Zo ervaar ik het ook. Als ze nu overstag gaan (maatregelen invoeren voor iedereen) dan is het vrijwel gegarandeerd dat dat de komende jaren ook gaat gebeuren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik nu wel echt op zie tegen komende winter. Vorige winter was ook kut, maar nog geen vaccins, en gezegd werd ook: vaccins zijn de uitweg.
Nu wordt het weer spannend en ik denk serieus dat we straks weer dichtgaan. Wat is dan het eind?
Dit dingen worden heel erg een gewenning, ik las recent een boek over drone muziek en daarin zit ook een klein segmentje over drone vliegtuigen in oorlogsgebied, daarin omschreven mensen dat voor het geluid dat eeuwige gezoem waarvan je niet weet of hij een voedselpaket loslaat of een bom op je dak laat vallen echt verschrikkelijk is. En dat ze daar dag in dag uit mee leven en slapeloze nachten van hebben en helemaal stuk aan gaan, nogsteeds en dat zijn dan gebieden waar officieel niet eens echt oorlog is. Op één of andere manier sloeg dat er ineens hard in. Het is makkelijk dingen gemakkelijk te vinden van een afstand maar er gebeuren echt onvoorstelbare dingen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet echt, gewoon menselijk gedrag.
Als jij elke dag op het nieuws hoort dat er x doden gevallen zijn in een oorlog dan interesseert het je op een gegeven moment ook niet meer.
Dan is er geen eind. Dan duurt het deel van het jaar waar je wat aan hebt voortaan nog maar een maand of vijf.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef SilverEyes het volgende:
Nu wordt het weer spannend en ik denk serieus dat we straks weer dichtgaan. Wat is dan het eind?
En juist omdat we er al massaal rekening mee houden....gaat het makkelijker worden om die maatregelen ook echt in te voeren. Want ja, mensen vragen/verwachten het zelf ook al.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Begrijp je volkomen, maar toch blijft het vreemd te lezen, horen of zelf te merken dat we hier zo massaal rekening mee houden. In die zin is er toch wel echt veel veranderd door Corona, die gezamenlijke angst voor het zwaard van Damokles boven ons hoofd..
5 is nog optimistisch, we kregen pas versoepelingen op 25 juni dit jaar, om vervolgens 2 weken later weer beperkingen in te voerenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan is er geen eind. Dan duurt het deel van het jaar waar je wat aan hebt voortaan nog maar een maand of vijf.
Nieuwe feestdagen maken begin en eind van coronaseizoen, coronatiedag en lockupviering met een dagje losgaan voordat de boel dichtgaat. Corona dichtseizoen gelijk laten ingaan met de wintertijd, is het ook gelijk donkerder. etc etc.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan is er geen eind. Dan duurt het deel van het jaar waar je wat aan hebt voortaan nog maar een maand of vijf.
2 out of 52 ain't bad.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
5 is nog optimistisch, we kregen pas versoepelingen op 25 juni dit jaar, om vervolgens 2 weken later weer beperkingen in te voeren
En dan duikt er elke winter natuurlijk weer "toevallig" een nieuwe Delta+++++ variant op die 10% besmettelijker is dan de vorige.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het ook. Als ze nu overstag gaan (maatregelen invoeren voor iedereen) dan is het vrijwel gegarandeerd dat dat de komende jaren ook gaat gebeuren.
Late winter/lente: mensen massaal boosters aanbieden (anders QR kwijt - tenzij negatieve test)
zomer: wat meer mogelijk mits je die QR hebt.
herfst: cijfers stijgen langzaam en weer wordt er gesproken over maatregelen - maar volgend voorjaar wordt alles beter met de nieuwste booster!
winter: lockdowns, grenzen dicht, etc.
Gaat spannend worden; hoe ze deze winter gaan handelen gaat veel zeggen over de toekomst.
En toch zul je zien dat de meerderheid gewoon aansluit bij de wensen; ook al is er wat commentaar.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Punt is: hoe verkoop je het als kabinet om weer bepaalde sectoren te sluiten.
'Ja, het is echt nodig, en jullie kunnen hopelijk zsm weer open'. Daar trapt geen hont meer in nu natuurlijk. Twee weken worden dan gewoon weer 6 maanden.
En voor wie doe je het dan nog, voor een clubje bewust ongevaccineerden? Nee, dat zal een leuke motivatie zijn voor de horeca, de theaters, de bioscopen en de sportclubs.
Ik hoop eigenlijk wel dat ze dat gaan zeggen bij de persco komende week. Dat geeft wat rust bij mensen en sectoren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat we er al massaal rekening mee houden....gaat het makkelijker worden om die maatregelen ook echt in te voeren. Want ja, mensen vragen/verwachten het zelf ook al.
Als ze heel duidelijk zouden zeggen dat er geen maatregelen meer gaan komen zul je ook veel minder mensen hebben die er nog openlijk naar vragen.
Het zorgpersoneel staat al een jaar of 20 onder druk aangezien in Bulgarije zorgpersoneel shoppen sindsdien een grote hobby is van zowel Engeland, Frankrijk en Duitsland. Dus ze zijn er aan gewendquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook, dat is in Nederland hetzelfde maar dan met kleinere aantallen. Alleen maakt het dan wel weer allerlei discussies los over het 'bezet houden' van ziekenhuisbedden, en de discussie over landelijke maatregelen die die ziekenhuisopnames en doden dan weer moeten voorkomen.
Hoe wordt er daaro tegen de situatie in de ziekenhuizen aangekeken? Had in Servië en Kroatië vooral de indruk dat mensen niet echt met dat collectieve belang bezig zijn, ook niet dat je een bepaalde interventie 'voor het zorgpersoneel' zou moeten doen.
De bereidheid gaat weg wanneer mensen er persoonlijk door geraakt gaan worden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zul je zien dat de meerderheid gewoon aansluit bij de wensen; ook al is er wat commentaar.
We kunnen eindeloos benoemen dat de bereidheid dan echt weg is en dat mensen er niet meer in trappen, maar als ze volgende week melden dat de horeca dicht moet met wat ''is echt nodig'' cliche uitspraken erbij...dan geloven de meesten dat gewoon. Accepteren het gewoon.
Zal wel weer gebracht worden alsof een nieuwe booster de kansen gaat vergroten; dat we er dan echt vanaf kunnen raken. En dan staan de meesten weer in de rij voor een geupdate QR.
Hoop ik ook. Verwacht het niet. Ik ga er van uit dat ze gewoon gaan hinten naar verdere maatregelen. De kritische vragen zullen ook wel bestaan uit varianten als ''moeten we niet nu al over gaan naar mondkapjes en 1.5 meter?!''. Wat het kabinet dan weer het idee kan geven dat de bevolking het ook echt wil.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat ze dat gaan zeggen bij de persco komende week. Dat geeft wat rust bij mensen en sectoren.
En groepsimmumiteit lukt ook al niet:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan duikt er elke winter natuurlijk weer "toevallig" een nieuwe Delta+++++ variant op die 10% besmettelijker is dan de vorige.
quote:Nearly everyone in Iran has been infected by the coronavirus at some point during the covid-19 pandemic, and some have caught the virus more than once, but the country still hasn’t achieved herd immunity. Instead, Iran is seeing a punishing new wave of deaths driven by the delta variant.
Read more: https://www.newscientist.(...)-once/#ixzz79wGVBeNO
Ik denk dat juist de roep om maatregelen vanzelf weer groter wordt, heel veel mensen vinden dat blijkbaar prima heb ik gemerkt. Er is nauwelijks weerstand in de maatschappij, men weet al bijna niet meer beter intussen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist omdat we er al massaal rekening mee houden....gaat het makkelijker worden om die maatregelen ook echt in te voeren. Want ja, mensen vragen/verwachten het zelf ook al.
Als ze heel duidelijk zouden zeggen dat er geen maatregelen meer gaan komen zul je ook veel minder mensen hebben die er nog openlijk naar vragen.
Of er wordt een keer een groep kerkgangers de vernieling in geslagen door een stel gekken 'die hun vrijheid terug willen'. Je merkt die polarisatie nu al als het gaat om gevaccineerden / ongevaccineerden. Ik vrees echt dat bij sommigen de bom een keer gaat barsten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zul je zien dat de meerderheid gewoon aansluit bij de wensen; ook al is er wat commentaar.
We kunnen eindeloos benoemen dat de bereidheid dan echt weg is en dat mensen er niet meer in trappen, maar als ze volgende week melden dat de horeca dicht moet met wat ''is echt nodig'' cliche uitspraken erbij...dan geloven de meesten dat gewoon. Accepteren het gewoon.
Zal wel weer gebracht worden alsof een nieuwe booster de kansen gaat vergroten; dat we er dan echt vanaf kunnen raken. En dan staan de meesten weer in de rij voor een geupdate QR.
Hoe moedeloos ik er van word, ik ben bang dat je gelijk hebt. Aan de cijfertjes te zien gaat het gewoon weer te veel stijgen allemaal en worden de eenheidsworstmaatregelen weer van stal gehaald.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:25 schreef trein2000 het volgende:
Het stijgt als de ziekte. Is Hugo al gesignaleerd bij de crisisstaf of gaat hij weer ingrijpen als het kwaad al geschied is om vervolgens te verklaren dat dat in de context van destijds volkomen logisch was.
Iedere gek ziet toch dat we op deze manier niet de winter gaan doorkomen.
Ja, maar dan heb je nog een verschil tussen wat ongenoegen en echte stappen zeg maar. Er is maar weinig wat er gedaan kan worden als je het er niet mee eens bent als je tent dicht moet. Niemand die geassocieerd wil worden met de wappies die demonstreren. Dat grijze gebied tussen alles accepteren en demonstraties is zo klein. Overheid kan doen wat ze willen en de meerderheid volgt gewoon.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
De bereidheid gaat weg wanneer mensen er persoonlijk door geraakt gaan worden.
Het gros van de mensen die zegt: Ah joh, ik heb er toch geen last van als er een avondklok is, doe het maar" gaat net zo hard steigeren als die avondklok om 6 uur in gaat en zij hun wekelijkse bridge/kroeg/koffie-uitje niet meer kunnen hebben.
Ik vraag mij echt af of de bevolking echt wel maatregelen wil, na 2 jaar inleveren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop ik ook. Verwacht het niet. Ik ga er van uit dat ze gewoon gaan hinten naar verdere maatregelen. De kritische vragen zullen ook wel bestaan uit varianten als ''moeten we niet nu al over gaan naar mondkapjes en 1.5 meter?!''. Wat het kabinet dan weer het idee kan geven dat de bevolking het ook echt wil.
Mooie cijfers vandaag.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, het optimisme spat er weer vanaf hier jongens![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |