Hoe dan ook, er is veel om tegen te muiten. Dit kabinet is een schandvlek en had al lang vervangen moeten zijn.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent geen minister voor Rutte, volgens mij. Keijzer muitte tegen een meerderheidsbesluit van de ministerraad, toch wel even wat anders dan tegen Rutte zijn
Vervangen door Rutte 4, ik heb niet het idee dat er iets wezenlijks gaat veranderen tenzij GL/PvdA er bij komen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoe dan ook, er is veel om tegen te muiten. Dit kabinet is een schandvlek en had al lang vervangen moeten zijn.
We gaan het zien. Ik hoop op een minderheidskabinet van VVD/D66 waarbij de kamer heel veel inspraak krijgt en er compromissen gesloten moeten worden voor een meerderheid.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vervangen door Rutte 4, ik heb niet het idee dat er iets wezenlijks gaat veranderen tenzij GL/PvdA er bij komen.
Je bedoelt exact wat de afgelopen jaren door het kabinet wat jij een schandvlek noemt gedaan is? Nogmaals, hoe veranderd dat iets?quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik hoop op een minderheidskabinet van VVD/D66 waarbij de kamer heel veel inspraak krijgt en er compromissen gesloten moeten worden voor een meerderheid.
We hebben de afgelopen jaren niet te maken gehad met een minderheidsregering. Dit kabinet is inmiddels een schandvlek en dient spoedig vervangen te worden. Dat dezelfde persoon MP blijft maakt niet dat er niets zal veranderen aan verhoudingen en cultuur. Dat ga je vanzelf meemaken, of niet. Ik ga het je hier niet uitspellen niet in de laatste plaats omdat het vast al vaker langs is gekomen in deze topicreeks.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bedoelt exact wat de afgelopen jaren door het kabinet wat jij een schandvlek noemt gedaan is? Nogmaals, hoe veranderd dat iets?
Vervangen door wie of wat? O wacht even, een minderheidskabinet van een stuk of 8 linkse partijen en partijtjes?quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoe dan ook, er is veel om tegen te muiten. Dit kabinet is een schandvlek en had al lang vervangen moeten zijn.
Zal nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik hoop op een minderheidskabinet van VVD/D66 waarbij de kamer heel veel inspraak krijgt en er compromissen gesloten moeten worden voor een meerderheid.
Sinds van Haga uit de VVD gegooid is heeft Rutte 3 geen meerderheid meer en sinds de PS verkiezingen geen meerderheid in de 1e Kamer. De facto is dat een minderheidsregering die stemmen bij elkaar moet zoeken per onderwerp.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen jaren niet te maken gehad met een minderheidsregering. Dit kabinet is inmiddels een schandvlek en dient spoedig vervangen te worden. Dat dezelfde persoon MP blijft maakt niet dat er niets zal veranderen aan verhoudingen en cultuur. Dat ga je vanzelf meemaken, of niet. Ik ga het je hier niet uitspellen niet in de laatste plaats omdat het vast al vaker langs is gekomen in deze topicreeks.
Dat zou wel leuk zijn voor de soapserie die de Haagse politiek is.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Vervangen door wie of wat? O wacht even, een minderheidskabinet van een stuk of 8 linkse partijen en partijtjes?
Op 1 zeteltje dan. Nou wat een uitdaging... Iets met spijkers en laag water.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinds van Haga uit de VVD gegooid is heeft Rutte 3 geen meerderheid meer en sinds de PS verkiezingen geen meerderheid in de 1e Kamer. De facto is dat een minderheidsregering die stemmen bij elkaar moet zoeken per onderwerp.
Tja. Als je je binnen de Treveszaal niet gehoord voelt dan snap ik wel dat je het aan anderen overlaat om in de media het beleid te gaan uitleggen dat je toch al niet steunde.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het trouwens wel navrant dat dit zo ongeveer de eerste keer in lange tijd is dat ik iets over of van Mona Keijzer hoor.
ChristenUnie de stabiele factor.quote:Op zaterdag 25 september 2021 18:37 schreef JohnBercow het volgende:
Net even de foto erbij gepakt van de beëdiging van het kabinet Rutte-3. Dit is er nog van over
[ afbeelding ]
Volgens mij niet, ze was ook al niet meer populair bij de partijtop. Alleen wel genoeg bij de leden, ze konden dus haar niet van de lijst houden.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:59 schreef Jojoke het volgende:
Heeft Keijzer in de CDA-fractie nog bevriende kamerleden die haar zullen volgen als ze met haar zetel vertrekt?
Uit hoeveel bestaat die fractie inmiddels?quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:59 schreef Jojoke het volgende:
Heeft Keijzer in de CDA-fractie nog bevriende kamerleden die haar zullen volgen als ze met haar zetel vertrekt?
Ik gok ook op GL. Klaver wil zo ontzettend graag meeregeren. Ik denk dat hij tegen Ploumen 'barst maar' gaat zeggen. Zou een stunt zijn, een linkse extremist die gezellig samen met o.a. de VVD dit gave land gaan regeren.quote:Op zaterdag 25 september 2021 21:46 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat we deze week gewoon gaan horen dat het een minderheidskabinet wordt van D66, VVD en CDA.
14 (inclusief Keijzer)quote:Op zaterdag 25 september 2021 22:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uit hoeveel bestaat die fractie inmiddels?
Ah, dan blijft de schade misschien beperkt.quote:Op zaterdag 25 september 2021 22:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ze was ook al niet meer populair bij de partijtop. Alleen wel genoeg bij de leden, ze konden dus haar niet van de lijst houden.
Als Keijzer haar zetel meeneemt, dan zitten ze op 13 zetels.quote:Op zaterdag 25 september 2021 22:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uit hoeveel bestaat die fractie inmiddels?
Dat gelul over stabiliteit wordt ook steeds potsierlijker met dat gedoe bij het CDA,quote:Op zondag 26 september 2021 00:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Daarmee zou zonder Keijzer een zogenaamd stabiele VVD/D66/CDA/CU coalitie op 76 zetels uit komen.
Echt he?quote:Op zondag 26 september 2021 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gelul over stabiliteit wordt ook steeds potsierlijker met dat gedoe bij het CDA,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |