Ik begrijp niet dat hier men zo zuinig is met die boostershots. Als het werkt, waarom dan ook niet hier iedereen die wil een afspraak laten maken voor een 3e prik? De infrastructuur staat al, er hoeft amper iets voor geregeld te worden. Lijkt me sowieso winst.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
In GB worden mensen aangemaand zo snel mogelijk zelf hun boostershots te boeken. Niet afwachten op de uitnodiging.
[..]
En vaccinatiepaspoorten lijken ook daar in de maak:
[..]
https://www.theguardian.c(...)2dcb8f08a1d3d9b47b4f
En juist door dat soort zaken kan het soms lijken alsof de media nogal sturend is. Niet gek dat sommigen dat zo ervaren. Enkel vragende naar de besmettelijk terwijl het ondertussen al bekend is dat die wat besmettelijker is. Ze weten dus dat het antwoord negatief gaat zijn. Maar niet vragen naar de rest; waar wellicht positieve antwoorden uit voort kunnen komen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb maar snel nog een weekje vakantiepark geboekt, voordat straks de zwembaden etc allemaal weer dichtgaan![]()
Zonet op Radio1 was er een kort interview over de nieuwe subvariant. Er werd alleen maar gevraagd of die variant besmettelijke was, niet of het ziekteverloop ernstiger is, vaccins daar nog tegen werken etc. Dat zijn toch zaken die ook wel van belang zijn, lijkt me.
Omdat er rondom vaccins in Nederland amper voorlichting is als het om medische gronden gaat. De hele campagne hier lijkt wel gestoeld rondom 'vrijheden terug' ipv 'goed voor de gezondheid'.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat hier men zo zuinig is met die boostershots. Als het werkt, waarom dan ook niet hier iedereen die wil een afspraak laten maken voor een 3e prik? De infrastructuur staat al, er hoeft amper iets voor geregeld te worden. Lijkt me sowieso winst.
Hij heeft al toegegeven dat hij het niet goed heeft gelezen. Doet ie verder niets mee.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens dit rapport (tweede link) zijn het de mensen met gewone longontsteking die 6 dagen liggen, en de mensen met covid gemiddeld 17 dagen.
In de laatste twee maanden is de ligduur wel korter geworden (14.8 dagen), wat logisch is gezien er meer gevaccineerden opgenomen worden.
Daarnaast, je dacht toch niet dat mensen binnenkomen in het ziekenhuis op de IC, en nadat ze van de IC ontslagen zijn meteen weer buitengezet worden? Daar zit een voor en natraject in de kliniek aanvast (en dan neem ik het echte natraject nog niet mee).
Mensen met een risico hebben al een brief gehadquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk al een mogelijkheid voor de oudjes hier om een derde Pfizer te krijgen? Wordt wel tijd toch?
Nou die infrastructuur is anders aardig afgeschaald. En die zetten ze ook niet binnen een paar dagen weer op.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat hier men zo zuinig is met die boostershots. Als het werkt, waarom dan ook niet hier iedereen die wil een afspraak laten maken voor een 3e prik? De infrastructuur staat al, er hoeft amper iets voor geregeld te worden. Lijkt me sowieso winst.
Geen idee, maar als slechts 13% van de IC bezetting mensen zijn van 50 jaar en jonger. En in de groep 50 jaar en jonger de vaccinatiegraad lager ligt dan bij de leeftijd 50 jaar en ouder. Dan zou je toch kunnen stellen dat leeftijd van doorslaggevender belang is bij een IC opname dan vaccinatiestatus?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er cijfers van de IC bezetting in relatie tot beide leeftijd en vaccinatiestatus? Dacht de gemiddelde leeftijd nu 55 jaar was op de IC. Die cijfers over percentage gevaccineerden is volgens mij wel een losstaand cijfer.
Een hele selecte groep, ja. Ik meen iets van 200k mensen, dat zet geen zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Mensen met een risico hebben al een brief gehad
En alle Janssen gevaccineerden..quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk al een mogelijkheid voor de oudjes hier om een derde Pfizer te krijgen? Wordt wel tijd toch?
De kans is zeker aanwezig dat de horeca weer op slot gaat, mondkapjes weer verplicht en de 1,5 meter.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:56 schreef JohnDDD het volgende:
Nu is er weer een "nieuwe deltavariant". Dan hebben de virusmanagers straks weer een excuus om ons allemaal in ons huis op te sluiten in de winter.
Ja. Je punt? Dat een anekdote die Zwagerman aanhaalt het tegendeel bewijst?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
90% ongevaccineerden met covid in de ziekenhuizen toch?
Dus alle mensen boven een bepaalde leeftijd? Niks van gehoord.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Mensen met een risico hebben al een brief gehad
Het gaat om de druk op de zorg.Als dat stabiel blijft komt er geen lockdown.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:01 schreef Newsworld het volgende:
De kans is zeker aanwezig dat de horeca weer op slot gaat, mondkapjes weer verplicht en de 1,5 meter.
Kan van Dissel wel roepen van er komt geen lockdown maar ondertussen zitten we aan de 5200+ besmettingen binnen 24 uur.
Dan nog de Delta Plus variant erbij.
Graag zelfs. Ik heb zelf ook Janssen gehad en zodra de mogelijkheid er is om een extra prik te halen ben ik al onderweg. Maar helaas, dat mag niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En alle Janssen gevaccineerden..
Dat is ook lekker handig natuurlijk, als de meest kwetsbaren nog minder gevaccineerd zijn...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, bijna niemand dusMaar zeker alles dat het communisme nog heeft meegemaakt denkt er absoluut niet aan om een vaccin te nemen.
En alle AZ gevaccinneerden eigenlijk? Mijn mams heeft AZ gehad.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En alle Janssen gevaccineerden..
Ze zijn aan het onderzoeken of de vaccins nog net zo goed werken tegen die nieuwe variant. Volgens dit artikel, dan.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef Duiveltja het volgende:
Positief aan covid is wel dat je fit moet zijn om een goede kans te maken. Dikkerdjes hebben nu bijna 2 jaar gehad om fit te worden.
Ben je dat nu nog steeds niet. You're fucked.
Terughoudend zijn met dit soort dingen te publiceren is wat mij betreft dan beter.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist door dat soort zaken kan het soms lijken alsof de media nogal sturend is. Niet gek dat sommigen dat zo ervaren. Enkel vragende naar de besmettelijk terwijl het ondertussen al bekend is dat die wat besmettelijker is. Ze weten dus dat het antwoord negatief gaat zijn. Maar niet vragen naar de rest; waar wellicht positieve antwoorden uit voort kunnen komen.
Misschien wel, maar leeftijd kun je niet beinvloeden of sturen, heb je zelf niet in de hand. Vaccineren wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee, maar als slechts 13% van de IC bezetting mensen zijn van 50 jaar en jonger. En in de groep 50 jaar en jonger de vaccinatiegraad lager ligt dan bij de leeftijd 50 jaar en ouder. Dan zou je toch kunnen stellen dat leeftijd van doorslaggevender belang is bij een IC opname dan vaccinatiestatus?
Of zie ik iets over het hoofd?
Dat is natuurlijk het probleem van de meest kwetsbaren. Iedereen heeft ruimschoots de kans gehad om gevaccineerd te zijn. Inderdaad voor de derde keer want ook dat is voor iedereen die wil beschikbaar. Ik weet niet hoe het in NL zit maar hier zou je anno oktober 2021 niet meer dood hoeven te gaan aan covid-19 mochten de vaccins daadwerkelijk werken. Ga je dat wel, dan zou dat inmiddels 99/100 eigen schuld dikke bult moeten zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is ook lekker handig natuurlijk, als de meest kwetsbaren nog minder gevaccineerd zijn...
Zijn ze ook al begonnen met maar uit pure ellende een 3e prik te geven aan alle 18-plussers die dat willen, omdat ze anders weggegooid worden? Had laatst wel eens zoiets begrepen uit een aantal voormalige Joego-landen.
Mijn ouders allebei. Kunnen niet wachten tot ze een Pfizerbooster mogen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En alle AZ gevaccinneerden eigenlijk? Mijn mams heeft AZ gehad.
Al zijn er 50.000 besmettingen per dag, zolang de ziekenhuizen en met name de IC's op dit niveau blijven (iets stijgen mag nog), dan is dat toch geen probleem? Apart dat het OMT en de regering dit nu wel ziet, maar het "volk" maar angstig naar de besmettingen blijft kijken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:01 schreef Newsworld het volgende:
[..]
De kans is zeker aanwezig dat de horeca weer op slot gaat, mondkapjes weer verplicht en de 1,5 meter.
Kan van Dissel wel roepen van er komt geen lockdown maar ondertussen zitten we aan de 5200+ besmettingen binnen 24 uur.
Natuurlijk heb je minder kans als je jonger bent. En het helpt ook een hele hoop. Alleen aan leeftijd kan je niks doen, aan je vaccinatie status wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee, maar als slechts 13% van de IC bezetting mensen zijn van 50 jaar en jonger. En in de groep 50 jaar en jonger de vaccinatiegraad lager ligt dan bij de leeftijd 50 jaar en ouder. Dan zou je toch kunnen stellen dat leeftijd van doorslaggevender belang is bij een IC opname dan vaccinatiestatus?
Of zie ik iets over het hoofd?
Als blijkt dat die vaccins niet zo goed meer werken wel ja.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit wordt echt een gebed zonder eind.
Ik zou daar idd onverschillig van kunnen worden. Als zoveel mensen dood gaan en er zo weinig gevaccineerden zijn. Omdat ze niet willen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het probleem van de meest kwetsbaren. Iedereen heeft ruimschoots de kans gehad om gevaccineerd te zijn. Inderdaad voor de derde keer want ook dat is voor iedereen die wil beschikbaar.
Zeker als de 50+ daar ook zo weinig geprikt zijn en het lijkt erop dat de maatschappij nu gewoon doorgaat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar idd onverschillig van kunnen worden. Als zoveel mensen dood gaan en er zo weinig gevaccineerden zijn. Omdat ze niet willen.
Als de besmettingen verdubbelen, gaan de ziekenhuisopnamen (grosso modo) ook verdubbelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Al zijn er 50.000 besmettingen per dag, zolang de ziekenhuizen en met name de IC's op dit niveau blijven (iets stijgen mag nog), dan is dat toch geen probleem? Apart dat het OMT en de regering dit nu wel ziet, maar het "volk" maar angstig naar de besmettingen blijft kijken.
Ik wordt ook steeds onverschilliger. Het boeit mij ondertussen meer dat ik zelf weer normaal kan leven dan hoeveel doden er vallen. Een kwalijke redenatie als ik daarover nadenk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar idd onverschillig van kunnen worden. Als zoveel mensen dood gaan en er zo weinig gevaccineerden zijn. Omdat ze niet willen.
Ja, het enige wat die verhouding verder uit elkaar kan trekken is... *drum roll* vaccineren!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de besmettingen verdubbelen, gaan de ziekenhuisopnamen (grosso modo) ook verdubbelen.
Ook al start je met een lager aantal ziekenhuisopnamen tov het aantal besmettingen.
Dat blijft nog wel even zo.
Niet echt, gewoon menselijk gedrag.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik wordt ook steeds onverschilliger. Het boeit mij ondertussen meer dat ik zelf weer normaal kan leven dan hoeveel doden er vallen. Een kwalijke redenatie als ik daarover nadenk.
Is wel goed voor de klimaat crisis en natuurlijk ook gewoon een eigen keuze.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik wordt ook steeds onverschilliger. Het boeit mij ondertussen meer dat ik zelf weer normaal kan leven dan hoeveel doden er vallen. Een kwalijke redenatie als ik daarover nadenk.
De huidige bezettingsgroei is al niet houdbaar, laat staan als het aantal besmettingen verder toeneemt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Al zijn er 50.000 besmettingen per dag, zolang de ziekenhuizen en met name de IC's op dit niveau blijven (iets stijgen mag nog), dan is dat toch geen probleem? Apart dat het OMT en de regering dit nu wel ziet, maar het "volk" maar angstig naar de besmettingen blijft kijken.
Denk je dat mensen dat nog pikken dan? Ik vraag het me af. Of ze de 1,5 meter weer kunnen invoeren zo vlak na de afschaffing vraag ik me ook af. Denk ook eens wat voor kosten dat met zich meebrengt voor theaters en andere ondernemingen e.d. die net alle stickers hebben verwijderd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:01 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ah tijd voor de derde prik dus,quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 10% besmettelijker.
[ twitter ]
Ja lijkt me ook, dat is in Nederland hetzelfde maar dan met kleinere aantallen. Alleen maakt het dan wel weer allerlei discussies los over het 'bezet houden' van ziekenhuisbedden, en de discussie over landelijke maatregelen die die ziekenhuisopnames en doden dan weer moeten voorkomen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het probleem van de meest kwetsbaren. Iedereen heeft ruimschoots de kans gehad om gevaccineerd te zijn. Inderdaad voor de derde keer want ook dat is voor iedereen die wil beschikbaar. Ik weet niet hoe het in NL zit maar hier zou je anno oktober 2021 niet meer dood hoeven te gaan aan covid-19 mochten de vaccins daadwerkelijk werken. Ga je dat wel, dan zou dat inmiddels 99/100 eigen schuld dikke bult moeten zijn.
Klopt. Maar het is ook gewoon de hele moedeloosheid van deze crisis. Als we allemaal waren gevaccineerd was er gewoon nog veel meer/langer ruimte om de maatschappij te openen. Dan kan men er van alles bijhalen, maar zo is het gewoon. Maar ook gezonder leven etc zou een flinke bijdrage leveren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet echt, gewoon menselijk gedrag.
Als jij elke dag op het nieuws hoort dat er x doden gevallen zijn in een oorlog dan interesseert het je op een gegeven moment ook niet meer.
Als iedereen zich laat vaccineren dan zijn besmettingen inderdaad geen probleem, besmettingen van vandaag zie je over 3 a 4 weken terug in de ziekenhuizen en IC.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het enige moment dan (spijtig genoeg) zal zijn wanneer de groep mensen die niet gevaccineerd kan worden het virus gehad heeft. Uiteraard hoop ik dat er iets op gevonden wordt, maar alleen die groep is al groot genoeg om de zorg te overspoelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik nu wel echt op zie tegen komende winter. Vorige winter was ook kut, maar nog geen vaccins, en gezegd werd ook: vaccins zijn de uitweg.
Nu wordt het weer spannend en ik denk serieus dat we straks weer dichtgaan. Wat is dan het eind?
Feit is gewoon dat we zo lang mogelijk weg moeten blijven van welke maatregel dan ook. Als je nu toegeeft en weer maatregelen gaat invoeren, dan staat dat gelijk aan het failliet van vaccineren en draagvlak, de effectiviteit van nieuwe maatregelen zal lang niet zo hoog zijn als voorheen het geval is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik nu wel echt op zie tegen komende winter. Vorige winter was ook kut, maar nog geen vaccins, en gezegd werd ook: vaccins zijn de uitweg.
Nu wordt het weer spannend en ik denk serieus dat we straks weer dichtgaan. Wat is dan het eind?
Natuurlijk pikken mensen dat gewoon. Meerderheid althans. Even klagen op een online forum of bij vrienden en daarna gewoon door.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Denk je dat mensen dat nog pikken dan? Ik vraag het me af. Of ze de 1,5 meter weer kunnen invoeren zo vlak na de afschaffing vraag ik me ook af. Denk ook eens wat voor kosten dat met zich meebrengt voor theaters en andere ondernemingen e.d. die net alle stickers hebben verwijderd.
Begrijp je volkomen, maar toch blijft het vreemd te lezen, horen of zelf te merken dat we hier zo massaal rekening mee houden. In die zin is er toch wel echt veel veranderd door Corona, die gezamenlijke angst voor het zwaard van Damokles boven ons hoofd..quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
De woorden uitgesproken door Gommers zijn voorzien van een link.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Dus je post raakte kant noch wal en kan worden genegeerd?
Zo ervaar ik het ook. Als ze nu overstag gaan (maatregelen invoeren voor iedereen) dan is het vrijwel gegarandeerd dat dat de komende jaren ook gaat gebeuren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
Dit dingen worden heel erg een gewenning, ik las recent een boek over drone muziek en daarin zit ook een klein segmentje over drone vliegtuigen in oorlogsgebied, daarin omschreven mensen dat voor het geluid dat eeuwige gezoem waarvan je niet weet of hij een voedselpaket loslaat of een bom op je dak laat vallen echt verschrikkelijk is. En dat ze daar dag in dag uit mee leven en slapeloze nachten van hebben en helemaal stuk aan gaan, nogsteeds en dat zijn dan gebieden waar officieel niet eens echt oorlog is. Op één of andere manier sloeg dat er ineens hard in. Het is makkelijk dingen gemakkelijk te vinden van een afstand maar er gebeuren echt onvoorstelbare dingen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet echt, gewoon menselijk gedrag.
Als jij elke dag op het nieuws hoort dat er x doden gevallen zijn in een oorlog dan interesseert het je op een gegeven moment ook niet meer.
Dan is er geen eind. Dan duurt het deel van het jaar waar je wat aan hebt voortaan nog maar een maand of vijf.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
En juist omdat we er al massaal rekening mee houden....gaat het makkelijker worden om die maatregelen ook echt in te voeren. Want ja, mensen vragen/verwachten het zelf ook al.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begrijp je volkomen, maar toch blijft het vreemd te lezen, horen of zelf te merken dat we hier zo massaal rekening mee houden. In die zin is er toch wel echt veel veranderd door Corona, die gezamenlijke angst voor het zwaard van Damokles boven ons hoofd..
5 is nog optimistisch, we kregen pas versoepelingen op 25 juni dit jaar, om vervolgens 2 weken later weer beperkingen in te voerenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan is er geen eind. Dan duurt het deel van het jaar waar je wat aan hebt voortaan nog maar een maand of vijf.
Nieuwe feestdagen maken begin en eind van coronaseizoen, coronatiedag en lockupviering met een dagje losgaan voordat de boel dichtgaat. Corona dichtseizoen gelijk laten ingaan met de wintertijd, is het ook gelijk donkerder. etc etc.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan is er geen eind. Dan duurt het deel van het jaar waar je wat aan hebt voortaan nog maar een maand of vijf.
2 out of 52 ain't bad.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
5 is nog optimistisch, we kregen pas versoepelingen op 25 juni dit jaar, om vervolgens 2 weken later weer beperkingen in te voeren
En dan duikt er elke winter natuurlijk weer "toevallig" een nieuwe Delta+++++ variant op die 10% besmettelijker is dan de vorige.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het ook. Als ze nu overstag gaan (maatregelen invoeren voor iedereen) dan is het vrijwel gegarandeerd dat dat de komende jaren ook gaat gebeuren.
Late winter/lente: mensen massaal boosters aanbieden (anders QR kwijt - tenzij negatieve test)
zomer: wat meer mogelijk mits je die QR hebt.
herfst: cijfers stijgen langzaam en weer wordt er gesproken over maatregelen - maar volgend voorjaar wordt alles beter met de nieuwste booster!
winter: lockdowns, grenzen dicht, etc.
Gaat spannend worden; hoe ze deze winter gaan handelen gaat veel zeggen over de toekomst.
En toch zul je zien dat de meerderheid gewoon aansluit bij de wensen; ook al is er wat commentaar.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Punt is: hoe verkoop je het als kabinet om weer bepaalde sectoren te sluiten.
'Ja, het is echt nodig, en jullie kunnen hopelijk zsm weer open'. Daar trapt geen hont meer in nu natuurlijk. Twee weken worden dan gewoon weer 6 maanden.
En voor wie doe je het dan nog, voor een clubje bewust ongevaccineerden? Nee, dat zal een leuke motivatie zijn voor de horeca, de theaters, de bioscopen en de sportclubs.
Ik hoop eigenlijk wel dat ze dat gaan zeggen bij de persco komende week. Dat geeft wat rust bij mensen en sectoren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat we er al massaal rekening mee houden....gaat het makkelijker worden om die maatregelen ook echt in te voeren. Want ja, mensen vragen/verwachten het zelf ook al.
Als ze heel duidelijk zouden zeggen dat er geen maatregelen meer gaan komen zul je ook veel minder mensen hebben die er nog openlijk naar vragen.
Het zorgpersoneel staat al een jaar of 20 onder druk aangezien in Bulgarije zorgpersoneel shoppen sindsdien een grote hobby is van zowel Engeland, Frankrijk en Duitsland. Dus ze zijn er aan gewendquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook, dat is in Nederland hetzelfde maar dan met kleinere aantallen. Alleen maakt het dan wel weer allerlei discussies los over het 'bezet houden' van ziekenhuisbedden, en de discussie over landelijke maatregelen die die ziekenhuisopnames en doden dan weer moeten voorkomen.
Hoe wordt er daaro tegen de situatie in de ziekenhuizen aangekeken? Had in Servië en Kroatië vooral de indruk dat mensen niet echt met dat collectieve belang bezig zijn, ook niet dat je een bepaalde interventie 'voor het zorgpersoneel' zou moeten doen.
De bereidheid gaat weg wanneer mensen er persoonlijk door geraakt gaan worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zul je zien dat de meerderheid gewoon aansluit bij de wensen; ook al is er wat commentaar.
We kunnen eindeloos benoemen dat de bereidheid dan echt weg is en dat mensen er niet meer in trappen, maar als ze volgende week melden dat de horeca dicht moet met wat ''is echt nodig'' cliche uitspraken erbij...dan geloven de meesten dat gewoon. Accepteren het gewoon.
Zal wel weer gebracht worden alsof een nieuwe booster de kansen gaat vergroten; dat we er dan echt vanaf kunnen raken. En dan staan de meesten weer in de rij voor een geupdate QR.
Hoop ik ook. Verwacht het niet. Ik ga er van uit dat ze gewoon gaan hinten naar verdere maatregelen. De kritische vragen zullen ook wel bestaan uit varianten als ''moeten we niet nu al over gaan naar mondkapjes en 1.5 meter?!''. Wat het kabinet dan weer het idee kan geven dat de bevolking het ook echt wil.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat ze dat gaan zeggen bij de persco komende week. Dat geeft wat rust bij mensen en sectoren.
En groepsimmumiteit lukt ook al niet:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan duikt er elke winter natuurlijk weer "toevallig" een nieuwe Delta+++++ variant op die 10% besmettelijker is dan de vorige.
quote:Nearly everyone in Iran has been infected by the coronavirus at some point during the covid-19 pandemic, and some have caught the virus more than once, but the country still hasn’t achieved herd immunity. Instead, Iran is seeing a punishing new wave of deaths driven by the delta variant.
Read more: https://www.newscientist.(...)-once/#ixzz79wGVBeNO
Ik denk dat juist de roep om maatregelen vanzelf weer groter wordt, heel veel mensen vinden dat blijkbaar prima heb ik gemerkt. Er is nauwelijks weerstand in de maatschappij, men weet al bijna niet meer beter intussen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat we er al massaal rekening mee houden....gaat het makkelijker worden om die maatregelen ook echt in te voeren. Want ja, mensen vragen/verwachten het zelf ook al.
Als ze heel duidelijk zouden zeggen dat er geen maatregelen meer gaan komen zul je ook veel minder mensen hebben die er nog openlijk naar vragen.
Of er wordt een keer een groep kerkgangers de vernieling in geslagen door een stel gekken 'die hun vrijheid terug willen'. Je merkt die polarisatie nu al als het gaat om gevaccineerden / ongevaccineerden. Ik vrees echt dat bij sommigen de bom een keer gaat barsten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zul je zien dat de meerderheid gewoon aansluit bij de wensen; ook al is er wat commentaar.
We kunnen eindeloos benoemen dat de bereidheid dan echt weg is en dat mensen er niet meer in trappen, maar als ze volgende week melden dat de horeca dicht moet met wat ''is echt nodig'' cliche uitspraken erbij...dan geloven de meesten dat gewoon. Accepteren het gewoon.
Zal wel weer gebracht worden alsof een nieuwe booster de kansen gaat vergroten; dat we er dan echt vanaf kunnen raken. En dan staan de meesten weer in de rij voor een geupdate QR.
Hoe moedeloos ik er van word, ik ben bang dat je gelijk hebt. Aan de cijfertjes te zien gaat het gewoon weer te veel stijgen allemaal en worden de eenheidsworstmaatregelen weer van stal gehaald.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:25 schreef trein2000 het volgende:
Het stijgt als de ziekte. Is Hugo al gesignaleerd bij de crisisstaf of gaat hij weer ingrijpen als het kwaad al geschied is om vervolgens te verklaren dat dat in de context van destijds volkomen logisch was.
Iedere gek ziet toch dat we op deze manier niet de winter gaan doorkomen.
Ja, maar dan heb je nog een verschil tussen wat ongenoegen en echte stappen zeg maar. Er is maar weinig wat er gedaan kan worden als je het er niet mee eens bent als je tent dicht moet. Niemand die geassocieerd wil worden met de wappies die demonstreren. Dat grijze gebied tussen alles accepteren en demonstraties is zo klein. Overheid kan doen wat ze willen en de meerderheid volgt gewoon.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
De bereidheid gaat weg wanneer mensen er persoonlijk door geraakt gaan worden.
Het gros van de mensen die zegt: Ah joh, ik heb er toch geen last van als er een avondklok is, doe het maar" gaat net zo hard steigeren als die avondklok om 6 uur in gaat en zij hun wekelijkse bridge/kroeg/koffie-uitje niet meer kunnen hebben.
Ik vraag mij echt af of de bevolking echt wel maatregelen wil, na 2 jaar inleveren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop ik ook. Verwacht het niet. Ik ga er van uit dat ze gewoon gaan hinten naar verdere maatregelen. De kritische vragen zullen ook wel bestaan uit varianten als ''moeten we niet nu al over gaan naar mondkapjes en 1.5 meter?!''. Wat het kabinet dan weer het idee kan geven dat de bevolking het ook echt wil.
Mooie cijfers vandaag.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, het optimisme spat er weer vanaf hier jongens![]()
Nee, gewoon nee.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:27 schreef SilverEyes het volgende:
Ik gok dat ze beginnen met de 1,5m terug en mondkapjes binnen weer verplicht, eventueel weer met vaste zitplekken in de horeca.
Ik kan daar prima mee leven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:27 schreef SilverEyes het volgende:
Ik gok dat ze beginnen met de 1,5m terug en mondkapjes binnen weer verplicht, eventueel weer met vaste zitplekken in de horeca.
Ja, dat denk ik dus ook. We zijn ons zelf al aan het voorbereiden op maatregelen; hoeft de overheid het niet eens meer te doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat juist de roep om maatregelen vanzelf weer groter wordt, heel veel mensen vinden dat blijkbaar prima heb ik gemerkt. Er is nauwelijks weerstand in de maatschappij, men weet al bijna niet meer beter intussen.
Wellicht ja. Maar dan worden die gekken gewoon als wappies weg gezet zonder dieper te kijken naar waarom ze zich zo hebben gedragen. Het gaat dan om de daad (het in elkaar slaan) en niet om de inhoud.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of er wordt een keer een groep kerkgangers de vernieling in geslagen door een stel gekken 'die hun vrijheid terug willen'. Je merkt die polarisatie nu al als het gaat om gevaccineerden / ongevaccineerden. Ik vrees echt dat bij sommigen de bom een keer gaat barsten.
1,5 meter en mondkapjes in de supermarkt gaan ook niet helpen, die besmettingen vinden gewoon plaats op andere plekken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af of de bevolking echt wel maatregelen wil, na 2 jaar inleveren.
Ja, ik zal proberen wat rustiger te doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
Alcoholverkoop na 8 uur aan banden leggen en je bent klaar. Komt helemaal goed.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 meter en mondkapjes in de supermarkt gaan ook niet helpen, die besmettingen vinden gewoon plaats op andere plekken.
Waar vinden ze voornamelijk plaats nu dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1,5 meter en mondkapjes in de supermarkt gaan ook niet helpen, die besmettingen vinden gewoon plaats op andere plekken.
Tsja, op een gegeven moment zal je toch iets moeten doen aan de besmettingscijfers (en de daaruit volgende opnames). Niet zo zeer om een code zwart scenario te voorkomen maar om te voorkomen dat de reguliere zorg tot in het oneindige moet worden uitgesteld.quote:
Canarische Eilanden zijn weer code groen zag ik.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
Waarom is dat issue minder, gelet op het aantal besmettingen en doden? Hebben ze zo veel bedden en personeel, of laten ze mensen makkelijker thuis sterven of zo?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zorgpersoneel staat al een jaar of 20 onder druk aangezien in Bulgarije zorgpersoneel shoppen sindsdien een grote hobby is van zowel Engeland, Frankrijk en Duitsland. Dus ze zijn er aan gewend
Druk is ook wel minder groot dan in NL want gebrek aan IC-plaatsen is hier veel minder een issue geweest dan in NL.
Ik had onderhand wel meer frictie verwacht tussen gevaccineerden en ongevaccineerden omdat het collectieve belang van eerste groep (of eigen van de gehele bevolking) lijnrecht tegenover de persoonlijke vrijheid van de tweede staat. Maar goed, misschien gaat dat nog komen zodra men generieke maatregelen oppert, want voor nu lijkt de schade beperkt te blijven tot uitgestelde zorg.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Punt is: hoe verkoop je het als kabinet om weer bepaalde sectoren te sluiten.
'Ja, het is echt nodig, en jullie kunnen hopelijk zsm weer open'. Daar trapt geen hont meer in nu natuurlijk. Twee weken worden dan gewoon weer 6 maanden.
En voor wie doe je het dan nog, voor een clubje bewust ongevaccineerden? Nee, dat zal een leuke motivatie zijn voor de horeca, de theaters, de bioscopen en de sportclubs.
Denk niet dat ze dat gaan zeggen... wat moeten ze dan als het echt gierend code diepzwart uit de klauwen loopt? Moet zeggen dat ik er knap moedeloos van word; kapjes, sluitingen, niet kunnen werken.. alsjeblieft niet nog een keer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat ze dat gaan zeggen bij de persco komende week. Dat geeft wat rust bij mensen en sectoren.
Zolang het ze zelf niet raakt. En veel mensen zijn ondertussen bijna niks anders meer gewend. En ook al willen ze het niet....wat dan? Weinig wat je er tegen kan doen. Helemaal als de media zich heel erg pro maatregelen opstelt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af of de bevolking echt wel maatregelen wil, na 2 jaar inleveren.
Waar het vrijwel altijd plaats vindt, thuis.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar vinden ze voornamelijk plaats nu dan?
Afstand houden in religieuze gebouwen. Desgewenst te vervangen door een QR.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat stel je voor?
Anderhalve meter terug en mondkapjes weer op?
De kerk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar vinden ze voornamelijk plaats nu dan?
We zitten echt nog mijlen van code zwart verwijderd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:30 schreef josja het volgende:
[..]
Denk niet dat ze dat gaan zeggen... wat moeten ze dan als het echt gierend code diepzwart uit de klauwen loopt? Moet zeggen dat ik er knap moedeloos van word; kapjes, sluitingen, niet kunnen werken.. alsjeblieft niet nog een keer.
Nee hoor, je hoeft niet per se iets te doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afstand houden in religieuze gebouwen. Desgewenst te vervangen door een QR.
Nee zonder dollen, ik heb geen concrete voorstellen. Alles gaat pijn doen. Maar je moet iets doen. Je vingers in je oren doen en afwachten tot Diederik Gommers de zwarte vlag hijst op het Erasmus lijkt me ook niet oké.
Idd. Vooral blijven onderscheiden wie met welk onderliggend lijden op de IC komt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ligt aan onszelf hoe paranoia we gaan zijn. Spaanse griep ging ook voorbij, zo lang we het maar eens gaan accepteren straks en niet oneindig lang maatregelen gaan treffen. Marion Koopmans wou ook al testen op de griep.
Patiënten verplaatsen naar Duitsland bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, op een gegeven moment zal je toch iets moeten doen aan de besmettingscijfers (en de daaruit volgende opnames). Niet zo zeer om een code zwart scenario te voorkomen maar om te voorkomen dat de reguliere zorg tot in het oneindige moet worden uitgesteld.
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat Diederik Gommers dan ontploft.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee hoor, je hoeft niet per se iets te doen.
Als je Gommers gisteren bij Op1 een beetje hoorde heb ik vooral het gevoel dat hij er geen zin in heeft.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten echt nog mijlen van code zwart verwijderd.
Ik niet, want dat betekent dat sporten weer dramatisch wordt of beperkt wordt, sectoren weer feitelijk gesloten worden, en een groot gedeelte van mijn sociale leven weer tot stilstand komt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan daar prima mee leven.
Maar denk niet dat dat het gaat worden deze winter.
Ik heb ook geen voorstellen, maar het roepen om maatregelen is echt veel te simpel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afstand houden in religieuze gebouwen. Desgewenst te vervangen door een QR.
Nee zonder dollen, ik heb geen concrete voorstellen. Alles gaat pijn doen. Maar je moet iets doen. Je vingers in je oren doen en afwachten tot Diederik Gommers de zwarte vlag hijst op het Erasmus lijkt me ook niet oké.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |