Omdat ze alsnog bang zijn om besmet te raken. Dat is op zich ook niet zo heel vreemd na bijna twee jaar doemscenario's aan te horen (helemaal als je de desinformatie meeneemt in je beeldvorming). Ik ken er ook zat hoor, de vriendin van een collega van me is besmet geweest én gevaccineerd en die komt echt het huis nog niet uit en probeert die vent ook zoveel mogelijk aan de ketting te houden. Dat levert daar thuis bijna dagelijks wel frictie op.quote:Op maandag 20 september 2021 11:47 schreef zoost het volgende:
Nog even een vraagje. Waarom zijn gevaccineerden ook al weer "bang" voor ongevaccineerden?
volgens mij wordt dat gewoon aangepraat zoals hier. Ik zie echt 0 angst, niet in de familie, niet op werk en niet in de vriendenkring hoor.quote:Op maandag 20 september 2021 11:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Mensen willen niet naar het werk komen, omdat ze dan niet weten wie wel/niet gevaccineerd is. Kennelijk is er angst.
Oh nee daar ben ik helemaal niet mee bezig. Ik heb mijn vaccinatie en dat voelt gewoon eigenlijk wel veilig voor mezelf. Voor die ander, geen idee dat is niet aan mij.quote:Op maandag 20 september 2021 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Afgelopen week was ik weer aan het sporten, en daarbij zijn er onderlinge duels.
De gedachte die langskwam is, stel dat de tegenstander corona heeft dan is de kans dat ik het nu ook krijg.
Op dat moment is best voor te stellen dat er dus personen zijn die denken dat ze veiliger zijn op het moment dat de ander een test / vaccinatie heeft.
niks mis mee toch? Komen kennelijk een x aantal procent besmette mensen terug, dus zo raar is dat niet.quote:Op maandag 20 september 2021 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren bij aankomst op Schiphol uit Italië stonden ze gratis zelftesten uit te delen.Vriendelijk geweigerd.
Haha, serieus? Gratis?quote:Op maandag 20 september 2021 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren bij aankomst op Schiphol uit Italië stonden ze gratis zelftesten uit te delen.Vriendelijk geweigerd.
Ja, ik dacht even dat het een doosje bonbons was om me welkom te heten. Maar dat was niet.quote:Op maandag 20 september 2021 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haha, serieus? Gratis?En zelftesten?
Haha, op Schiphol?![]()
Ik zal ze ook weigeren ik kan ook zelf thuis testen.quote:Op maandag 20 september 2021 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haha, op Schiphol?![]()
Ik wil gewoon lekker ballen en ga ook uit van eigen verantwoordelijkheid van mezelf. Als ik het niet wil had ik maar een andere sport moeten doen en/of thuis moeten gaan zitten.quote:Op maandag 20 september 2021 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, er is ook een risico dat je tijdens een voetbalwedstrijd alles afscheurt of het ziekenhuis in wordt getrapt door een lompe tegenstander. Maar stap je ook telkens met die gedachte in je achterhoofd het veld op of wil je gewoon lekker ballen?
Ja, met een zelftest. Die je dus gratis in je hand gedrukt kunt krijgen, letterlijkquote:Op maandag 20 september 2021 12:16 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik zal ze ook weigeren ik kan ook zelf thuis testen.
Doen ze al een tijdje.quote:Op maandag 20 september 2021 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haha, op Schiphol?![]()
Maar zijn dat dan geen uitzonderingen? Ik ken zulke mensen eigenlijk helemaal niet.quote:Op maandag 20 september 2021 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat ze alsnog bang zijn om besmet te raken. Dat is op zich ook niet zo heel vreemd na bijna twee jaar doemscenario's aan te horen (helemaal als je de desinformatie meeneemt in je beeldvorming). Ik ken er ook zat hoor, de vriendin van een collega van me is besmet geweest én gevaccineerd en die komt echt het huis nog niet uit en probeert die vent ook zoveel mogelijk aan de ketting te houden. Dat levert daar thuis bijna dagelijks wel frictie op.
Dan maar weer in lockdown, avondklok en de voordeuren dichtlassen?quote:Op maandag 20 september 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen vrezen griepgolf
[ afbeelding ]
Als je dat bericht van BNR leest dat gevaccineerden (volgens werkgevers) willen dat ongevaccineerden getest zijn is er klaarblijkelijk angst, waarom zou je anders het idee hebben dat ongevaccineerden zorgen dat je een onveilige werkvloer hebt?quote:Op maandag 20 september 2021 12:09 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
volgens mij wordt dat gewoon aangepraat zoals hier. Ik zie echt 0 angst, niet in de familie, niet op werk en niet in de vriendenkring hoor.
Zijn genoegen mensen hier die willen dat ongevaccineerden voor alles moeten testen (want onrein).quote:Op maandag 20 september 2021 11:49 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Ik ken geen enkele gevaccineerde die bang is voor ongevaccineerden.
Oh, ongetwijfeld zijn het uitzonderingen hoor, veruit de meeste mensen die ik ken leven allang hun normale leven weer. Maar ik ken er dus wel een zodanig aantal dat het ook weer niet te verwaarlozen is. Zitten ook bijvoorbeeld mensen tussen met iets als Crohn, die zich toch niet helemaal senang voelen als een ongevaccineerd iemand dicht naast ze staat. Kan ik me nog iets bij voorstellen ook. Wat dan precies de uitkomst van dat krachtenveld moet worden zal vanzelf wel materialiseren.quote:Op maandag 20 september 2021 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zijn dat dan geen uitzonderingen? Ik ken zulke mensen eigenlijk helemaal niet.
En vergeet ook de omgekeerde wereld niet, ongevaccineerden die beschermt moeten worden.quote:Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je dat bericht van BNR leest dat gevaccineerden (volgens werkgevers) willen dat ongevaccineerden getest zijn is er klaarblijkelijk angst, waarom zou je anders het idee hebben dat ongevaccineerden zorgen dat je een onveilige werkvloer hebt?
Dat hele circus was toch juist 'voor het eigen bestwil' van de ongevaccineerden?quote:Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je dat bericht van BNR leest dat gevaccineerden (volgens werkgevers) willen dat ongevaccineerden getest zijn is er klaarblijkelijk angst, waarom zou je anders het idee hebben dat ongevaccineerden zorgen dat je een onveilige werkvloer hebt?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat werkgevers dat zelf invullen, maar de vraag is dan: waarom?
Ze moeten echt enorme overschotten van die dingen hebben. Grappig als je bedenkt dat er geen capaciteit is om voor alle reizigers uit code geel-landen het coronabewijs te checken. Kon gewoon doorlopen, nou werd de check wel gedaan vóór vertrek dus op zich geen ramp natuurlijk. Maar vervolgens ga je door de schuifdeur en daar staan meteen twee werkstudenten met bergen zelftests.quote:Op maandag 20 september 2021 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zijn genoegen mensen hier die willen dat ongevaccineerden voor alles moeten testen (want onrein).
Ja, en dat is angst. Ook al noem je het anders om maar niet dat enge woord te moeten uitspreken.
Dat hoeft geen angst ze zijn maar wellicht wel zorgen dat de ongevaccineerden er voor blijven zorgen dat het virus rond blijft gaan en dus of kan muteren danwel ervoor blijft zorgen dat er maatregelen nodig zijn.quote:Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat werkgevers dat zelf invullen, maar de vraag is dan: waarom?
Ook volgend jaar gaan we vrolijk verderquote:De organisatie van het WK 2022 overweegt een vaccinatieplicht in te stellen voor voetballers die naar Qatar komen. Dat meldt The Athletic woensdag.
Qatar maakte onlangs bekend dat alle supporters die volgend jaar november naar het WK komen kijken, volledig gevaccineerd dienen te zijn. Hetzelfde gaat mogelijk gelden voor de spelers, bondscoaches en andere deelnemers aan het mondiale eindtoernooi.
'In het licht van de coronapandemie, zal Qatar er alles aan doen om de gezondheid en veiligheid van alle betrokkenen te waarborgen', laat een FIFA-woordvoerder weten aan The Athletic.
In de coulissen wordt gediscussieerd over alternatieven: zo is het mogelijk dat spelers om de drie dagen een negatieve coronatest moeten afleggen. Als de vaccinatieplicht wordt ingevoerd, dreigen veel grote namen niet deel te kunnen nemen aan het WK. Het is bekend dat atleten relatief minder vaak een vaccin besluiten te nemen.
Ik heb een broer die zijn handen gaat wassen op het moment dat ik per ongeluk zijn hand aanraakquote:Op maandag 20 september 2021 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zijn dat dan geen uitzonderingen? Ik ken zulke mensen eigenlijk helemaal niet.
Je vraagt je toch af wie die dingen ooit besteld heeft en wat hij ermee van plan was. Die dingen zijn zo onnauwkeurig. Je kan evengoed een muntstuk opwerpen om te weten of je positief bent of niet ...quote:Op maandag 20 september 2021 12:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ze moeten echt enorme overschotten van die dingen hebben.
Maakten ze zich in Qatar maar eens wat vaker druk over de veiligheid en gezondheid van mensen.quote:Op maandag 20 september 2021 12:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ook volgend jaar gaan we vrolijk door
Laat mensen ze maar gebruiken voor TvT, schijnveiligheid is blijkbaar democratisch gezien wat we willen.quote:Op maandag 20 september 2021 12:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af wie die dingen ooit besteld heeft en wat hij ermee van plan was. Die dingen zijn zo onnauwkeurig. Je kan evengoed een muntstuk opwerpen om te weten of je positief bent of niet ...
Grappig dat ik eigenijk al in mijn vorige reactie in de toekomst kon kijkenquote:Op maandag 20 september 2021 12:28 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
[..]
Dat hoeft geen angst ze zijn maar wellicht wel zorgen dat de ongevaccineerden er voor blijven zorgen dat het virus rond blijft gaan en dus of kan muteren danwel ervoor blijft zorgen dat er maatregelen nodig zijn.
Je ergens zorgen om maken is wat anders dan ergens angst voor hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |