abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201816733
pi_201816774
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:36 schreef Bramito het volgende:

[..]
Platte pet? Kut kaart?
Kankerkaart :Y
Spoilers!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:46:12 #3
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kankerkaart :Y
Echt?
Siesta & Fiesta!
pi_201816819
De boekhouding ligt bij de boekhouder *O* 16 Dagen later dan normaal, maar wel 10 dagen voor de deadline *O*

Nieuwe bestelling binnen *O* Dit wordt mijn beste week tot nu toe *O*

Geld *O*
Vooral aangezien we gisteren een schilder over de vloer hadden die 8-10 dagen hier bezig denkt te gaan zijn -O-
Spoilers!
pi_201816829
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:46 schreef Bramito het volgende:

[..]
Echt?
Dat lees ik er in. Voor hetzelfde geld is het kaars, kikker, kleef. Je weet het gewoon niet.
Spoilers!
pi_201816830
Ze willen al mijn boeken niet in die app. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:49:29 #7
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201816859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
De boekhouding ligt bij de boekhouder *O* 16 Dagen later dan normaal, maar wel 10 dagen voor de deadline *O*

Nieuwe bestelling binnen *O* Dit wordt mijn beste week tot nu toe *O*

Geld *O*
Vooral aangezien we gisteren een schilder over de vloer hadden die 8-10 dagen hier bezig denkt te gaan zijn -O-
Heb je een kruidenbedrijf opgericht, of gaat het via het andere bedrijf ofzo?
Siesta & Fiesta!
pi_201816876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:12 schreef Blues het volgende:
BBM ging hier stuk.
Vond het ook maar 'gedoe'. En dan dat ding in het midden waardoor je een gat in je brood had :{w

De pastamachine (van de aldi) staat hier ook al jaren ongebruikt :P

Verder gebruikt g wel wisselend alle apparatuur dat hier staat.
Dat gat is wel echt een bummer in zo'n brood. Vind het maar gek. En jullie hebben natuurlijk helemaal geen broodbakmachine nodig; g maakt toch geweldig brood gewoon in de oven?

Mijn ouders gebruikten hun broodbakmachine nooit. En toen kwam mijn broer op het idee om ze een broodbakmachine cadeau te doen. Dus nu hebben ze er twee die ze nooit gebruiken.

Wij gebruiken alles wat we hebben *O* Nou ja, behalve de mandoline die ik ooit heb gekocht. Het is gedoe, het werkt niet makkelijk, schoonmaken is gedoe en ik ben heel bang voor mijn vingers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201816887
Nou we zijn nog niet veel wijzer -O-
Kat is kerngezond behalve dan die voorvallen.
Volgende keer filmen en dan weer overleggen.
De dierenarts vond medicijnen en/of een scan nu nog niet nodig.
pi_201816897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:51 schreef Sarabi het volgende:
Er is in ieder geval niet iets duidelijk ernstigs aan de hand. Dat is op zich ook goed nieuws :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201816926
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:49 schreef Bramito het volgende:

[..]
Heb je een kruidenbedrijf opgericht, of gaat het via het andere bedrijf ofzo?
Het kruidenbedrijf is een handelsnaam van het andere bedrijf. We hebben nu 3 handelsnamen onder dat bedrijf. Een voor zakelijke ICT-klanten, een voor particuliere ICT klanten (bloedt dood) en dus de kruidenbusiness.

Vorig jaar hadden we nog een eenmanszaak en een vof. Dat heb ik net allemaal samengevoegd. Dat was heel veel werk dus we blijven lekker alles onder de vof doen. Het komt toch op dezelfde hoop.
Spoilers!
pi_201816929
Op zich wel lekker dat kat gezond lijkt dan. Misschien was hij gewoon raar.
pi_201817003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:51 schreef Sarabi het volgende:
Nou ja, dan maar hopen dat het een klein bugje was dat niet weer terugkomt.
Geen uitkomst is best onbevredigend, maar toch beter dan een hele slecht uitkomst :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201817009
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:59 schreef Bramito het volgende:
Wij hebben de BBM weggeven. Jaren gebruikt, daarna opeens niet meer. Hij stond meer dan ee jaar in de kast zonder gebruik, weg ermee dus. Nu doe ik heel af en toe een brood in de oven. Maar dat moet met de hand, want geen kitchen aid oid en dochter kan het niet eten. Dus dat is 3 keer per jaar ofzo.
Coeliakie?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201817066
Mijn vader heeft een broodbakmachine en eet enkel brood daaruit. Laatst was 'ie stuk, moesten ze helemaal op zoek naar min-of-meer vergelijkbaar koopbrood. Viel ze niet mee geloof ik.
Bij zelfgebakken brood moet je opletten dat je nog wel jodium binnen krijgt, anders krijg je kroep en dat is klote,

Vader & vriendin eten ook vaak (dagelijks?) een croissant; die kopen ze diepgevroren bij de Jumbo, dat zijn de croissants die de Jumbo in de winkel zelf bakt en dan als versgebakken croissant verkoopt.
Dat zouden dezelfde zijn als de echte bakker verkoopt? Alles kan, maar het zou me toch verbazen.
pi_201817074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er is in ieder geval niet iets duidelijk ernstigs aan de hand. Dat is op zich ook goed nieuws :*
Ja, ze zei dat dit ook (op dit moment) niet een kat is die iets levensbedreigend heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:54 schreef Tele6 het volgende:
Op zich wel lekker dat kat gezond lijkt dan. Misschien was hij gewoon raar.
Mwah ik vind de onzekerheid ook wel moeilijk. Maarja zo gaat dat met beesten. Heb nu het gevoel dat ik moet gaan zitten wachten tot hij het weer krijgt.

Ben sowieso lekker labiel vanwege mijn menstruatie dus dit helpt even niet :+
pi_201817079
Fijn dat het niets ernstigs lijkt @Sarabi

Ik heb in het totaal 3x een mandoline gekocht en ook alle drie weer weggedaaan, vind ze eng (vingers) en hoe scherp ook, je moet toch meer kracht geven dan ik in mijn handen heb.

Ik haal vaak het deeg uit de bbm en bak het brood af in de oven

Prima dag voor @Lucky_Strike
We have far more in common than that which devides us..
pi_201817101
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, dan maar hopen dat het een klein bugje was dat niet weer terugkomt.
Geen uitkomst is best onbevredigend, maar toch beter dan een hele slecht uitkomst :*
Is ook zo :Y

Ookal werden er wel wat enge opties benoemd zoals epilepsie, tumor en tia.

Maarja we gaan het zien. Op dit moment is ie gewoon vrolijk (als zijn broer niet naar hem blaast omdat ie vreemd ruikt).
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:07:10 #19
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201817107
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Coeliakie?
Ja
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:08:01 #20
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201817112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het kruidenbedrijf is een handelsnaam van het andere bedrijf. We hebben nu 3 handelsnamen onder dat bedrijf. Een voor zakelijke ICT-klanten, een voor particuliere ICT klanten (bloedt dood) en dus de kruidenbusiness.

Vorig jaar hadden we nog een eenmanszaak en een vof. Dat heb ik net allemaal samengevoegd. Dat was heel veel werk dus we blijven lekker alles onder de vof doen. Het komt toch op dezelfde hoop.
Maar dat is handig. Goed geregeld!
Siesta & Fiesta!
pi_201817149
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:07 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ja
Oei, lastig. Maar bij goed dieet wel goed mee te leven toch?
Lang mee gedokterd of was het snel gevonden?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:21:33 #22
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201817235
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Oei, lastig. Maar bij goed dieet wel goed mee te leven toch?
Lang mee gedokterd of was het snel gevonden?
Op het moment dat ze gluten ging eten ging het mis, ze was anderhalf toen ze de diagnose hadden. Als je gewoon zelf kookt is het echt heel makkelijk hoor. Behalve brood, koekjes en ontbijtgranen en af en toe een gekochte pizza, eten we gewoon allemaal hetzelfde eigenlijk. In Spanje is het sowieso een ding, en is er buiten de deur altijd wel een optie. Ik weet niet of je wel eens bij de Mercadona bent geweest, masr dasr staat het ook overal groot op. Het is echt minimale moeite en het is ook niet zo dat mijn dochter van een kruimel al diarree krijgt.
Siesta & Fiesta!
pi_201817284
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:08 schreef Bramito het volgende:

[..]
Maar dat is handig. Goed geregeld!
Dat is zeker handig. Ik hoef helemaal niets meer te regelen aan inschrijvingen, verzekeringen, etc.

We zijn in de afgelopen 16 jaar nogal wat gewisseld van bedrijfsvorm en aangezien ik degene ben die alles steeds moet regelen, gaan we dat echt nooit meer doen.
- Eerst van eenmanszaak naar vof omdat mijn zwager bij de zaak kwam.
- Toen zwager weg ging werd het weer een eenmanszaak.
- We startten een vof naast de eenmanszaak.
- Toen de vof de meeste werkzaamheden van de eenmanszaak overnam, kon ik dat overal gaan wijzigen.
- Toen we de eenmanszaak opgaven en alleen de vof aanhielden, bracht dat ook weer tientallen administratieve dingen met zich mee.

De grootste ellende is dat je een nieuw KvK-nummer krijgt als je van een eenmanszaak naar een vof gaat. Je kunt ook je bankrekeningnummer niet verhuizen tussen bedrijven.
Al die dingen wijzigen is ook één ding, maar zorgen dat al die wijzigingen bij iedereen verwerkt worden is een tweede :X
Spoilers!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:38:14 #24
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201817356
Dat zou ik inderdaad nooooiiiiit meer doen nee. :P
Siesta & Fiesta!
pi_201817359
Zeg lucky, de man grapt mij iets te vaak dat ik geen nieuwe baan moet zoeken maar hem uit moet gaan pimpen... nu heb ik economie zsm laten vallen en verder dan zelf mn belastingaangifte doorklikken ben ik nooit gekomen... hoe heb jij jouw wijsheid opgedaan mbt het eigen zaken?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201817423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zeg lucky, de man grapt mij iets te vaak dat ik geen nieuwe baan moet zoeken maar hem uit moet gaan pimpen... nu heb ik economie zsm laten vallen en verder dan zelf mn belastingaangifte doorklikken ben ik nooit gekomen... hoe heb jij jouw wijsheid opgedaan mbt het eigen zaken?
Poeh. Een gesprek met een boekhouder en neuzen op de site van de kvk was het begin geloof ik.
De basis is dat je uitgebreid nadenkt over wat je prijs is en welke kosten je moet maken om tot een verkoop te komen. Het is de bedoeling dat je wat overhoudt dus.

Je kunt op verschillende manieren aan je prijs komen:
- Kijken wat de concurrentie vraagt. Slecht idee, voor je het weet werkt een hele sector voor te weinig loon. Wel iets om rekening mee te houden.
- Kijken wat je klant wil betalen en zorgen dat op een of andere manier je kosten lager dan dat bedrag blijven. Ook niet het allerbeste idee.
- Kijken wat je kosten zijn. Niet te rooskleurig denken dat alles weinig tijd en geld kost want er gaan altijd ook 1000 dingen fout. Op die kosten doe je dan een marge waar jij van kunt leven. Je past opties 1 en 2 dan pas toe.

Er zijn 1001 boekhoudprogramma's. Daar vul je al je kosten en verkopen in in de juiste categorie, en dan rolt er vier keer per jaar een btw-aangifte uit. Je inkomstenbelasting zou ik door een boekhouder laten doen, net zo lang tot je er zelf vertrouwen in hebt. En dan ben je wel zo'n beetje klaar.
Als je slim bent, zorg je voor software die geschikt is voor facturatie en boekhouding tegelijk.

Ik heb nooit economie gehad op school en toch gaat het best goed. Ik kan alleen debet en credit niet uit elkaar houden :')
Spoilers!
pi_201817458
Als je een simpel bedrijfje hebt dat een paar diensten of producten verkoopt, is het allemaal niet zo ingewikkeld. Het is bij ons ingewikkeld geworden doordat we ongeveer 1000 abonnementen en honderden producten/diensten (met dus voorraad) verkopen, drie administraties voeren wegens redenen en dus die steeds terugkerende clusterfuck van vof/eenmanszaak. Daarnaast zijn er bedrijfsauto's, is er een kantoorpand en allerlei fancy verzekeringen die veel bedrijven ook niet nodig hebben.
Spoilers!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:54:31 #28
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201817460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Poeh. Een gesprek met een boekhouder en neuzen op de site van de kvk was het begin geloof ik.
De basis is dat je uitgebreid nadenkt over wat je prijs is en welke kosten je moet maken om tot een verkoop te komen. Het is de bedoeling dat je wat overhoudt dus.

Je kunt op verschillende manieren aan je prijs komen:
- Kijken wat de concurrentie vraagt. Slecht idee, voor je het weet werkt een hele sector voor te weinig loon. Wel iets om rekening mee te houden.
- Kijken wat je klant wil betalen en zorgen dat op een of andere manier je kosten lager dan dat bedrag blijven. Ook niet het allerbeste idee.
- Kijken wat je kosten zijn. Niet te rooskleurig denken dat alles weinig tijd en geld kost want er gaan altijd ook 1000 dingen fout. Op die kosten doe je dan een marge waar jij van kunt leven. Je past opties 1 en 2 dan pas toe.

Er zijn 1001 boekhoudprogramma's. Daar vul je al je kosten en verkopen in in de juiste categorie, en dan rolt er vier keer per jaar een btw-aangifte uit. Je inkomstenbelasting zou ik door een boekhouder laten doen, net zo lang tot je er zelf vertrouwen in hebt. En dan ben je wel zo'n beetje klaar.
Als je slim bent, zorg je voor software die geschikt is voor facturatie en boekhouding tegelijk.

Ik heb nooit economie gehad op school en toch gaat het best goed. Ik kan alleen debet en credit niet uit elkaar houden :')
Ik heb international business “gestudeerd”’en zit in de verkoop en ik kan me weinig van boekhouden herinneren. :')
Siesta & Fiesta!
pi_201817473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:54 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik heb international business “gestudeerd”’en zit in de verkoop en ik kan me weinig van boekhouden herinneren. :')
Oh wacht, ik heb wel commerciële economie behaald, hbo. Bijna vergeten. Maar daar zat ook geen boekhouden bij.
Spoilers!
pi_201817500
Afvinklijstje:
geroeid
was hangt

En paddo's op het opritje op de pic gezet :D

dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:59:17 #31
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201817501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh wacht, ik heb wel commerciële economie behaald, hbo. Bijna vergeten. Maar daar zat ook geen boekhouden bij.
Helemaal niks? Dat is raar…
Siesta & Fiesta!
pi_201817559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je een simpel bedrijfje hebt dat een paar diensten of producten verkoopt, is het allemaal niet zo ingewikkeld. Het is bij ons ingewikkeld geworden doordat we ongeveer 1000 abonnementen en honderden producten/diensten (met dus voorraad) verkopen, drie administraties voeren wegens redenen en dus die steeds terugkerende clusterfuck van vof/eenmanszaak. Daarnaast zijn er bedrijfsauto's, is er een kantoorpand en allerlei fancy verzekeringen die veel bedrijven ook niet nodig hebben.
In principe zouden we de man verkopen, dus 1 product :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201817660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
In principe zouden we de man verkopen, dus 1 product :D
Heeft hij spullen nodig om zn werk te doen? Zn km vergoeding als hij ergens heen gaat. Zn werkauto. Dat soort dingen moeten boven op de man. :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201817691
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:18 schreef Tally het volgende:

[..]
Heeft hij spullen nodig om zn werk te doen? Zn km vergoeding als hij ergens heen gaat. Zn werkauto. Dat soort dingen moeten boven op de man. :P
Doe maar niet een werkauto bovenop de man. Werkauto's zijn toch wat hard en zwaar.
pi_201817701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Doe maar niet een werkauto bovenop de man. Werkauto's zijn toch wat hard en zwaar.
Is het niet zo’n krachtpatser dan? :P
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:24:05 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201817719
Ik zie in diezelfde analogie een secretaresse wel slagen @DancingPhoebe :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201817801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:24 schreef fietsie het volgende:
Ik zie in diezelfde analogie een secretaresse wel slagen @:DancingPhoebe :P
Oehoi w/ op afstand
pi_201817945
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:22 schreef Tally het volgende:

[..]
Is het niet zo’n krachtpatser dan? :P
Je kent mijn smaak een klein beetje toch :D
pi_201817954
Zon buiten na een druilerige dag 😍🌝 ff lopen!
pi_201817958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee c_/
pi_201817962
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee
Tally wel.
pi_201817965
|:)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:50:58 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201817978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Tally wel.
Tally en mannen da's een goede match toch?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:52:51 #44
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201818000
quote:

[..]
Niet kaal, of was dat Barrel?
Siesta & Fiesta!
pi_201818074
quote:

[..]
Ja die ken ik :D
pi_201818086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
Tally en mannen da's een goede match toch?
Dat past vaak heel goed *)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:13:56 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201818258
:D
pi_201818312
PENIS!
pi_201818543
Hihi Penis
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201818737
Kijk, het tafeltje voor een vriendin is af. O+ Ik vind hem best schattig. Als ze geen ruimte heeft voor een tafeltje, dan kan ze hem ook los als dienblad gebruiken.

pi_201818776
Wat knap gedaan joh!
Heb je die plantjes zelf gedroogd?
pi_201818800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:49 schreef Blues het volgende:
Wat knap gedaan joh!
Heb je die plantjes zelf gedroogd?
Ja, gewoon tussen een boek. Komen die kookboeken waar ik nooit in kijk toch nog van pas. :D
pi_201818836
Wandelfoto's hier O+

F&F / Vrije vogels #4
pi_201818849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:46 schreef Myraela het volgende:
Kijk, het tafeltje voor een vriendin is af. O+ Ik vind hem best schattig. Als ze geen ruimte heeft voor een tafeltje, dan kan ze hem ook los als dienblad gebruiken.

[ afbeelding ]
Mooi! Die tafeltjes zijn zo leuk.
pi_201818865
Yeah @Myraela hiermee kun je ook een vof of eenmanszaak oid beginnen of gewoon als freelancer _O_
Misschien kun je op de markt naast Lucky gaan staan.

Gister zag ik in een flits, dat iemand op een vergelijkbare manier de toiletvloer 🤪 had belegd met penny muntstukken. Oh ja in programma Binnenste Buiten.
Kan dat ook met deze techniek?

De stoofpeertjes staan op. Repeat: de stoofpeertjes staan al 90 minuten op. De wekker ging.
pi_201818868
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:52 schreef Blues het volgende:
Wandelfoto's hier O+

F&F / Vrije vogels #4
O+

Je inspireert me wel, ik moet ook gewoon even mijn hoofd leeg maken en naar buiten.
pi_201818897
Alleen is het stoofperensap nogal waterig.
Dat kan straks gebonden worden met maïzena toch? Hellup.
pi_201818952
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef AnneX het volgende:
Yeah @:Myraela hiermee kun je ook een vof of eenmanszaak oid beginnen of gewoon als freelancer _O_
Misschien kun je op de markt naast Lucky gaan staan.
Haha, van te voren was ik zo blij met m'n idee dat ik wel dacht van 'joh, ik kan er best een paar extra maken en kijken of iemand er eentje wil kopen.'. Maar ik ben echt te perfectionistisch en onzeker, dat werkt niet. Hier zit ook als je vanaf een bepaalde hoek kijkt en het licht er zo opvalt een streep in de epoxy. Of er valt een stofje in, of een kattenhaar of wat er ook allemaal fout kan gaan. Dat zou me echt een slecht gevoel geven als ik het dan zou verkopen. :D
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:04:49 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201818988
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:56 schreef AnneX het volgende:
Alleen is het stoofperensap nogal waterig.
Dat kan straks gebonden worden met maïzena toch? Hellup.
Ja, kan maar dat maakt het niet beter, inkoken is beter.
Ik stoof peren trouwens altijd in rode wijn, met suiker en kaneel
pi_201819012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]
O+

Je inspireert me wel, ik moet ook gewoon even mijn hoofd leeg maken en naar buiten.
Ja joh wat gek van de kat?!

Tis ff lekker hoor buiten. 18 graden _O-
pi_201819022
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef AnneX het volgende:

De stoofpeertjes staan op. Repeat: de stoofpeertjes staan al 90 minuten op. De wekker ging.
:9
Ik heb net t laatste restje stoofpeertjes van zondag in een schaaltje yoghurt opgegeten
pi_201819176
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja joh wat gek van de kat?!

Tis ff lekker hoor buiten. 18 graden _O-
Ja, konden dieren maar gewoon vertellen wat er aan de hand is.
Zit hem nu steeds in de gaten te houden en op een aanval te wachten. Even leren loslaten. Het komt als het komt. De dierenarts heeft het er ook niet over gehad dat we hem in de gaten moesten houden.

Dus even er uit :Y maar wat trek je aan met dit rare weer.....
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:24:59 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201819181
Je goede humeur!
pi_201819222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:24 schreef fietsie het volgende:
Je goede humeur!
Dan wordt het niets vandaag ben ik bang ;)
pi_201819307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het werd een flesje rodebessensap, met 2 kaneelstokjes, 3 steranijs, 3 kardemon, 2 kruidnagel, 3 el suiker.

Straks inderdaad inkoken als de peertjes gaar zijn.
pi_201819332
Zo, eerste afwijzing is binnen, wel meteen van de leukste vacature tot nu toe. En de sluitingsdatum is pas as vrijdag -O-
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:42:36 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201819355
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, eerste afwijzing is binnen, wel meteen van de leukste vacature tot nu toe. En de sluitingsdatum is pas as vrijdag -O-
Their loss.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:53:11 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201819438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik kreeg dit weekend al de vraag of ik aardappelmeel had gebruikt, ja dus.

Dus inderdaad, niet doen annex
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201819714
Zeg culvrinden. Ik zet net een nieuw binnengekomen pan op het fornuis.
Ben ik raar als ik denk dat een nieuwe pan niet dit hoort te doen als ie warm wordt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:21:13 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201819722
Is dat niet de tijdens het fabricageproces gebruikte minerale olie?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:22:41 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201819735
Zetmeel zorgt voor minder smaak, beter idd inkoken tot een geconcentreerde siroop. Heb je minder sap, maar veel smaakvoller, intensiever.
Oh, ik doe er ook vaak een citroenschil bij, geeft ook een mooi aroma. De belangrijkste reden dat ik rode wijn gebruik is omdat ik dat in huis heb, rode bessensap niet.
pi_201819738
Nee ik heb m schoongeboend, dit is rijstolie. Maar het ging me meer om de bolling.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201819758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
-O- ze weten niet wat ze mislopen
pi_201819802
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:20 schreef Vanyel het volgende:
Zeg culvrinden. Ik zet net een nieuw binnengekomen pan op het fornuis.
Ben ik raar als ik denk dat een nieuwe pan niet dit hoort te doen als ie warm wordt?
[ afbeelding ]
Dat ziet raar uit.

Ik had een dunne spaanse koekepan, die trok hol op inductie, dat werd ook niks.

[Gvd type met 2 zware biertjes is een Echternacher processie; twee aanslage voorwaartsm, eenmaal bacjspace
pi_201820052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
A en B hebben een broodbakmachine. Ze halen bij de Turk meel, want dat is goedkoper dan de molen en minder ver weg. De kwaliteit van het meel varieert dan wel meer. Gist hebben ze ook in bulk gekocht. Ze bakken gewoon heel simpel volkorenbrood. Hartstikke goedkoop.

Ik vind het brood alleen helemaal niet lekker. Het is vaak net aan de natte kant en in een broodbakmachine krijg je er geen mooie korst omheen. Het doet een beetje denken aan het "Allinson volkoren" brood van de supermarkt. Als ze er minder water in doen, wordt het niet beter, dan wordt het juist weer te droog. Ik weet niet wat het probleem precies is. A en B vinden het brood zelf lekker, en als ik daar ben kan ik een paar sneetjes supermarktbrood uit de vriezer eten want dat hebben ze altijd wel op voorraad voor als ze vergeten zijn de machine te gebruiken.

Als je eentje koopt in de kringloopwinkel zou ik letten op hoe goed het bakblik nog is. Soms kun je het bakblik vervangen als het een beetje een gangbaar merk is. De mengschoepen moeten nog soepel draaien en de anti-aanbaklaag moet nog in orde zijn. A en B hebben na een jaar hun bakblik vervangen, ze hebben een machine uit de Lidl webshop (Silvercrest merk) en daar zijn ook losse bakblikken te koop.
@DancingPhoebe
V bakt dat brood niet zelf, maar wij doen het gewoon met bloem en volkorenmeel van de ah. En omdat er hier altijd kefir wordt gebruikt ipv water, hebben wij wel degelijk een toffe korst :Y
Geen idee wat het kost in verhouding tot een super, daar heb ik al in geen jaren een brood gekocht.
pi_201820235
Ik weet niet meer wie er hier zo'n groot voorstander is van het vieren van verjaardagen, maar ik was het daar mee eens. We hebben jaren geen moeite gedaan. Nooit visite, af en toe een kado. Visite was altijd kut vanwege mijn ouders. Op mijn verjaardag hebben we iedereen net een paar dagen daarvoor gezien. En nu wonen we helemaal hier. Alle vrienden hebben kinderen dus dat is altijd gedoe met oppas. En zo zijn er nog meer excuses.

J is morgen jarig. Hij gaat met gebak naar zijn moeder. Ik heb een heus kado. Geen 'omdat je het toch nodig had-kado' maar een echt verwenkado. Er zit zelfs een papiertje omheen, met een kaart. Morgenavond gaan we uit eten. Dit weekend koken we twee dagen wat de jarige wil (gyros en pulled pork) en bakken we een taart.
Het ontbreekt alleen aan visite. J zag het niet zitten om zijn moeder en broer te moeten halen en brengen. En vrienden vragen was hem ook te veel gedoe.
Spoilers!
pi_201820370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet meer wie er hier zo'n groot voorstander is van het vieren van verjaardagen, maar ik was het daar mee eens. We hebben jaren geen moeite gedaan. Nooit visite, af en toe een kado. Visite was altijd kut vanwege mijn ouders. Op mijn verjaardag hebben we iedereen net een paar dagen daarvoor gezien. En nu wonen we helemaal hier. Alle vrienden hebben kinderen dus dat is altijd gedoe met oppas. En zo zijn er nog meer excuses.

J is morgen jarig. Hij gaat met gebak naar zijn moeder. Ik heb een heus kado. Geen 'omdat je het toch nodig had-kado' maar een echt verwenkado. Er zit zelfs een papiertje omheen, met een kaart. Morgenavond gaan we uit eten. Dit weekend koken we twee dagen wat de jarige wil (gyros en pulled pork) en bakken we een taart.
Het ontbreekt alleen aan visite. J zag het niet zitten om zijn moeder en broer te moeten halen en brengen. En vrienden vragen was hem ook te veel gedoe.
Leuk dat jullie het wel gaan vieren *O* Niks mis met jaarlijks in het zonnetje gezet te worden en stilstaan bij je geboorte :7
pi_201820416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat lees ik er in. Voor hetzelfde geld is het kaars, kikker, kleef. Je weet het gewoon niet.
Ik lees altijd kut
pi_201820479
quote:

Alleen doen waar jullie je zelf het beste bij voelen *O*
pi_201820498
quote:

Klinkt als een paar hele fijne dagen, prima verjaardagsfeestje
pi_201820678
quote:

Gewoon een leuke dag/dagen van maken, maar op je eigen manier :Y
pi_201820705
Ik had het idee om voor Halloween nog 3 poppetjes te haken. Nou is er 1 klaar, nog 2 te gaan. Denk niet dat het voor Halloween gaat lukken :+

Nandor the bat

En tussendoor ook nog een dekentje gehaakt
pi_201820845
F. is zaterdag jarig. Er is ook een cadeau waar nog wel een papier omheen moet. Beide ouders komen op bezoek en er hij wilde graag een paar vrienden over de vloer.

Ik maak altijd taart die hij wil (wordt appeltaart met banketbakkersroom en kruimel :9 (oke ik heb daar wel wat voor gelobby'd want hij zei alleen "appeltaart")) en hij mag kiezen wat hij wil eten (Chinees).
pi_201820859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:05 schreef Sarabi het volgende:
Ik had het idee om voor Halloween nog 3 poppetjes te haken. Nou is er 1 klaar, nog 2 te gaan. Denk niet dat het voor Halloween gaat lukken :+

Nandor the bat
[ afbeelding ]

En tussendoor ook nog een dekentje gehaakt
[ afbeelding ]
Schattig!
Wat voor poppetjes heb je nog meer op de planning? O+
pi_201820862
En appeltaart :9~ met kruimels :9~
pi_201820898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:18 schreef Tele6 het volgende:
En appeltaart :9~ met kruimels :9~
En een laagje banketbakkersroom onderin :9
pi_201820904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Schattig!
Wat voor poppetjes heb je nog meer op de planning? O+
Ik ben nu bezig met een green witch. En daarna nog een kat met een toverketel :)
pi_201820939
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik ben nu bezig met een green witch. En daarna nog een kat met een toverketel :)
Dat klinkt leuk! O+
Ook fijn originele figuren, niet het zoveelste spook :D
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:25:00 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201820951
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:17 schreef Lonaa het volgende:
F. is zaterdag jarig. Er is ook een cadeau waar nog wel een papier omheen moet. Beide ouders komen op bezoek en er hij wilde graag een paar vrienden over de vloer.

Ik maak altijd taart die hij wil (wordt appeltaart met banketbakkersroom en kruimel :9 (oke ik heb daar wel wat voor gelobby'd want hij zei alleen "appeltaart")) en hij mag kiezen wat hij wil eten (Chinees).
Chinese appeltaart _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201820961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat klinkt leuk! O+
Ook fijn originele figuren, niet het zoveelste spook :D
:Y

Deze ontwerpen zijn van Rokiki en ik vind ze echt veel leuker dan alle andere patronen.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:26:46 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201820978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]
:Y

Deze ontwerpen zijn van Rokiki en ik vind ze echt veel leuker dan alle andere patronen.
Superleuk, nul verstand van, nog minder feeling voor het maken ervan maar ok zwicht altijd voor gehaakte poppetjes op markten enzo. Leuk!
pi_201821205
Kwakkelpoes -O-
Poppetjes O+

Goede verjaardagsplannen met taart *O* :9

Crisp en Leonidas zijn langs geweest. Ik ben klaar voor advent. En dichtslibben :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201821224
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Superleuk, nul verstand van, nog minder feeling voor het maken ervan maar ok zwicht altijd voor gehaakte poppetjes op markten enzo. Leuk!
Ik ben er ook niet heel goed in hoor, het kan allemaal een stuk netter.
Maar ze zijn zo cute O+
pi_201821246
@Lucky_Strike De blauwader kaas schnitzel smaakt niet naar blauwader kaas. Ik hoopte dat het net zo lekker was als de blauwader kaas van Konijnenvoer , maar helaas

[ Bericht 23% gewijzigd door Kaatje1 op 19-10-2021 19:50:17 ]
pi_201821468
De koper van m'n schoenen komt tussen 19:00 en 20:00, hadden we afgesproken. Natuurlijk is ze er nog niet. :(

Hopelijk helpt dit en staat ze voor de deur zodra ik dit post :+
pi_201821474
Nee helaas. ;(
pi_201821482
Ze heeft me al betaald, dus het lijkt me wel dat ze die schoenen ook op komt halen. Zou suf zijn anders.
pi_201821505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:37 schreef Isabeau het volgende:

[..] Niks mis met jaarlijks in het zonnetje gezet te worden en stilstaan bij je geboorte :7
Mweeeeeh, ik ga mijn veertigste verjaardag toch echt volstrekt feest-, visitie- en inhetzonnetjezetloos doorbrengen binnenkort O+ Ik vind het echt loeistom, stilstaan bij m'n eigen verjaardag. Een knutsel van Günther wordt heus gewaardeerd hoor, maar daar houden we het bij voorkeur bij qua festiviteiten ^O^

Wat een zoet poppetje @Sarabi, ik ben benieuwd naar de andere twee :)

Ik heb vandaag appels geplukt in een boomgaard - was me dat even een uitermate herfstig uitje! Nou nog zes appeltaarten bakken om van de vangst van vandaag af te komen :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_201821507
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lucky_Strike De blauwader kaas schnitzel smaakt niet naar blauwader kaas. Ik hoopte dat het net zo lekker was als de blauwader kaas van Konijnenvoer , maar helaas
:{

Dat had wel moeten kunnen, vind ik. Maar supermarkten doen wel vaak te milde blauwaderkaas. Of de blauwaderkaas uit mijn vegan receptenscheurkalender: verkruimel wat nori door de vegan roomkaas heen zodat het lijkt alsof er blauwzwarte dingen doorheen lopen. Wat een onzin. :')
(de scheurkalender is sowieso teleurstellend. Gelukkig is het jaar gauw voorbij :') )
pi_201821518
Ik hoor een auto ZOU ZE HET ZIJN :s) :s)
pi_201821520
En wat een mooie maan vanavond O+ Ik zie 'm momenteel vanaf de achterbank.
pi_201821539
Lucky, kus voor J. morgen! :* :) Wat heb je voor kado? *O*
pi_201821551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:59 schreef minilot het volgende:
En wat een mooie maan vanavond O+ Ik zie 'm momenteel vanaf de achterbank.
Is 'ie helder bij jou?
Hier was de maan zojuist nogal mistig, terwijl het gister zo'n mooie heldere bijna-volle maan was.
pi_201821581
Hier is het immens vochtig buiten. Geen regen meer maar wel bewolkt. Gisteren was de maan mooier.
pi_201821630
En @Lonaa wat heb jij voor F. gekocht? *O*
Ik vind die taart-voor-een-ander-maken-traditie van @Isabeau en @Lonaa zo knus! *;
pi_201821652
Nou, daar was ze. Weg schoenen *G*
Ze kon het adres eerst niet goed vinden. Dat is ook eigenlijk niet gek.
pi_201821659
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Is 'ie helder bij jou?
Hier was de maan zojuist nogal mistig, terwijl het gister zo'n mooie heldere bijna-volle maan was.
Er dreef net een wolkje voorbij maar verder kraakhelder, hier vanaf de A16! :Y En lekker groot en geel O+ #maanreport
pi_201821679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:04 schreef minilot het volgende:
En @:Lonaa wat heb jij voor F. gekocht? *O*
Ik vind die taart-voor-een-ander-maken-traditie van @:Isabeau en @:Lonaa zo knus! *;
Is vaak ook de enige taart per jaar die ik bak :o Soms ook nog 1 voor mijn eigen verjaardag.

F. krijgt een nieuwe muis want dat wilde hij graag. Ik ben echt Heel Erg Slecht in toffe cadeau's verzinnen ;(
pi_201821705
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

F. krijgt een nieuwe muis want dat wilde hij graag. Ik ben echt Heel Erg Slecht in toffe cadeau's verzinnen ;(
Piepmuis of klikmuis? :o
pi_201821710
quote:
Ik vind die taart-voor-een-ander-maken-traditie van @:Isabeau en @:Lonaa zo knus! *;
Vooral het 'wat je maar wilt' idee :7 We proberen steeds moeilijkere/raardere taarten uit _O-
pi_201821738
Maan ook nog mooi vanaf de A15 :)
pi_201821752
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:08 schreef minilot het volgende:

[..]
Piepmuis of klikmuis? :o
Klikmuis. :+

Dora wil wel piepmuis, denk ik. :Y
pi_201821757
quote:
Vrijdag is mn.X jarig en omdat wij niet thuis zijn, bak ik zaterdag een appeltaart met heel veel herrie. Zijn lievelings…

Herrie is rozijnen, citroenzest, (het sap is er toch om de appels minder snel te laten bruinen en nog meer, waar ik nu nu niet opkom.
Hé bbroom onderin: ga ik ook eens proberen.

Van de week gelezen, dat de ouwerwetse manier is om de appelstukjes met de kaneelsuiker te carameliseren vooraf.

De appeltaart is mijn cadeau O+
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:12:13 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201821785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:05 schreef minilot het volgende:

[..]
Er dreef net een wolkje voorbij maar verder kraakhelder, hier vanaf de A16! :Y En lekker groot en geel O+ #maanreport
Ik heb een pakketje afgeleverd bij het PostNL punt en bedacht toen dat het wel erg lekker weer was, met een omweg naar huis gefietst. Zag de maan gaandeweg helderder worden :)

En toch nog 10km gefietst ipv geen beweging.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:13:50 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201821816
Ik ga zondag appeltaart (van eigen appels) en Schwarzwälder Kirsch bakken.
pi_201821832
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:10 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vrijdag is mn.X jarig en omdat wij niet thuis zijn, bak ik zaterdag een appeltaart met heel veel herrie. Zijn lievelings…

Herrie is rozijnen, citroenzest, (het sap is er toch om de appels minder snel te laten bruinen en nog meer, waar ik nu nuet opkom.
Hé bbroom onderin: ga ik ook eens proberen.

Van de week gelezen, dat de ouwerwetse manier is om de appelstukjes met de kaneelsuiker te carameliseren vooraf.
KaatjeMa appeltaart :9~
pi_201821838
Klinkt goed @AnneX en feliciteer de meneer maar van harte van me :)

J. stort zich de komende dagen ook op appeltaarten, hij houdt gewoonlijk een klassiek Holtkamp-recept aan. Ik heb wat van de oogst van vanmiddag achterovergedrukt om met Günther dit te maken:
https://smittenkitchen.com/2021/10/big-apple-crumb-cake/ :9
pi_201821856
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb een pakketje afgeleverd bij het PostNL punt en bedacht toen dat het wel erg lekker weer was, met een omweg naar huis gefietst. Zag de maan gaandeweg helderder worden :)

En toch nog 10km gefietst ipv geen beweging.
Wat goed! *O* Wat voor pakketje? :Y) #nieuwsgierigheidsmodus
pi_201821863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:09 schreef minilot het volgende:
Maan ook nog mooi vanaf de A15 :)
Rijden jullie door de Betuwe?

Hier ook een heldere maan!
pi_201821911
Onze maan is op -O-
pi_201821922
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:16 schreef AnneX het volgende:

[..]
Rijden jullie door de Betuwe?

Hier ook een heldere maan!
Nee, we kwamen van een landgoed in Lisse en toen even langs Schiphol en daarna de Burger King bij Hoofddorp en door naar huis. Erg westelijk gebleven. Mijn dorp, Alblasserdam, ligt aan de A15 :)
pi_201821924
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
KaatjeMa appeltaart :9~
Aha. # ouwerwetse moeders.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:22:59 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201822000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:05 schreef Tele6 het volgende:
Nou, daar was ze. Weg schoenen *G*
Ze kon het adres eerst niet goed vinden. Dat is ook eigenlijk niet gek.
2021 een adres niet kunnen vinden...
Wellicht helpt een vrouwelijke stem instellen op het navigatiesysteem
*Wegduik*
pi_201822076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
*Wegduik*
Vorige week een paniekerig telefoontje van de hf bezorger.
Hij kon mijn huis niet vinden.
Loop ik naar buiten en denk te weten waar hij staat.
Blijkt uiteindelijk twee dorpen verderop met zelfde straatnaam. 😂
Toen hij er was - een dik kwartier later, hebben wij hartelijk gelachen.
pi_201822143
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:19 schreef minilot het volgende:

[..]
Nee, we kwamen van een landgoed in Lisse en toen even langs Schiphol en daarna de Burger King bij Hoofddorp en door naar huis. Erg westelijk gebleven. Mijn dorp, Alblasserdam, ligt aan de A15 :)
De Keukenhof bezocht?
Als Günther in kastelen is, dan was ik verrast door Kasteel Heeswijk Dinther, een Brabants pareltje.
Daar was de familielunch bij de Barones.
pi_201822146
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga zondag appeltaart (van eigen appels) en Schwarzwälder Kirsch bakken.
Ik heb dit jaar:
• Groninger Kroon
• Lunterse Pippeling
• Schone van Boskoop (ja, ik noem ze ook zo, er wordt vanalles maar goudrenette genoem alleen maar omdat het een renette is)

Wat voor appel heb jij voor je taart?
pi_201822180
quote:

[..]
*Wegduik*
Ik woon in een straat met erg onlogische huisnummers. Sommige flats hebben elk appartement hun eigen nummer, mijn flat heeft maar vier huisnummers en letters tot en met K. Meerdere aftakkingen van de straat hebben dezelfde straatnaam, maar sommige heten anders. Zelfs de PostNL-meneer komt er niet altijd uit :')

Wat is er met een vrouwelijke stem, hoe zou dat helpen? :)
pi_201822249
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
De Keukenhof bezocht?
Als Günther in kastelen is, dan was ik verrast door Kasteel Heeswijk Dinther, een Brabanrs pareltje.
Hehe nee, de Keukenhof is - afgezien van eigenlijk überhaupt niet zo leuk - in oktober natuurlijk helemaal niet open :)

We waren hier, op Landgoed Olmenhorst:
https://www.olmenhorst.nl/

En dank voor de kasteeltip! Koter is bij vlagen into kastelen en dan gaan we uit gemakzucht eigenlijk altijd naar de Haar O+
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:39:52 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201822376
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb dit jaar:
• Groninger Kroon
• Lunterse Pippeling
• Schone van Boskoop (ja, ik noem ze ook zo, er wordt vanalles maar goudrenette genoem alleen maar omdat het een renette is)

Wat voor appel heb jij voor je taart?
Lunterse Pippeling.
De Notaris appel heb ik denk ik te enthousiast gesnoeid, daaraan zat geen vrucht.

Over reinette gesprekken, ik wil er nog een planten eigenlijk. Niet de variant uit Boskoop, maar uit het Westerwoldse gehucht Smeerling (Smeerling reinette)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:43:51 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201822449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:15 schreef minilot het volgende:

[..]
Wat goed! *O* Wat voor pakketje? :Y) #nieuwsgierigheidsmodus
Een Gossen Polysix Electric 2.
Die is op weg naar Leek.

In het graafschap Staffordshire, VK. Wel even puzzelen met adres, postcode, regio, plaats, als je nog niet eerder naar het VK hebt verstuurd.
pi_201822539
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een Gossen Polysix Electric 2.
Die is op weg naar Leek.

In het graafschap Staffordshire, VK. Wel even puzzelen met adres, postcode, regio, plaats, als je nog niet eerder naar het VK hebt verstuurd.
*googlet de dinges* Aha!

En ja, Britse adressen :9 O+

En ik bedenk net dat ik door Covid nu al langer niet in Groot-Brittannië ben geweest dan ooit eerder sinds mijn vijftiende :{ Ik mis het. -O-
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:56:53 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201822709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:47 schreef minilot het volgende:

[..]
*googlet de dinges* Aha!

En ik bedenk net dat ik door Covid nu al langer niet in Groot-Brittannië ben geweest dan ooit eerder sinds mijn vijftiende :{ Ik mis het. -O-
Een lichtmeter voor fotografie, ik vind dit model onhandig. De fabrikant bestaat nog steeds, dus ik denk dat ik die maar ga steunen en een nieuw exemplaar koop met een LCD schermpje.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:57:28 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201822725
Was jij al met de Eurostar geweest Mini?
pi_201822730
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Lunterse Pippeling.
De Notaris appel heb ik denk ik te enthousiast gesnoeid, daaraan zat geen vrucht.

Over reinette gesprekken, ik wil er nog een planten eigenlijk. Niet de variant uit Boskoop, maar uit het Westerwoldse gehucht Smeerling (Smeerling reinette)
Internet zegt dat de Pippeling een vieze stomme appel is, terwijl het een van mijn favorieten is!
Wat ik dit jaar aan Pippeling en Schone van B heb geoogst komt van laagstammetjes die geruimd worden, ze zijn onherstelbaar gemold door de schapen. Van de Lunterse P heb ik al 2 nieuwe bomen steen (1 laag, 1 hoog), de Schone van B ga ik een nieuwe voor zetten. Er kan nog wel wat bij. Is die Smeerling een aanrader? Waarom?
Zigeunerin ga ik ook weer bijplanten, ook doodgevroten en ook die wil ik weer terug.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:02:27 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_201822860
quote:

[..]
*Wegduik*
Ik weet waar de schoenen ongeveer gewoond hebben. En de navi is daar niet heel vriendelijk. En in donker de straatnamen lezen is daar ook wat lastig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:04:57 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201822937
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Internet zegt dat de Pippeling een vieze stomme appel is, terwijl het een van mijn favorieten is!
Wat ik dit jaar aan Pippeling en Schone van B heb geoogst komt van laagstammetjes die geruimd worden, ze zijn onherstelbaar gemold door de schapen. Van de Lunterse P heb ik al 2 nieuwe bomen steen (1 laag, 1 hoog), de Schone van B ga ik een nieuwe voor zetten. Er kan nog wel wat bij. Is die Smeerling een aanrader? Waarom?
Zigeunerin ga ik ook weer bijplanten, ook doodgevroten en ook die wil ik weer terug.
Ik heb geen idee of die echt lekker is of zo, maar reinette is sowieso een moesappel lijkt me. Vind het gewoon grappig zo'n appelras uit de buurt. Online kan ik er niets over vinden en alleen de Baggelhof bij jou uit de buurt heeft het ras.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:10:31 #137
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201823083
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:33 schreef minilot het volgende:

[..]
Hehe nee, de Keukenhof is - afgezien van eigenlijk überhaupt niet zo leuk - in oktober natuurlijk helemaal niet open :)

We waren hier, op Landgoed Olmenhorst:
https://www.olmenhorst.nl/

En dank voor de kasteeltip! Koter is bij vlagen into kastelen en dan gaan we uit gemakzucht eigenlijk altijd naar de Haar O+
Da’s Lisserbroek, bijna Nieuw-Vennep. Nostalgie!
Siesta & Fiesta!
pi_201823201
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:10 schreef Bramito het volgende:

[..]
Da’s Lisserbroek, bijna Nieuw-Vennep. Nostalgie!
Klopt ja! Wat voor historie heb jij daar? :Y)
pi_201823214
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lucky_Strike De blauwader kaas schnitzel smaakt niet naar blauwader kaas. Ik hoopte dat het net zo lekker was als de blauwader kaas van Konijnenvoer , maar helaas
Geen aanrader dus? Is het trouwens zo'n stuk gepaneerde kaas of zo'n soort cordon bleu van vegaspul?

@minilot, ik zal hem extra hard zoenen mede namens jou. Hij krijgt een bluetooth bouwradio. Een superstevig ding met fatsoenlijk geluid dat je probleemloos in de modder of een kuip cement kunt laten vallen. Ok, cement vast niet maar hij is gemaakt voor lomp en vies en nat.
Spoilers!
pi_201823226
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Was jij al met de Eurostar geweest Mini?
Nee. }:| ;(
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:16:08 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201823228
Ik ben ook eens in Nieuw Vennep geweest, bij een bedrijf. Als Bramito daar bekend is weet hij vast welke :+
pi_201823243
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:minilot, ik zal hem extra hard zoenen mede namens jou. Hij krijgt een bluetooth bouwradio. Een superstevig ding met fatsoenlijk geluid dat je probleemloos in de modder of een kuip cement kunt laten vallen. Ok, cement vast niet maar hij is gemaakt voor lomp en vies en nat.
:D _O_
pi_201823290
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:17 schreef minilot het volgende:

[..]
:D _O_
Het staat al jaren op de wensenlijst. Maar die dingen zijn hartstikke duur en een speakertje van de Action voldoet ook wel min of meer.

Maar nu had ik veel kadobonnen en dan zijn er ineens toch dingen mogelijk.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:22:29 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201823328
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:16 schreef minilot het volgende:

[..]
Nee. }:| ;(
Aha, als ik naar het VK ga, lijkt me dat wel een leuke manier van reizen :Y Zal vast ruimer zijn dan een vliegmachien :)
pi_201823478
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Geen aanrader dus? Is het trouwens zo'n stuk gepaneerde kaas of zo'n soort cordon bleu van vegaspul?

@:minilot, ik zal hem extra hard zoenen mede namens jou. Hij krijgt een bluetooth bouwradio. Een superstevig ding met fatsoenlijk geluid dat je probleemloos in de modder of een kuip cement kunt laten vallen. Ok, cement vast niet maar hij is gemaakt voor lomp en vies en nat.
Het laatste, er druipt wat kaasachtigs uit maar kan niet bedenken waar het naar smaakt
pi_201823483
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
De Keukenhof bezocht?
Als Günther in kastelen is, dan was ik verrast door Kasteel Heeswijk Dinther, een Brabants pareltje.
Paar bruiloften gehad daar is wel tof idd :)
pi_201823502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het laatste, er druipt wat kaasachtigs uit maar kan niet bedenken waar het naar smaakt
Dat klinkt echt smerig.
pi_201823510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik woon in een straat met erg onlogische huisnummers. Sommige flats hebben elk appartement hun eigen nummer, mijn flat heeft maar vier huisnummers en letters tot en met K. Meerdere aftakkingen van de straat hebben dezelfde straatnaam, maar sommige heten anders. Zelfs de PostNL-meneer komt er niet altijd uit :')

Wat is er met een vrouwelijke stem, hoe zou dat helpen? :)
Ik wou net zeggen.. dat is een leuke straat als je onverwachts in moet vallen voor je collega bij de post :')
pi_201823558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik wou net zeggen.. dat is een leuke straat als je onverwachts in moet vallen voor je collega bij de post :')
De meneer van Cycloon Post rijdt altijd luid vloekend en scheldend door de straat.

(Maar ik denk dat hij Tourette's heeft of zo. Hij zegt de hele tijd dezelfde dingen, tegen niemand in het bijzonder.)
pi_201823589
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Aha, als ik naar het VK ga, lijkt me dat wel een leuke manier van reizen :Y Zal vast ruimer zijn dan een vliegmachien :)
Sowieso :Y O+

Ik ben overigens al vaak zat met de trein door de tunnel naar het VK geweest hoor (is zeker aan te raden), ik dacht alleen dat je zat te doelen op die 2568990744 keer uitgestelde directe hogesnelheidstrein van Rotterdam naar Londen in plaats van met die toch wel tijd kostende overstap in Brussel. Het ging er eiiiiiindelijk van komen en toen kwam corona -O-
pi_201823596
quote:

[..]
*googlet de dinges* Aha!

Ik ook, mis mijn familie. Ik heb echt heel hard mijn portie weer nodig.

Mocht onze Loebes er volgend jaar niet meer zijn denk ik dat we die kant op gaan als het allemaal weer een beetje makkelijk kan.
pi_201823642
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik ook, mis mijn familie. Ik heb echt heel hard mijn portie weer nodig.

Mocht onze Loebes er volgend jaar niet meer zijn denk ik dat we die kant op gaan als het allemaal weer een beetje makkelijk kan.
Awww :* (Is hond mee zoveel extra gedoe?)
pi_201823650
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Aanrader :Y
Basis klasse is goed, voldoende zitruimte. Maar boek je een tandje hoger dan krijg je er een erg goede maaltijd en snackjes bij :9 En nog meer zitruimte. Ik heb nog vouchers liggen die geldig zijn t/m December, zouden we vorig jaar al inwisselen maar ik ga ze maar verlengen :')

Qua comfort en gemak vind ik het echt een pre tov vliegen. Qua reistijd scheelt het voor mij niet veel. Misschien nu wel, met de rechtstreekse Eurostar, al moet ik daarvoor ook weer eerst het halve land door reizen.

En je hoeft niet te kijken naar bagage en de vloeistofregel *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201823656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De meneer van Cycloon Post rijdt altijd luid vloekend en scheldend door de straat.

(Maar ik denk dat hij Tourette's heeft of zo. Hij zegt de hele tijd dezelfde dingen, tegen niemand in het bijzonder.)
Haha ja die heb je er ook bij natuurlijk.

Moet zeggen als mijn fiets voor de zoveelste keer omlazerd en de post weer eens gesorteerd is alsof ze het zo bij elkaar geschoven hebben ik ook weleens zin heb om echt alles bij elkaar te schelden :@
pi_201823701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:35 schreef minilot het volgende:

[..]
Awww :* (Is hond mee zoveel extra gedoe?)
naar Engeland sowieso. Allerlei quarantaine regels enzo.

Maar ik wil ook niet langer dan 3,5-4 uur met hem weg. Anders wordt het zo zielig.

Mijn vader durft na het laatste debacle niet meer op te passen voor langer dan 1 nacht.. wat begrijpelijk is
pi_201823740
@derLudolf Afgezien van fysiek reiscomfort is het ook wel erg prettig bij het met de trein naar Londen reizen, dat je middenin de stad je eindpunt hebt, in plaats van een irritant ver van de stad gelegen vliegveld.
pi_201823773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Haha ja die heb je er ook bij natuurlijk.

Moet zeggen als mijn fiets voor de zoveelste keer omlazerd en de post weer eens gesorteerd is alsof ze het zo bij elkaar geschoven hebben ik ook weleens zin heb om echt alles bij elkaar te schelden :@
Ik zou het je niet kwalijk nemen als je het deed iig. Het lijkt me een heel pittige baan. In mijn wijk wonen meer excentrieke mensen dan gewone (ik denk hier even aan de dame in haar zebraprint huispak) dus je zou niet opvallen :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:40:45 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201823781
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben ook eens in Nieuw Vennep geweest, bij een bedrijf. Als Bramito daar bekend is weet hij vast welke :+
Sterkte :P

Neuh valt wel mee. Maar ja dr is gewoon niet zo veel te doen. Er zijn een hoop huizen met een winkelcentrum uit de grond gestamd. Meer is het niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201823789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:39 schreef minilot het volgende:
@:DerLudolf Afgezien van fysiek reiscomfort is het ook wel erg prettig bij het met de trein naar Londen reizen, dat je middenin de stad je eindpunt hebt, in plaats van een irritant ver van de stad gelegen vliegveld.
Ook :Y

Na 7(!) uur vertraging konden we met bagage vanuit de trein in een taxi springen en een kwartier later bij de tweede helft van The Phantom zijn.
pi_201823823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zou het je niet kwalijk nemen als je het deed iig. Het lijkt me een heel pittige baan. In mijn wijk wonen meer excentrieke mensen dan gewone (ik denk hier even aan de dame in haar zebraprint huispak) dus je zou niet opvallen :+
Ik woon in een dorp waar nog al
Makkelijk geklaagd wordt.

Collega kreeg laatst een klacht dat de post nat was. Het had echt heel de dag staan storten van de regen..
pi_201823835
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..] Misschien nu wel, met de rechtstreekse Eurostar, al moet ik daarvoor ook weer eerst het halve land door reizen.
Ah ja, voor mij is het rechtstreeks nu echt belachelijk ideaal: ik kan gewoon op de fiets naar het opstapstation in Rotterdam! :D

Overigens blijf ik met de auto + veerpont vanaf Calais wel echt ideaal vinden voor wél in het VK maar niet in Londen moeten zijn O+ Als ik overigens in mijn eentje naar Londen ben, dan vind ik zo'n gare nachtbusreis die veertien euro voor een retourtje kost ook echt dikke prima, al heb zelfs ik daarin geen beenruimte :D
pi_201823849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Collega kreeg laatst een klacht dat de post nat was. Het had echt heel de dag staan storten van de regen..
:')
pi_201823857
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ook :Y

Na 7(!) uur vertraging konden we met bagage vanuit de trein in een taxi springen en een kwartier later bij de tweede helft van The Phantom zijn.
:D O+
pi_201823874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat en tegenvaller. Ik ga hem maar niet kopen dan.
En jij bent er nog wel vier ook _O-

Je zei dat ze niet in te vriezen zijn. Ik luister eigenlijk nooit naar zo'n voorschrift. Ik zou het gewoon proberen.
Spoilers!
pi_201823897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik woon in een dorp waar nog al
Makkelijk geklaagd wordt.

Manmanman :')
pi_201823914
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:')
Ja dat dus
pi_201823924
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je zei dat ze niet in te vriezen zijn. Ik luister eigenlijk nooit naar zo'n voorschrift. Ik zou het gewoon proberen.
Ik heb een keer gewone kaasschnitzels ingevroren en dat was een matig succes bij het bakken daarna. Ze vielen zeg maar uit elkaar.
pi_201823941
Onze postbode is een bijzondere: knul van rond de dertig, slungel die uit één en al knieën en ellebogen lijkt te bestaan en hij kijkt nooit iemand aan en hij groet nooit terug en praat sowieso niet. Of hij nou aartsverlegen is of er is iets anders loos, geen idee. Misschien moet ik postbode worden in 2022 (toch een baantje nodig) en erachter komen :Y) @Thinkk-Pinkk Vind je het afgezien van de klagers wel leuk om te doen verder? :)
pi_201823962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:43 schreef minilot het volgende:

[..]
Ah ja, voor mij is het rechtstreeks nu echt belachelijk ideaal: ik kan gewoon op de fiets naar het opstapstation in Rotterdam! :D

Overigens blijf ik met de auto + veerpont vanaf Calais wel echt ideaal vinden voor wél in het VK maar niet in Londen moeten zijn O+ Als ik overigens in mijn eentje naar Londen ben, dan vind ik zo'n gare nachtbusreis die veertien euro voor een retourtje kost ook echt dikke prima, al heb zelfs ik daarin geen beenruimte :D
Nachtbussen :X Nee, dan tel ik toch liever het dubbele neer voor een retourtje vanuit Eindhoven. Plus Stansted Express natuurlijk. Terugreizen in de tijd O+
Op boten doe ik het ook niet altijd goed. Maar idd afhankelijk van plannen en bestemming soms wel handiger.

En autorijden in de UK.. ik heb het 1 keer gedaan maar dat was geen succes. Wel zonde, want het is een prachtig land om te reizen. Maar ik ben afhankelijk van een chauffeur dan.

Eerst Noorwegen volgend jaar O+ *hoopt* Die rijden ten minste wel normaal :P
pi_201824016
Ik kan uberhaupt niet zelf autorijden maar ben gezegend met een J. die het echt hilarisch vindt om links te rijden ^O^
pi_201824018
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb een keer gewone kaasschnitzels ingevroren en dat was een matig succes bij het bakken daarna. Ze vielen zeg maar uit elkaar.
Dat ging hier best prima eigenlijk.
Spoilers!
pi_201824076
Ik vind de trein echt de allerbeste manier om naar Londen te reizen.
Ik heb nu vier keer vliegen, twee keer treinen en drie keer auto gedaan denk ik. Auto is ook geweldig voor alles behalve Londen.
Spoilers!
pi_201824096
Ik neig naar iets boeken door jullie maar ik wil pas bij minder gedoe }:|
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:57:51 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824141
G
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:54 schreef minilot het volgende:
Ik neig naar iets boeken door jullie maar ik wil pas bij minder gedoe }:|
Gedoe blijft nog echt wel even verwacht ik. Leven gaat door

Dus: boeken boeken boeken en genietonnnn
pi_201824162
Ik ging met de boot.
pi_201824276
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:47 schreef minilot het volgende:
Onze postbode is een bijzondere: knul van rond de dertig, slungel die uit één en al knieën en ellebogen lijkt te bestaan en hij kijkt nooit iemand aan en hij groet nooit terug en praat sowieso niet. Of hij nou aartsverlegen is of er is iets anders loos, geen idee. Misschien moet ik postbode worden in 2022 (toch een baantje nodig) en erachter komen :Y) @:Thinkk-Pinkk Vind je het afgezien van de klagers wel leuk om te doen verder? :)
Het werk ansich vind ik prima hoor. Lekker buiten en ik kan grotendeels zelf bepalen wanneer ik het doe binnen bepaalde kaders natuurlijk (voor mij de reden om dit werk te doen)

PostNL zelf blijft een wat vreemd bedrijf. Maar
daar trek ik mij niet zoveel van aan haha. En het hangt ook sterk bankje teamleider af. De mensen die onze planning doen zijn wel echt top lui.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:05:42 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_201824300
Londen. Twee keer geweest ooit lang geleden. Beide keren vliegen. Zou eigenlijk wel weer een keertje daar naartoe kunnen gaan.
En langzaamaan gaat de rest van de wereld ook weer open. Er komen goede berichten uit Thailand. *O*
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:06:09 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201824308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:40 schreef borisz het volgende:

[..]
Sterkte :P

Neuh valt wel mee. Maar ja dr is gewoon niet zo veel te doen. Er zijn een hoop huizen met een winkelcentrum uit de grond gestamd. Meer is het niet.
Het was best een interessant bezoek, was een uitje vanuit de studievereniging. Ik zal het verhaal over de pendelstrooier en de museumachtige productielijn achterwege laten :+
pi_201824316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Manmanman :')
Ja daar kan je echt helemaal niks mee.
pi_201824335
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging met de boot.
Jahee ik ging naar bed maar nou zit dit in mijn hoofd :')
pi_201824342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Het werk ansich vind ik prima hoor. Lekker buiten en ik kan grotendeels zelf bepalen wanneer ik het doe binnen bepaalde kaders natuurlijk (voor mij de reden om dit werk te doen)

PostNL zelf blijft een wat vreemd bedrijf. Maar
daar trek ik mij niet zoveel van aan haha. En het hangt ook sterk bankje teamleider af. De mensen die onze planning doen zijn wel echt top lui.
Dank voor inkijkje! :)
pi_201824370
Ik vind pendelstrooier heel mooi en verfijnd klinken, als een instrumentje van een klokkenmaker, maar ik heb gegoogled en nou ben ik teleurgesteld :D
Enfin, op naar bed!
pi_201824372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:50 schreef minilot het volgende:
Ik kan uberhaupt niet zelf autorijden maar ben gezegend met een J. die het echt hilarisch vindt om links te rijden ^O^
Wij willen volgend jaar die kant op maar zijn allebei nog niet overtuigd van dat links rijden. Ben echt bang dat je steeds aan de verkeerde kant gaat rijden.
pi_201824375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:07 schreef minilot het volgende:

[..]
Dank voor inkijkje! :)
Mocht je echt interesse hebben DM mij dan :)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:10:21 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824392
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:06 schreef minilot het volgende:

[..]
+1
Toevallig zat het gisteren ook al in mijn hoofd toen iemand een post op LinkedIn plaatste over een MRI op ene boot en ik me nog net kon inhouden te reageren met die video :+
pi_201824395
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:57 schreef Molo het volgende:
G
[..]
Gedoe blijft nog echt wel even verwacht ik. Leven gaat door

Dus: boeken boeken boeken en genietonnnn
Als volgend jaar nog steeds gedoe is (maar doenbaar, want ik wil dan ook vakantie vieren) dan ga ik Londen boeken :Y

Dit jaar niet meer. Maar daar koos ik al voor toen ik een week of twee geleden weer in de kittenkinders ging zitten :P
pi_201824400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Mocht je echt interesse hebben DM mij dan :)
Het staat wel op mijn shortlist ja, voor als werken bij de ijssalon niks zou worden :) En merci, ik zal het onthouden ^O^
pi_201824408
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als volgend jaar nog steeds gedoe is (maar doenbaar, want ik wil dan ook vakantie vieren) dan ga ik Londen boeken :Y

Dit ja.
pi_201824410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wij willen volgend jaar die kant op maar zijn allebei nog niet overtuigd van dat links rijden. Ben echt bang dat je steeds aan de verkeerde kant gaat rijden.
Dat gaat eigenlijk heel automatisch. Het is vooral even opletten als je weer rechts moet rijden omdat je in je hoofd de hele tijd zit van links rijden, links, links , links
pi_201824425
Ik wil naar the cursed child in Londen.
pi_201824462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:10 schreef minilot het volgende:

[..]
Het staat wel op mijn shortlist ja, voor als werken bij de ijssalon niks zou worden :) En merci, ik zal het onthouden ^O^
Nou we zoeken personeel zat
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:14:34 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_201824497
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:06 schreef minilot het volgende:

[..]
Vervangen door een trein?
pi_201824503
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is niet echt heel vies, maar onbestemd
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:15:00 #194
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201824520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:14 schreef minilot het volgende:

[..]
Klopt ja! Wat voor historie heb jij daar? :Y)
Een deel van mijn jeugd een dorp verderop doorgebracht.
Siesta & Fiesta!
pi_201824526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dat gaat eigenlijk heel automatisch. Het is vooral even opletten als je weer rechts niet rijden omdat je in je hoofd de hele tijd zit van links rijden, links, links , links
Rotondes! :X
Rijden op de snelweg was ook een dingetje. Lekker doorrijden, kletsen en er opeens achter komen dat je aan de verkeerde kant aan het inhalen bent :@

En ik vond het gewoon écht niet fijn dat mijn blinde kant opeens aan de wegkant zat, ipv aan de stoepkant. Kwestie van aanwennen natuurlijk. Als ik had leren rijden in de UK was het vast geen enkel probleem geweest. Maar er is een reden dat ik met fietsen altijd aan de binnenkant wil.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:17:20 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201824583
Overigens wel bewust een treinvakantie geboekt over twee weken.
Vliegtuig (naar de zon) wel overwogen. Toch gekozen voor een tripje dichtbij :)

En Londen was 2007.... Kortom een bezoekje die kant op mag wel weer. Als ik de vliegtuig pak wel naar Heathrow en niet Stansted :P
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:19:14 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824618
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit jaar niet meer. Maar daar koos ik al voor toen ik een week of twee geleden weer in de kittenkinders ging zitten :P
Je bent wel alweer weggeweest toch?

UK is wel meer gedoe dan Europa natuurlijk, maar moet zeggen dat ik inmiddels gewoon echt geen hol meer van aan trek en er weer op uit wil en ga.

Volgende vijf buitenlandse bestemmingen zijn al gepland iig
pi_201824636
Paar weken geleden in Italië ging prima. Ze scannen wel bij bijna alles je code. Maar dat ging allemaal heel soepel.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:20:28 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824637
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Rijden op de snelweg was ook een dingetje. Lekker doorrijden, kletsen en er opeens achter komen dat je aan de verkeerde kant aan het inhalen bent :@

En ik vond het gewoon écht niet fijn dat mijn blinde kant opeens aan de wegkant zat, ipv aan de stoepkant. Kwestie van aanwennen natuurlijk. Als ik had leren rijden in de UK was het vast geen enkel probleem geweest. Maar er is een reden dat ik met fietsen altijd aan de binnenkant wil.
Dat lijkt me ook wel echt megaveel enger dan met twee werkende ogen. Kan me dat heel goed voorstellen
pi_201824701
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dat gaat eigenlijk heel automatisch. Het is vooral even opletten als je weer rechts moet rijden omdat je in je hoofd de hele tijd zit van links rijden, links, links , links
Ja, dat zaten we ook al te denken :D
Achja we gaan het gewoon doen, komt vast goed.
pi_201824710
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Je bent wel alweer weggeweest toch?

UK is wel meer gedoe dan Europa natuurlijk, maar moet zeggen dat ik inmiddels gewoon echt geen hol meer van aan trek en er weer op uit wil en ga.

Volgende vijf buitenlandse bestemmingen zijn al gepland iig
Tuulk ben ik weggeweest B-)
Weekend Zeeland, rondje Nederland met de camper.

En dawast :+

Voor dit jaar is de behoefte alweer bevredigd, volgend jaar de grens over voor andere zaken dan tanken.
pi_201824713
quote:

[..]
*googlet de dinges* Aha!

Wij willen ook zo graag die kant eens op O+
pi_201824721
N
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar dat maakt het natuurlijk ook lastiger.
pi_201824772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
N
[..]
Maar dat maakt het natuurlijk ook lastiger.
Zeker. Hadden we ook rekening mee gehouden.

Gelukkig twee andere chauffeurs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:28:41 #205
63722 z80
I fink you freaky
pi_201824830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:17 schreef borisz het volgende:
Overigens wel bewust een treinvakantie geboekt over twee weken.
Vliegtuig (naar de zon) wel overwogen. Toch gekozen voor een tripje dichtbij :)

En Londen was 2007.... Kortom een bezoekje die kant op mag wel weer. Als ik de vliegtuig pak wel naar Heathrow en niet Stansted :P
Denemarken was ook een heel bewuste keuze. Binnen de EU en indien er iets fout zou gaan snel weer thuis.
Maar het begint toch weer te kriebelen. Wat langer en verder weg. En aangezien er steeds meer collega's ook weer op stap gaan valt ook die belemmering weg.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:29:08 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824847
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tuulk ben ik weggeweest B-)
Weekend Zeeland, rondje Nederland met de camper.

En dawast :+

Voor dit jaar is de behoefte alweer bevredigd, volgend jaar de grens over voor andere zaken dan tanken.
Oh ik dacht dat jij nog op een boot ergens had gezeten maar geen idee meer wanneer dat was

Tijdslijnen lopen echt heel vreemd door elkaar in mijn hoofd sinds corona 8)7
pi_201824910
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zeker. Hadden we ook rekening mee gehouden.

Gelukkig twee andere chauffeurs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is bijzonder knap :+
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:30:58 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Denemarken was ook een heel bewuste keuze. Binnen de EU en indien er iets fout zou gaan snel weer thuis.
Maar het begint toch weer te kriebelen. Wat langer en verder weg. En aangezien er steeds meer collega's ook weer op stap gaan valt ook die belemmering weg.
Ja was hier ook. Strikt beleid, vond ik ok tot half jaar terug ongeveer.
Toen ging mijn manager ook weer overal heen dus ik dacht 'okido, prrrrrima, dan gaat Molo ook gewoon weer'
pi_201824922
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat jij nog op een boot ergens had gezeten maar geen idee meer wanneer dat was

Tijdslijnen lopen echt heel vreemd door elkaar in mijn hoofd sinds corona 8)7
Hurtigruten of Malta? Beiden ruim drie jaar geleden. Drie jaar :'(
Of Friesland, maar dat is nog langer geleden.

Had ik al gezegd dat ik slecht op boten ben? Maar… boten O+
pi_201824954
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dat is bijzonder knap :+
Danku 8-) Scheelde wel gedoe want toen hoefden we niet meer na te denken of we een reserveband hadden en hoe we die konden wisselen. Want het was al kansloos _O-
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:33:08 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201824966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hurtigruten of Malta? Beiden ruim drie jaar geleden. Drie jaar :'(
Of Friesland, maar dat is nog langer geleden.

Malta, maar jezus, drie jaar terug al :o
pi_201825099
Cat jij had toch ook op zo'n Doerak een vaar vakantie gedaan?
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:40:00 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825113
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen idee hoe ik op boten op zee ben. Dat weerhoudt me ook bijvoorbeeld ook om niet eens te gaan zeevissen. Bang dat ik geld betaal om te hele dag over de reling te hangen en de vissen te voeren :D
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:40:50 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201825131
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen idee hoe ik op boten op zee ben. Dat weerhoudt me ook bijvoorbeeld ook om niet eens te gaan zeevissen. Bang dat ik geld betaal om te hele dag over de reling te hangen en de vissen te voeren :D
Leuk man, je eigen kabeljauw vangen _O_
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:41:11 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825140
Ik denk steeds vaker aan een tripje Tsjernobyl :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:42:49 #216
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201825169
Maarre

Wedstrijdje he? :+
pi_201825179
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:39 schreef Blues het volgende:
Cat jij had toch ook op zo'n Doerak een vaar vakantie gedaan?
Klopt, dat was Friesland. Inmiddels tienduizendmiljoen (7, gok ik?) jaar geleden.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:44:34 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201825210
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Doen
pi_201825219
quote:

[..]
Been there, done that. Met walvis kijken dan.
Ziek als een hond, en de walvissen lieten zich niet zien :(

Dus dat soort excursies doe ik nu niet meer. Mar het weerhield me er niet van het te proberen. Want als het wél goed gaat, heb je natuurlijk een topdag. Want O+ varen O+
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:45:10 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825221
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Leuk man, je eigen kabeljauw vangen _O_
Meestal is het vissen op makreel dacht ik, daar heb ik niet zo dol op. Speelt ook mee dat ik niet zo enthousiast ben.

En noem me verwend hoor, ik heb liever goedkopere kabeljauw-achtigen als heek, wijting en schelvis :+
pi_201825236
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Check! Vriendin wil daar ook heen en we hadden redelijk omlijnde plannen. Maar toen kreeg ze een relatie en daarna kwam de Kerona en nu zit alles in de ijskast.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:46:21 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201825242
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Meestal is het vissen op makreel dacht ik, daar heb ik niet zo dol op. Speelt ook mee dat ik niet zo enthousiast ben.

En noem me verwend hoor, ik heb liever goedkopere kabeljauw-achtigen als heek, wijting en schelvis :+
Oh dit was in Zweden, lag iig kabeljauw op mijn bord die avond :P

Vanaf Scheveningen moet ik ook nog eens regelen
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:46:49 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825254
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:42 schreef borisz het volgende:
Maarre
[ afbeelding ]
Zo, dat had ik niet verwacht :o
pi_201825288
quote:
Maarre
[ afbeelding ]
Wat zie ik hier?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:50:12 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201825309
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zo, dat had ik niet verwacht :o
Moet nu wel een Fussballbiergarten zien te vinden in Keulen. Voor de 'return' van deze wedstrijd :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat zie ik hier?
Een heerlijke wedstrijd van Ajax tegen Dortmund. 4-0.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:55:32 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825418
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:50 schreef borisz het volgende:

[..]
Moet nu wel een Fussballbiergarten zien te vinden in Keulen. Voor de 'return' van deze wedstrijd :P
Mwoah, met zo'n uitslag is het niet heel spannend meer toch? ;) Er zal vast ergens iets te vinden zijn in zo'n stad. Ga je nog Kölsch drinken bij Gaffel?
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:56:36 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825434
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh dit was in Zweden, lag iig kabeljauw op mijn bord die avond :P

Vanaf Scheveningen moet ik ook nog eens regelen
FOK! uitje :D
pi_201825495
quote:
Maarre
[ afbeelding ]
Wow.

En zet: bedankt voor de Kings singers. Ook weer eens gehoord.

@Lonaa hoe staat het met de schouder nu? Er zou toch een deskundige naar kijken?

Welterusten allen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:00:46 #229
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201825496
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Mwoah, met zo'n uitslag is het niet heel spannend meer toch? ;) Er zal vast ergens iets te vinden zijn in zo'n stad. Ga je nog Kölsch drinken bij Gaffel?
Nog niks gepland. Kölsch drinken zal vast wel gebeuren :P
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:01:59 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201825509
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kun je best organiseren voor wie wil
pi_201825592
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik houd de tassen wel vast. Op de wal.
pi_201825619
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik help je ;)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:14:36 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825658
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je best organiseren voor wie wil
Hehe, nou als de mensen die animo hebben even een +1 geven op deze post :) Wie weet
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:15:52 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825674
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Misschien kun je algen en zeekraal verzamelen met de @Candaasje en @Tele6 :P
pi_201825687
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hehe, nou als de mensen die animo hebben even een +1 geven op deze post :) Wie weet
Het lijkt me supertof maar ik zie ook wel nadelen. Nacht doorhalen, slaapadres regelen, visingewanden, mogelijk kotsen. En toch, het lijkt me wel een gave ervaring.
Spoilers!
pi_201825702
Een vriend van ons gaat regelmatig zeevissen, op zeebaars. Maar dat is gewoon met een idioot grote hengel en een krat bier op het strand zitten.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:20:26 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201825719
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het lijkt me supertof maar ik zie ook wel nadelen. Nacht doorhalen, slaapadres regelen, visingewanden, mogelijk kotsen. En toch, het lijkt me wel een gave ervaring.
Had even zitten kijken, ¤45 de man vanaf Scheveningen. 8u afvaart.
http://www.rederijvrolijk.nl/

Valt nog mee. Als je dan flink wat vis mee naar huis hebt kan het misschien nog uit ook :D

[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 19-10-2021 23:27:07 ]
pi_201825881
Ik moet niks uit de zee :+
pi_201825946
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Valt nog mee. Als je dan flink wat vis mee naar huis hebt kan het misschien nog uit ook :D
Oh dat valt mee inderdaad. Scheveningen is ook wel aan te rijden.
Spoilers!
pi_201825975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet niks uit de zee water :+
pi_201825982
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh dat valt mee inderdaad. Scheveningen is ook wel aan te rijden.
Het is nog overdag ook! Ik dacht dat men dat 's nachts deed.

Nou, dan moeten we dat maar een keer doen Ludolf. J wil ook graag mee natuurlijk.
Spoilers!
pi_201826084
Wat heb ik nou weer gezegd :o
Spoilers!
pi_201826099
quote:
Ik heb een keer een boottochtje gedaan incl picknick en ik was de enige van ons groepje die niet over de railing hing :+ Dus ik kon genieten van de dolfijnen O+

En vorige week paspoort gehaald, dus ik kan weer naar de UK *O* (daar is het paspoort voor :') ).
pi_201826934
Ik pas ook even. Maar dat is vast geen verrassing ;)

Naar van poezel @Sarabi . Heel begrijpelijk dat je hem nu extra in de smiezen houdt. Wel fijn dat 'ie verder kerngezond bleek bij de DA :Y .

Vroeg :O

Nog een bezichtiging aangevraagd van een huis dat ik echt heel leuk vind qua indeling/ligging, maar wat qua vraagprijs al aan onze max zit. Dus ik moet me er maar op instellen dat het uiteindelijk niks wordt, want er klapt vast wel weer iemand ver heen met een klein fortuin*. Maar wie niet waagt.... 8-)

*Als we al mogen bezichtigen natuurlijk
  woensdag 20 oktober 2021 @ 06:51:51 #245
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201827041
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:16 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee :?
Siesta & Fiesta!
pi_201827134
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:00 schreef AnneX het volgende:
@Lonaa hoe staat het met de schouder nu? Er zou toch een deskundige naar kijken?

Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met 'een deskundige', ik ga naar de fysio. Die behandelt.

Het gaat, er is nog steeds wel iets kapot/overbelast/ontstoken.
pi_201827146
Moggeeeeeeh! *knuffelt Lonaaschouder*
pi_201827149
Snot overal. Straks lekker trainen :') Dex&Dora uitlaten en boodschappen.
F. is weer weg dus vanavond kaasschnitzels met broccoli.

Oh, ik ga wel mee zeevissen trouwens. Boot O+
pi_201827151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:15 schreef minilot het volgende:
Moggeeeeeeh! *knuffelt Lonaaschouder*
Wel zachtjes, anders doet zeer. ;( :*
pi_201827153
Ik denk ook dat vandaag de dag is voor de oliebol van de kermis :9
pi_201827154
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik pas ook even.
Dit :Y Duimen voor de bezichtiging! *O*
pi_201827159
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wel zachtjes, anders doet zeer. ;( :*
De goeie kant dan en dat -ie het doorgeeft aan de kapotte :*

Hier ook olieboldag :Y *boks*
pi_201827191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:17 schreef minilot het volgende:

[..]
De goeie kant dan en dat -ie het doorgeeft aan de kapotte :*

Hier ook olieboldag :Y *boks*
olieboks *O*

Jij ook kermis?
pi_201827218
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]
olieboks *O*

Jij ook kermis?
Nee, kraam op dorpsplein :)

Deze :') https://www.alblasserdams(...)en-oliebollenbakker/
pi_201827265
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Nee, kraam op dorpsplein :)

Deze :') https://www.alblasserdams(...)en-oliebollenbakker/
Top :')
pi_201827315
London O+
Nu wil ik ook weer. Is de huidige eis nog quarantaine of enkel veel testen?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:09:24 #257
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201827438
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk ook dat vandaag de dag is voor de oliebol van de kermis :9
Omg ik wil oliebol! O+
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:10:31 #258
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201827446
Ik wil gewoon naar Nieuw zeeland!
Ticket is helaas net geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij ;(
Geld wel al terug *O*

Maar sip ;(
pi_201827472
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:46 schreef Tuindier het volgende:
London O+
Nu wil ik ook weer. Is de huidige eis nog quarantaine of enkel veel testen?
hmm testen op dag 2 daar en testen voor je naar huis gaat. Dat is wel wat veel moeite nog voor een weekendje London.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:21:42 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827527
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:10 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil gewoon naar Nieuw zeeland!
Ticket is helaas net geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij ;(
Geld wel al terug *O*

Maar sip ;(
Ach damn, hoe lang zou je gaan? Het voorjaar begint daar nu net.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:22:43 #261
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201827533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ach damn, hoe lang zou je gaan? Het voorjaar begint daar nu net.
4 weken vanaf half december. Mja land zit dicht dus was ook geen optie, maar toch, nu is het echt ;(
pi_201827545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
4 weken vanaf half december. Mja land zit dicht dus was ook geen optie, maar toch, nu is het echt ;(
Balen hoor! -O- Ga je naar elders, als alternatief?
pi_201827552
Hardlooplijst van vannacht mooi in Halloweenthema :9 Was fijn hollen! O+

woensdag 20 oktober 2021 @ 08:26:09 #264
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Spaar je vakantie op en ga volgend jaar 6-8 weken, het loont dan nog meer.
Jaren geleden daar vrienden bezocht, een wine tour gemaakt en verder rondgereisd. Was 6 weken en vooral het zuid eiland. Heerlijk. Willen ook nog een keer zo het noord eiland doen.
Half December tot half Januari is wel de piek van het tourismeseizoen.
pi_201827569
Huuuuu, zés weken van huis -O- *huiver*
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:29:02 #266
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201827579
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:24 schreef minilot het volgende:

[..]
Balen hoor! -O- Ga je naar elders, als alternatief?
Nee had gelukkig met werk al afgesproken dat ik onder voorbehoud vrij was, dus ik ga dan lekker ergens anders heen in het voorjaar ofzo. In de winter zijn de opties zo beperkt.
Volgende maand nog wel Sevilla *O*
pi_201827581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jaren geleden daar vrienden bezocht, een wine tour gemaakt en verder rondgereisd. Was 6 weken en vooral het zuid eiland. Heerlijk. Willen ook nog een keer zo het noord eiland doen.
Hoe is het Jan, huis niet meer Onderwater?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:30:10 #268
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:27 schreef minilot het volgende:
Voor mijn werk was ik bij voormalige werkgever soms maanden van huis. Niets voor jou dus?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:30:28 #269
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201827593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De dagen sparen we zeker op, maar meer dan 4 weken in onze piek drukte vrij nemen wordt denk ik lastig helaas.
We gaan gewoon van het voorjaar paar weken iets leuks doen in Europa *O*
pi_201827611
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor mijn werk was ik bij voormalige werkgever soms maanden van huis. Niets voor jou dus?
Nee joh! Bij langer dan een week uit mijn holletje word ik intens ongelukkig :{w #heimweetrut
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:34:04 #271
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827630
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:29 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Hoe is het Jan, huis niet meer Onderwater?
Was niet leuk, maar goed, Maandag was het lek en de kortsluiting gevonden, gelukkig was het een flink lek waardoor het dus gelijk gemerkt hebben, als het een klein lek was geweest had het heel erg lang kunnen lekken en de muren hadden dan vol met water gezeten.
Verzekering betaald alles, al met al met een sisser afgelopen.
pi_201827653
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Was niet leuk, maar goed, Maandag was het lek en de kortsluiting gevonden, gelukkig was het een flink lek waardoor het dus gelijk gemerkt hebben, als het een klein lek was geweest had het heel erg lang kunnen lekken en de muren hadden dan vol met water gezeten.
Phew, dat had erger kunnen aflopen dus! :o
pi_201827654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Was niet lullig bedoeld, maar ik vond je naam zo toepasselijk.
Fijn dat het nu lijkt mee te vallen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:38:42 #274
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:32 schreef minilot het volgende:

[..]
Nee joh! Bij langer dan een week uit mijn holletje word ik intens ongelukkig :{w #heimweetrut
Als je maar gelukkig bent.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:42:41 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:36 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Was niet lullig bedoeld, maar ik vond je naam zo toepasselijk.
Fijn dat het nu lijkt mee te vallen.
Dat begreep ik, maar het water van de muur zien lopen in straaltjes, god weet waar het allemaal blijft, is geen fijn gevoel. Gelukkig hield het snel op nadat ik de verdeelkraan van de bovenverdieping dicht gedraaid had. Degene die het huis heeft laten bouwen was gelukkig zo slim het water van boven en beneden etage en van de warm water voorziening elk apart aan de hoofdkraan aan te sluiten met elk een eigen kraan ertussen.
pi_201827815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je maar gelukkig bent.
Wanstaltig gelukkig! :Y :)

Zijn er nog spullen/meubels reddeloos verloren gegaan door waterschade? :*

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 20-10-2021 08:59:19 ]
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:54:30 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201827842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:52 schreef minilot het volgende:

[..]
Wanstaltig gelukkig :)

Zijn er nog spullen/meubels reddeloos verloren gegaan door waterschade? :*
Ja, het tapijt boven, wat er volgende week sowieso uit zou gaan voor het leggen van vinyl.
pi_201827881
Nog van gister:
Günther in de boomgaard, appeltaart, appelbonbonnetjes :9
SPOILER
Wel een herfstvakantieaanrader :Y :9
pi_201827886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, het tapijt boven, wat er volgende week sowieso uit zou gaan voor het leggen van vinyl.
Geluk bij een ongeluk!
pi_201827942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:27 schreef minilot het volgende:
Dit :D
pi_201827958
Weer eens 2 uurtjes werken met een pauze in het stiltecentrum O+
pi_201827994
Omg zusjes Isa, ik moet ook mn paspoort nog regelen:D het stokt een beetje op mn pasfoto. Ik ben heel content met mn huidige, waarvoor ik een kleine 14 uur in de grime heb gezeten, om te voorkomen dat ik weer 10 jaar als Rosanne Barr door het leven moest. Daar gaat het nu een beetje mis, alle tijd, maar zo geen zin :')

Ik vind de boot naar UK vooral relaxed, doe ik altijd met de man. Maar met trein of vliegtuig vind ik net iets meer sjeu hebben en dat is met vrienden de voorkeur. Ik kom ook altijd achterlijk vroeg zodat ik decadent bubbels kan drinken en pretenderen dat het allemaal katsluxe gaat zijn, wat me bij de boot zelfs met mijn inlevingsvermogen niet lukt :D

En god die ochtendtoeters, nog 7 weken gedesoriënteerd door die brute wake up call :r en dan in 3 minuten alles in je tas schuiven en nog -wat is het?- 3 uur overhebben voor je naar je waggie mag. Wat iiiiis dat mensen.
pi_201828036
Oh wacht, we zijn de laatste keer met de boot geweest. Dan heb ik wel alle mogelijke aanvliegroutes naar Engeland gehad ^O^
Spoilers!
pi_201828288
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201828304
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:22 schreef Candaasje het volgende:
Naar van poezel @:Sarabi . Heel begrijpelijk dat je hem nu extra in de smiezen houdt. Wel fijn dat 'ie verder kerngezond bleek bij de DA :Y .

Vanmiddag wel even op bezoek bij vrienden. Voel me een beetje schuldig maar kan hem toch niet 24/7 in de gaten houden.
pi_201828305
Môgge
pi_201828345
Goedemorgen:)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:44:49 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201828363
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die doet mn broertje met regelmaat met klanten, ik kan wel eens vragen of ze nog wel iets vangen.

Wij gingen voorheen meestal met de MS Tender uit Lauwersoog, en dan voor de Deense kust vissen... maar dan ben je 48 uur onder de pannen
pi_201828366
Ik las alles mee en vergat de helft. @PdeHoog jouw fotografeerboottocht klonk erg leuk!
En veel plezier op werk vandaag @Blues!

Verwijzing naar poli sportgerelateerde hersenschuddingen lijkt huisarts goed idee. Ik word donderdag of vrijdag door poli assistente gebeld om wat meer info te krijgen en of zij iets voor me kunnen betekenen en op welke termijn.
Ik mag toch hopen dat ze me idd kunnen helpen, en beetje snel.. staat zelf op hun site dat het bij de 15% die langer dan 10 dagen klachten houden belangrijk is om goed te begeleiden om langdurig aanhoudende klachten te voorkomen.
Het ging gisteren al wel wat beter, maar ik merk wel dat het zeker nog niet zoals normaal gaat. Het is vooral dat ik niet meer de hele dag hoofdpijn had en misselijk was zoals maandag, maar da's niet echt de juiste benchmark natuurlijk.

Vandaag drie dingen op de planning: aanpassingen maken op basis van feedback in drie documenten, een meeting met collega over dat project en in m'n mailbox even bekijken welke dingen ik echt vandaag of deze week op moet reageren en wat ik tot na het weekend kan laten liggen. En ik ga aan collega ook even vragen of zij weet hoe ik bij bedrijfsarts komt/hoe het met project financiën zit als ik (gedeeltelijk) ziekgemeld word, want de volle uren maken lukt me gewoon echt niet nu.
pi_201828377
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:58 schreef minilot het volgende:
Nog van gister:
Günther in de boomgaard, appeltaart, appelbonbonnetjes :9
SPOILER
Wel een herfstvakantieaanrader :Y :9
Cute. O+ Lijkt me een lekker dagje.
pi_201828380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las alles mee en vergat de helft. @:PdeHoog jouw fotografeerboottocht klonk erg leuk!
En veel plezier op werk vandaag @:Blues!

Verwijzing naar poli sportgerelateerde hersenschuddingen lijkt huisarts goed idee. Ik word donderdag of vrijdag door poli assistente gebeld om wat meer info te krijgen en of zij iets voor me kunnen betekenen en op welke termijn.
Ik mag toch hopen dat ze me idd kunnen helpen, en beetje snel.. staat zelf op hun site dat het bij de 15% die langer dan 10 dagen klachten houden belangrijk is om goed te begeleiden om langdurig aanhoudende klachten te voorkomen.
Het ging gisteren al wel wat beter, maar ik merk wel dat het zeker nog niet zoals normaal gaat. Het is vooral dat ik niet meer de hele dag hoofdpijn had en misselijk was zoals maandag, maar da's niet echt de juiste benchmark natuurlijk.

Vandaag drie dingen op de planning: aanpassingen maken op basis van feedback in drie documenten, een meeting met collega over dat project en in m'n mailbox even bekijken welke dingen ik echt vandaag of deze week op moet reageren en wat ik tot na het weekend kan laten liggen. En ik ga aan collega ook even vragen of zij weet hoe ik bij bedrijfsarts komt/hoe het met project financiën zit als ik (gedeeltelijk) ziekgemeld word, want de volle uren maken lukt me gewoon echt niet nu.
Maakt dat werkelijk uit? Je bent toch gewoon ziek?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:56:01 #292
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201828462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las alles mee en vergat de helft. @:PdeHoog jouw fotografeerboottocht klonk erg leuk!
En veel plezier op werk vandaag @:Blues!

Dat laatste is toch niet van belang?
Voor zover ik weet moet je met een hersenschudding echt rust nemen, en juist ook rust van beeldschermen.
Zou echt even aan jezelf denken nu hoor.
pi_201828479
@vlindertje89 je bent toch ziek? Dan kan je niet werken. Stel je krijgt een blindedarmontsteking dan ben je toch ook een tijd uit de running? Dit nu ook
  Moderator woensdag 20 oktober 2021 @ 10:00:29 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201828522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omg zusjes Isa, ik moet ook mn paspoort nog regelen:D het stokt een beetje op mn pasfoto. Ik ben heel content met mn huidige, waarvoor ik een kleine 14 uur in de grime heb gezeten, om te voorkomen dat ik weer 10 jaar als Rosanne Barr door het leven moest. Daar gaat het nu een beetje mis, alle tijd, maar zo geen zin :')

Ik sta "ik mag niet lachen? Nou hier heb je een foto waarbij ik absoluut niet lach" op mijn nieuwe rijbewijs. Ongeschoren ook. Als de foto technisch goedgekeurd is vind ik het best
pi_201828523
Vlindertje, wanneer laat je los dat dingen niet zonder jou kunnen?

Allesallesalles, werkelijk alles, kan zonder jou.

SPOILER
pi_201828566
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik sta "ik mag niet lachen? Nou hier heb je een foto waarbij ik absoluut niet lach" op mijn nieuwe rijbewijs. Ongeschoren ook. Als de foto technisch goedgekeurd is vind ik het best
O ja nee, ik heb de lat sinds mn vorige ronde wel echt hoger gelegd. Het is in het licht van de eeuwigheid allemaal maar onzin natuurlijk, maar ik vind het toch wel prettig dat ik me niet hoef te generen als ik mn id moet laten wapperen. Nu was het ook genant, maar meer de andere kant op. Eerst was het "nee ja nee ja, rationeel weet ik ook wel dat ik geen pluizige aardappel ben, maar mn ID zegt van wel" en nu is het "nee ja nee ja, rationel weet ik ook wel dat ik geen supermodel ben, maar mn ID zegt van wel". Wel Ashley Graham dan, maar heej, potatoes cant be choosers ¯\_(ツ)_/¯

En ik vind meer Mona Lisa en minder Aileen Wuornos qua niet lachen ook wel een investerinkje waard voor iets dat 10 jaar relevant blijft.
pi_201828770
Oh ik bedoelde ook niet dat ik me anders niet ziek meld hoor - meer dat ik wil weten of dat betekent dat er geld 'vrij komt' om een extra persoon wat werk over te laten nemen, of dat ik dat met mijn directe collega en onderzoeksassistent moet oplossen. Word vandaag aangemeld bij de bedrijfsarts en stuur vanmiddag ziekmelding in, moet alleen nog even kijken voor hoeveel procent (want ik kan wel werken, alleen niet 100% van de uren, en volledige rust bij hersenschudding is inmiddels ook achterhaald heb ik begrepen).

En het is wel makkelijk om te zeggen dat het niet mijn probleem is of zonder mij ook wel draait, maar het zijn twee projecten met een extern gefinancierd, fixed budget waaruit alle dingen moeten gebeuren, en ik ben de kartrekker van beide projecten, het meeste werk ligt dus bij mij. Dus er kan niet zomaar een extra persoon aangenomen worden om mijn werk over te nemen (naast dat praktisch gezien ook helemaal niet duidelijk is voor hoeveel uur of hoe lang dat nodig zou zijn), als er geen geld 'terug vloeit' door mijn ziekmelding, want dat geld is er gewoon niet.

En het kan vast ook zonder mij, maar ik heb in totaal 2.5 dag per week voor deze twee projecten, en de onderzoeksassistente en mijn directe collega kunnen niet zomaar die 2.5 dag overnemen want dat past ook helemaal niet in hun uren. Dus ik kan wel zeggen stik erin, zoek het maar uit - maar het zijn fijne collega's waar ik nauw mee samen werk en omdat ik wel degelijk mee kán denken, doe ik dat dan graag. Het is niet dat ik niks kan nu he, alleen niet de volle 100%.

En @DancingPhoebe antwoord op je spoiler is nee, maar net zoals ik m'n herstel niet in de weg wil zitten door teveel te doen, wil ik herstel ook niet in de weg zitten door helemaal niks te doen. Ik doe dus graag wat kan binnen het kader dat het herstel niet in de weg zit. Daarom ook het contact met de sportgerelateerde hersenschuddingen poli, zodat zij me hopelijk kunnen helpen met hoe op te bouwen etc.

Het is geen bedrijf waar ik werk met een grote algemene pot geld waar alles uit betaald wordt he, maar een universiteit waar alle projecten extern gefinancierd worden, en het dus niet zo makkelijk is om te zeggen er moet een extra iemand komen en dat dat dan gewoon geregeld kan worden.
pi_201828830
Ik herken wat je zegt, @vlindertje89, maar ondanks mijn enorme motivatie en toewijding aan mijn werk (waar het ook echt niet uit een grote pot geld komt) is mijn mantra tegenwoordig toch 'het is maar werk'. Want dat is echt zo.
pi_201828885
Goed idee, om even actie ondernemen. Toen langdurig ziek was tijdens mijn promotie, werden de weken die ik afwezig was, aan mijn project geplakt. Lijkt me legitiem om dit uit te zoeken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201828959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat begreep ik, maar het water van de muur zien lopen in straaltjes, god weet waar het allemaal blijft, is geen fijn gevoel. Gelukkig hield het snel op nadat ik de verdeelkraan van de bovenverdieping dicht gedraaid had. Degene die het huis heeft laten bouwen was gelukkig zo slim het water van boven en beneden etage en van de warm water voorziening elk apart aan de hoofdkraan aan te sluiten met elk een eigen kraan ertussen.
enige voordeel van water langs de muur zien lopen.. is dat je ook meteen in actie komt inderdaad.
wij hebben weleens lekkage gehad doordat de afvoer van de cv lekte...
geen grote schade uiteindelijk... maar wel echt eeuwen moeten wachten tot alles weer droog was... voor alles weer opnieuw geschilderd kon worden en dergelijke
gelukkig betaalde de verzekering.
pi_201828960
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ik bedoelde ook niet dat ik me anders niet ziek meld hoor - meer dat ik wil weten of dat betekent dat er geld 'vrij komt' om een extra persoon wat werk over te laten nemen, of dat ik dat met mijn directe collega en onderzoeksassistent moet oplossen. Word vandaag aangemeld bij de bedrijfsarts en stuur vanmiddag ziekmelding in, moet alleen nog even kijken voor hoeveel procent (want ik kan wel werken, alleen niet 100% van de uren, en volledige rust bij hersenschudding is inmiddels ook achterhaald heb ik begrepen).

En het is wel makkelijk om te zeggen dat het niet mijn probleem is of zonder mij ook wel draait, maar het zijn twee projecten met een extern gefinancierd, fixed budget waaruit alle dingen moeten gebeuren, en ik ben de kartrekker van beide projecten, het meeste werk ligt dus bij mij. Dus er kan niet zomaar een extra persoon aangenomen worden om mijn werk over te nemen (naast dat praktisch gezien ook helemaal niet duidelijk is voor hoeveel uur of hoe lang dat nodig zou zijn), als er geen geld 'terug vloeit' door mijn ziekmelding, want dat geld is er gewoon niet.

En het kan vast ook zonder mij, maar ik heb in totaal 2.5 dag per week voor deze twee projecten, en de onderzoeksassistente en mijn directe collega kunnen niet zomaar die 2.5 dag overnemen want dat past ook helemaal niet in hun uren. Dus ik kan wel zeggen stik erin, zoek het maar uit - maar het zijn fijne collega's waar ik nauw mee samen werk en omdat ik wel degelijk mee kán denken, doe ik dat dan graag. Het is niet dat ik niks kan nu he, alleen niet de volle 100%.

En @:DancingPhoebe antwoord op je spoiler is nee, maar net zoals ik m'n herstel niet in de weg wil zitten door teveel te doen, wil ik herstel ook niet in de weg zitten door helemaal niks te doen. Ik doe dus graag wat kan binnen het kader dat het herstel niet in de weg zit. Daarom ook het contact met de sportgerelateerde hersenschuddingen poli, zodat zij me hopelijk kunnen helpen met hoe op te bouwen etc.

Het is geen bedrijf waar ik werk met een grote algemene pot geld waar alles uit betaald wordt he, maar een universiteit waar alle projecten extern gefinancierd worden, en het dus niet zo makkelijk is om te zeggen er moet een extra iemand komen en dat dat dan gewoon geregeld kan worden.
Ziek is ziek. Bij een gedeeltelijke ziekmelding is het wel lastiger om te scheiden wat wel en niet bij jou hoort. ‘Moet’ jij het dan regelen met je collega’s? Want ik lees zoveel ‘moeten’ in je posts. Qua werk dan.

Leg die ‘moeten’ eens volledig bij je herstel :* En kijk wat daar aan ‘werken’ bij past en helpend is. De rest: laat anderen het regelen/oplossen.

Goed dat je stappen hebt gemaakt in werken aan herstel door een verwijzing te regelen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')