abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201443258
In mijn team speelt zich momenteel het volgende af:

Collega A, gevaccineerd, een oudere man met onderliggende ziekte
Collega B, fitte 30-er, niet gevaccineerd en is dat ook niet van plan.

Deze collega's werken samen en in de toekomst wordt dit meer, collega B neemt uiteindelijk de werkzaamheden over als A met pensioen gaat.

Collega A is bang voor collega B want die is niet gevaccineerd en vind het niet prettig om de hele dag in dezelfde ruimte te verblijven met A.

Collega B heeft enigszins begrip en is bereid om zich te testen en evt. mondkapje te dragen.
Collega A waardeert de aangedragen oplossing maar vind het eigenlijk niet oké. Voelt zich pas prettig als B zich laat vaccineren maar B heeft aangegeven dat niet te doen.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee?!
pi_201443269
B op A laten hoesten tot het probleem is opgelost
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
pi_201443296
Volgens mij helemaal niks want jij bent niet collega A of B. Laat ze het lekker zelf uitvechten. Persoonlijk zou ik wel bij collega B uit de buurt blijven maar dat terzijde.
pi_201443308
Die ouwe ontslaan
pi_201443310
Mis wellicht nog een stukje belangrijke info:B is vorig jaar een tijdje uit roulatie geweest wegens Covid.
pi_201443319
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Volgens mij helemaal niks want jij bent niet collega A of B. Laat ze het lekker zelf uitvechten. Persoonlijk zou ik wel bij collega B uit de buurt blijven maar dat terzijde.
Ja/nee. Deze twee collega's moeten samenwerken op kantoor en dat gaat zo niet.
pi_201443336
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:42 schreef Brybry het volgende:

[..]
Ja dat snap ik dat ze moeten samenwerken. Maar waarom zou jij hier iets mee moeten? Ben je hun leidinggevende?
pi_201443339
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ja dat snap ik dat ze moeten samenwerken. Maar waarom zou jij hier iets mee moeten? Ben je hun leidinggevende?
:Y
  maandag 20 september 2021 @ 17:44:04 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201443342
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:42 schreef Brybry het volgende:

[..]
Samenwerken op kantoor?
Kan 1 van de twee niet thuis werken en via zoom/Teams samen werken?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201443357
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Brybry het volgende:
Mis wellicht nog een stukje belangrijke info:B is vorig jaar een tijdje uit roulatie geweest wegens Covid.
Dan zou B ook anti lichamen hebben, dat zou eigenlijk in het voordeel van B moeten werken in dit geval.
Verder zie je voornamelijk dat gevaccineerden minder impact merken van het virus. Het is niet zo dat gevaccineerden niet ziek kunnen worden of dat alleen ongevaccineerden het kunnen verspreiden.

Ik zou er denk ik niet al te veel aan doen, gewoon zorgen dat beide medewerkers de geldende corona protocollen volgen tijdens het werk.
pi_201443361
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:43 schreef Brybry het volgende:

[..]
:Y
Ok dat stond niet in de OP. Misschien handig om te vermelden want ik dacht dat je een willekeurige collega uit het team was.

Inderdaad zie hierboven: eentje thuis en eentje op kantoor. Of bijvoorbeeld aan de andere kant van de gang als beiden op kantoor zijn. Als dat kan tenminste. Met hybride werken moet er toch een goede oplossing zijn.
pi_201443374
Dan kan de ongevaccineerde thuiswerken en dat rouleren met collega A.

[ Bericht 27% gewijzigd door Erasmus op 20-09-2021 17:48:13 ]
  maandag 20 september 2021 @ 17:47:54 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201443375
Misschien kan collega a vast met pensioen gaan en thuis bang zitten wezen? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201443395
Als A bang is moet ie maar thuis blijven.
pi_201443416
Je hebt nog mazzel dat je weet dat er 1 is gevaccineerd en de ander niet. Bij ons mag er niet naar gevraagd worden of iemand wel of niet is gevaccineerd. Maar wat al eerder werd geopperd misschien 1 thuis werken (als dat kan). Hoewel ik me ook weer kan voorstellen dat inwerken lastiger wordt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_201443446
Dat A maar thuis moet gaan zitten is natuurlijk de omgekeerde wereld. B is degene die van de norm afwijkt, dus w.m.b. kan die thuis gaan zitten als er een onwerkbare situatie ontstaat.

Overigens denk ik wel dat als B al covid gehad heeft het waarschijnlijk wel mee valt met het besmettingsgevaar aangezien hij als het goed is voldoende antistoffen heeft na zijn besmetting.
  maandag 20 september 2021 @ 17:57:02 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201443471
Je hebt eigenlijk maar 2 legale opties: A vertellen dat ie pech heeft, of A en B uit elkaar halen (d.w.z. een van beide overplaatsen naar een andere afdeling en vervangen door een ander - of ze op verschillende werkplekken zetten en alleen digitaal laten overleggen).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201443494
Vertel maar aan A dat een gevaccineerde ook besmettelijk kan zijn en dat hij zichzelf al voldoende heeft beschermd, door zichzelf te vaccineren.

Het aantal gevaccineerden dat in het ziekenhuis terecht komt is erg laag.
.
pi_201443496
ook al ben je leidinggevende, hier kan je niks mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201443497
Probleem is, we werken al bijna fulltime thuis. 1 dag in de week komen we samen.
Voor het leertraject van B is het van belang dat A het e.a. uitlegt. A vind Thuiswerken vreselijk en is niet in staat om op afstand uitleg te geven.

Bijkomend probleem: Ik ben ook niet gevaccineerd en dit zal ook niet gaan gebeuren (allergisch voor een bestanddeel van het vaccin).
pi_201443515
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:59 schreef Fer het volgende:
Vertel maar aan A dat een gevaccineerde ook besmettelijk kan zijn en dat hij zichzelf al voldoende heeft beschermd, door zichzelf te vaccineren.

Het aantal gevaccineerden dat in het ziekenhuis terecht komt is erg laag.
Al gedaan.
pi_201443544
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:00 schreef Brybry het volgende:

[..]
Al gedaan.
meer kan je niet doen.

Ik heb er zelf wel een mening over, maar dat kan je niet zeggen. A moet zich niet zo aanstellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 september 2021 @ 18:04:07 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201443548
Complex als je arbeidsrechtelijk kijkt.

WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen. Dan zou B maar alleen of op afstand moeten werken.

Of dat in dit geval zo is is nog geen uitspraak van een rechter van denk ik.

B trekt denk ik juridisch aan het kortste eind met de huidige status quo.
Dum de dum
pi_201443551
We hebben een klein en hecht team, dat wil ik vooral zo houden. Maar ja....A is nu dus best bezorgd en ik wil niet dat dit problemen gaat opleveren in ons o zo leuk team.
Pff...weet echt niet wat ik hier mee aanmoet.
pi_201443577
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Complex als je arbeidsrechtelijk kijkt.

WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen. Dan zou B maar alleen of op afstand moeten werken.

Of dat in dit geval zo is is nog geen uitspraak van een rechter van denk ik.

B trekt denk ik juridisch aan het kortste eind met de huidige status quo.
Het is ook complex. Ik denk niet B juridisch aan het kortste eind trekt: Die heeft namelijk wel aangegeven maatregelen te treffen mits nodig.
B komt dus getest op kantoor. A kan alsnog Covid bij zich dragen en iedereen besmetten
pi_201443626
Ze kunnen allebei nog steeds besmet raken en, hoewel gevaccineerd in iets mindere mate, anderen nog steeds besmetten.

A is gevaccineerd en heeft eigenlijk juist minder te vrezen, tenzij hij of zij aantoonbaar geen effect heeft gehad van de vaccins.
Zoals in mijn geval vanwege medicijnen wat het vaccin eigenlijk ongedaan maakt.. thanks rivm met je “kan allemaal gewoon” stukken stront.

Maar goed, als dat niet aan de orde is, is de kans op ziekenhuis opname bijzonder klein.
pi_201443659
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze kunnen allebei nog steeds besmet raken en, hoewel gevaccineerd in iets mindere mate, anderen nog steeds besmetten.

A is gevaccineerd en heeft eigenlijk juist minder te vrezen, tenzij hij of zij aantoonbaar geen effect heeft gehad van de vaccins.
Zoals in mijn geval vanwege medicijnen wat het vaccin eigenlijk ongedaan maakt.. thanks rivm met je “kan allemaal gewoon” stukken stront.

Maar goed, als dat niet aan de orde is, is de kans op ziekenhuis opname bijzonder klein.
Dat kan wel zo zijn maar A is er nog steeds niet gerust op. Die wil niet in dezelfde ruimte met B zijn.

A heeft ook wel een erg koppig karakter, hij zal zijn mening/angst niet bijstellen.
pi_201443712
B voldoet aan alle eisen van op kantoor mogen werken (vaccinatie is optioneel). Als A dat niet accepteert mag hij/zij een andere baan zoeken?
pi_201443741
Weet A van iedere collega de vaccinatiestatus? Komt A ook niet meer in de supermarkt of op straat?
pi_201443749
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:16 schreef Tegan het volgende:
B voldoet aan alle eisen van op kantoor mogen werken (vaccinatie is optioneel). Als A dat niet accepteert mag hij/zij een andere baan zoeken?
Feitelijk klopt dit. Maar we gaan natuurlijk geen collega wegsturen die hier zijn hele werkzame leven al werkt. Ik zoek dus vooral tussenoplossingen maar alles is inmiddels wel genoemd.

Denk dat ik het houd op. B en ik laten ons testen voordat wij kantoor betreden en A moet vervolgens stoppen met moeilijk doen.
pi_201443764
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:18 schreef Tegan het volgende:
Weet A van iedere collega de vaccinatiestatus? Komt A ook niet meer in de supermarkt of op straat?
Heb ik het ook over gehad met hem maar zijn antwoord is dan 'In de supermarkt ben ik maar eventjes, op kantoor de hele dag'
pi_201443788
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef Brybry het volgende:

[..]
Feitelijk klopt dit. Maar we gaan natuurlijk geen collega wegsturen die hier zijn hele werkzame leven al werkt. Ik zoek dus vooral tussenoplossingen maar alles is inmiddels wel genoemd.
Dit is gewoon ongegronde werkweigering.
quote:
Denk dat ik het houd op. B en ik laten ons testen voordat wij kantoor betreden en A moet vervolgens stoppen met moeilijk doen.
Lijkt me een mooie compromis, maar wel belachelijk dat het nodig is natuurlijk.
pi_201443801
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:21 schreef Brybry het volgende:

[..]
Heb ik het ook over gehad met hem maar zijn antwoord is dan 'In de supermarkt ben ik maar eventjes, op kantoor de hele dag'
Ik snap A's angst wel maar hij/zij kan dit niet eisen van werkgever :). Dat is het punt.
  maandag 20 september 2021 @ 18:29:03 #34
346939 Janneke141
pi_201443842
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:04 schreef Fe2O3 het volgende:
WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen.
Op zich heb je daar gelijk in, maar het is niet gezegd dat dat nu niet het geval zou zijn. Dat A zich onveilig voelt, houdt nog niet in dat het ook zo is.
pi_201443845
Kan A niet ergens in een andere ruimte zitten?

Anders is het een gevalletje jammer maar pech voor hem
  maandag 20 september 2021 @ 18:29:59 #36
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_201443856
Enige optie is voor beiden ontslag. Succes met het slecht nieuws gesprek.
pi_201443859
Optie A, de vaccinatie werkt en de gevaccineerde hoeft niet bang te zijn.

Optie B, de vaccinatie werkt niet en het maakt niet uit of de collega wel of niet gevacineerd is.

Het is echt geen racketwetenschap..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 18:30:34 ]
  maandag 20 september 2021 @ 18:31:27 #38
346939 Janneke141
pi_201443872
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:30 schreef Piva het volgende:
Optie A, de vaccinatie werkt en de gevaccineerde hoeft niet bang te zijn.

Optie B, de vaccinatie werkt niet en het maakt niet uit of de collega wel of niet gevacineerd is.

Het is echt geen racketwetenschap..
Op basis van wat TS post, zou ik haar afraden om met A het inhoudelijke gesprek aan te gaan over de daadwerkelijke veiligheid. Die lijkt zijn keus al lang gemaakt te hebben, het roept alleen maar onbegrip en frustratie op.
pi_201443899
Als ik TS was zou ik A uitleggen dat ze als werkgever B niet kan verplichten te vaccineren maar dat ze als werkgever wel A kan verplichten zijn werk uit te voeren (B inwerken). Maar goed, lastig gesprek wel.
pi_201443961
Waarom is dit een probleem? Vaccinatie beschermt tegen (ernstige) ziekte, niet tegen besmetting
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201444055
Het gesprek aangaan helpt niet, A heeft zijn keus gemaakt en ik snap z'n angst opzich wel: Hij heeft een zwakke gezondheid vanwege K.
Maar.....zijn argumenten kloppen niet.

B is bereid meer te doen dan noodzakelijk, testen/mondkapje/wat dan ook.

Hier heeft hij het gewoon mee te doen.
  Forum Admin maandag 20 september 2021 @ 18:45:03 #42
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201444056
Beiden hebben een groene QR vink.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201444081
Collega A is een geschikte kerel maar wel echt een stereotype boomer _O-
Heeft al voor meer wrijving in het team gezorgd maar mijn voorganger zei 'Het is een goede kracht maar ontzettend koppig, wil niet met de tijd mee enz enz' Oftewel, nog even volhouden, pensioen is bijna daar. :D
  maandag 20 september 2021 @ 18:53:43 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201444179
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:44 schreef Brybry het volgende:
Het gesprek aangaan helpt niet, A heeft zijn keus gemaakt en ik snap z'n angst opzich wel: Hij heeft een zwakke gezondheid vanwege K.

K? Je bedoelt kanker?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201444200
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:44 schreef Brybry het volgende:

Elke week opnieuw testen, zonder dat er klachten zijn? Ok.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201444218
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:45 schreef Pharkus het volgende:
Beiden hebben een groene QR vink.
Dit is helemaal waar. Als dat genoeg is om met tienduizenden urenlang in volle stadions te staan, zonder mondkapje of afstand, lukt een werkdag ook wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 20 september 2021 @ 18:57:02 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201444234
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:55 schreef baskick het volgende:

[..]
Dit is helemaal waar. Als dat genoeg is om met tienduizenden urenlang in volle stadions te staan, zonder mondkapje of afstand, lukt een werkdag ook wel.
Dat doet meneer A natuurlijk niet, naar volle stadions gaan. Slecht argument.
pi_201444249
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De overheid acht het veilig. Dat was m'n punt meer. De werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving. Hoewel de check hier niet plaatsvindt, is de praktijk wel dat a en b een vinkje hebben. Veel meer kan er niet verwacht worden, zou ik zeggen.
pi_201444276
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. :')
  maandag 20 september 2021 @ 19:01:22 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201444304
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:57 schreef baskick het volgende:

[..]
De overheid acht het veilig. Dat was m'n punt meer. De werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving. Hoewel de check hier niet plaatsvindt, is de praktijk wel dat a en b een vinkje hebben. Veel meer kan er niet verwacht worden, zou ik zeggen.
Natuurlijk wel. Er zijn genoeg opties waarbij A niet een hele werkdag met B in een kleine ruimte hoeft te zitten.
pi_201444331
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Er zijn genoeg opties waarbij A niet een hele werkdag met B in een kleine ruimte hoeft te zitten.
Die zijn 1 voor 1 afgewezen, als ik het topic zo lees.
pi_201444348
quote:
Dus hij heeft waarschijnlijk betere antistoffen dan A ook?

Maar ik ben bang voor griep en ondanks het feit dat ik de griepvaccinatie elk jaar braaf haal wil ik dat iedereen het neemt of anders doe ik moeilijk.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201444349
TS hoeft slechts tot 25 september de 1,5 meter te garanderen toch?
  maandag 20 september 2021 @ 19:06:57 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201444373
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:03 schreef baskick het volgende:

[..]
Die zijn 1 voor 1 afgewezen, als ik het topic zo lees.
Help me even, want ik zie al die afgewezen opties om niet een werkdag met B in één ruimte te werken over het hoofd.
pi_201444384
Weg met B
pi_201444415
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Help me even, want ik zie al die afgewezen opties om niet een werkdag met B in één ruimte te werken over het hoofd.
Service van de zaak:
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:59 schreef Brybry het volgende:
Probleem is, we werken al bijna fulltime thuis. 1 dag in de week komen we samen.
Voor het leertraject van B is het van belang dat A het e.a. uitlegt. A vind Thuiswerken vreselijk en is niet in staat om op afstand uitleg te geven.
Aparte ruimtes in één fysiek gebouw heeft de facto veel kenmerken van thuiskwerken; is op afstand.
pi_201444530
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op basis van wat TS post, zou ik haar afraden om met A het inhoudelijke gesprek aan te gaan over de daadwerkelijke veiligheid. Die lijkt zijn keus al lang gemaakt te hebben, het roept alleen maar onbegrip en frustratie op.
Vanwege zulke argumenten zitten we al 1.5 jaar in deze ellende en lijkt het nog wel een andere anderhalf jaar te gaan duren.

En voor wat? Om dat bepaalde mensen goedgelovig zijn en heel snel angstig? Juist uitleggen waarom ie fout is, anders gaan we nooit hierover heen komen.
  maandag 20 september 2021 @ 19:34:26 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201444739
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:11 schreef baskick het volgende:

[..]
Service van de zaak:
[..]
Aparte ruimtes in één fysiek gebouw heeft de facto veel kenmerken van thuiskwerken; is op afstand.
Sorry, ik lees niet hoe dat een optie is om niet een hele werkdag met B in één ruimte te werken.

Of wordt dat ergens heel vaag geïmpliceerd, dat ze die dag wel beiden op kantoor maar niet samen in één ruimte hoeven te werken?
  maandag 20 september 2021 @ 19:40:18 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201444814
Waarom zet je ze niet gewoon in een ruime geventileerde meetingroom samen? Dan kunnen ze genoeg afstand houden en B wil zelfs een mondkapje op doen zeg je. Veiliger voor A dan de supermarkt.
pi_201444848
Ik weet niet hoe lang die bijna-pensionado nog moet en hoe de financiële situatie van je bedrijf zich tot COVID verhouden heeft. Maar als je het zo leest zou je bijna adviseren of er niet wat mogelijk is om hem lekker wat eerder met pensioen te sturen…
zie email 27 oktober
pi_201444882
quote:
Belangrijk kun je wel stellen ja. Het zou goed kunnen dat B nog beter beschermd is dan A. Maar goed, mijn gevoel zegt dat A hier weinig oren naar heeft.
I'll give you something to do
  maandag 20 september 2021 @ 19:55:15 #62
346939 Janneke141
pi_201445031
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
Ik weet niet hoe lang die bijna-pensionado nog moet en hoe de financiële situatie van je bedrijf zich tot COVID verhouden heeft. Maar als je het zo leest zou je bijna adviseren of er niet wat mogelijk is om hem lekker wat eerder met pensioen te sturen…
Ja, of het is juist een argument om voor de optie 'je moet niet zeuren' te kiezen. Wat wil die man doen, ontslag nemen?
pi_201445076
quote:
B heeft corona gehad?

Probleem opgelost.

Of was er een tijdje gewoon geen werk meer voor hem vanwege corona-omstandigheden?
pi_201445546
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, of het is juist een argument om voor de optie 'je moet niet zeuren' te kiezen. Wat wil die man doen, ontslag nemen?
Kan ook. Maar als ik zo hoor “we gaan niet iemand er uit trappen die hier z’n hele leven werkt” dan kan het nog wel eens een klein (familie)bedrijf zijn waar zoiets wat minder snel zal gebeuren. Dan is het netjes oplossen niet eens zo verkeerd.
zie email 27 oktober
pi_201445612
Collega A moet gewoon niet zo miepen, hij is wèl gevaccineerd, maar heeft dus duidelijk geen vertrouwen in de werking ervan, want is nog steeds panisch dat ie besmet raakt blijkbaar. Gewoon zeggen dat ie zich niet zo aan moet stellen, het is geen fucking ebola of de builenpest ofzo. }:|
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_201445894
puur een tactiek van die bijna gepensioneerde om eerder met pensioen te gaan.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201446084
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
Dat is niet mijn beslissing om te nemen. Werk in een grote organisatie...
pi_201446110
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:40 schreef kwiwi het volgende:
Waarom zet je ze niet gewoon in een ruime geventileerde meetingroom samen? Dan kunnen ze genoeg afstand houden en B wil zelfs een mondkapje op doen zeg je. Veiliger voor A dan de supermarkt.
Dat idee had ik geopperd maar ik krijg 'Dan zit ik alsnog met B in een ruimte'
pi_201446119
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:57 schreef ToT het volgende:

[..]
B heeft corona gehad?

Probleem opgelost.

Of was er een tijdje gewoon geen werk meer voor hem vanwege corona-omstandigheden?
B heeft inderdaad Covid gehad.
pi_201446135
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 21:00 schreef Brybry het volgende:

[..]
B heeft inderdaad Covid gehad.
Redelijke natuurlijke weerstand nu dus?
pi_201446147
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 20:59 schreef Brybry het volgende:

[..]
Dat idee had ik geopperd maar ik krijg 'Dan zit ik alsnog met B in een ruimte'
Geef die kerel een gasmasker.
pi_201446257
Is A dan de enige in het bedrijf met verstand van bepaalde werkzaamheden, m.a.w. is hij écht de enige die B uit kan leggen wat ie doen moet en in kan werken?
Zo ja, zie deze situatie dan als een les voor de toekomst dat meerdere mensen verstand hebben van bepaalde werkzaamheden, waardoor niemand dus ooit echt onmisbaar is. 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_201446270
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Redelijke natuurlijke weerstand nu dus?
Dat is maar de vraag. Als B (zeer) ‘milde’ COVID heeft gehad kan het zijn dat hij (bijna) geen antistoffen heeft. Vraag is ook hoe lang geleden hij het gehad heeft.
pi_201446308
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat is maar de vraag. Als B (zeer) ‘milde’ COVID heeft gehad kan het zijn dat hij (bijna) geen antistoffen heeft. Vraag is ook hoe lang geleden hij het gehad heeft.
Het is maar de vraag hoe lang die vaccins blijven werken.
pi_201446434
Ik had het eenmaal duidelijk uitgelegd aan A dat B niets verkeerds doet en zelfs zeer meewerkend is en al veel meer doet dan nodig. Mocht A daarna nog wat te zeuren hebben, dan had ik hem direct de optie geboden om met vervroegd pensioen te gaan, op eigen kosten welteverstaan, zodat hij zich daar kan opsluiten. Daar ga je toch geen energie insteken.

Ben zelf ook leidinggevende, maar in dit soort dingen ben ik echt meer van de harde lijn.
pi_201446534
Op een kantoor?
Volgens mij zijn er hier in de kantoortuin een hoop mensen niet gevaccineerd.

Als je de hele dag met iemand in dezelfde auto zou zetten (bijvoorbeeld als bijrijder in vrachtauto), dan snap ik het bezwaar wel.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201446582
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Sorry, ik lees niet hoe dat een optie is om niet een hele werkdag met B in één ruimte te werken.

Of wordt dat ergens heel vaag geïmpliceerd, dat ze die dag wel beiden op kantoor maar niet samen in één ruimte hoeven te werken?
Nee, juist niet. Zoals ik het lees moeten ze (idealiter) fysiek bij elkaar zitten maar:

1) A wil niet thuiswerken
2) A wil niet in 1 ruimte met B

Probleem 1 is op te lossen door allebei fysiek naar kantoor te komen. Dat gebeurt.

Probleem 2 is op te lossen door ze elk in een eigen kantoor te stoppen. Maar dan moet samenwerken digitaal en ben je feitelijk terug bij probleem 1.

Dit alles wel aannemende dat de werkzaamheden zich niet lenen voor de afstand en/of de techniek het probleem is en niet praktisch omdat A jonge kinderen thuis heeft lopen of geen ruimte heeft voor een thuiswerkplek.

A is wél moeilijk :X
pi_201446626
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:29 schreef Galvez het volgende:
Op een kantoor?
Volgens mij zijn er hier in de kantoortuin een hoop mensen niet gevaccineerd.

Als je de hele dag met iemand in dezelfde auto zou zetten (bijvoorbeeld als bijrijder in vrachtauto), dan snap ik het bezwaar wel.
Ook als de niet-gevaccineerde zich elke dag voor aanvang van de werkzaamheden laat testen? Ik durf wel te stellen dat in dat geval de niet-gevaccineerde minder risico voor z’n omgeving is dan een niet-geteste gevaccineerde.
(Aangenomen dat beide geen klachten hebben of in contact zijn geweest).
zie email 27 oktober
pi_201446820
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 21:32 schreef baskick het volgende:

[..]
Nee, juist niet. Zoals ik het lees moeten ze (idealiter) fysiek bij elkaar zitten maar:

1) A wil niet thuiswerken
2) A wil niet in 1 ruimte met B

Probleem 1 is op te lossen door allebei fysiek naar kantoor te komen. Dat gebeurt.

Probleem 2 is op te lossen door ze elk in een eigen kantoor te stoppen. Maar dan moet samenwerken digitaal en ben je feitelijk terug bij probleem 1.

Dit alles wel aannemende dat de werkzaamheden zich niet lenen voor de afstand en/of de techniek het probleem is en niet praktisch omdat A jonge kinderen thuis heeft lopen of geen ruimte heeft voor een thuiswerkplek.

A is wél moeilijk :X
A laten kiezen tussen optie 1 of 2
pi_201446859
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:43 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
A laten kiezen tussen optie 1 of 2
A wil 1 noch 2, heb ik het idee.
  maandag 20 september 2021 @ 21:57:06 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201447128
Hoeveel tijd is nodig om B volledig in te werken? En hoe lang voor A met pensioen gaat?
Resistance is futile.
pi_201447329
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Dan bestaat optie #3: Onbetaald verlof voor A.

Gevaccineerd = hetzelfde als iemand die corona gehad en dus antistoffen heeft volgens de regels en dus alleen maar dragend kan zijn van het virus.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_201447442
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:08 schreef RainofDeath het volgende:

[..]
Dan bestaat optie #3: Onbetaald verlof voor A.

Gevaccineerd = hetzelfde als iemand die corona gehad en dus antistoffen heeft volgens de regels en dus alleen maar dragend kan zijn van het virus.
Kan, maar kan niet iedereen betalen. Los daarvan heeft werkgever dan een probleem, want B wordt niet ingewerkt :+
pi_201447465
B ontslaan en mij aannemen, ben wel gevaccineerd.
pi_201447571
A kan gevaccineerde collega C inwerken die vervolgens B inwerkt :P. Maar goed, ik zou niet zoveel moeite doen voor A.
pi_201447610
Waarom zijn mensen bang nadat ze zijn gevaccineerd? Dan heb je dat vaccin dus voor niks genomen, want je gelooft niet in de werking er van.

En college B heeft antilichamen, die beschermen beter en langer dan vaccinatie.

Verder dramatisch dat mensen nu zo nadenken. Letterlijk bang zijn voor elkaar. Hoe is die persoon het afgelopen anderhalf jaar door gekomen? Was die altijd al bang? Want toen was niemand nog gevaccineerd. Of pas sinds de media ongevaccineerden als moordenaars begon af te schilderen?
pi_201447656
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Wat hij wilt is niet belangrijk.
Optie 1 of optie 2
pi_201447725
Ik zou C naar voren schuiven.
pi_201447952
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:22 schreef Schuifpui het volgende:
Ik had het eenmaal duidelijk uitgelegd aan A dat B niets verkeerds doet en zelfs zeer meewerkend is en al veel meer doet dan nodig. Mocht A daarna nog wat te zeuren hebben, dan had ik hem direct de optie geboden om met vervroegd pensioen te gaan, op eigen kosten welteverstaan, zodat hij zich daar kan opsluiten. Daar ga je toch geen energie insteken.

Ben zelf ook leidinggevende, maar in dit soort dingen ben ik echt meer van de harde lijn.
Sorry, maar dit is gewoon stoere praat en ligt denk ik veel genuanceerder. Waaruit blijkt dat A zijn werk niet kan doen thuis? Staat inwerken van een ander bijv. wel in de werkomschrijving? Anders is er namelijk helemaal geen sprake van werkweigering, dus dan wordt het vervroegd pensioen op jouw kosten?
pi_201447973
Vorig jaar werkte iedereen ongevaccineerd met elkaar (degene die niet thuis werkte), niks aan de hand. Nu na maanden lange propaganda is men ineens bang voor elkaar :')
Plaats hier uw advertentie
pi_201447992
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zijn mensen bang nadat ze zijn gevaccineerd? Dan heb je dat vaccin dus voor niks genomen, want je gelooft niet in de werking er van.
Ik gok omdat die persoon kanker heeft en dus erg kwetsbaar is. Kan me er in zo'n situatie wel iets bij voorstellen.
pi_201448035
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Vorig jaar werkte iedereen ongevaccineerd met elkaar (degene die niet thuis werkte), niks aan de hand. Nu na maanden lange propaganda is men ineens bang voor elkaar :')
Een gedeelte van de gevaccineerden zien zichzelf als een soort van übermensen inmiddels
pi_201448053
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:46 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Ik gok omdat die persoon kanker heeft en dus erg kwetsbaar is. Kan me er in zo'n situatie wel iets bij voorstellen.
Misschien een beetje lomp gezegd, maar als je al kanker hebt waarom maak je je dan nog druk over corona.

Nog een ander punt. Collega B wil testen, dat is een mooie concessie die nog betrouwbaar is ook. Een gevaccineerde collega zou wel zo bij hem mogen zitten, getest of niet. Terwijl van gevaccineerden bekend is dat ze alsnog covid kunnen verspreiden, omdat ze vaak asymptomatisch zijn. Collega zou dus eigenlijk banger moeten zijn voor een gevaccineerde collega dan voor een ongevaccineerde.
pi_201448088
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:50 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Misschien een beetje lomp gezegd, maar als je al kanker hebt waarom maak je je dan nog druk over corona.
Nouja, als je onder behandeling bent en perspectief hebt kan ik me voorstellen sat je bang bent dat corona je het laatste zetje geeft. Ik ken deze persoon niet, maar zoiets kan ik me wel indenken.
pi_201448201
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:44 schreef ikwordra het volgende:

[..]
Sorry, maar dit is gewoon stoere praat en ligt denk ik veel genuanceerder. Waaruit blijkt dat A zijn werk niet kan doen thuis? Staat inwerken van een ander bijv. wel in de werkomschrijving? Anders is er namelijk helemaal geen sprake van werkweigering, dus dan wordt het vervroegd pensioen op jouw kosten?
Thuiswerken schijnt A zelf niet te willen volgens TS.

Verder lijkt me inwerken als je weggaat onderdeel van normaal te verwachten werkzaamheden. TS moet een veilige werkomgeving bieden en met 1.5m mogelijkheden, ventilatie, 4/5e thuiswerken lijkt me dat TS daar meer dan voldoende in meewerkt. Zeker als B ook nog eens test en een mondkapje wil dragen. Dat is wat mij betreft al veel meer dan wettelijk en redelijkerwijs verwacht kan worden. De eisen van A zijn gewoon onrealistisch en stelt onredelijke eisen aan de werkgever en andere collega's. Er zijn miljoenen anderen die in veel minder Covid-veilige situaties moeten werken, ook op de hoogtepunten van de pandemie. Volgende week is zelfs de 1.5m geen regel meer.

Zo'n situatie moet je op een rustige manier bespreken, maar wel met een duidelijk uitkomst. A heeft niets te kiezen en moet zorgen dat de werkzaamheden op een goede manier gedaan worden. Opties, meedenken etc leidt tot onduidelijkheid. En als A dat niet kan accepteren, hij het niet kan veranderen (want onredelijk naar de rest), dan blijft er maar één optie over en dat is zelf vertrekken.

Buiten het hele verhaal is het natuurlijk onzin dat mensen na vaccinatie zo angstig blijven. Waren ze dat ook voor griep of verkoudheid? Wat is er gebeurd met het feit dan ook gevaccineerden besmet en besmettelijk kunnen zijn en hoe zit het met de natuurlijke immuniteit van B na infectie? Was de kans op ziekenhuisopname niet verwaarloosbaar na infectie? Er is sprake van angst die op niets gebaseerd is. A zou meer geholpen zijn met een gesprek met de huisarts of psycholoog en niet met aanpassingen aan zijn irrationele angst.
pi_201448211
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:49 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Een gedeelte van de gevaccineerden zien zichzelf als een soort van übermensen inmiddels
In Amerika (natuurlijk) zijn er de laatste tijd van die anti-vaxxers die zichzelf op social media "pure bloods" noemen :P
Ook een aardig übermensch gehalte dus :D
pi_201448244
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
In Amerika (natuurlijk) zijn er de laatste tijd van die anti-vaxxers die zichzelf op social media "pure bloods" noemen :P
Ook een aardig übermensch gehalte dus :D
Tsja dat krijg je dan, 2 kampen die steeds verder uit elkaar groeien.
pi_201448278
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 23:02 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Tsja dat krijg je dan, 2 kampen die steeds verder uit elkaar groeien.
Er zijn complottertjes die hier de aloude "verdeel en heers" strategie in zien, en moet eerlijk zeggen dat ik ze niet helemaal ongelijk geef daarin. 🤔
pi_201448701
A moet gewoon niet zo zeuren.

Er zijn er zat in dezelfde leeftijd met gezondheidsproblemen die dagelijks voor een klas tieners staan of in een winkel werken of op een krappe werkplaats met jongelui die ieder weekend zuipen in de keet.

1x in de week met geteste collega’s is een enorme luxe die vele niet eens hebben.
.
pi_201448833
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Thuiswerken schijnt A zelf niet te willen volgens TS.

Verder lijkt me inwerken als je weggaat onderdeel van normaal te verwachten werkzaamheden. TS moet een veilige werkomgeving bieden en met 1.5m mogelijkheden, ventilatie, 4/5e thuiswerken lijkt me dat TS daar meer dan voldoende in meewerkt. Zeker als B ook nog eens test en een mondkapje wil dragen. Dat is wat mij betreft al veel meer dan wettelijk en redelijkerwijs verwacht kan worden. De eisen van A zijn gewoon onrealistisch en stelt onredelijke eisen aan de werkgever en andere collega's. Er zijn miljoenen anderen die in veel minder Covid-veilige situaties moeten werken, ook op de hoogtepunten van de pandemie. Volgende week is zelfs de 1.5m geen regel meer.

Zo'n situatie moet je op een rustige manier bespreken, maar wel met een duidelijk uitkomst. A heeft niets te kiezen en moet zorgen dat de werkzaamheden op een goede manier gedaan worden. Opties, meedenken etc leidt tot onduidelijkheid. En als A dat niet kan accepteren, hij het niet kan veranderen (want onredelijk naar de rest), dan blijft er maar één optie over en dat is zelf vertrekken.

Buiten het hele verhaal is het natuurlijk onzin dat mensen na vaccinatie zo angstig blijven. Waren ze dat ook voor griep of verkoudheid? Wat is er gebeurd met het feit dan ook gevaccineerden besmet en besmettelijk kunnen zijn en hoe zit het met de natuurlijke immuniteit van B na infectie? Was de kans op ziekenhuisopname niet verwaarloosbaar na infectie? Er is sprake van angst die op niets gebaseerd is. A zou meer geholpen zijn met een gesprek met de huisarts of psycholoog en niet met aanpassingen aan zijn irrationele angst.
En dan meldt hij zich ziek en heb je een arbeidsconflict, of je daar nou op zit te wachten bij iemand die al z’n hele leven bij je in dienst is en vlak voor z’n pensioen zit. Ik snap de keuze voor appeasement wel…
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')