abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201439313
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:47 schreef zoost het volgende:
Nog even een vraagje. Waarom zijn gevaccineerden ook al weer "bang" voor ongevaccineerden?
Omdat ze alsnog bang zijn om besmet te raken. Dat is op zich ook niet zo heel vreemd na bijna twee jaar doemscenario's aan te horen (helemaal als je de desinformatie meeneemt in je beeldvorming). Ik ken er ook zat hoor, de vriendin van een collega van me is besmet geweest én gevaccineerd en die komt echt het huis nog niet uit en probeert die vent ook zoveel mogelijk aan de ketting te houden. Dat levert daar thuis bijna dagelijks wel frictie op.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_201439314
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:52 schreef zoost het volgende:

[..]
Mensen willen niet naar het werk komen, omdat ze dan niet weten wie wel/niet gevaccineerd is. Kennelijk is er angst.
volgens mij wordt dat gewoon aangepraat zoals hier. Ik zie echt 0 angst, niet in de familie, niet op werk en niet in de vriendenkring hoor.
pi_201439316
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Afgelopen week was ik weer aan het sporten, en daarbij zijn er onderlinge duels.

De gedachte die langskwam is, stel dat de tegenstander corona heeft dan is de kans dat ik het nu ook krijg.

Op dat moment is best voor te stellen dat er dus personen zijn die denken dat ze veiliger zijn op het moment dat de ander een test / vaccinatie heeft.
Oh nee daar ben ik helemaal niet mee bezig. Ik heb mijn vaccinatie en dat voelt gewoon eigenlijk wel veilig voor mezelf. Voor die ander, geen idee dat is niet aan mij.

Gister hele dag in het Archeon geweest. Daar waren een aantal activiteiten binnen en dan stond er Max 5/6/10/12 bezoekers binnen, daar hield niemand zich meer aan. Iedereen rolde weer vrolijk over elkaar heen. Dus had niet het idee dat er ook maar iemand was die angst kende daar.
Zonder wrijving geen glans
pi_201439332
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren bij aankomst op Schiphol uit Italië stonden ze gratis zelftesten uit te delen. _O- Vriendelijk geweigerd.
niks mis mee toch? Komen kennelijk een x aantal procent besmette mensen terug, dus zo raar is dat niet.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 september 2021 @ 12:14:13 #30
284411 crew  heywoodu
pi_201439356
quote:
Gisteren bij aankomst op Schiphol uit Italië stonden ze gratis zelftesten uit te delen. _O- Vriendelijk geweigerd.
Haha, serieus? Gratis? _O- En zelftesten? _O-

Haha, op Schiphol? :D _O-
pi_201439377
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, ik dacht even dat het een doosje bonbons was om me welkom te heten. Maar dat was niet.
  maandag 20 september 2021 @ 12:16:38 #32
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201439380
quote:

[..]

Ik zal ze ook weigeren ik kan ook zelf thuis testen.
pi_201439382
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, er is ook een risico dat je tijdens een voetbalwedstrijd alles afscheurt of het ziekenhuis in wordt getrapt door een lompe tegenstander. Maar stap je ook telkens met die gedachte in je achterhoofd het veld op of wil je gewoon lekker ballen?
Ik wil gewoon lekker ballen en ga ook uit van eigen verantwoordelijkheid van mezelf. Als ik het niet wil had ik maar een andere sport moeten doen en/of thuis moeten gaan zitten.

Maar ik kan me best voorstellen dat een ander persoon zich "veiliger voelt" als diegene een test/vaccinatie heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 september 2021 @ 12:17:10 #34
284411 crew  heywoodu
pi_201439386
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:16 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Ik zal ze ook weigeren ik kan ook zelf thuis testen.
Ja, met een zelftest. Die je dus gratis in je hand gedrukt kunt krijgen, letterlijk :+
pi_201439417
quote:

[..]

Doen ze al een tijdje.

Gaat nergens over en niemand pakt ze aan. Terwijl ze met 4 man en 3 rolcontainers de doorgangen blokkeren vlak voor de bagagebanden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201439422
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Omdat ze alsnog bang zijn om besmet te raken. Dat is op zich ook niet zo heel vreemd na bijna twee jaar doemscenario's aan te horen (helemaal als je de desinformatie meeneemt in je beeldvorming). Ik ken er ook zat hoor, de vriendin van een collega van me is besmet geweest én gevaccineerd en die komt echt het huis nog niet uit en probeert die vent ook zoveel mogelijk aan de ketting te houden. Dat levert daar thuis bijna dagelijks wel frictie op.
Maar zijn dat dan geen uitzonderingen? Ik ken zulke mensen eigenlijk helemaal niet.
pi_201439440
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen vrezen griepgolf

[ afbeelding ]
Dan maar weer in lockdown, avondklok en de voordeuren dichtlassen?

Ook legers door de straten zeg ik je!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201439453
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:09 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
volgens mij wordt dat gewoon aangepraat zoals hier. Ik zie echt 0 angst, niet in de familie, niet op werk en niet in de vriendenkring hoor.
Als je dat bericht van BNR leest dat gevaccineerden (volgens werkgevers) willen dat ongevaccineerden getest zijn is er klaarblijkelijk angst, waarom zou je anders het idee hebben dat ongevaccineerden zorgen dat je een onveilige werkvloer hebt?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat werkgevers dat zelf invullen, maar de vraag is dan: waarom?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 12:23:09 ]
pi_201439460
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:49 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan? Ik ken geen enkele gevaccineerde die bang is voor ongevaccineerden.
Zijn genoegen mensen hier die willen dat ongevaccineerden voor alles moeten testen (want onrein).

Ja, en dat is angst. Ook al noem je het anders om maar niet dat enge woord te moeten uitspreken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201439464
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar zijn dat dan geen uitzonderingen? Ik ken zulke mensen eigenlijk helemaal niet.
Oh, ongetwijfeld zijn het uitzonderingen hoor, veruit de meeste mensen die ik ken leven allang hun normale leven weer. Maar ik ken er dus wel een zodanig aantal dat het ook weer niet te verwaarlozen is. Zitten ook bijvoorbeeld mensen tussen met iets als Crohn, die zich toch niet helemaal senang voelen als een ongevaccineerd iemand dicht naast ze staat. Kan ik me nog iets bij voorstellen ook. Wat dan precies de uitkomst van dat krachtenveld moet worden zal vanzelf wel materialiseren.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_201439474
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als je dat bericht van BNR leest dat gevaccineerden (volgens werkgevers) willen dat ongevaccineerden getest zijn is er klaarblijkelijk angst, waarom zou je anders het idee hebben dat ongevaccineerden zorgen dat je een onveilige werkvloer hebt?
En vergeet ook de omgekeerde wereld niet, ongevaccineerden die beschermt moeten worden.

Verder moet je geen beleid met harde spelregels maken op "gevoelens".
  maandag 20 september 2021 @ 12:24:03 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201439475
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat werkgevers dat zelf invullen, maar de vraag is dan: waarom?
Dat hele circus was toch juist 'voor het eigen bestwil' van de ongevaccineerden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201439488
quote:
Ze moeten echt enorme overschotten van die dingen hebben. Grappig als je bedenkt dat er geen capaciteit is om voor alle reizigers uit code geel-landen het coronabewijs te checken. Kon gewoon doorlopen, nou werd de check wel gedaan vóór vertrek dus op zich geen ramp natuurlijk. Maar vervolgens ga je door de schuifdeur en daar staan meteen twee werkstudenten met bergen zelftests. :D

Op Zestienhoven heb je ook een heel 'coronapaviljoen', wat op zich al een grappige term is natuurlijk. Testen voor of na je reis, zelftestje afhalen, prikken zonder afspraak, alles kan. Alleen het handhaven van de reisregels schiet er een beetje bij in. :P Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet heel erg vind, het is natuurlijk ook een beetje schijnveiligheid als je reist tussen 2 landen waar allebei significante verspreiding is en geen nieuwe zorgwekkende varianten. Maar wel grappig.
pi_201439539
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zijn genoegen mensen hier die willen dat ongevaccineerden voor alles moeten testen (want onrein).

Ja, en dat is angst. Ook al noem je het anders om maar niet dat enge woord te moeten uitspreken.
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat hoeft geen angst ze zijn maar wellicht wel zorgen dat de ongevaccineerden er voor blijven zorgen dat het virus rond blijft gaan en dus of kan muteren danwel ervoor blijft zorgen dat er maatregelen nodig zijn.

Je ergens zorgen om maken is wat anders dan ergens angst voor hebben.
pi_201439544
quote:
De organisatie van het WK 2022 overweegt een vaccinatieplicht in te stellen voor voetballers die naar Qatar komen. Dat meldt The Athletic woensdag.

Qatar maakte onlangs bekend dat alle supporters die volgend jaar november naar het WK komen kijken, volledig gevaccineerd dienen te zijn. Hetzelfde gaat mogelijk gelden voor de spelers, bondscoaches en andere deelnemers aan het mondiale eindtoernooi.

'In het licht van de coronapandemie, zal Qatar er alles aan doen om de gezondheid en veiligheid van alle betrokkenen te waarborgen', laat een FIFA-woordvoerder weten aan The Athletic.

In de coulissen wordt gediscussieerd over alternatieven: zo is het mogelijk dat spelers om de drie dagen een negatieve coronatest moeten afleggen. Als de vaccinatieplicht wordt ingevoerd, dreigen veel grote namen niet deel te kunnen nemen aan het WK. Het is bekend dat atleten relatief minder vaak een vaccin besluiten te nemen.
Ook volgend jaar gaan we vrolijk verder
pi_201439561
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik heb een broer die zijn handen gaat wassen op het moment dat ik per ongeluk zijn hand aanraak _O-
  maandag 20 september 2021 @ 12:30:30 #47
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_201439563
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ze moeten echt enorme overschotten van die dingen hebben.
Je vraagt je toch af wie die dingen ooit besteld heeft en wat hij ermee van plan was. Die dingen zijn zo onnauwkeurig. Je kan evengoed een muntstuk opwerpen om te weten of je positief bent of niet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 20 september 2021 @ 12:30:31 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201439565
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Ook volgend jaar gaan we vrolijk door
Maakten ze zich in Qatar maar eens wat vaker druk over de veiligheid en gezondheid van mensen.

Met mensenrechten vegen ze daar hun reet af.
pi_201439585
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Je vraagt je toch af wie die dingen ooit besteld heeft en wat hij ermee van plan was. Die dingen zijn zo onnauwkeurig. Je kan evengoed een muntstuk opwerpen om te weten of je positief bent of niet ...
Laat mensen ze maar gebruiken voor TvT, schijnveiligheid is blijkbaar democratisch gezien wat we willen.
pi_201439633
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:28 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
[..]
Dat hoeft geen angst ze zijn maar wellicht wel zorgen dat de ongevaccineerden er voor blijven zorgen dat het virus rond blijft gaan en dus of kan muteren danwel ervoor blijft zorgen dat er maatregelen nodig zijn.

Je ergens zorgen om maken is wat anders dan ergens angst voor hebben.
Grappig dat ik eigenijk al in mijn vorige reactie in de toekomst kon kijken :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')