quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Hersenen ook
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)al-straws-death.html
Nog engerquote:
Ik geloof dat wij ook geen rietjes hebben, en als we ze wel hebben weet ik dus niet waarquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben gewoon geen rietjes. Ik snap het nut van rietjes echt niet....
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben gewoon geen rietjes. Ik snap het nut van rietjes echt niet....
Wij maken dus bijna wekelijks mojito's thuis.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:51 schreef SQ het volgende:
Alleen voor cocktails met crushed ijs is het wel prettig, maar ja, as if
Er zijn een hoop mensen met een handicap die plastic rietjes nodig hebben om te drinken. Misschien kan je ze donerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:35 schreef LeSage het volgende:
Ik heb nog voor een mensenleven voorraad aan plastic rietjes![]()
Ooit eens een pak gekocht. Later had ik rietjes nodig en dacht ik dat ik er geen had. Nog een pak gekocht.
Maar wij gebruiken eigenlijk nooit rietjes, dus die liggen er nu nog tot in de eeuwigheid.
ftfyquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:12 schreef pinquit het volgende:
[..]
Er zijn een hoop mensen met een handicap die plastic rietjes nodig hebben om te drinken. Misschien kan je ze doneren
Maar voor 1 persoonshuishoudens zijn kleinere verpakkingen wel weer prettig ivm verspilling...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:20 schreef SQ het volgende:
Maar, ja, het gedoe over rietjes vind ik zelf ook wat bijzonder.
Als ze eens zouden beginnen met al dat individueel verpakte voedsel bij de supermarkten. Waarom zit elk stuk groente in een plastic jas?
Ook mooi: de jumbo heeft nu euroknallers, maar daarvoor laten ze speciaal artikelen in kleinere porties verpakken.
Heb je 3 plakken kaas voor een euro, maar in bijna net zo veel plastic als 15 plakken kaas
Dan moet je echt wel bijzonder weinig kaas eten, wil dat lonend zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar voor 1 persoonshuishoudens zijn kleinere verpakkingen wel weer prettig ivm verspilling...
Apothekers hebben een ontheffing om plastic rietjes te kunnen verkopen aan mensen die deze om medische redenen nodig hebben.quote:
Als ik de beslisboom volg, dan kom ik uit op:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:50 schreef Hupje het volgende:
@:Tolstoifan Voor Simon kun je de beslisboom doorlopen: https://www.boink.info/beslisboom
Sowieso even afwachten wat de uitslag van de test van die persoon is, van te voren dingen afzeggen als hij misschien negatief test is niet nodig.
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:22 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Werkelijk nog nooit gehoord van Pieter Pot. Klinkt wel goed..
Mot je vrinden hebben die het gebruiken. Elke keer dat ik een bestelling doe, mag ik iemand vooruit schoppen op de wachtlijst (of niet op de wachtlijst, hoeft er nog niet op te staan). Maar dat doe ik dus niet zo vaak.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160
Dan die volgen en thuishouden tot klachten over zijn?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:10 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Als ik de beslisboom volg, dan kom ik uit op:
Kind MET klachten die passen bij corona (die klachten waren er al voor het contact, want verkouden, zoals 80% van alle kids momenteel) --> Had het kind contact (cat. 1 en 2)* met iemand met corona in de afgelopen 10 dagen? (GGD uitslag nog even afwachten natuurlijk) -->Kind blijft thuis. Dringend advies om te testen.
Maar Simon had al verkoudsheidsklachten een week geleden en het contact was gister.....
En dat laatste moet je ontmoedigen, helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan moet je echt wel bijzonder weinig kaas eten, wil dat lonend zijn.
Maar het punt is nu vooral dat mensen 4 pakjes kaas van 1 euro in hun mand flikkeren omdat dat op deze manier goedkoper is dan 1 grootverpakking...
Wat een raar,advies ook als je gevaccineerd bent kun je anderen besmetten toch? Beterschap!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Helaas is die vriend ook positief getest met de GGD test. Wat we van hem begrijpen, is dat wij alles mogen doen, omdat manlief en ik volledig gevaccineerd zijn. Simon moet in quarantaine en moet na 5 dagen testen.
Alle leuke dingen dus toch afgezegd voor de komende dagen en Simon een verlengde herfstvakantie, in ieder geval t/n dinsdag.
Baal wel echt stevig. Het voelt voor mij in ieder geval een beetje raar om dan maandag wel naar kantoor te gaan. Bij ons lopen nog best veel ongevaccineerden. Dus waarschijnlijk ga ik dan thuiswerken en voor de zekerheid ook dinsdag testen.
Inderdaad raar, maar zo schijnen de richtlijnen wel te zijn. Dat hadden we een aantal weken zelf ook al uitgezocht, toen Simon zo hoestte en verkouden was. Zou hij toen corona hebben gehad, dan hadden manlief en ik gewoon de deur uit gemogen vanwege onze vaccinaties.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:05 schreef fleuril het volgende:
[..]
Wat een raar,advies ook als je gevaccineerd bent kun je anderen besmetten toch? Beterschap!
Ik mag na elke bestelling een vriend uitnodigen die dan meteen door mag naar start en niet op de wachtlijst hoeft. Als ik weer een bestelling heb gedaan, stuur ik je wel een dm!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160
Wat een ellendequote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Dacht even korte update hier.
Mijn dochter van 11 nu al 13 dagen ziek van covid. Gewoon een gezonde meid. Ik vind het zo raar. In contact met huisarts en ggd en onder controle. Maar wilde even delen dat dus niet ieder kind fluitend door covid heen gaat. De dag van haar 12e verjaardag staan we bij de vaccinatie locatie. Of nou ja… de dag daarna waarschijnlijk
Wat naar! Sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter van 11 nu al 13 dagen ziek van covid. Gewoon een gezonde meid. Ik vind het zo raar. In contact met huisarts en ggd en onder controle. Maar wilde even delen dat dus niet ieder kind fluitend door covid heen gaat. De dag van haar 12e verjaardag staan we bij de vaccinatie locatie. Of nou ja… de dag daarna waarschijnlijk
Wat rot! Hoe uit het zieke zich?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Dank allemaalquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat rot! Hoe uit het zieke zich?
Beterschap voor haar en sterkte voor jullie!
Dit verhaal had ik ook, ruim 3 uur bij iemand in huis geweest die positief getest was. Omdat ik gevaccineerd ben hoefde ik niet in quarantaine. Maar wat ik vervolgens moest doen, wist de ggd ook niet. Ze zeiden allen wat anders.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Helaas is die vriend ook positief getest met de GGD test. Wat we van hem begrijpen, is dat wij alles mogen doen, omdat manlief en ik volledig gevaccineerd zijn. Simon moet in quarantaine en moet na 5 dagen testen.
Alle leuke dingen dus toch afgezegd voor de komende dagen en Simon een verlengde herfstvakantie, in ieder geval t/n dinsdag.
Baal wel echt stevig. Het voelt voor mij in ieder geval een beetje raar om dan maandag wel naar kantoor te gaan. Bij ons lopen nog best veel ongevaccineerden. Dus waarschijnlijk ga ik dan thuiswerken en voor de zekerheid ook dinsdag testen.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat je het slecht doet met covid in huis. Ik hoop dat ze snel echt opknaptquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank allemaal![]()
Geen reuk en flinke verkoudheid. Prima, dat is wel te doen. Het ging na de eerste 4 dagen eigenlijk wel weer wat beter. Maar sinds dag 6 echt een flinke dip. Algeheel ellendig, steeds verhoging tegen koorts aan. Ze levert ook veel in op haar algehele conditie. Vorige keer had ze amper symptomen maar duurde het echt wel even voor ze weer fit was. Nu ze weer zo'n klap heeft zal dat wel weer zo zijn. Huisarts en GGD zeggen dat dit allemaal in het ziektebeeld past. Ik heb nog een trauma van haar longontsteking en ziekenhuisopname drie jaar geleden... ik zit er bovenop nu.
Wij zijn na dag 5 allemaal negeatief getest en ook mijn jongere ongevaccineerde kinderen mogen weer naar school.
Maar goed, conclusie is dat ik het bijzonder slecht doe met covid in huis. Heb er veel stress van en dat doet mijn mentale staat niet goed.
Het is ook gewoon heel pittig; de quarantaine van een kind, sowieso je kind zo ziek zien zijn en weten dat ze een behoorlijke tijd nodig gaat hebben om weer bij te trekken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank allemaal![]()
Geen reuk en flinke verkoudheid. Prima, dat is wel te doen. Het ging na de eerste 4 dagen eigenlijk wel weer wat beter. Maar sinds dag 6 echt een flinke dip. Algeheel ellendig, steeds verhoging tegen koorts aan. Ze levert ook veel in op haar algehele conditie. Vorige keer had ze amper symptomen maar duurde het echt wel even voor ze weer fit was. Nu ze weer zo'n klap heeft zal dat wel weer zo zijn. Huisarts en GGD zeggen dat dit allemaal in het ziektebeeld past. Ik heb nog een trauma van haar longontsteking en ziekenhuisopname drie jaar geleden... ik zit er bovenop nu.
Wij zijn na dag 5 allemaal negeatief getest en ook mijn jongere ongevaccineerde kinderen mogen weer naar school.
Maar goed, conclusie is dat ik het bijzonder slecht doe met covid in huis. Heb er veel stress van en dat doet mijn mentale staat niet goed.
Hè bah zeg. Wat vervelend voor je dochter (en voor jullie)quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
De AH tickets zijn nog maar een paar weken geldig. Op marktplaats zijn er vast wel mensen die van hun tickets af willen omdat ze ze niet meer op tijd kunnen gebruiken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand toevallig nog een goeie kortingsactie voor de efteling? 43¤ pp, kleuter net geen drie meer helaas
Heb je airmiles?quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand toevallig nog een goeie kortingsactie voor de efteling? 43¤ pp, kleuter net geen drie meer helaas
Dat zou awesome zijnquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:24 schreef wieksel het volgende:
Ik heb ook nog een aantal volle (digitale) ah spaarkaarten (van die recente actie). Mag je zo hebben.
quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:30 schreef lunapuella het volgende:
Volle spaarkaarten zijn niet meer in te wisselen, er moeten al kaartjes van gekocht zijn
nope helaas, wel een whopping 2¤ korting per kaart via de anwb zag ik netquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je airmiles?
Op een uitzondering na zijn Eftelingkaartjes eigenlijk de gunstigste besteding van airmiles.
Die recente actie (uitjes sparen) zit de Efteling niet bij helaas.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:24 schreef wieksel het volgende:
Ik heb ook nog een aantal volle (digitale) ah spaarkaarten (van die recente actie). Mag je zo hebben.
Oh, ik dacht 2,50.... is wel een extra tegenvaller van 50 centquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nope helaas, wel een whopping 2¤ korting per kaart via de anwb zag ik net
Ja ik zie t nu ook. Ik ga gewoon vast even emotioneel afscheid nemen van mn geldquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht 2,50.... is wel een extra tegenvaller van 50 cent
Edit: volgens mij is het nog erger en krijg je die korting op je volgende bestelling bij de ANWB eropuit![]()
True.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja ik zie t nu ook. Ik ga gewoon vast even emotioneel afscheid nemen van mn geldals ik nu al tickets koop voel ik er niks meer van op de dag dat ik ga
Mijn moeder vertelde net dat ze tot mijn 5e bij de Efteling zeiden dat ik 3 was.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Zou met mijn kind ook niet lukken, of je moet die heel bewust buiten gehoorsafstand houden. Maar als ik een kassamedewerker was dan zou ik altijd het kind zelf vragen. De gemiddeld vierjarige is veel te trots op zijn leeftijd!quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:48 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde net dat ze tot mijn 5e bij de Efteling zeiden dat ik 3 was.![]()
Nee, ik zeg niet dat je dat moet doen, ik had het niet verwacht van mijn ouders.
Is je kleuter niet net in Oktober jarig? Dan kan je 12 Euro verjaardagskorting in oktober krijgen.
'JIJ ZEGT DAT JE 3 JAAR BENT ANDERS GAAN WE METEEN NAAR HUIS.' en toen betaalde je nog aan de kassa. Dus ik zei blijkbaar 3 en dan rende mijn vader zo'n beetje met me door de poorten heen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Zou met mijn kind ook niet lukken, of je moet die heel bewust buiten gehoorsafstand houden. Maar als ik een kassamedewerker was dan zou ik altijd het kind zelf vragen. De gemiddeld vierjarige is veel te trots op zijn leeftijd!
Mijn net 3-jarige kleinzoon, die met ouders van 2.00 en 1.85 met gemak voor een 4-jarige door kan gaan, zegt steevast dat hij 100 is als je vraagt hoe oud hij isquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Zou met mijn kind ook niet lukken, of je moet die heel bewust buiten gehoorsafstand houden. Maar als ik een kassamedewerker was dan zou ik altijd het kind zelf vragen. De gemiddeld vierjarige is veel te trots op zijn leeftijd!
Ik zag staan bij de Efteling dat je een bewijs moet laten zien van de leeftijd, als ze twijfelen. Misschien dat het alleen voor de abonnementen is, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:48 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde net dat ze tot mijn 5e bij de Efteling zeiden dat ik 3 was.![]()
Nee, ik zeg niet dat je dat moet doen, ik had het niet verwacht van mijn ouders.
Is je kleuter niet net in Oktober jarig? Dan kan je 12 Euro verjaardagskorting in oktober krijgen.
Ja dat zie ik hier ook gebeurenquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Terecht ook, maar bij ons werd niets gevraagd.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zag staan bij de Efteling dat je een bewijs moet laten zien van de leeftijd, als ze twijfelen. Misschien dat het alleen voor de abonnementen is, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan ook zoeken naar eerdere versies. Bij winkels zoals Brickfever en Brickshop willen ze dat nog wel eens hebben. De 2019 is erg leuk in ieder geval.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik bedenk net dat ik ook een doosje Lego kan kopen en de stukjes kan verdelenOf is dat stom?
Ik ga kijkenquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ook zoeken naar eerdere versies. Bij winkels zoals Brickfever en Brickshop willen ze dat nog wel eens hebben. De 2019 is erg leuk in ieder geval.
Dat deed kaptein ook inderdaadquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Terecht ook, maar bij ons werd niets gevraagd.
Juul zegt overigens al 1,5 jaar 'Bijna 4!' als iemand vraagt hoe oud ze is.
Heb ik ook wel eens gedaan, adventskalender van de Hema hadden we geloof ik, met van die kleine lades en daar verdeelde ik de lego dan over. Probeerde ik dan zo te doen dat ze elke keer verder konden bouwenquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik bedenk net dat ik ook een doosje Lego kan kopen en de stukjes kan verdelenOf is dat stom?
Ja ik denk dat dit het wordt, nu nog even een leuk setje zoeken die meneer nog niet heeft.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gedaan, adventskalender van de Hema hadden we geloof ik, met van die kleine lades en daar verdeelde ik de lego dan over. Probeerde ik dan zo te doen dat ze elke keer verder konden bouwen.
Mijn meiden vonden het leuk!
Vaak deed ik ook een paar lades met een snoepje of chocoladedingetje of een klein speelgoedje (bij lobbes hebben ze van die grabbelton meuk, wel even meten of het past voordat je het bestelt).
En als 't niet past kun je er ook een briefje in stoppen waarop staat waar ze het cadeautje kunnen vinden. Dubbelpret.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
(bij lobbes hebben ze van die grabbelton meuk, wel even meten of het past voordat je het bestelt).
Bij ons werd eind augustus een bewijs gevraagd voor mijn destijds bijna 4-jarige (4 dagen later). Die overigens mini is voor haar leeftijd (95 cm). Neefje die 2 weken jonger is en net zo groot werd niet gecontroleerd, terwijl we als groep naar binnen gingen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Terecht ook, maar bij ons werd niets gevraagd.
Juul zegt overigens al 1,5 jaar 'Bijna 4!' als iemand vraagt hoe oud ze is.
Ik hoor net dat Gunther overleden is, van Friends.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ook zoeken naar eerdere versies. Bij winkels zoals Brickfever en Brickshop willen ze dat nog wel eens hebben. De 2019 is erg leuk in ieder geval.
Jaquote:Op maandag 25 oktober 2021 12:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik hoor net dat Gunther overleden is, van Friends.
Hij wilde onze reservering ook niet zien dus hij had er gewoon niet zoveel zin in denk ik.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:14 schreef Nolita het volgende:
[..]
Bij ons werd eind augustus een bewijs gevraagd voor mijn destijds bijna 4-jarige (4 dagen later). Die overigens mini is voor haar leeftijd (95 cm). Neefje die 2 weken jonger is en net zo groot werd niet gecontroleerd, terwijl we als groep naar binnen gingen.Ik zou het er dus niet op gokken.
Wij hadden een zieke dus 1 ongebruikt ticket, maar werden nog terug geroepen. Ik hoorde andere mensen achter ons al gniffelen dat deze medewerker van de maand ging/wilde worden.
Dat doe ik dit jaar ook! Ik heb het kersttreintje gekocht en ga elk bouwwerkje apart erin doen. En de vakjes die overblijven vul ik met activiteiten, of een bruisbal voor in bad oid.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik dacht al dat ik het ergens had gelezen!quote:Op maandag 25 oktober 2021 13:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat doe ik dit jaar ook! Ik heb het kersttreintje gekocht en ga elk bouwwerkje apart erin doen. En de vakjes die overblijven vul ik met activiteiten, of een bruisbal voor in bad oid.
Ik las ooit een verhaal van iemand die met haar kind op wintersport was en tot 6jaar o.i.d. hoefde je niet voor de skilift te betalen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:54 schreef exode het volgende:
[..]
'JIJ ZEGT DAT JE 3 JAAR BENT ANDERS GAAN WE METEEN NAAR HUIS.' (...)
Ik ga volgende week naar een theatervoorstelling met B en een vriendje van B. Het is van het tv programma Checkpoint en na het boeken zag ik dat het 8+ was, B wordt in februari 8, zijn vriendje is net 8.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:05 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik las ooit een verhaal van iemand die met haar kind op wintersport was en tot 6jaar o.i.d. hoefde je niet voor de skilift te betalen.
Toen aan dat kind gevraagd werd hoe oud hij was, zei hij: "Hier ben ik 5, thuis ben ik bijna 7"![]()
Maar mijn ouders hebben dit ook wel eens gedaan bij de speeltuin van IKEA. Ik was toen net 2 jaar te oud, maar ach
Maar in dit geval is het een leeftijdsindicatie zodat je weet of de voorstelling geschikt zal zijn. Dat is anders dan wanneer er leeftijdscategorieën zijn voor de entree.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:54 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar een theatervoorstelling met B en een vriendje van B. Het is van het tv programma Checkpoint en na het boeken zag ik dat het 8+ was, B wordt in februari 8, zijn vriendje is net 8.
Ik heb B dus al verteld dat ie 8 jaar is, maar goed, ik kan me niet voorstellen dat ze het daar gaan vragen.
Klopt, maar ik ging toch even twijfelen toen ik het zag.quote:Op maandag 25 oktober 2021 15:13 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het een leeftijdsindicatie zodat je weet of de voorstelling geschikt zal zijn. Dat is anders dan wanneer er leeftijdscategorieën zijn voor de entree.
Van een collega hoorde ik dat er wel fanatiek gecontroleerd werd bij Checkpoint. Dat was 2 jaar geleden de reden dat ik niet gegaan ben met de oudste voor de zekerheid. Hij was toen 7,5, maar ook klein voor zijn leeftijd. Dus dat helpt in dit soort situaties nooit mee.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:54 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar een theatervoorstelling met B en een vriendje van B. Het is van het tv programma Checkpoint en na het boeken zag ik dat het 8+ was, B wordt in februari 8, zijn vriendje is net 8.
Ik heb B dus al verteld dat ie 8 jaar is, maar goed, ik kan me niet voorstellen dat ze het daar gaan vragen.
B is wel groot voor zijn leeftijd en ik was eigenlijk niet van plan de ID van zijn vriendje mee te nemen. Ach het loopt vast wel los. Denk ik.quote:Op maandag 25 oktober 2021 15:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Van een collega hoorde ik dat er wel fanatiek gecontroleerd werd bij Checkpoint. Dat was 2 jaar geleden de reden dat ik niet gegaan ben met de oudste voor de zekerheid. Hij was toen 7,5, maar ook klein voor zijn leeftijd. Dus dat helpt in dit soort situaties nooit mee.
En ik kom even klagen. Een jaar geleden heb ik een refurbished telefoon gekocht. Eerst was er al een softwarefout, en kon hij linea recta terug. Netjes afgehandeld hoor, maar wel gedoe. Nu weer een issue, mijn telefoon valt elke 5 min uit en herstart zichzelf. Ik kan er niet meer normaal gebruik van maken. Het valt binnen de garantie, dus mag hem wederom terugsturen voor reparatie. Maar ik moet 'm helemaal leeg gooien, heb eigenlijk geen back-up telefoon (alleen 1 van 32 GB, terwijl ik nu meer dan 50 GB op mijn huidige telefoon heb staan) en ik kan geen reservekopie meer maken, omdat hij tijdens het proces ook uitvalt. Dus als ik 'm leeg gooi, ben ik alles kwijt. Maar ja, na een jaar wéér een paar honderd euro uitgeven aan een nieuwe telefoon vind ik ook geen optie eigenlijk.
Bottom line: leuk hoor, milieubewust zijn.![]()
![]()
Nee, eigenlijk iedereen die ik ken heeft oude telefoons doorgeschoven naar de kinderenquote:Op maandag 25 oktober 2021 15:30 schreef LeSage het volgende:
@:Phaidra ken je niet iemand die een reservetelefoon heeft liggen? Dan kun je misschien alles tijdelijk op die telefoon zetten en je eigen telefoon weer gaan gebruiken.
Waar woon je? In Drachten heb ik nog wel een Samsung s5 te leenquote:Op maandag 25 oktober 2021 15:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Van een collega hoorde ik dat er wel fanatiek gecontroleerd werd bij Checkpoint. Dat was 2 jaar geleden de reden dat ik niet gegaan ben met de oudste voor de zekerheid. Hij was toen 7,5, maar ook klein voor zijn leeftijd. Dus dat helpt in dit soort situaties nooit mee.
En ik kom even klagen. Een jaar geleden heb ik een refurbished telefoon gekocht. Eerst was er al een softwarefout, en kon hij linea recta terug. Netjes afgehandeld hoor, maar wel gedoe. Nu weer een issue, mijn telefoon valt elke 5 min uit en herstart zichzelf. Ik kan er niet meer normaal gebruik van maken. Het valt binnen de garantie, dus mag hem wederom terugsturen voor reparatie. Maar ik moet 'm helemaal leeg gooien, heb eigenlijk geen back-up telefoon (alleen 1 van 32 GB, terwijl ik nu meer dan 50 GB op mijn huidige telefoon heb staan) en ik kan geen reservekopie meer maken, omdat hij tijdens het proces ook uitvalt. Dus als ik 'm leeg gooi, ben ik alles kwijt. Maar ja, na een jaar wéér een paar honderd euro uitgeven aan een nieuwe telefoon vind ik ook geen optie eigenlijk.
Bottom line: leuk hoor, milieubewust zijn.![]()
![]()
Superlief! Maar niet in de buurt (omgeving Schiphol).quote:Op maandag 25 oktober 2021 15:45 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Waar woon je? In Drachten heb ik nog wel een Samsung s5 te leen
Ik in Amersfoort nog wel een iPhone SE, maar dat is ook niet bepaald in de buurt.quote:Op maandag 25 oktober 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Superlief! Maar niet in de buurt (omgeving Schiphol).
Mss zit er iets van een iPhone Doctor bij jou in de buurt waar je kan vragen of zij een backup voor je kunnen maken en dat je dan terug komt als je je telefoon weer terug hebt?quote:Op maandag 25 oktober 2021 15:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk iedereen die ik ken heeft oude telefoons doorgeschoven naar de kinderen.
Maak je geen gebruik van iCloud? Dan hoef je geen backup te maken…quote:Op maandag 25 oktober 2021 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Ikjullie, dat sowieso!
Ik heb nu als tussenoplossing: als ik de foto's van huidige iphone verwijder (staan ook in Google photos dus wel een back up daarvan), zou ik net voldoende ruimte hebben voor 32 GB. En dan hopen dat het lukt om binnen 3 minuten alles over te zetten naar mijn oude telefoon. In mijn herinnering gaat dat tussen iphones best snel. En anders reservekopie van oude telefoon terugzetten en dan ben ik iig bereikbaar in de tussentijd.
Ik vond het stom dat je extra opslag moet kopen bij iCloud dus dat had ik nooit gedaan. Nu toch maar, want je moet iets, en dan moet je wel eerst een reservekopie maken naar iCloud toe. Maar dat lukt dus niet meer, omdat dat langer duurt dan 1 minuut (het is in de loop van vandaag nog erger geworden, hij herstart bijna elke minuut nuquote:Op maandag 25 oktober 2021 17:00 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Maak je geen gebruik van iCloud? Dan hoef je geen backup te maken…
Enige optie die ik dan nog kan bedenken bij iCloud los van je foto’s want die heb je al in een back up is naast geduld per onderdeel de iCloud aanzetten zodat ie niet alles in 1x doet. Maar kan ook niet garanderen dat het werkt…quote:Op maandag 25 oktober 2021 17:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het stom dat je extra opslag moet kopen bij iCloud dus dat had ik nooit gedaan. Nu toch maar, want je moet iets, en dan moet je wel eerst een reservekopie maken naar iCloud toe. Maar dat lukt dus niet meer, omdat dat langer duurt dan 1 minuut (het is in de loop van vandaag nog erger geworden, hij herstart bijna elke minuut nu). Dus ik denk dat er niks anders op zit dan maar gewoon wissen.
Gelukkig heb ik de foto's wel in back-up en dat is eigenlijk het belangrijkste.
Wij hebben getwijfeld over Portugal, waar we afgelopen week waren. Achteraf gezien onzin, want voortaan wil ik altijd rond de herfst/winter/lente naar zo'n landquote:Op maandag 25 oktober 2021 19:46 schreef LeSage het volgende:
Oh, net zomaar een reisje geboekt voor januari! Opa en oma gaan naar Spanje overwinteren en we wilden met carnaval overvliegen, maar dat werd veel te duur.
Blijkt dat de jongens in januari een vrijdag en maandag studiedag hebben, dus lekker lang weekend.
Meteen de vliegtickets geboekt en een hotel voor de eerste nacht.
Zoveel zin om voor de eerste keer met de mannen te gaan vliegen![]()
Valencia en omgeving is in januari 15 graden, dus niet echt warm. Maar vast beter dan hier in Nederland!quote:Op maandag 25 oktober 2021 20:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wij hebben getwijfeld over Portugal, waar we afgelopen week waren. Achteraf gezien onzin, want voortaan wil ik altijd rond de herfst/winter/lente naar zo'n landEn vliegen! Zo anders als toen Max baby/dreumes/peuter was. Hij bestelde wat te drinken en ging toen een tukkie doen, tot we waren geland
![]()
Voordeel wel van 's avonds vliegen.
Helemaal jouw neven-en-nichten-gathering gemist vanwege overlijden van tante. Hoe is dat allemaal geweest? Klinkt enorm heftig, maar ook waardevol.
Is inderdaad ook wel een risico, maar we gokken het er maar op.quote:Op maandag 25 oktober 2021 20:58 schreef Malteser het volgende:
Wij wilden ook wat boeken maar durven toch weer niet vanwege de cijfers die weer oplopen.
@:Quoi: klinkt alsof het heel leuk was! Fijn!
Wij hebben echt heel wat scholen versleten inmiddelsquote:Op maandag 25 oktober 2021 21:55 schreef exode het volgende:
Ik ben altijd lichtelijk jaloers op studiedagen die aan weekenden of vakanties worden geplakt. Dat heeft B nooit.
Hier ook, eerst pasen, dan 4 dagen les. Dan 2 weken vrij. Dan 2 dagen les en alweer een margedag. En dan hemelvaart en pinksteren nog.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:57 schreef laziness het volgende:
Verder hebben we wel een lang weekend maar dat is met pasen en een week later is het meivakantie.
Net als het lange weekend eind juni. Twee weken later is het zomervakantie. Ik had wel iets meer spreiding gewild. Bij pinksteren er aan geplakt bijvoorbeeld.
Hier voornamelijk wel ja. En dat snap ik ook wel weer.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij hebben echt heel wat scholen versleten inmiddelsmaar elke school tot nu toe deed dit. Heeft B. dan gewoon random dagen midden in de week als studiedag?
Dat doet onze school, spreiden over de week.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hier voornamelijk wel ja. En dat snap ik ook wel weer.
Je belast ouders die toevallig op maandag en vrijdag werken niet altijd met een extra vrije dag van de kinderen.
En nog belangrijker: je belast je personeel dat op maandag/vrijdag vrij is niet iedere keer met een dag extra naar school komen.
Soms misschien onpraktisch, maar spreiding is wel wat eerlijker.
Hij heeft dit schooljaar 1 hele studiedag, op een woensdag in maart. Dus eigenlijk een halve. De rest van het schooljaar 4 studiemiddagen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij hebben echt heel wat scholen versleten inmiddelsmaar elke school tot nu toe deed dit. Heeft B. dan gewoon random dagen midden in de week als studiedag?
Zou je hem dan wel laten starten voor die vier dagen? Het lijkt me zo verwarrend voor 'm...quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat doet onze school, spreiden over de week.
Twix heeft al een studiedag gehad op woensdag, er volgen er nog twee op maandag en dinsdag na de meivakantie en nog twee op donderdag en vrijdag in juli.
Zo hebben ze dus 5 hele studiedagen, iedere dag van de week eentje.
Daar bovenop is maandagochtend 6 december een studieochtend, die snap ik wel qua timing. Maar dat is alleen een ochtend.
Overigens vind ik die twee dagen aansluitend aan de meivakantie niet heel fijn, ze hebben dan dus al twee hele weken vrij gehad. Maar goed, ik heb daar niets over te zeggen.
Mars start dinsdag na Pasen op school. Hij heeft dan 4 dagen school en dan dus 2,5 week meivakantie.
Juul gaat heeft ook maar anderhalve week naar school en dan is het zomervakantie. Wellicht start ze wat eerder, maar wij hebben anders geen opvang.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou je hem dan wel laten starten voor die vier dagen? Het lijkt me zo verwarrend voor 'm...
2 weken meivakantie is toch al extra lang? hier is het maar 1 week.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:25 schreef Malteser het volgende:
Overigens vind ik die twee dagen aansluitend aan de meivakantie niet heel fijn, ze hebben dan dus al twee hele weken vrij gehad. Maar goed, ik heb daar niets over te zeggen .
Mars start dinsdag na Pasen op school. Hij heeft dan 4 dagen school en dan dus 2,5 week meivakantie.
Kan ze dan niet naar de opvang blijven gaan (gewoon vraag uit interesse geen verwijt ofzo). Ik weet namelijk dat hier op school de kinderen niet meer starten na een bepaalde datum (ik meende eigenlijk na de meivakantie al maar weet het niet zeker lijkt me ook wel vroeg). Maar heb me daar verder ook niet in verdiept omdat het voor mijn kids niet van toepassing was (zijn van eind augustus, die hadden alleen geen proefdagen op school om die reden). Maar misschien dat kinderen die tussen de meivakantie en de zomervakantie jarig zijn dan sowieso na de meivakantie starten.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 10:52 schreef exode het volgende:
[..]
Juul gaat heeft ook maar anderhalve week naar school en dan is het zomervakantie. Wellicht start ze wat eerder, maar wij hebben anders geen opvang.
Daar lopen natuurlijk meer mensen tegenaan.
De overheid stelt 1 week vast maar volgens mij gaat de meerderheid van de scholen nog altijd voor 2 weken.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
2 weken meivakantie is toch al extra lang? hier is het maar 1 week.
Dat hebben ze bij ons ook gedaan toen de zomervakantie wel heel laat viel. Toen haalden ze er 3 dagen af om die dan ergens in juni om een weekend heen te plakken. Maar echt helpen doet het ook niet. Tegen eind juni waren ze nog steeds aan vakantie toequote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:03 schreef laziness het volgende:
[..]
De overheid stelt 1 week vast maar volgens mij gaat de meerderheid van de scholen nog altijd voor 2 weken.
Met maar 1 week doen ze vaak nog een week in juni. Iets wat velen van ons graag zouden willen maar nog steeds niet op grote schaal toegepast wordt zo ver ik weet.
Ha ik moet het even rechtzetten want ik zie net in het jaarrooster van de basisschool dat ze dit jaar wel 2 weken meivakantie hebben. Heeft L even pech (of geluk) want de PSZ heeft maar 1 week en hij start na de meivakantie op de basisschool.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:03 schreef laziness het volgende:
[..]
De overheid stelt 1 week vast maar volgens mij gaat de meerderheid van de scholen nog altijd voor 2 weken.
Met maar 1 week doen ze vaak nog een week in juni. Iets wat velen van ons graag zouden willen maar nog steeds niet op grote schaal toegepast wordt zo ver ik weet.
Ik heb het weleens gehad inderdaad. Eerst eentje een week thuis. Toen een week beide. En daarna de andere alleen. Gelukkig werk ik niet, en had de oudste ook wel alleen thuis kunnen blijven. Maar het kan wel erg onhandig zijn inderdaad. Ik heb er lekker gebruik van gemaakt door even 1-op-1 dingen te doen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:21 schreef BE het volgende:
Maar met kinderen op verschillende scholen kan het wel eens heel onhandig uitpakken. Nu is dat de uitzondering, maar toch.
Daarom heeft de overheid ook vaste vakanties ingesteld zodat dat gedeelte tenminste gelijk is, tenzij de scholen in verschillende regio's staan natuurlijk maarja zo is er altijd wel iets.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:21 schreef BE het volgende:
Maar met kinderen op verschillende scholen kan het wel eens heel onhandig uitpakken. Nu is dat de uitzondering, maar toch.
In ons geval ging het om 2 basisscholen in aangrenzende dorpen (zelfde provincie) waarbij de een dus dagen vooraan die week vrij plakte en de ander erna.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:30 schreef Elleska het volgende:
[..]
Daarom heeft de overheid ook vaste vakanties ingesteld zodat dat gedeelte tenminste gelijk is, tenzij de scholen in verschillende regio's staan natuurlijk maarja zo is er altijd wel iets.
Het zou ook niet leuk zijn als het zuiden met carnaval geen vrij heeft, of het noorden juist verplicht vrij met carnaval en niet met de lokale feestweek.
Ja, wij zouden vorig jaar naar de VS in mei, en toen liepen mijn heren ook scheef dus gingen we voor een van de twee vrijstelling vragen, maar goed... het hele feest ging niet door (door lockdown), dus problem solved.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:26 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb het weleens gehad inderdaad. Eerst eentje een week thuis. Toen een week beide. En daarna de andere alleen. Gelukkig werk ik niet, en had de oudste ook wel alleen thuis kunnen blijven. Maar het kan wel erg onhandig zijn inderdaad. Ik heb er lekker gebruik van gemaakt door even 1-op-1 dingen te doen.
We zitten hier ook op de regiogrens. Hoor je ook nogal eens dat de VO kinderen hier in de stad een andere week vrij hebben dan de BS kinderen in het dorp verderop. Of ouders in het onderwijs die een andere week vrij hebben.
Er is een flinke wachtlijst voor het KDV waar zij op zit. Wij laten haar sowieso gewoon naar school gaan overigens. Het is momenteel haar levensmissie om naar school te gaan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:00 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Kan ze dan niet naar de opvang blijven gaan (gewoon vraag uit interesse geen verwijt ofzo). Ik weet namelijk dat hier op school de kinderen niet meer starten na een bepaalde datum (ik meende eigenlijk na de meivakantie al maar weet het niet zeker lijkt me ook wel vroeg). Maar heb me daar verder ook niet in verdiept omdat het voor mijn kids niet van toepassing was (zijn van eind augustus, die hadden alleen geen proefdagen op school om die reden). Maar misschien dat kinderen die tussen de meivakantie en de zomervakantie jarig zijn dan sowieso na de meivakantie starten.
Nevermind hoor, dacht eigenlijk dat daar landelijk afspraken over zouden zijn, maar is waarschijnlijk per school..
Allebei mijn kinderen hebben dit. Op verschillende scholen in dezelfde regio, dus uiteraard verschillende random dagen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Als het kdv meewerkt kan een kind daar vaak wel iets langer blijven. Kost wel knaken.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 10:52 schreef exode het volgende:
[..]
Juul gaat heeft ook maar anderhalve week naar school en dan is het zomervakantie. Wellicht start ze wat eerder, maar wij hebben anders geen opvang.
Daar lopen natuurlijk meer mensen tegenaan.
Verschilt volgens mij heel erg per middelbare school, hoe daar mee omgegaan wordt. Dus wie weet valt het mee.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:57 schreef laziness het volgende:
Dit is het laatste schooljaar dat ik voor O. buiten de schoolvakanties twee weken vrij zou kunnen vragen (ivm mijn werk). In groep 8 wil je dat niet doen in mei ivm cito, kamp, musical etc en op de middelbare school hoef je ook geen vrij te vragen![]()
Jemig, wat een verschrikking. 16 dagen in isolatiequote:Op dinsdag 26 oktober 2021 12:48 schreef Cathmar het volgende:
Hier nog een covid update:
Gisteren de huisarts gezien en nu antibiotica gekregen want er is toch waarschijnlijk iets icm met covid. Ze moet van de ggd nog steeds in isolatie blijven. Dag 16 vandaag.
Mijn oudste komt haar kamer bijna niet meer uit want zij gaat donderdag voor het eerst alleen vliegen (!!!! ik kan het amper aan) naar haar vriendinnen in Spanje en neemt geen enkel risico
Dat is inderdaad wel heel bijzonderquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:19 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze heel handig dit jaar voor het eerst verschillende studiedagen voor de midden- en bovenbouw. Ook random verspreid over de week..
Jeetje, ik vind 16 dagen isolatie voor een kind wel heel erg heftig zeg.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 12:48 schreef Cathmar het volgende:
Gisteren de huisarts gezien en nu antibiotica gekregen want er is toch waarschijnlijk iets icm met covid. Ze moet van de ggd nog steeds in isolatie blijven. Dag 16 vandaag.
Mijn oudste komt haar kamer bijna niet meer uit want zij gaat donderdag voor het eerst alleen vliegen (!!!! ik kan het amper aan) naar haar vriendinnen in Spanje en neemt geen enkel risico
Aggos... jeetje zeg... hopelijk gaat ze nu dan wel opknappen met die AB er bij.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 12:48 schreef Cathmar het volgende:
Ja stoer he?! 14 jaar. Ze is vooral blij haar vrienden weer te zien, ook al is het maar 3 dagen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 14:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Cathmar veel beterschap voor je kleine dame. Jemig, 16 dagen en nog steeds zo ziek. En extra ellendig dat ze dan ook nog in isolatie moet blijven.![]()
Wat tof dat je grote zelf gaat vliegen. Superstoer!
Wat een pech voor je meisje. Heel veel beterschap!quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 14:31 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja stoer he?! 14 jaar. Ze is vooral blij haar vrienden weer te zien, ook al is het maar 3 dagen.
De isolatie is omdat we nog twee 8 jarigen hebben. Het vervelende is dat hun leven gewoon ook iedere keer tot stilstand komt. Is dat een enorm probleem? Niet echt. Ik vind het gewoon onwijs sneu voor ze!
Wat mij betreft gaan ze dat vaccineren voor <12 jarigen snel bespreekbaar maken.
Je vraagt je echt af of ze zelf niet kunnen bedenken hoe onhandig dat is voor oudersquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:19 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier hebben ze heel handig dit jaar voor het eerst verschillende studiedagen voor de midden- en bovenbouw. Ook random verspreid over de week..
Darn, wat een ellende voor je 11-jarigequote:Op dinsdag 26 oktober 2021 12:48 schreef Cathmar het volgende:
B onthoud meestal vreemde dingen van een schooldag, maar het was blijkbaar best wel chaotisch, commotie en een huilende juf. Dat zou je toch onthouden, zou je denken. Kinderen zijn best eikels eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:13 schreef LeSage het volgende:
@:exode hier hebben ze meestal geen flauw idee meer wat ze hebben gedaan op een dag, dus dit zou bij ons ook kunnen gebeuren.
Als hij mijn oudste kind was, had ik dat ongetwijfeld gedaan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou je hem dan wel laten starten voor die vier dagen? Het lijkt me zo verwarrend voor 'm...
De meivakantie is hier eigenlijk altijd twee weken maar scholen zijn daar vrij in.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
2 weken meivakantie is toch al extra lang? hier is het maar 1 week.
Ja, @Quoi is daar van de week geweest en weet vast of de huidige expositie ook leuk is voor 8-jarigen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:02 schreef Nanukerst het volgende:
Herfstvakantie!
Is het Museon in Den Haag leuk voor een 8-jarige?
Jaaaaaa dus. We waren niet van plan om te gaan, maar de film bij Omniversum duurde korter dan verwacht (ook een aanrader: dino's op de Zuidpool). Er is een tentoonstelling over muziek maken/beleven beneden en de gebruikelijke collectie boven. Voor een 8-jarige helemaal perfect. Voor onze 5-jarige was vooral beneden leuk, waar ook een "lab" is waar ze allerlei natuur(kundige) verschijnselen simpel kunnen testen (een spoel, trillingen, electriciteit, licht).quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:02 schreef Nanukerst het volgende:
Herfstvakantie!
Is het Museon in Den Haag leuk voor een 8-jarige?
Goede tip, dank je wel.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, @:Quoi is daar van de week geweest en weet vast of de huidige expositie ook leuk is voor 8-jarigen.
En Lazi, verlof op de middelbare is ook goed mogelijk, moet je alleen wel pas plannen nadat eventuele toetsweken bekend zijn (bij de bovenbouw, geen idee of alle scholen die ook in de onderbouw al hebben). En groep 8 lijkt me, afgezien van de Cito en kamp, juist het perfecte moment om onder schooltijd op vakantie te gaan. Wat er na de Cito qua lesstof nog komt kun je prima missen, en oefenen voor de musical loopt vaak weken door. Kortom, nog mogelijkheden genoeg mocht je besluiten toch nog te willen. Maar ik zou dat nu ook nog niet durven te boeken, en ook veilig geld terug vragen.
Exode, ik zou tzt even met school overleggen. Mijn meiden van half juni mochten na de meivakantie al (parttime) starten. Een ouder kind al op school wil daar overigens wel bij helpen heb ik het idee.
Het idee is aan de meivakantie plakken (zoals we vorig jaar ook geboekt hadden) en ik dacht dat de eindtoets in mei is maar was daarstraks op een infoavond over het schooladvies & VO op school en die toets is al in april blijkt dus wie weet zijn er inderdaad toch nog mogelijkhedenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
En Lazi, verlof op de middelbare is ook goed mogelijk, moet je alleen wel pas plannen nadat eventuele toetsweken bekend zijn (bij de bovenbouw, geen idee of alle scholen die ook in de onderbouw al hebben). En groep 8 lijkt me, afgezien van de Cito en kamp, juist het perfecte moment om onder schooltijd op vakantie te gaan. Wat er na de Cito qua lesstof nog komt kun je prima missen, en oefenen voor de musical loopt vaak weken door. Kortom, nog mogelijkheden genoeg mocht je besluiten toch nog te willen. Maar ik zou dat nu ook nog niet durven te boeken, en ook veilig geld terug vragen.
Duimen dat het meevalt!quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:15 schreef exode het volgende:
Auto naar garage voor APK en onderhoud. Ik neem alvast afscheid van teveel geld
Totnogtoe (afkloppen!) valt het met onze huidige auto steeds mee. Onze vorige auto was een bodemloze put. Wat een geld hebben we daaraan uitgegeven.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:20 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Duimen dat het meevalt!
Wij kochten gisteren een auto na jarenlang alleen maar lease en ik schrik allemaal van de bedragen. (Lange termijn slimmer voor ons maar ai ai…)
Goh, ik vanochtend ook. Met dezelfde verwachtingen ook.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:15 schreef exode het volgende:
Auto naar garage voor APK en onderhoud. Ik neem alvast afscheid van teveel geld
Ja joh, auto hebben we net een paar jaar. Afgelopen jaren was het steeds alleen wat klein gedoe. Hij is 9 jaar oud en staat niet bekend om issues (Kia).quote:Op woensdag 27 oktober 2021 10:19 schreef laziness het volgende:
Dat is geen kattenpis om het ff zo te zeggen exode. Is de auto het nog wel waard? Vooral airco is zo duur.
Sinds wij een veel recentere auto kochten dan eentje van 10 jaar oud ben ik wat minder bang voor de APK. Hij hoeft ook maar om de twee jaar momenteel.
Valt me wel op dat naar welke garage je ook gaat, ze vinden altijd wel wat. Al maakt het niet uit voor de APK, als service hebben ze dan nog even andere dingen nagelopen en surprise surprise ze vonden wat.
Ik vertrouw garages echt voor geen meter.
Mijn garage heeft dat eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 10:19 schreef laziness het volgende:
Dat is geen kattenpis om het ff zo te zeggen exode. Is de auto het nog wel waard? Vooral airco is zo duur.
Sinds wij een veel recentere auto kochten dan eentje van 10 jaar oud ben ik wat minder bang voor de APK. Hij hoeft ook maar om de twee jaar momenteel.
Valt me wel op dat naar welke garage je ook gaat, ze vinden altijd wel wat. Al maakt het niet uit voor de APK, als service hebben ze dan nog even andere dingen nagelopen en surprise surprise ze vonden wat.
Wij sparen sowieso voor onverwachtse kosten, niet specifiek voor de auto. Aan dat potje komen we nooit, behalve met dit soort dingen. Als ik iets geleerd heb, is het wel dat altijd alles tegelijk gebeurt. (AFKLOPPEN)quote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spaar maandelijks 50 euro voor auto-onderhoud, dat scheelt toch een hoop schrikken als ie naar de garage moet. Sowieso is dat geld opzij zetten voor kosten waarvan je weet dat ze gaan komen zo'n verademing![]()
Maar goed, deze auto is pas een jaar oud, dus nog geen APK. Maar hij gaat sowieso ieder jaar voor onderhoud, ook zonder APK. Net zijn eerste beurt gehad, nul bijkomende kosten, maar de beurt zelf kost toch bijna 300 euro... De halfjaarlijkse bandenwissel (het is weer bijna tijd hè @:Leandra ?) betaal ik overigens ook uit dat potje.
Mijn schoonouders vinden onze spaarpotjes hilarisch. Wij hebben 4 aparte spaarrekeningenquote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, heel verstandig, zeker met een oud huisIk vind het mentaal heel fijn omdat het sparen voor onverwachte dingen los te koppelen van 'gewoon sparen', wat meer voor de lol is. Als het allemaal op een grote berg ligt dan voelt het toch sneller alsof ik mezelf een toffe vakantie door de neus boor met een bezoek aan de garage. En nu zit dat geld in een apart potje en heeft het geen ander doel dan wachten tot de auto gerepareerd moet
Allemaal maar psychisch, maar het werkt wel.
Wij hebben er ook vier en dan heb ik op twee van die vier nog het maximaal aantal potjes (is 10 per stuk)quote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:36 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn schoonouders vinden onze spaarpotjes hilarisch. Wij hebben 4 aparte spaarrekeningenEn dan nog 2 van de kinderen.
Vakanties betalen wij van onze bonussen en vakantiegeld, we sparen daar apart niet voor. Dat zetten we wel apart op een spaarrekening, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:42 schreef laziness het volgende:
Ik heb voor de vakantie juist een apart spaarpotje. Prioriteiten we haz them![]()
Zolang er op de grote berg maar genoeg geld is om de auto geheel te vervangen en onderhoud aan het huis te betalen maak ik me niet zo druk. Er mag best wat af, als het maar genoeg weer aangroeit ook.
Wij normaal ook maar voor de verre reis heb ik destijds wel een pot aangelegd. Die groeit niet verder meer maar bestaat wel waar ik voor een auto dus geen apart potje hebquote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Vakanties betalen wij van onze bonussen en vakantiegeld, we sparen daar apart niet voor. Dat zetten we wel apart op een spaarrekening, dat dan weer wel.
Vakantie, voorzien, onvoorzien. Belangrijke zaken aan alle kanten.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:42 schreef laziness het volgende:
Ik heb voor de vakantie juist een apart spaarpotje. Prioriteiten we haz them![]()
Mijn vriend geeft de kilometervergoeding van het werk altijd door in de maand voor de beurt. Dan kunnen we dat geld gebruiken voor onderhoud. Is inderdaad een geruststelling dat dat geld er dan ook gewoon is zonder dat het heel veel pijn doetquote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spaar maandelijks 50 euro voor auto-onderhoud, dat scheelt toch een hoop schrikken als ie naar de garage moet. Sowieso is dat geld opzij zetten voor kosten waarvan je weet dat ze gaan komen zo'n verademing![]()
Maar goed, deze auto is pas een jaar oud, dus nog geen APK. Maar hij gaat sowieso ieder jaar voor onderhoud, ook zonder APK. Net zijn eerste beurt gehad, nul bijkomende kosten, maar de beurt zelf kost toch bijna 300 euro... De halfjaarlijkse bandenwissel (het is weer bijna tijd hè @:Leandra ?) betaal ik overigens ook uit dat potje.
Ja dit. Ik had vroeger voor mijn Matiz een dealer die het onderhoud deed en die was wel heel transparant en hielp mee met afwegingen maken. Wat wel dit jaar, wat niet. Maar na een paar jaar werd die dealer onderdeel van een grotere organisatie en werd de service echt minder en de bedragen hoger. Ik was echt blij dat ik sowieso mijn eigen auto wegdeed, zodat ik niet meer met dat soort lui te maken hoefde te hebben.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 10:19 schreef laziness het volgende:
Yep, ik doe maandag weer een zomertijd = zomerbanden wintertijd = winterbanden meldingquote:Op woensdag 27 oktober 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
Goede!quote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:41 schreef lunapuella het volgende:
Ook gebeld, ook huilen. Is de auto het waard? Mwah, het is al een oudje. Maar een nieuwe zit er ook niet in, dus tja. (Mooi voorbeeld van de Sam Vimes theory of socioeconomic unfairness wel).
Haha, een nieuwe nieuwe zit er al helemaal niet in. Dat is geen principe, dat is geen geld. Met een nieuwe auto bedoel ik een voor ons nieuwe maar in de praktijk een vierdehandsje.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:51 schreef exode het volgende:
[..]
Goede!
Ik koop overigens uit 'principe' nooit een nieuwe auto. De afschrijving is enorm, als je de showroom uitrijdt, hoor je duizenden euro's wegspoelen. Ik wil daar geen discussie mee uitlokken, maar ik kan het gewoon niet uitgeven aan een auto. Dat ding moet van A naar B brengen met zo min mogelijk kosten.
De vouwwagen hebben we destijds wel nieuw gekocht, nieuw voor ons, was een showroomodel van een jaar eerder. Goede deal was dat
Ik doelde op het artikel wat je deelde.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha, een nieuwe nieuwe zit er al helemaal niet in. Dat is geen principe, dat is geen geld. Met een nieuwe auto bedoel ik een voor ons nieuwe maar in de praktijk een vierdehandsje.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor volgende weekquote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, ik doe maandag weer een zomertijd = zomerbanden wintertijd = winterbanden melding
Welke garage zit jij? Altijd handig, tips van mensen met echt ervaring bij een garagequote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:12 schreef exode het volgende:
Ik check grote dingen altijd bij mijn broer. Nu dus ook, even geAppt, hij antwoordde vrij snel 'Allemaal slijttage, normaal bij deze leeftijd.'
Ik heb 1 keer geweigerd een factuur te betalen van een garage, die rekende 50 Euro voor het verwijderen van de autoradio voodat de auto naar de sloop werd afgevoerd. Die monteur was 30 seconden bezig en ik wilde hem er zelf uithalen. Hij zei 'nee joh, doe ik even snel voor je'.
Donder op met je 50 euro. Zij mochten de opbrengst van de sloop wegstrepen tegen de wegsleepkosten. Genoeg winst voor ze.
Maar deze garage is echt top, 0 klachten totnogtoe. Zij maken altijd onderscheid tussen moeten, wel handig en leuk als je geld over hebt. Sowieso korting op arbeidskosten omdat we de auto daar ook hebben gekocht. 2 jaar geleden hebben we de veren laten vervangen omdat de auto te laag kwam te liggen met de vouwwagen erachter. Toen hebben ze ons zo goed geholpen. Kia deed moeilijk inzake de garantie. Zij hebben het toen echt goed voor ons geregeld.
Ik heb jarenlang de schade rapportages gezien van grotere schades aan ons wagenpark en ik deed steekproeven. Dat is niet goed voor je vertrouwen in garages, zeker met lease auto's naaien ze je echt heel snel.
Kooijman bij de autoboulevard bij de Wall. Is een Kia en Toyota garage maar ze onderhouden volgens mij ook andere merken.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Welke garage zit jij? Altijd handig, tips van mensen met echt ervaring bij een garage
Ja het was allemaal erg lekker. Het is meer het mentale stukje waar je even doorheen moet, maar de presentatie zorgt er eigenlijk direct al voor dat het er niet oneetbaar uitziet. Ik zou deze gerechten zelf nooit kiezen, maar juist in een restaurant als dit moet je gewoon voor het menu van de chef gaan en je laten verrassen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 10:20 schreef laziness het volgende:
@:_NIKKI_ was het ook allemaal lekker? Ik ben niet zo avontuurlijk met eten
Ik heb een paar lessen gebarentaal gevolgd (online cursus van een jaar, maar ik heb na de eerste 3 lessen geen tijd meer gevonden om het bij te houden) en in de eerste les leerde ik warme chocolademelk met slagroom, koffie en thee. Dus als ik een keer langskom, kan ik die bestellenquote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:36 schreef exode het volgende:
Yeaaah, de geBarista is weer terug op ons kantoor. Daardoor hoef ik A niet zo meer te lopen en B mag ik in gebarentaal bestellen. In dat laatste ben ik niet goed hoor, maar ik vind het zo leuk dat we het hebben.
Er staat een scherm naast de bar en daarop kan je van alles wat ze verkopen de gebaren zien. Handig!quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb een paar lessen gebarentaal gevolgd (online cursus van een jaar, maar ik heb na de eerste 3 lessen geen tijd meer gevonden om het bij te houden) en in de eerste les leerde ik warme chocolademelk met slagroom, koffie en thee. Dus als ik een keer langskom, kan ik die bestellen![]()
.
Dus toch niet voor de nieuwe auto gegaan?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:46 schreef vencodark het volgende:
Ik had gisteren alweer de hendel van mijn bestuurdersstoel met het riempje van mijn laars kapot getrokken bij het uitstappen.![]()
Afgelopen winter ook al en nu ik weer laarzen draag, was ik weer niet aan het opletten.
Ga het nog even niet laten maken want verstellen van de stoel is toch niet nodig.
Jawel, maar mijn auto gehouden.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dus toch niet voor de nieuwe auto gegaan?
Dat doe ik ook wel als ik er aan denk, maar niet omdat ik de garage niet vertrouw, meer omdat ze in juni (als mijn auto voor de APK moet) vaak zomer ruitenwisservloeistof gebruiken, en nadat me ooit een keer een ruitenwisservloeistofpompje (dubbele woordwaardequote:Op woensdag 27 oktober 2021 17:37 schreef Hupje het volgende:
De garage maakt wel veel uit. Garages die je kunt vertrouwen op hun eerlijke oordeel moet je koesteren. Ik heb er nu ook eenMoet eigenlijk in januari voor wat onderhoud, maar toen ik deze zomer met pech mijn auto naar die garage heb laten afspelen is er meteen naar gekeken en werd er gezegd dat dat prima kan wachten tot de volgende apk. Er wordt ontzettend meegedacht.
Ik heb ook wel andere ervaringen, helaas.
Ik vul trouwens altijd de ruiter sproeier vloeistof voor ik naar de apk ga
Boulderen is zo leuk!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:45 schreef Vaiana het volgende:
Au.
Eergisteren wezen boulderen, voor bijna het eerst dus teveel op kracht ipv techniek. De tweede dag spierpijn is goed heftig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa! Ik ben nu 2 keer geweest. De spierpijn is real. Maar wel een super leuke sport.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:45 schreef Vaiana het volgende:
Au.
Eergisteren wezen boulderen, voor bijna het eerst dus teveel op kracht ipv techniek. De tweede dag spierpijn is goed heftig.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zit de tuin altijd vol met musjes.. Scharrelend tussen mijn plantjes. Maar ze wonen ook onder de zonnepanelen en onder de daken. Als het echt kouder wordt, dan hang ik de vetbollen/pindabollen weer op.
En dan in de zomer allemaal van die kleine pluizebollen die net kunnen vliegen. En dat op mijn postzegeltje achter..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeker! Het is de spierpijn nog wel waard, al is het vandaag op het randje.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:39 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jaaa! Ik ben nu 2 keer geweest. De spierpijn is real. Maar wel een super leuke sport.
Niet toevallig een lieve ouder in de zwemgroep die hem mee wil nemen?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:06 schreef lunapuella het volgende:
Vogeltjes in de tuinIk heb mijn feeders alweer bijgevuld en opgehangen, schijnbaar helpt het als je dat in de herfst al doet, dan weten ze waar ze in de winter moeten zijn. Inderdaad hebben ze er al wat aan zitten pikken. Ik kan daar echt van genieten. Moet er alleen nog wat pindaslingers bij maken.
Verder heb ik nu de buikgriep die de kinderen eerder deze week velde. Baal echt want daardoor kan de oudste niet naar zwemles, terwijl hij daar altijd zo naar uitkijkt.
Hij gaat pas 3 weken dus ik ken er eigenlijk nog niemand. Ik vind het ook zonde hoor, het kost hier bijna ¤10 per les. Maar ja, geen alternatief dus.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Niet toevallig een lieve ouder in de zwemgroep die hem mee wil nemen?
Ik was 2 weken geleden ziek en de vriendin waar ik normaal altijd bij zit heeft hem toen meegenomen![]()
Scheelt ook wel, want anders weer een inhaalles. Zomaar overslaan vind ik met ¤13,- per les zonde
Mijn moeder heeft op vakantie eens een oorwurm in haar oor gehad, midden in de nacht… ze schrok zich natuurlijk een ongeluk en mijn vader heeft olie in haar oor moeten druppelen om het beest eruit te krijgen. 🥴quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Balen van die zwemles/buikgriep. Beterschap!
Oké, je kunt ook teveel natuur zien. Reed net in de auto, voel iets op mijn pink, kijk.. een oorwurm groter dan een kootje. En dan moet je in de stad toch recht blijven rijden (wetend dat die krengen bijten).
Van mijn hand af gezwiept, dus nu zit hij nog in de auto, ergens. Straks weer terug naar huis. Hopelijk is hij dan al uitgestapt
Zoniet, dan topic titel *splet*
Beterschap!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:46 schreef Leandra het volgende:
Ik heb vanmorgen maar weer een Covidtest gedaan bij de GGD, al dagen keelpijn en oorpijn, eergisteren had ik een negatieve thuistest en eerlijk gezegd verwacht ik ook dat de Covidtest negatief zal blijken te zijn, want mijn reuk- en smaakvermogen zijn meer dan prima, maar ik wil het gewoon zeker weten.
Ik ren iedere keer heen en weer naar mijn vader voor ditjes en datjes, en overmorgen een verjaardag....
Eigenlijk denk ik gewoon een keel- en/of oorontsteking, maar ik ben er nu wel klaar mee.
Ik hoop vooral dat de uitslag snel komt
Beterschap! Kim is ook alweer getest (maandag) vanwege keelpijn en veel hoesten en verkouden. Gelukkig 'maar' een verkoudheid. Maar ze mag nog steeds niet naar school of stage. Daar baalt ze wel van.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:46 schreef Leandra het volgende:
Ik heb vanmorgen maar weer een Covidtest gedaan bij de GGD, al dagen keelpijn en oorpijn, eergisteren had ik een negatieve thuistest en eerlijk gezegd verwacht ik ook dat de Covidtest negatief zal blijken te zijn, want mijn reuk- en smaakvermogen zijn meer dan prima, maar ik wil het gewoon zeker weten.
Ik ren iedere keer heen en weer naar mijn vader voor ditjes en datjes, en overmorgen een verjaardag....
Eigenlijk denk ik gewoon een keel- en/of oorontsteking, maar ik ben er nu wel klaar mee.
Ik hoop vooral dat de uitslag snel komt
Oh gets..quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:53 schreef trui het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft op vakantie eens een oorwurm in haar oor gehad, midden in de nacht… ze schrok zich natuurlijk een ongeluk en mijn vader heeft olie in haar oor moeten druppelen om het beest eruit te krijgen. 🥴
Kop thee, koekjes/chocola, pootjes omhoog.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:51 schreef Malteser het volgende:
Pffff, het slaapt. Maar ik voel me dan zo’n k*tmoeder dat ik het simpelweg niet doorbroken krijg, hoe goed ik mijn best ook doe.
Heb nog een was opgehangen en een pot thee gezet en nu plof ik op de bank. Kakdag, klaar mee.
Hillie, wat fijn van die waardering! Dat doet een mens goed!
Thanks Deepfreeze, ze liggen erin.
Thnx, voor Kim ook beterschap, het blijft vervelend allemaal.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Beterschap! Kim is ook alweer getest (maandag) vanwege keelpijn en veel hoesten en verkouden. Gelukkig 'maar' een verkoudheid. Maar ze mag nog steeds niet naar school of stage. Daar baalt ze wel van.
Jij ook beterschapquote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Beterschap!
Ik kreeg vannacht opeens keelpijn, vanmorgen was het over en sinds een uur zeurt het weer.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:51 schreef Malteser het volgende:
Pffff, het slaapt. Maar ik voel me dan zo’n k*tmoeder dat ik het simpelweg niet doorbroken krijg, hoe goed ik mijn best ook doe.
Heb nog een was opgehangen en een pot thee gezet en nu plof ik op de bank. Kakdag, klaar mee.
Hillie, wat fijn van die waardering! Dat doet een mens goed!
Thanks Deepfreeze, ze liggen erin.
Och, gecondoleerd.. Dat is vrij plotseling gegaan? Onlangs is ze nog met je vader in jullie oude huis getrokken..quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij ook beterschap
Als je gevaccineerd bent en verder geen klachten hebt en geen enorm evenement hebt gehad waarbij het vragen om besmetting was dan zou ik me er verder niet heel druk om maken.
Ik denk dat ik het vorige week bij de crematie van mijn moeder heb opgelopen, en als je langsloopt om te condoleren is het wat makkelijker afstand te houden denk ik, maar nu deed bijna iedereen alsof er nooit Covid geweest was
En het was niet het moment om een scene te gaan schoppen zeg maar, dus op hoop van zegen en met de wetenschap dat ik volledig gevaccineerd ben maar het condoleren doorstaan maar tering zeg..... de mensen waren de ruimte uit en ik ben ook direct mijn handen gaan desinfecteren.
Ik stak niet zelf een hand uit ofzo, ik beantwoordde ze alleen maar en dat was echt een heel erg raar gevoel.
Grappig genoeg waren het juist 2 jonge meiden die wel heel netjes de handen bij zichzelf hielden maar al die bejaarden? Alsof ze een doodswens hadden.
Ja klopt, ze zijn 4 maanden geleden in ons tijdelijke appartement getrokken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:05 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Och, gecondoleerd.. Dat is vrij plotseling gegaan? Onlangs is ze nog met je vader in jullie oude huis getrokken..
Ik ben gevaxxed en al, maar heb gewoon geen tijd en zin om ziek/verkouden/grieperig/Cronerig te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag de bui al hangen, ik stond half buiten de deur van de familiekamer om te kijken of de kinderen van mijn zusje er al bijna waren, kom ik een van de broers van mijn vader tegen en die grijpt gelijk mijn hand.....quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:14 schreef FlyingFish het volgende:
Exode, hier verkopen ze die brokken in kleinverpakking ook gewoon bij de dierenarts. Wel een dure optie, maar als het maar om voer voor een paar dagen gaat wel te overwegen.
Gecondoleerd Leandra. Volgens mij zit het bij de oudjes ook gewoon ingebakken om dat te doen. In mijn omgeving zijn de jongeren sowieso wat minder fysiek, ook voor corona al.
quote:
Thnx.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:26 schreef Vanyel het volgende:
Gecondoleerd.
Vanaf gepaste afstand.
Wat lijkt me zo'n situatie nu nog ongemakkelijker dan normaal, met van die aanrakerige ouwetjes
Gecondoleerdquote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij ook beterschap
Als je gevaccineerd bent en verder geen klachten hebt en geen enorm evenement hebt gehad waarbij het vragen om besmetting was dan zou ik me er verder niet heel druk om maken.
Ik denk dat ik het vorige week bij de crematie van mijn moeder heb opgelopen, en als je langsloopt om te condoleren is het wat makkelijker afstand te houden denk ik, maar nu deed bijna iedereen alsof er nooit Covid geweest was
En het was niet het moment om een scene te gaan schoppen zeg maar, dus op hoop van zegen en met de wetenschap dat ik volledig gevaccineerd ben maar het condoleren doorstaan maar tering zeg..... de mensen waren de ruimte uit en ik ben ook direct mijn handen gaan desinfecteren.
Ik stak niet zelf een hand uit ofzo, ik beantwoordde ze alleen maar en dat was echt een heel erg raar gevoel.
Grappig genoeg waren het juist 2 jonge meiden die wel heel netjes de handen bij zichzelf hielden maar al die bejaarden? Alsof ze een doodswens hadden.
Weet je, zij dronk helemaal geen koffie, dus ik zeg nog van "Maar waarom heb je dan niet eerder een Senseo gekocht?" zegt hij "Ja, maar je moeder vond het fijn om koffie voor me te zetten".quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:36 schreef Declan-Harp het volgende:
Maar moet toch wel lachen om de ''fuck it, nu mag IK eens''-mentaliteit van je vader
Nah, ik teken ervoor om zo te gaan hoor, gewoon in je eigen huis, op is op.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:35 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat een verdrietig verhaal @:Leandra.. sterkte, voor jou maar ook voor je vader.
Thnx.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:45 schreef Malteser het volgende:
@:Leandra, gecondoleerd. Toch wel plots verlies, pffff. En die condoleance.
Ik moest wel lachen om de Airfryer….
Ik ook, mooie verhalen!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:45 schreef Malteser het volgende:
Ik moest wel lachen om de Airfryer….
Thnx.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:49 schreef hilliebillie het volgende:
Gecondoleerd @:leandra![]()
Zo te horen heeft ze nog even genoten van de laatste tijd vlak voor ze de longontsteking kreeg.
Veel sterkte, ook voor je vader!
Thnx.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik ook, mooie verhalen!
En gecondoleerd, het is toch nogal wat, je moeder verliezen.
Thnx.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:04 schreef Cathmar het volgende:
Ach Leandra, gecondoleerd.
Leuke verhalen over je vader. Wat fijn dat hij zo dichtbij zit. Heerlijk zo met z’n Senseo, airfryer en kekke stoelen (stel ik me voor).
Nah, ze voelde zich niet echt rot, ze was er eigenlijk haar halve leven trots op dat ze zonder medicatie maar met aangepaste voeding toch relatief gewoon kon leven.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leandra gecondoleerd. Wat verdrietig dat je moeder zich al jaren zo rot voelde. Gelukkig heeft ze vlak voor het einde nog even genoten van een taartje en pannenkoek.
En wat een held is je vader, ik zie nu zo'n gezellig oudje voor me die zit te smikkelen van een patatje uit de airfryer.![]()
Hij doet het maar wel gewoon even allemaal, terwijl het verdriet nog heel vers is natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hij doet het wel idd, hij wil ook gewoon leren hoe de wasmachine werkt, was ook blij dat ik mee was om nieuwe matrassen te kopen, want hij heeft wat dat soort dingen betreft echt geen flauw idee, dat regelde mijn moeder allemaal.
[ Bericht 28% gewijzigd door Leandra op 28-10-2021 21:16:03 ]
Ik herken dit wel van mijn schoonmoeder toen mijn schoonvader was overleden. Het zat hem daar in andere dingen, maar ze is helemaal omgeslagen op sommige dingen, nu ze geen rekening meer hoefde te houden en hoefde te zorgen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:52 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, we kwamen hier kasten tekort.... dat wordt de komende tijd dus wel opgelost, want hij heeft in de woonkamer al een kast leeggemaakt en die hebben we hier al op zolder gezet.
De kleerkast van mijn moeder heeft hij inmiddels ook leeg, dus die kan hier naar de logeerkamer.
Hij is niet van het sentimentele (maar dat wist ik wel).
Ik denk dat hij zelfs de woonkamer anders gaat indelen
Hij wil het bed ook al opschuiven als de kleerkast van mijn moeder weg is, hij is volle bak aan het omschakelen naar zijn leven leiden, op een manier zoals hij dat wil.
Inderdaad jammer dat ze dat niet eerder gedaan heeft, zeker omdat ze er dus echt wel van kon genieten zo blijktquote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx.
Ja, ik wou alleen dat ze het eerder gedaan had.... zo jammer dat je jezelf altijd maar vanalles ontzegt terwijl je tegelijkertijd al jaren zit te wachten tot de doodgaat. Waarom ontzeg je jezelf dan nog dingen?
[..]
Thnx.
Nee idd, zo was ik een paar jaar geleden verbaasd dat de buurvrouw de auto van de buurman eigenlijk al weg had gedaan voor hij goed en wel begraven was, maar dat was een joekel van een auto en zij reed altijd met een heel klein autootje, dus waarom moet je dat ding dan nog voor de deur laten staan.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:13 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik herken dit wel van mijn schoonmoeder toen mijn schoonvader was overleden. Het zat hem daar in andere dingen, maar ze is helemaal omgeslagen op sommige dingen, nu ze geen rekening meer hoefde te houden en hoefde te zorgen.
Ik had echt exact dit dinsdag geschreven kunnen hebben. Wát een dag.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:41 schreef Malteser het volgende:
Pffff, ik heb twee kinderen in de aanbieding. Wat een dag, ik ben gesloopt. Continu sarren/vitten/jennen/treiteren/huilen/roepen. Bah bah bah. Heb tig dingen geprobeerd om het te doorbreken (spelletje doen, lekker naar buiten geweest, speeltuin, in bad, enz.) maar ze etteren gewoon door.
Nog 1 uur en 20 minuten.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ze voelde zich niet echt rot, ze was er eigenlijk haar halve leven trots op dat ze zonder medicatie maar met aangepaste voeding toch relatief gewoon kon leven.
Het punt is dat iedereen in haar gezin jong overleed: haar vader werd 64, haar moeder 65, haar broer verongelukte toen hij 31 was, en toen ze de leeftijd had bereikt die haar oudste zus was toen die overleed (78), zat ze in feite te wachten tot ze aan de beurt was.Wij zijn ook wel van de galgenhumor. We gingen als klein kind ook gewoon al mee naar begrafenissen van familieleden en we hadden er zoveel dat het bijna routine werd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hij doet het wel idd, hij wil ook gewoon leren hoe de wasmachine werkt, was ook blij dat ik mee was om nieuwe matrassen te kopen, want hij heeft wat dat soort dingen betreft echt geen flauw idee, dat regelde mijn moeder allemaal.Er gingen er nogal wat dood i.v.m. een erfelijke ziekte. Zo'n beetje 50% haalde de 55 niet. En als ze het wel haalden dan wisten ze van voren niet meer dat ze van achteren nog leefden.
Het feit dat het zo onderdeel is van je leven maakt het heel normaal. Het heeft mijn gevoel wel wat afgevlakt merk ik. Als mensen van 65+ overlijden is mijn eerste gedachte dat ze 65+ jaar lang een mooi leven hebben gehad en dat dat heel fijn is. Wij zijn gewend aan 40 jaar goed leven en dan begint de aftakeling, dus 65 zonder ernstige ziektes voelt dan al als een enorm cadeau. Veel mensen vinden dat hard klinken en 65 veel te jong. Dat is in principe ook zo, maar ik heb gewoon een heel ander referentiekader. Helaas.
Nah, ik begrijp dat wel.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wij zijn ook wel van de galgenhumor. We gingen als klein kind ook gewoon al mee naar begrafenissen van familieleden en we hadden er zoveel dat het bijna routine werd.Er gingen er nogal wat dood i.v.m. een erfelijke ziekte. Zo'n beetje 50% haalde de 55 niet. En als ze het wel haalden dan wisten ze van voren niet meer dat ze van achteren nog leefden.
Het feit dat het zo onderdeel is van je leven maakt het heel normaal. Het heeft mijn gevoel wel wat afgevlakt merk ik. Als mensen van 65+ overlijden is mijn eerste gedachte dat ze 65+ jaar lang een mooi leven hebben gehad en dat dat heel fijn is. Wij zijn gewend aan 40 jaar goed leven en dan begint de aftakeling, dus 65 zonder ernstige ziektes voelt dan al als een enorm cadeau. Veel mensen vinden dat hard klinken en 65 veel te jong. Dat is in principe ook zo, maar ik heb gewoon een heel ander referentiekader. Helaas.
Meelwormen doen het ook goed, die dingen zijn wel aan de prijs trouwens... maar die ontkiemen tenminste niet als ze ernaast vallenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:22 schreef watmoetikkiezen het volgende:
leuk Nijna!
volgende keer koop ik alleen zonnebloempitten voor de vogels. Die linkmiechels gooien al het zaad uit het voertorentje wat ze niet lekker vinden op de grond. Ze graven naar de zonnebloempit zeg maar..En daarbij zaaien ze de rest, kan ik van t voorjaar onkruid wieden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |