Ja/nee. Deze twee collega's moeten samenwerken op kantoor en dat gaat zo niet.quote:Op maandag 20 september 2021 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Volgens mij helemaal niks want jij bent niet collega A of B. Laat ze het lekker zelf uitvechten. Persoonlijk zou ik wel bij collega B uit de buurt blijven maar dat terzijde.
Ja dat snap ik dat ze moeten samenwerken. Maar waarom zou jij hier iets mee moeten? Ben je hun leidinggevende?quote:Op maandag 20 september 2021 17:42 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja/nee. Deze twee collega's moeten samenwerken op kantoor en dat gaat zo niet.
quote:Op maandag 20 september 2021 17:43 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dat ze moeten samenwerken. Maar waarom zou jij hier iets mee moeten? Ben je hun leidinggevende?
Samenwerken op kantoor?quote:Op maandag 20 september 2021 17:42 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja/nee. Deze twee collega's moeten samenwerken op kantoor en dat gaat zo niet.
Dan zou B ook anti lichamen hebben, dat zou eigenlijk in het voordeel van B moeten werken in dit geval.quote:Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Brybry het volgende:
Mis wellicht nog een stukje belangrijke info:B is vorig jaar een tijdje uit roulatie geweest wegens Covid.
Ok dat stond niet in de OP. Misschien handig om te vermelden want ik dacht dat je een willekeurige collega uit het team was.quote:
Al gedaan.quote:Op maandag 20 september 2021 17:59 schreef Fer het volgende:
Vertel maar aan A dat een gevaccineerde ook besmettelijk kan zijn en dat hij zichzelf al voldoende heeft beschermd, door zichzelf te vaccineren.
Het aantal gevaccineerden dat in het ziekenhuis terecht komt is erg laag.
meer kan je niet doen.quote:
Het is ook complex. Ik denk niet B juridisch aan het kortste eind trekt: Die heeft namelijk wel aangegeven maatregelen te treffen mits nodig.quote:Op maandag 20 september 2021 18:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Complex als je arbeidsrechtelijk kijkt.
WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen. Dan zou B maar alleen of op afstand moeten werken.
Of dat in dit geval zo is is nog geen uitspraak van een rechter van denk ik.
B trekt denk ik juridisch aan het kortste eind met de huidige status quo.
Dat kan wel zo zijn maar A is er nog steeds niet gerust op. Die wil niet in dezelfde ruimte met B zijn.quote:Op maandag 20 september 2021 18:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze kunnen allebei nog steeds besmet raken en, hoewel gevaccineerd in iets mindere mate, anderen nog steeds besmetten.
A is gevaccineerd en heeft eigenlijk juist minder te vrezen, tenzij hij of zij aantoonbaar geen effect heeft gehad van de vaccins.
Zoals in mijn geval vanwege medicijnen wat het vaccin eigenlijk ongedaan maakt.. thanks rivm met je “kan allemaal gewoon” stukken stront.
Maar goed, als dat niet aan de orde is, is de kans op ziekenhuis opname bijzonder klein.
Feitelijk klopt dit. Maar we gaan natuurlijk geen collega wegsturen die hier zijn hele werkzame leven al werkt. Ik zoek dus vooral tussenoplossingen maar alles is inmiddels wel genoemd.quote:Op maandag 20 september 2021 18:16 schreef Tegan het volgende:
B voldoet aan alle eisen van op kantoor mogen werken (vaccinatie is optioneel). Als A dat niet accepteert mag hij/zij een andere baan zoeken?
Heb ik het ook over gehad met hem maar zijn antwoord is dan 'In de supermarkt ben ik maar eventjes, op kantoor de hele dag'quote:Op maandag 20 september 2021 18:18 schreef Tegan het volgende:
Weet A van iedere collega de vaccinatiestatus? Komt A ook niet meer in de supermarkt of op straat?
Dit is gewoon ongegronde werkweigering.quote:Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Feitelijk klopt dit. Maar we gaan natuurlijk geen collega wegsturen die hier zijn hele werkzame leven al werkt. Ik zoek dus vooral tussenoplossingen maar alles is inmiddels wel genoemd.
Lijkt me een mooie compromis, maar wel belachelijk dat het nodig is natuurlijk.quote:Denk dat ik het houd op. B en ik laten ons testen voordat wij kantoor betreden en A moet vervolgens stoppen met moeilijk doen.
Ik snap A's angst wel maar hij/zij kan dit niet eisen van werkgeverquote:Op maandag 20 september 2021 18:21 schreef Brybry het volgende:
[..]
Heb ik het ook over gehad met hem maar zijn antwoord is dan 'In de supermarkt ben ik maar eventjes, op kantoor de hele dag'
Op zich heb je daar gelijk in, maar het is niet gezegd dat dat nu niet het geval zou zijn. Dat A zich onveilig voelt, houdt nog niet in dat het ook zo is.quote:Op maandag 20 september 2021 18:04 schreef Fe2O3 het volgende:
WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen.
Op basis van wat TS post, zou ik haar afraden om met A het inhoudelijke gesprek aan te gaan over de daadwerkelijke veiligheid. Die lijkt zijn keus al lang gemaakt te hebben, het roept alleen maar onbegrip en frustratie op.quote:Op maandag 20 september 2021 18:30 schreef Piva het volgende:
Optie A, de vaccinatie werkt en de gevaccineerde hoeft niet bang te zijn.
Optie B, de vaccinatie werkt niet en het maakt niet uit of de collega wel of niet gevacineerd is.
Het is echt geen racketwetenschap..
K? Je bedoelt kanker?quote:Op maandag 20 september 2021 18:44 schreef Brybry het volgende:
Het gesprek aangaan helpt niet, A heeft zijn keus gemaakt en ik snap z'n angst opzich wel: Hij heeft een zwakke gezondheid vanwege K.
Maar.....zijn argumenten kloppen niet.
B is bereid meer te doen dan noodzakelijk, testen/mondkapje/wat dan ook.
Hier heeft hij het gewoon mee te doen.
Elke week opnieuw testen, zonder dat er klachten zijn? Ok.quote:Op maandag 20 september 2021 18:44 schreef Brybry het volgende:
Het gesprek aangaan helpt niet, A heeft zijn keus gemaakt en ik snap z'n angst opzich wel: Hij heeft een zwakke gezondheid vanwege K.
Maar.....zijn argumenten kloppen niet.
B is bereid meer te doen dan noodzakelijk, testen/mondkapje/wat dan ook.
Hier heeft hij het gewoon mee te doen.
Dit is helemaal waar. Als dat genoeg is om met tienduizenden urenlang in volle stadions te staan, zonder mondkapje of afstand, lukt een werkdag ook wel.quote:
Dat doet meneer A natuurlijk niet, naar volle stadions gaan. Slecht argument.quote:Op maandag 20 september 2021 18:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar. Als dat genoeg is om met tienduizenden urenlang in volle stadions te staan, zonder mondkapje of afstand, lukt een werkdag ook wel.
De overheid acht het veilig. Dat was m'n punt meer. De werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving. Hoewel de check hier niet plaatsvindt, is de praktijk wel dat a en b een vinkje hebben. Veel meer kan er niet verwacht worden, zou ik zeggen.quote:Op maandag 20 september 2021 18:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat doet meneer A natuurlijk niet, naar volle stadions gaan. Slecht argument.
Oh jawel hoor.quote:Op maandag 20 september 2021 18:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat doet meneer A natuurlijk niet, naar volle stadions gaan. Slecht argument.
Natuurlijk wel. Er zijn genoeg opties waarbij A niet een hele werkdag met B in een kleine ruimte hoeft te zitten.quote:Op maandag 20 september 2021 18:57 schreef baskick het volgende:
[..]
De overheid acht het veilig. Dat was m'n punt meer. De werkgever moet zorgen voor een veilige werkomgeving. Hoewel de check hier niet plaatsvindt, is de praktijk wel dat a en b een vinkje hebben. Veel meer kan er niet verwacht worden, zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |