Die liggen niet te creperen op straat, maar die moeten op hun beurt wachten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar nu zijn de mensen die wel gevaccineerd zijn en om een andere reden dat bed nodig hebben dat bezet wordt door een ongevaccineerde coronapatiënt het haasje.
Er zijn al mensen overleden door de uitgestelde zorgquote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Sommigen kunnen zelfs komen te overlijden als ze zo lang op medische hulp moeten wachten.
Wellicht dat ik er overheen lees maar ik zie gevaccineerd/ongevacvineerd alleen terug in de positieve testen, niet de ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
RIVM publiceert de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in het ziekenhuis in het wekelijkse epidemiologische rapport. Dat is naar mijn weten de enige officiële plek.
Dat zijn mensen met kanker of hartproblemen die moeten wachten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die liggen niet te creperen op straat, maar die moeten op hun beurt wachten.
Of wil je gewoon de slangetjes uit een ongevaccineerde IC-patiënt trekken en hem uit het raam kiepen als er een gevaccineerde een IC-bed nodig heeft?
Daar ben ik het wel mee eens, kerken en werkgevers moeten wel aan de beurt komen voordat er een algemene vaccinatieplicht op tafel gaat komen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om het nog iets verder door te trekken. Als er een vaccinatieplicht komt zonder wijzigingen voor (bijvoorbeeld) kerken zegt de overheid daarmee effectief dat het belangrijker is dat mensen naar de kerk kunnen dan dat jouw lichamelijke integriteit intact blijft.
Het signaal wat je daarmee afgeeft is er denk ik niet één die je af wil geven.
Mensen onder de 50 die gezond zijn en niet gevaccineerd zijn zorgen niet voor overbelaste zorg.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:07 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Nee geen vaccinatieplicht.
Maar bij het opleggen van nieuwe maatregelen ook in ogenschouw houden door welke groep die nodig zijn.
Mocht het blijken dat de ziekenhuizen voornamelijk volstromen met individuen uit de groep ongevaccineerden, dan ook enkel voor die groep een volledige lockdown of anders een opname stop specifiek voor die groep.
Dat is namelijk ook de groep die al 1,5 jaar gewoon doet alsof er niets aan de hand is... dan doen wij toch ook alsof er niets met hun aan de hand is en laten we ze thuis uitzieken.
Bovendien ook een heleboel gezonde levensjaren door de lockdown e.d. zelf. Dat boeit niemand lijkt het wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zijn al mensen overleden door de uitgestelde zorg
Door de lockdown zijn ook heel veel levens gered.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bovendien ook een heleboel gezonde levensjaren door de lockdown e.d. zelf. Dat boeit niemand lijkt het wel.
Ja maar maak je dan ook onderscheid tussen mensen die kanker hebben omdat ze jarenlang hun longen vertieft hebben en mensen die het buiten hun schuld hebben? Of mensen die hartproblemen hebben omdat ze zich stelselmatig volduwen bij de Mac, maar wel hun prikje gekregen hebben?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn mensen met kanker of hartproblemen die moeten wachten.
Je hebt gelijk, ik had per abuis in mn hoofd dat het in het epidemiologische rapport stond. Het RIVM heeft er vorige week wel over gepubliceerd: https://www.rivm.nl/nieuw(...)is-niet-gevaccineerdquote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht dat ik er overheen lees maar ik zie gevaccineerd/ongevacvineerd alleen terug in de positieve testen, niet de ziekenhuisopnames.
Dat ontken ik ook helemaal niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Door de lockdown zijn ook heel veel levens gered.
Sure, maar elke dag 80+ pipo's die bij het ziekenhuis aankloppen zullen ze wel niet als een "acceptabele" situatie zien op de langere termijnquote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ligt aan onszelf hoe paranoia we gaan zijn. Spaanse griep ging ook voorbij, zo lang we het maar eens gaan accepteren straks en niet oneindig lang maatregelen gaan treffen. Marion Koopmans wou ook al testen op de griep.
Ja schandalig dat rokers de vaccinatie tegen de oh zo besmettelijke longkanker hebben geweigerdquote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar maak je dan ook onderscheid tussen mensen die kanker hebben omdat ze jarenlang hun longen vertieft hebben en mensen die het buiten hun schuld hebben? Of mensen die hartproblemen hebben omdat ze zich stelselmatig volduwen bij de Mac, maar wel hun prikje gekregen hebben?
Als je bang bent dat de uitslag van dit onderzoek niet in je plaatje past bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef Discombobulate het volgende:
Er is ook een beste oversterfte nu bij jonge mensen v.g.m. 2019, waarom heeft niemand het daar over? Hoe zou dat kunnen?
maar wie weet dat hij gezond is, gaan we daar niet allemaal vanuit?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen onder de 50 die gezond zijn en niet gevaccineerd zijn zorgen niet voor overbelaste zorg.
Elke keer dat gegeneraliserende gedrag hier door alle ongevaccineerde over dezelfde kam scheren.
Dit blijft altijd mooi. In deze hele discussie ging het over de individuele oorzaken van mensen om in het ziekenhuis of op de IC te komen. Voor het ziekenhuisbed is het irrelevant of diegene er met Covid of met longkanker ligt, dat bed is bezet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja schandalig dat rokers de vaccinatie tegen de oh zo besmettelijke longkanker hebben geweigerd
Ik weet dat niet, misschien is dat wel acceptabel als je het vergelijkt met andere dingen. Hoe veel mensen gaan dood aan kanker, hart- en vaatziekten, etc. Hoe veel aan griep?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure, maar elke dag 80+ pipo's die bij het ziekenhuis aankloppen zullen ze wel niet als een "acceptabele" situatie zien op de langere termijn
Nu nog niet, maar over de toekomst durf ik niks te zeggen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar maak je dan ook onderscheid tussen mensen die kanker hebben omdat ze jarenlang hun longen vertieft hebben en mensen die het buiten hun schuld hebben? Of mensen die hartproblemen hebben omdat ze zich stelselmatig volduwen bij de Mac, maar wel hun prikje gekregen hebben?
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar hebben ze dat massaal aangegeven? Ik ben ook kritisch richting de media, maar deze uitspraak is imo niet echt te onderbouwen.
Ehm, staat gewoon op CBS?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:21 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als je bang bent dat de uitslag van dit onderzoek niet in je plaatje past bijvoorbeeld?
Ik scheer ze inderdaad allemaal over een kam, want ze zorgen allemaal voor een overbelaste zorg.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen onder de 50 die gezond zijn en niet gevaccineerd zijn zorgen niet voor overbelaste zorg.
Elke keer dat gegeneraliserende gedrag hier door alle ongevaccineerde over dezelfde kam scheren.
?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja schandalig dat rokers de vaccinatie tegen de oh zo besmettelijke longkanker hebben geweigerd
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:24 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Ik scheer ze inderdaad allemaal over een kam, want ze zorgen allemaal voor een overbelaste zorg.
Het is een fabeltje dat er geen gezonde jongeren met COVID op het IC liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |