abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 14:55:43 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201806991
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ah logisch ook, als jij beweert dat je in Amsterdam zwarte pieten bent tegengekomen en ik vraag waar dan van Amsterdam is het ineens in Jaap Eden, is dat een plaats en is het Amsterdam? Ik zal wel dom zijn, maar ik snap dat niet.
Ijsbanen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201806996
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zo staat het er niet

Ik weet dat we roetveegpiet in Amsterdam/Den Haag/provincie rondlopen

Ik kom ze alleen niet tegen terwijl ik hier en daar nog wel de tegen de zwarte variant aanloop

Meer niet
Dus met hier en daar bedoel je ook Amsterdam en Den Haag?
Vervolg vraag waar van Amsterdam, welke wijk en welke gelegenheid. Welk jaar was dit? 2019 of 2020?
Zelfde voor Den Haag.
Een heer met stijl
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 14:57:38 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807007
Poeh welke wijk is dat, weet ik het :D

Volgens mij speelde Ajax er vroeger
pi_201807026
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ijsbanen
Dit is dus niet in het openbaar? Ik geloof zeker dat ze ook in Amsterdam in de semi-openbare sector nog aan zwarte pieten doen. Maar zomaar op straat, dat zou ik weleens willen weten. En dat zou ik overigens alleen maar toejuichen.
Een heer met stijl
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:00:35 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807048
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dit is dus niet in het openbaar? Ik geloof zeker dat ze ook in Amsterdam in de semi-openbare sector nog aan zwarte pieten doen. Maar zomaar op straat, dat zou ik weleens willen weten. En dat zou ik overigens alleen maar toejuichen.
Nee zit een hek omheen en je moet wel entree betalen enzo

In het openbaar kom ik ze überhaupt niet/nauwelijks meer tegen, dan moet je echt op zoek
pi_201807053
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:57 schreef sp3c het volgende:
Poeh welke wijk is dat, weet ik het :D

Volgens mij speelde Ajax er vroeger
Juist, nou je antwoorden worden steeds vager en ontwijkender en ik heb het idee dat je de zaak deels uit je duim zuigt. Wat ik erg jammer vind, want mocht je daadwerkelijk met feiten erover komen dan had ik dat graag gezien.
Een heer met stijl
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:03:10 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807080
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Juist, nou je antwoorden worden steeds vager en ontwijkender en ik heb het idee dat je de zaak deels uit je duim zuigt. Wat ik erg jammer vind, want mocht je daadwerkelijk met feiten erover komen dan had ik dat graag gezien.
Ja joh je kan zelf toch ook ff googelen naar Jaap Eden Amsterdam, ik ben geen Amsterdammer dus ik weet dat ook niet uit mijn hoofd, Amsterdammers kennen het wel

Het is vlakbij Science Park, Watergraafsmeer, stadsdeel Oost
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:03:54 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807085
Radioweg 64, 1098 NJ Amsterdam
pi_201807096
Neem anders een kamer jullie 2
pi_201807097
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja joh je kan zelf toch ook ff googelen naar Jaap Eden Amsterdam, ik ben geen Amsterdammer dus ik weet dat ook niet uit mijn hoofd, Amsterdammers kennen het wel

Het is vlakbij Science Park, Watergraafsmeer, stadsdeel Oost
Ik geloof wel dat ze bij die ijsbaan waren, maar niet dat je ze regelmatig in het openbaar in Amsterdam tegenkomt. Evenals Den Haag en zo wel, dus even los van die ijsbaan, dat ben ik gewoon oprecht benieuwd in welke wijken dat waren en wat voor gelegenheden dat waren. Dat kan ik niet googlen zonder een wijknaam.
Een heer met stijl
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:06:02 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807111
Dat zeg ik ook niet
pi_201807119
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Neem anders een kamer jullie 2
Of meng jij er in, dat zeg je nog iets over het onderwerp in plaats van over ons. Volgens mij neemt niemand hier deel aan een schrijverscollectief die neer dient te typen wat jou kan welgevallen.
Een heer met stijl
pi_201807155
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:06 schreef sp3c het volgende:
Dat zeg ik ook niet
Hier wel:
quote:
83s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:30 schreef sp3c het volgende:
Sterker nog zelfs in Amsterdam en Den Haag kom ik eigenlijk alleen zwarte Pieten tegen

Met de kanttekening dat ik het niet op zoek

Ik denk dat roetpiet veel groter gemaakt wordt dan hij eigenlijk is
In Amsterdam en Den Haag, zonder te specificeren dat het om een afgesloten event gaat met tickets en daarboven op ook nog de bewering dat je alleen zwarte pieter tegenkomt. Kom op zeg, dit is niet zuiver redeneren.

Bovendien spreek je jezelf hier ook weer tegen ook, want later zeg je dat men ook roetveegpieten in Amsterdam tegenkomt.
Een heer met stijl
pi_201807157
Het Sinterklaasfeest is dood wat mij betreft. Door die infantiele houding van beide kampen en die oeverloze discussies die daaruit volgden, heb ik er absoluut geen zin meer in en mag het feest wat mij betreft opgeheven worden.

De vernieling ingeholpen door die KO ZP groepering, compleet verkeerd opgepakt door die Pro pieten en afgemaakt door de ellende van COVID19.
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:11:46 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807168
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Hier wel:
[..]
In Amsterdam en Den Haag, zonder te specificeren dat het om een afgesloten event gaat met tickets en daarboven op ook nog de bewering dat je alleen zwarte pieter tegenkomt. Kom op zeg, dit is niet zuiver redeneren.

Bovendien spreek je jezelf hier ook weer tegen ook, want later zeg je dat je ook roetveegpieten in Amsterdam tegenkomt.
Nee ik weet dat ze er zijn, ik heb er nog nooit 1 gezien volgens mij
pi_201807188
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Het Sinterklaasfeest is dood wat mij betreft. Door die infantiele houding van beide kampen en die oeverloze discussies die daaruit volgden, heb ik er absoluut geen zin meer in en mag het feest wat mij betreft opgeheven worden.

De vernieling ingeholpen door die KO ZP groepering, compleet verkeerd opgepakt door die Pro pieten en afgemaakt door de ellende van COVID19.
Het feest zoals we dat kennen wel, ik zie wel aan degenen die nu kinderen hebben dat het gewoon doorgaat en zij hebben zwarte piet nooit gekend zoals wij, dus voor hen is er niks veranderd. Kinderen vinden alles leuk, van halloween tot sint maarten, daar heb je ook geen zwarte piet achtig element. Voor hen is het gewoon een leuk feest met cadeautjes.
Een heer met stijl
pi_201807204
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee ik weet dat ze er zijn, ik heb er nog nooit 1 gezien volgens mij
En je koppelde eraan dat roetveegpiet uitvergroot wordt alleen omdat jij ze niet ziet.
Dat doet me een beetje denken aan mensen die zeggen dat COVID-19 overtrokken is omdat ze niemand kennen die het heeft gehad.
Een heer met stijl
pi_201807243
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Het feest zoals we dat kennen wel, ik zie wel aan degenen die nu kinderen hebben dat het gewoon doorgaat en zij hebben zwarte piet nooit gekend zoals wij, dus voor hen is er niks veranderd. Kinderen vinden alles leuk, van halloween tot sint maarten, daar heb je ook geen zwarte piet achtig element. Voor hen is het gewoon een leuk feest met cadeautjes.
Oh, kinderen zullen het vast nog wel leuk vinden, dat geloof ik wel. Maar ik merk ook in mijn omgeving dat de animo om een Sinterklaasfeest te helpen organiseren in een stad / dorp / bedrijf / vereniging / etc. tot een dieptepunt is gedaald.

Herhaal deze Pietdiscussies nog een aantal jaar en er zullen er nog maar weinigen zijn die zoiets willen organiseren. En voor een kinderfeest heb je toch echt volwassenen nodig...
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:20:25 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807266
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
En je koppelde eraan dat roetveegpiet uitvergroot wordt alleen omdat jij ze niet ziet.
Dat doet me een beetje denken aan mensen die zeggen dat COVID-19 overtrokken is omdat ze niemand kennen die het heeft gehad.
Als iemand zegt dat half Nederland aan de Covid-19 zit dan zou ik het ook gek vinden dat ik ze niet tegen kom

Niet de beste vergelijking

Ik vind het heel raar dat je op tv geen zwarte pieten meer tegenkomt terwijl ze overal in het land nog te vinden zijn
pi_201807274
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Oh, kinderen zullen het vast nog wel leuk vinden, dat geloof ik wel. Maar ik merk ook in mijn omgeving dat de animo om een Sinterklaasfeest te helpen organiseren in een stad / dorp / bedrijf / vereniging / etc. tot een dieptepunt is gedaald.

Herhaal deze Pietdiscussies nog een aantal jaar en er zullen er nog maar weinigen zijn die zoiets willen organiseren. En voor een kinderfeest heb je toch echt volwassenen nodig...
Dat komt denk ik omdat het voor de volwassenen wel wennen is, maar dat is ook aan de tijd onderhevig. De kinderen van nu zijn de volwassenen van straks, die missen de nostalgische link met zwarte piet die wij hebben. Dat geldt overigens ook helaas voor sommige volwassenen nu wie zwarte piet gewoon niet boeit.
Een heer met stijl
pi_201807294
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als iemand zegt dat half Nederland aan de Covid-19 zit dan zou ik het ook gek vinden dat ik ze niet tegen kom

Niet de beste vergelijking

Ik vind het heel raar dat je op tv geen zwarte pieten meer tegenkomt terwijl ze overal in het land nog te vinden zijn
Ze zijn dus ook niet in het hele land te vinden, want scholen en televisie zijn onderdeel van het hele land. Dat jij ze nog in het hele land tegenkomt berust gewoon op het 'eigen ervaring' (non-)argument dat prognoses, cijfers en statistieken buiten beschouwing laat. Vandaar mijn vergelijking.
Een heer met stijl
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 15:24:50 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201807314
Prima
pi_201807598
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat ze bij die ijsbaan waren, maar niet dat je ze regelmatig in het openbaar in Amsterdam tegenkomt. Evenals Den Haag en zo wel, dus even los van die ijsbaan, dat ben ik gewoon oprecht benieuwd in welke wijken dat waren en wat voor gelegenheden dat waren. Dat kan ik niet googlen zonder een wijknaam.
In 2018 zag ik in Zoetermeer , toch dicht bij den haag, nog een klassieke normale zwarte piet. Daar was ik toen erg blij mee om dat te zien want ik woonde nog niet zo lang in Ierland en was eventjes terug in Nederland en toen zag ik dus meteen de échte zwarte piet <3
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201808866
vorig jaar waren er twee straatjes in Amsterdam met een woning die versierd was met Zwarte pietjes. Eentje was in de jordaan.

Dat bedoel je niet met Zwarte piet in het openbaar denk ik?
Zelf snap ik niet waarom een klein clubje in de Bijlmer zo nodig moet beslissen over hoe heel Nederland Sinterklaas moet vieren. Diezelfde figuren willen een dag vrij voor Keti Koti. Prima, maar dat zal in Nederland geen officiele feestdag worden.

[ Bericht 39% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-10-2021 18:47:49 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201840767
quote:
Weesp schrapt Sintintocht vanwege coronamaatregelen
De intocht van Sinterklaas in Weesp gaat ook dit jaar niet door. Door de verplichte QR-controle is het kinderfeest praktisch onuitvoerbaar, meldt het intochtcomité.
https://www.parool.nl/ned(...)aatregelen~b048bd31/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201840827
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
In 2018 zag ik in Zoetermeer , toch dicht bij den haag, nog een klassieke normale zwarte piet. Daar was ik toen erg blij mee om dat te zien want ik woonde nog niet zo lang in Ierland en was eventjes terug in Nederland en toen zag ik dus meteen de échte zwarte piet <3
Zeg je nu dat omdat jij Nederland hebt verlaten alles hier maar vooral maar zo moet blijven zoals het was voor jouw vertrek?
pi_201843380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 00:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Zeg je nu dat omdat jij Nederland hebt verlaten alles hier maar vooral maar zo moet blijven zoals het was voor jouw vertrek?
Maar dat is allang niet meer zo. Zo heb je nou overal van die gele 'geldmaat' automaten in Nederland. Vroeger toen ik er nog woonde had je overal gewoon abn, rabobank etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201911007
quote:
Sinterklaaspleinfeest Veendam afgeblazen na ‘bedreigende reacties’ om QR-plicht
Het pleinfeest na de intocht van Sinterklaas in Veendam gaat niet door. Het bestuur van de Stichting Sintcentrale Veendam heeft dat besloten nadat een bericht over het voorgenomen programma ‘veel negatieve en zelfs bedreigende reacties’ had opgeleverd.
https://www.ad.nl/groning(...)-qr-plicht~a82f286d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:46:58 #89
3542 Gia
User under construction
pi_201911081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, het schrappen van de sinterklaasfeesten wordt nu, heel handig, op de Krona gegooid. Maar in werkelijkheid kunnen de organisatoren niet aan mensen komen die half geschminkt raar gaan staan doen. Je wordt herkend!
pi_201911387
het demonstratie-seizoen is geopend. In Alkmaar begint een anti-anti-anti-demonstratie.
Het begon afgelopen jaren met demonstraties tegen Zwarte piet.
Dit jaar ontstond het plan voor een demonstratie voor Zwarte piet.
Vervolgens sluit Pegida daarbij aan.

Nu is er een vrouw in Alkmaar die een tegendemonstratie aan het organiseren is, tegen de demonstratie voor Zwarte piet.
quote:
Janet Westerhof is juist blij dat er geen zwarte pieten meer zijn bij de intocht in Alkmaar. ,,Ik heb nooit gedemonstreerd met KOZP toen de pieten nog wel zwart waren, maar ik sta helemaal achter hun acties. Sinterklaas moet een feest zijn voor alle kinderen. Ik heb zelf een kind van kleur, die is nu 27. Toen hij klein was vierden we al geen Sinterklaas vanwege zwarte piet.’’
bron: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20211025_69383142

nou mevrouw Westerhof, ik ben zelf nog een kind, ik ben nu 39. Toen ik klein was vierden we elk jaar leuk Sinterklaas met Zwarte piet. Dit jaar vieren we ook Sinterklaas. Huidskleur doet mij helemaal niets. Voor mij is iedereen gelijk.

De schmink van Zwarte piet werkt, omdat kinderen de persoon achter Zwarte piet niet herkennen. Dat lukt alleen met zwarte schmink. Raar maar waar. Met blauwe schmink herken je iemand meteen en met zwarte niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')