quote:De gasprijs is nog nooit zo hoog geweest als nu voor huishoudens die een nieuw contract moeten afsluiten. Bij de meeste energieleveranciers is de grens van 1 euro per kubieke meter al gepasseerd. Aanbieders hebben zorgen over de zeer lage stand van de gasreserves. Lees verder bij de Gelderlander.
Oeh, Greenchoice 3 jaar was t/m 3 oktober ¤0,806 per m3quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:08 schreef pvdplanet het volgende:
Tarieven greenchoice 1 jaar vast
[ afbeelding ]
1,98
tarieven stroom is ook het dubbele wat ik nu betaal en ik heb ergens eind mei/begin juni verlengd voor 1 jaar bij mijn huidige leverancierquote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:08 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
1,98
Zou hier niet iemand in moeten grijpen?quote:
Mooizo. Het slaat ook nergens op om hier tomaten met gas te kweken die in Spanje gratis in de zon kunnen groeien. Of wat te denken van al die sierteelt terwijl ondertussen zoveel mensen op de wereld honger lijden.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 19:50 schreef halfway het volgende:
Tuinders luiden de noodklok en denken de winter niet te overleven. Laat dit het kabinet nu heel goed uitkomen scheelt weer vervelende stikstof debatten.
Dit zijn echt prijzen om de slapers met flexibele contracten een poot uit te draaien. Dat moet ook wel, want anders overleven ze het niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:08 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
1,98
Andere sectoren ook, consumenten hebben immers minder te besteden. Minder uit eten, minder kleding, geen sportschool etc. Zulke stijgingen hebben een forse impact op de koopkracht, helemaal voor huishoudens met een laag inkomen.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:23 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind die problemen voor consumenten niet zo spannend eigenlijk. Ik maak me wel zorgen om de economische impact door het omvallen van bedrijven waarvan de gasprijs een groot deel van hun kosten betreft.
Productie van staal en asfalt, de tuinbouw en sommige voedselproducerende bedrijven bijvoorbeeld gaan het echt lastig krijgen.
Zulke dingen moet je denken. Niet zeggen....quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:30 schreef damsco het volgende:
Kunnen we de Duitsers niet vragen om wat blikken gas?
Deze heb ik idd afgesloten voor 3 jaar, maar helaas alleen voor elektriciteit en koken.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oeh, Greenchoice 3 jaar was t/m 3 oktober ¤0,806 per m3
Die stads-/ blokverwarming is ook gewoon laaielichterij...quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:54 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Deze heb ik idd afgesloten voor 3 jaar, maar helaas alleen voor elektriciteit en koken.
We hebben hier stadsverwarming, en dat schijnt gekoppeld te zijn aan de gasprijs, dus dan ben ik alsnog de lul
Huh?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:24 schreef pvdplanet het volgende:
Goedkoopste op gaslicht nu 38 voor electra en 139 cent voor gas
Niet Minder Dan Anders noemen ze dat.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:54 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Deze heb ik idd afgesloten voor 3 jaar, maar helaas alleen voor elektriciteit en koken.
We hebben hier stadsverwarming, en dat schijnt gekoppeld te zijn aan de gasprijs, dus dan ben ik alsnog de lul
Mijn Vattenfall ligt er ook continue uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:14 schreef BEFEM het volgende:
Waar is slim als je variabel contract bij Greenchoice tot 1 januari loopt? Kan je dan voor 1 januari overstappen en wordt alles geregeld door de nieuwe leverancier of levert dat allemaal gezeik op?
Ben nog nooit overgestapt
MijnGreenchoice werkt ook amper
Bedrijven die nu nog onder de prijs leveren gaan omvallen vermoed ik...quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Huh?
Bij mij 32,55 ct.electra
137,91 ct. gas
Of nee bij WelkomEnergie is het
131,12 ct.
En dan is het ook nog is CO2 gecompenseerd
quote:Onderzoek Vastelastenbond
Vier energieleveranciers zitten krap bij kas. Zij hebben te weinig geld om dit soort prijsschommelingen op te vangen. Het gaat volgens de Vastelastenbond om Gewoon Energie, VanHelder, Welkom Energie en Fenor Energie. Het laatste bedrijf zegt in een reactie dat dit onjuist is en dat er geen reden tot zorg is.
per 1 januari.. en je nieuwe leverancier regelt alles.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:14 schreef BEFEM het volgende:
Waar is slim als je variabel contract bij Greenchoice tot 1 januari loopt? Kan je dan voor 1 januari overstappen en wordt alles geregeld door de nieuwe leverancier of levert dat allemaal gezeik op?
Ben nog nooit overgestapt
MijnGreenchoice werkt ook amper
De neoliberale marktwerking. Dat is toch mooi en goed. De markt bepaalt de prijs, overheid kijkt toe.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou hier niet iemand in moeten grijpen?
Mijn United Consumers werkte net nog prima.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:15 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Mijn Vattenfall ligt er ook continue uit.
Maar voor 1 januari regelen want anders wordt het automatisch verlengd lijkt me?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
per 1 januari.. en je nieuwe leverancier regelt alles.
Eigen schuld. Moet je maar niet op VVD66 stemmenquote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
Echt wat een ramp. Hoe kunnen mensen dit bekostigen? En wat gaat onze regering-die ons vertegenwoordigt- hier aan doen?
De mensen in de politiek zitten er voor zichzelf en zijn te druk met partijpolitiek. Die gaan ons niet redden.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
Echt wat een ramp. Hoe kunnen mensen dit bekostigen? En wat gaat onze regering-die ons vertegenwoordigt- hier aan doen?
Wie zegt dat ik dat gedaan heb? No wayquote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eigen schuld. Moet je maar niet op VVD66 stemmen
PVV?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat gedaan heb? No way
Het wordt niet verlengd maar je gaat naar een variabel tariefquote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar voor 1 januari regelen want anders wordt het automatisch verlengd lijkt me?
Nee. Staat voor minimaal half jaar vast.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is het bij een variabel contract zo dat dit maandekijks kan worden aangepast door de energieleverancier?
Ah oki, mijn ouders hebben variabel maar dan kan je dus altijd overstappen toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:42 schreef Joenes het volgende:
[..]
Nee. Staat voor minimaal half jaar vast.
Overigens nu beter op variabel blijven en dan maart/april weer eens kijken om vast te zetten. Dan zullen de prijzen wel weer gedaald zijn mits extreem koude winter.
Steek je kop maar in het zand.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:21 schreef tstile het volgende:
[..]
Mooizo. Het slaat ook nergens op om hier tomaten met gas te kweken die in Spanje gratis in de zon kunnen groeien. Of wat te denken van al die sierteelt terwijl ondertussen zoveel mensen op de wereld honger lijden.
Ik weet niet of dat nu nog "een schijntje" is, de kale gasprijs is nu zonder belastingen al hoger dan de consumenten gasprijs (met ODE, energiebelasting en BTW) van 2 jaar terug.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 21:35 schreef ArnoldG0342 het volgende:
Ben ik blij met mijn 3 jarige CB / GC deal + nog 174 dagen oude contract bij Oxxio. Wat een woeker prijzen.
Zelf ben ik werkzaam in de industrie. Ons MKB bedrijf verbruikt al 800 m3 / uur aan gas voor een schijntje van het consumenten tarief. Ontzettend scheef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |