Waarschijnlijk 10% besmettelijker.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Klopt het dat-ie 15 % besmettelijker is?
Waar is Willem E. Eigenlijk gebleven? Is hij zijn huis in spanje aan het inrichten ondertussen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:54 schreef Simmertje het volgende:
Blijft toch treurig dat in veel landen nepnieuws het aan het winnen is van de wetenschap. Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van. Hoop dat er ooit nog een strafrechtelijk onderzoek komt naar sommige haat hippie influencers die het nepnieuwsvuurtje opstoken.
Ik begrijp niet dat hier men zo zuinig is met die boostershots. Als het werkt, waarom dan ook niet hier iedereen die wil een afspraak laten maken voor een 3e prik? De infrastructuur staat al, er hoeft amper iets voor geregeld te worden. Lijkt me sowieso winst.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
In GB worden mensen aangemaand zo snel mogelijk zelf hun boostershots te boeken. Niet afwachten op de uitnodiging.
[..]
En vaccinatiepaspoorten lijken ook daar in de maak:
[..]
https://www.theguardian.c(...)2dcb8f08a1d3d9b47b4f
En juist door dat soort zaken kan het soms lijken alsof de media nogal sturend is. Niet gek dat sommigen dat zo ervaren. Enkel vragende naar de besmettelijk terwijl het ondertussen al bekend is dat die wat besmettelijker is. Ze weten dus dat het antwoord negatief gaat zijn. Maar niet vragen naar de rest; waar wellicht positieve antwoorden uit voort kunnen komen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:49 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb maar snel nog een weekje vakantiepark geboekt, voordat straks de zwembaden etc allemaal weer dichtgaan![]()
Zonet op Radio1 was er een kort interview over de nieuwe subvariant. Er werd alleen maar gevraagd of die variant besmettelijke was, niet of het ziekteverloop ernstiger is, vaccins daar nog tegen werken etc. Dat zijn toch zaken die ook wel van belang zijn, lijkt me.
Omdat er rondom vaccins in Nederland amper voorlichting is als het om medische gronden gaat. De hele campagne hier lijkt wel gestoeld rondom 'vrijheden terug' ipv 'goed voor de gezondheid'.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat hier men zo zuinig is met die boostershots. Als het werkt, waarom dan ook niet hier iedereen die wil een afspraak laten maken voor een 3e prik? De infrastructuur staat al, er hoeft amper iets voor geregeld te worden. Lijkt me sowieso winst.
Hij heeft al toegegeven dat hij het niet goed heeft gelezen. Doet ie verder niets mee.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens dit rapport (tweede link) zijn het de mensen met gewone longontsteking die 6 dagen liggen, en de mensen met covid gemiddeld 17 dagen.
In de laatste twee maanden is de ligduur wel korter geworden (14.8 dagen), wat logisch is gezien er meer gevaccineerden opgenomen worden.
Daarnaast, je dacht toch niet dat mensen binnenkomen in het ziekenhuis op de IC, en nadat ze van de IC ontslagen zijn meteen weer buitengezet worden? Daar zit een voor en natraject in de kliniek aanvast (en dan neem ik het echte natraject nog niet mee).
Mensen met een risico hebben al een brief gehadquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk al een mogelijkheid voor de oudjes hier om een derde Pfizer te krijgen? Wordt wel tijd toch?
Nou die infrastructuur is anders aardig afgeschaald. En die zetten ze ook niet binnen een paar dagen weer op.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat hier men zo zuinig is met die boostershots. Als het werkt, waarom dan ook niet hier iedereen die wil een afspraak laten maken voor een 3e prik? De infrastructuur staat al, er hoeft amper iets voor geregeld te worden. Lijkt me sowieso winst.
Geen idee, maar als slechts 13% van de IC bezetting mensen zijn van 50 jaar en jonger. En in de groep 50 jaar en jonger de vaccinatiegraad lager ligt dan bij de leeftijd 50 jaar en ouder. Dan zou je toch kunnen stellen dat leeftijd van doorslaggevender belang is bij een IC opname dan vaccinatiestatus?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er cijfers van de IC bezetting in relatie tot beide leeftijd en vaccinatiestatus? Dacht de gemiddelde leeftijd nu 55 jaar was op de IC. Die cijfers over percentage gevaccineerden is volgens mij wel een losstaand cijfer.
Een hele selecte groep, ja. Ik meen iets van 200k mensen, dat zet geen zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Mensen met een risico hebben al een brief gehad
En alle Janssen gevaccineerden..quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk al een mogelijkheid voor de oudjes hier om een derde Pfizer te krijgen? Wordt wel tijd toch?
De kans is zeker aanwezig dat de horeca weer op slot gaat, mondkapjes weer verplicht en de 1,5 meter.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:56 schreef JohnDDD het volgende:
Nu is er weer een "nieuwe deltavariant". Dan hebben de virusmanagers straks weer een excuus om ons allemaal in ons huis op te sluiten in de winter.
Ja. Je punt? Dat een anekdote die Zwagerman aanhaalt het tegendeel bewijst?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
90% ongevaccineerden met covid in de ziekenhuizen toch?
Dus alle mensen boven een bepaalde leeftijd? Niks van gehoord.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Mensen met een risico hebben al een brief gehad
Het gaat om de druk op de zorg.Als dat stabiel blijft komt er geen lockdown.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:01 schreef Newsworld het volgende:
De kans is zeker aanwezig dat de horeca weer op slot gaat, mondkapjes weer verplicht en de 1,5 meter.
Kan van Dissel wel roepen van er komt geen lockdown maar ondertussen zitten we aan de 5200+ besmettingen binnen 24 uur.
Dan nog de Delta Plus variant erbij.
Graag zelfs. Ik heb zelf ook Janssen gehad en zodra de mogelijkheid er is om een extra prik te halen ben ik al onderweg. Maar helaas, dat mag niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En alle Janssen gevaccineerden..
Dat is ook lekker handig natuurlijk, als de meest kwetsbaren nog minder gevaccineerd zijn...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, bijna niemand dusMaar zeker alles dat het communisme nog heeft meegemaakt denkt er absoluut niet aan om een vaccin te nemen.
En alle AZ gevaccinneerden eigenlijk? Mijn mams heeft AZ gehad.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En alle Janssen gevaccineerden..
Ze zijn aan het onderzoeken of de vaccins nog net zo goed werken tegen die nieuwe variant. Volgens dit artikel, dan.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef Duiveltja het volgende:
Positief aan covid is wel dat je fit moet zijn om een goede kans te maken. Dikkerdjes hebben nu bijna 2 jaar gehad om fit te worden.
Ben je dat nu nog steeds niet. You're fucked.
Terughoudend zijn met dit soort dingen te publiceren is wat mij betreft dan beter.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist door dat soort zaken kan het soms lijken alsof de media nogal sturend is. Niet gek dat sommigen dat zo ervaren. Enkel vragende naar de besmettelijk terwijl het ondertussen al bekend is dat die wat besmettelijker is. Ze weten dus dat het antwoord negatief gaat zijn. Maar niet vragen naar de rest; waar wellicht positieve antwoorden uit voort kunnen komen.
Misschien wel, maar leeftijd kun je niet beinvloeden of sturen, heb je zelf niet in de hand. Vaccineren wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee, maar als slechts 13% van de IC bezetting mensen zijn van 50 jaar en jonger. En in de groep 50 jaar en jonger de vaccinatiegraad lager ligt dan bij de leeftijd 50 jaar en ouder. Dan zou je toch kunnen stellen dat leeftijd van doorslaggevender belang is bij een IC opname dan vaccinatiestatus?
Of zie ik iets over het hoofd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |