SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is even geleden, maar het is tijd voor de DISCOPIEK
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik dacht ook regelmatig 'We zijn helemaal gek geworden'quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toen dacht iedereen nog dat corona een soort ebola was qua heftigheid.![]()
Enorme tent waar iedereen ondervraagd moest worden en de temperatuur opgemeten, voor je het ziekenhuis in mocht. Terwijl mijn oom ondertussen doodziek met covid in het ziekenhuis lag nadat de huisarts een week lang bleef zeggen dat hij geen covid had omdat zijn temperatuur normaal was(heeft het overleefd, maar is nooit weer de oude geworden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
- 2.761 nieuw gemelde positieve testen
- 46 nieuwe ziekenhuisopnames
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens![]()
Nu maar hopen dat de komende tijd de ziekenhuisopnames niet zo hard gaan stijgen. Als die relatief laag blijven, komen we de winter vast goed door
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, zelfs hier komt geen hont meer op af...![]()
![]()
Ben altijd wel benieuwd wie die gehospitaliseerden zijn. Leeftijd, vaccinatiestatus etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben ook eens benieuwd hoe groot het aandeel gevaccineerden onder die positieve tests is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef Arizona het volgende:
[..]![]()
Nu maar hopen dat de komende tijd de ziekenhuisopnames niet zo hard gaan stijgen. Als die relatief laag blijven, komen we de winter vast goed doorHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vermoed toch sterk bijeenkomsten met / door ongevaccineerdenquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Toch maar gauw die kerken dicht timmeren dan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vermoed toch sterk bijeenkomsten met / door ongevaccineerdenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoef je in kerken niet te laten zien hequote:
Wat denk je zelf? Alles is open..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik gok kinderen. Bij mijn kinderen op school is heel groep 7 in quarantaine geweest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?![]()
De horrorpiek des doods.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dat is het al een poosje. En die enorme stijging is echt iets van de afgelopen 2/3 dagen.quote:![]()
Dat klinkt wel een beetje overdramatisch hoorquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
In mijn woonplaats overigens een keurige 1 besmette![]()
Wij hebben wel vorige week een kermispiek gehad, toen waren er 8 besmettingen op 1 dag, een kleine week na de kermis.
Laatste versoepelingen waren toch een week of 2 geleden?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is het al een poosje. En die enorme stijging is echt iets van de afgelopen 2/3 dagen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ik blijf het vooral raar vinden dat daar geen info over is. Zou toch veel mee bereikt kunnen worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben altijd wel benieuwd wie die gehospitaliseerden zijn. Leeftijd, vaccinatiestatus etc.![]()
Weersomslag?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is het al een poosje. En die enorme stijging is echt iets van de afgelopen 2/3 dagen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Stephen King had gelijk, het is de Mist die voor onheil zorgtquote:
De gebieden waar de vaccinatiegraad gemiddeld gezien achterblijft, bedoel je?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grote steden en religieuze dorpen. As expected.
Hier zelfs iemand in het ziekenhuis zie ik! En hier wonen niet eens allochtonen of gereformeerden...![]()
De QR-piek. En het is de schuld van de appies.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?Never explain, never apologize.![]()
Stelt zeker niet teleur deze 15:15 sessie.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Mhmm, apart. Mijn gemeente heeft -1 nieuwe gevallen volgens de overzichtskaart. Wat betekent dat? Dat iemand vlak voor het testen dood neerviel ofzo?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grote steden en religieuze dorpen. As expected.Never explain, never apologize.![]()
Uiteraard.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De gebieden waar de vaccinatiegraad gemiddeld gezien achterblijft, bedoel je?
En men dan ook nog eens wat minder voeling heeft met de rest van de samenleving.zie email 27 oktober![]()
Vanaf 25 september hebben gevaccineerden toestemming om ongetest weer hutje mutje te gaan staan, het effect is 2 weken later zichtbaar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?
Asymptomatisch verspreiden ze het virus als een malle, zoals verwacht, en IMO.![]()
De QR-piek, dan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat klinkt wel een beetje overdramatisch hoor
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Geen idee joh. Ik weet wel dat ze soms correcties doen. Twee keer getest ofzo?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef Lurf het volgende:
[..]
Mhmm, apart. Mijn gemeente heeft -1 nieuwe gevallen volgens de overzichtskaart. Wat betekent dat? Dat iemand vlak voor het testen dood neerviel ofzo?zie email 27 oktober![]()
Piektoberquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?![]()
We zitten al ruim een week in Oktober en hebben echt bagger weer gehad..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat het weer in september beter is geworden na juli en augustus bedoel je?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar als het asymptomatisch is, who cares...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Vanaf 25 september hebben gevaccineerden toestemming om ongetest weer hutje mutje te gaan staan, het effect is 2 weken later zichtbaar.
Asymptomatisch verspreiden ze het virus als een malle, zoals verwacht, en IMO.![]()
Niemand. Lijkt me sterk dat we weer een gigantische ziekenhuispiek krijgen. Het kabinet heeft ook duidelijk aangegeven niet meer te sturen op besmettingen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar als het asymptomatisch is, who cares...![]()
Precies... Als de ziekenhuisopnames maar laag blijven. "De komende twee weken worden cruciaal"quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar als het asymptomatisch is, who cares...
Na bijna 2 jaar Corona gelukkig orde op zaken gesteld in de zorg, voorkomt dat we in de winter weer in een lockdown moeten en weer aan diverse extra maatregelen vastzitten.![]()
![]()
Degenen die bij de teststraat staan zijn niet asymptomatisch vermoed ik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als het asymptomatisch is, who cares...
Of betreft het hier steekproeven onder asymptomatische gevaccineerden?
(dat zou heel verstandig zijn imo)![]()
Dat was normaliter ook altijd op vrijdagmiddag, dus het voelt bijna nostalgisch.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
PANIEK PANIEK HUGO PANIEK PANIEK.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de cijfers de komende maanden en hoe de overheid daarop gaat reageren[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
De meesten zullen wellicht lichte symptomen hebben; nog genoeg voorzichtige mensen die met zulke kleine symptomen een test laten doen. Of wellicht omdat ze iemand kennen die het heeft waarna ze zich zelf ook laten testen. Zolang ze niet in het ziekenhuis komen is er wat dat betreft maar weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Degenen die bij de teststraat staan zijn niet asymptomatisch vermoed ik.
Nee dat zijn vooral ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Degenen die bij de teststraat staan zijn niet asymptomatisch vermoed ik.
Ik weet eigenlijk niet of ik het wel wil weten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de cijfers de komende maanden en hoe de overheid daarop gaat reagerenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik hoop vooral dat ze niet zullen reageren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik het wel wil weten.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik ga er nog steeds wel vanuit dat er wel iets van maatregelen actief gaan worden in de winter. Wellicht niet meer zo extreem als de vorige lockdowns, maar vooral de horeca en de evenementen sector zullen wel weer de sjaak gaan zijn met beperkingen. Zelfde in de reis sector. Als ze ergens ingrijpen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat ze niet zullen reageren.
Maar hopelijk valt het mee en schieten ze niet in de paniek, we gaan het zien.![]()
Maar dat aantal loopt dus rap toe, vaccins nemen af in werkzaamheid, geen standaard boosters voor ouderen, varianten liggen op de loer etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
De meesten zullen wellicht lichte symptomen hebben; nog genoeg voorzichtige mensen die met zulke kleine symptomen een test laten doen. Of wellicht omdat ze iemand kennen die het heeft waarna ze zich zelf ook laten testen. Zolang ze niet in het ziekenhuis komen is er wat dat betreft maar weinig aan de hand.![]()
Als die stijging zo doorzet, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat men in de gebruikelijke reguleringsstuip schiet. Wel in een mildere vorm dan rcksichtlos van alles dichtgooien, ik zou zelf gokken op: herinvoeren mondkapjes in binnenruimtes, herinvoeren 1,5-meter-maatregel (toch sowieso nog een advies), thuiswerkadvies aanscherpen, kortere geldigheidsduur test, alleen nog PCR-testen, iedereen testen - gevaccineerd of niet, 2G-beleid; in die volgorde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de cijfers de komende maanden en hoe de overheid daarop gaat reagerenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Biblebelt en allochtonen.
Misschien dat we daar overheidscampagnes op kunnen richten ipv jongeren.
Maar dat zal wel gevoelig liggen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Roep vaak genoeg "Jamaar dit dat" en je kan tot in 2050 met maatregelen zitten die niemand wil hebben.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat aantal loopt dus rap toe, vaccins nemen af in werkzaamheid, geen standaard boosters voor ouderen, varianten liggen op de loer etc.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik geloof eigenlijk niet dat er nog maatregelen terug komen die nu eenmaal weg zijn. Waarom? Voor die paar mensen in het ziekenhuis? Ik denk ook niet dat dat nu nog geaccepteerd zal gaan worden, nu iedereen zijn leven weer heeft opgepakt (behalve de Fok!kers natuurlijk) en er in het dagelijks leven helemaal niet meer mee bezig is.![]()
Ik denk dat ze gaan kijken nav wat deze stijging is ontstaan, en dat is vrij eenvoudig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:47 schreef nostra het volgende:
Als die stijging zo doorzet, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat men in de gebruikelijke reguleringsstuip schiet. Wel in een mildere vorm dan rcksichtlos van alles dichtgooien, ik zou zelf gokken op: herinvoeren mondkapjes in binnenruimtes, herinvoeren 1,5-meter-maatregel (toch sowieso nog een advies), thuiswerkadvies aanscherpen, kortere geldigheidsduur test, alleen nog PCR-testen, iedereen testen - gevaccineerd of niet, 2G-beleid; in die volgorde.
Dat moet dus worden teruggedraaid.
2G is geen antwoord want Duitsland zat gisteren ook alweer op een enorme piek van 20.000 besmettingen.![]()
Zelfs mijn zus die anderhalf jaar lang panisch alle maatregelen heeft nageleefd en extreem voorzichtig was, kuste van de week iedereen op een verjaardag.![]()
En de gebieden die ondervertegenwoordigd zijn in het gebruik van TVT?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De gebieden waar de vaccinatiegraad gemiddeld gezien achterblijft, bedoel je?![]()
Het is zo moeilijk bespreekbaar, omdat allerhande figuren het gemisbruiken om hun latente racisme te voeden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:29 schreef Vasilevski het volgende:
Hoewel het natuurlijk wel raar is dat het zo moeilijk bespreekbaar is dat n groep oververtegenwoordigd is, aangezien iedereen wel z'n oordeel heeft over de bible belt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik heb het vast eerder gevraagd maar is er ergens iets te vinden hoe de verhouding van ziekenhuis opnames in de gemeenten t.o.v. het % gevaccineerde te zien is?![]()
Ik denk dat het bij veel van die mensen niet latent is hoor. Feit is wel dat ze er iets mee moeten, want met TVT ga je die groep niet bereiken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is zo moeilijk bespreekbaar, omdat allerhande figuren het gemisbruiken om hun latente racisme te voeden.![]()
Wat vertelt het Duitse 2G superspreader event ons over de regels voor alleen gevaccineerden?
Ruim tachtig mensen zijn besmet met het coronavirus na het bijwonen van een feest in het Duitse Mnster dat alleen voor mensen met immuniteit was. Wat zegt dit ons?
Twee weken geleden dansten op vrijdagavond twee weken geleden 380 jongeren de hele nacht door na een lange week werken en studeren in een club in Mnster.
De meesten van hen waren begin of midden twintig – en ze hadden allemaal aan de deur gezegd dat ze volledig waren ingent tegen Covid-19 of hersteld waren van een infectie. Met andere woorden, ze hielden zich aan de zogenaamde '2G-regel', een voorwaarde voor toelating.
Toch werd het een feestavond met gevolgen.
De stad Mnster meldde aanvankelijk 26 besmettingen na het feest, maar dat aantal bleef stijgen en stond vrijdag op 85 gasten plus n medewerker van de club.
https://www.thelocal.de/2(...)-vaccine-only-rules/![]()
Maar dat wisten we ook al toen we met TvT begonnen, dus kennelijk was dat geen onderdeel van de overweging.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij veel van die mensen niet latent is hoor. Feit is wel dat ze er iets mee moeten, want met TVT ga je die groep niet bereiken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh nee dan zullen ze vast allemaal de waarheid hebben gesproken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:56 schreef Za het volgende:
en ze hadden allemaal aan de deur gezegd dat ze volledig waren ingent tegen Covid-19 of hersteld waren van een infectie.![]()
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:56 schreef Za het volgende:
Wat vertelt het Duitse 2G superspreader event ons over de regels voor alleen gevaccineerden?
Ruim tachtig mensen zijn besmet met het coronavirus na het bijwonen van een feest in het Duitse Mnster dat alleen voor mensen met immuniteit was. Wat zegt dit ons?
Twee weken geleden dansten op vrijdagavond twee weken geleden 380 jongeren de hele nacht door na een lange week werken en studeren in een club in Mnster.
De meesten van hen waren begin of midden twintig – en ze hadden allemaal aan de deur gezegd dat ze volledig waren ingent tegen Covid-19 of hersteld waren van een infectie. Met andere woorden, ze hielden zich aan de zogenaamde '2G-regel', een voorwaarde voor toelating.
Toch werd het een feestavond met gevolgen.
De stad Mnster meldde aanvankelijk 26 besmettingen na het feest, maar dat aantal bleef stijgen en stond vrijdag op 85 gasten plus n medewerker van de club.
https://www.thelocal.de/2(...)-vaccine-only-rules/![]()
Za is op een kruistocht tgen vaccins, maar wel voor maatregelen waar iedereen braaf op zijn handen gaat zitten tot het virus zelf op een magische manier verdwijnt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Blijkbaar niet, want Za is tegenstander van vaccineren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De mensheid uitroeien dan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want Za is tegenstander van vaccineren.![]()
Heb je wel een R van 0.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je kan kwalijk de hele horeca weer de nek omdraaien, helemaal nu iedereen die dat kan en wil is gevaccineerd. Dat tast zowel het vertrouwen in het vaccin als in de overheid wel heel erg in de basis aan en biedt ook geen enkel perspectief. Er zullen dan toch echt basalere keuzes gemaakt moeten worden en ik heb Rutte dan nog wel zodanig hoog zitten dat die toch ook wel dat besef zal hebben, anders dan zijn huidige scapegoat. Het rijtje dat ik opnoemde is overigens waar het OMT in zijn laatste advies al vrij concreet op voorsorteerde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:50 schreef Za het volgende:
Ik denk dat ze gaan kijken nav wat deze stijging is ontstaan, en dat is vrij eenvoudig.
Dat moet dus worden teruggedraaid.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Snap ook niet helemaal het punt van Za. Zero Covid is op korte termijn een illusie en daar waren we volgens mij al een tijdje achter. Vaccinatie is een mooi middel om hopelijk groepsimmuniteit te bereiken zonder dat de ziekenhuizen overspoelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?![]()
Weekend.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern![]()
Laat de overheid in elk geval ook via de imam en predikant kenbaar maken dat deze mensen na besmetting en herstel allemaal een QR kunnen krijgen zodat zij niet langer slachtoffer zijn van dit beleid.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:49 schreef DonDruiper het volgende:
Biblebelt en allochtonen.
Misschien dat we daar overheidscampagnes op kunnen richten ipv jongeren.
Maar dat zal wel gevoelig liggen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik zie alleen maar studies waarbij de antistoftiter daalt, maar een lage titer staat niet gelijk aan lagere bescherming..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat aantal loopt dus rap toe, vaccins nemen af in werkzaamheid, geen standaard boosters voor ouderen, varianten liggen op de loer etc.
Ik ben dus benieuwd of ziekenhuisopnames weer gaan stijgen, dat zegt veel meer imho.Shine bright like a diamond.![]()
Het zijn jongeren, dus ook zonder vaccinatie waren ze niet ziek geworden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?
Waar het om gaat is de waargenomen verspreiding, die uiteindelijk bij een groep terecht komt bij wie het vaccin niet goed of niet meer werkzaam is, en dus 2G events alleen vrucht afwerpen wanneer je daarna iedereen gaat testen.
Of beter nog daarvoor, en dan kom ik weer uit bij testen van iedereen, gevaccineerd of niet.![]()
Ik ben voor het vaccineren van ouderen en kwetsbaren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
Blijkbaar niet, want Za is tegenstander van vaccineren.
Niet van jongeren en kinderen.![]()
Dat is helaas de afweging die we nu maken. Vroeg of laat zal die verspreiding tch uitkomen bij een groep waarbij het vaccin niet of niet meer goed werkzaam is, tenzij je alles op alles gaat zetten om verspreiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:22 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn jongeren, dus ook zonder vaccinatie waren ze niet ziek geworden.
Waar het om gaat is de waargenomen verspreiding, die uiteindelijk bij een groep terecht komt bij wie het vaccin niet goed of niet meer werkzaam is, en dus 2G events alleen vrucht afwerpen wanneer je daarna iedereen gaat testen.
Of beter nog daarvoor, en dan kom ik weer uit bij testen van iedereen, gevaccineerd of niet.
En dat was met de Alpha-variant misschien nog een optie, maar met Delta niet realistisch haalbaar. Dus er is voor deze strategie gekozen zodat het land zo veel mogelijk open kan zonder dat het extra belasting gaat vormen op de zorg.
Het alternatief is namelijk de strategie van Australi waarvan we inmiddels ook hebben gezien dat die niet werkt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Klopt tot nu toe heb ik nog geen studies gezien waar je een betere T-cel respons krijgt na een 3de booster het zorgt alleen voor meer antistoffen. Dat je uit voorzorg de risicogroep nog een booster geeft kan ik nog wel begrijpen om even de winter door te komen maar de hele bevolking is onzinnig in mijn ogen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:22 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar studies waarbij de antistoftiter daalt, maar een lage titer staat niet gelijk aan lagere bescherming..
Ik ben dus benieuwd of ziekenhuisopnames weer gaan stijgen, dat zegt veel meer imho.![]()
Mogelijk nog een beetje onder de pet willen houden. Terecht geen paniek willen zaaien etc etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik blijf het vooral raar vinden dat daar geen info over is. Zou toch veel mee bereikt kunnen worden.
En achter de coulissen weten ze wel meer en zullen daarnaar handelen, indien nodig-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Zelfs Fauci, het CDC n de Farmaceuten geven aan dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt dmv vaccinatie ondanks dat daar hoop op was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:06 schreef Simmertje het volgende:
Vaccinatie is een mooi middel om hopelijk groepsimmuniteit te bereiken zonder dat de ziekenhuizen overspoelen.
Een illusie.![]()
Groepsimmuniteit is ook een term die een eigen leven is gaan leiden. Net als 'immuniteit', alsof je alleen maar WEL/NIET immuun kan zijn, en niets daartussen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Hoe danquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:22 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn jongeren, dus ook zonder vaccinatie waren ze niet ziek geworden.
Of beter nog daarvoor, en dan kom ik weer uit bij testen van iedereen, gevaccineerd of niet.ik en velen met mij zijn nog nooit getest en zijn dat eigenlijk ook niet van plan. Bijna alle ideeen gebaseerd op grootschalig testen zijn theoretische oplossingen die meestal ook nog al sterk gestoeld zijn op de betrouwbaarheid van de testen zelf.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Precies, immuun betekent eigenlijk dat het je in het geheel niets doet, maar we zijn eigenlijk al blij als je symptomen zodanig worden beperkt dat je geen beslag legt op de zorg. Als dat voor praktisch iedereen in 'de groep' geldt, dan zijn we in principe ook wel klaar met covid.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Groepsimmuniteit is ook een term die een eigen leven is gaan leiden. Net als 'immuniteit', alsof je alleen maar WEL/NIET immuun kan zijn, en niets daartussen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
En hij heeft ook geen antwoord gegeven op de vraag hoe dat dan wl bereikt kan gaan worden, met andere woorden, hoe we het definitieve eindpunt zullen bereiken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:30 schreef Za het volgende:
[..]
Zelfs Fauci, het CDC n de Farmaceuten geven aan dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt dmv vaccinatie ondanks dat daar hoop op was.
Een illusie.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
In het onderzoek bij Sanquin heeft >90% antistoffen. Nu kun je de donorpopulatie niet doortrekken naar de algehele bevolking, maar toch. We zitten nagenoeg tegen kudde immuniteit aan. In andere landen zal dat wellicht anders zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:30 schreef Za het volgende:
[..]
Zelfs Fauci, het CDC n de Farmaceuten geven aan dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt dmv vaccinatie ondanks dat daar hoop op was.
Een illusie.Shine bright like a diamond.![]()
Dat was als het goed is groepsimmuniteit bereiken puur met het vaccineren. Maar wanneer jij de samenleving weer opent en 85% gevaccineerde mensen mixed met de 15% die nog niet gevaccineerd is dan lijkt mij de kans veel groter dat dit wel bereikt wordt. Gecontroleerd iedereen besmet laten raken zonder dat de ziekenhuizen vol raken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:30 schreef Za het volgende:
[..]
Een illusie.![]()
Eens.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:26 schreef Stoney3K het volgende:
Dat is helaas de afweging die we nu maken. Vroeg of laat zal die verspreiding tch uitkomen bij een groep waarbij het vaccin niet of niet meer goed werkzaam is, tenzij je alles op alles gaat zetten om verspreiding te voorkomen.
Het punt is dat de overheid al van meet af aan bezig is de besmetting van ouderen te voorkomen dmv lockdowns en andere maatregelen, wetende dat het gros van de bevolking niets te vrezen heeft van het virus, en toch thuis moet zitten, niet naar school of de horeca mag, een mondkapje op, avondklok etc.
Bij een rap toenemend aantal besmettingen zullen ze dat gewoon weer doen.
Het is nooit nodig geweest jongeren op te hokken, maar wel gedaan.![]()
Aan de andere kant, als we weer een herfst/winter ingaan met scherpere maatregelen dan betekent dat ook dat vaccinaties niet de eindoplossing is voor de crisis.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Als die stijging zo doorzet, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat men in de gebruikelijke reguleringsstuip schiet. Wel in een mildere vorm dan rcksichtlos van alles dichtgooien, ik zou zelf gokken op: herinvoeren mondkapjes in binnenruimtes, herinvoeren 1,5-meter-maatregel (toch sowieso nog een advies), thuiswerkadvies aanscherpen, kortere geldigheidsduur test, alleen nog PCR-testen, iedereen testen - gevaccineerd of niet, 2G-beleid; in die volgorde.
En dat betekend ook nog wel het een en ander.![]()
vaccinatie is toch wel de beste oplossing gebleken, helaas dringt dat nog niet tot iedereen doorquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als we weer een herfst/winter ingaan met scherpere maatregelen dan betekent dat ook dat vaccinaties niet de eindoplossing is voor de crisis.
En dat betekend ook nog wel het een en ander.![]()
Klopt, toch hadden we 10x zoveel besmettingen en 7x zoveel ziekenhuisopnames als vorig jaar zomer zonder deze kudde immuniteit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:37 schreef June. het volgende:
In het onderzoek bij Sanquin heeft >90% antistoffen. Nu kun je de donorpopulatie niet doortrekken naar de algehele bevolking, maar toch. We zitten nagenoeg tegen kudde immuniteit aan.![]()
We kunnen hopen dat het virus zich uiteindelijk muteert tot een gedrocht waar we niet meer voor hoeven vrezen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:36 schreef Stoney3K het volgende:
En hij heeft ook geen antwoord gegeven op de vraag hoe dat dan wl bereikt kan gaan worden, met andere woorden, hoe we het definitieve eindpunt zullen bereiken.
Tot die tijd alles open, en bij uitbraken een testperiode.
Zie Texas, alles kon probleemloos open, massa events alles, na 5 maanden een uitbraak die 7 weken duurde.
Bij aanvang van zo'n uitbraak gewoon 2 wkn een thuistest om druk op de zorg te voorkomen, en alles kan open blijven.![]()
Ik denk niet dat het vaccinatie% nog zoveel gaat stijgen dat het een verschil zal uitmaken op het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
vaccinatie is toch wel de beste oplossing gebleken, helaas dringt dat nog niet tot iedereen door
Dan kan de overheid er een spin aan geven door de schuld neer te leggen bij de ongevaccineerden (wat waarschijnlijk zal gebeuren).
Maar feitelijk betekend het ook dat het niet genoeg is als eind oplossing, en dat kan best hard aankomen.![]()
Wat bedoel je met eindoplossing? Die is er denk ik niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het vaccinatie% nog zoveel gaat stijgen dat het een verschil zal uitmaken op het aantal besmettingen.
Dan kan de overheid er een spin aan geven door de schuld neer te leggen bij de ongevaccineerden (wat waarschijnlijk zal gebeuren).
Maar feitelijk betekend het ook dat het niet genoeg is als eind oplossing, en dat kan best hard aankomen.![]()
Maar die testen helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Vanaf 25 september hebben gevaccineerden toestemming om ongetest weer hutje mutje te gaan staan, het effect is 2 weken later zichtbaar.
Asymptomatisch verspreiden ze het virus als een malle, zoals verwacht, en IMO.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Daarmee bedoel ik voor mezelf voornamelijk het pertinent afschaffen van alle maatregelen gerelateerd aan corona, iig op nationaal gebied.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat bedoel je met eindoplossing? Die is er denk ik niet.
En vaccinaties zou altijd de weg daar naar toe zijn.![]()
Hoe dan ook zijn ze wel belangrijk voor de roadmap, het is het beste middel dat we hebben, dus als gezien is dat het aantoonbaar goed, maar onvoldoende werkt, kunnen we daarna verder met de orde van de dag en alle regels afschaffen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarmee bedoel ik voor mezelf voornamelijk het pertinent afschaffen van alle maatregelen gerelateerd aan corona.
En vaccinaties zou altijd de weg daar naar toe zijn.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Er is altijd een final solutionquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat bedoel je met eindoplossing? Die is er denk ik niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Roadmap? Welke roadmap?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Hoe dan ook zijn ze wel belangrijk voor de roadmap, het is het beste middel dat we hebben, dus als gezien is dat het aantoonbaar goed, maar onvoldoende werkt, kunnen we daarna verder met de orde van de dag en alle regels afschaffen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Je kan alleen asymptomatisch testen niet gaan handhaven. Een testverplichting is niet alleen een veel verder gaande inbreuk op lichamelijke integriteit dan een vaccinatieplicht, het is ook nog eens iets wat eigenlijk niet af te dwingen valt, en waar voor een dusdanig grote infrastructuur nodig is dat het ook amper valt uit te voeren. Tenminste, als je zoals je zelf voorstelt, ongericht, als een groot sleepnet, mensen structureel wil gaan testen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, dat is ook het probleem en wat ik schreef (zie je quote).
Er is een reden waarom het huidige "bij klachten laat je je testen" niet verder komt dan een advies. Want er zijn geen wettelijke kaders om het verplicht te kunnen maken, en er is geen enkele manier waarop je het zou kunnen handhaven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Definieer 'we'.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Willen we deze kant op gaan met de coronapas?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De (fantasie?) roadmap om uit de corona periode te geraken. Ik denk dat het wel de moeite waard is (geweest) om op het effect van vaccins te hebben gewacht, maar ondertussen zien we dat dat ook geen volledige verlossing gaat bieden, dus door.. verder richting het alles vrijgeven en zelf gezond leven.quote:Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Voor de mensen die LOST kennen: It only ends once. Everything that happens before that is just progress.quote:![]()
nee of toch jaquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Willen we deze kant op gaan met de coronapas?![]()
In die oud-Sovjetstaten liggen dit soort maatregelen waarschijnlijk nog wel wat gevoeliger dan hier.quote:![]()
Duur betaalde principesquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Willen we deze kant op gaan met de coronapas?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Als de rekening bepaalt of je iets wel of niet doet dan zijn het ook geen principes.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
zou best kunnen, ken verder de details niet, maar vind het een onzin post "is dit wat we willen"quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In die oud-Sovjetstaten liggen dit soort maatregelen waarschijnlijk nog wel wat gevoeliger dan hier.![]()
Dus besmette mensen die niet testen zorgen voor de stijging in besmettingen. Dat is knap.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:28 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, dat is ook het probleem en wat ik schreef (zie je quote).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de mensen die LOST kennen: It only ends once. Everything that happens before that is just progress.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het is Za..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dus besmette mensen die niet testen zorgen voor de stijging in besmettingen. Dat is knap.
Laat gaan joh.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het lijkt daar behoorlijk extreem aan toe te gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Willen we deze kant op gaan met de coronapas?
Ik denk dat niemand per se die kant op 'wil'. Alleen sommigen lijken niet te beseffen dat 'die kant op gaan' wel degelijk een consequentie is (ja daar issie weer!) van hun keuze om zo absurd veel waarde te hechten aan gezondheidschecks mbt corona.I'll give you something to do![]()
Kloptquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de rekening bepaalt of je iets wel of niet doet dan zijn het ook geen principes.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En een regering die doorslaat in de aan haar gegeven macht om te micro-managen…quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Het lijkt daar behoorlijk extreem aan toe te gaan.
Ik denk dat niemand per se die kant op 'wil'. Alleen sommigen lijken niet te beseffen dat 'die kant op gaan' wel degelijk een consequentie is (ja daar issie weer!) van hun keuze om zo absurd veel waarde te hechten aan gezondheidschecks mbt corona.![]()
Waanzin. Je denkt dat het niet zal gebeuren. Althans daar ga je dan maar vanuit. Er is NIEMAND die ons kan garanderen dat we hier niet dezelfde kant op gaan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Willen we deze kant op gaan met de coronapas?
En dat vind ik persoonlijk nogal beangstigend.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
We gaan hier gewoon dezelfde kant op hoor. Alles om de illusie van controle te houden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 18:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin. Je denkt dat het niet zal gebeuren. Althans daar ga je dan maar vanuit. Er is NIEMAND die ons kan garanderen dat we hier niet dezelfde kant op gaan.
En dat vind ik persoonlijk nogal beangstigend.![]()
Vandaag even de supermarkt in, in Riva del Garda, Itali: temperatuur check (moet je je gezicht laten scannen door een of ander apparaat).
Anders gaan de poortjes niet open.
Ik kende dit alleen uit China.
Krijg er een dystopisch gevoel van."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lekker hoor, dat die Italianen zoiets accepteren verbaast mij dan wel weer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
Vandaag even de supermarkt in, in Riva del Garda, Itali: temperatuur check (moet je je gezicht laten scannen door een of ander apparaat).
Krijg er een dystopisch gevoel van.![]()
Het gaat ook helemaal nergens meer over.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
Krijg er een dystopisch gevoel van.
We blijven maar doen alsof corona een soort radioactieve straling is en dat iedereen in potentie een dodelijk gevaar is. Het is gewoon een virus dat voor de meesten geen enkel probleem is en sommige kwetsbaren lopen verhoogd risico, that's it. Zeker met al die vaccinaties intussen.![]()
Schijnt toch wel een gedwee volkje te zijn geworden na Bergamo vorig jaar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker hoor, dat die Italianen zoiets accepteren verbaast mij dan wel weer.
Ik kan me zoiets echt niet voorstellen in NL."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Alsof ze het vaccin niet vertrouwen. Waarom zou je anders zoiets doen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal nergens meer over.
We blijven maar doen alsof corona een soort radioactieve straling is en dat iedereen in potentie een dodelijk gevaar is. Het is gewoon een virus dat voor de meesten geen enkel probleem is en sommige kwetsbaren lopen verhoogd risico, that's it. Zeker met al die vaccinaties intussen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ook niet, maar wat corona betreft kon ik mij wel meer dingen niet voorstellen die toch zijn ingevoerd.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Schijnt toch wel een gedwee volkje te zijn geworden na Bergamo vorig jaar.
Ik kan me zoiets echt niet voorstellen in NL.
Zo'n temperatuur scanner is wel heel extreem overigens...![]()
De eerste zorginstelling al meegemaakt waar je verplicht werd een QR code te laten zien voor je naar binnen mocht. Zowel bezoekers als patinten.
Na protest hebben ze toegevoegd dat je zonder QR code ook naar binnen mag maar dan met mondmasker en 1,5 meter afstand houden
Personeel hoeft niet
En dat in het kader van 'veilige zorg bieden'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat ik vooral extreem vind is dat ze het prima vinden om kans te lopen op een 'computer says no' waarna je de supermarkt niet meer in komt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wat corona betreft kon ik mij wel meer dingen niet voorstellen die toch zijn ingevoerd.
Zo'n temperatuur scanner is wel heel extreem overigens...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Oh jawel hoor, ik verbaas me helemaal nergens meer overquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Schijnt toch wel een gedwee volkje te zijn geworden na Bergamo vorig jaar.
Ik kan me zoiets echt niet voorstellen in NL.![]()
Tevens lekker nietszeggend ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
Je zal een door iets anders verhoogde lichaamstemperatuur hebben... Of net een sprintje hebben getrokken...
Absurd, alles voor de controledrang gevoelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik moest vd week bij een sportevenement in NL ook een temperatuurcheck doen. Nadat mijn QR al was goedgekeurd. Voor bepaalde plekken in de zaal hadden ze ook nog maskers verplicht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Tevens lekker nietszeggend ook
Je zal een door iets anders verhoogde lichaamstemperatuur hebben... Of net een sprintje hebben getrokken...
Absurd, alles voor de controledrang gevoel
De massahysterie zit nog diep bij sommigen, heel diep.![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik moest vd week bij een sportevenement in NL ook een temperatuurcheck doen. Nadat mijn QR al was goedgekeurd. Voor bepaalde plekken in de zaal hadden ze ook nog maskers verplicht.
De massahysterie zit nog diep bij sommigen, heel diep.Joey, heb jij je masker op, oh nee, het is je covidkop
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wees blij dat je niet in DE/FR zit. Daar is het coronapas verplicht n (medisch) masker verplicht n verplicht afstand houden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik moest vd week bij een sportevenement in NL ook een temperatuurcheck doen. Nadat mijn QR al was goedgekeurd. Voor bepaalde plekken in de zaal hadden ze ook nog maskers verplicht.
De massahysterie zit nog diep bij sommigen, heel diep.
Gekkenhuis.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
In andere landen zijn ze nog veel gekker ja, dat klopt. Wat dat betreft mogen we niet eens klagen hier in Nederland eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet in DE/FR zit. Daar is het coronapas verplicht n (medisch) masker verplicht n verplicht afstand houden.
Gekkenhuis.![]()
![]()
Ik krijg soms ook het idee dat het gros helemaal niet doorheeft hoe en waar virusoverdracht precies plaatsvindt. Of dat men zich veiliger waant bij familie/vrienden dan in het openbaar. Terwijl die gezelschappen in feite de meest dodelijke zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal nergens meer over.
We blijven maar doen alsof corona een soort radioactieve straling is en dat iedereen in potentie een dodelijk gevaar is. Het is gewoon een virus dat voor de meesten geen enkel probleem is en sommige kwetsbaren lopen verhoogd risico, that's it. Zeker met al die vaccinaties intussen.I'll give you something to do![]()
Dodelijk weet ik niet, maar de meeste virusoverdracht vindt waarschijnlijk gewoon achter de voordeur plaats ja, en niet bij de Bakker Bart of het lunchgedeelte van de Hema.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik krijg soms ook het idee dat het gros helemaal niet doorheeft hoe en waar virusoverdracht precies plaatsvindt. Of dat men zich veiliger waant bij familie/vrienden dan in het openbaar. Terwijl die gezelschappen in feite de meest dodelijke zijn.![]()
Broodje van Covidjequote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dodelijk weet ik niet, maar de meeste virusoverdracht vindt waarschijnlijk gewoon achter de voordeur plaats ja, en niet bij de Bakker Bart of het lunchgedeelte van de Hema.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
European Journal of Epidemiology
Increases in COVID-19 are unrelated to levels of vaccination in 68 countries and 2947 counties in the United States
https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7
1. Geen significante relatie tussen volledig gevaccineerden en nieuwe COVID-19 infecties. Sterker, landen met een hoger percentage volledig gevaccineerden hebben een hogere infectiegraad per 1 miljoen mensen.
2. In de VS werd de infectiegraad per 100,000 mensen als maat genomen, er treed geen afname van genfecteerden op bij districten met het hoogst aantal volledig gevaccineerden.
3. De transmissiegraad van het coronavirus is het laagst in de Amerikaanse districten waar het aantal volledig gevaccineerden het laagste ligt. In de districten waar het aantal volledig gevaccineerden het hoogste is, is de transmissiegraad het hoogste.
4. Effectiviteit Pfizervaccin ligt op 39%, niet 96% zoals in de trial.
5. Vaccineffectiviteit daalt 6 maanden na volledige vaccinatie aanzienlijk.
6. CDC rapporteert een toename van 0.01%-9% van ziekenhuisopnames en 0-15% sterfgevallen onder volledig gevaccineerden.
7. We leven nog altijd met varianten van de Spaanse griep uit 1918. Weinig aan de hand.
De auteurs raden beleidsmakers aan de vaccinatiestrategie te herzien en te sturen op andere mogelijkheden om het virus in te dammen. Met name handen wassen, afstand houden, goedkope testmethoden en andere basisregels.
Een prulvaccin wat gezonde mensen betreft. Risicogroepen of mensen met een zwak immuunsysteem kan ik zeer aanraden het vaccin te nemen. Voor alle anderen: Zullen we nu ophouden met deze farmakas-spekkende onzin? Openen die maatschappij, iedereen fijn Kerstmis laten vieren met elkaar. Geef de rest van de vaccins aan arme landen.![]()
1. Rekening gehouden met het feit dat landen waar de vaccinatiegraad flink stijgt geneigd zijn snel te versoepelen? Volgens mij niet echt h.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:57 schreef Smegma. het volgende:
Increases in COVID-19 are unrelated to levels of vaccination in 68 countries and 2947 counties in the United States
1. Geen significante relatie tussen volledig gevaccineerden en nieuwe COVID-19 infecties. Sterker, landen met een hoger percentage volledig gevaccineerden hebben een hogere infectiegraad per 1 miljoen mensen.
2. In de VS werd de infectiegraad per 100,000 mensen als maat genomen, er treed geen afname van genfecteerden op bij districten met het hoogst aantal volledig gevaccineerden.
3. De transmissiegraad van het coronavirus is het laagst in de Amerikaanse districten waar het aantal volledig gevaccineerden het laagste ligt. In de districten waar het aantal volledig gevaccineerden het hoogste is, is de transmissiegraad het hoogste.
6. CDC rapporteert een toename van 0.01%-9% van ziekenhuisopnames en 0-15% sterfgevallen onder volledig gevaccineerden.
7. We leven nog altijd met varianten van de Spaanse griep uit 1918. Weinig aan de hand.
De auteurs raden beleidsmakers aan de vaccinatiestrategie te herzien en te sturen op andere mogelijkheden om het virus in te dammen. Met name handen wassen, afstand houden, goedkope testmethoden en andere basisregels.
Een prulvaccin wat gezonde mensen betreft. Risicogroepen of mensen met een zwak immuunsysteem kan ik zeer aanraden het vaccin te nemen. Voor alle anderen: Zullen we nu ophouden met deze farmakas-spekkende onzin? Openen die maatschappij, iedereen fijn Kerstmis laten vieren met elkaar. Geef de rest van de vaccins aan arme landen.
2. Zelfde.
3. Zelfde. Ook zoveel andere oorzaken mogelijk. Correlatie is geen causaliteit.
4. Tja, definieer eerst effectiviteit. Voor ernstige covid-19 ligt ie wel degelijk boven de 90% voor de Israel-data.
5. Definieer 'aanzienlijk'. En de vraag is of dit erg is.
6. Als het totaal aantal gevaccineerden toeneemt dan neemt natuurlijk ook hun aandeel in opnames onherroepelijk toe.
7. Wat een rare vergelijking. "We leven ook nog altijd met rhinovirussen. Weinig aan de hand." Ofzo.
Kortom, slappe hap dit 'onderzoek'.
En handen wassen ipv vaccinaties? Serieus?
Gezellig met al die 'basisregels' kerstmis met elkaar vieren is er overigens ook niet bij hoor.I'll give you something to do![]()
Als de vaccins niet zouden werken, waarom zien we dan met veel minder maatregelen een lagere R? Waarom zien we dan veel minder opnames bij vergelijkbare aantallen positieve testen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:57 schreef Smegma. het volgende:
Een prulvaccin wat gezonde mensen betreft. Risicogroepen of mensen met een zwak immuunsysteem kan ik zeer aanraden het vaccin te nemen. Voor alle anderen: Zullen we nu ophouden met deze farmakas-spekkende onzin? Openen die maatschappij, iedereen fijn Kerstmis laten vieren met elkaar. Geef de rest van de vaccins aan arme landen.zie email 27 oktober![]()
Grappig artikel, meer besmettingen in Portugal dan in Vietnam wordt daarin als voorbeeld gegeven.
In Vietnam kwam in de onderzoeksperiode het leger aan de deur om voedselpakketjes te droppen. Was ook de enige reden dat je de deur mocht openen.
Gestopt met lezen verder.- verwijderd door admin -![]()
Eigenlijk stellen ze dat er een natuurlijk verloop is aan dit virus. Aantal weken op, aantal weken af. Dat lijkt me niet logischquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 20:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de vaccins niet zouden werken, waarom zien we dan met veel minder maatregelen een lagere R? Waarom zien we dan veel minder opnames bij vergelijkbare aantallen positieve testen?![]()
Was dit senioren zaalvoetbal ofzo? Ik zou met stomheid geslagen zijn als ik zoiets in NL tegenkwam.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De massahysterie zit nog diep bij sommigen, heel diep.![]()
De conclusie lijkt ook vrij ongerelateerd. Het gaat in dat hele artikel niet over sociale interacties of moraliteit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 20:31 schreef groenen het volgende:
Grappig artikel, meer besmettingen in Portugal dan in Vietnam wordt daarin als voorbeeld gegeven.
In Vietnam kwam in de onderzoeksperiode het leger aan de deur om voedselpakketjes te droppen. Was ook de enige reden dat je de deur mocht openen.
Gestopt met lezen verder.quote:In summary, even as efforts should be made to encourage populations to get vaccinated it should be done so with humility and respect. Stigmatizing populations can do more harm than good.![]()
Zo is levenquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk stellen ze dat er een natuurlijk verloop is aan dit virus. Aantal weken op, aantal weken af. Dat lijkt me niet logisch
Dat vinden ze niet prima hoor, dat realiseren veel mensen zich gewoon niet. Het moment dat ze geen boodschappen kunnen doen omdat ze zich buiten even boos gemaakt hebben is het moment dat ze het niet willen, maar dan is 't al te laat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat ik vooral extreem vind is dat ze het prima vinden om kans te lopen op een 'computer says no' waarna je de supermarkt niet meer in komt...![]()
Wel zo veiligquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vinden ze niet prima hoor, dat realiseren veel mensen zich gewoon niet. Het moment dat ze geen boodschappen kunnen doen omdat ze zich buiten even boos gemaakt hebben is het moment dat ze het niet willen, maar dan is 't al te laat.
Royal sadness
https://www.bndestem.nl/o(...)-van-maken~a1a3330e/
Maar de vaccins zijn de oplossingWe gaan gewoon een bijeenkomst buiten verbieden. Terwijl ik volgende maand een hardloopwedstrijd heb met publiek 20 km verderop. Zonder QR check
![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:03 schreef alpeko het volgende:
Royal sadness
Maar de vaccins zijn de oplossingWe gaan gewoon een bijeenkomst buiten verbieden. Terwijl ik volgende maand een hardloopwedstrijd heb met publiek 20 km verderop. Zonder QR check
Uhm, nee hoor, dat moet helemaal nietquote:We moesten bij alle ouders en kinderen boven de 13 jaar een coronacheck uitvoeren.
IdiotenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Misschien moest dat van de gemeente als voorwaarde voor een vergunning? Maakt het niet minder belachelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Uhm, nee hoor, dat moet helemaal niet
Idioten![]()
Bordje bij de ingang 'graag 1,5 meter afstand houden, joe bedankt'quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Misschien moest dat van de gemeente als voorwaarde voor een vergunning? Maakt het niet minder belachelijk natuurlijk.
En dan is het buiten, en nobody gives a fuck.
En lekker feestje vieren dan, zonder QR code shit
Dagggg, de groetenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die kinderen kunnen toch wel een keertje zonder sinterklaasintocht? We zijn een pandemie aan het bestrijden, dat is nu eenmaal niet leuk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:03 schreef alpeko het volgende:
Royal sadness
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Weet u de overeenkomst tussen Femke Halsema en de burgemeester van Urk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja gevalletje compleet doorgeslagen vind ik dit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:03 schreef alpeko het volgende:
Royal sadness
Ouders staan daar buiten, met hun eigen gezinnetje, veelal jonge kinderen, vrijwel 0 risico.
Laten we met dit soort regeltjesdwang en doorgeslagen bangheid aub zo snel mogelijk mee stoppen. Anders komt het echt nooit meer goed.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Exact.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 17:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dus besmette mensen die niet testen zorgen voor de stijging in besmettingen.
Er lopen 10 miljoen volledig gevaccineerden rond die met een vrijheidspas overal kunnen binnenlopen met hun covidwolken, geen afstand meer houden, en het virus als een idioot door het land jagen.
Onbewust en met het idee dat ze veilig zijn.Die 10 miljoen laten zich niet testen idd, een heel klein deel hooguit, de rest heeft geen clue van waar ze mee bezig zijn of het maakt ze niets uit omdat ze denken dat hen niks kan gebeuren.quote:Dat is knap.
Ondertussen lopen ongevaccineerden half gevaccineerden of mensen bij wie het vaccin maar matig werkt of reeds uitgewerkt is door deze massa virusverspreiders heen.
Al zou men maar een wekelijkse representatieve steekproef doen onder asymptomatische gevaccineerden om de boel niet in het honderd te laten lopen, dat zou tenminste iets zijn.
Nu kijkt iedereen toe hoe we weer naar duizenden besmettingen per dag gaan, misschien zelfs een veelvoud van vorig jaar, gezien dat van de zomer ook het geval was, en dan maar hopen op het uitblijven van een nieuwe variant waar heel het vaccin niet tegen werkt.
Of misschien mag men zelfs dan nog steeds met hun QR codes de parties afstruinen of hun collega's besmetten, het zou me niet eens verbazen.![]()
IJsland stopt met Moderna-prik wegens bijwerkingen
IJsland heeft besloten niemand meer te prikken met het coronavaccin van Moderna , wegens bijwerkingen. Het land gaat met die stap verder dan andere Noord-Europese landen.
https://www.parool.nl/ned(...)jwerkingen~bc4ca898/![]()
![]()
Friday, Oct. 8
11:52 p.m. Singapore records its highest number of cases in a single day with 3,590 infections, as the city-state deals with a wave of infections after relaxing some restrictions. Six deaths are also reported. Of the 3,590 new cases, 2,825 are in the local community while 765 are from migrant worker dormitories, according to the Health Ministry.
Prime Minister Lee Hsien Loong says on his Facebook page that he will address the nation about the rise in cases on Saturday, adding that "there is no need to rush out to stock up on items or dine out!"
https://asia.nikkei.com/S(...)d-for-new-infections
5,6 miljoen inwoners btw.
Vraagje, stel die 3.590 besmettingen betreft ongevaccineerden, september vorig jaar was niemand daar gevaccineerd. Iemand een verklaring?![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 00:18 schreef Za het volgende:
[..]
Exact.
Er lopen 10 miljoen volledig gevaccineerden rond die met een vrijheidspas overal kunnen binnenlopen met hun covidwolken, geen afstand meer houden, en het virus als een idioot door het land jagen.
Onbewust en met het idee dat ze veilig zijn.
[..]
Die 10 miljoen laten zich niet testen idd, een heel klein deel hooguit, de rest heeft geen clue van waar ze mee bezig zijn of het maakt ze niets uit omdat ze denken dat hen niks kan gebeuren.
Ondertussen lopen ongevaccineerden half gevaccineerden of mensen bij wie het vaccin maar matig werkt of reeds uitgewerkt is door deze massa virusverspreiders heen.
Al zou men maar een wekelijkse representatieve steekproef doen onder asymptomatische gevaccineerden om de boel niet in het honderd te laten lopen, dat zou tenminste iets zijn.
Nu kijkt iedereen toe hoe we weer naar duizenden besmettingen per dag gaan, misschien zelfs een veelvoud van vorig jaar, gezien dat van de zomer ook het geval was, en dan maar hopen op het uitblijven van een nieuwe variant waar heel het vaccin niet tegen werkt.
Of misschien mag men zelfs dan nog steeds met hun QR codes de parties afstruinen of hun collega's besmetten, het zou me niet eens verbazen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
huh maar t was toch zo veilig? althans dat horen we elke dag.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 00:35 schreef Za het volgende:
IJsland stopt met Moderna-prik wegens bijwerkingen
IJsland heeft besloten niemand meer te prikken met het coronavaccin van Moderna , wegens bijwerkingen. Het land gaat met die stap verder dan andere Noord-Europese landen.
https://www.parool.nl/ned(...)jwerkingen~bc4ca898/Plaats hier uw advertentie![]()
Hoe verklaar je dit dan:quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:57 schreef Smegma. het volgende:
Een prulvaccin wat gezonde mensen betreft. Risicogroepen of mensen met een zwak immuunsysteem kan ik zeer aanraden het vaccin te nemen. Voor alle anderen: Zullen we nu ophouden met deze farmakas-spekkende onzin? Openen die maatschappij, iedereen fijn Kerstmis laten vieren met elkaar. Geef de rest van de vaccins aan arme landen.![]()
![]()
De overheid kom pas bij zinnen nadat in de praktijk is gebleken dat vaccinaties niet alles oplossen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 00:18 schreef Za het volgende:
Of misschien mag men zelfs dan nog steeds met hun QR codes de parties afstruinen of hun collega's besmetten, het zou me niet eens verbazen.
Hopelijk volgt op die realisatie een stapje terug op de maakbaarheidsutopie en geven we alle vrijheid terug wetende dat we ons best hebben gedaan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
als je het artikel leest en ziet dat er in NL 10 meldingen waren van bijwerkingen kan ik niet anders concluderen dat het nog steeds veilig (genoeg) isquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 01:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
huh maar t was toch zo veilig? althans dat horen we elke dag.![]()
We komen hier niet zomaar mee weg, er zijn nog wel plotwendingen in 't verschiet.
*ziet de bui al hangen en trekt een escape kaartGo hard or go home![]()
De Volkskrant stelt maar weer eens een belangrijke vraag:
Kabinet wil nu niet oordelen over verlenging coronatoegangsbewijs, maar wanneer dan wel?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zou je zeggen, maar zolang de teller niet tegen de 100% gevacineerd staat gaat men door, want je weet maar nooit h.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:35 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Precies, immuun betekent eigenlijk dat het je in het geheel niets doet, maar we zijn eigenlijk al blij als je symptomen zodanig worden beperkt dat je geen beslag legt op de zorg. Als dat voor praktisch iedereen in 'de groep' geldt, dan zijn we in principe ook wel klaar met covid.![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 07:53 schreef Janneke141 het volgende:
De Volkskrant stelt maar weer eens een belangrijke vraag:
Kabinet wil nu niet oordelen over verlenging coronatoegangsbewijs, maar wanneer dan wel?
Tevens goedemorgen![]()
![]()
Deltavariant?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 01:05 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Friday, Oct. 8
11:52 p.m. Singapore records its highest number of cases in a single day with 3,590 infections, as the city-state deals with a wave of infections after relaxing some restrictions. Six deaths are also reported. Of the 3,590 new cases, 2,825 are in the local community while 765 are from migrant worker dormitories, according to the Health Ministry.
Prime Minister Lee Hsien Loong says on his Facebook page that he will address the nation about the rise in cases on Saturday, adding that "there is no need to rush out to stock up on items or dine out!"
https://asia.nikkei.com/S(...)d-for-new-infections
5,6 miljoen inwoners btw.
Vraagje, stel die 3.590 besmettingen betreft ongevaccineerden, september vorig jaar was niemand daar gevaccineerd. Iemand een verklaring?![]()
Ik had het op een vliegveld in Egypte, bleek licht verhoogd te zijn door uitdroging, maar had wel een negatieve test bij me. En toen was het vaccineren nog niet begonnen. Ook bij musea, restaurants, hotels. Meestal een bewaker met zo'n handapparaat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
Gelukkig mocht ik van de arts die ter plekke was toch naar binnen met het advies een paar liter water te drinken.
Leuke wereld wel heh, blijk je een griepje/verkoudheidje te pakken te hebben kan je straks niet even naar de supermarkt lopen, ook na vaccinatie.![]()
Als die 10 miljoen zich niet laten testen blijven de cijfers misschien ook wel lager. Verkoudheidje (ben toch gevaccineerd dus zal wel niks zijn), beetje vermoeid, zal wel het weer zijn en geen covid-long, want dat kan niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 00:18 schreef Za het volgende:
[..]
Exact.
Onbewust en met het idee dat ze veilig zijn.
[..]
Die 10 miljoen laten zich niet testen idd, een heel klein deel hooguit, de rest heeft geen clue van waar ze mee bezig zijn of het maakt ze niets uit omdat ze denken dat hen niks kan gebeuren.
Een geluk bij een ongeluk hehe.
[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 09-10-2021 08:47:21 ]![]()
Ben ik in Itali ook bij meerdere supers tegengekomen maar daar deed niemand het en kon je ook gewoon zo doorlopen. Bizar ja.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
Krijg er een dystopisch gevoel van.![]()
Het schept in elk geval de illusie dat je er iets tegen probeert te doen als overheid.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 08:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zou je zeggen, maar zolang de teller niet tegen de 100% gevacineerd staat gaat men door, want je weet maar nooit h.
Als je cht nu nog meer mensen wilt laten vaccineren, moet je goed onderzoeken wie je doelgroep is. Welke mensen zijn oververtegenwoordigd op de IC, wie komen nu nog in het ziekenhuis. Zijn er bepaalde patronen te identificeren en zo ja, hebben deze groepen overeenkomsten in de gronden waarom zij niet gevaccineerd zijn. Dan kun je nog gericht daar aan werken.
Iedereen die te lui was om te vaccineren zal nu het lastig wordt gemaakt wel om zijn, inclusief de mensen die in hun overtuiging minder sterk waren dan hun behoefte naar het caf te kunnen. Dus recreatie verder afschermen levert niet zo veel meer op. De cijfers tonen wel aan dat het qua beschermen van bezoekers aan QR locaties zeker niet veel helpt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GemMagic op 09-10-2021 09:10:24 ]Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zo, gisteravond weer eens in een behoorlijk drukke kroeg gehangen met wat vrienden. Like the good old days. Doei 1.5m
En even de giftige covid wolken opgesnoven natuurlijk.
Die smaakten overigens goed. Wel een beetje een kater nu.![]()
Zaligquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, gisteravond weer eens in een behoorlijk drukke kroeg gehangen met wat vrienden. Like the good old days. Doei 1.5m
![]()
![]()
Ik heb een keelontsteking te pakken en blafhoest samen met mijn dochter
Etentje met hele familie vanavond. Mijn zusje vroeg of ik dan uit haar buurt wilde blijven, wilde garantie op niet ziek worden.
Ja dat kan niet h, figuur. Nu gaat ze zelf dan maar een mondkapje opdoen
Ok, daggg![]()
Genieten met mensen, gewoon lekker normaal man. Zin in. Uitzonderingen daargelaten
Gelukkig zijn de kroegen maar tot 0:00 uur open, anders had je pas cht veel coviddamp ingeademdquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Wij zijn gisteravond uit eten geweest. De kuchschermen stonden er nog. Lekker veel privacy
Walgelijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Anekdotes gelezen in dit topic. Veel klappen in het gezicht van de zorgmedewerkers. @:wereldgozer![]()
Zolang dat publiek 20 km verderop staat kan het toch weinig kwaad?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:03 schreef alpeko het volgende:
Royal sadness
![]()
?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:29 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Zolang dat publiek 20 km verderop staat kan het toch weinig kwaad?
Waar dat publiek staat is niet relevant, er staat publiek bij elkaar buiten. Net als bij die intocht.![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)-gestrooid~a7dc4602/
Dames en heren u wordt verzocht geen pepernoten te strooien, Corona.zie email 27 oktober![]()
![]()
Grappig, ik zat net gisteren te denken: hoe zou dat eigenlijk op Urk gaan met die pas? Zie hier het antwoord.![]()
Verspreiding via contact, ja hoor, lopen lekker achter op wat nou echt zoden aan de dijk zetquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:37 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren u wordt verzocht geen pepernoten te strooien, Corona.
Die kinderklauwen zitten overal en nergens aan en vooral aan elkaar. Maar pepernoten en kruidnoten zijn ineens het gevaar
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die foto ook echt, iedereen die alleen naar zijn telefoon loertquote:
Er is dus gewoon geen animo om vrijwilligers te krijgen en nu gebruiken ze dit als smoes.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:03 schreef alpeko het volgende:
Royal sadness
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
waar zouden ze op kijken, grindr voor senioren?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die foto ook echt, iedereen die alleen naar zijn telefoon loert![]()
Ik wacht na het juichprotocol bij voetbal en het sneeuwbalprotocol met smart op het pepernotenprotocol van het RIVM.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:37 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren u wordt verzocht geen pepernoten te strooien, Corona.![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:37 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren u wordt verzocht geen pepernoten te strooien, Corona.![]()
Godver, hoe groot is die kans?
Dat EN een piet (al dan niet gevaccineerd) besmet is, EN toch de piet gaat uithangen, EN vervolgens in zijn handen hoest, EN zo die pepernoten besmet, EN daardoor kinderen besmet.![]()
Die “dame” rechts is geen echte.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die foto ook echt, iedereen die alleen naar zijn telefoon loert![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Anekdotes gelezen in dit topic. Veel klappen in het gezicht van de zorgmedewerkers. @:wereldgozer
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Vooralsnog.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In andere landen zijn ze nog veel gekker ja, dat klopt. Wat dat betreft mogen we niet eens klagen hier in Nederland eigenlijk.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Coronacheckappquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar zouden ze op kijken, grindr voor senioren?![]()
![]()
Uhuh, zag het, maar maakt die ouwe bokjes toch niks uit denk ikquote:
quote:
Tja - zoals overigens ook genoemd in het artikel - als je geen QR code hebt ga je het waarschijnlijk ook niet eens proberen.quote:
Heel leuk dit geromantiseer maar het kan bijna niet anders dan dat er een parallele recreatie- en uitgaanswereld is waar men het niet zo nauw neemt met QR-codes.I'll give you something to do![]()
dat zal best maar heel groot zal dat ook weer niet zijnquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja - zoals overigens ook genoemd in het artikel - als je geen QR code hebt ga je het waarschijnlijk ook niet eens proberen.
Heel leuk dit geromantiseer maar het kan bijna niet anders dan dat er een parallele recreatie- en uitgaanswereld is waar men het niet zo nauw neemt met QR-codes.![]()
Ik neem aan dat deze burgemeester nu ook ontslagen wordt?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:39 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Grappig, ik zat net gisteren te denken: hoe zou dat eigenlijk op Urk gaan met die pas? Zie hier het antwoord.zie email 27 oktober![]()
Tot problemen in de horeca zal het ongetwijfeld niet leiden nee, op de sporadische zuipschuit die zijn telefoon kwijt is na. De omvang van die parallelle wereld zal wel beperkt zijn en dus geen aandacht krijgen, wat direct ook weer het probleem schetst van de huidige "de meerderheid vindt het ok, dus het is ok"-aanpak.
Gister om 01.00 nog even een patatje bij de lokale snackbar wezen halen; afgeladen vol, potten bier en wijn op tafel, iedereen aan een tafeltje orerend over hun uitgaansavonturen, geen QR-codes te bekennen. Echt, wat zijn we in stand aan het houden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Groot genoeg om in ieder geval niet de ongevaccineerden massaal over de streep te trekken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zal best maar heel groot zal dat ook weer niet zijnI'll give you something to do![]()
zal daar wel druk worden dit weekendquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat deze burgemeester nu ook ontslagen wordt?![]()
quote:Die mensen zijn van 5 juni t'/m 25 september allemaal thuis gebleven?quote:Mensen hebben er heel erg veel zin in. Ze staan volledig chill in de rij met hun telefoon al in de hand, helemaal heppiedepeppie: kijk wat ik heb, mijn QR-code, ik mag weer naar binnen.”![]()
Ik ga zo bij het inchecken op het station ook direct de eerstvolgende conducteur aanklampen: "YES, we mogen weer!!!"
![]()
Zware klappen dit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:54 schreef nostra het volgende:
Tot problemen in de horeca zal het ongetwijfeld niet leiden nee, op de sporadische zuipschuit die zijn telefoon kwijt is na. De omvang van die parallelle wereld zal wel beperkt zijn en dus geen aandacht krijgen, wat direct ook weer het probleem schetst van de huidige "de meerderheid vindt het ok, dus het is ok"-aanpak.
Gister om 01.00 nog even een patatje bij de lokale snackbar wezen halen; afgeladen vol, potten bier en wijn op tafel, iedereen aan een tafeltje orerend over hun uitgaansavonturen, geen QR-codes te bekennen. Echt, wat zijn we in stand aan het houden.![]()
Had je dat verwacht dan? De principile weigeraars al dan niet vanwege geloofsovertuiging ga je hier niet mee overhalen, het zijn meer de wat lakse mensen die het nog niet nodig vonden en zo'n stokje net iets vervelender vinden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Groot genoeg om in ieder geval niet de ongevaccineerden massaal over de streep te trekken.![]()
Tuurlijk niet. Het is Urk. Niemand komt daar behalve het inteeltvolk dat er woont.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat deze burgemeester nu ook ontslagen wordt?![]()
![]()
Iedereen dol heppiedepeppiequote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die foto ook echt, iedereen die alleen naar zijn telefoon loertGo hard or go home![]()
Wel mooi dat in het Parool-artikel het bezit van een QR-code gelijk wordt gesteld aan gevaccineerd zijn. En de groep van 10 die geen reservering zou kunnen krijgen omdat er eentje niet gevaccineerd is.
De 'vrijheid' die je hebt om je te laten testen is blijkbaar niet bekend bij de auteur of de ondernemers, en wordt blijkbaar ook niet in nederige dankbaarheid omarmd door de niet gevaccineerden.![]()
![]()
Leuk boek wel, De Ontdekking van Urk. Voor op de vakantie of zo. Dit geheel off topique.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het is Urk. Niemand komt daar behalve het inteeltvolk dat er woont.
[ afbeelding ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik zelf had weinig verwachtingen. Maar ik denk dat Hugo en consorten vrij hoge verwachtingen hadden daar ze niet onder stoelen of banken hebben gestoken wat het nieuwe beleid als doel heeft.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Had je dat verwacht dan? De principile weigeraars al dan niet vanwege geloofsovertuiging ga je hier niet mee overhalen, het zijn meer de wat lakse mensen die het nog niet nodig vonden en zo'n stokje net iets vervelender vinden.I'll give you something to do![]()
Goed voer ook wel voor een documentaire. Ik zou kijken. Met chips en bier.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Leuk boek wel, De Ontdekking van Urk. Voor op de vakantie of zo. Dit geheel off topique.![]()
Of heeeel misschien is een niet onaanzienlijk gedeelte van de ongevacinneerden niet eens geinteresseerd in uitgaansgelegenheden en zal het ze worst wezen of daar wel of niet in mogen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Groot genoeg om in ieder geval niet de ongevaccineerden massaal over de streep te trekken.![]()
Vooral dit, gok ik.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Of heeeel misschien is een niet onaanzienlijk gedeelte van de ongevacinneerden niet eens geinteresseerd in uitgaansgelegenheden en zal het ze worst wezen of daar wel of niet in mogen.![]()
Ja. Herkenbaar. Afgelopen week een trip gemaakt langs de rand van Europa, waaronder Roemeni.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
In ons hotel in Boekarest stond een complete opstelling met poortjes die volautomatisch je temperatuur kon opmeten en met een camera keek of je wel een mondkapje op had, anders kwam je er eenvoudigweg niet in. Kwam geen personeel aan te pas. Overal QR-codes moeten laten zien. Wat een dystopische bende
Op de terugreis (vliegveld Boekarest) begon de boarding ruim een uur voor vertrek. Alle papieren werden minutieus uitgekamd (2 minuten per persoon ofzo), vliegtuig zat ramvol en we vertrokken met bijna een uur vertraging. Bij aankomst in Charleroi vroeg niemand ergens naar, konden zo doorlopen.
![]()
Er komt in het leven van een mens natuurlijk ook wel een keer een moment dat je wel klaar bent met elke week in de kroeg staan. Toegegeven, niet voor iedereen, sommigen gaan door tot het graf. Maar veel mensen gaan toch ergens tussen de 30 en 50 wel wat andere interesses ontplooien.quote:
Voor wie tegen QR-codes en zo is, is het dan ook wel zo prettig dat het invoeren daarvan juist in die levensfase komt. Als student zou ik het een stuk lastiger hebben gevonden bijvoorbeeld, hoewel je dan natuurlijk ook veel thuis zuipt.![]()
Eens wel. Ik ben inmiddels ook van die leeftijd dat elke week in de kroeg hangen zeker niet meer mijn prioriteit heeft.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er komt in het leven van een mens natuurlijk ook wel een keer een moment dat je wel klaar bent met elke week in de kroeg staan. Toegegeven, niet voor iedereen, sommigen gaan door tot het graf. Maar veel mensen gaan toch ergens tussen de 30 en 50 wel wat andere interesses ontplooien.
Voor wie tegen QR-codes en zo is, is het dan ook wel zo prettig dat het invoeren daarvan juist in die levensfase komt. Als student zou ik het een stuk lastiger hebben gevonden bijvoorbeeld, hoewel je dan natuurlijk ook veel thuis zuipt.
Echter zo af en toe, een avond als gisteren met veel bier, vrienden, harde muziek en drukte deed me cht goed.
Dat ik een QR scan ervoor moest doen was natuurlijk een kleine moeite. Kan me wel voorstellen als je ongevaccineerd bent je niet bepaald zin hebt om steeds door de testhoepel te moeten gaan voor een avondje uit.![]()
Allemaal druk bezig hun QR op te halenquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:37 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren u wordt verzocht geen pepernoten te strooien, Corona.Ff je klauwen wassen nadat je naar de plee bent geweest terwijl je met voedsel bezig bent. Wat een wereldidee.quote:Of was je handen opnieuw nadat je bijvoorbeeld pauze hebt gehad of naar de wc bent gegaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Gewoon individuele pepernoten verkopen in hele kleine zakjes.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wacht na het juichprotocol bij voetbal en het sneeuwbalprotocol met smart op het pepernotenprotocol van het RIVM.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:45 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Dat EN een piet (al dan niet gevaccineerd) besmet is, EN toch de piet gaat uithangen, EN vervolgens in zijn handen hoest, EN zo die pepernoten besmet, EN daardoor kinderen besmet.quote:Sinterklaas blijkt superspreader: 57 besmettingen in bejaardenhuis
Onrust in een woonzorgcentrum in het Belgische Mol. De Sint die er een bezoekje bracht aan 150 bewoners testte een paar dagen later positief op het coronavirus. Inmiddels blijken 57 ouderen besmet te zijn. "Wij als kinderen en kleinkinderen mogen al weken niet op bezoek, en nu dit."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-ouderenSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Doctor Who is er niks bij.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik laat mijn boodschappenkratjes ook nog twee dagen voor de voordeur staan hoor. Je weet het niet, je weet het niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:45 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Dat EN een piet (al dan niet gevaccineerd) besmet is, EN toch de piet gaat uithangen, EN vervolgens in zijn handen hoest, EN zo die pepernoten besmet, EN daardoor kinderen besmet.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ben benieuwd hoe we over 10 jaar terugkijken op winkelkarretjes ontsmettenen de avondklok.
Net als je nu terugkijkt na historisch momenten, en denkt wat waren we als mensheid toch dom.![]()
Valt in hetzelfde straatje als Sinterklaas optochten afgelasten in de buitenlucht.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Verspreiding via contact, ja hoor, lopen lekker achter op wat nou echt zoden aan de dijk zet
Die kinderklauwen zitten overal en nergens aan en vooral aan elkaar. Maar pepernoten en kruidnoten zijn ineens het gevaar
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maart 2020 belde, ze willen hun maatregelen terug.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Valt in hetzelfde straatje als Sinterklaas optochten afgelasten in de buitenlucht.![]()
We deden dit voor jullie!quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Ben benieuwd hoe we over 10 jaar terugkijken op winkelkarretjes ontsmettenen de avondklok.
Net als je nu terugkijkt na historisch momenten, en denkt wat waren we als mensheid toch dom.![]()
![]()
EN mondkapjes EN elk kindje in een eigen coconnetje.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 12:01 schreef zoost het volgende:
[..]
We deden dit voor jullie!
[ afbeelding ]of eigenlijk
![]()
![]()
Joh.quote:RISICOKAART Huidig systeem te veel gericht op niet-gevaccineerden
In Europees verband wordt gesproken over een soepeler reisbeleid voor gevaccineerden. De huidige coronarisicokaart van het ECDC, waarop de reisadviezen binnen Europa zijn gebaseerd, lijkt zijn langste tijd te hebben gehad.
Een prik en dan op vakantie. Zeker nu de winter nadert en de winterzon lonkt, is dat voor velen een ideaalbeeld. Vooralsnog staat een groot deel van de wereld op oranje. De reiswereld pleit voor een ander beleid, waarbij vaccinatie vooropstaat, en ziet zich nu gesterkt door een Europese discussie. De vraag is of vaccinaties niet leidend moeten zijn.
Afgelopen week presenteerde het ECDC, de Europese tegenhanger van het RIVM, een aantal opties aan leden van de Europese Commissie om tot een nieuwe risicokaart te komen. Dat deed het ’vanwege de veranderende epidemiologische situatie door het karakter van het virus, de vaccinatiegraad en het landgebonden testbeleid’.
Volgens persbureau Reuters, dat de powerpoint inzag, stelt het ECDC dat het huidige systeem niet meer significant helpt bij het voorkomen van virusoverdracht en dat het evenmin heeft geholpen bij het tegenhouden van de verspreiding van varianten.
Vaccinatiegraad
„Het ECDC stelt voor niet meer naar de huidige indicatoren te kijken, en in plaats daarvan te mikken op een hogere vaccinatiegraad onder reizigers”, aldus een sheet van de presentatie. Het huidige systeem zou te veel gericht zijn op niet-gevaccineerden, terwijl de vaccinatiegraad in de EU 74 procent is.
De ECDC-kaart van de Unie kreeg dit jaar grote bekendheid, zeker toen Nederland rood en daarna donkerrood kleurde. Veel EU-landen gebruiken de kaart om hun reisadviezen op te baseren. Nederland heeft inmiddels heel de EU geel of groen verklaard, maar de rest van de wereld is vrijwel geheel oranje. Dat betekent dat reizen wordt afgeraden, al houdt niemand reizigers tegen.
Een wijziging in het EU-beleid zorgt niet direct voor een ’open wereld’. De reiswereld krijgt echter steeds meer het gevoel dat er veel meer kan. „Als je in Europa zou kijken naar vaccinaties, waarom dan niet daarbuiten”, vraagt Mirjam Dresm van reiskoepel ANVR zich af. Ook voor buiten de EU wordt namelijk vooral gekeken naar besmettingen ter plaatse en de zogenoemde EU-veiligelandenlijst.
Het idee van de reiswereld is dat er aparte reisadviezen komen voor wel- en niet-gevaccineerden. Gevaccineerden lopen immers minder risico en zijn in veel landen weer welkom. Zij zouden dan weer kunnen reizen naar winterzonbestemmingen als Kaapverdi, Gambia en de Malediven.
Niet-gevaccineerden zouden dan mogelijk meer moeten testen of niet welkom zijn, zoals in Canada.
„Ons omringende landen zoals Duitsland, Denemarken en Zweden zijn daar al mee bezig. Duitsland bijvoorbeeld heeft voor veel verre landen al restricties laten vallen”, aldus Dresm.
Rechtszaak
Ook Joshua van Eijndhoven van Voja Travel voelt zich gesteund door het voorstel van het ECDC. Hij is de drijvende kracht achter een rechtszaak van 72 reisorganisaties tegen de Nederlandse Staat. Die staat nu gepland voor 16 november. Dat is laat, vinden de reisorganisaties. Van Eijndhoven hoopt dat voor die tijd al wordt besloten dat vaccinatie de leidende factor wordt in de reisadviezen – zeker nu ze veel minder steun krijgen maar tegelijk worden beperkt door een in hun ogen achterhaald systeem.
Een hard besluit is in Europees verband echter nog niet genomen. Ook Nederland kondigde vorige maand aan dat de reisadviezen anders moeten, maar liet deze week horen nog niet te weten hoe die eruit komen te zien. Ook kan een wijziging tot zeker in november op zich laten wachten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik zag vanochtend een vrouw een winkelkar met alles wat ze in haar had ontsmetten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Net als je nu terugkijkt na historisch momenten, en denkt wat waren we als mensheid toch dom.
Ik heb haar eengegeven.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
![]()
https://blauwbloed.eo.nl/(...)ang-in-aarlanderveen
Hier gaat het FOK OMT niet mee akkoord. @Lenny_Leonard @maxi-mus![]()
Ik heb overigens amper m'n QR code moeten laten zien. Gelukkig. We zitten met ons hoofd ook een beetje in een andere wereld.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik dacht dat zij dood wasquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:06 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier gaat het FOK OMT niet mee akkoord. @:lenny_leonard @:maxi-mus
Nieuw is niet altijd beter.![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:06 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier gaat het FOK OMT niet mee akkoord. @:lenny_leonard @:maxi-mus![]()
![]()
Weekendje weg.
PepernotenKruidnoten strooien.
Op naar een QRankzinnig leuk weekend.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Op naar de 450 op ziekenhuisbeddenquote:
Dat is echt fantastischOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen groen vinkje.. en knap, n verzamel QR de hele groep mag naar binnen... is dat nieuw?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:06 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier gaat het FOK OMT niet mee akkoord. @:lenny_leonard @:maxi-mus![]()
![]()
3000+ vandaag?
Ik denk weer meer richting 2500wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
![]()
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
2.501 nieuw gemelde positieve testen
- 59 nieuwe ziekenhuisopnames
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-09-2021 t/m 30-09-2021
nr / aantal posts / gebruiker
001 1103 chratnox
002 0726 DireStraits7
003 0600 _serial_
004 0595 WheeledWarrior
005 0550 trein2000
006 0546 Molo
007 0464 Tijn
008 0446 Jor_Dii
009 0437 Janneke141
010 0400 Tarado
011 0391 miss_sly
012 0379 Johannes788
013 0345 Zipportal
014 0329 capricia
015 0320 Red_85
016 0286 Za
017 0281 Sherlock_Holmes
018 0259 Da_Sandman
019 0254 Stoney3K
020 0237 bloodymary1
020 0237 Vallon
022 0229 Mammietje
023 0227 DonDruiper
024 0217 speknek
025 0213 dick_laurent
026 0200 Drekkoning
027 0194 Bliksem92
028 0183 Discombobulate
029 0180 GemMagic
030 0179 Noek
031 0162 Kickinalfa
032 0156 Vasilevski
033 0147 Shaar12
034 0142 Momo
035 0138 AlwaysHappy
036 0131 tja77
037 0129 Cue_
038 0126 galantis
038 0126 Halcon
040 0123 zalkc
041 0122 Spablauw214
041 0122 zoost
043 0118 Scrummie
043 0118 Haags
045 0116 ipa84
046 0114 Mexicanobakker
047 0097 popje
048 0093 tim020hoorn
049 0091 DDDDDaaf
049 0091 KingRadler
051 0086 saparmurat_niyazovSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatste update: 09-10-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2520
Gemeentes met +5 besmettingen:
98 Amsterdam
93 Rotterdam
87 's-Gravenhage
59 Leiden
44 Almere
36 Tilburg
36 Staphorst
35 Eindhoven
34 Zoetermeer
32 Apeldoorn
31 Nieuwkoop
30 Ede
29 Haarlem
29 Altena
27 Zaanstad
27 Veenendaal
26 Westland
25 Utrecht
25 Zwolle
23 Venlo
23 Breda
22 Heerlen
21 Amersfoort
21 Alphen aan den Rijn
21 NijmegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
36 gemeentes met 0 besmettingen
51 gemeentes met 1 besmettingen
106 gemeentes met 2-4 besmettingen
36 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Gelukkig weer minder dan 2700+, zat aardig on par met 2500wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is de Kuddevink, een evolutionaire nieuwe ondersoort die ontstaan is door de coronapandemie en puur en alleen voor komt bij het tonen van de QR code omdat deze daar aan aangepast is volgens de door Darwin mooi omschreven principes.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:52 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Geen groen vinkje.. en knap, n verzamel QR de hele groep mag naar binnen... is dat nieuw?
Zeer wel aangepast aan de veranderde omstandighedenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Goed om er weten waar Staphorst ligt trouwens, Urk wist ik onderhand wel maar nu toch nieuwe kennis opgedaan. Mooi rood is niet lelijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Minder dan 4 patinten per ziekenhuis. Wanneer kappen we met alle waanzin?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
De bevolkingsafname in Rusland, die al bezig was, is het afgelopen jaar en dit jaar wel in een stroomversnelling geraakt.
![]()
Stuur d'r even naar mij dan geef ik haar een dweil en een poetslap zeg zeg dat alles onder de corona zit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 12:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zag vanochtend een vrouw een winkelkar met alles wat ze in haar had ontsmetten.
Ik heb haar eengegeven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Het is met name boeiend wat de overheid gaat doen met deze “groei”quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:25 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb 1 ding erop te zeggen. Boeiend....
En weer door“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kun je nagaan wat zo'n vrouw met je penor doetquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
Stuur d'r even naar mij dan geef ik haar een dweil en een poetslap zeg zeg dat alles onder de corona zit.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Goeie vraagquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:30 schreef vosss het volgende:
Minder dan 4 patinten per ziekenhuis. Wanneer kappen we met alle waanzin?
Over twee weken kan het compleet uit de hand lopen natuurlijk, dat is wel spannendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze hebben zich nu eigenlijk een beetje in een hoekje geverfd. Als ze nu versoepelingen terug gaan draaien, dan geven ze eigenlijk toe dat het hele vaccinatieverhaal niet de definitieve eindoplossing is, en dat legt een enorme bom onder de vaccinatiebereidheid. En het zou zelfs de kabinetsformatie nu kunnen laten stranden omdat ze dan echt hun hele betrouwbaarheid kwijt zijn, en openlijk toegeven dat ze hebben gelogen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is met name boeiend wat de overheid gaat doen met deze “groei”
Maar de andere optie is om het uit te zingen tot de natuurlijke immuniteit ook op peil is. Ik weet niet of ze die keuze gaan maken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Molo is er en het gaat weer over seks. Waar vind je die vrouwen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik denk dat ze zich meer zorgen maken over hoe ze hun grove leugens over de verwaarloosbare aantal besmettingen onder volledig gevaccineerden gaan rechtlullen. Net als in Israel zal die groep straks een groot aantal van de besmettingen voor zijn rekening gaan nemen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ze hebben zich nu eigenlijk een beetje in een hoekje geverfd. Als ze nu versoepelingen terug gaan draaien, dan geven ze eigenlijk toe dat het hele vaccinatieverhaal niet de definitieve eindoplossing is, en dat legt een enorme bom onder de vaccinatiebereidheid. En het zou zelfs de kabinetsformatie nu kunnen laten stranden omdat ze dan echt hun hele betrouwbaarheid kwijt zijn, en openlijk toegeven dat ze hebben gelogen.
Maar de andere optie is om het uit te zingen tot de natuurlijke immuniteit ook op peil is. Ik weet niet of ze die keuze gaan maken.
Sta je dan, met je Coronapas.![]()
Wat wil je doen dan als overheid? Versoepelingen terugdraaien? Ik zie geen enorme protesten komen ofzo maar ik denk niet dat mensen nog bereid zijn (strenge) maatregelen te slikken, iedereen gaat er gewoon omheen werken. Strenge maatregelen zijn echt een gepasseerd station denk ik.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ze hebben zich nu eigenlijk een beetje in een hoekje geverfd. Als ze nu versoepelingen terug gaan draaien, dan geven ze eigenlijk toe dat het hele vaccinatieverhaal niet de definitieve eindoplossing is, en dat legt een enorme bom onder de vaccinatiebereidheid. En het zou zelfs de kabinetsformatie nu kunnen laten stranden omdat ze dan echt hun hele betrouwbaarheid kwijt zijn, en openlijk toegeven dat ze hebben gelogen.
Maar de andere optie is om het uit te zingen tot de natuurlijke immuniteit ook op peil is. Ik weet niet of ze die keuze gaan maken.![]()
Ik denk dat ze oprecht dachten dat de vaccins de R onder de 1 zouden gaan houden, maar door delta is de realiteit wat verschoven. Dat verkopen als leugen vanuit het kabinet gaat imo wel wat ver.
Blijft de vraag overeind: hoe verder? Want aankloten met maatregelen tot de druk ooit een keer van de zorg af is, lijkt me ook geen rele optie aangezien niemand weet wanneer dat punt bereikt is (als het al bereikt wordt). En de vaccinatiegraad zal ook niet veel meer stijgen, maar dat besef lijkt nog niet echt doorgedrongen op het Binnenhof.![]()
Mja, beter die je gewoon zakjes snoepgoed uit aan de jeugd ipv van de straat en vloer te eten, maar aan de andere kant, goed voor de weerstand? Deden wij vroeg ookquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:37 schreef trein2000 het volgende:
Dames en heren u wordt verzocht geen pepernoten te strooien, Corona.Zou het niet laten afhangen van corona, bij de lokale sinterklaas intocht.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het alternatief is tegen iedereen zeggen "Dit is wat het is" en doorgaan met de normale samenleving. Maar dat betekent dat het aantal slachtoffers onvermijdelijk op gaat lopen, en er weer vanuit allerlei hoeken geschreeuwd wordt dat de regering bloed aan hun handen heeft.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Blijft de vraag overeind: hoe verder? Want aankloten met maatregelen tot de druk ooit een keer van de zorg af is, lijkt me ook geen rele optie aangezien niemand weet wanneer dat punt bereikt is (als het al bereikt wordt).
Dus uiteindelijk zitten ze in een soort Kobayashi Maru-scenario waar je niet met een positief resultaat uit gaat komen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Uiteindelijk maakt het de overheid niet zo veel uit dat mensen dood gaan of iets minder lang leven, dat zie je ook met fijnstof, vliegvelden of industrie. Natuurlijk kost dat ook genoeg levensjaren, maar het is een spanningsveld dat niet alleen in de dimensie gezondheid wordt gemeten. Voor het coronabeleid moet men een manier vinden waarbij de overheid de schuld kan ontwijken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:13 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het alternatief is tegen iedereen zeggen "Dit is wat het is" en doorgaan met de normale samenleving. Maar dat betekent dat het aantal slachtoffers onvermijdelijk op gaat lopen, en er weer vanuit allerlei hoeken geschreeuwd wordt dat de regering bloed aan hun handen heeft.
Dus uiteindelijk zitten ze in een soort Kobayashi Maru-scenario waar je niet met een positief resultaat uit gaat komen.
De mensen die oneindige bescherming verlangen zijn nu z gewend dat beperkingen ingezet moeten worden voor corona, dat ze zich haast niet meer kunnen voorstellen dat je weer voor je eigen veiligheid moet zorgen en deze nooit absoluut zal zijn. Ik hoop dat de overheid een manier kan vinden om het los te laten. Het is nodig.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Alleen op internetquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:48 schreef nostra het volgende:
Molo is er en het gaat weer over seks. Waar vind je die vrouwen.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:48 schreef nostra het volgende:
Molo is er en het gaat weer over seks. Waar vind je die vrouwen.
Met extragratis wolven voor jou
Dat zou imo het rationele alternatief zijn. De realiteit is natuurlijk dat zodra de druk op de ziekenhuizen stijgt, er vrijwel zeker weer naar maatregelen gegrepen zal gaan worden. En “we doen het samen”.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:13 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het alternatief is tegen iedereen zeggen "Dit is wat het is" en doorgaan met de normale samenleving. Maar dat betekent dat het aantal slachtoffers onvermijdelijk op gaat lopen, en er weer vanuit allerlei hoeken geschreeuwd wordt dat de regering bloed aan hun handen heeft.
Dus uiteindelijk zitten ze in een soort Kobayashi Maru-scenario waar je niet met een positief resultaat uit gaat komen.
Er is nooit een helder geformuleerd einddoel geweest maar dat er nu alweer medici in de kranten komen roepen dat “het nog niet voorbij is” en “we echt nog voorzichtig moeten zijn”, wekt niet veel vertrouwen voor de komende maanden.![]()
Houden zo. Een tijdje terug werd bijna ieder zielig verhaal wel in de media gezet. Treurig voor die mensen, dat zeker. Toch is het zonde dat iedereen er zo bang voor gemaakt wordt. De kans op long covid is erg klein.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:14 schreef Discombobulate het volgende:
We horen ook amper nog wat over long covid.![]()
De druk gaat er wel komen, maar het weer inzetten van strengere maatregelen betekend ook wel het failliet van het corona beleid waarbij vaccinaties als de uitweg wordt gepresenteerd.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zou imo het rationele alternatief zijn. De realiteit is natuurlijk dat zodra de druk op de ziekenhuizen stijgt, er vrijwel zeker weer naar maatregelen gegrepen zal gaan worden. En “we doen het samen”.
Er is nooit een helder geformuleerd einddoel geweest maar dat er nu alweer medici in de kranten komen roepen dat “het nog niet voorbij is” en “we echt nog voorzichtig moeten zijn”, wekt niet veel vertrouwen voor de komende maanden.![]()
Het Leidens ontzet-effect goed zichtbaar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:24 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 09-10-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2520
Gemeentes met +5 besmettingen:
98 Amsterdam
93 Rotterdam
87 's-Gravenhage
59 Leiden![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: