abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201871494
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:15 schreef sigme het volgende:

Ik heb een vormloze knobbel paddestoel. Misschien wordt deze lelijke eend nog wel een mooie zwaan :D

pi_201871697
Nou, in elk geval heb ik mij als vormloze knobbel maar weer eens naar de sportschool gesleept, dus ik denk dat ik morgen wel wakker word als een beeldschone zwaan.
Vandaag moet ik in knobbelvorm nog maar even walnoten rapen - laatste keer denk ik. En de laatste appels rapen/plukken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201871792
Ik heb zojuist 43.790 kegels geruimd. Ongeveer 3/4 is nu wel van onze Himalaya gevallen.
Helaas is er niet veel anders mee te doen dan tussen de planten verdelen, van gras weghalen en bergjes aan de kant laten liggen zodat beestjes ertussen kunnen frotten O+

Qua vormeloosheid-tegenaanval ga ik straks een rondje wandelen als ik een stukkie krant uit heb.
pi_201871808
Een knobbelzwaan *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Koffie op laptop :D :D
_O-

Ennnn wat leuk spannend O+ Hou je van verrassingen?
Nee :D Maar ik had al een vermoeden, want het moest per se vóór mijn verjaardag en mijn lief vroeg een poos geleden al of ik geen nieuwe hardloopschoenen wilde. Bleek te kloppen: ik deed een loopanalyse en krijg binnenkort nieuwe schoenen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201871942
Schotinderooskado O+
pi_201871988
:Y hoop dat mijn brakke lijf hier goed mee uit de voeten kan.
pi_201872059
Naamtopic O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201872105
812 walnoten binnen, nog een halve boom te gaan. Maar nu eerst moeder op de loopband en daarna koffie.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201872214
Goedemiddag :7 Vandaag maar foto’s uitzoeken. Heb er nog zo’n 1500 te gaan :’) Mini is al wezen zwemmen, straks nasi maken :9 en een spelletje doen met mini (wilde hij graag, nou…alles beter dan de hele dag beeldschermwerk) en morgen eens op bezoek bij Coldfeet in Leuven. Eens kijken hoe het daar gaat met twee kids :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:43:50 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872252
Hier gefietst. Door het (totaal leeg lijkende) bos. 1 andere fietser tegengekomen in 2 uur tijd.
Maar het is hier in het noorden dan ook wel guur griebusweer met een fel windje van over de meren..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201872459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:28 schreef Tuindier het volgende:
Zal ik ze je mailen? Kleine moeite.
Thanks, maar is niet nodig. Ik heb de belangrijkste grofweg in m'n hoofd, en Google er altijd nog wel wat bij. :D

Ik heb vandaag trouwens alsnog een Lidl TGTG gehaald. Was weer een goede. (Verspakket couscous, spinazie, kastanjechampignons, tomaatjes, ijsbergsla, paprika, mandarijn, sinaasappel, losse aardappels, en een doosje dille en rozemarijn) Ik vind het echt een heerlijk concept. Ik heb gewoon weer voor 4 avonden eten voor maar 3 euro.
pi_201872469
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Thanks, maar is niet nodig. Ik heb de belangrijkste grofweg in m'n hoofd, en Google er altijd nog wel wat bij. :D

Ik heb vandaag trouwens alsnog een Lidl TGTG gehaald. Was weer een goede. (Verspakket couscous, spinazie, kastanjechampignons, tomaatjes, ijsbergsla, paprika, mandarijn, sinaasappel, losse aardappels, en een doosje dille en rozemarijn) Ik vind het echt een heerlijk concept. Ik heb gewoon weer voor 4 avonden eten voor maar 3 euro.
Lekker pakket inderdaad ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201872487
Kaatje1, blues, dat opschrijven helpt inderdaad. Ik deed het naar mijn ouders in gedachten onder de douche. Dan zat ik uitvaartspeeches te bedenken _O- Het sleet vanzelf gelukkig.
Spoilers!
pi_201872631
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje1, blues, dat opschrijven helpt inderdaad. Ik deed het naar mijn ouders in gedachten onder de douche. Dan zat ik uitvaartspeeches te bedenken _O- Het sleet vanzelf gelukkig.
Je ziet jezelf dus wel, speechend, op hun uitvaart?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201872910
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vraag me eerder af: ga je naar hun uitvaart.

Mijn vader besloot een ebike voor mij te kopen. Blijkbaar vond hij me bejaard genoeg oid. Dus nu heb ik een ebike :o Ik voelde eerst een beetje ergernis (ik bedoel, ik heb een prima fiets en prima spieren en ik zie het fietsen als een work out), maar omg wat fietst dat fijn _O_ En ik had hem meestal op stand 1 of 2 terwijl dat ding 9 standen heeft :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:29:41 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872925
Ik heb inmiddels opgegeven om "gezellig mee te fietsen" met het ebike geweld hier in huis...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201872927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader besloot een ebike voor mij te kopen. Blijkbaar vond hij me bejaard genoeg oid. Dus nu heb ik een ebike :o Ik voelde eerst een beetje ergernis (ik bedoel, ik heb een prima fiets en prima spieren en ik zie het fietsen als een work out), maar omg wat fietst dat fijn _O_ En ik had hem meestal op stand 1 of 2 terwijl dat ding 9 standen heeft :')
Cadeautjes en complimentjes aaaltijd gracieus accepteren *O* Wordt het leven leuker van *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201872932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Cadeautjes en complimentjes aaaltijd gracieus accepteren *O* Wordt het leven leuker van *O*
Ik heb, nadat ik véél sneller thuis was dan normaal, even gebeld om heel erg te bedanken :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201872937
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:29 schreef fietsie het volgende:
Ik heb inmiddels opgegeven om "gezellig mee te fietsen" met het ebike geweld hier in huis...
Blijkbaar moet je ook een ebike :+
pi_201872962
Zelfs kinderen gaan tegenwoordig blijkbaar op een e-bike, dus misschien ben je juist nog erg jong, Isa.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:36:00 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872971
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:34 schreef Myraela het volgende:
Zelfs kinderen gaan tegenwoordig blijkbaar op een e-bike, dus misschien ben je juist nog erg jong, Isa.
Jup, bij m'n dochter op school in de fietsenstalling zijn acculoze fietsen en stationsfiets-modelletjes echte uitzonderingen
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:38:17 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201872980
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Blijkbaar moet je ook een ebike :+
Het is vooral na van die "dode momenten" in de route, haakse bochten, stoppen en weer opstappen verkeerssituaties waarin die ebikes zo wegstuiven...
pi_201873018
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:34 schreef Myraela het volgende:
Ja, dat is waar. Vroeger werd ik nooit ingehaald (op racefietsen na). Toen werd ik ineens ingehaald door oma's. En nu door bijna iedereen.
pi_201873024
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En daar kunnen we veel van nuttigen omdat we zo lekker veel fietsen O+
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:55:50 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201873099
Inmiddels aanbeland bij de triviantvraag "Wat gebeurde er in 1453", is mijn podcast nog steeds erg boeiend...
Het is wel lastig dat je er eigenlijk niets bij kunt doen..
pi_201873183
Ik poetste vanmorgen m'n bril en toen brak ie doormidden. :o

Inmiddels nieuwe bril besteld, rib uit m'n lijf minder. Als ik een half punt minder slechte ogen had gehad, had ik goedkopere glazen gekund ;(

Wel mooie bril *G*

En in de stad geluncht met B *G*

Nu is B weer terug onderweg naar z'n zwarte gat triestigheid. Arme B. Ik heb met hem overlegd en waarschijnlijk kom ik volgend weekend naar hem en A toe om te overleggen met z'n drieën over hoe dit verder gaat. Want hij wil me hoe dan ook heel graag blijven zien.

Stom genoeg, nu B hier was stuurde A ineens wel appjes. Dan kan hij het ineens wel. 8)7
Ik ben er dus alleen maar zekerder van dat het klaar is met A.
pi_201873203
En @Isabeau een spontaan cadeau :o

@Clubsoda wat voor hardloopschoenen zijn het geworden?

En @Anthraxx @Jagärtrut beterschap aan de kotsende kindjes, voorzover nog nodig. Bah bah.

@AnneX wat een reis :o heftig joh. Hopelijk vandaag beetje bijkomen.
pi_201873327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En daar kunnen we veel van nuttigen omdat we zo lekker veel fietsen O+
wtf Vadar?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201873427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:08 schreef Tele6 het volgende:
En @:Isabeau een spontaan cadeau :o

@:Clubsoda wat voor hardloopschoenen zijn het geworden?

En @:Anthraxx @:Jagärtrut beterschap aan de kotsende kindjes, voorzover nog nodig. Bah bah.

@:AnneX wat een reis :o heftig joh. Hopelijk vandaag beetje bijkomen.
Asics Gel Cumulus 23. Geen ondersteuning tegen overpronatie (want ik heb al inlegzolen) en niet al te zacht want dat vindt mijn rug niet leuk, aldus de loopdame. En 1,5 maat groter dan mijn vorige schoenen :o Dat betekent dat ik waarschijnlijk nieuwe zooltjes moet, maar dat ga ik nog even bekijken.

pi_201873436
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik poetste vanmorgen m'n bril en toen brak ie doormidden. :o

Inmiddels nieuwe bril besteld, rib uit m'n lijf minder. Als ik een half punt minder slechte ogen had gehad, had ik goedkopere glazen gekund ;(

Wel mooie bril *G*

En in de stad geluncht met B *G*

Nu is B weer terug onderweg naar z'n zwarte gat triestigheid. Arme B. Ik heb met hem overlegd en waarschijnlijk kom ik volgend weekend naar hem en A toe om te overleggen met z'n drieën over hoe dit verder gaat. Want hij wil me hoe dan ook heel graag blijven zien.

Stom genoeg, nu B hier was stuurde A ineens wel appjes. Dan kan hij het ineens wel. 8)7
Goed dat je hebt aangekaart en het klinkt ook alsof B je ondersteunt. Ik ben benieuwd hoe het gesprek volgende week gaat. Hoe voel je je er nu onder?
pi_201873505
Kon B niet gezellig blijven dan?
Wordt dus vervolgd...sterkte joh met deze lastige situatie. :*
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:49:55 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201873548
quote:

Nu is B weer terug onderweg naar z'n zwarte gat triestigheid.
Ik dacht tot dusverre dat B dat niet zo ervaart en dat zij wel soort van gelukkig met elkaar waren?

Als het voor jullie beide een "last" is - en dat zeg ik nu wel zo, ik weet dat het in werkelijkheid anders is - geen moeilijke keuze. :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:54:55 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201873581
Rondje Westerwolde/Oldambt gedaan. Wat fotootjes gemaakt bij een bijeenkomst van oude bietenrooiers in Bourtange. Toen verder naar boven, wat rondgereden door de polder, toen via Bunde/Duitsland weer terug.

Belangrijkse taak volbracht: ik heb Schwarzwälder Kirsch (de drank). 5L flessen gedestilleerd water (gebruik ik voor fotografie) lijken verdwenen uit Duitse supermarkten :( Dat was daar altijd erg goedkoop, ¤2 voor 5L

Nu eens even de kippensoep af maken.
pi_201873615
Wat moeilijk toch allemaal @Tele6. Maar ik begrijp dat A ook zo tegen B is?
Wel fijn dat dat jullie elkaar ook tot steun zijn, is niet het goede woord maar kom niet zo snel op het juiste woord.

Oef bril stuk, dat echt een ramp, naast het financiële plaatje, of is het ding nog wel te dragen?

Net hier flink zitten vloeken. Had 2 jaar geleden een sweatbroek gemaak. Stof over voor een trui maar net niet genoeg voor de mouwen. Dus gisteren stof in een andere kleur gekocht. Had 50 cm nodig. De verkoper is ook begonnen op 50 cm maar is snel schuin gaan knippen naar 42 cm :( . Nu maar boordjes eraan maken. En allemaal ook een stuk lastiger omdat de naaimachine nog niet terug is
We have far more in common than that which devides us..
pi_201873717
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Asics Gel Cumulus 23. Geen ondersteuning tegen overpronatie (want ik heb al inlegzolen) en niet al te zacht want dat vindt mijn rug niet leuk, aldus de loopdame. En 1,5 maat groter dan mijn vorige schoenen :o Dat betekent dat ik waarschijnlijk nieuwe zooltjes moet, maar dat ga ik nog even bekijken.

[ afbeelding ]
Anderhalve maat groter is wel logisch, van het hardlopen zetten je voeten uit en ik had ook de indruk dat Asics vaak klein vallen. Ik had eerst een verbijsterende maat 43,5 van eenzelfde soort Asics schoenen _O_

Hopelijk veel loopplezier op komst iig *G*
pi_201873720
Is dat niet iets om mee terug te gaan naar de winkel kaatje?
pi_201873739
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Goed dat je hebt aangekaart en het klinkt ook alsof B je ondersteunt. Ik ben benieuwd hoe het gesprek volgende week gaat. Hoe voel je je er nu onder?
M'n hoofd zit nogal vol. Ik denk dat de overheersende emotie wel verdriet is. Ik zie gewoon nog niet voor me hoe ik B kan behouden naast de hoeveelheid toewijding die hij aan A heeft en het erge is nog niet eens dat ik dan zonder B verder ga (dat komt wel in orde) maar ook dat B er heel verdrietig over bleek. :'( Ik kan er gewoon niet tegen als B huilt.
pi_201873753
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:43 schreef Blues het volgende:
Kon B niet gezellig blijven dan?
Wordt dus vervolgd...sterkte joh met deze lastige situatie. :*
Ik moet morgenochtend om kwart over 7 de deur uit naar een survivalwedstrijd. Dus ik eet vanavond vroeg, ga vroeg m'n nest in, en morgenochtend vroeg op. Zonet al m'n huishouden gedaan voor dit weekend, want ik weet al dat ik na de survivalrun geen teen meer zal willen verroeren laat staan mijn 20 m2 stofzuigen :P

B dus weer naar huis. Voor hem ook prima zo.
pi_201873801
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dat niet iets om mee terug te gaan naar de winkel kaatje?
Was op de markt (geen stoffenwinkel hier). T lukt wel (boordjes er aan zetten) maar het is balen. Volgende keer zeg ik het wel even.
pi_201873820
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik dacht tot dusverre dat B dat niet zo ervaart en dat zij wel soort van gelukkig met elkaar waren?

Als het voor jullie beide een "last" is - en dat zeg ik nu wel zo, ik weet dat het in werkelijkheid anders is - geen moeilijke keuze. :@
B denkt nog wel dat het goed kan komen. En hij is een stuk meer gehecht aan de "in goede en slechte tijden" dan ik, ook omdat hij nu met A samenwoont en omdat ze al 7 jaar samen zijn. Hij denkt ook dat het met A wel goed zal komen, omdat het met mij nu ook goed gekomen is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201873835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat moeilijk toch allemaal @:Tele6. Maar ik begrijp dat A ook zo tegen B is?
Wel fijn dat dat jullie elkaar ook tot steun zijn, is niet het goede woord maar kom niet zo snel op het juiste woord.

Oef bril stuk, dat echt een ramp, naast het financiële plaatje, of is het ding nog wel te dragen?

Net hier flink zitten vloeken. Had 2 jaar geleden een sweatbroek gemaak. Stof over voor een trui maar net niet genoeg voor de mouwen. Dus gisteren stof in een andere kleur gekocht. Had 50 cm nodig. De verkoper is ook begonnen op 50 cm maar is snel schuin gaan knippen naar 42 cm :( . Nu maar boordjes eraan maken. En allemaal ook een stuk lastiger omdat de naaimachine nog niet terug is
B en ik hebben de bril gelijmd. Of nou ja, gelast heet het denk ik? @derLudolf heb jij er een mening over? We hebben de breukvlakken in aceton gestoken, daarmee werden ze zacht, tegen elkaar aan geduwd, en nu zitten ze weer. Nog zo'n 20 uur uitharden en dan kan ik kijken of de bril nog past.

Hij is midden over de neusbrug gebroken. Dus dat is een vrij drastische breuk. Ik had twee even grote stukken bril in m'n handen. :X

Doe je nu de trui op de lockmachine nu de naaimachine er niet is? Of ben je alleen nog aan het knippen?
Wat balen van de stoffenmeneer die scheef knipte. Is het zulke dure stof dat je niet een wat grotere marge kon nemen?
pi_201873842
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
M'n hoofd zit nogal vol. Ik denk dat de overheersende emotie wel verdriet is. Ik zie gewoon nog niet voor me hoe ik B kan behouden naast de hoeveelheid toewijding die hij aan A heeft en het erge is nog niet eens dat ik dan zonder B verder ga (dat komt wel in orde) maar ook dat B er heel verdrietig over bleek. :'( Ik kan er gewoon niet tegen als B huilt.
Voor hem is het natuurlijk ook erg moeilijk. Jij bent waarschijnlijk zijn rustige rots
pi_201873860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Voor hem is het natuurlijk ook erg moeilijk. Jij bent waarschijnlijk zijn rustige rots
Hij zei dat hij op dit moment heel veel heeft aan de kleine momentjes met me, de "wat eet jij vanavond" en de "mistig hier" berichtjes en zo. En dat hij dingetjes kan vertellen over zijn werk. (Zoals de collega die gistermiddag 16:45 nog met een heel uitgebreid technisch probleem aan kwam zetten. Altijd hè _O- )
Gewoon heel normale dingetjes dus.
pi_201873923
Vandaag (weer) een inspannende dag. Vanaf 10 uur ( té vroeg) in touw.
Zónder pauzes! o|O
De jumbo had geen goudrenetten. Stom. Buurvrouw wel, die belde ik vanaf de parkeerplaats. Bleken ukkies ofwel 1/4 van de appelgrootte in de winkel.
Gegeven paard etc… was alleen wel erg lang bezig met schillen.
Deeg wilde niet lukken, dus ben benieuwd wat het wordt. En zojuist ontdekt dat ik slagroom was vergeten. Es.sen.tieel vindt de ex-jarige, dus die stapte op de fiets.

Lieve buurman heeft de papierkliko geleegd. Dus daar gaan al 3 stukken taart heen.
Bezoek verwachten wij/ik verder niet. Heel misschien morgen de broer met vrouw, met wie wij gisteravond al hebben gegeten en gekletst.
Doen zij hier de zo dagwandeling en daarna de appel electronica eens toelichten.

Nu bek af en doodmoe. Strakjes zuurkool.
pi_201873968
@Tele6 het is al complex met drie en de hele situatie. En dan ben jij goed op weg. En is A depressief. Veel gedoe. Hou je haaks.

En @Kaatje1 doe maar eens even assertief tegen de stoffenman.is die helemaal gek geworden. Schuin wegknippen. :X ja, die klant komt terug.

@Isabeau Een ebike en precies op het goede moment in het stormseizoen! Durf je ermee naar het station als je verder met de trein reist? En istie verzekerd? w/

Dus Clubsoda kan weer hollen en Blues heeft al gemaild. :B

Oh wat ben ik moe-oe-oe.
pi_201873986
quote:
Ach :{
Ik denk dat het goed is hoor, om de werkelijkheid onder ogen te zien, maar dat maakt het niet minder verdrietig. Ik duim dat het jullie drieën lukt om door te krabbelen en misschien ook wel weer op te krabbelen :*
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:53:57 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201874014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
B en ik hebben de bril gelijmd. Of nou ja, gelast heet het denk ik? @:derLudolf heb jij er een mening over?
Ik heb altijd een mening :+
Ik denk/vind dat dit meer onder lijmen valt. Het apparaat waarmee je kunststof last lijkt ook meer op een lijmpistool. Of een soldeerbout.
pi_201874031
1180 walnoten, 5 emmers appels.

Tegen al mijn principes in heb ik vandaag de bladblazer maar eens uit de kast gevist. Ik zag het écht niet zitten om met de hand alles te harken, en het blad moest echt wel opgeruimd worden want alles wordt spekglad.
Maar wát een briljant ding :D _O_ Kloteherrie, dat wel (en dan is deze op stroom nota bene), maar wat een pret om blaadjes te blazen :D
Daarna ook nog snel de boel even gemaaid, want zo droog en schoon als het gras nu was was het al lang niet geweest en wordt het het misschien ook wel niet meer. Best een boel werk, in m'n uppie dat hele landgoed bijhouden.

Straks nog even de douchevloer in de impregneermiddel zetten en dan doe ik morgen de schoonmaak wel.
pi_201874041
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik denk/vind dat dit meer onder lijmen valt. Het apparaat waarmee je kunststof last lijkt ook meer op een lijmpistool. Of een soldeerbout.
Is het lijmen als er geen lijm aan te pas komt?

Je spreekt jezelf ook lekker tegen met "kunststof lassen met een lijmpistool of soldeerbout".

Ik heb het nu opgezocht en Wikipedia vindt het lassen. :7
quote:
Een las is een voorbeeld van een versmelting. Bij het lassen worden de te verbinden materialen gesmolten. Vervolgens worden, al dan niet met materiaaltoevoegingen, de te verbinden vlakken aan elkaar gesmolten. Bij solderen en lijmen wordt het materiaal zelf niet vloeibaar gemaakt, maar wordt er een verbindend materiaal toegevoegd. Bij lijmen ontstaat de verbinding door een fysische of chemische reactie; bij solderen ontstaat de verbinding doordat toegevoegd vloeibaar middel tussen de te verbinden delen stolt.
pi_201874147
Zit je nou ludolf te outludolfen?
pi_201874159
Mansplain
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:56 schreef sigme het volgende:
1180 walnoten, 5 emmers appels.

Tegen al mijn principes in heb ik vandaag de bladblazer maar eens uit de kast gevist. Ik zag het écht niet zitten om met de hand alles te harken, en het blad moest echt wel opgeruimd worden want alles wordt spekglad.
Maar wát een briljant ding :D _O_ Kloteherrie, dat wel (en dan is deze op stroom nota bene), maar wat een pret om blaadjes te blazen :D
Daarna ook nog snel de boel even gemaaid, want zo droog en schoon als het gras nu was was het al lang niet geweest en wordt het het misschien ook wel niet meer. Best een boel werk, in m'n uppie dat hele landgoed bijhouden.

Straks nog even de douchevloer in de impregneermiddel zetten en dan doe ik morgen de schoonmaak wel.
Laat @minilot het maar niet horen :D
pi_201874179
quote:

[..]
Naar hoor, dat gedoe met de een ook consequenties heeft voor de ander. Ik wens jullie veel wijsheid volgende week. Even de zinnen verzetten met een wedstrijd klinkt wel fijn.
pi_201874261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Geen idee. Dat zie ik dan wel weer. Het was meer een manier om in mijn hoofd aan alle mensen die hypothetisch zouden komen op die uitvaart te vertellen hoe ze echt zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat echt zou doen hoor. Maar het was best een aardige manier om zo de boel eens samen te vatten en op een rijtje te zetten. Ik vond het een vreemd doch geinig staaltje coping van mijn brein.
Spoilers!
pi_201874262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Naar hoor, dat gedoe met de een ook consequenties heeft voor de ander. Ik wens jullie veel wijsheid volgende week. Even de zinnen verzetten met een wedstrijd klinkt wel fijn.
:*

Ja, die wedstrijd wordt waarschijnlijk behoorlijk bikkelen dus ik zal idd geen zinnen overhouden voor wat dan ook ernaast _O-
En er gaan een boel mensen van mijn club dus als ik klaar ben met mezelf uitputten kan ik ook nog iedereen gaan aanmoedigen *G*
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:23:42 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_201874265
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ga voor lassen.
Bij lijmen voeg je en vreemde substantie toe. Die substantie houd de losse delen bij elkaar.
Weekmaken en in elkaar laten smelten klink meer als lassen. De externe substantie is niet het bindmiddel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201874266
@Tele6 :*

Ik brak mijn bril ook eens in twee bij het poetsen. Secondelijm loste dat op tot er een nieuwe klaar was. Ik baalde flink en mijn portemonnee ook.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:24:46 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201874276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Is het lijmen als er geen lijm aan te pas komt?

Je spreekt jezelf ook lekker tegen met "kunststof lassen met een lijmpistool of soldeerbout".

Ik heb het nu opgezocht en Wikipedia vindt het lassen. :7
[..]

Tja misschien is het ook wel van alles nog wat en is er geen eenduidige afkadering. Volgens mij zijn er ook lasprocessen voor staal waarbij geen warmte wordt toegevoegd.

Sinds enige jaren is er in Nederland geen verschil meer tussen schroef en bout. In het Nederlands was alles waar het gereedschap in gaat een schroef, waar je gereedschap omheen valt, bout.

In het Engels is alles met schroefdraad van verloopt een screw en de rest bolt.

Met plaatjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:26:42 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_201874291
Voorraad mango aangelegd. Er staan nu 2 dozen vol. En de eerst 4 mango's heb ik reeds op.
pi_201874304
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6 :*

Ik brak mijn bril ook eens in twee bij het poetsen. Secondelijm loste dat op tot er een nieuwe klaar was. Ik baalde flink en mijn portemonnee ook.
Ik vind het wel teleurstellend dat hij brak bij het poetsen. Ik heb ook een keer mijn bril op een veel spectaculairdere manier gebroken en dan heb je in ieder geval nog een goed verhaal. Toen kon de opticien 'm solderen en heb ik nog minstens een jaar met een lelijke dikke soldeerklodder aan m'n scheve bril gelopen. :')

Toen was m'n broertje namelijk op mijn bril gaan zitten.

Terwijl ik de bril nog op m'n hoofd had.

Auw. :')
pi_201874382
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat eet je hier 4 dagen van?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 23-10-2021 18:45:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201874439
quote:

[..]
:o
Zo sterk!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201874523
quote:

[..]
Geen idee. Dat zie ik dan wel weer. Het was meer een manier om in mijn hoofd aan alle mensen die hypothetisch zouden komen op die uitvaart te vertellen hoe ze echt zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat echt zou doen hoor. Maar het was best een aardige manier om zo de boel eens samen te vatten en op een rijtje te zetten. Ik vond het een vreemd doch geinig staaltje coping van mijn brein.
:D o zó'n speech :D

Klinkt wel goed. Voor zulks heb je internet :Y
pi_201874540
quote:
@:tele6 :*

Ik brak niet zo lang geleden een pootje af met poetsen. Na 4 x wilde de secondelijm niet meer.
Toen heb ik er maar ducttape op geplakt :@
pi_201874629
Bij mij brak ooit het schroefje, glazen sprongen eruit. Was op m’n wel. Glazen vielen op de (lichte) vloerbedekking waar ik ze niet kon terugvinden. Collega’s moesten heel voorzichtig zoeken. Glazen gevonden en toen moest ik naar de opticien. Zonder bril, lastig, heel lastig. Collega nam me onder de arm (zonder bril is alles ongeveer een halve meter verplaatst), directiechauffeur heeft me gebracht. Maar mensen die ons zagen lopen dachten dat ik iets heel ernstigs had omdat ik zo voorzichtig liep en geholpen werd. Directie kwam later vragen wat er aan de hand was _O-
pi_201874719
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Wat eet je hier 4 dagen van?
Niet zo spannend. Van het couscous verspakket met de extra paprika kunnen we twee dagen eten, Dan maak ik met de helft van de spinazie en kastanje champignons een pastasaus met wat geroosterde tomaten met rozemarijn. Met de andere helft van de spinazie, champignons en lente-ui maak ik dan wat rijstpapier gebakken dumplings.

Dille haal ik zelf nooit, dus dat weet ik nog niet. Denk in een aardappelsalade.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:09:36 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201874721
Groeten uit Bergen op Zoom. Fijne laatste etappe en na het Noordhollandpad en Utrechtpad mijn eerste voltooide LAW 😎.

Diner vanavond bij De Teerkamer. Zal morgen met alle recensies komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201874853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:49 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 het is al complex met drie en de hele situatie. En dan ben jij goed op weg. En is A depressief. Veel gedoe. Hou je haaks.

En @:Kaatje1 doe maar eens even assertief tegen de stoffenman.is die helemaal gek geworden. Schuin wegknippen. :X ja, die klant komt terug.

@:Isabeau Een ebike en precies op het goede moment in het stormseizoen! Durf je ermee naar het station als je verder met de trein reist? En istie verzekerd? w/

Dus Clubsoda kan weer hollen en Blues heeft al gemaild. :B

Oh wat ben ik moe-oe-oe.
Ja, lekker als er veel tegenwind is _O_ Op station heb ik de fiets altijd in de bewaakte fietsenstalling, dus dat durf ik wel. Niet verzekerd, ik heb hem nog maar net. Zal eens naar verzekeringen kijken.

@Tele6 ik snap dat je hoofd wat vol zit :{ Het is ook allemaal niet niks. Ik hoop eigenlijk dat A zo snel mogelijk geholpen kan worden en dat dat voor jou en B zsm verlichting geeft in deze zware omstandigheden.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:26:07 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_201874894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, lekker als er veel tegenwind is _O_ Op station heb ik de fiets altijd in de bewaakte fietsenstalling, dus dat durf ik wel. Niet verzekerd, ik heb hem nog maar net. Zal eens naar verzekeringen kijken.

@:Tele6 ik snap dat je hoofd wat vol zit :{ Het is ook allemaal niet niks. Ik hoop eigenlijk dat A zo snel mogelijk geholpen kan worden en dat dat voor jou en B zsm verlichting geeft in deze zware omstandigheden.
Neem wel altijd de accu mee. Die is zeer geliefd en het slotje dat deze op de fiets moet houden heeft net genoeg kracht om de accu tijdens het rijden op zijn plek te hoeden, en is niet bestand tegen vlugge Japie.
pi_201874899
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:Tele6 ik snap dat je hoofd wat vol zit :{ Het is ook allemaal niet niks. Ik hoop eigenlijk dat A zo snel mogelijk geholpen kan worden en dat dat voor jou en B zsm verlichting geeft in deze zware omstandigheden.
Voor de zekerheid (als het kan) de accu eruit en meenemen. Die dingen worden hier veel gestolen in de stationstalling.
pi_201875002
heh, ik heb geen idee hoe ik de accu er uit moet halen :o Het ding zit in het midden van de fiets.

Ik zal het volgende week even vragen, dan komt de verkoper de fiets op mij afstellen.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:39:43 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201875044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:35 schreef Isabeau het volgende:
heh, ik heb geen idee hoe ik de accu er uit moet halen :o Het ding zit in het midden van de fiets.

Ik zal het volgende week even vragen, dan komt de verkoper de fiets op mij afstellen.
Welke fiets is het, als ik vragen mag?
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:44:05 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201875118
Zo, bodem voor Schwarzwälder Kirschtorte is after.

Omdat ik nog peen en bleekselderij over had van de kippensoep, besloten daar van maar ragu bolognese te maken. Alles kan zo bij elkaar in. Wijn, tomaat en bouillon er bij en dan tot bedtijd laten pruttelen :9

Gisteren had ik bedacht vanavond een filmpje te ontwikkelen en verder niets te doen :') Maar dat kan nog steeds.
pi_201875165
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:39 schreef fietsie het volgende:
Welke fiets is het, als ik vragen mag?
Vaag mij onbekend merk, zwart :+
pi_201875308
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Bergen op Zoom. Fijne laatste etappe en na het Noordhollandpad en Utrechtpad mijn eerste voltooide LAW 😎.

Diner vanavond bij De Teerkamer. Zal morgen met alle recensies komen.
Ben benieuwd. Heb er een keer gegeten en toen vond ik het niet heel bijzonder.

Jammer dat het restaurant van een vriend van mij weg is. Die mis ik nog steeds.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07:44 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201875479
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Niet zo spannend. Van het couscous verspakket met de extra paprika kunnen we twee dagen eten, Dan maak ik met de helft van de spinazie en kastanje champignons een pastasaus met wat geroosterde tomaten met rozemarijn. Met de andere helft van de spinazie, champignons en lente-ui maak ik dan wat rijstpapier gebakken dumplings.

Dille haal ik zelf nooit, dus dat weet ik nog niet. Denk in een aardappelsalade.
De dille met de spinazie in een spanakopita :9
pi_201875613
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:46 schreef Isabeau het volgende:

Oh die!
En wat een tof kado van IsaPa O+
pi_201875922
Zó….ik leg. In bed. Al 10 minuten.
Bij het geronk van f1 kan ik prima in slaap vallen. :z :z
pi_201876859
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind het wel teleurstellend dat hij brak bij het poetsen. Ik heb ook een keer mijn bril op een veel spectaculairdere manier gebroken en dan heb je in ieder geval nog een goed verhaal. Toen kon de opticien 'm solderen en heb ik nog minstens een jaar met een lelijke dikke soldeerklodder aan m'n scheve bril gelopen. :')

Toen was m'n broertje namelijk op mijn bril gaan zitten.

Terwijl ik de bril nog op m'n hoofd had.

Auw. :')
Dat is een beduidend spectaculairder verhaal ja _O_
Spoilers!
pi_201876879
quote:

[..]
Goed kado zeg!
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:40:29 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201876966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ben benieuwd. Heb er een keer gegeten en toen vond ik het niet heel bijzonder.
Helaas de juiste conclusie. Zeggen meer dat ze waar kunnen maken.

De Bourgondiër was stukken beter. Nou ja dat morgen met foto's in het desbetreffende topic. 😛
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:47:55 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201877140
quote:

[..]
?

_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201877182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:40 schreef borisz het volgende:

[..]
Helaas de juiste conclusie. Zeggen meer dat ze waar kunnen maken.

De Bourgondiër was stukken beter. Nou ja dat morgen met foto's in het desbetreffende topic. 😛
Bij de Bourgondiër kun je prima eten idd :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201877404
Mmm ik zit 1 tegen 50 te kijken. Vriendin heeft meegedaan, staat op fb een foto dat ze blijkbaar verder is gekomen. Maar ik heb geen idee wanneer haar uitzending is.
Maar ik hou zo niet van die presentatrice dus het duurt wel lang dit
pi_201878402
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:37 schreef AnneX het volgende:
Zó….ik leg. In bed. Al 10 minuten.
Bij het geronk van f1 kan ik prima in slaap vallen. :z :z
Lekker slapen en morgen gezond weer op :z
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:08:29 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201878905
Ik heb haar al een aantal keren voorbij zien komen in filmpjes van PowNed.

Ze speelt gewoon een typetje, toch
?

https://fb.watch/8QcKJVqAej/
pi_201879170
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:

?

Geen idee of ze een typetje is maar google haar maar eens, in combi met sid lukkassen
pi_201879173
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:

?

Ik hoop het.
pi_201879851
Isa, moest ineens denken aan je woon-werkverkeer qua Ebike nu ipv trein. Is dat haalbaar qua afstand?
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 oktober 2021 @ 08:10:24 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201881116
Mogge :W

Rustig zo ontbijten en dan richting huus. Het is prima zo en geen zin om nog wat te doen.

Benen voel ik wel al zou een derde 20km ook nog wel gaan. Dan wel rustiger tempo. Dag 2 kenmerkte zich wel door wat meer zwikken... Allemaal nog niet zo erg. Maar wel iets om op te letten. 🙂
pi_201881276
:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:10:23 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201881317
Ik lag nog in bed en vriendje zou alvast de appeltaart voor de visite straks maken.
Heeft hij een of ander lui recept gevonden waarbij de appels niet geschild hoeven.
Volgens mij woon ik samen met een psychopaat. Help ;(
pi_201881437
Ik ontbijt met appeltaart as we speak.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:50:24 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201881630
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:10 schreef gcjoel het volgende:
Ik lag nog in bed en vriendje zou alvast de appeltaart voor de visite straks maken.
Heeft hij een of ander lui recept gevonden waarbij de appels niet geschild hoeven.
Dat kan echt niet idd

Fok knokploeg richting je huis gezonden as we speak
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:57:40 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201881685
Dit was mijn appeltaart gister

Incl geschilde appels

Hij was alleen wel een beetje nat aan de onderkant..

Wait for it..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:58:35 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201881698
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:

[ afbeelding ]

Incl geschilde appels

Hij was alleen wel een beetje nat an de onderkant..

Wait for it..

Boh!

Hier Madeleines en angry birds koekjes nu voor tijdens het vliegen. Goeie koffie erbij, kan erger _O_
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:01:59 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201881719
Vliegen? Waar ga je nu weer heen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201881835
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:10 schreef gcjoel het volgende:
Nou, daarover stond ik wel na te denken toen ik zag hoe klein de goudrenetten van de buurvrouw waren en lastig en veel te schillen. Alleen waren zo ook niet rond en glad. En kreeg ik visioenen van een wurmpje. Nee, dat laatste dus niet. *)
En de walnoten waren van de boom van de naaste buurvrouw.
Wel een dorps resultaat zo.

Trouwens: wat leuk dat vriendje appeltaart maakt soberso! _O_
pi_201881841
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:

[ afbeelding ]

Incl geschilde appels

Hij was alleen wel een beetje nat aan de onderkant..

Wait for it..

Tegen/voor het natte strooi ik custardpoeder op de bodem, onder de vulling.
@Barreltje ça c’etait agréeable? Magnifique? Of volgend keer een tarte tatin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')