SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is even geleden, maar het is tijd voor de DISCOPIEK
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik dacht ook regelmatig 'We zijn helemaal gek geworden'quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toen dacht iedereen nog dat corona een soort ebola was qua heftigheid.![]()
Enorme tent waar iedereen ondervraagd moest worden en de temperatuur opgemeten, voor je het ziekenhuis in mocht. Terwijl mijn oom ondertussen doodziek met covid in het ziekenhuis lag nadat de huisarts een week lang bleef zeggen dat hij geen covid had omdat zijn temperatuur normaal was(heeft het overleefd, maar is nooit weer de oude geworden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
- 2.761 nieuw gemelde positieve testen
- 46 nieuwe ziekenhuisopnames
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens![]()
Nu maar hopen dat de komende tijd de ziekenhuisopnames niet zo hard gaan stijgen. Als die relatief laag blijven, komen we de winter vast goed door
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, zelfs hier komt geen hont meer op af...![]()
![]()
Ben altijd wel benieuwd wie die gehospitaliseerden zijn. Leeftijd, vaccinatiestatus etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 6 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben ook eens benieuwd hoe groot het aandeel gevaccineerden onder die positieve tests is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef Arizona het volgende:
[..]![]()
Nu maar hopen dat de komende tijd de ziekenhuisopnames niet zo hard gaan stijgen. Als die relatief laag blijven, komen we de winter vast goed doorHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vermoed toch sterk bijeenkomsten met / door ongevaccineerdenquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Toch maar gauw die kerken dicht timmeren dan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vermoed toch sterk bijeenkomsten met / door ongevaccineerdenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoef je in kerken niet te laten zien hequote:
Wat denk je zelf? Alles is open..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik gok kinderen. Bij mijn kinderen op school is heel groep 7 in quarantaine geweest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?![]()
De horrorpiek des doods.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dat is het al een poosje. En die enorme stijging is echt iets van de afgelopen 2/3 dagen.quote:![]()
Dat klinkt wel een beetje overdramatisch hoorquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
In mijn woonplaats overigens een keurige 1 besmette![]()
Wij hebben wel vorige week een kermispiek gehad, toen waren er 8 besmettingen op 1 dag, een kleine week na de kermis.
Laatste versoepelingen waren toch een week of 2 geleden?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is het al een poosje. En die enorme stijging is echt iets van de afgelopen 2/3 dagen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ik blijf het vooral raar vinden dat daar geen info over is. Zou toch veel mee bereikt kunnen worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben altijd wel benieuwd wie die gehospitaliseerden zijn. Leeftijd, vaccinatiestatus etc.![]()
Weersomslag?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is het al een poosje. En die enorme stijging is echt iets van de afgelopen 2/3 dagen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Stephen King had gelijk, het is de Mist die voor onheil zorgtquote:
De gebieden waar de vaccinatiegraad gemiddeld gezien achterblijft, bedoel je?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grote steden en religieuze dorpen. As expected.
Hier zelfs iemand in het ziekenhuis zie ik! En hier wonen niet eens allochtonen of gereformeerden...![]()
De QR-piek. En het is de schuld van de appies.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?Never explain, never apologize.![]()
Stelt zeker niet teleur deze 15:15 sessie.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Mhmm, apart. Mijn gemeente heeft -1 nieuwe gevallen volgens de overzichtskaart. Wat betekent dat? Dat iemand vlak voor het testen dood neerviel ofzo?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grote steden en religieuze dorpen. As expected.Never explain, never apologize.![]()
Uiteraard.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De gebieden waar de vaccinatiegraad gemiddeld gezien achterblijft, bedoel je?
En men dan ook nog eens wat minder voeling heeft met de rest van de samenleving.zie email 27 oktober![]()
Vanaf 25 september hebben gevaccineerden toestemming om ongetest weer hutje mutje te gaan staan, het effect is 2 weken later zichtbaar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Waar komt die stijging opeens vandaan joh?
Asymptomatisch verspreiden ze het virus als een malle, zoals verwacht, en IMO.![]()
De QR-piek, dan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat klinkt wel een beetje overdramatisch hoor
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Geen idee joh. Ik weet wel dat ze soms correcties doen. Twee keer getest ofzo?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef Lurf het volgende:
[..]
Mhmm, apart. Mijn gemeente heeft -1 nieuwe gevallen volgens de overzichtskaart. Wat betekent dat? Dat iemand vlak voor het testen dood neerviel ofzo?zie email 27 oktober![]()
Piektoberquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Hoe gaan we de nieuwe piek straks noemen?![]()
We zitten al ruim een week in Oktober en hebben echt bagger weer gehad..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat het weer in september beter is geworden na juli en augustus bedoel je?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar als het asymptomatisch is, who cares...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:29 schreef Za het volgende:
[..]
Vanaf 25 september hebben gevaccineerden toestemming om ongetest weer hutje mutje te gaan staan, het effect is 2 weken later zichtbaar.
Asymptomatisch verspreiden ze het virus als een malle, zoals verwacht, en IMO.![]()
Niemand. Lijkt me sterk dat we weer een gigantische ziekenhuispiek krijgen. Het kabinet heeft ook duidelijk aangegeven niet meer te sturen op besmettingen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar als het asymptomatisch is, who cares...![]()
Precies... Als de ziekenhuisopnames maar laag blijven. "De komende twee weken worden cruciaal"quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar als het asymptomatisch is, who cares...
Na bijna 2 jaar Corona gelukkig orde op zaken gesteld in de zorg, voorkomt dat we in de winter weer in een lockdown moeten en weer aan diverse extra maatregelen vastzitten.![]()
![]()
Degenen die bij de teststraat staan zijn niet asymptomatisch vermoed ik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als het asymptomatisch is, who cares...
Of betreft het hier steekproeven onder asymptomatische gevaccineerden?
(dat zou heel verstandig zijn imo)![]()
Dat was normaliter ook altijd op vrijdagmiddag, dus het voelt bijna nostalgisch.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
PANIEK PANIEK HUGO PANIEK PANIEK.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de cijfers de komende maanden en hoe de overheid daarop gaat reageren[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
De meesten zullen wellicht lichte symptomen hebben; nog genoeg voorzichtige mensen die met zulke kleine symptomen een test laten doen. Of wellicht omdat ze iemand kennen die het heeft waarna ze zich zelf ook laten testen. Zolang ze niet in het ziekenhuis komen is er wat dat betreft maar weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Degenen die bij de teststraat staan zijn niet asymptomatisch vermoed ik.
Nee dat zijn vooral ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Degenen die bij de teststraat staan zijn niet asymptomatisch vermoed ik.
Ik weet eigenlijk niet of ik het wel wil weten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de cijfers de komende maanden en hoe de overheid daarop gaat reagerenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik hoop vooral dat ze niet zullen reageren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik het wel wil weten.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik ga er nog steeds wel vanuit dat er wel iets van maatregelen actief gaan worden in de winter. Wellicht niet meer zo extreem als de vorige lockdowns, maar vooral de horeca en de evenementen sector zullen wel weer de sjaak gaan zijn met beperkingen. Zelfde in de reis sector. Als ze ergens ingrijpen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat ze niet zullen reageren.
Maar hopelijk valt het mee en schieten ze niet in de paniek, we gaan het zien.![]()
Maar dat aantal loopt dus rap toe, vaccins nemen af in werkzaamheid, geen standaard boosters voor ouderen, varianten liggen op de loer etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
De meesten zullen wellicht lichte symptomen hebben; nog genoeg voorzichtige mensen die met zulke kleine symptomen een test laten doen. Of wellicht omdat ze iemand kennen die het heeft waarna ze zich zelf ook laten testen. Zolang ze niet in het ziekenhuis komen is er wat dat betreft maar weinig aan de hand.![]()
Als die stijging zo doorzet, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat men in de gebruikelijke reguleringsstuip schiet. Wel in een mildere vorm dan rücksichtlos van alles dichtgooien, ik zou zelf gokken op: herinvoeren mondkapjes in binnenruimtes, herinvoeren 1,5-meter-maatregel (toch sowieso nog een advies), thuiswerkadvies aanscherpen, kortere geldigheidsduur test, alleen nog PCR-testen, iedereen testen - gevaccineerd of niet, 2G-beleid; in die volgorde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar de cijfers de komende maanden en hoe de overheid daarop gaat reagerenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Biblebelt en allochtonen.
Misschien dat we daar overheidscampagnes op kunnen richten ipv jongeren.
Maar dat zal wel gevoelig liggen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Roep vaak genoeg "Jamaar dit dat" en je kan tot in 2050 met maatregelen zitten die niemand wil hebben.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat aantal loopt dus rap toe, vaccins nemen af in werkzaamheid, geen standaard boosters voor ouderen, varianten liggen op de loer etc.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik geloof eigenlijk niet dat er nog maatregelen terug komen die nu eenmaal weg zijn. Waarom? Voor die paar mensen in het ziekenhuis? Ik denk ook niet dat dat nu nog geaccepteerd zal gaan worden, nu iedereen zijn leven weer heeft opgepakt (behalve de Fok!kers natuurlijk) en er in het dagelijks leven helemaal niet meer mee bezig is.![]()
Ik denk dat ze gaan kijken nav wat deze stijging is ontstaan, en dat is vrij eenvoudig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:47 schreef nostra het volgende:
Als die stijging zo doorzet, dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat men in de gebruikelijke reguleringsstuip schiet. Wel in een mildere vorm dan rücksichtlos van alles dichtgooien, ik zou zelf gokken op: herinvoeren mondkapjes in binnenruimtes, herinvoeren 1,5-meter-maatregel (toch sowieso nog een advies), thuiswerkadvies aanscherpen, kortere geldigheidsduur test, alleen nog PCR-testen, iedereen testen - gevaccineerd of niet, 2G-beleid; in die volgorde.
Dat moet dus worden teruggedraaid.
2G is geen antwoord want Duitsland zat gisteren ook alweer op een enorme piek van 20.000 besmettingen.![]()
Zelfs mijn zus die anderhalf jaar lang panisch alle maatregelen heeft nageleefd en extreem voorzichtig was, kuste van de week iedereen op een verjaardag.![]()
En de gebieden die ondervertegenwoordigd zijn in het gebruik van TVT?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
De gebieden waar de vaccinatiegraad gemiddeld gezien achterblijft, bedoel je?![]()
Het is zo moeilijk bespreekbaar, omdat allerhande figuren het gemisbruiken om hun latente racisme te voeden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:29 schreef Vasilevski het volgende:
Hoewel het natuurlijk wel raar is dat het zo moeilijk bespreekbaar is dat één groep oververtegenwoordigd is, aangezien iedereen wel z'n oordeel heeft over de bible belt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik heb het vast eerder gevraagd maar is er ergens iets te vinden hoe de verhouding van ziekenhuis opnames in de gemeenten t.o.v. het % gevaccineerde te zien is?![]()
Ik denk dat het bij veel van die mensen niet latent is hoor. Feit is wel dat ze er iets mee moeten, want met TVT ga je die groep niet bereiken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is zo moeilijk bespreekbaar, omdat allerhande figuren het gemisbruiken om hun latente racisme te voeden.![]()
Wat vertelt het Duitse 2G superspreader event ons over de regels voor alleen gevaccineerden?
Ruim tachtig mensen zijn besmet met het coronavirus na het bijwonen van een feest in het Duitse Münster dat alleen voor mensen met immuniteit was. Wat zegt dit ons?
Twee weken geleden dansten op vrijdagavond twee weken geleden 380 jongeren de hele nacht door na een lange week werken en studeren in een club in Münster.
De meesten van hen waren begin of midden twintig – en ze hadden allemaal aan de deur gezegd dat ze volledig waren ingeënt tegen Covid-19 of hersteld waren van een infectie. Met andere woorden, ze hielden zich aan de zogenaamde '2G-regel', een voorwaarde voor toelating.
Toch werd het een feestavond met gevolgen.
De stad Münster meldde aanvankelijk 26 besmettingen na het feest, maar dat aantal bleef stijgen en stond vrijdag op 85 gasten plus één medewerker van de club.
https://www.thelocal.de/2(...)-vaccine-only-rules/![]()
Maar dat wisten we ook al toen we met TvT begonnen, dus kennelijk was dat geen onderdeel van de overweging.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij veel van die mensen niet latent is hoor. Feit is wel dat ze er iets mee moeten, want met TVT ga je die groep niet bereiken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh nee dan zullen ze vast allemaal de waarheid hebben gesproken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:56 schreef Za het volgende:
en ze hadden allemaal aan de deur gezegd dat ze volledig waren ingeënt tegen Covid-19 of hersteld waren van een infectie.![]()
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:56 schreef Za het volgende:
Wat vertelt het Duitse 2G superspreader event ons over de regels voor alleen gevaccineerden?
Ruim tachtig mensen zijn besmet met het coronavirus na het bijwonen van een feest in het Duitse Münster dat alleen voor mensen met immuniteit was. Wat zegt dit ons?
Twee weken geleden dansten op vrijdagavond twee weken geleden 380 jongeren de hele nacht door na een lange week werken en studeren in een club in Münster.
De meesten van hen waren begin of midden twintig – en ze hadden allemaal aan de deur gezegd dat ze volledig waren ingeënt tegen Covid-19 of hersteld waren van een infectie. Met andere woorden, ze hielden zich aan de zogenaamde '2G-regel', een voorwaarde voor toelating.
Toch werd het een feestavond met gevolgen.
De stad Münster meldde aanvankelijk 26 besmettingen na het feest, maar dat aantal bleef stijgen en stond vrijdag op 85 gasten plus één medewerker van de club.
https://www.thelocal.de/2(...)-vaccine-only-rules/![]()
Za is op een kruistocht tégen vaccins, maar wel voor maatregelen waar iedereen braaf op zijn handen gaat zitten tot het virus zelf op een magische manier verdwijnt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Blijkbaar niet, want Za is tegenstander van vaccineren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De mensheid uitroeien dan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want Za is tegenstander van vaccineren.![]()
Heb je wel een R van 0.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je kan kwalijk de hele horeca weer de nek omdraaien, helemaal nu iedereen die dat kan en wil is gevaccineerd. Dat tast zowel het vertrouwen in het vaccin als in de overheid wel heel erg in de basis aan en biedt ook geen enkel perspectief. Er zullen dan toch echt basalere keuzes gemaakt moeten worden en ik heb Rutte dan nog wel zodanig hoog zitten dat die toch ook wel dat besef zal hebben, anders dan zijn huidige scapegoat. Het rijtje dat ik opnoemde is overigens waar het OMT in zijn laatste advies al vrij concreet op voorsorteerde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:50 schreef Za het volgende:
Ik denk dat ze gaan kijken nav wat deze stijging is ontstaan, en dat is vrij eenvoudig.
Dat moet dus worden teruggedraaid.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Snap ook niet helemaal het punt van Za. Zero Covid is op korte termijn een illusie en daar waren we volgens mij al een tijdje achter. Vaccinatie is een mooi middel om hopelijk groepsimmuniteit te bereiken zonder dat de ziekenhuizen overspoelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?![]()
Weekend.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern![]()
Laat de overheid in elk geval ook via de imam en predikant kenbaar maken dat deze mensen na besmetting en herstel allemaal een QR kunnen krijgen zodat zij niet langer slachtoffer zijn van dit beleid.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:49 schreef DonDruiper het volgende:
Biblebelt en allochtonen.
Misschien dat we daar overheidscampagnes op kunnen richten ipv jongeren.
Maar dat zal wel gevoelig liggen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik zie alleen maar studies waarbij de antistoftiter daalt, maar een lage titer staat niet gelijk aan lagere bescherming..quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat aantal loopt dus rap toe, vaccins nemen af in werkzaamheid, geen standaard boosters voor ouderen, varianten liggen op de loer etc.
Ik ben dus benieuwd of ziekenhuisopnames weer gaan stijgen, dat zegt veel meer imho.Shine bright like a diamond.![]()
Het zijn jongeren, dus ook zonder vaccinatie waren ze niet ziek geworden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
Maar wat maakt het uit? Van die 85 gasten is toch niemand ziek geworden? Of ben je er voorstander van om het virus uit te roeien?
Waar het om gaat is de waargenomen verspreiding, die uiteindelijk bij een groep terecht komt bij wie het vaccin niet goed of niet meer werkzaam is, en dus 2G events alleen vrucht afwerpen wanneer je daarna iedereen gaat testen.
Of beter nog daarvoor, en dan kom ik weer uit bij testen van iedereen, gevaccineerd of niet.![]()
Ik ben voor het vaccineren van ouderen en kwetsbaren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
Blijkbaar niet, want Za is tegenstander van vaccineren.
Niet van jongeren en kinderen.![]()
Dat is helaas de afweging die we nu maken. Vroeg of laat zal die verspreiding tóch uitkomen bij een groep waarbij het vaccin niet of niet meer goed werkzaam is, tenzij je alles op alles gaat zetten om verspreiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:22 schreef Za het volgende:
[..]
Het zijn jongeren, dus ook zonder vaccinatie waren ze niet ziek geworden.
Waar het om gaat is de waargenomen verspreiding, die uiteindelijk bij een groep terecht komt bij wie het vaccin niet goed of niet meer werkzaam is, en dus 2G events alleen vrucht afwerpen wanneer je daarna iedereen gaat testen.
Of beter nog daarvoor, en dan kom ik weer uit bij testen van iedereen, gevaccineerd of niet.
En dat was met de Alpha-variant misschien nog een optie, maar met Delta niet realistisch haalbaar. Dus er is voor deze strategie gekozen zodat het land zo veel mogelijk open kan zonder dat het extra belasting gaat vormen op de zorg.
Het alternatief is namelijk de strategie van Australië waarvan we inmiddels ook hebben gezien dat die niet werkt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: