abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201817675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Tja...
Er lopen wat debielen rond helaas.
pi_201817682
quote:
[ twitter ]

Tja...
Ik haat mensen en we verdienen het einde der tijden.
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:21:49 #53
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201817689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oeh lekker! Waar smaakt het naar? Of is hij helemaal aangepast aan covid en zit er geen smaak aan?
Zeer goede vraag. Heb hem niet zelf gebakken moet ik bekennen maar als de maker hem natuurgetrouw heeft gemaakt lijkt mij volledig reuk en smaakloos wel het meest realistisch ja :D
pi_201817707
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Nou. Wie heeft er zin in covid taart?? :D

[ afbeelding ]
Ziet er tof uit :D
Altijd knap die details van fondant en/of marsepein.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201817712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik haat mensen en we verdienen het einde der tijden.
Als je dat leest wel he.. wat zijn we toch een stel egocentrische varkens. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201817720
twitter

#TeHoog

@Oriente @Lenny_Leonard
pi_201817726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als je dat leest wel he.. wat zijn we toch een stel egocentrische varkens. :N
En dan stiekem eigenlijk tussen de regels door het systeem de schuld geven omdat je een groen vinkje blijft houden. Zelf logisch nadenken zit er niet in, maar als instanties wél iets duidelijk verbieden dan zijn het nazi's.
Tap tap tap
pi_201817757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:31 schreef Johannes788 het volgende:
Er liggen heel weinig coronapatiënten op de IC’s, zegt @:ArmandGirbes. Maar ze zijn wel heel ontwrichtend omdat we zo kwetsbaar georganiseerd zijn. Eyeopener

https://www.nporadio1.nl/(...)-1-met-armand-girbes

https://twitter.com/mariannezw/status/1450420510341410825?s=21
Voice of reason die Girbes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201817760
quote:
[ twitter ]

Tja...
Hij zal de enige niet zijn denk ik zo. Bij velen is de heersende gedachte toch “het is mooi geweest”. Kan je regels instellen wat je wil maar als niemand de offers meer wil brengen ben je ook wel klaar, tenzij je keihard gaat handhaven.
pi_201817772
https://www.gelderlander.(...)plek-op-ic~a0b2dcc9/

Het radboudumc roept op om weer afstand te houden…

Ik stel voor dat ze even hun ziekenhuis uitkomen, de weg oversteken en een rondje campus doen. Even peilen hoe groot de bereidheid is…
zie email 27 oktober
pi_201817773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij zal de enige niet zijn denk ik zo. Bij velen is de heersende gedachte toch “het is mooi geweest”. Kan je regels instellen wat je wil maar als niemand de offers meer wil brengen ben je ook wel klaar, tenzij je keihard gaat handhaven.
Sorry, maar als je doelbewust naar grote evenementen gaat wetende dat je positief bevonden bent, dan ben je wat mij betreft gewoon strafbaar bezig. Dat heeft weinig tot niets te maken met 'we zijn er wel klaar mee met z'n allen'
pi_201817777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]
En dan stiekem eigenlijk tussen de regels door het systeem de schuld geven omdat je een groen vinkje blijft houden. Zelf logisch nadenken zit er niet in, maar als instanties wél iets duidelijk verbieden dan zijn het nazi's.
Spijker op de kop. We willen zelfstandig zijn, maar velen kunnen dat niet. Combinatie van domheid en egoisme.
pi_201817791
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Spijker op de kop. We willen zelfstandig zijn, maar velen kunnen dat niet. Combinatie van domheid en egoisme.
Zelfstandig betekent ook geen QR-codes: als je op de wantrouwende controletour gaat moet je het ook uitputtend regelen. Anders gaat het geheid mis, je ontneemt mensen hun eigen verantwoordelijkheid maar doet daar tegelijkertijd wel een beroep op, dat gaat niet.
zie email 27 oktober
pi_201817793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:24 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

#TeHoog

@:Oriente @:Lenny_Leonard
Tijd voor een lockdown om de asielinstroom onder controle te krijgen?
pi_201817794
quote:

[..]
Dit dus. In mijn omgeving bestaat corona niet meer. Niemand denk er meer om. Gaat ook niks meer gebeuren denk ik, moeten het maar gewoon uitzitten.
pi_201817795
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Stampvoetende kleine kinderen.
Tap tap tap
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:34:11 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201817817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sorry, maar als je doelbewust naar grote evenementen gaat wetende dat je positief bevonden bent, dan ben je wat mij betreft gewoon strafbaar bezig. Dat heeft weinig tot niets te maken met 'we zijn er wel klaar mee met z'n allen'
Dit ben ik wel met je eens, ja,

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)plek-op-ic~a0b2dcc9/

Het radboudumc roept op om weer afstand te houden…

Ik stel voor dat ze even hun ziekenhuis uitkomen, de weg oversteken en een rondje campus doen. Even peilen hoe groot de bereidheid is…
Maar dit klopt dus ook. Het blijft toch een hoop wereldvreemdheid in die kringen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201817821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tijd voor een lockdown om de asielinstroom onder controle te krijgen?
Vliegverboden.
pi_201817824
Het is dat het zo'n grote druk op de IC's geeft. Er liggen echt niet veel mensen, maar ze liggen er wel gemiddeld heel lang. Iemand kan na een hartoperatie na één nachtje IC er wel weer van af. Bij COVID is dat 15 dagen ofzo. Ook wel ironisch dit probleem.

Iedereen is vooral de klos van hoe de zorg georganiseerd is. Buiten de ziekenhuisdeuren is er echt niets aan de hand meer.
pi_201817828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:34 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Vliegverboden.
Rubberbootverboden.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:37:36 #71
Dick Laurent Is Dead
pi_201817842
En de nazorg moeten we ook niet vergeten van deze covid IC patienten...
Elke patient die 3 weken op de IC heeft gelegen is ws zeker een jaar aan het revalideren m.b.v. allerlei instanties.

Wat een bakken met geld moet dat niet kosten.
pi_201817869
De vraag is denk ik alleen nog: gaat men overwegen weer (maatschappij brede) maatregelen toe te gaan passen per November?

Kan me namelijk niet voorstellen dat ze heel happy zijn met de situatie zoals die zich nu aan het ontvouwen is (en alle noodkreten uit ziekenhuizen etc.).
pi_201817883
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:34 schreef Discombobulate het volgende:
Het is dat het zo'n grote druk op de IC's geeft. Er liggen echt niet veel mensen, maar ze liggen er wel gemiddeld heel lang. Iemand kan na een hartoperatie na één nachtje IC er wel weer van af. Bij COVID is dat 15 dagen ofzo. Ook wel ironisch dit probleem.

Iedereen is vooral de klos van hoe de zorg georganiseerd is. Buiten de ziekenhuisdeuren is er echt niets aan de hand meer.
Het heeft ook vooral met de organisatie van ziekenhuizen te maken: uberhaupt al weinig personeel, ook nog eens veel uitval. Dan snap ik dat je bij de minste rimpeling al in de knel komt

Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem, ook zonder corona.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:42:33 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201817885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
De vraag is denk ik alleen nog: gaat men overwegen weer (maatschappij brede) maatregelen toe te gaan passen per November?

Kan me namelijk niet voorstellen dat ze heel happy zijn met de situatie zoals die zich nu aan het ontvouwen is (en alle noodkreten uit ziekenhuizen etc.).
Weer allerlei sectoren (deels) sluiten is onderhand anders ook geen optie meer. Misschien de zure appel maar gewoon een keer slikken?
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:45:31 #75
Dick Laurent Is Dead
pi_201817921
quote:

Nee maar ja... catch 22 enzo.

Doe je niks dan blijf je noodkreten en paniek vanuit de ziekenhuizen krijgen.

Trap je vol op de rem en ga je zaken herinvoeren zoals sluiten horeca of lockdown achtige maatregelen invoeren, krijg je een heul groot deel vd maatschappij over je heen.

Dus ja, ya can't win.
pi_201817922
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:

Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem.
Ja, het is ook alles bij elkaar :Y

En er is absoluut een geboortegolf :X tel daarbij op dat onze kraamafdeling veel luxer is geworden = allemaal 1 persoonskamers die veel meer ruimte in nemen en dus minder bedden en een ziekenhuis in de buurt waar de hele kraamafdeling definitief dicht is en we liggen bijna continu vol op de kraamafdeling. Maar gelukkig werken de verpleegkundigen op de kraamafdeling niet op de covid of de IC :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:45:55 #77
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201817928
quote:

Ik vind die noodkreten wel wat voorbarig op dit moment. Het stijgt weliswaar, maar we zitten nog niet op de niveaus van voor juni
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201817933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Weer allerlei sectoren (deels) sluiten is onderhand anders ook geen optie meer. Misschien de zure appel maar gewoon een keer slikken?
Dat zou 'acceptatie' betekenen en dan gaan er weer mensen schreeuwen dat er bloed aan handen zit en zo.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201817943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit dus. Al vind ik het ook raar dat als het een officiële GGD test was waarom die code niet terug naar rood gaat totdat er een negatieve test is geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201817946
quote:

[..]
Het heeft ook vooral met de organisatie van ziekenhuizen te maken: uberhaupt al weinig personeel, ook nog eens veel uitval. Dan snap ik dat je bij de minste rimpeling al in de knel komt

Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem, ook zonder corona.
ze moeten niet zeiken in de zorg. Ze hebben een uitstekend aanbod gehad, van 1% salaris verhoging. De inflatie staat op 2,7%. Een top aanbod.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:48:44 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201817956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]
ze moeten niet zeiken in de zorg. Ze hebben een uitstekend aanbod gehad, van 1% salaris verhoging. De inflatie staat op 2,7%. Een top aanbod.
Werken voor je centen!

@Lenny_Leonard
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:49:49 #82
Dick Laurent Is Dead
pi_201817969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat zou 'acceptatie' betekenen en dan gaan er weer mensen schreeuwen dat er bloed aan handen zit en zo.
Dan was je ze stuk.

Probleem opgelost.
pi_201817973
quote:

[..]
Ik ben het er niet mee eens hè. Het verbaast me alleen niet.
pi_201817974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. Al vind ik het ook raar dat als het een officiële GGD test was waarom die code niet terug naar rood gaat totdat er een negatieve test is geweest.
Dat komt doordat de QR app zelf niet 'online' werkt maar alleen wordt bijgewerkt als je zelf opnieuw de code ophaalt.

En dat was een feature, geen bug.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201817975
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nee maar ja... catch 22 enzo.

Doe je niks dan blijf je noodkreten en paniek vanuit de ziekenhuizen krijgen.

Trap je vol op de rem en ga je zaken herinvoeren zoals sluiten horeca of lockdown achtige maatregelen invoeren, krijg je een heul groot deel vd maatschappij over je heen.

Dus ja, ya can't win.
Kiezen tussen 2 kwaden, ik weet denk ik wel welke de voorkeur heeft :)
pi_201817983
quote:

[..]
Hoe wil je dat doen je kan tot 3 maanden na een besmetting positief testen. Volgens mij is het ook zo dat nadat je positief getest bent 3 maanden sowieso niet getest hoeft worden uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
pi_201817989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, het is ook alles bij elkaar :Y

En er is absoluut een geboortegolf :X tel daarbij op dat onze kraamafdeling veel luxer is geworden = allemaal 1 persoonskamers die veel meer ruimte in nemen en dus minder bedden en een ziekenhuis in de buurt waar de hele kraamafdeling definitief dicht is en we liggen bijna continu vol op de kraamafdeling. Maar gelukkig werken de verpleegkundigen op de kraamafdeling niet op de covid of de IC :+
Wel mooi, van de winter werd verzocht om niet massaal het ijs op te gaan om de SEH niet te overbelasten, maar blijkbaar zijn mensen de koffer ingedoken _O-
Tap tap tap
pi_201817996
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Wel mooi, van de winter werd verzocht om niet massaal het ijs op te gaan om de SEH niet te overbelasten, maar blijkbaar zijn mensen de koffer ingedoken _O-
Ach, dan stel je die zorgbelasting alleen maar 9 maanden uit.
pi_201818014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tijd voor het aannemen van nutteloze managers om die 1% extra te implementeren natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201818017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe wil je dat doen je kan tot 3 maanden na een besmetting positief testen. Volgens mij is het ook zo dat nadat je positief getest bent 3 maanden sowieso niet getest hoeft worden uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Dan hang je er een tijdlimiet aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201818023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]
De Fuckdown van 2020/2021
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201818033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan hang je er een tijdlimiet aan.
Prima, dan gaat er dus niemand meer naar de teststraat als ze gevaccineerd zijn. Tenzij je de 'klachtenpolitie' over straat laat lopen en iedere niesbui in de boeien slaat om te laten testen.
pi_201818045
quote:

[..]

Van het Isala ziekenhuis: https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/

quote:
Isala was de afgelopen dagen volop in het nieuws omdat wij vijf Covid-patiënten hebben moeten verplaatsen naar andere ziekenhuizen. Maar zo veel patiënten met corona liggen er toch nog niet in Isala? Bestuurder Ina Kuper: ‘Nee, maar naast coronapatiënten is er een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.’
Al die aso's die kinderen krijgen :+
pi_201818060
*ziet dat er weer enkel ruimte is voor uitersten en gaat dus maar helemaal vooraan zitten voor de cijfertjes.. :M :lijstje:
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:59:14 #95
Dick Laurent Is Dead
pi_201818061
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Van het Isala ziekenhuis: https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/
[..]
Ja gadverdamme zeg :N @Mammietje
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:59:29 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201818062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Kortom: de zorg heeft het al veel te druk en corona komt daar nog eens extra bij.

Maar het probleem is dus volgens mij een stuk fundamenteler.
pi_201818065
quote:

[..]
Omdat die niet verplicht is en heel lang kan duren terwijl je dan al lang niet meer in isolatie hoeft?
Bovendien heeft het nogal wat privacyimplicaties.
zie email 27 oktober
pi_201818067
Kinderen :r
Tap tap tap
pi_201818073
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De Fuckdown van 2020/2021
Waarom houdt niemand mij op de hoogte eigenlijk? :{
Altijd die info achteraf. Zo jammer dit. :{w
pi_201818078