abonnement Unibet Coolblue
pi_201647814
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:41 schreef Emmerdeur het volgende:
Weet niet of dit de juiste topic is, gaat over de whistle blower van facebook oa over 6 januari
https://www.bbc.com/news/technology-58784615
Die "klokkenluider" gloeit zo ernorm dat die vanuit het ISS te zien is.
pi_201648105
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik val vooral over het gebruik van de term 'covidfascisme'. Figuren die daarmee smijten zijn dezelfde types die zichzelf beplakken met jodensterren, een galg meenemen naar een demonstratie en eindeloos door blijven emmeren over het gevaar van 'the great reset'. Met andere woorden: complotidioten.

Ik ben niet per se voorstander van de coronapas en ook niet van verplichte vaccinaties, maar doe gewoon een beetje normaal. Je kunt ook tegen het huidige beleid zijn zonder allerlei groteske termen van stal te halen.

We leven niet onder een of ander fascistisch bewind en de Amerikanen evenmin.

Verder begrijp ik nog steeds niet waarom mensen zo spastisch doen over een prikje, maar goed.
De term Covidfascisme dekt wat mij betreft precies de lading als het gaat om de gebeurtenissen in de westerse wereld.
Juist in de VS had ik nooit verwacht dat men zo makkelijk mee zou gaan met alle vrijheidsbeperkende maatregelen. Het is dan ook geen links rechts discussie of iets dergelijks maar het is vrijheid tegenover een almachtige staat die wat betreft het beschermen van burgers veel te ver doorgeschoten is.
Verplichte vaccinaties, vaccinatiepaspoorten, mensen uitsluiten van het dagelijks leven, en als het aan Fauci ligt ga je ongevaccineerd niet meer met het vliegtuig.
Ik vind dat de westerse wereld sinds Nazi Duitsland niet meer zo dicht bij het fascisme is gekomen. En ik dacht altijd dat we moesten leren van de fouten die zijn gemaakt uit het verleden.
Ik ben normaal gezien ook niet zo van de vergelijkingen met fascistische regimes maar het is heden ten dage meer terecht dan ooit tevoren.
pi_201648169
offtopic geleuter

[ Bericht 81% gewijzigd door yvonne op 05-10-2021 18:08:33 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201648368
Niet persoonlijk worden

[ Bericht 20% gewijzigd door yvonne op 05-10-2021 18:09:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201648627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De Democraten in Californië willen alle kinderen vaccineren anders zijn ze niet welkom op school.
Biden heeft pas besloten dat elke werkgever die meer dan honderd man in dienst heeft verplicht word om hun personeel te laten vaccineren.
Ongevaccineerden worden nu uitgesloten in de maatschappij.
Je kan vaccineren stimuleren doormiddel van goede voorlichting gebaseerd op feiten en laat mensen die covid hebben gehad of die om andere redenen zich niet laten vaccineren gewoon met rust.
Ongevaccineerden die zich ook weigeren te testen plaatsen zichzelf buiten de maatschappij, ze kunnen namelijk wel meedoen vandaar dat je vergelijking met fascisme nogal onzinnig is.

Lokaal nieuws uit de VS interesseert me eigenlijk niet, mijn interesse met de verkiezingen in de VS komt gewoon omdat de VS nog steeds een wereldmacht is en gezien het verleden zijn eigenlijk zonder uitzondering Democratische presidenten voor ons in Nederland/Europa en de wereldeconomie beter geweest en dan zijn er nog genoeg argumenten waarom Trump zelf totaal ongeschikt is en was voor welke verantwoordelijke functie dan ook.

Niet dat ik zo warm loop voor Biden maar dat zag en zie ik toch als de betere keus tussen die 2,terwijl Biden ook gewoon laat zien dat het hoog tijd is voor meer Europese samenwerking op defensie en internationale politiek.
pi_201648685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp jij niet zo goed hoe verkiezingen werken.

Beloven werkt goed de eerste keer. Heb je van die eerste keer dan een potje gemaakt dan werkt beloven een stuk minder.
Hoe verklaar je dan de enorme opkomst voor Trump? En dat de Democraten allerlei trucjes nodig hadden inclusief rugdekking van zowat de hele msm en never Trump Republikeinen mail in ballots etc om de verkiezingen naar zich toe te trekken?
Na alles wat er na de verkiezingen naar buiten is gekomen en de slechte cijfers van Biden op dit moment snijd je punt niet echt hout.
pi_201648692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus een ieder die niet stemt zoals jij is per definitie dom?
Huh? Hoe kom je nou weer bij deze conclusie terecht? ;(

Ik wilde haast zeggen dat dat punt niet gemaakt werd _O-

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 05-10-2021 18:12:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201649352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat hij een muur wilde hebben, een zeer effectief middel om buitenstaanders tegen te houden. De enige reden waarom dat werd afgewezen is omdat een muur symbool had gestaan voor Trumps immigratiebeleid.
Je kan je beter afvragen waarom luitjes zoals Beto opperden dat de muur afgebroken moest worden.
Een muur is niet effectief. Integendeel een muur is behalve ineffectief (sommigen spoelen zelfs gewoon weg :D ) een buitengewoon dure en onderhoudsintensieve manier om immigratie tegen te gaan.

Komt nog eens bij dat als je iets wilt bereiken op dat gebied je compromissen zal moeten sluiten, iets waar Trump totaal niet toe in staat is. Een grotere faal is er niet als president.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201649414
Maar goed het gaat alweer niet meer over de fraude tijdens de verkiezingen en de vermeende complottheorien :')

Ontopic maar weer *O*

Opiniestuk van Ginsberg in de WP:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:02:04 #110
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649434
Posts verwijderd en quotes daarop verwijderd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:05:04 #111
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649463
DIT IS GEEN TOPIC OVER COVID SNOTDOMME

quote:
Maar goed het gaat alweer niet meer over de fraude tijdens de verkiezingen en de vermeende complottheorien
Nu wel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201649473
quote:
85s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Een muur is niet effectief. Integendeel een muur is behalve ineffectief (sommigen spoelen zelfs gewoon weg :D ) een buitengewoon dure en onderhoudsintensieve manier om immigratie tegen te gaan.

Komt nog eens bij dat als je iets wilt bereiken op dat gebied je compromissen zal moeten sluiten, iets waar Trump totaal niet toe in staat is. Een grotere faal is er niet als president.
Vraag de Israëli’s of de Turken of de Spanjaarden of fysieke barrières zinloos zijn.
Ik zou wel eens een psycholoog willen horen over het feit dat als Trump iets oppert basale logica bij de tegenstanders het raam uit vliegt.
Maar goed ik zal het proberen uit te leggen waarom een fysieke barrière altijd beter is dan helemaal niets.
Een fysieke barrière vergt inspanning en middelen om er overheen of onderdoor te komen.
Iemand die vastberaden is om het land binnen te komen zal altijd geremd worden omdat hij of zij er moeite voor moet doen. De pakkans bij zo’n illegale oversteek word dan aanzienlijk vergroot.
Als je geen fysieke barrière hebt kan de persoon zo doorlopen en verdwijnen in de VS. Hij word immers nergens door geremd.
Dan heb ik het nog niet eens over het afschrikwekkende effect, als men genoodzaakt is om te klimmen of te graven dan schrikt dat een gedeelte van de illegalen af om een poging te wagen.
Ga bij jezelf na, waarom heeft een bank een kluis ipv een kamer waar ze het geld bewaren?
Waarom heb jij een voordeur met een slot erop ipv een draaideur waar je zo kan binnenwandelen?
pi_201649537
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:05 schreef yvonne het volgende:
DIT IS GEEN TOPIC OVER COVID SNOTDOMME
[..]
Nu wel.
Ik snap niet zo goed waarom we niet wat zijstraten mogen bewandelen. Dit topic is inderdaad gestart vanwege fraude. Is het nu echt zo erg dat er ook andere zaken besproken worden? Zodra er iets relevants voor het onderwerp naar boven komt word dat hier gewoon gepost en als het interessant genoeg is gewoon besproken.
pi_201649547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vraag de Israëli’s of de Turken of de Spanjaarden of fysieke barrières zinloos zijn.
Ik zou wel eens een psycholoog willen horen over het feit dat als Trump iets oppert basale logica bij de tegenstanders het raam uit vliegt.
Maar goed ik zal het proberen uit te leggen waarom een fysieke barrière altijd beter is dan helemaal niets.
Een fysieke barrière vergt inspanning en middelen om er overheen of onderdoor te komen.
Iemand die vastberaden is om het land binnen te komen zal altijd geremd worden omdat hij of zij er moeite voor moet doen. De pakkans bij zo’n illegale oversteek word dan aanzienlijk vergroot.
Als je geen fysieke barrière hebt kan de persoon zo doorlopen en verdwijnen in de VS. Hij word immers nergens door geremd.
Dan heb ik het nog niet eens over het afschrikwekkende effect, als men genoodzaakt is om te klimmen of te graven dan schrikt dat een gedeelte van de illegalen af om een poging te wagen.
Ga bij jezelf na, waarom heeft een bank een kluis ipv een kamer waar ze het geld bewaren?
Waarom heb jij een voordeur met een slot erop ipv een draaideur waar je zo kan binnenwandelen?
Context beste Chivaz, context is heel belangrijk. Het gaat hier om de muur die Trump voor ogen heeft tussen Mexico en de VS waar hij zijn naam op kan plakken.

En ik kan nu allerlei argumenten aanvoeren waarom je er naast zit wb DEZE muur maar dat zou off topic zijn :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:15:32 #115
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649563
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom we niet wat zijstraten mogen bewandelen. Dit topic is inderdaad gestart vanwege fraude. Is het nu echt zo erg dat er ook andere zaken besproken worden? Zodra er iets relevants voor het onderwerp naar boven komt word dat hier gewoon gepost en als het interessant genoeg is gewoon besproken.
Het gaat hier over een POL onderwerp wat blijkbaar hier staat . Voor COR onderwerpen ga je naar COR.
Hier is en blijft het offtopic.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201649580
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed waarom we niet wat zijstraten mogen bewandelen. Dit topic is inderdaad gestart vanwege fraude. Is het nu echt zo erg dat er ook andere zaken besproken worden? Zodra er iets relevants voor het onderwerp naar boven komt word dat hier gewoon gepost en als het interessant genoeg is gewoon besproken.
Dit topic liep allang voor dat fraude gebeuren volgens mij ?

Snap het probleem ook niet hoor. In AMV worden ook zo vaak verschillende onderwerpen aangesneden, als het maar met de US te maken heeft.
pi_201649585
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:15 schreef yvonne het volgende:

[..]
Het gaat hier over een POL onderwerp wat blijkbaar hier staat . Voor COR onderwerpen ga je naar COR.
Hier is en blijft het offtopic.
Apart, dus als ik nu een topic start waar we wel allesomvattend kunnen bespreken is het dan wel weer oké?
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:17:30 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649590
Ik heb hier ongeveer 30 posts verwijderd die op de man, op een volksdeel of offtopic waren.
Dat is veel

Nogmaals, ontopic.
Als er geen onderwerpstof meer is gaat ie dicht.

Voor het op de man posten:

quote:
4s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:38 schreef Danny het volgende:
De voorgaande policy blijft volledig van kracht en vind je op MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Aanvullend geldt per direct het volgende (een hernieuwde uitleg van de bestaande policy en aankondiging van een wat striktere handhaving)

Gedragspolicy
Per direct veranderen er niet echt een aantal dingen, maar zullen we strakker gaan toezien op een aantal zaken die eigenlijk al nooit mochten en die er helaas toch hier en daar zijn ingeslopen. Dat heeft vooral te maken met zaken als racistisch en discriminerend taalgebruik en persoonlijke aanvallen, maar strekt zich tevens uit naar getroll, lollig doen in serieuze topics, het aanvallen van topicstarters, 'pseudomodden' en ander sfeerverpestend gedrag.

Racisme, discriminatie en persoonlijke aanvallen
Het is gebleken dat onder zowel users als crewleden het gevoel heerst dat er niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden, ondanks het feit dat er dagelijks honderden posts verwijderd worden. Racistisch en discriminerend taalgebruik zijn gewoonweg niet toegestaan in een haatdragende context, en het op persoonlijk vlak aanvallen van medeusers is dat óók niet. Dat is ook nooit toegestaan geweest, maar we zullen hier de komende tijd de teugels strakker op gaan trekken.

Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc. We vallen dus niemand aan om wat die persoon of groep is en waar die persoon of groep niets aan kan doen.

Daaronder valt dus NIET het zelfgekozen -of veroorzaakte, zoals dik/dun, roken, drinken, geloof, welke baan je hebt enz. tenzij dit geldt als persoonlijke aanval richting de gesprekspartners op FOK! zelf. Je mag dus prima het katholieke geloof onzinnig of slecht vinden, om maar iets te noemen, maar niet een katholieke medeuser aanvallen op het feit dat hij katholiek is. Of vvd-er. Of een dikke, rokende kaalkop. Of een uitkeringstrekker. Of wat dan ook. Op het moment dat dat als manier wordt gebruikt om iemand aan te vallen of beledigen kan hierop gewoon worden ingegrepen, en kun je tegen bans aan lopen. We behandelen elkaar hier op respectvolle wijze en discussiëren op argumenten. Ook het direct uitschelden van medeusers voor nazi, fascist, racist, linkse wegkijker, wappie, tokkie, landverrader, bruinhemd, pedofiel etc is vanzelfsprekend niet toegestaan.

Verspreiden persoonsgegevens
Het verspreiden van persoonsgegevens is niet toegestaan. Dat houdt in; geen echte namen, woonplaatsen, genoten opleidingen, medische informatie, religieuze voorkeur, etniciteit etc van medeFOK!kers of - indien dit niet publiekelijk bekend is - derden. Geen (verkapte) oproepen tot het lastigvallen van personen, bedrijven, instanties etc.

Trollen, 'pseudomodden', lollig/offtopic/vervelend doen in serieuze topics
Het lollig, offtopic of vervelend doen in serieuze topics en forums is niet toegestaan. Ja, een klein grapje tussendoor moet kunnen, maar dat kan prima in een reactie waarin je tevens een serieus antwoord of serieuze reactie geeft. Roepen dat een topicstarter kut is, een openingspost kut is, je denkt dat het verhaal verzonnen is, je vermoed dat iemand een kloon is van die-of-gene enz enz zijn allemaal zaken die niet nodig, storend en ongewenst zijn en de discussie verstoren voor anderen en die dus aangepakt zullen worden.

Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
• BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
• Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
• Hoewel het nogal een achterhaald iets is mag je natuurlijk vinden dat iets als homoseksualiteit onnatuurlijk is. Toch kun je dat dat op respectvolle wijze uiten. Pedo's en homo's met elkaar vergelijken doen we niet. Homo's 'vies' noemen of homoseksualiteit een psychische afwijking noemen ook niet, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Je mening mag je hebben en tot op zekere hoogte bij ons uiten, maar wel altijd op een fatsoenlijke en respectvolle manier.

Belangrijk is dus waarom iemand iets zegt. De intentie is vanzelfsprekend belangrijker dan de volgorde van een paar letters. Het doel is om de boel weer wat gezelligheid en gemoedelijkheid te geven, zonder meningen die gewoon normaal zijn geformuleerd te weren. Dat laatste zou een discussie onmogelijk maken, en dat is voor een forum een beetje alsof je het water uit een zwembad laat lopen en dan zegt tegen mensen die binnen komen 'zwem ze!'.

Bedenk bij alles wat je post vooraf
- kan ik dit vriendelijker verwoorden?
- is wat ik schrijf legaal?
En vergeet niet; jouw vrijheid om je mening op zeer grove wijze te uiten is niet onze verplichting die mening te publiceren. Wil je perse doelbewust schoffere, doe dat dan onder je eigen persoonlijke naam én draag zelf de verantwoordelijkheid door het op je eigen site of social te zetten.

FOK! is altijd een plek geweest waar we er trots op zijn dat IEDEREEN welkom is. Laten we dat vooral zo houden en laten we de boel wat gezelliger houden. De wereld is al somber genoeg.
En Let's make FOK! great again!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:18:09 #119
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Apart, dus als ik nu een topic start waar we wel allesomvattend kunnen bespreken is het dan wel weer oké?
Gooi ik het toch weer terug naar AMV, ook goed.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201649599

Precies 4 jaar geleden. En het begint aardig winderig te worden. Je zou kunnen zeggen dat "A storm is upon us".
pi_201649621
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:18 schreef yvonne het volgende:

[..]
Gooi ik het toch weer terug naar AMV, ook goed.
Liever niet. AMV is een echokamer waar een hoop informatie en discussie onmogelijk is.
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:20:39 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649642
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:19 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Liever niet. AMV is een echokamer waar een hoop informatie en discussie onmogelijk is.
Dabedoelik, als we het dan hier gewoon op de bal kunnen houden én ontopic?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201649662
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:19 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Liever niet. AMV is een echokamer waar een hoop informatie en discussie onmogelijk is.
Ik zou er zo weer in stappen hoor, helaas ben ik uit de echokamer gegooid om volstrekt onduidelijke redenen.
  Admin dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:23:29 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201649674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zou er zo weer in stappen hoor, helaas ben ik uit de echokamer gegooid om volstrekt onduidelijke redenen.
dm
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201649772
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik hoop het Koos, laatst nog was een motie van FvD verworpen die stelde dat QR codes slechts alleen gebruikt mag worden tijdens de Corona pandemie. Uiteraard is die motie verworpen, dat soort zaken stemt mij niet gerust omtrent vrijheid.
Vind het niet zo gek dat die motie wordt verworpen. Je kunt niet in de toekomst kijken en weet nooit welke problemen ons nog meer staan te wachten. Rekening houdend met alle scenario's is zo'n motie nogal kortzichtig.

Ik weet zeker de QR-code binnenkort verdwijnt. Verder ben ik allang blij dat ik weer grotendeels kan doen wat ik wil.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')