Ben benieuwd of Kaag het kabinet weer in gaat.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat al die bejaarde vervangers als De Bruijn, Kamp en Knapen wel ingewisseld gaan worden.
En ik denk dat we Grapperhaus, Ollongren en Van Engelshoven ook niet terug gaan zien.
Nou ja, het komt ook wel een beetje door de enorme versplintering, dus aan ons als opdrachtgevers.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal het vertrouwen in de politiek inderdaad veel goed doen
Mwoah, ik denk dat de Kamerleden vooral vrezen voor hun eigen baantje als ze niet instemmen momenteel. Dus tsja, het is volgens mij wel rond: VVD-D66-CDA-CU.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet nog zien of de D66-fractie instemt. Ik verwacht niet tenzij er een grote concessie is gedaan.
Ik vraag me vooral af hoe ze de peilingen gaan laten meewegen hierin. Ze zitten wel een beetje lager in de peilingen en dan is de vraag of ze durven gokken.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet nog zien of de D66-fractie instemt. Ik verwacht niet tenzij er een grote concessie is gedaan.
En dan afgestraft worden voor het onmogelijk maken van een kabinet? Dat risico zit er enorm in, ze kunnen zo weer onder de 15 zakken.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:53 schreef Jojoke het volgende:
Dat zou kunnen ja, als je echter weer op de oude voet met de oude garde verder gaat terwijl je net zo hard campagne hebt gevoerd op dat het allemaal anders moet zak je daar aan het einde van de rit gegarandeerd onder. Dan mogen ze waarschijnlijk zelfs nog van geluk spreken als ze in de dubbele cijfers blijven.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dan afgestraft worden voor het onmogelijk maken van een kabinet? Dat risico zit er enorm in, ze kunnen zo weer onder de 15 zakken.
Het ligt eraan hoe diep de frustratie zit.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dan afgestraft worden voor het onmogelijk maken van een kabinet? Dat risico zit er enorm in, ze kunnen zo weer onder de 15 zakken.
D66 steunt een eventuele brede coalitie en eentje met de linkse wolk. Ik zie de onmogelijkheid niet.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zowel VVD als D66 blokkeren combinaties, maar dan is de vraag hoe goed beiden bij een eventuele mislukking kunnen spinnen.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 steunt een eventuele brede coalitie en eentje met de linkse wolk. Ik zie de onmogelijkheid niet.
Nee, maar een deel van de D66 stemmers die vooral ook de mogelijkheden tot compromissen sluiten van D66 waarderen misschien wel.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
D66 steunt een eventuele brede coalitie en eentje met de linkse wolk. Ik zie de onmogelijkheid niet.
De VVD blokkeert werkelijk alles. Alleen daarom al zou je het ze helemaal zelf moeten laten uitzoeken.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:02 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Zowel VVD als D66 blokkeren combinaties, maar dan is de vraag hoe goed beiden bij een eventuele mislukking kunnen spinnen.
Ollongren zal inderdaad niet meer houdbaar zijn, maar Van Engelshoven is een heerlijke jaknikker dus ideaal in een kabinet, en de rechtlijnige Grapperhaus doet het volgens mij ook vrij goed in kamp Rutte/Hoekstra. Ik denk dat die wel blijft.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:48 schreef Hexagon het volgende:
En ik denk dat we Grapperhaus, Ollongren en Van Engelshoven ook niet terug gaan zien.
Klopt, maar dan heb je in elk geval nog profijt gehad van je aantal zetels op je hoogtepunt. Er zullen best een flink aantal goede punten voor D66 in een regeerakkoord komen en anders kun je dan altijd nog de stekker er uit trekken (dat wordt meer begrepen dan niet eens willen beginnen met praten).quote:Op woensdag 29 september 2021 19:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja, als je echter weer op de oude voet met de oude garde verder gaat terwijl je net zo hard campagne hebt gevoerd op dat het allemaal anders moet zak je daar aan het einde van de rit gegarandeerd onder. Dan mogen ze waarschijnlijk zelfs nog van geluk spreken als ze in de dubbele cijfers blijven.
Dat ben ik inhoudelijk op zich met je eens, maar in verkiezingen kan de beeldvorming nog steeds twee kanten opvallen.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD blokkeert werkelijk alles. Alleen daarom al zou je het ze helemaal zelf moeten laten uitzoeken.
Van Engelshoven is een overblijfsel uit het Pechtold tijdperk die totaal niet populair is in de partij gezien haar dramatische PR van de laatste jaren. Dus ik geef haar weinig kans.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ollongren zal inderdaad niet meer houdbaar zijn, maar Van Engelshoven is een heerlijke jaknikker dus ideaal in een kabinet, en de rechtlijnige Grapperhaus doet het volgens mij ook vrij goed in kamp Rutte/Hoekstra. Ik denk dat die wel blijft.
Kwaliteiten zijn geen voorwaarde om minister te worden hè. Sander Dekker en Stef Blok zitten er immers ook nog steeds.
Beetje drukken op de D66-fractie.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:03 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
De druiven zijn zuur bij GroenLinks
Dat gevallen is natuurlijk al achterhaald. Daar heeft de kiezer over gesproken en die heeft de 4 partijen beloond met meer zetels. Als je toen in 1 of 2 weken had besloten om gewoon door te gaan was dat prima verdedigbaar met de uitslag in de hand.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:05 schreef Cupfighter het volgende:
Ongelooflijk na een half jaar weer uitkomen bij de gevallen coalitie, wat een kermis
Er is geen meerderheid zonder zo'n fractie dus dat kan weinig andersquote:Op woensdag 29 september 2021 20:09 schreef JohnBercow het volgende:
Maar zou Kaag het overwegen met een fractie samen te werken die onlangs een dolk in haar rug heeft gestoken?
Als ik D66 was zou ik echt een aantal bekende progressieve namen willen en minstens het ministerie van klimaat en natuurlijk financiën (Koolmees is perfect voor financiën, maar misschien te saai qua imago).quote:Op woensdag 29 september 2021 20:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Van Engelshoven is een overblijfsel uit het Pechtold tijdperk die totaal niet populair is in de partij gezien haar dramatische PR van de laatste jaren. Dus ik geef haar weinig kans.
En Grapperhaus heeft al zoveel deuken opgelopen dat het een wonder is dat hij er nog zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |