abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201443258
In mijn team speelt zich momenteel het volgende af:

Collega A, gevaccineerd, een oudere man met onderliggende ziekte
Collega B, fitte 30-er, niet gevaccineerd en is dat ook niet van plan.

Deze collega's werken samen en in de toekomst wordt dit meer, collega B neemt uiteindelijk de werkzaamheden over als A met pensioen gaat.

Collega A is bang voor collega B want die is niet gevaccineerd en vind het niet prettig om de hele dag in dezelfde ruimte te verblijven met A.

Collega B heeft enigszins begrip en is bereid om zich te testen en evt. mondkapje te dragen.
Collega A waardeert de aangedragen oplossing maar vind het eigenlijk niet oké. Voelt zich pas prettig als B zich laat vaccineren maar B heeft aangegeven dat niet te doen.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee?!
pi_201443269
B op A laten hoesten tot het probleem is opgelost
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
pi_201443296
Volgens mij helemaal niks want jij bent niet collega A of B. Laat ze het lekker zelf uitvechten. Persoonlijk zou ik wel bij collega B uit de buurt blijven maar dat terzijde.
pi_201443308
Die ouwe ontslaan
pi_201443310
Mis wellicht nog een stukje belangrijke info:B is vorig jaar een tijdje uit roulatie geweest wegens Covid.
pi_201443319
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:40 schreef DoubleDip het volgende:
Volgens mij helemaal niks want jij bent niet collega A of B. Laat ze het lekker zelf uitvechten. Persoonlijk zou ik wel bij collega B uit de buurt blijven maar dat terzijde.
Ja/nee. Deze twee collega's moeten samenwerken op kantoor en dat gaat zo niet.
pi_201443336
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:42 schreef Brybry het volgende:

[..]
Ja dat snap ik dat ze moeten samenwerken. Maar waarom zou jij hier iets mee moeten? Ben je hun leidinggevende?
pi_201443339
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ja dat snap ik dat ze moeten samenwerken. Maar waarom zou jij hier iets mee moeten? Ben je hun leidinggevende?
:Y
  maandag 20 september 2021 @ 17:44:04 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201443342
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:42 schreef Brybry het volgende:

[..]
Samenwerken op kantoor?
Kan 1 van de twee niet thuis werken en via zoom/Teams samen werken?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201443357
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Brybry het volgende:
Mis wellicht nog een stukje belangrijke info:B is vorig jaar een tijdje uit roulatie geweest wegens Covid.
Dan zou B ook anti lichamen hebben, dat zou eigenlijk in het voordeel van B moeten werken in dit geval.
Verder zie je voornamelijk dat gevaccineerden minder impact merken van het virus. Het is niet zo dat gevaccineerden niet ziek kunnen worden of dat alleen ongevaccineerden het kunnen verspreiden.

Ik zou er denk ik niet al te veel aan doen, gewoon zorgen dat beide medewerkers de geldende corona protocollen volgen tijdens het werk.
pi_201443361
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:43 schreef Brybry het volgende:

[..]
:Y
Ok dat stond niet in de OP. Misschien handig om te vermelden want ik dacht dat je een willekeurige collega uit het team was.

Inderdaad zie hierboven: eentje thuis en eentje op kantoor. Of bijvoorbeeld aan de andere kant van de gang als beiden op kantoor zijn. Als dat kan tenminste. Met hybride werken moet er toch een goede oplossing zijn.
pi_201443374
Dan kan de ongevaccineerde thuiswerken en dat rouleren met collega A.

[ Bericht 27% gewijzigd door Erasmus op 20-09-2021 17:48:13 ]
  maandag 20 september 2021 @ 17:47:54 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201443375
Misschien kan collega a vast met pensioen gaan en thuis bang zitten wezen? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201443395
Als A bang is moet ie maar thuis blijven.
pi_201443416
Je hebt nog mazzel dat je weet dat er 1 is gevaccineerd en de ander niet. Bij ons mag er niet naar gevraagd worden of iemand wel of niet is gevaccineerd. Maar wat al eerder werd geopperd misschien 1 thuis werken (als dat kan). Hoewel ik me ook weer kan voorstellen dat inwerken lastiger wordt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_201443446
Dat A maar thuis moet gaan zitten is natuurlijk de omgekeerde wereld. B is degene die van de norm afwijkt, dus w.m.b. kan die thuis gaan zitten als er een onwerkbare situatie ontstaat.

Overigens denk ik wel dat als B al covid gehad heeft het waarschijnlijk wel mee valt met het besmettingsgevaar aangezien hij als het goed is voldoende antistoffen heeft na zijn besmetting.
  maandag 20 september 2021 @ 17:57:02 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201443471
Je hebt eigenlijk maar 2 legale opties: A vertellen dat ie pech heeft, of A en B uit elkaar halen (d.w.z. een van beide overplaatsen naar een andere afdeling en vervangen door een ander - of ze op verschillende werkplekken zetten en alleen digitaal laten overleggen).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201443494
Vertel maar aan A dat een gevaccineerde ook besmettelijk kan zijn en dat hij zichzelf al voldoende heeft beschermd, door zichzelf te vaccineren.

Het aantal gevaccineerden dat in het ziekenhuis terecht komt is erg laag.
.
pi_201443496
ook al ben je leidinggevende, hier kan je niks mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201443497
Probleem is, we werken al bijna fulltime thuis. 1 dag in de week komen we samen.
Voor het leertraject van B is het van belang dat A het e.a. uitlegt. A vind Thuiswerken vreselijk en is niet in staat om op afstand uitleg te geven.

Bijkomend probleem: Ik ben ook niet gevaccineerd en dit zal ook niet gaan gebeuren (allergisch voor een bestanddeel van het vaccin).
pi_201443515
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:59 schreef Fer het volgende:
Vertel maar aan A dat een gevaccineerde ook besmettelijk kan zijn en dat hij zichzelf al voldoende heeft beschermd, door zichzelf te vaccineren.

Het aantal gevaccineerden dat in het ziekenhuis terecht komt is erg laag.
Al gedaan.
pi_201443544
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 18:00 schreef Brybry het volgende:

[..]
Al gedaan.
meer kan je niet doen.

Ik heb er zelf wel een mening over, maar dat kan je niet zeggen. A moet zich niet zo aanstellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 20 september 2021 @ 18:04:07 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201443548
Complex als je arbeidsrechtelijk kijkt.

WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen. Dan zou B maar alleen of op afstand moeten werken.

Of dat in dit geval zo is is nog geen uitspraak van een rechter van denk ik.

B trekt denk ik juridisch aan het kortste eind met de huidige status quo.
Dum de dum
pi_201443551
We hebben een klein en hecht team, dat wil ik vooral zo houden. Maar ja....A is nu dus best bezorgd en ik wil niet dat dit problemen gaat opleveren in ons o zo leuk team.
Pff...weet echt niet wat ik hier mee aanmoet.
pi_201443577
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Complex als je arbeidsrechtelijk kijkt.

WG moet voor een veilige werkplek voor A en B zorgen. Dan zou B maar alleen of op afstand moeten werken.

Of dat in dit geval zo is is nog geen uitspraak van een rechter van denk ik.

B trekt denk ik juridisch aan het kortste eind met de huidige status quo.
Het is ook complex. Ik denk niet B juridisch aan het kortste eind trekt: Die heeft namelijk wel aangegeven maatregelen te treffen mits nodig.
B komt dus getest op kantoor. A kan alsnog Covid bij zich dragen en iedereen besmetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')