TS had de avond ervoor ook flink gedronken. Tel daar die 4 (quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ik drink meestal max. 3 a 4 biertjes als ik nog moet rijden. Meestal over de avond verdeeld of in een restaurant dan drink ik dat in 2 a 3 uur... en heb meerdere keren moeten blazen maar is nooit wat aan de hand. Maar goed ik zou zelf echt wel merken als ik te lam was om te rijden en dan zou het ook niet eens bij me opkomen (of dan zou ik het heel vreemd vinden dat niemand me tegen houdt).
Hou er ook rekening mee dat als je je rijbewijs ooit terug hebt het erna peperduur is om een verzekering voor je auto af te sluiten. Dus het gaat nog wel even door. Oelew...... 3 promille. Je mag van geluk spreken dat je niemand aan hebt gereden.quote:
Een alcoholverslaving is een (soort van) psychiatrische ziekte, waarbij een deel van de hersenen anders functioneren. Bij het gebruik, vervagen de normen van wat goed/slecht is en ook van de gebruiker denkt te kunnen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:31 schreef Dunnevandale het volgende:
Wat is er toch zo moeilijk aan om gewoon geen alcohol te drinken als je nog moet rijden? Ik snap dat echt niet hoor.
Als dat zo is was die 's morgens om half 11 al bezopenquote:Op zondag 3 oktober 2021 09:38 schreef Waterdrinker het volgende:
https://www.gelderlander.(...)ziekenhuis~a2464403/
Is het deze?
Google staat vol met eenzijdige aanrijdingen met lantarenpalen. Er rijden blijkbaar nogal wat prutsers rond.quote:Op zondag 3 oktober 2021 09:38 schreef Waterdrinker het volgende:
https://www.gelderlander.(...)ziekenhuis~a2464403/
Is het deze?
Goede grap, probeer het eens🤣quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja altijd pas politie/ambulance bellen als je zelf al uit de auto bent en dan aangeven dat iemand anders achter het stuur zat en dat die al naar huis was gegaan of iets dergelijks. Zelf ben je te lam om te herinneren wie er reed. Zo lang zij geen bewijs hebben dat jij aan het rijden was heb je nog niets fout gedaan.
Niks DM, ik ben nieuwsgierig.quote:Op zondag 3 oktober 2021 13:29 schreef kree het volgende:
@:RealRS
Voor de rechter zal dat nog wel helpen. Echter justitie en het CBR staan wel volledig los van elkaar.
Ik moet eerlijk zeggen als ik van te voren had geweten dat bij de psych vanuit het CBR alles eerlijk vertellen zo veel gevolgen zou hebben. Ik wss dingen een stuk anders had uitgelegd dat had me wss wel een jaar geen rijbewijs hebben gescheeld. (Let wel was hem al bijna een jaar kwijt)
Nadere toelichting geven dat je wel hulp hebt gezocht en dat je (aantoonbaar) het gewoon helemaal weer ok doet is zinloos. Het CBR heeft daar namelijk schijt aan en gaat je geheel beoordelen op je uitspraken die je doet tijdens het half uur durende gesprek daar (kosten 1500) en je bloedwaarden
Faal je dus op die eerste test dan mag je pas na een jaar opnieuw (kosten 500)
Ok voor die eerste heb ik wel wat tips nu ik weet hoe zo’n onderzoek gaat maar daar mag TS me voor dm-en.
Voor mij nog 2 maanden en mag ik dat tweede onderzoek doen. Heb m’n leven compleet omgegooid (had ik al voor die eerste keuring gedaan. Maargoed) dus ga er wel vanuit dat ik mijn rijbewijs dan terug krijg.
Nog niks gehoord over een cursus. Maar zou me niks verbazen dat ik die ook nog moet doen 2 jaar later (1500)
Owh ik wil er best wat toelichting op geven hoor.quote:
Omdat dat volgens de wet mag?quote:
Bij een vriend van me is dat zo gegaan en kwam er dus mee weg. Werd wel de weken er na vaak staande gehouden dus hebben wel z'n kenteken ergens in een systeem gezet.quote:Op zondag 3 oktober 2021 12:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Goede grap, probeer het eens🤣
En die andere vriend hebben ze nooit eens gebeld?quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Omdat dat volgens de wet mag?
[..]
Bij een vriend van me is dat zo gegaan en kwam er dus mee weg. Werd wel de weken er na vaak staande gehouden dus hebben wel z'n kenteken ergens in een systeem gezet.
Trouwens het verhaal was nog hilarischer. Hij reed dus in z'n auto met 2 vrienden en hij vloog uit de bocht tegen lantaarnpaal. 1 vriend zonder riem tegen de voorruit, hele nek open. Snel auto weggeduwd in een vak en toen ambulance gebeld. Politie kwam er bij toen zeiden ze ja gestruikeld ofzo. Politie reed weg en zag in eens een halve kapotte auto in parkeervak staan, kenteken getraceerd en om zijn ID gevraagd en toen zagen ze dat het zijn auto was. Toen heeft hij gezegd er reed een andere vriend want wij zijn allemaal dronken en die is al naar huis. Daar is ie dus uiteindelijk mee weggekomen
De 3% is al een officieel cijfer. Bloedonderzoek enzo.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:56 schreef NightDancert het volgende:
Ik lees 3%, wat natuurlijk onzin is en men neemt meteen maar aan dat daar 3 promille mee bedoeld wordt. Als je 3 promille in je lijf hebt zitten ben je strontbezopen, en dat strookt niet echt met het verhaal van ts.
Ik zou eerst maar eens de officiėle cijfers afwachten die in het verbaal staan, want voor nu is het vooral speculeren.
Dat zal wel, maar dat is niet de alcoholspiegel, want dan ben je al een paar keer dood.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En die andere vriend hebben ze nooit eens gebeld?
[..]
De 3% is al een officieel cijfer. Bloedonderzoek enzo.
Nee want ze waren dronken dus ze wisten niet precies meer wie die vriend wasquote:Op zondag 3 oktober 2021 17:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En die andere vriend hebben ze nooit eens gebeld?
Waar was je bang voor? Dat ze in zo'n mierenneukerig land als NL een wet hebben bedacht en zelfs die is te extreem voor jou?quote:
Dan hebben ze meer geluk gehad dan iets anders. 165 of 181 wvw bied een prima optie om de kentekenhouder alsnog een beetje aan te pakken. Maar blijf vooral denken dat je met zo een kut smoes by default weg te komen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee want ze waren dronken dus ze wisten niet precies meer wie die vriend wasEn die andere jongen lag te bloeden.
Als ze jou niet staande houden terwijl je met teveel alcohol achter het stuur zit of er verder geen bewijs is dat jij reed dan kunnen ze je daarvoor niet pakken. Dat ze je kunnen beboeten voor wat wazige artikeltjes geloof ik best... kunnen ze bijna altijd maar dat is meestal niet serieus.quote:Op zondag 3 oktober 2021 22:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan hebben ze meer geluk gehad dan iets anders. 165 of 181 wvw bied een prima optie om de kentekenhouder alsnog een beetje aan te pakken. Maar blijf vooral denken dat je met zo een kut smoes by default weg te komen.
Opvoeding? Innerlijke beschaving?quote:
Niks mee te maken. Als het op een verlaten weg ofzo was proberen weg te komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Opvoeding? Innerlijke beschaving?
Hij was ook over de kop geslagenquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:39 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Niks mee te maken. Als het op een verlaten weg ofzo was proberen weg te komen natuurlijk.
In een wijk wordt dat al wat lastiger met overal de buitencameras bij de mensen thuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |