abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201786255
Nederland is zo naīef geweest met het drugsbeleid dat het land zich tot een waar maffiaparadijs kon ontwikkelen. Dat schrijft het Duitse weekblad Der Spiegel.

Het Duitse tijdschrift haalt fel uit naar het Nederlandse drugsbeleid. In een negen pagina’s tellende coverstory ’Käse, Koks und Killer’ (kaas, coke en moordenaars) wordt het drugsbeleid in ons land waarover Duitse instanties zich in toenemende mate zorgen maken, uiteengezet.

Op de voorpagina prijkt het ooit zo populaire kaasmeisje Frau Antje. Maar dit keer poseert ze met een kalasjnikov onder de arm en een joint in de mond. In de Goudse kaas op haar andere arm zit cocaīne verstopt en daarbij is de kaas doorzeefd met kogelgaten.



Onderwereld
Alles mocht en kon. „Dat de liberale omgang met hasj en marihuana ook brutale gangsters groot heeft gemaakt, dat de bendes naast softdrugs tonnen harddrugs door het land vervoerden, dat er elk jaar ongeveer twintig liquidaties in het milieu waren, deerde bijna niemand. Tot de onderwereld zich niet meer bekommerde om de openbare rust”, zo schrijft het weekblad.

„In 2012 brak een bendeoorlog uit, sindsdien steekt de onderwereld zijn vingers uit naar de bovenwereld. Met een schietpartij waarbij de kogels een kinderkamer binnenvlogen. Of met een afgehakt hoofd dat in 2016 op de stoep voor een café werd achtergelaten. Met dode en bedreigde mensen die niet tot het milieu behoorden, maar midden in het normale leven stonden. Zij hadden de moed om op te komen voor de rechtsstaat en de persvrijheid. Of ze hadden gewoon domme pech om door een huurmoordenaar voor het doelwit te worden aangezien.”

„Het land dat zo liberaal wil zijn, ervaart nu hoe onvrij het leven kan zijn in de klauwen van de maffia. ’Wie praat, die gaat’, zo zou het motto luiden van Taghi en zijn bende. Journalisten die schrijven over de Mocromaffia. Aanklagers die deze zaken onderzoeken. Advocaten die zijn tegenstanders verdedigen. Getuigen die belastende verklaringen afleggen. Zij moeten allemaal goed onder hun auto kijken om te zien of er geen bom onder zit en steeds om zich heen kijken of ze niet achtervolgd worden. Zij moeten bereid zijn zichzelf onder politiebescherming te stellen en hun oude leventje op te geven. En dat geldt ook voor hun familieleden.”

Drugssupermarkt van Europa
Volgens Frank Buckenhofer, hoofd van de douane-politie-unie is Nederland de drugssupermarkt van Europa. Buckenhofer is rechercheur bij het douane-onderzoeksbureau in het Duitse Essen. „Alle professionals voor het importeren, verbouwen, vervaardigen en distribueren van drugs zijn gevestigd in Nederland.”

https://www.telegraaf.nl/(...)et-naief-drugsbeleid
pi_201786393
Groot gelijk.
Niets aan toe te voegen en niks aan af te doen.
pi_201786437
quote:
Het land dat zo liberaal wil zijn, ervaart nu hoe onvrij het leven kan zijn in de klauwen van de maffia.
De paradox van Popper in de praktijk. Maar niet omdat we liberaal waren met het gedogen van drugs, maar omdat het in combinatie ging met het open laten staan van de grens voor een hele nieuwe orde van tuig. Uiteraard een onderliggende realiteit waar Der Spiegel van wegduikt. Dat is dan weer de invloed van de deugmaffia.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201786565
Wat een gaaf land hebben we toch hé, Mark?
pi_201786657
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:44 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De paradox van Popper in de praktijk. Maar niet omdat we liberaal waren met het gedogen van drugs, maar omdat het in combinatie ging met het open laten staan van de grens voor een hele nieuwe orde van tuig. Uiteraard een onderliggende realiteit waar Der Spiegel van wegduikt. Dat is dan weer de invloed van de deugmaffia.
Bullshit, voorheen had je de Hakkelaar, etc. en de figuren rondom Holleeder die ook in deze handel zaten.

Artikel is ook bullshit btw, gaat niet om het liberale beleid, maar om het kromme gedoogbeleid waarbij je de verkoop aan consumenten gedoogd, maar de verdere handel aan criminelen overlaat ipv aan belastingplichtige bedrijven zoals hoe het bij alcohol gaat.

Vergelijk het met de drooglegging in de VS. Dat is een tijd geweest waar criminelen groot en machtig werden door alcohol handel. In periodes waar alcohol is gelegaliseerd zijn de enige oorlogen tussen de alcoholproducenten vijandige overnames. En geen schietpartijen op straat etc.
Krekker is de bom!
pi_201786674
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:55 schreef KreKkeR het volgende:
Bullshit, voorheen had je de Hakkelaar, etc. en de figuren rondom Holleeder die ook in deze handel zaten.
Die legde geen advocaten en journalisten om, hč?

quote:
'Wie praat, die gaat', zo zou het motto luiden van Taghi en zijn bende.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:56:35 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201786678
Duitsland :') Dat land zakt zelf met de dag verder de afgrond in.. :{ Ze willen de aandacht gewoon even van hun eigen rotzooi afleiden.
pi_201786693
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:56 schreef kwiwi het volgende:
Duitsland :') Dat land zakt zelf met de dag verder de afgrond in.. :{ Ze willen de aandacht gewoon even van hun eigen rotzooi afleiden.
Misschien, alleen heeft Der Spiegel in dit geval wel heel erg gelijk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201786712
Blijf met je poote van ons brooze vaasje af stinkmoffen!!
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:08:08 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201786955
Prima cover w/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201787186
Ach ja, als we Duterte eventjes als interim-premier inhuren, is het zo gebeurd met die drugsmaffia.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:19:03 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201787311
Wel bijzonder dat het moordpercentage in Duitsland 40% hoger is dan hier, ondanks dat we het volgens Der Spiegel zo slecht doen. :')
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:21:44 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201787401
De Duitsers zijn gewoon jaloers dat je hier wel wiet mag kopen :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201787479
Complimenten voor de maker van de cover _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:34:02 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201787765
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:56 schreef kwiwi het volgende:
Duitsland :') Dat land zakt zelf met de dag verder de afgrond in.. :{ Ze willen de aandacht gewoon even van hun eigen rotzooi afleiden.
Of het is hier een zootje, en daaro ook?

Mama, der Mann aus Holland mit dem Koks ist da. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201788011
Lets face it, heel Europa is een zooitje.
pi_201788102
Dit kan toch geen verrassing zijn....pappen nathouden, lage straffen, geen juiste prikkels etcetera..
pi_201788105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:50 schreef Toine51 het volgende:
Wat een gaaf land hebben we toch hé, Mark?
Waar we nu wiet kwekerijen gaan opzetten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201788134
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:24 schreef TLC het volgende:
Complimenten voor de maker van de cover _O_
Beetje veel kleren. Niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201788970
Logisch gevolg van VVD-beleid.

Die waren te druk met het exploiteren van de BV Nederland.
Dingen als leefbaarheid en ondermijning rechtsstaat staan dan niet hoog op de agenda als het de economische groei niet belemmert.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201789527


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2021 08:15:35 ]
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:30:39 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_201789601
Duitsland mag zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun falend drugsbeleid. Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:31:58 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_201789628
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:15 schreef thabit het volgende:
Ach ja, als we Duterte eventjes als interim-premier inhuren, is het zo gebeurd met die drugsmaffia.
En met de rechtsstaat en mensenrechten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:34:22 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_201789681
Volgens Hart van NL is onze drugs-export het nieuwe parade paardje van War on Drugs propaganda. Blijkbaar is het de schuld geven aan de gebruiker niet gelukt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:45:30 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_201789921
quote:
quote:
De coverstory verschijnt op een moment waarop in de Duitse kabinetsformatie gesproken wordt over de legalisering van cannabis. De beoogde coalitiepartners Groenen en FDP zijn voorstander van het legaliseren en reguleren van de hasjconsumptie. De SPD wil het gebruik van cannabis als een ‘maatschappelijke realiteit’ erkennen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201790166
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens Hart van NL is onze drugs-export het nieuwe parade paardje van War on Drugs propaganda. Blijkbaar is het de schuld geven aan de gebruiker niet gelukt.
Dit idd. Het is het kromme gedoogbeleid wat voor problemen zorgt. Maak dat spul legaal.

Dat maakt overigens niet dat ik fan ben van het legaliseren van de verkoop van crystal meth en andere drugs die wel echt grote gezondheid schade aanbrengen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:09:08 #27
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_201790304
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit idd. Het is het kromme gedoogbeleid wat voor problemen zorgt. Maak dat spul legaal.

Dat maakt overigens niet dat ik fan ben van het legaliseren van de verkoop van crystal meth en andere drugs die wel echt grote gezondheid schade aanbrengen.
Reken je daar ook alcohol en shag onder, die brengen ook zeer ernstige schade toe.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_201790406
Mee
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Die legde geen advocaten en journalisten om, hč?
Nee, Maar maak je geen illusies.
Al dat omleggen en shockeren is allemaal wel spectaculair en stoer, het verkort hoe dan ook toch je looptijd als crimineel.
Of je word koudgemaakt of je komt in de cel.

Degenen die het het langste uit houden zijn diegenen die onder de radar weten te blijven.

Oud crimineel credo:
Aandacht is slecht voor zaken.
Dat lijkt deze generatie te zijn vergeten.
pi_201790457
Nu de Nederlandse democratie toch niet meer functioneert, is het beter als Nederland een deelstaat van Duitsland wordt. Dan kunnen de hier heersende problemen een keer gründlich aangepakt worden.

Bei uns ist alles besser, zeggen de Duitsers en ik vrees dat ze gelijk hebben.
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:29:01 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201790530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 23:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nu de Nederlandse democratie toch niet meer functioneert, is het beter als Nederland een deelstaat van Duitsland wordt. Dan kunnen de hier heersende problemen een keer gründlich aangepakt worden.

Bei uns ist alles besser, zeggen de Duitsers en ik vrees dat ze gelijk hebben.
Ja dat was de vorige keer ook zo'n succes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:34:47 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_201790582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 23:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nu de Nederlandse democratie toch niet meer functioneert, is het beter als Nederland een deelstaat van Duitsland wordt. Dan kunnen de hier heersende problemen een keer gründlich aangepakt worden.

Bei uns ist alles besser, zeggen de Duitsers en ik vrees dat ze gelijk hebben.
Nee. Ze praten poep. Als Duitsland de drugs tegen houd, kunnen wij het niet exporteren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201790584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 23:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat was de vorige keer ook zo'n succes
:-)
pi_201791329
Die Duitsers waren vroeger zelf fout. Nu niet met je vingertje naar ons wijzen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 17 oktober 2021 @ 01:40:43 #35
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201791373
Duitsland is in verval, wou laatst ff gassen op de autobahn, halve weg vol gaten, en om de 10 km baustelles.

Nee doe dan maar onse snelwegen met prachtige asfalt en flitsmeister aan _O_
  zondag 17 oktober 2021 @ 04:21:39 #36
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201791606
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Die legde geen advocaten en journalisten om, hč?
[..]

Dat gebeurt wel buiten Taghi om? Of is de handelswijze van Taghi nu ineens gemeengoed binnen de criminele contreien?
pi_201791636
Ach er worden wat mensen omgelegd die geld verdienen aan het proberen kapot te maken van een behoorlijk lucratieve business. En best wat meelopertjes djoeken elkaar op reguliere basis. Kan er niet zo mee zitten eigenlijk. Als je er zelf niet in zit is de kans erg klein dat je er direct mee te maken krijgt en een deel van de monnies vloeit toch weer mooi onze economie in.

De grootste criminelen zitten nog altijd in Den Haag. Wat daar besloten wordt beinvloed direct het leven van miljoenen mensen in ons land op een negatieve manier en dat wordt alleen maar erger en erger.
  zondag 17 oktober 2021 @ 08:09:33 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201791897
"In de klauwen van de maffia"

Wat een stemmingmakerij zeg :')
  zondag 17 oktober 2021 @ 08:24:01 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201791945
Het is niet het naīeve liberale beleid geweest dat dit veroorzaakt heeft, maar de lafheid om door te pakken, het zwichten voor conservatisme en de angst voor het buitenland. Nu zijn we, deels door onze ligging, alsnog een exportland geworden voor producten die we nooit hebben durven legaliseren, want dan zouden we een exportland worden. Juist het verbod heeft keer op keer gefaald, maar de smerige verbodsfetisjisten zullen hun ongelijk nooit toegeven en hun eigen veroorzaakte leed telkens weer in de schoenen schuiven van mensen die vrijheid en lichamelijke integriteit wel belangrijk vinden.
pi_201791959
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:50 schreef Toine51 het volgende:
Wat een gaaf land hebben we toch hé, Mark?
De volgende seizoen van Narcos kan Netflix hier wel opnemen. En nu krijgen we Rutte IV. Omdat het zo goed gaat of zo.
pi_201791995
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:09 schreef Hexagon het volgende:
"In de klauwen van de maffia"

Wat een stemmingmakerij zeg :')
Ze hebben wel gelijk alleen is die maffia “the inner rutte circle”
pi_201792022
Aardig artikel van onze oosterburen. Nederland wordt/is een paria binnen de EU.
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:10:50 #43
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201792137
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:56 schreef kwiwi het volgende:
Duitsland :') Dat land zakt zelf met de dag verder de afgrond in.. :{ Ze willen de aandacht gewoon even van hun eigen rotzooi afleiden.
Zoals Nederland doet met Polen en Hongarije. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 09:27:42 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201792259
Behalve dat het in Polen en Hongarije daadwerkelijk een grotere zooi is dan hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:04:47 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201792532
Der Spiegel heeft natuurlijk gelijk, Nederland heeft een groot Drugs en drugshandelprobleem, maar het is geen toeval dat dit artikel nu verschijnt. Er komt een regering in Duitsland waar de Christendemocraten geen deel van uitmaken. Deze regering wil dan waarschijnlijk softdrugs legaliseren, of de-criminaliseren.
Het is trouwens onzin dat D geen soortgelijke drugscriminaliteit heeft, de afgelopen jaren stonden veel artikelen in de kranten over allerlei Clans in de grote steden en hun macht in drugs, autohandel, ontroerend goed en de afrekeningen.
Drie willekeurige voorbeelden, er is veel meer
Braunschweig
Berlijn-Neuköln
Frankfurt

Duitsland wil geen Nederlandse Toestanden? Die hebben ze al lang.
pi_201792644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 23:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Bei uns ist alles besser, zeggen de Duitsers en ik vrees dat ze gelijk hebben.
Het is een verschrikkelijk ouderwets land met allerlei regels en wetten die hier allang terecht zijn afgeschaft. Met digitalisering lopen ze echt hopeloos en hopeloos achter en met de duitse cultuur vraag ik me af of dat uberhaupt nog ingehaald kan worden.

Verder onderschat dit artikel de maffiacrisis in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 10:26:44 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201792655
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Der Spiegel heeft natuurlijk gelijk, Nederland heeft een groot Drugs en drugshandelprobleem, maar het is geen toeval dat dit artikel nu verschijnt. Er komt een regering in Duitsland waar de Christendemocraten geen deel van uitmaken. Deze regering wil dan waarschijnlijk softdrugs legaliseren, of de-criminaliseren.
Het is trouwens onzin dat D geen soortgelijke drugscriminaliteit heeft, de afgelopen jaren stonden veel artikelen in de kranten over allerlei Clans in de grote steden en hun macht in drugs, autohandel, ontroerend goed en de afrekeningen.
Drie willekeurige voorbeelden, er is veel meer
Braunschweig
Berlijn-Neuköln
Frankfurt

Duitsland wil geen Nederlandse Toestanden? Die hebben ze al lang.
En er was zo'n groepje die shoarma bakkers om het leven bracht zonder reden op een gegeven moment

Daar heb ik meer moeite mee dan met drugscriminelen die elkaar overhoop schieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201792661
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
En er was zo'n groepje die shoarma bakkers om het leven bracht zonder reden op een gegeven moment

Daar heb ik meer moeite mee dan met drugscriminelen die elkaar overhoop schieten
In NL zijn er geen vergismoorden en vergisontvoeringen en wordt niet op straat met automatisch wapens geschoten op klaarlichte dag....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:31:13 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201792681
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
En er was zo'n groepje die shoarma bakkers om het leven bracht zonder reden op een gegeven moment

Daar heb ik meer moeite mee dan met drugscriminelen die elkaar overhoop schieten
Je bedoelt denk ik de NSU?
Die deden veel meer, hebben agenten vermoord, aanslag op een groep Joden op een station in Düsseldorf (dat was destijds vlak bij waar ik toen woonde), Allerlei Dönerbakkers vermoord, bomaanslagen...
Het is nog steeds niet volledig opgerold, een soort Neonazi versie van de RAF.
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 10:32:48 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201792690
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In NL zijn er geen vergismoorden en vergisontvoeringen en wordt niet op straat met automatisch wapens geschoten op klaarlichte dag....
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn hé :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')