat de appelmoes het kruimeldeeg warmvochtig maakt, dat de laag appels in de karamel stevig is gebleven en helemaal is "verstroopt" (het smaakt ook wat als appelstroop) en dat de bruine suiker en keukenstroom "harde stukjes" hebben gevormd, langs de rand. Mierzoet.
pi_201895979
Och Tele6, wat verdrietig. Het hing al lang in de lucht, maar dat je die knoop hebt doorgehakt vind ik heel moedig. Ik ben trots op je dat je een grens hebt getrokken en voor jezelf kiest. Ik hoop dat je afleiding kan vinden nu je je zo verdrietig voelt. Die toekomst zoals je die zo mooi voor je zag kwijt raken is niet niks. En ik duim heel hard voor je dat het met B goed blijft gaan, die kan jouw steun namelijk ook gebruiken. Dikke knuffel :*
pi_201896070
quote:
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')