Dat lees ik er in. Voor hetzelfde geld is het kaars, kikker, kleef. Je weet het gewoon niet.quote:
Heb je een kruidenbedrijf opgericht, of gaat het via het andere bedrijf ofzo?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
De boekhouding ligt bij de boekhouder16 Dagen later dan normaal, maar wel 10 dagen voor de deadline
![]()
Nieuwe bestelling binnenDit wordt mijn beste week tot nu toe
![]()
Geld![]()
Vooral aangezien we gisteren een schilder over de vloer hadden die 8-10 dagen hier bezig denkt te gaan zijn
Dat gat is wel echt een bummer in zo'n brood. Vind het maar gek. En jullie hebben natuurlijk helemaal geen broodbakmachine nodig; g maakt toch geweldig brood gewoon in de oven?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:12 schreef Blues het volgende:
BBM ging hier stuk.
Vond het ook maar 'gedoe'. En dan dat ding in het midden waardoor je een gat in je brood had![]()
De pastamachine (van de aldi) staat hier ook al jaren ongebruikt
Verder gebruikt g wel wisselend alle apparatuur dat hier staat.
Er is in ieder geval niet iets duidelijk ernstigs aan de hand. Dat is op zich ook goed nieuwsquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:51 schreef Sarabi het volgende:
Nou we zijn nog niet veel wijzer![]()
Kat is kerngezond behalve dan die voorvallen.
Volgende keer filmen en dan weer overleggen.
De dierenarts vond medicijnen en/of een scan nu nog niet nodig.
Het kruidenbedrijf is een handelsnaam van het andere bedrijf. We hebben nu 3 handelsnamen onder dat bedrijf. Een voor zakelijke ICT-klanten, een voor particuliere ICT klanten (bloedt dood) en dus de kruidenbusiness.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:49 schreef Bramito het volgende:
[..]
Heb je een kruidenbedrijf opgericht, of gaat het via het andere bedrijf ofzo?
Nou ja, dan maar hopen dat het een klein bugje was dat niet weer terugkomt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:51 schreef Sarabi het volgende:
Nou we zijn nog niet veel wijzer![]()
Kat is kerngezond behalve dan die voorvallen.
Volgende keer filmen en dan weer overleggen.
De dierenarts vond medicijnen en/of een scan nu nog niet nodig.
Coeliakie?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:59 schreef Bramito het volgende:
Wij hebben de BBM weggeven. Jaren gebruikt, daarna opeens niet meer. Hij stond meer dan ee jaar in de kast zonder gebruik, weg ermee dus. Nu doe ik heel af en toe een brood in de oven. Maar dat moet met de hand, want geen kitchen aid oid en dochter kan het niet eten. Dus dat is 3 keer per jaar ofzo.
Ja, ze zei dat dit ook (op dit moment) niet een kat is die iets levensbedreigend heeft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is in ieder geval niet iets duidelijk ernstigs aan de hand. Dat is op zich ook goed nieuws
Mwah ik vind de onzekerheid ook wel moeilijk. Maarja zo gaat dat met beesten. Heb nu het gevoel dat ik moet gaan zitten wachten tot hij het weer krijgt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:54 schreef Tele6 het volgende:
Op zich wel lekker dat kat gezond lijkt dan. Misschien was hij gewoon raar.
Is ook zoquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, dan maar hopen dat het een klein bugje was dat niet weer terugkomt.
Geen uitkomst is best onbevredigend, maar toch beter dan een hele slecht uitkomst
Maar dat is handig. Goed geregeld!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het kruidenbedrijf is een handelsnaam van het andere bedrijf. We hebben nu 3 handelsnamen onder dat bedrijf. Een voor zakelijke ICT-klanten, een voor particuliere ICT klanten (bloedt dood) en dus de kruidenbusiness.
Vorig jaar hadden we nog een eenmanszaak en een vof. Dat heb ik net allemaal samengevoegd. Dat was heel veel werk dus we blijven lekker alles onder de vof doen. Het komt toch op dezelfde hoop.
Oei, lastig. Maar bij goed dieet wel goed mee te leven toch?quote:
Op het moment dat ze gluten ging eten ging het mis, ze was anderhalf toen ze de diagnose hadden. Als je gewoon zelf kookt is het echt heel makkelijk hoor. Behalve brood, koekjes en ontbijtgranen en af en toe een gekochte pizza, eten we gewoon allemaal hetzelfde eigenlijk. In Spanje is het sowieso een ding, en is er buiten de deur altijd wel een optie. Ik weet niet of je wel eens bij de Mercadona bent geweest, masr dasr staat het ook overal groot op. Het is echt minimale moeite en het is ook niet zo dat mijn dochter van een kruimel al diarree krijgt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Oei, lastig. Maar bij goed dieet wel goed mee te leven toch?
Lang mee gedokterd of was het snel gevonden?
Dat is zeker handig. Ik hoef helemaal niets meer te regelen aan inschrijvingen, verzekeringen, etc.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:08 schreef Bramito het volgende:
[..]
Maar dat is handig. Goed geregeld!
Poeh. Een gesprek met een boekhouder en neuzen op de site van de kvk was het begin geloof ik.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zeg lucky, de man grapt mij iets te vaak dat ik geen nieuwe baan moet zoeken maar hem uit moet gaan pimpen... nu heb ik economie zsm laten vallen en verder dan zelf mn belastingaangifte doorklikken ben ik nooit gekomen... hoe heb jij jouw wijsheid opgedaan mbt het eigen zaken?
Ik heb international business “gestudeerd”’en zit in de verkoop en ik kan me weinig van boekhouden herinneren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Poeh. Een gesprek met een boekhouder en neuzen op de site van de kvk was het begin geloof ik.
De basis is dat je uitgebreid nadenkt over wat je prijs is en welke kosten je moet maken om tot een verkoop te komen. Het is de bedoeling dat je wat overhoudt dus.
Je kunt op verschillende manieren aan je prijs komen:
- Kijken wat de concurrentie vraagt. Slecht idee, voor je het weet werkt een hele sector voor te weinig loon. Wel iets om rekening mee te houden.
- Kijken wat je klant wil betalen en zorgen dat op een of andere manier je kosten lager dan dat bedrag blijven. Ook niet het allerbeste idee.
- Kijken wat je kosten zijn. Niet te rooskleurig denken dat alles weinig tijd en geld kost want er gaan altijd ook 1000 dingen fout. Op die kosten doe je dan een marge waar jij van kunt leven. Je past opties 1 en 2 dan pas toe.
Er zijn 1001 boekhoudprogramma's. Daar vul je al je kosten en verkopen in in de juiste categorie, en dan rolt er vier keer per jaar een btw-aangifte uit. Je inkomstenbelasting zou ik door een boekhouder laten doen, net zo lang tot je er zelf vertrouwen in hebt. En dan ben je wel zo'n beetje klaar.
Als je slim bent, zorg je voor software die geschikt is voor facturatie en boekhouding tegelijk.
Ik heb nooit economie gehad op school en toch gaat het best goed. Ik kan alleen debet en credit niet uit elkaar houden
Oh wacht, ik heb wel commerciële economie behaald, hbo. Bijna vergeten. Maar daar zat ook geen boekhouden bij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:54 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb international business “gestudeerd”’en zit in de verkoop en ik kan me weinig van boekhouden herinneren.
Helemaal niks? Dat is raar…quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wacht, ik heb wel commerciële economie behaald, hbo. Bijna vergeten. Maar daar zat ook geen boekhouden bij.
In principe zouden we de man verkopen, dus 1 productquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je een simpel bedrijfje hebt dat een paar diensten of producten verkoopt, is het allemaal niet zo ingewikkeld. Het is bij ons ingewikkeld geworden doordat we ongeveer 1000 abonnementen en honderden producten/diensten (met dus voorraad) verkopen, drie administraties voeren wegens redenen en dus die steeds terugkerende clusterfuck van vof/eenmanszaak. Daarnaast zijn er bedrijfsauto's, is er een kantoorpand en allerlei fancy verzekeringen die veel bedrijven ook niet nodig hebben.
Heeft hij spullen nodig om zn werk te doen? Zn km vergoeding als hij ergens heen gaat. Zn werkauto. Dat soort dingen moeten boven op de man.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In principe zouden we de man verkopen, dus 1 product
Doe maar niet een werkauto bovenop de man. Werkauto's zijn toch wat hard en zwaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:18 schreef Tally het volgende:
[..]
Heeft hij spullen nodig om zn werk te doen? Zn km vergoeding als hij ergens heen gaat. Zn werkauto. Dat soort dingen moeten boven op de man.
Is het niet zo’n krachtpatser dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Doe maar niet een werkauto bovenop de man. Werkauto's zijn toch wat hard en zwaar.
Oehoiquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:24 schreef fietsie het volgende:
Ik zie in diezelfde analogie een secretaresse wel slagen @:DancingPhoebe
Je kent mijn smaak een klein beetje tochquote:
Neequote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je kent mijn smaak een klein beetje toch
Tally wel.quote:
Tally en mannen da's een goede match toch?quote:
Niet kaal, of was dat Barrel?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja die ken ikquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat past vaak heel goedquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tally en mannen da's een goede match toch?
Ja, gewoon tussen een boek. Komen die kookboeken waar ik nooit in kijk toch nog van pas.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:49 schreef Blues het volgende:
Wat knap gedaan joh!
Heb je die plantjes zelf gedroogd?
Mooi! Die tafeltjes zijn zo leuk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:46 schreef Myraela het volgende:
Kijk, het tafeltje voor een vriendin is af.Ik vind hem best schattig. Als ze geen ruimte heeft voor een tafeltje, dan kan ze hem ook los als dienblad gebruiken.
[ afbeelding ]
Haha, van te voren was ik zo blij met m'n idee dat ik wel dacht van 'joh, ik kan er best een paar extra maken en kijken of iemand er eentje wil kopen.'. Maar ik ben echt te perfectionistisch en onzeker, dat werkt niet. Hier zit ook als je vanaf een bepaalde hoek kijkt en het licht er zo opvalt een streep in de epoxy. Of er valt een stofje in, of een kattenhaar of wat er ook allemaal fout kan gaan. Dat zou me echt een slecht gevoel geven als ik het dan zou verkopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef AnneX het volgende:
Yeah @:Myraela hiermee kun je ook een vof of eenmanszaak oid beginnen of gewoon als freelancer![]()
Misschien kun je op de markt naast Lucky gaan staan.
Ja, kan maar dat maakt het niet beter, inkoken is beter.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:56 schreef AnneX het volgende:
Alleen is het stoofperensap nogal waterig.
Dat kan straks gebonden worden met maïzena toch? Hellup.
Ja joh wat gek van de kat?!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je inspireert me wel, ik moet ook gewoon even mijn hoofd leeg maken en naar buiten.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef AnneX het volgende:
De stoofpeertjes staan op. Repeat: de stoofpeertjes staan al 90 minuten op. De wekker ging.
Ja, konden dieren maar gewoon vertellen wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja joh wat gek van de kat?!
Tis ff lekker hoor buiten. 18 graden
Het werd een flesje rodebessensap, met 2 kaneelstokjes, 3 steranijs, 3 kardemon, 2 kruidnagel, 3 el suiker.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, kan maar dat maakt het niet beter, inkoken is beter.
Ik stoof peren trouwens altijd in rode wijn, met suiker en kaneel
Their loss.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, eerste afwijzing is binnen, wel meteen van de leukste vacature tot nu toe. En de sluitingsdatum is pas as vrijdag
Ik kreeg dit weekend al de vraag of ik aardappelmeel had gebruikt, ja dus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, kan maar dat maakt het niet beter, inkoken is beter.
Ik stoof peren trouwens altijd in rode wijn, met suiker en kaneel
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, eerste afwijzing is binnen, wel meteen van de leukste vacature tot nu toe. En de sluitingsdatum is pas as vrijdag
Dat ziet raar uit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:20 schreef Vanyel het volgende:
Zeg culvrinden. Ik zet net een nieuw binnengekomen pan op het fornuis.
Ben ik raar als ik denk dat een nieuwe pan niet dit hoort te doen als ie warm wordt?
[ afbeelding ]
@DancingPhoebequote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
A en B hebben een broodbakmachine. Ze halen bij de Turk meel, want dat is goedkoper dan de molen en minder ver weg. De kwaliteit van het meel varieert dan wel meer. Gist hebben ze ook in bulk gekocht. Ze bakken gewoon heel simpel volkorenbrood. Hartstikke goedkoop.
Ik vind het brood alleen helemaal niet lekker. Het is vaak net aan de natte kant en in een broodbakmachine krijg je er geen mooie korst omheen. Het doet een beetje denken aan het "Allinson volkoren" brood van de supermarkt. Als ze er minder water in doen, wordt het niet beter, dan wordt het juist weer te droog. Ik weet niet wat het probleem precies is. A en B vinden het brood zelf lekker, en als ik daar ben kan ik een paar sneetjes supermarktbrood uit de vriezer eten want dat hebben ze altijd wel op voorraad voor als ze vergeten zijn de machine te gebruiken.
Als je eentje koopt in de kringloopwinkel zou ik letten op hoe goed het bakblik nog is. Soms kun je het bakblik vervangen als het een beetje een gangbaar merk is. De mengschoepen moeten nog soepel draaien en de anti-aanbaklaag moet nog in orde zijn. A en B hebben na een jaar hun bakblik vervangen, ze hebben een machine uit de Lidl webshop (Silvercrest merk) en daar zijn ook losse bakblikken te koop.
Leuk dat jullie het wel gaan vierenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet meer wie er hier zo'n groot voorstander is van het vieren van verjaardagen, maar ik was het daar mee eens. We hebben jaren geen moeite gedaan. Nooit visite, af en toe een kado. Visite was altijd kut vanwege mijn ouders. Op mijn verjaardag hebben we iedereen net een paar dagen daarvoor gezien. En nu wonen we helemaal hier. Alle vrienden hebben kinderen dus dat is altijd gedoe met oppas. En zo zijn er nog meer excuses.
J is morgen jarig. Hij gaat met gebak naar zijn moeder. Ik heb een heus kado. Geen 'omdat je het toch nodig had-kado' maar een echt verwenkado. Er zit zelfs een papiertje omheen, met een kaart. Morgenavond gaan we uit eten. Dit weekend koken we twee dagen wat de jarige wil (gyros en pulled pork) en bakken we een taart.
Het ontbreekt alleen aan visite. J zag het niet zitten om zijn moeder en broer te moeten halen en brengen. En vrienden vragen was hem ook te veel gedoe.
Ik lees altijd kutquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lees ik er in. Voor hetzelfde geld is het kaars, kikker, kleef. Je weet het gewoon niet.
Alleen doen waar jullie je zelf het beste bij voelenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet meer wie er hier zo'n groot voorstander is van het vieren van verjaardagen, maar ik was het daar mee eens. We hebben jaren geen moeite gedaan. Nooit visite, af en toe een kado. Visite was altijd kut vanwege mijn ouders. Op mijn verjaardag hebben we iedereen net een paar dagen daarvoor gezien. En nu wonen we helemaal hier. Alle vrienden hebben kinderen dus dat is altijd gedoe met oppas. En zo zijn er nog meer excuses.
J is morgen jarig. Hij gaat met gebak naar zijn moeder. Ik heb een heus kado. Geen 'omdat je het toch nodig had-kado' maar een echt verwenkado. Er zit zelfs een papiertje omheen, met een kaart. Morgenavond gaan we uit eten. Dit weekend koken we twee dagen wat de jarige wil (gyros en pulled pork) en bakken we een taart.
Het ontbreekt alleen aan visite. J zag het niet zitten om zijn moeder en broer te moeten halen en brengen. En vrienden vragen was hem ook te veel gedoe.
Klinkt als een paar hele fijne dagen, prima verjaardagsfeestjequote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gewoon een leuke dag/dagen van maken, maar op je eigen manierquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Schattig!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:05 schreef Sarabi het volgende:
Ik had het idee om voor Halloween nog 3 poppetjes te haken. Nou is er 1 klaar, nog 2 te gaan. Denk niet dat het voor Halloween gaat lukken![]()
Nandor the bat
[ afbeelding ]
En tussendoor ook nog een dekentje gehaakt
[ afbeelding ]
Ik ben nu bezig met een green witch. En daarna nog een kat met een toverketelquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Schattig!
Wat voor poppetjes heb je nog meer op de planning?
Dat klinkt leuk!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een green witch. En daarna nog een kat met een toverketel
Chinese appeltaartquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:17 schreef Lonaa het volgende:
F. is zaterdag jarig. Er is ook een cadeau waar nog wel een papier omheen moet. Beide ouders komen op bezoek en er hij wilde graag een paar vrienden over de vloer.
Ik maak altijd taart die hij wil (wordt appeltaart met banketbakkersroom en kruimel(oke ik heb daar wel wat voor gelobby'd want hij zei alleen "appeltaart")) en hij mag kiezen wat hij wil eten (Chinees).
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk!![]()
Ook fijn originele figuren, niet het zoveelste spook
Superleuk, nul verstand van, nog minder feeling voor het maken ervan maar ok zwicht altijd voor gehaakte poppetjes op markten enzo. Leuk!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Deze ontwerpen zijn van Rokiki en ik vind ze echt veel leuker dan alle andere patronen.
Thanksquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Superleuk, nul verstand van, nog minder feeling voor het maken ervan maar ok zwicht altijd voor gehaakte poppetjes op markten enzo. Leuk!
Mweeeeeh, ik ga mijn veertigste verjaardag toch echt volstrekt feest-, visitie- en inhetzonnetjezetloos doorbrengen binnenkortquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..] Niks mis met jaarlijks in het zonnetje gezet te worden en stilstaan bij je geboorte
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Lucky_Strike De blauwader kaas schnitzel smaakt niet naar blauwader kaas. Ik hoopte dat het net zo lekker was als de blauwader kaas van Konijnenvoer , maar helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |