Ja, het is ook alles bij elkaarquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem.
Ik vind die noodkreten wel wat voorbarig op dit moment. Het stijgt weliswaar, maar we zitten nog niet op de niveaus van voor juniquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
De vraag is denk ik alleen nog: gaat men overwegen weer (maatschappij brede) maatregelen toe te gaan passen per November?
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze heel happy zijn met de situatie zoals die zich nu aan het ontvouwen is (en alle noodkreten uit ziekenhuizen etc.).
Dat zou 'acceptatie' betekenen en dan gaan er weer mensen schreeuwen dat er bloed aan handen zit en zo.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer allerlei sectoren (deels) sluiten is onderhand anders ook geen optie meer. Misschien de zure appel maar gewoon een keer slikken?
Dit dus. Al vind ik het ook raar dat als het een officiële GGD test was waarom die code niet terug naar rood gaat totdat er een negatieve test is geweest.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, maar als je doelbewust naar grote evenementen gaat wetende dat je positief bevonden bent, dan ben je wat mij betreft gewoon strafbaar bezig. Dat heeft weinig tot niets te maken met 'we zijn er wel klaar mee met z'n allen'
ze moeten niet zeiken in de zorg. Ze hebben een uitstekend aanbod gehad, van 1% salaris verhoging. De inflatie staat op 2,7%. Een top aanbod.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft ook vooral met de organisatie van ziekenhuizen te maken: uberhaupt al weinig personeel, ook nog eens veel uitval. Dan snap ik dat je bij de minste rimpeling al in de knel komt
Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem, ook zonder corona.
Werken voor je centen!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ze moeten niet zeiken in de zorg. Ze hebben een uitstekend aanbod gehad, van 1% salaris verhoging. De inflatie staat op 2,7%. Een top aanbod.
Dan was je ze stuk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou 'acceptatie' betekenen en dan gaan er weer mensen schreeuwen dat er bloed aan handen zit en zo.
Ik ben het er niet mee eens hè. Het verbaast me alleen niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij zal de enige niet zijn denk ik zo. Bij velen is de heersende gedachte toch “het is mooi geweest”. Kan je regels instellen wat je wil maar als niemand de offers meer wil brengen ben je ook wel klaar, tenzij je keihard gaat handhaven.
Dat komt doordat de QR app zelf niet 'online' werkt maar alleen wordt bijgewerkt als je zelf opnieuw de code ophaalt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Al vind ik het ook raar dat als het een officiële GGD test was waarom die code niet terug naar rood gaat totdat er een negatieve test is geweest.
Kiezen tussen 2 kwaden, ik weet denk ik wel welke de voorkeur heeftquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee maar ja... catch 22 enzo.
Doe je niks dan blijf je noodkreten en paniek vanuit de ziekenhuizen krijgen.
Trap je vol op de rem en ga je zaken herinvoeren zoals sluiten horeca of lockdown achtige maatregelen invoeren, krijg je een heul groot deel vd maatschappij over je heen.
Dus ja, ya can't win.
Hoe wil je dat doen je kan tot 3 maanden na een besmetting positief testen. Volgens mij is het ook zo dat nadat je positief getest bent 3 maanden sowieso niet getest hoeft worden uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Al vind ik het ook raar dat als het een officiële GGD test was waarom die code niet terug naar rood gaat totdat er een negatieve test is geweest.
Wel mooi, van de winter werd verzocht om niet massaal het ijs op te gaan om de SEH niet te overbelasten, maar blijkbaar zijn mensen de koffer ingedokenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het is ook alles bij elkaar![]()
En er is absoluut een geboortegolftel daarbij op dat onze kraamafdeling veel luxer is geworden = allemaal 1 persoonskamers die veel meer ruimte in nemen en dus minder bedden en een ziekenhuis in de buurt waar de hele kraamafdeling definitief dicht is en we liggen bijna continu vol op de kraamafdeling. Maar gelukkig werken de verpleegkundigen op de kraamafdeling niet op de covid of de IC
Ach, dan stel je die zorgbelasting alleen maar 9 maanden uit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel mooi, van de winter werd verzocht om niet massaal het ijs op te gaan om de SEH niet te overbelasten, maar blijkbaar zijn mensen de koffer ingedoken
Tijd voor het aannemen van nutteloze managers om die 1% extra te implementeren natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
ze moeten niet zeiken in de zorg. Ze hebben een uitstekend aanbod gehad, van 1% salaris verhoging. De inflatie staat op 2,7%. Een top aanbod.
Dan hang je er een tijdlimiet aan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen je kan tot 3 maanden na een besmetting positief testen. Volgens mij is het ook zo dat nadat je positief getest bent 3 maanden sowieso niet getest hoeft worden uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
De Fuckdown van 2020/2021quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel mooi, van de winter werd verzocht om niet massaal het ijs op te gaan om de SEH niet te overbelasten, maar blijkbaar zijn mensen de koffer ingedoken
Prima, dan gaat er dus niemand meer naar de teststraat als ze gevaccineerd zijn. Tenzij je de 'klachtenpolitie' over straat laat lopen en iedere niesbui in de boeien slaat om te laten testen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan hang je er een tijdlimiet aan.
Van het Isala ziekenhuis: https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft ook vooral met de organisatie van ziekenhuizen te maken: uberhaupt al weinig personeel, ook nog eens veel uitval. Dan snap ik dat je bij de minste rimpeling al in de knel komt
Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem, ook zonder corona.
Al die aso's die kinderen krijgenquote:Isala was de afgelopen dagen volop in het nieuws omdat wij vijf Covid-patiënten hebben moeten verplaatsen naar andere ziekenhuizen. Maar zo veel patiënten met corona liggen er toch nog niet in Isala? Bestuurder Ina Kuper: ‘Nee, maar naast coronapatiënten is er een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.’
Ja gadverdamme zegquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van het Isala ziekenhuis: https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/
[..]
Al die aso's die kinderen krijgen
Kortom: de zorg heeft het al veel te druk en corona komt daar nog eens extra bij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van het Isala ziekenhuis: https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala/
[..]
Al die aso's die kinderen krijgen
Omdat die niet verplicht is en heel lang kan duren terwijl je dan al lang niet meer in isolatie hoeft?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |