abonnement Unibet Coolblue
pi_201845978



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).


Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201845985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vind het maar lastig. Ik ben tegen een tweedeling, maar ik zit als gevaccineerd persoon (egoïstisch) ook niet te wachten op wéér een winter met maatregelen omdat er een kleine groep is die zich niet wil laten vaccineren (uiteraard heb ik het dan niet over de mensen die zich medisch gezien niet kunnen laten vaccineren). Want dan kom je er dus nooit meer vanaf. De meeste mensen die zich willen laten vaccineren hebben dat inmiddels wel gedaan verwacht ik. Dus dan zal je elke winter hetzelfde probleem gaan krijgen toch? Lijkt me ook niet een lange termijn oplossing.
Geef mij dan die tweedeling maar inderdaad. Ik heb voldaan aan mijn morele verplichting, om mijzelf te beschermen en anderen. Maar als we dan inderdaad weer semi opgesloten worden, sporten aan banden wordt gelegd, sectoren worden gesloten, enorm veel geld aan steun wordt uitgegeven, zou ik dat toch wel een gevalletje treurig vinden, dan zitten we er nog wel een paar jaar aan vast, en geef je eigenlijk toe aan de non-vaxxers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:03:04 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845986
Je ziet @Zipportal de hele dag niet en dan pakt hij gewoon die lapo even mee.
pi_201845991
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:05:43 #5
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Geef mij dan die tweedeling maar inderdaad. Ik heb voldaan aan mijn morele verplichting, om mijzelf te beschermen en anderen. Maar als we dan inderdaad weer semi opgesloten worden, sporten aan banden wordt gelegd, sectoren worden gesloten, enorm veel geld aan steun wordt uitgegeven, zou ik dat toch wel een gevalletje treurig vinden, dan zitten we er nog wel een paar jaar aan vast, en geef je eigenlijk toe aan de non-vaxxers.
Even vanaf de andere kant bekeken. Als er nu toegegeven wordt aan een vaccinatieplicht ga je een grens over die je niet meer terug kunt draaien. Dan is lichamelijke integriteit dus niet 'absoluut' meer. Op dit moment moet er een rechter aan te pas komen om te bepalen of die lichamelijke integriteit schade aangedaan mag worden.

Dat is echt een hele grote stap. Als die stap eenmaal genomen is voor corona schept dat een precedent, dat de overheid kan bepalen wanneer je lichamelijke integriteit geschonden kan worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201846011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Geef mij dan die tweedeling maar inderdaad. Ik heb voldaan aan mijn morele verplichting, om mijzelf te beschermen en anderen. Maar als we dan inderdaad weer semi opgesloten worden, sporten aan banden wordt gelegd, sectoren worden gesloten, enorm veel geld aan steun wordt uitgegeven, zou ik dat toch wel een gevalletje treurig vinden, dan zitten we er nog wel een paar jaar aan vast, en geef je eigenlijk toe aan de non-vaxxers.
Dat dus.

Je zou bijna denken, doordat we geen waterflesjes meer toelaten op vliegvelden, hebben de de terroristen dus laten winnen. ;)

Voer maar mooi die vaccinatieplicht in, medische gevallen uitgezonderd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201846017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je ziet @:Zipportal de hele dag niet en dan pakt hij gewoon die lapo even mee.
pi_201846019
Ziekenhuis cijfers zijn eigenlijk nog best "prima, of zie ik dat verkeerd?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:06:51 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201846020
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Geef mij dan die tweedeling maar inderdaad. Ik heb voldaan aan mijn morele verplichting, om mijzelf te beschermen en anderen. Maar als we dan inderdaad weer semi opgesloten worden, sporten aan banden wordt gelegd, sectoren worden gesloten, enorm veel geld aan steun wordt uitgegeven, zou ik dat toch wel een gevalletje treurig vinden, dan zitten we er nog wel een paar jaar aan vast, en geef je eigenlijk toe aan de non-vaxxers.
Inderdaad. En veel belangrijker; ze geven dan eigenlijk indirect toe dat we de komende jaren inderdaad telkens hetzelfde patroon terug gaan zien, tenzij ze opeens met nog betere vaccins of medicijnen op komen dagen. Want als gevaccineerden de komende winter toch weer geconfronteerd worden met maatregelen....wanneer is het dan wél mogelijk om een normale winter te hebben voor gevaccineerden? Dan kom je op het punt dat je elk voorjaar een nieuwe booster moet halen voor je QR, dat je tijdens de zomer even drie maanden hebt waar er wat meer kan mits je die QR hebt...en dat daarna de angst voor de komende herfst/winter alweer kan beginnen. Maar dat geldt niet enkel voor NL; zal me niks verbazen als vrijwel elk Europees land toch weer in datzelfde ritme beland. Dichte grenzen in de winter, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201846022
quote:
5s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Tijn het volgende:

[..]
Kortom, vaccinatieplicht?
Nee geen vaccinatieplicht.
Maar bij het opleggen van nieuwe maatregelen ook in ogenschouw houden door welke groep die nodig zijn.

Mocht het blijken dat de ziekenhuizen voornamelijk volstromen met individuen uit de groep ongevaccineerden, dan ook enkel voor die groep een volledige lockdown of anders een opname stop specifiek voor die groep.

Dat is namelijk ook de groep die al 1,5 jaar gewoon doet alsof er niets aan de hand is... dan doen wij toch ook alsof er niets met hun aan de hand is en laten we ze thuis uitzieken.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_201846026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:06 schreef Questular het volgende:
Ziekenhuis cijfers zijn eigenlijk nog best "prima, of zie ik dat verkeerd?
Zie je die instroom? Dit zijn echt belabberde cijfers..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201846029
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zie je die instroom? Dit zijn echt belabberde cijfers..
#TeHoog
pi_201846032
Vraag: testen met verkoudheidsklachten als je in de afgelopen 3 maanden al corona hebt gehad?
-
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:08:04 #14
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:07 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Nee geen vaccinatieplicht.
Maar bij het opleggen van nieuwe maatregelen ook in ogenschouw houden door welke groep die nodig zijn.

Mocht het blijken dat de ziekenhuizen voornamelijk volstromen met individuen uit de groep ongevaccineerden, dan ook enkel voor die groep een volledige lockdown of anders een opname stop specifiek voor die groep.

Dat is namelijk ook de groep die al 1,5 jaar gewoon doet alsof er niets aan de hand is... dan doen wij toch ook alsof er niets met hun aan de hand is en laten we ze thuis uitzieken.
Een opnamestop voor ongevaccineerden is geen dwang?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:09:07 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201846041
Is het al tijd om te roepen dat we hier noooooit meer vanaf komen?! :'(
pi_201846045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Even vanaf de andere kant bekeken. Als er nu toegegeven wordt aan een vaccinatieplicht ga je een grens over die je niet meer terug kunt draaien. Dan is lichamelijke integriteit dus niet 'absoluut' meer. Op dit moment moet er een rechter aan te pas komen om te bepalen of die lichamelijke integriteit schade aangedaan mag worden.

Dat is echt een hele grote stap. Als die stap eenmaal genomen is voor corona schept dat een precedent, dat de overheid kan bepalen wanneer je lichamelijke integriteit geschonden kan worden.
Ik wil nog wel even wegblijven van een vaccinatieplicht, daar ben ik het wel mee eens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:09:34 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201846046
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:09 schreef dick_laurent het volgende:
Is het al tijd om te roepen dat we hier noooooit meer vanaf komen?! :'(
Dat kan hier altijd *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201846048
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een opnamestop voor ongevaccineerden is geen dwang?
Ik denk dat we dat als een last-resort maatregel moeten laten want dan bedreig je ongevaccineerden praktisch met de dood. En artsen gaan er niet aan meewerken omdat die een eed hebben afgezworen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:10:10 #19
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201846056
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:08 schreef Anneloos het volgende:
Vraag: testen met verkoudheidsklachten als je in de afgelopen 3 maanden al corona hebt gehad?
Lijkt me verstandig. Het is niet onmogelijk om het voor een tweede keer te krijgen vlak nadat je het al gehad hebt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:11:22 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik denk dat we dat als een last-resort maatregel moeten laten want dan bedreig je ongevaccineerden praktisch met de dood. En artsen gaan er niet aan meewerken omdat die een eed hebben afgezworen.
Dat hoort naar mijn mening niet eens een last-resort maatregel te zijn, die hoort gewoon niet op de kaart te staan. Als overheid heb je niet te bepalen welke groep mensen leeft en welke dood gaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:12:03 #21
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201846075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik denk dat we dat als een last-resort maatregel moeten laten want dan bedreig je ongevaccineerden praktisch met de dood. En artsen gaan er niet aan meewerken omdat die een eed hebben afgezworen.
Maar nu zijn de mensen die wel gevaccineerd zijn en om een andere reden dat bed nodig hebben dat bezet wordt door een ongevaccineerde coronapatiënt het haasje.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:12:56 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik wil nog wel even wegblijven van een vaccinatieplicht, daar ben ik het wel mee eens.
Om het nog iets verder door te trekken. Als er een vaccinatieplicht komt zonder wijzigingen voor (bijvoorbeeld) kerken zegt de overheid daarmee effectief dat het belangrijker is dat mensen naar de kerk kunnen dan dat jouw lichamelijke integriteit intact blijft.

Het signaal wat je daarmee afgeeft is er denk ik niet één die je af wil geven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:13:29 #23
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846085
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:12 schreef mazaru het volgende:

[..]
Maar nu zijn de mensen die wel gevaccineerd zijn en om een andere reden dat bed nodig hebben dat bezet wordt door een ongevaccineerde coronapatiënt het haasje.
Ja, liggen de ziekenhuizen vol met coronapatiënten op het moment?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201846091
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:12 schreef mazaru het volgende:

[..]
Maar nu zijn de mensen die wel gevaccineerd zijn en om een andere reden dat bed nodig hebben dat bezet wordt door een ongevaccineerde coronapatiënt het haasje.
Sommigen kunnen zelfs komen te overlijden als ze zo lang op medische hulp moeten wachten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201846094
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:09 schreef dick_laurent het volgende:
Is het al tijd om te roepen dat we hier noooooit meer vanaf komen?! :'(
Ligt aan onszelf hoe paranoia we gaan zijn. Spaanse griep ging ook voorbij, zo lang we het maar eens gaan accepteren straks en niet oneindig lang maatregelen gaan treffen. Marion Koopmans wou ook al testen op de griep. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201846096
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:12 schreef mazaru het volgende:

[..]
Maar nu zijn de mensen die wel gevaccineerd zijn en om een andere reden dat bed nodig hebben dat bezet wordt door een ongevaccineerde coronapatiënt het haasje.
Die liggen niet te creperen op straat, maar die moeten op hun beurt wachten.

Of wil je gewoon de slangetjes uit een ongevaccineerde IC-patiënt trekken en hem uit het raam kiepen als er een gevaccineerde een IC-bed nodig heeft?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:14:56 #27
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201846099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Sommigen kunnen zelfs komen te overlijden als ze zo lang op medische hulp moeten wachten.
Er zijn al mensen overleden door de uitgestelde zorg
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201846106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
RIVM publiceert de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in het ziekenhuis in het wekelijkse epidemiologische rapport. Dat is naar mijn weten de enige officiële plek.
Wellicht dat ik er overheen lees maar ik zie gevaccineerd/ongevacvineerd alleen terug in de positieve testen, niet de ziekenhuisopnames.
pi_201846109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die liggen niet te creperen op straat, maar die moeten op hun beurt wachten.

Of wil je gewoon de slangetjes uit een ongevaccineerde IC-patiënt trekken en hem uit het raam kiepen als er een gevaccineerde een IC-bed nodig heeft?
Dat zijn mensen met kanker of hartproblemen die moeten wachten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201846112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Om het nog iets verder door te trekken. Als er een vaccinatieplicht komt zonder wijzigingen voor (bijvoorbeeld) kerken zegt de overheid daarmee effectief dat het belangrijker is dat mensen naar de kerk kunnen dan dat jouw lichamelijke integriteit intact blijft.

Het signaal wat je daarmee afgeeft is er denk ik niet één die je af wil geven.
Daar ben ik het wel mee eens, kerken en werkgevers moeten wel aan de beurt komen voordat er een algemene vaccinatieplicht op tafel gaat komen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:16:20 #31
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201846125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:07 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Nee geen vaccinatieplicht.
Maar bij het opleggen van nieuwe maatregelen ook in ogenschouw houden door welke groep die nodig zijn.

Mocht het blijken dat de ziekenhuizen voornamelijk volstromen met individuen uit de groep ongevaccineerden, dan ook enkel voor die groep een volledige lockdown of anders een opname stop specifiek voor die groep.

Dat is namelijk ook de groep die al 1,5 jaar gewoon doet alsof er niets aan de hand is... dan doen wij toch ook alsof er niets met hun aan de hand is en laten we ze thuis uitzieken.
Mensen onder de 50 die gezond zijn en niet gevaccineerd zijn zorgen niet voor overbelaste zorg.
Elke keer dat gegeneraliserende gedrag hier door alle ongevaccineerde over dezelfde kam scheren.
pi_201846136
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef mazaru het volgende:

[..]
Er zijn al mensen overleden door de uitgestelde zorg
Bovendien ook een heleboel gezonde levensjaren door de lockdown e.d. zelf. Dat boeit niemand lijkt het wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:18:44 #33
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201846146
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bovendien ook een heleboel gezonde levensjaren door de lockdown e.d. zelf. Dat boeit niemand lijkt het wel.
Door de lockdown zijn ook heel veel levens gered.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:19:09 #34
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201846150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat zijn mensen met kanker of hartproblemen die moeten wachten.
Ja maar maak je dan ook onderscheid tussen mensen die kanker hebben omdat ze jarenlang hun longen vertieft hebben en mensen die het buiten hun schuld hebben? Of mensen die hartproblemen hebben omdat ze zich stelselmatig volduwen bij de Mac, maar wel hun prikje gekregen hebben?
pi_201846151
Er is ook een beste oversterfte nu bij jonge mensen v.g.m. 2019, waarom heeft niemand het daar over? Hoe zou dat kunnen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:19:39 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846154
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wellicht dat ik er overheen lees maar ik zie gevaccineerd/ongevacvineerd alleen terug in de positieve testen, niet de ziekenhuisopnames.
Je hebt gelijk, ik had per abuis in mn hoofd dat het in het epidemiologische rapport stond. Het RIVM heeft er vorige week wel over gepubliceerd: https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerd
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201846157
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:18 schreef mazaru het volgende:

[..]
Door de lockdown zijn ook heel veel levens gered.
Dat ontken ik ook helemaal niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:20:10 #38
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201846158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ligt aan onszelf hoe paranoia we gaan zijn. Spaanse griep ging ook voorbij, zo lang we het maar eens gaan accepteren straks en niet oneindig lang maatregelen gaan treffen. Marion Koopmans wou ook al testen op de griep. :')
Sure, maar elke dag 80+ pipo's die bij het ziekenhuis aankloppen zullen ze wel niet als een "acceptabele" situatie zien op de langere termijn :{
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:20:44 #39
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201846165
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja maar maak je dan ook onderscheid tussen mensen die kanker hebben omdat ze jarenlang hun longen vertieft hebben en mensen die het buiten hun schuld hebben? Of mensen die hartproblemen hebben omdat ze zich stelselmatig volduwen bij de Mac, maar wel hun prikje gekregen hebben?
Ja schandalig dat rokers de vaccinatie tegen de oh zo besmettelijke longkanker hebben geweigerd :(
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201846175
Op1 interview met Diederik Gommers.

Voor degenen die interesse hebben.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:21:24 #41
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201846178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef Discombobulate het volgende:
Er is ook een beste oversterfte nu bij jonge mensen v.g.m. 2019, waarom heeft niemand het daar over? Hoe zou dat kunnen?
Als je bang bent dat de uitslag van dit onderzoek niet in je plaatje past bijvoorbeeld?
To BG or not to BG!
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:22:23 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201846188
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Mensen onder de 50 die gezond zijn en niet gevaccineerd zijn zorgen niet voor overbelaste zorg.
Elke keer dat gegeneraliserende gedrag hier door alle ongevaccineerde over dezelfde kam scheren.
maar wie weet dat hij gezond is, gaan we daar niet allemaal vanuit?
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 14:22:30 #43
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201846191
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ja schandalig dat rokers de vaccinatie tegen de oh zo besmettelijke longkanker hebben geweigerd :(
Dit blijft altijd mooi. In deze hele discussie ging het over de individuele oorzaken van mensen om in het ziekenhuis of op de IC te komen. Voor het ziekenhuisbed is het irrelevant of diegene er met Covid of met longkanker ligt, dat bed is bezet.

Maar omdat iemand die zich niet heeft laten vaccineren de foute keuze heeft gemaakt moet dat bed maar vrij blijven, want longkanker is niet besmettelijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201846194
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sure, maar elke dag 80+ pipo's die bij het ziekenhuis aankloppen zullen ze wel niet als een "acceptabele" situatie zien op de langere termijn :{
Ik weet dat niet, misschien is dat wel acceptabel als je het vergelijkt met andere dingen. Hoe veel mensen gaan dood aan kanker, hart- en vaatziekten, etc. Hoe veel aan griep?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201846199
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja maar maak je dan ook onderscheid tussen mensen die kanker hebben omdat ze jarenlang hun longen vertieft hebben en mensen die het buiten hun schuld hebben? Of mensen die hartproblemen hebben omdat ze zich stelselmatig volduwen bij de Mac, maar wel hun prikje gekregen hebben?
Nu nog niet, maar over de toekomst durf ik niks te zeggen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201846204
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Waar hebben ze dat massaal aangegeven? Ik ben ook kritisch richting de media, maar deze uitspraak is imo niet echt te onderbouwen.
pi_201846206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:21 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Als je bang bent dat de uitslag van dit onderzoek niet in je plaatje past bijvoorbeeld?
Ehm, staat gewoon op CBS?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201846211
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Mensen onder de 50 die gezond zijn en niet gevaccineerd zijn zorgen niet voor overbelaste zorg.
Elke keer dat gegeneraliserende gedrag hier door alle ongevaccineerde over dezelfde kam scheren.
Ik scheer ze inderdaad allemaal over een kam, want ze zorgen allemaal voor een overbelaste zorg.
Het is een fabeltje dat er geen gezonde jongeren met COVID op het IC liggen.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:24:30 #49
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201846213
quote:
2s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ja schandalig dat rokers de vaccinatie tegen de oh zo besmettelijke longkanker hebben geweigerd :(
?
Ze beoefenen een hobby waarvan ze weten dat je er ernstig ziek van kan worden. Maar iemand die een vaccinatie om wat voor reden dan ook niet in z’n lijf wil moet plaats maken voor een kettingroker?
Hypocriet noem ik dat. Iedereen die jarenlang netjes z’n zorgpremie afdraagt heeft recht op zorg.
pi_201846217
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:24 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Ik scheer ze inderdaad allemaal over een kam, want ze zorgen allemaal voor een overbelaste zorg.
Het is een fabeltje dat er geen gezonde jongeren met COVID op het IC liggen.
:') man man man man
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')