als het aangetoond nodig is neem ik die echt wel maar dat is het vooralsnog niet, wel of niet sluiten van m'n stamkroeg neem ik niet mee in die beslissingquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Ik zit er sowieso al niet op te wachten (3e prik). En als sectoren toch al gesloten worden zie ik al helemáál geen incentive meer om die 3e prik te nemen hoor.
En wat als het je je groene vinkje kost?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Ik zit er sowieso al niet op te wachten (3e prik). En als sectoren toch al gesloten worden zie ik al helemáál geen incentive meer om die 3e prik te nemen hoor.
Basically hebben we dus gewoon veel teveel ongezonde oude dikkerts in dit land.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het aandeel ongezonde, oude en dikke mensen die druk op de zorg veroorzaken zal ik niet een kleine groep willen noemen.
Taart verbieden!quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Basically hebben we dus gewoon veel teveel ongezonde oude dikkerts in dit land.
Daar komt het op neer. En daar doe je niks aan.
Dit is natuurlijk speculeren maar ik heb ook het idee dat immigrantgroepen meer te overtuigen zijn voor een prik dan de biblebelt. Bij immigranten gaat vaak verkeerde informatie rond maar is de wil er wel, biblebelt volgt haar eigen plan gewoonquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:14 schreef speknek het volgende:
In Staphorst is 56% van de volwassenen gevaccineerd, in Rotterdam 69% en in Utrecht (grootste percentage Marokkanen van Nederlandse gemeentes) zelfs 82%.
Dus wel terecht dat de biblebelt eruit gehaald wordt en niet de shariadriehoek. Wat niet wegneemt dat er geen probleem is met immigrantengroepen, maar het is correct dat de biblebelt eruit gehaald wordt.
Als vaccineren (85%+) niet afdoende en structureel opschalen niet mogelijk is, dan is een permanente aanwezige dreiging van maatregelen en maatschappelijke controlemechanismen onvermijdelijk door het karakter van endemische virussen i.c.m. een relatief ongezonde/dikke en rap vergrijzende bevolking en chronische tekorten in de zorg. De terugkomst van de griep, een nieuwe coronavariant, tanende vaccin-effectiviteit bij ouderen… Er zijn teveel ingangen tot prognoses ter vergoelijking van voortijdig ingrijpen om tot een eindoplossing te kunnen komen. Het probleem is een nieuw perspectief. Een nieuwe verhouding tussen volksgezondheid en andere maatschappelijke peilers en rechten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Basically hebben we dus gewoon veel teveel ongezonde oude dikkerts in dit land.
Daar komt het op neer. En daat doe je niks aan.
*God's plan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk speculeren maar ik heb ook het idee dat immigrantgroepen meer te overtuigen zijn voor een prik dan de biblebelt. Bij immigranten gaat vaak verkeerde informatie rond maar is de wil er wel, biblebelt volgt haar eigen plan gewoon
Die mensen in de Biblebelt denken dat dat vaccin "van de duivel" is door een bepaald gedeelte in de bijbel.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk speculeren maar ik heb ook het idee dat immigrantgroepen meer te overtuigen zijn voor een prik dan de biblebelt. Bij immigranten gaat vaak verkeerde informatie rond maar is de wil er wel, biblebelt volgt haar eigen plan gewoon
Mooi land, dat Oostenrijk.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:15 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)own-ongevaccineerden
Oostenrijk doet het gewoon.
Edit: in before: “weet u welke Oostenrijker ook geen moeite had met het opsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen”
Duidelijk verhaal toch?quote:
Duidelijk, die 9,7 per 100.000 moet keihard worden aangepakt door uitsluiting van werk en inkomen, daarmee zullen we eindelijk uit de pandemie raken.quote:
dat ze zover willen gaan toont wel aan hoe desperaat ze zijn, dan kan je beter een vaccinatieplicht invoeren lijkt mequote:
Dat lijkt me niet, nu kunnen we nog doen alsof het allemaal de schuld is van deze ongevaccineerden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ze zover willen gaan toont wel aan hoe desperaat ze zijn, dan kan je beter een vaccinatieplicht invoeren lijkt me
Ja, ik raak dan ook in paniek want dat betekent dat het vaccin niet werkt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, nu kunnen we nog doen alsof het allemaal de schuld is van deze ongevaccineerden.
Als 100% gevaccineerd is en blijkt dat er nog steeds een probleem is, raken mensen echt in paniek.
in Oostenrijk is het 62% dus is niet te vergelijken met hier en we kunnen wel doen alsof het niks uitmaakt maar een hoge vaccinatiegraad blijkt toch wel te werkenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:23 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, nu kunnen we nog doen alsof het allemaal de schuld is van deze ongevaccineerden.
Als 100% gevaccineerd is en blijkt dat er nog steeds een probleem is, raken mensen echt in paniek.
Zelf ken ik er zo al 20 die in die groep vallen, 50 plus en niet gevaccineerd, waarvan enkele zelfs in de risicogroep, tenminste een heeft paar jaar geleden een beroerte gehad. Maar heeft ook corona gehad waarvan hij 2 weken ziek was.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:11 schreef Confetti het volgende:
Is er eigenlijk een goede verklaring voor het feit dat genoemd wordt dat van 90% van de opnames ongevaccineerd zijn of waarvan de vaccinatiestatus niet bekend is?
Ik weiger nog te geloven dat zo'n groot deel van de opnames door een extreem kleine groep wordt veroorzaakt (50+ en geen vaccin is zeer zeldzaam).
De bereidheid in Nederland (vrijwillig voorafgaand aan QR) was echt heel hoog in vergelijking met veel andere landen. Dat lijkt nogal eens vergeten te worden. Ook al daarom zou nu weer generieke maatregelen invoeren mij zeer tegen de borst stuiten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
in Oostenrijk is het 62% dus is niet te vergelijken met hier en we kunnen wel doen alsof het niks uitmaakt maar een hoge vaccinatiegraad blijkt toch wel te werken
Helemaal eens, het valt me trouwens tot nu toe mee qua paniek, de schreeuwers zijn Kuipers en Gommers (er is zelfs een boek over die manquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De bereidheid in Nederland (vrijwillig voorafgaand aan QR) was echt heel hoog in vergelijking met veel andere landen. Dat lijkt nogal eens vergeten te worden. Ook al daarom zou nu weer generieke maatregelen invoeren mij zeer tegen de borst stuiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |