abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2021 @ 10:15:20 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202227348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De drang naar volksgerichten is onder een bekende groep users vaak wel te herkennen.
Alleen als de verdachte getint / asielzoeker / allochtoon is hoor. Roomblanke verdachten mogen gewoon door de bestaande rechtspraak worden beoordeeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 10:16:34 #277
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_202227364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Alleen als de verdachte getint / asielzoeker / allochtoon is hoor. Roomblanke verdachten mogen gewoon door de bestaande rechtspraak worden beoordeeld.
Zelfs D66- en GL-ers?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202228327
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zelfs D66- en GL-ers?
zijn die van binnen wel echt blank geboren😂.
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 11:55:02 #279
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_202228383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zijn die van binnen wel echt blank geboren😂.
Van binnen is iedereen roze.
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2021 @ 14:23:50 #280
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_202230559
Ik zou die clown van een Pepijn vragen of hij kan bewijzen dat er 'tribunalen gaan komen.' Zonder bewijs is het volledig uit de lucht gegrepen en terecht weg te zetten als dreigement.
:')
pi_202230583
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik zou die clown van een Pepijn vragen of hij kan bewijzen dat er 'tribunalen gaan komen.' Zonder bewijs is het volledig uit de lucht gegrepen en terecht weg te zetten als dreigement.
Ik zou wel willen weten wat FvD allemaal intern overlegd heeft over tribunalen en hoe ze dat denken te bereiken.
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2021 @ 14:26:02 #282
pi_202230587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:05 schreef Tourniquet het volgende:
Verwarde man: "Ik heb gelijk en jullie hebben het allemaal mis!"

[ twitter ]

Tja, in psychiatrische klinieken zitten ook mensen die er 'tot in het diepste van hun ziel' van overtuigd zijn dat ze Napoleon of Jezus zijn.

(of een UFO-piloot (RIP) :P)
Mooie verwijzingen wel naar 'men.' Zo kan niemand je stropop controleren.
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 14:30:53 #283
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_202230652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ten eerste zal Van Houwelingen wel teveel twitter- en youtubereacties hebben gelezen. Ten tweede sluit ik niet uit dat er op FvF-bijeenkomsten, onder het genot van een paar drankjes en dikke lijnen, wel eens over gefantaseerd is.
pi_202230726
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ten eerste zal Van Houwelingen wel teveel twitter- en youtubereacties hebben gelezen. Ten tweede sluit ik niet uit dat er op FvF-bijeenkomsten, onder het genot van een paar drankjes en dikke lijnen, wel eens over gefantaseerd is.
Meermaals, dit is niets nieuws tenslotte, in het verleden is er al eens geopperd dat hetzelfde plaats zou moeten vinden met "linkse" onderwijzers maar Baudet vond toen heel grootmoedig dat Neurenberg tribunalen ongewenst waren, als ik het mij goed herinner. Blijkbaar is hij van gedachte veranderd.

Of mischien denken de FvD'ers aan dit (fictieve) tribunaal?:

https://pointer.kro-ncrv.(...)en-coronamaatregelen

Samen te vatten als "A fool and his money are easily seperated"

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 14:36:28 ]
pi_202230805
Hoe zouden de FvD'ers hier het hebben gevonden als Sjoerdsma tegen Van Houwelingen zou hebben gezegd dat zijn tijd nog wel komt aangezien de tribunalen eraan komen?
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2021 @ 14:42:30 #286
pi_202230827
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik zou wel willen weten wat FvD allemaal intern overlegd heeft over tribunalen en hoe ze dat denken te bereiken.
Waarschijnlijk niets. Het zijn de meest dieptrieste types in complotland die geloven dat er een tribunaal komt. Staatsgek Micha Kat heeft zichzelf al tot hoofd benoemd van een nieuw Nürenberg-tribunaal, maar Hij zit voorlopig vast in Noord-Ierland en moet nog een aantal maanden zitten voor o.a. bedreigingen. Verder heb ik nooit enige onderbouwing gezien behalve dat 'het komt.' en dan ook alleen van de meest radicale antivaxers in de Qanon categorie.

Aan de ene kant wel jammer dat kamerleden daar niet op ingaan. Dit was wel een aardige kans omdat er normaliter 300 onzin statements achter elkaar worden gedropt, waar je onmogelijk allemaal tegelijk op in kunt gaan. Argumenteren tegen complottheorieën is sowieso erg lastig. Vergelijkbaar met religie. Je kunt niet bewijzen dat een enorm complot niet gaande is. Je kunt zeggen dat er geen bewijs is, maar ja, dat is natuurlijk wat de elite wil dat je denkt. Je kunt aantonen dat de statistieken van Baudet uit de context zijn, van niet-wetenschappelijke bronnen komen en helemaal niet naar de door hem verzonnen conclusie leiden. Maar daar zou dan een complete factcheck voorafgaande aan de voordracht moeten worden gedaan. En dan ook nog eens voor alle tientallen bullcrap argumenten die in zo'n voordracht worden gespuit. Verder overtuig je de aanhang van FVD toch niet. Fact checks worden gewoon weggezet als misinformatie van wie ze dan ook doen. MSM, de wetenschap, de politiek, niemand is te vertrouwen.

Trouw heeft wel een interessante analyse

https://www.trouw.nl/poli(...)ent&utm_content=free
pi_202230832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:41 schreef Raw85 het volgende:
Hoe zouden de FvD'ers hier het hebben gevonden als Sjoerdsma tegen Van Houwelingen zou hebben gezegd dat zijn tijd nog wel komt aangezien de tribunalen eraan komen?
Bekken zullen schuimen als dat gebeurd. En niet alleen bij van Houwelingen maar vele FvD'ers zullen de social media bestormen.

Eigenlijk zou dat voor de grap de volgende inbreng moeten zijn bij een coronadebat. Een tribunaal opzetten voor ongevaccineerden. Als grap dan, puur om meningen te polsen. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 14:44:46 ]
pi_202239499
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bekken zullen schuimen als dat gebeurd. En niet alleen bij van Houwelingen maar vele FvD'ers zullen de social media bestormen.

Eigenlijk zou dat voor de grap de volgende inbreng moeten zijn bij een coronadebat. Een tribunaal opzetten voor ongevaccineerden. Als grap dan, puur om meningen te polsen. :P
Laten we dat maar niet doen, zelfs niet als grap.
pi_202239567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Om maar eens een mooie en toepasselijke uitspraak te gebruiken in dit kader: “In de rechtszaal van het geweten is er altijd zitting.”
zie email 27 oktober
pi_202239633
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Sjoerdsma is dan ook wel een rat eerste klas. Kan me voorstellen dat dat wat irritatie oproept. Maar dit Fv'D' persoontje laat zich wel heel erg kennen.
Sjoerdsma als verdediger van de waardigheid van het parlement naar zijn borrel stunt :')
pi_202240204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, laten we maar doorgaan met 'foei' tegen die lui zeggen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202240302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Argumenteren tegen complottheorieën is sowieso erg lastig. Vergelijkbaar met religie.
Klopt. Je kan op wetenschappelijke gronden niet bewijzen dat God niet bestaat net zo min dat God wel bestaat.
Wappies en antivaxers maken daar gebruik van door te stellen dat wij normale mensen waar geen steekje aan los zit niet kunnen bewijzen dat er geen wereldwijd complot van de elite gaande is. Uiteindelijk gaat het om plausibiliteit. Hoe plausibel is het dat er zo'n complot gaande is? Is het plausibel dat 95% van de wereldbevolking geen enkel indicatie, teken of bewijs heeft gezien van zo'n complot en een klein clubje op social media die informatie wel heeft?
pi_202242057
Je mag best wat vinden over de FvD, Baudet en hun aanhang maar er zijn grenzen en woorden als ratten, nazi en NSB zullen worden gemodereerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2021 10:44:13 ]
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:49:42 #294
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202242135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Je mag best wat vinden over de FvD, Baudet en hun aanhang maar er zijn grenzen en woorden als ratten, nazi en NSB zullen worden gemodereerd.[/modbreak]
Ratten sure, maar mag ik dan een door de mods goedgekeurde term voor fascistische rechtsstaat ondermijnende antisemitische zeloten? Inhoudelijk is die vergelijking met dat andere Nederlandse clubje uit de jaren 30 zo vreemd toch niet? Hebben we eindelijk eens een vergelijking met de 'roaring 30'ies die klopt', wordt het gemodereerd..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202242149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ratten sure, maar mag ik dan een door de mods goedgekeurde term voor fascistische rechtsstaat ondermijnende antisemitische zeloten? Inhoudelijk is die vergelijking met dat andere Nederlandse clubje uit de jaren 30 zo vreemd toch niet? Hebben we eindelijk eens een vergelijking met de roaring 30'ies die klopt, wordt het gemodereerd..
Beargumenteer dat dan inhoudelijk. Dat is prima maar het gooien met termen zonder verdere fundering is niet ok.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:53:37 #296
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202242197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Beargumenteer dat dan inhoudelijk. Dat is prima maar het gooien met termen zonder verdere fundering is niet ok.
Nouja, ze zijn antisemitisch, ze ondermijnen de rechtstaat en de parlementaire democratie, zijn openlijk nativistisch, hebben inmiddels een eigen "security force" en dreigen met tribunalen voor op het moment dat zij aan de macht zijn. Ik weet niet wat er nog meer te beargumenteren valt, maar de analogie ligt hier toch vrij voor de hand? Iedereen die het nieuws een beetje volgt kan die optelsom maken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202242679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:44 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Je mag best wat vinden over de FvD, Baudet en hun aanhang maar er zijn grenzen en woorden als ratten, nazi en NSB zullen worden gemodereerd.[/modbreak]
FvD is overduidelijk een bende losgeslagen staatsvijanden. Waarom mag dat niet gezegd worden? Hun enige doel is de rechtsorde zoals we die nu hebben omver te werpen. Een kleine minderheid legt zijn wil op de meerderheid. Je hoorde het ezel Baudet gisteren zeggen op TV: "de meerderheid is fout".

Ik denk toch dat fok! er niet aan ontkomt om partij te kiezen: of je bent een platform voor deze griezels of je werpt ze verre van je af.
pi_202248024
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
FvD is overduidelijk een bende losgeslagen staatsvijanden. Waarom mag dat niet gezegd worden? Hun enige doel is de rechtsorde zoals we die nu hebben omver te werpen. Een kleine minderheid legt zijn wil op de meerderheid. Je hoorde het ezel Baudet gisteren zeggen op TV: "de meerderheid is fout".

Ik denk toch dat fok! er niet aan ontkomt om partij te kiezen: of je bent een platform voor deze griezels of je werpt ze verre van je af.
FOK! kiest nooit partij, dat is onze taak niet. Iedereen mag binnen de policy zijn zegje doen hier, daar is FOK! voor.
pi_202248486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
FOK! kiest nooit partij, dat is onze taak niet. Iedereen mag binnen de policy zijn zegje doen hier, daar is FOK! voor.
Geen partij kiezen is ook partij kiezen. Daarmee normaliseer je het gedachtegoed dat gepost wordt.
pi_202248502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:39 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Geen partij kiezen is ook partij kiezen. Daarmee normaliseer je het gedachtegoed dat gepost wordt.
Onzin. Dit is een discussie forum en we hanteren wel degelijk regels (zie de policy, wat ik al eerder aangaf) wat wel en niet gepost kan worden hier maar de FvD valt tot op heden, naar mijn weten, niet buiten de policy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')