quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Hersenen ook
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)al-straws-death.html
Nog engerquote:
Ik geloof dat wij ook geen rietjes hebben, en als we ze wel hebben weet ik dus niet waarquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben gewoon geen rietjes. Ik snap het nut van rietjes echt niet....
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben gewoon geen rietjes. Ik snap het nut van rietjes echt niet....
Wij maken dus bijna wekelijks mojito's thuis.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:51 schreef SQ het volgende:
Alleen voor cocktails met crushed ijs is het wel prettig, maar ja, as if
Er zijn een hoop mensen met een handicap die plastic rietjes nodig hebben om te drinken. Misschien kan je ze donerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:35 schreef LeSage het volgende:
Ik heb nog voor een mensenleven voorraad aan plastic rietjes![]()
Ooit eens een pak gekocht. Later had ik rietjes nodig en dacht ik dat ik er geen had. Nog een pak gekocht.
Maar wij gebruiken eigenlijk nooit rietjes, dus die liggen er nu nog tot in de eeuwigheid.
ftfyquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:12 schreef pinquit het volgende:
[..]
Er zijn een hoop mensen met een handicap die plastic rietjes nodig hebben om te drinken. Misschien kan je ze doneren
Maar voor 1 persoonshuishoudens zijn kleinere verpakkingen wel weer prettig ivm verspilling...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:20 schreef SQ het volgende:
Maar, ja, het gedoe over rietjes vind ik zelf ook wat bijzonder.
Als ze eens zouden beginnen met al dat individueel verpakte voedsel bij de supermarkten. Waarom zit elk stuk groente in een plastic jas?
Ook mooi: de jumbo heeft nu euroknallers, maar daarvoor laten ze speciaal artikelen in kleinere porties verpakken.
Heb je 3 plakken kaas voor een euro, maar in bijna net zo veel plastic als 15 plakken kaas
Dan moet je echt wel bijzonder weinig kaas eten, wil dat lonend zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar voor 1 persoonshuishoudens zijn kleinere verpakkingen wel weer prettig ivm verspilling...
Apothekers hebben een ontheffing om plastic rietjes te kunnen verkopen aan mensen die deze om medische redenen nodig hebben.quote:
Als ik de beslisboom volg, dan kom ik uit op:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:50 schreef Hupje het volgende:
@:Tolstoifan Voor Simon kun je de beslisboom doorlopen: https://www.boink.info/beslisboom
Sowieso even afwachten wat de uitslag van de test van die persoon is, van te voren dingen afzeggen als hij misschien negatief test is niet nodig.
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:22 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Werkelijk nog nooit gehoord van Pieter Pot. Klinkt wel goed..
Mot je vrinden hebben die het gebruiken. Elke keer dat ik een bestelling doe, mag ik iemand vooruit schoppen op de wachtlijst (of niet op de wachtlijst, hoeft er nog niet op te staan). Maar dat doe ik dus niet zo vaak.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160
Dan die volgen en thuishouden tot klachten over zijn?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:10 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Als ik de beslisboom volg, dan kom ik uit op:
Kind MET klachten die passen bij corona (die klachten waren er al voor het contact, want verkouden, zoals 80% van alle kids momenteel) --> Had het kind contact (cat. 1 en 2)* met iemand met corona in de afgelopen 10 dagen? (GGD uitslag nog even afwachten natuurlijk) -->Kind blijft thuis. Dringend advies om te testen.
Maar Simon had al verkoudsheidsklachten een week geleden en het contact was gister.....
En dat laatste moet je ontmoedigen, helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan moet je echt wel bijzonder weinig kaas eten, wil dat lonend zijn.
Maar het punt is nu vooral dat mensen 4 pakjes kaas van 1 euro in hun mand flikkeren omdat dat op deze manier goedkoper is dan 1 grootverpakking...
Wat een raar,advies ook als je gevaccineerd bent kun je anderen besmetten toch? Beterschap!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Helaas is die vriend ook positief getest met de GGD test. Wat we van hem begrijpen, is dat wij alles mogen doen, omdat manlief en ik volledig gevaccineerd zijn. Simon moet in quarantaine en moet na 5 dagen testen.
Alle leuke dingen dus toch afgezegd voor de komende dagen en Simon een verlengde herfstvakantie, in ieder geval t/n dinsdag.
Baal wel echt stevig. Het voelt voor mij in ieder geval een beetje raar om dan maandag wel naar kantoor te gaan. Bij ons lopen nog best veel ongevaccineerden. Dus waarschijnlijk ga ik dan thuiswerken en voor de zekerheid ook dinsdag testen.
Inderdaad raar, maar zo schijnen de richtlijnen wel te zijn. Dat hadden we een aantal weken zelf ook al uitgezocht, toen Simon zo hoestte en verkouden was. Zou hij toen corona hebben gehad, dan hadden manlief en ik gewoon de deur uit gemogen vanwege onze vaccinaties.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:05 schreef fleuril het volgende:
[..]
Wat een raar,advies ook als je gevaccineerd bent kun je anderen besmetten toch? Beterschap!
Ik mag na elke bestelling een vriend uitnodigen die dan meteen door mag naar start en niet op de wachtlijst hoeft. Als ik weer een bestelling heb gedaan, stuur ik je wel een dm!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160
Wat een ellendequote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Dacht even korte update hier.
Mijn dochter van 11 nu al 13 dagen ziek van covid. Gewoon een gezonde meid. Ik vind het zo raar. In contact met huisarts en ggd en onder controle. Maar wilde even delen dat dus niet ieder kind fluitend door covid heen gaat. De dag van haar 12e verjaardag staan we bij de vaccinatie locatie. Of nou ja… de dag daarna waarschijnlijk
Wat naar! Sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter van 11 nu al 13 dagen ziek van covid. Gewoon een gezonde meid. Ik vind het zo raar. In contact met huisarts en ggd en onder controle. Maar wilde even delen dat dus niet ieder kind fluitend door covid heen gaat. De dag van haar 12e verjaardag staan we bij de vaccinatie locatie. Of nou ja… de dag daarna waarschijnlijk
Wat rot! Hoe uit het zieke zich?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Dank allemaalquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat rot! Hoe uit het zieke zich?
Beterschap voor haar en sterkte voor jullie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |