abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201512095
Gelukkig hebben we Stef Blok nog!
leven zoals het leven is
pi_201512103
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het zijn hele andere type regels die je vergelijkt. Het ene is een wetsovertreding en het andere een overtreding van de afspraken tussen de ministers zelf die gaan over dat ze met 1 mond het regeringsbeleid uitdragen (logisch ... ). Een minister hoeft ook niet zomaar weg als hij een snelheidsovertreding maakt oid.
Snelheidsovertreding is dan ook geen strafbaar feit. Dat wat Grapperhaus deed niet op z'n strafblad komt, komt enkel omdat hij daarna met die wet heeft lopen marchanderen.
pi_201512104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:25 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]
Ik heb het over Grapperhaus die vorig jaar een bruiloft gaf met veel gasten en aanrakingen zoals knuffels, terwijl dat tegen de regels was.

Hij sprak ons notabene steeds toe over hoe ontzettend belangrijk het was om je aan die regels te houden, want dat kon levens redden en zo. Dat hij zich vervolgens zélf niet hield aan de regels, liet zien dat hij lak had aan zijn eigen regels en daarnaast sloeg ‘t haaks op het hele beleid.

Maar Rutte nam het meteen voor hem op. Rutte stond achter hem en hij kwam er ook vrij makkelijk vanaf. Kreeg de kans om zich te verantwoorden.

Rutte zegt nu meteen bij deze situatie: “De uitspraken van de staatssecretaris van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat , Mona Keijzer, gedaan in het interview van De Telegraaf van vandaag, verdragen zich niet met besluiten die de ministerraad recentelijk heeft genomen, en die van belangrijke en zwaarwegende aard zijn."

Dat was toen toch ook? Als je je eigen regels niet eens naleeft. Dat is misschien nog wel ongeloofwaardiger, want daarmee laat je echt zien dat je er zelf eigenlijk niet achterstaat.
En dat is dus onzin. Het feest van Grapperhaus mocht, het ging alleen fout in 'the heat of the moment' in de uitvoering. Hier wordt Keijzer geïnterviewd door een krant (is ze er zelf op af gestapt?) en heeft waarschijnlijk nog uren om op uitspraken terug te komen door de krant te bellen. Geen fout die per ongeluk ging, maar het bewust aanvallen van het kabinetsbeleid. Totaal wat anders en veel erger. En ook geen excuses, die kwamen er bij Grapperhaus wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201512120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus onzin. Het feest van Grapperhaus mocht, het ging alleen fout in 'the heat of the moment' in de uitvoering. Hier wordt Keijzer geïnterviewd door een krant (is ze er zelf op af gestapt?) en heeft waarschijnlijk nog uren om op uitspraken terug te komen door de krant te bellen. Geen fout die per ongeluk ging, maar het bewust aanvallen van het kabinetsbeleid. Totaal wat anders en veel erger. En ook geen excuses, die kwamen er bij Grapperhaus wel.
Dat is niet de heat of the moment. De afgesproken regels werden op dat feest aan een stuk door aan de laars gelapt.

Waarom zou het plebs zich aan regels moeten houden als Grapperhaus dat ook niet doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 25-09-2021 15:44:02 ]
pi_201512126
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het ging helemaal niet fout in 'the heat of the moment'. De hele bruiloft was een aaneenschakeling van overtredingen van de regels. Aan een stuk door. Het is niet dat er maar een enkele foto is gemaakt in 'the heat of the moment'.
pi_201512139
Mona is een echte rechtse CDA'er. Nog net geen PVV.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201512145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
... Grapjeshuis ...
Naamsverbasteringen zijn verboden hier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201512150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is niet de heat of the moment. De afgesproken regels werden op dat feest aan een stuk door aan de laars gelapt.

Waarom zou het plebs zich aan regels moeten houden als Grapjeshuis dat ook niet doet?
Dus het plebs dat in die tijd die coronaregels had geschonden had ook buiten een boete allemaal ontslagen moeten worden?
pi_201512155
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:31 schreef superniger het volgende:
Vraag me af of ze net geen PVV is, daar past ze denk ik prima.
pi_201512165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dus het plebs dat in die tijd die coronaregels had geschonden had ook buiten een boete allemaal ontslagen moeten worden?
Dat plebs had geen functie als minister van Veiligheid & Justitie.
pi_201512196
Het tegenspreken van het eigen beleid kun je gewoon nooit toestaan. Voor je het weet staan de kranten vol met elkaar tegensprekende bewindslieden. Zou echt funest zijn voor de regeerbaarheid. En Keijzer wist dat prima, ze overtrad bewust een essentiële regel voor een bewindspersoon.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:35:01 #87
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201512200
quote:
Misschien heeft ze vernomen dat Hoekstra met PvdA en GL wil gaan onderhandelen...dan kan dit een tactische zet zijn om de partij te kunnen verlaten.
pi_201512209
quote:
O, dus er bestaan ook goede CDAers?
pi_201512213
Wat heeft Stef Blok nu allemaal onder zijn hoede gekregen bij elkaar?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_201512225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:35 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Misschien heeft ze vernomen dat Hoekstra met PvdA en GL wil gaan onderhandelen...dan kan dit een tactische zet zijn om de partij te kunnen verlaten.
We zullen wel zien of ze zich bij een andere fractie aan gaat sluiten of dat ze alleen verder gaat.
- Goethe, “Faust”
pi_201512241
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:35 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Maar waar naartoe dan? Als ze dat interview niet had gedaan en uit protest ontslag had genomen was ze ergens anders nog wel welkom, nu gaat iedereen zich toch wel even achter de oren krabben of ze wel in zee moeten gaan met zo'n onbetrouwbaar iemand.
pi_201512261
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef Tocadisco het volgende:

nu gaat iedereen zich toch wel even achter de oren krabben of ze wel in zee moeten gaan met zo'n onbetrouwbaar iemand.
Denk je dat echt?
pi_201512269
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
Wat heeft Stef Blok nu allemaal onder zijn hoede gekregen bij elkaar?
Incl eerdere kabinetten:

Wonen, V&J (minitser en staatssecretaris waargenomen), Binnenlandse zaken, Buitenlandse zaken, Economische Zaken en Klimaat en nu ook het staatssecretariaat daar onder.

Redelijke collectie.
pi_201512282
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Incl eerdere kabinetten:

Wonen, V&J (minitser en staatssecretaris waargenomen), Binnenlandse zaken, Buitenlandse zaken, Economische Zaken en Klimaat en nu ook het staatssecretariaat daar onder.

Redelijke collectie.
Goede CV bouwer. Die man. :+
- Goethe, “Faust”
pi_201512287
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar waar naartoe dan? Als ze dat interview niet had gedaan en uit protest ontslag had genomen was ze ergens anders nog wel welkom, nu gaat iedereen zich toch wel even achter de oren krabben of ze wel in zee moeten gaan met zo'n onbetrouwbaar iemand.
Denk dat BBB, FvD, Van Haga, PVV, JA21 allemaal best open voor haar staan, nu.
pi_201512289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk je dat echt?
Bij de meeste serieuze partijen wel. Een opportunist als Van Haga zal er zonder na te denken wel ja tegen zeggen maar de meeste partijen gaan toch echt wel even nadenken of het hen op termijn niet meer problemen oplevert als zij zich tegen jouw fractie keert.
  zaterdag 25 september 2021 @ 15:42:40 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201512311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Naamsverbasteringen zijn verboden hier.
Word je anders ontslagen uit dit topic?
pi_201512324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bij de meeste serieuze partijen wel. Een opportunist als Van Haga zal er zonder na te denken wel ja tegen zeggen maar de meeste partijen gaan toch echt wel even nadenken of het hen op termijn niet meer problemen oplevert als zij zich tegen jouw fractie keert.
Denk dat ze behalve bij de genoemde van Haga ook bij de PVV, FVD, JA21 en BBB best welkom is. Andere partijen zijn niet zo relevant, omdat ze daar qua standpunten best ver vanaf ligt.
pi_201512337
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk dat BBB, FvD, Van Haga, PVV, JA21 allemaal best open voor haar staan, nu.
Die eerste drie kan ik me nog wel voorstellen, maar Wilders duld al helemaal geen tegenspraak en JA21 acht ik zelf nog wel slim genoeg om er niet op in te gaan.
pi_201512345
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 15:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Word je anders ontslagen uit dit topic?
Is Fok beleid.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')