abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:33:51 #226
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201871173
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik raak dan ook in paniek want dat betekent dat het vaccin niet werkt.
Neuh, het vaccin werkt wel, de gevaccineerden hebben individueel nóg betere kansen om nul last te hebben van corona. Het probleem is eerder dat de groep mensen die ondanks vaccinatie alsnog op de IC kan komen in potentie de komende jaren nog wat te groot is voor de NL staat van de zorg. Nu zullen deze mensen wel afnemen en bij gods gratie zal wellicht de zorgcapaciteit iets verruimen, maar daar lijkt me nog wel een spanningsveld te ontstaan. Want onder de huidige omstandigheden kunnen we niet zo maar een flinke coronagolf aan en dat hoeft niet per se anders te worden bij 100% vaccinatie. We zullen zien.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:37:28 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201871198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
Helemaal eens, het valt me trouwens tot nu toe mee qua paniek, de schreeuwers zijn Kuipers en Gommers (er is zelfs een boek over die man :'( ) maar Hugo Jaap en Mark zijn nog redelijk rustig.
Weet je niet, wellicht zitten die nu schuimbekkend in een papieren zak te blazen met z'n drietjes :+
pi_201871227
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Weet je niet, wellicht zitten die nu schuimbekkend in een papieren zak te blazen met z'n tweetjes :+
Ja, straks zo een persconferentie van "we stoppen ermee."

Dan weglopen zo.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:42:46 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201871243
quote:

[..]
Helemaal eens, het valt me trouwens tot nu toe mee qua paniek, de schreeuwers zijn Kuipers en Gommers (er is zelfs een boek over die man :'( ) maar Hugo Jaap en Mark zijn nog redelijk rustig.
Jaap is altijd rustig, verademing dat wij die man hebben en niet een Van Ranst.
pi_201871317
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik raak dan ook in paniek want dat betekent dat het vaccin niet werkt.
Zelfs als dat zo zou zijn zullen ze dat nooit toegeven en krijg je de counter: ''zonder vaccinaties was het allemaal nóg erger geweest, en met een derde booster zal alles veranderen''.
pi_201871342
quote:

[..]
Koopmans van het OMT kan er ook wat van.
pi_201871343
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:56 schreef Haags het volgende:

pesten voor toegang

_O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201871348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan weglopen zo.
Dat accepteer ik alleen als er een mic-drop op volgt en ze ook daadwerkelijk echt weggaan. Als in, nooit meer Rutte, de Jonge en Grapperhaus in de politiek en op tv.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:01:36 #234
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201871376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Cijfers uit Brussel
Ik vind het ook schrijnend om te zien dat users als Za zich door allerlei bochten wringen om te verantwoorden dat ze geen vaccinatie nemen. Het spreekt toch allemaal wel voor zich? Het is en blijft een vrije keuze dus ik val mensen er niet op aan (zeker jongeren niet waar de kans toch al minimaal is) en een vaccin sluit de kans op corona niet uit, maar van het ontkennen dat het effect heeft op de ziekenhuiscijfers word ik wel een beetje treurig.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:01:40 #235
Dick Laurent Is Dead
pi_201871377
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zelfs als dat zo zou zijn zullen ze dat nooit toegeven en krijg je de counter: ''zonder vaccinaties was het allemaal nóg erger geweest, en met een derde booster zal alles veranderen''.
Je bent wel erg gloomy de laatste tijd met je 'vooruitziende' blik. Je doet je naam niet echt eer aan zo :'( ;)
pi_201871524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan weglopen zo.
Het aftreden van Rutte zou sowieso een zegen voor het land zijn. Niet alleen op het gebied van de pandemie, trouwens.

Wat de voorlichtingsmachine van de VVD er ook van maakt, als Rutte in april de eer aan zichzelf gehouden had en de VVD had een ander naar voren geschoven, dan had er vrijwel zeker voor de zomer een kabinet gestaan.
pi_201871604
Tja, mja, mja.

"Modelling of epidemics is not exact, and we never suggested it was, and we are constantly testing, learning and improving. Decision-making under uncertainty is really hard, and modelling provides only one source of information. There will be economists and lobby groups feeding into government to inform their decisions as well as Sage modelling."

We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_201871625
quote:
[ afbeelding ]
Cijfers uit Brussel
WAPPIED @Zipportal :M
pi_201871649
Beste Diederik,

Waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Hoe kan jij als arts oproepen om ongevaccineerden harder aan te pakken en daardoor de tweedeling in de maatschappij verder aan te wakkeren?
Hoe kun jij je voor dit karretje van Hugo blijven laten spannen? Ik neem werkelijk aan dat je dit niet meent!?
Want immers wij zijn artsen en wij maken geen onderscheid wie wij helpen of je nu 2 pakjes per dag gerookt hebt en longkanker krijgt of dat je motor rijdt en in de poeier binnen komt, we helpen!
Door nu de bal te spelen op de ongevaccineerden, als dokter, is spelen met vuur.
Ik voorspel je dat over een maand de IC’s vol liggen met gevaccineerden omdat het vaccin minder werkzaam zal zijn en de Coranapas vrij spel geeft aan geïnfecteerde gevaccineerden.
Gaan we dan de rokende of motorrijdende, de drinkende gevaccineerden niet meer toe laten? Doe jij dan ook een oproep aan de politiek om al deze mensen die door hun desastreuse lifestyle op de IC liggen (immers 10% heeft geen onderliggend Lijden) strenger aan te pakken?
Of ga je nu eens voor je personeel staan en ga je Hugo echt eens de waarheid zeggen dat het overheidsbeleid de afgelopen jaren de echte oorzaak is dat er 27.000 verpleegkundigen de zorg hebben verlaten het afgelopen jaar en dat er daardoor een IC bedden tekort is?In plaats daarvan wijs jij liever een zondebok aan in de vorm van ongevaccineerden?

De mensen die kwetsbaar zijn, de ouderen, zijn praktisch allemaal gevaccineerd. Op de 17 miljoen mensen 1200 IC bedden hebben, is vragen om problemen.

Ongenuanceerde uitspraken door álle ongevaccineerden over één kam te scheren, is zeer schadelijk en past niet bij iemand met jouw functie!
Vaccineren horen wij als artsen te adviseren bij mensen waarbij het medicijn niet erger is dan de kwaal en het medicijn significant beter is dan niets doen, ter voorkoming van ernstig ziek zijn of overlijden.

https://www.linkedin.com/(...)675409929605120-ChY2
pi_201871689
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Je bent wel erg gloomy de laatste tijd met je 'vooruitziende' blik. Je doet je naam niet echt eer aan zo :'( ;)
Ik zie mezelf meer als een realist gezien het laatste anderhalf jaar :P Het kan dan wel doemdenken zijn, het komt vaak wel gewoon uit. Dan maar liever voorbereiden op het ergste scenario; valt het uiteindelijk alleen maar mee.

Buiten Corona wel gewoon happy overigens, dus m'n username past nog steeds enigszins :D
pi_201871703
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het aftreden van Rutte zou sowieso een zegen voor het land zijn. Niet alleen op het gebied van de pandemie, trouwens.

Wat de voorlichtingsmachine van de VVD er ook van maakt, als Rutte in april de eer aan zichzelf gehouden had en de VVD had een ander naar voren geschoven, dan had er vrijwel zeker voor de zomer een kabinet gestaan.
Heeft niet specifiek met Corona te maken, maar ik vind het sowieso wel apart dat zo'n demissionair kabinet zoveel grote besluiten kan nemen....en dat dat afgetreden kabinet straks gewoon weer vrijwel allemaal terug keren. Dan verliest zo'n aftreden ook meteen alle waarde.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:36:50 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_201871718
quote:
81s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:26 schreef nostra het volgende:
Tja, mja, mja.

"Modelling of epidemics is not exact, and we never suggested it was, and we are constantly testing, learning and improving. Decision-making under uncertainty is really hard, and modelling provides only one source of information. There will be economists and lobby groups feeding into government to inform their decisions as well as Sage modelling."

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De eerste twee zijn de bron vanaf geknipt dus het is een beetje moeilijk te zeggen wat de modellen voorspelden (met of zonder maatregelen).
Bij de laatste staat er duidelijk wat het model is bij Rt 1.1 en 1.3, terwijl de daadwerkelijke Rt in oktober tussen de 0.8 en 1.1 zat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201871728
quote:
81s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:26 schreef nostra het volgende:
Tja, mja, mja.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bijzonder inderdaad. Las laatst op CNN ook alweer een heel artikel over het drama dat zich in de UK voltrekt, met veel kritiek op Boris Johnson en het feit dat de vaccinatiecampagne stokt. Waarom dat zo is laten ze uiteraard in het midden...
pi_201871732
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:29 schreef Nober het volgende:
Beste Diederik,

Waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Hoe kan jij als arts oproepen om ongevaccineerden harder aan te pakken en daardoor de tweedeling in de maatschappij verder aan te wakkeren?
Hoe kun jij je voor dit karretje van Hugo blijven laten spannen? Ik neem werkelijk aan dat je dit niet meent!?
Want immers wij zijn artsen en wij maken geen onderscheid wie wij helpen of je nu 2 pakjes per dag gerookt hebt en longkanker krijgt of dat je motor rijdt en in de poeier binnen komt, we helpen!
Door nu de bal te spelen op de ongevaccineerden, als dokter, is spelen met vuur.
Ik voorspel je dat over een maand de IC’s vol liggen met gevaccineerden omdat het vaccin minder werkzaam zal zijn en de Coranapas vrij spel geeft aan geïnfecteerde gevaccineerden.
Gaan we dan de rokende of motorrijdende, de drinkende gevaccineerden niet meer toe laten? Doe jij dan ook een oproep aan de politiek om al deze mensen die door hun desastreuse lifestyle op de IC liggen (immers 10% heeft geen onderliggend Lijden) strenger aan te pakken?
Of ga je nu eens voor je personeel staan en ga je Hugo echt eens de waarheid zeggen dat het overheidsbeleid de afgelopen jaren de echte oorzaak is dat er 27.000 verpleegkundigen de zorg hebben verlaten het afgelopen jaar en dat er daardoor een IC bedden tekort is?In plaats daarvan wijs jij liever een zondebok aan in de vorm van ongevaccineerden?

De mensen die kwetsbaar zijn, de ouderen, zijn praktisch allemaal gevaccineerd. Op de 17 miljoen mensen 1200 IC bedden hebben, is vragen om problemen.

Ongenuanceerde uitspraken door álle ongevaccineerden over één kam te scheren, is zeer schadelijk en past niet bij iemand met jouw functie!
Vaccineren horen wij als artsen te adviseren bij mensen waarbij het medicijn niet erger is dan de kwaal en het medicijn significant beter is dan niets doen, ter voorkoming van ernstig ziek zijn of overlijden.

https://www.linkedin.com/(...)675409929605120-ChY2
Tja, hij heeft zich wel vaker bedoeld of onbedoeld laten gebruiken voor Hugo de Jonge. De zogenaamde 'medische indicaties' voor opnames op de IC waren/zijn een van de strengste ter wereld en heeft ervoor gezorgd dat code zwart niet door Hugo de Jonge officieel afgekondigd hoefde te worden (politieke zelfmoord).

Hij moet gewoon blijven opnemen tot er geen plek meer is (en geen kunstmatige ingrepen als 'thuisbehandeling' doen), en dan mag Hugo de Jonge uitleggen waarom mensen bij de poort geweigerd worden. Nu zit hij het vuile werk van de politiek te doen.
pi_201871735
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Daar hebben de ziekenhuizen en de mensen die op een operatie wachten geen boodschap aan.

De vaccinatiediscussie zal toch echt gevoerd moeten worden. Of de vaccinatiegraad moet omhoog, of er moeten weer maatregelen worden ingevoerd. Dat is de keuze als de trend zich doorzet.
Daar zou de discussie helemaal niet over moeten gaan; dat de zogenaamd te lage vaccinatiegraad (inmiddels ruim boven de 80 procent, waar hebben we het nog over?) voor uitgestelde operaties en problemen v.w.b. zorg- en IC-capaciteit zorgt is een symptoom van een veel dieper liggende probleem. Namelijk dat een decennium lang aan de macht zijnd neoliberaal regime er verantwoordelijk voor is dat er in de zorg een kaalslag van jewelste plaatsgevonden heeft. Behalve op het vlak van vastgoed, dat dan weer wel... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201871749
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Daar hebben de ziekenhuizen en de mensen die op een operatie wachten geen boodschap aan.

De vaccinatiediscussie zal toch echt gevoerd moeten worden. Of de vaccinatiegraad moet omhoog, of er moeten weer maatregelen worden ingevoerd. Dat is de keuze als de trend zich doorzet.
Nee hoor, er zijn nog veel meer keuzes. Zo zwart wit is het echt niet.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:42:51 #247
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201871764
quote:
[ afbeelding ]
Cijfers uit Brussel
@Probably_on_pcp kan deze cijfers vast wel duiden!
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:43:32 #248
Dick Laurent Is Dead
pi_201871767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Heeft niet specifiek met Corona te maken, maar ik vind het sowieso wel apart dat zo'n demissionair kabinet zoveel grote besluiten kan nemen....en dat dat afgetreden kabinet straks gewoon weer vrijwel allemaal terug keren. Dan verliest zo'n aftreden ook meteen alle waarde.
Stemmen heeft voor mij de afgelopen tien jaar eigenlijk sws 100% zijn waarde verloren.

Maakt niet uit wat ik stem, VVD wordt toch wel weer de grootste 🙄
pi_201871788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Welk alternatief zie je?
Hoe lullig ook voor de zorg, door de zure appel heen deze winter. De problemen in de zorg worden ook echt niet meer alleen door coronazorg veroorzaakt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201871791
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:37 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Bijzonder inderdaad. Las laatst op CNN ook alweer een heel artikel over het drama dat zich in de UK voltrekt, met veel kritiek op Boris Johnson en het feit dat de vaccinatiecampagne stokt. Waarom dat zo is laten ze uiteraard in het midden...
Het is heel interessant om de cijfers van de 2e en 3e golf naast elkaar te leggen: https://www.theguardian.c(...)d-vaccinations-today

Kan me niet voorstellen dat het hier anders zal gaan behalve met 1-2 maanden vertraging. Als daar 'de' zorg ook alweer maatregelen begint te eisen, dan wordt het lastig. De vaccinatiecampagne tot nu toe vermindert de druk op de zorg, maar neemt deze niet weg. Tja, en dan? 3e prik aan ouderen geven en bidden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')