quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Hersenen ook
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)al-straws-death.html
Nog engerquote:
Ik geloof dat wij ook geen rietjes hebben, en als we ze wel hebben weet ik dus niet waarquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben gewoon geen rietjes. Ik snap het nut van rietjes echt niet....
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben gewoon geen rietjes. Ik snap het nut van rietjes echt niet....
Wij maken dus bijna wekelijks mojito's thuis.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:51 schreef SQ het volgende:
Alleen voor cocktails met crushed ijs is het wel prettig, maar ja, as if
Er zijn een hoop mensen met een handicap die plastic rietjes nodig hebben om te drinken. Misschien kan je ze donerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:35 schreef LeSage het volgende:
Ik heb nog voor een mensenleven voorraad aan plastic rietjes![]()
Ooit eens een pak gekocht. Later had ik rietjes nodig en dacht ik dat ik er geen had. Nog een pak gekocht.
Maar wij gebruiken eigenlijk nooit rietjes, dus die liggen er nu nog tot in de eeuwigheid.
ftfyquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:12 schreef pinquit het volgende:
[..]
Er zijn een hoop mensen met een handicap die plastic rietjes nodig hebben om te drinken. Misschien kan je ze doneren
Maar voor 1 persoonshuishoudens zijn kleinere verpakkingen wel weer prettig ivm verspilling...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:20 schreef SQ het volgende:
Maar, ja, het gedoe over rietjes vind ik zelf ook wat bijzonder.
Als ze eens zouden beginnen met al dat individueel verpakte voedsel bij de supermarkten. Waarom zit elk stuk groente in een plastic jas?
Ook mooi: de jumbo heeft nu euroknallers, maar daarvoor laten ze speciaal artikelen in kleinere porties verpakken.
Heb je 3 plakken kaas voor een euro, maar in bijna net zo veel plastic als 15 plakken kaas
Dan moet je echt wel bijzonder weinig kaas eten, wil dat lonend zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar voor 1 persoonshuishoudens zijn kleinere verpakkingen wel weer prettig ivm verspilling...
Apothekers hebben een ontheffing om plastic rietjes te kunnen verkopen aan mensen die deze om medische redenen nodig hebben.quote:
Als ik de beslisboom volg, dan kom ik uit op:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:50 schreef Hupje het volgende:
@:Tolstoifan Voor Simon kun je de beslisboom doorlopen: https://www.boink.info/beslisboom
Sowieso even afwachten wat de uitslag van de test van die persoon is, van te voren dingen afzeggen als hij misschien negatief test is niet nodig.
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:22 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Werkelijk nog nooit gehoord van Pieter Pot. Klinkt wel goed..
Mot je vrinden hebben die het gebruiken. Elke keer dat ik een bestelling doe, mag ik iemand vooruit schoppen op de wachtlijst (of niet op de wachtlijst, hoeft er nog niet op te staan). Maar dat doe ik dus niet zo vaak.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160
Dan die volgen en thuishouden tot klachten over zijn?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:10 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Als ik de beslisboom volg, dan kom ik uit op:
Kind MET klachten die passen bij corona (die klachten waren er al voor het contact, want verkouden, zoals 80% van alle kids momenteel) --> Had het kind contact (cat. 1 en 2)* met iemand met corona in de afgelopen 10 dagen? (GGD uitslag nog even afwachten natuurlijk) -->Kind blijft thuis. Dringend advies om te testen.
Maar Simon had al verkoudsheidsklachten een week geleden en het contact was gister.....
En dat laatste moet je ontmoedigen, helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan moet je echt wel bijzonder weinig kaas eten, wil dat lonend zijn.
Maar het punt is nu vooral dat mensen 4 pakjes kaas van 1 euro in hun mand flikkeren omdat dat op deze manier goedkoper is dan 1 grootverpakking...
Wat een raar,advies ook als je gevaccineerd bent kun je anderen besmetten toch? Beterschap!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Helaas is die vriend ook positief getest met de GGD test. Wat we van hem begrijpen, is dat wij alles mogen doen, omdat manlief en ik volledig gevaccineerd zijn. Simon moet in quarantaine en moet na 5 dagen testen.
Alle leuke dingen dus toch afgezegd voor de komende dagen en Simon een verlengde herfstvakantie, in ieder geval t/n dinsdag.
Baal wel echt stevig. Het voelt voor mij in ieder geval een beetje raar om dan maandag wel naar kantoor te gaan. Bij ons lopen nog best veel ongevaccineerden. Dus waarschijnlijk ga ik dan thuiswerken en voor de zekerheid ook dinsdag testen.
Inderdaad raar, maar zo schijnen de richtlijnen wel te zijn. Dat hadden we een aantal weken zelf ook al uitgezocht, toen Simon zo hoestte en verkouden was. Zou hij toen corona hebben gehad, dan hadden manlief en ik gewoon de deur uit gemogen vanwege onze vaccinaties.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:05 schreef fleuril het volgende:
[..]
Wat een raar,advies ook als je gevaccineerd bent kun je anderen besmetten toch? Beterschap!
Ik mag na elke bestelling een vriend uitnodigen die dan meteen door mag naar start en niet op de wachtlijst hoeft. Als ik weer een bestelling heb gedaan, stuur ik je wel een dm!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook toen Limone het laatst noemde maar heb wachtlijst nummer 12160
Wat een ellendequote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Dacht even korte update hier.
Mijn dochter van 11 nu al 13 dagen ziek van covid. Gewoon een gezonde meid. Ik vind het zo raar. In contact met huisarts en ggd en onder controle. Maar wilde even delen dat dus niet ieder kind fluitend door covid heen gaat. De dag van haar 12e verjaardag staan we bij de vaccinatie locatie. Of nou ja… de dag daarna waarschijnlijk
Wat naar! Sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter van 11 nu al 13 dagen ziek van covid. Gewoon een gezonde meid. Ik vind het zo raar. In contact met huisarts en ggd en onder controle. Maar wilde even delen dat dus niet ieder kind fluitend door covid heen gaat. De dag van haar 12e verjaardag staan we bij de vaccinatie locatie. Of nou ja… de dag daarna waarschijnlijk
Wat rot! Hoe uit het zieke zich?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
Dank allemaalquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat rot! Hoe uit het zieke zich?
Beterschap voor haar en sterkte voor jullie!
Dit verhaal had ik ook, ruim 3 uur bij iemand in huis geweest die positief getest was. Omdat ik gevaccineerd ben hoefde ik niet in quarantaine. Maar wat ik vervolgens moest doen, wist de ggd ook niet. Ze zeiden allen wat anders.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Helaas is die vriend ook positief getest met de GGD test. Wat we van hem begrijpen, is dat wij alles mogen doen, omdat manlief en ik volledig gevaccineerd zijn. Simon moet in quarantaine en moet na 5 dagen testen.
Alle leuke dingen dus toch afgezegd voor de komende dagen en Simon een verlengde herfstvakantie, in ieder geval t/n dinsdag.
Baal wel echt stevig. Het voelt voor mij in ieder geval een beetje raar om dan maandag wel naar kantoor te gaan. Bij ons lopen nog best veel ongevaccineerden. Dus waarschijnlijk ga ik dan thuiswerken en voor de zekerheid ook dinsdag testen.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat je het slecht doet met covid in huis. Ik hoop dat ze snel echt opknaptquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank allemaal![]()
Geen reuk en flinke verkoudheid. Prima, dat is wel te doen. Het ging na de eerste 4 dagen eigenlijk wel weer wat beter. Maar sinds dag 6 echt een flinke dip. Algeheel ellendig, steeds verhoging tegen koorts aan. Ze levert ook veel in op haar algehele conditie. Vorige keer had ze amper symptomen maar duurde het echt wel even voor ze weer fit was. Nu ze weer zo'n klap heeft zal dat wel weer zo zijn. Huisarts en GGD zeggen dat dit allemaal in het ziektebeeld past. Ik heb nog een trauma van haar longontsteking en ziekenhuisopname drie jaar geleden... ik zit er bovenop nu.
Wij zijn na dag 5 allemaal negeatief getest en ook mijn jongere ongevaccineerde kinderen mogen weer naar school.
Maar goed, conclusie is dat ik het bijzonder slecht doe met covid in huis. Heb er veel stress van en dat doet mijn mentale staat niet goed.
Het is ook gewoon heel pittig; de quarantaine van een kind, sowieso je kind zo ziek zien zijn en weten dat ze een behoorlijke tijd nodig gaat hebben om weer bij te trekken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank allemaal![]()
Geen reuk en flinke verkoudheid. Prima, dat is wel te doen. Het ging na de eerste 4 dagen eigenlijk wel weer wat beter. Maar sinds dag 6 echt een flinke dip. Algeheel ellendig, steeds verhoging tegen koorts aan. Ze levert ook veel in op haar algehele conditie. Vorige keer had ze amper symptomen maar duurde het echt wel even voor ze weer fit was. Nu ze weer zo'n klap heeft zal dat wel weer zo zijn. Huisarts en GGD zeggen dat dit allemaal in het ziektebeeld past. Ik heb nog een trauma van haar longontsteking en ziekenhuisopname drie jaar geleden... ik zit er bovenop nu.
Wij zijn na dag 5 allemaal negeatief getest en ook mijn jongere ongevaccineerde kinderen mogen weer naar school.
Maar goed, conclusie is dat ik het bijzonder slecht doe met covid in huis. Heb er veel stress van en dat doet mijn mentale staat niet goed.
Hč bah zeg. Wat vervelend voor je dochter (en voor jullie)quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:05 schreef Cathmar het volgende:
De AH tickets zijn nog maar een paar weken geldig. Op marktplaats zijn er vast wel mensen die van hun tickets af willen omdat ze ze niet meer op tijd kunnen gebruiken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand toevallig nog een goeie kortingsactie voor de efteling? 43¤ pp, kleuter net geen drie meer helaas
Heb je airmiles?quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand toevallig nog een goeie kortingsactie voor de efteling? 43¤ pp, kleuter net geen drie meer helaas
Dat zou awesome zijnquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:24 schreef wieksel het volgende:
Ik heb ook nog een aantal volle (digitale) ah spaarkaarten (van die recente actie). Mag je zo hebben.
quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:30 schreef lunapuella het volgende:
Volle spaarkaarten zijn niet meer in te wisselen, er moeten al kaartjes van gekocht zijn
nope helaas, wel een whopping 2¤ korting per kaart via de anwb zag ik netquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je airmiles?
Op een uitzondering na zijn Eftelingkaartjes eigenlijk de gunstigste besteding van airmiles.
Die recente actie (uitjes sparen) zit de Efteling niet bij helaas.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:24 schreef wieksel het volgende:
Ik heb ook nog een aantal volle (digitale) ah spaarkaarten (van die recente actie). Mag je zo hebben.
Oh, ik dacht 2,50.... is wel een extra tegenvaller van 50 centquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nope helaas, wel een whopping 2¤ korting per kaart via de anwb zag ik net
Ja ik zie t nu ook. Ik ga gewoon vast even emotioneel afscheid nemen van mn geldquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht 2,50.... is wel een extra tegenvaller van 50 cent
Edit: volgens mij is het nog erger en krijg je die korting op je volgende bestelling bij de ANWB eropuit![]()
True.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja ik zie t nu ook. Ik ga gewoon vast even emotioneel afscheid nemen van mn geldals ik nu al tickets koop voel ik er niks meer van op de dag dat ik ga
Mijn moeder vertelde net dat ze tot mijn 5e bij de Efteling zeiden dat ik 3 was.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Zou met mijn kind ook niet lukken, of je moet die heel bewust buiten gehoorsafstand houden. Maar als ik een kassamedewerker was dan zou ik altijd het kind zelf vragen. De gemiddeld vierjarige is veel te trots op zijn leeftijd!quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:48 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde net dat ze tot mijn 5e bij de Efteling zeiden dat ik 3 was.![]()
Nee, ik zeg niet dat je dat moet doen, ik had het niet verwacht van mijn ouders.
Is je kleuter niet net in Oktober jarig? Dan kan je 12 Euro verjaardagskorting in oktober krijgen.
'JIJ ZEGT DAT JE 3 JAAR BENT ANDERS GAAN WE METEEN NAAR HUIS.' en toen betaalde je nog aan de kassa. Dus ik zei blijkbaar 3 en dan rende mijn vader zo'n beetje met me door de poorten heen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Zou met mijn kind ook niet lukken, of je moet die heel bewust buiten gehoorsafstand houden. Maar als ik een kassamedewerker was dan zou ik altijd het kind zelf vragen. De gemiddeld vierjarige is veel te trots op zijn leeftijd!
Mijn net 3-jarige kleinzoon, die met ouders van 2.00 en 1.85 met gemak voor een 4-jarige door kan gaan, zegt steevast dat hij 100 is als je vraagt hoe oud hij isquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Zou met mijn kind ook niet lukken, of je moet die heel bewust buiten gehoorsafstand houden. Maar als ik een kassamedewerker was dan zou ik altijd het kind zelf vragen. De gemiddeld vierjarige is veel te trots op zijn leeftijd!
Ik zag staan bij de Efteling dat je een bewijs moet laten zien van de leeftijd, als ze twijfelen. Misschien dat het alleen voor de abonnementen is, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:48 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde net dat ze tot mijn 5e bij de Efteling zeiden dat ik 3 was.![]()
Nee, ik zeg niet dat je dat moet doen, ik had het niet verwacht van mijn ouders.
Is je kleuter niet net in Oktober jarig? Dan kan je 12 Euro verjaardagskorting in oktober krijgen.
Ja dat zie ik hier ook gebeurenquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Terecht ook, maar bij ons werd niets gevraagd.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zag staan bij de Efteling dat je een bewijs moet laten zien van de leeftijd, als ze twijfelen. Misschien dat het alleen voor de abonnementen is, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan ook zoeken naar eerdere versies. Bij winkels zoals Brickfever en Brickshop willen ze dat nog wel eens hebben. De 2019 is erg leuk in ieder geval.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik bedenk net dat ik ook een doosje Lego kan kopen en de stukjes kan verdelenOf is dat stom?
Ik ga kijkenquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ook zoeken naar eerdere versies. Bij winkels zoals Brickfever en Brickshop willen ze dat nog wel eens hebben. De 2019 is erg leuk in ieder geval.
Dat deed kaptein ook inderdaadquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Terecht ook, maar bij ons werd niets gevraagd.
Juul zegt overigens al 1,5 jaar 'Bijna 4!' als iemand vraagt hoe oud ze is.
Heb ik ook wel eens gedaan, adventskalender van de Hema hadden we geloof ik, met van die kleine lades en daar verdeelde ik de lego dan over. Probeerde ik dan zo te doen dat ze elke keer verder konden bouwenquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik bedenk net dat ik ook een doosje Lego kan kopen en de stukjes kan verdelenOf is dat stom?
Ja ik denk dat dit het wordt, nu nog even een leuk setje zoeken die meneer nog niet heeft.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gedaan, adventskalender van de Hema hadden we geloof ik, met van die kleine lades en daar verdeelde ik de lego dan over. Probeerde ik dan zo te doen dat ze elke keer verder konden bouwen.
Mijn meiden vonden het leuk!
Vaak deed ik ook een paar lades met een snoepje of chocoladedingetje of een klein speelgoedje (bij lobbes hebben ze van die grabbelton meuk, wel even meten of het past voordat je het bestelt).
En als 't niet past kun je er ook een briefje in stoppen waarop staat waar ze het cadeautje kunnen vinden. Dubbelpret.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
(bij lobbes hebben ze van die grabbelton meuk, wel even meten of het past voordat je het bestelt).
Bij ons werd eind augustus een bewijs gevraagd voor mijn destijds bijna 4-jarige (4 dagen later). Die overigens mini is voor haar leeftijd (95 cm). Neefje die 2 weken jonger is en net zo groot werd niet gecontroleerd, terwijl we als groep naar binnen gingen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:24 schreef exode het volgende:
[..]
Terecht ook, maar bij ons werd niets gevraagd.
Juul zegt overigens al 1,5 jaar 'Bijna 4!' als iemand vraagt hoe oud ze is.
Ik hoor net dat Gunther overleden is, van Friends.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ook zoeken naar eerdere versies. Bij winkels zoals Brickfever en Brickshop willen ze dat nog wel eens hebben. De 2019 is erg leuk in ieder geval.
Jaquote:Op maandag 25 oktober 2021 12:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik hoor net dat Gunther overleden is, van Friends.
Hij wilde onze reservering ook niet zien dus hij had er gewoon niet zoveel zin in denk ik.quote:Op maandag 25 oktober 2021 12:14 schreef Nolita het volgende:
[..]
Bij ons werd eind augustus een bewijs gevraagd voor mijn destijds bijna 4-jarige (4 dagen later). Die overigens mini is voor haar leeftijd (95 cm). Neefje die 2 weken jonger is en net zo groot werd niet gecontroleerd, terwijl we als groep naar binnen gingen.Ik zou het er dus niet op gokken.
Wij hadden een zieke dus 1 ongebruikt ticket, maar werden nog terug geroepen. Ik hoorde andere mensen achter ons al gniffelen dat deze medewerker van de maand ging/wilde worden.
Dat doe ik dit jaar ook! Ik heb het kersttreintje gekocht en ga elk bouwwerkje apart erin doen. En de vakjes die overblijven vul ik met activiteiten, of een bruisbal voor in bad oid.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik dacht al dat ik het ergens had gelezen!quote:Op maandag 25 oktober 2021 13:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat doe ik dit jaar ook! Ik heb het kersttreintje gekocht en ga elk bouwwerkje apart erin doen. En de vakjes die overblijven vul ik met activiteiten, of een bruisbal voor in bad oid.
Ik las ooit een verhaal van iemand die met haar kind op wintersport was en tot 6jaar o.i.d. hoefde je niet voor de skilift te betalen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:54 schreef exode het volgende:
[..]
'JIJ ZEGT DAT JE 3 JAAR BENT ANDERS GAAN WE METEEN NAAR HUIS.' (...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |