Hugo wordt meer en meer een NPC uit Oblivion die niets anders kan zeggen dan een paar voorgeprogrammeerde cliches.quote:
Wat een fantastisch nieuws.quote:Op maandag 20 september 2021 14:07 schreef Oriente het volgende:
Het coronavaccin van Pfizer en BioNTech kan ook aan kinderen van 5 tot en met 11 jaar worden toegediend, zeggen de twee bedrijven na klinisch onderzoek
Nou, lekkere werkgever heb jij dan.quote:Op maandag 20 september 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
Zie ook de reactie van @galantis . Ik geloof er niet zo in dat werkgevers over 't algemeen hun medewerkers voor hun winst stellen. Dat zullen ze doen op het moment dat het een positieve ontwikkeling op de winst kan hebben.
Het is geen domheid maar vooral geen mogelijkheden om het (korte termijn) belang te verdedigen, als dat al gezien wordt.quote:Op maandag 20 september 2021 11:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Omdat we het als maatschappij ook maar allemaal aanvaarden. Geen/weinig opstand. Dom zijn wij mensen.
Een werkgever gaat niet zijn eigen winst op het spel zetten voor zijn medewerkers, dat lijkt me evident. Misschien kleden sommige werkgevers het anders in, maar als puntje bij paaltje komt ben je echt 'maar' een medewerker.quote:Op maandag 20 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, lekkere werkgever heb jij dan.
Ja, met ontstekingen aan de hartspier enzo tot gevolg. Ik kan me voorstellen dat het voor de leeftijd die ze nu voorstellen nog meer is. Ik geloof direct dat het vaccin helpt, maar moeten we echt iedere leeftijd vaccineren? Het begint wat mij betreft echt door te slaan.quote:Op maandag 20 september 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die iets meer bijwerken kwam meen ik vooral omdat het immuunsysteem bij jongeren gewoon iets heftiger reageert omdat het beter werkt dan bij de wat ouderen.
Mij niet.quote:Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
Een werkgever gaat niet zijn eigen winst op het spel zetten voor zijn medewerkers, dat lijkt me evident.
QR-code op het wc-papier, als je je kont afveegt wordt het centraal geregistreerd.quote:Op maandag 20 september 2021 14:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij gaat het persoonlijk controleren?
Als je de kanttekeningen bij long covid wil maken, moet je hier ook de kanttekening plaatsen dat de meeste van die bijwerkingen niets voorstellen en vrij snel en vanzelf weer verdwijnen.quote:Op maandag 20 september 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, met ontstekingen aan de hartspier enzo tot gevolg. Ik kan me voorstellen dat het voor de leeftijd die ze nu voorstellen nog meer is. Ik geloof direct dat het vaccin helpt, maar moeten we echt iedere leeftijd vaccineren? Het begint wat mij betreft echt door te slaan.
Laat die ongevaccineerden toch gewoon thuisblijven.quote:
Als mens ken je 8 basisemoties die over de gehele wereld universeel herkenbaar zijn binnen alle culturen en gemeenschappen. Alle emoties die je als mens kunt ervaren zijn terug te herleiden tot deze gedeelde basisemoties. Deze basisemoties staan bekend als vreugde, angst, verdriet, boosheid, liefde, verbazing of verrassing, schaamte of schuld en walging.quote:Op maandag 20 september 2021 14:09 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Als jij je wilt vastklampen aan die basisemoties is dat prima. Ik kijk liever wat breder, er zit gewoon een verschil namelijk en dat kan ik wel weer gaan uitleggen maar we vallen wel een beetje in de herhaling.
Het klinkt minder beladen omdat het minder beladen is. Naja ik vind dat tenminste
Die kanttekening heb ik niet gemaakt h, deze komt van de Gezondheidsraad. Dat de bijwerkingen van de vaccinatie heftiger zijn bij andere leeftijden maar zij in de meeste gevallen weinig tot geen bijwerkingen van het virus hebben. Dat de vaccinatie voor die leeftijdsgroep weinig tot geen directe winst oplevert maar het vooral indirect is, want scholen hoeven niet meer gesloten te worden.quote:Op maandag 20 september 2021 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je de kanttekeningen bij long covid wil maken, moet je hier ook de kanttekening plaatsen dat de meeste van die bijwerkingen niets voorstellen en vrij snel en vanzelf weer verdwijnen.
Uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel bijwerkingen vaccinatie opleveren, maar of deze bijwerkingen meer of minder zijn dan de directe gevolgen van een COVID-infectie.
Niet om de discussie ingetrokken te worden, maar dit aantal van acht is ook maar een theorie (of eigenlijk: een suggestie).quote:Op maandag 20 september 2021 14:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Als mens ken je 8 basisemoties die over de gehele wereld universeel herkenbaar zijn binnen alle culturen en gemeenschappen. Alle emoties die je als mens kunt ervaren zijn terug te herleiden tot deze gedeelde basisemoties. Deze basisemoties staan bekend als vreugde, angst, verdriet, boosheid, liefde, verbazing of verrassing, schaamte of schuld en walging.
de techniek tegenwoordig, onvoorstelbaarquote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR-code op het wc-papier, als je je kont afveegt wordt het centraal geregistreerd.
Als ik me goed herinner werk je in de publieke sector, dus ik kan me goed voorstellen dat het daar anders is. Maar een bedrijf gaat echt niet zijn winst inleveren om te voorkomen dat enkele medewerkers ziek worden. Sterker nog, die 100 bedrijven waar het in de situatie op BNR om ging waren bedrijven met aandeelhouders e.d. Grote bedrijven, dat soort zaken. Bedrijven waar de gezondheid belangrijk is, maar niet boven alles gaat.quote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mij niet.
Niet alle organisaties worden gerund door op geld beluste aandeelhouders. Ik durf zelfs het tegenovergestelde te beweren: de meeste bedrijven (in Nederland) zullen de gezondheid van medewekers boven winst verkiezen. Ook als het puntje bij het paaltje komt.
Heb je dan een scanner in je kont? Of moet je je telefoon anaal inbrengen met de app open? Of is dat nu die 5G chip waar telkens over gesproken is?quote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR-code op het wc-papier, als je je kont afveegt wordt het centraal geregistreerd.
Dit is te eenzijdig. Er zijn k directe gezondheidseffecten voor die groep:quote:Op maandag 20 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
Die kanttekening heb ik niet gemaakt h, deze komt van de Gezondheidsraad. Dat de bijwerkingen van de vaccinatie heftiger zijn bij andere leeftijden maar zij in de meeste gevallen weinig tot geen bijwerkingen van het virus hebben. Dat de vaccinatie voor die leeftijdsgroep weinig tot geen directe winst oplevert maar het vooral indirect is, want scholen hoeven niet meer gesloten te worden.
Dat er k indirecte winst is, is mooi meegenomen, maar zelfs op basis van de directe gezondheidseffecten is er per saldo een voordeel voor deze groep. Ook afgezet tegen de eventuele bijwerkingen.quote:Vaccinatie voorkomt SARS-CoV-2-infecties en daaraan gerelateerde ziekenhuisopnames bij adolescenten. Hoewel COVID-19 bij de meeste adolescenten alleen verkoudheidsklachten geeft, bestaat er een kleine groep bij wie de ziekte een ernstiger beloop heeft waarvoor ziekenhuisopname was gendiceerd. Ongeveer de helft tot een derde van deze groep lijkt geen onderliggende aandoening te hebben. Ook het voorkomen van langdurige klachten van COVID-19 bij adolescenten beschouwt de commissie als mee te wegen directe gezondheidswinst, ook al kan de aard en omvang daarvan op dit moment nog onvoldoende onderbouwd worden met wetenschappelijke evidentie. De realiteit is dat deze evidentie pas later beschikbaar komt en dat volgens de commissie een overschatting van deze winst minder problematisch is dan een onderschatting.
quote:Tegenover deze gezondheidswinst staat volgens de commissie een beperkte last van vaccinatie, die veroorzaakt wordt door de reactogeniciteit van het vaccin. De meeste adolescenten zullen na vaccinatie tijdelijk last hebben van klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn, spierpijn of koorts. Omdat het vaccin kort geleden is ontwikkeld, zijn er nog geen gegevens over eventuele zeer zeldzame bijwerkingen. Het in zeldzame gevallen optreden van myocarditis of pericarditis na vaccinatie is door de commissie meegewogen in haar beoordeling.
Deze man moet echt gestopt worden. Een demissionair minister nota bene. Waar haalt hij toch dat gore, arrogante lef vandaag. Een schooldirecteur in zijn begin 20, dat zegt eigenlijk alles. Een hele nare carrirejager maar sinds een paar maanden ook echt kwaadaardig.quote:
Kortom: je spreekt over beursgenoteerde bedrijven. Niet over "werkgevers" als algemene groep.quote:Op maandag 20 september 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner werk je in de publieke sector, dus ik kan me goed voorstellen dat het daar anders is. Maar een bedrijf gaat echt niet zijn winst inleveren om te voorkomen dat enkele medewerkers ziek worden. Sterker nog, die 100 bedrijven waar het in de situatie op BNR om ging waren bedrijven met aandeelhouders e.d. Grote bedrijven, dat soort zaken. Bedrijven waar de gezondheid belangrijk is, maar niet boven alles gaat.
Tja, meeste bedrijven zijn commercieel ingesteld en niet op liefdadigheid.quote:Op maandag 20 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, lekkere werkgever heb jij dan.
Onder de <12 wat mij betreft niet.quote:Op maandag 20 september 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, met ontstekingen aan de hartspier enzo tot gevolg. Ik kan me voorstellen dat het voor de leeftijd die ze nu voorstellen nog meer is. Ik geloof direct dat het vaccin helpt, maar moeten we echt iedere leeftijd vaccineren? Het begint wat mij betreft echt door te slaan.
Ik denk dat kinderen < 12 met onderliggende aandoeningen sowieso in aanmerking gaan komen.quote:Op maandag 20 september 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Onder de <12 wat mij betreft niet.
quote:
Interessant dat hij blijft zeggen dat het doel van de toegangsbewijzen is om de besmettingen laag te houden (of in ieder geval niet snel te laten stijgen). Wat als we in het najaar weer naar 10k per dag gaan?quote:,,We hopen dat de maatregelen zo tijdelijk mogelijk zijn. We zetten komende zaterdag een grote stap, die 1,5 meterplicht gaat er af, er gaan grotere groepen samenkomen. Dan hebben we nog echt even die coronatoegangsbewijzen nodig om een snelle stijging van infecties tegen te gaan.”
Werkgevers geven (in de meeste gevallen) om de gezondheid van hun medewerkers om uitval door ziekte te voorkomen. Oftewel, zodat de productiviteit omhoog gaat, om meer winst te kunnen maken, minder kosten te kunnen maken, etc.quote:Op maandag 20 september 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom: je spreekt over beursgenoteerde bedrijven. Niet over "werkgevers" als algemene groep.
Ik zou een voorschrift om iedereen met een relevante aandoening te vaccineren, ongeacht leeftijd, best te verdedigen vinden.quote:Op maandag 20 september 2021 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen < 12 met onderliggende aandoeningen sowieso in aanmerking gaan komen.
Ja, alleen beursgenoteerde bedrijven denken aan hun winst.quote:Op maandag 20 september 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom: je spreekt over beursgenoteerde bedrijven. Niet over "werkgevers" als algemene groep.
Ik ook. Maar niet als je effectief 5-11 als 'schild' gaat gebruiken voor de kwetsbaren die gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 20 september 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou een voorschrift om iedereen met een relevante aandoening te vaccineren, ongeacht leeftijd, best te verdedigen vinden.
Beeldvorming en reputatie spelen natuurlijk ook een belangrijke rol. Ik denk dat juist daarom multinationals over het algemeen een stricter covidbeleid voeren dan een lokaal familiebedrijf.quote:Op maandag 20 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Werkgevers geven (in de meeste gevallen) om de gezondheid van hun medewerkers om uitval door ziekte te voorkomen. Oftewel, zodat de productiviteit omhoog gaat, om meer winst te kunnen maken, minder kosten te kunnen maken, etc.
Dat doen ze echt niet uit de goedheid van hun hart.
Persoonlijk geef ik er geen moer om.quote:Op maandag 20 september 2021 13:21 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk.
Iedereen heeft zich laten vaccineren om anderen te beschermen en het virus een halt toe te roepen etc.
Nu heb je 3 keer een massaevent bezocht in de vorm van een luchthaven (200.000 mensen PD), plus dronken rondgehangen in een ander land, maar een gratis testje is teveel moeite?
Die bewijzen hebben we nog even nodig omdat dit weer een plannetje van De Jonge is dat hij in december al in de pijp had zitten. Dus dat moet en zal uitgevoerd worden. Dat je er misschien een verdwaalde virusinfectie mee pakt, is leuke bijvangst.quote:Op maandag 20 september 2021 14:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Interessant dat hij blijft zeggen dat het doel van de toegangsbewijzen is om de besmettingen laag te houden (of in ieder geval niet snel te laten stijgen). Wat als we in het najaar weer naar 10k per dag gaan?
Terwijl juist steeds meer geluiden opgaan dat dat cijfer minder belangrijk wordt. Geen duidelijkheid wat nu de strategie is. Dit dreigt gewoon weer Dansen met Janssen 2.0 te worden, alleen dan maar hopen dat het minder de spuigaten uit loopt als je mensen maar tot 00.00 uur tegen elkaar aan laat schuren.
Men gaat toch sturen op opnames ipv besmettingen vanaf heden? Feit is en blijft dat besmettingen > opnames veroorzaken. Dat hebben we begin Juli maar al te hard geleerd en hebben we nu nog mee te maken bijna 3 maanden verder..quote:Op maandag 20 september 2021 14:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Interessant dat hij blijft zeggen dat het doel van de toegangsbewijzen is om de besmettingen laag te houden (of in ieder geval niet snel te laten stijgen). Wat als we in het najaar weer naar 10k per dag gaan?
Terwijl juist steeds meer geluiden opgaan dat dat cijfer minder belangrijk wordt. Geen duidelijkheid wat nu de strategie is. Dit dreigt gewoon weer Dansen met Janssen 2.0 te worden, alleen dan maar hopen dat het minder de spuigaten uit loopt als je mensen maar tot 00.00 uur tegen elkaar aan laat schuren.
Waarom moet je voor die dixi je QR-code niet laten zien dan?quote:De praktische uitwerking kwam toen niet aan bod, maar nu dus wel. "Als je naar het toilet wil, moet je de QR-code alsnog laten zien", zei De Jonge. Dat is onhandig, erkende de minister, maar "de Kamer is de baas, wij volgen die overweging". De Jonge droeg nog wel een oplossing aan voor horecaondernemers: "Je kan een dixi naast de terrastafels neerzetten".
Nou ja, eventuele uitval van werknemers kun je niet automatisch linken aan Covid.quote:Op maandag 20 september 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beeldvorming en reputatie spelen natuurlijk ook een belangrijke rol. Ik denk dat juist daarom multinationals over het algemeen een stricter covidbeleid voeren dan een lokaal familiebedrijf.
Omdat De Jonge niet capabel is.quote:Op maandag 20 september 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moet je voor die dixi je QR-code niet laten zien dan?Omdat de ventilatie van zo'n ding zo goed is ofzo?
quote:Hans wilt u hierover graag zelf informeren:
''Lieve mensen, mijn oprechte excuses dat de voorstellingen niet doorgaan omdat ik zonodig een principieel standpunt in moet nemen. Ik beloof dat ik er alles aan ga doen om het weer goed te maken. Ik vond en vind het niet ok dat mensen een gehoorzaamheidscode moeten laten zien om binnen te komen en door niet akkoord te gaan hoop ik dat dit wat minder vanzelfsprekend wordt. Of zoiets. Check anders mijn filmpjes op social media daar probeer ik het uit te leggen. Ik had niets liever gedaan dan gewoon spelen maar dit is belangrijk voor me. Veel liefde en tot snel. Kut QR code!!!''
Sommige werkgevers zouden nog de nieren van hun personeel verkopen mochten ze daar meer winst uit peuren dan de verleende diensten van hun personeel.quote:Op maandag 20 september 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie ook de reactie van @:galantis . Ik geloof er niet zo in dat werkgevers over 't algemeen hun medewerkers voor hun winst stellen. Dat zullen ze doen op het moment dat het een positieve ontwikkeling op de winst kan hebben.
Over het eigen personeel willen treiteren: Dat gaat terug naar onze eerdere discussie. Omdat ze bang zijn op last van de GGD gesloten te worden? Komen we toch weer terug bij angst
Als serieus alternatief noemen dat je een Dixi naast je terras kan zetten. Hoe ver staat die man van de werkelijkheid af?quote:Op maandag 20 september 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moet je voor die dixi je QR-code niet laten zien dan?Omdat de ventilatie van zo'n ding zo goed is ofzo?
Die vent is gek. Wisten wij al, alleen moeten er meer zich realiseren.quote:Op maandag 20 september 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als serieus alternatief noemen dat je een Dixi naast je terras kan zetten. Hoe ver staat die man van de werkelijkheid af?
Grappig trouwens dat hij nu zegt dat de kamer de baas is, maar hij normaal gesproken niet zo'n moeite heeft met wat de kamer wil in de wind te slaan. Dit kun je toch niet serieus meer nemen?
Geld terugvragen een optie? Lijkt me niet dat jij hoeft te betalen voor zijn principes.quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef MaxC het volgende:
Had kaartjes voor voorstelling van Hans Teeuwen, kreeg dit bericht. Voor 3e keer uitgesteld
[..]
Het voorkomen van uitval onder personeel was een van de hoofdredenen om het zorgpersoneel voorrang te geven tijdens het vaccinatieprogramma. Lijkt me nogal wiedes dat het een voordeel voor je bedrijfsvoering is als je uitval weet te voorkomen, dat lijkt me ook een van de belangrijkste argumenten waarom bedrijven graag gevaccineerde medewerkers hebben.quote:Op maandag 20 september 2021 14:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, eventuele uitval van werknemers kun je niet automatisch linken aan Covid.
Zou wel triest zijn wanneer je straks een commercieel voordeel kan halen door Covid maatregelen te nemen.
Dit is het enige juiste antwoord.quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat De Jonge niet capabel is.
Het is gewoon een pesterijtje naar de Kamer. Middelvinger naar de volksvertegenwoordiging omdat ze het gewaagd hebben een uitzondering te bedingen op het geniale plan van Zijne Koninklijke Hoogheid. Hij begrijpt ook wel dat de tendens is om niet te pietluttig zijn op dat soort dingen. Natuurlijk moet je soms even naar de wc als je op het terras zit te drinken. Iedere mongool snapt dat dat gewoon moet kunnen, dat kun je onmogelijk handhaven. Maar nee, toch nog even met het belerende vingertje: "Nee nee, mag niet, tegen de regels!"quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat De Jonge niet capabel is.
Dat is niet indirect, dat is gewoon een dreigement van de staat. Vaccineren anders maken we de gezondheid en ontwikkeling van jullie kinderen kapot met lockdowns.quote:Op maandag 20 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die kanttekening heb ik niet gemaakt h, deze komt van de Gezondheidsraad. Dat de bijwerkingen van de vaccinatie heftiger zijn bij andere leeftijden maar zij in de meeste gevallen weinig tot geen bijwerkingen van het virus hebben. Dat de vaccinatie voor die leeftijdsgroep weinig tot geen directe winst oplevert maar het vooral indirect is, want scholen hoeven niet meer gesloten te worden.
Het stadium ven ethiek zijn we al lang voorbij. Als je kinderen met een onbekend medisch risico gaat opzadelen zonder geinformeerde instemming en zelfs zonder toestemming van de ouders om het leven van oude chronisch zieken te rekken dan ben je gewoon compleet immoreel bezig. Misdadig zelfs.quote:Nog even los van wat ik er ethisch van vind als we straks gezonde 5 tot 11 jarigen een vaccinatie op gaan dringen.
Dansen met Jansen was ofwel een enorme stupiditeit van een totaal incompetente minister die al lang op had moeten stappen maar nu zichzelf politiek gezichtsverlies bespaart door de nachthoreca maar eventjes op slot te gooien. Of het was de bedoeling om de PCR-tests dramatisch omhoog te krijgen en zo een excuus te hebben om de macht te behouden en uiteindelijk de QR code te kunnen invoeren.quote:Op maandag 20 september 2021 14:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
Duidelijke tekst, toch?quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef MaxC het volgende:
Had kaartjes voor voorstelling van Hans Teeuwen, kreeg dit bericht. Voor 3e keer uitgesteld
[..]
Vervelend dat het niet doorgaat, maar wel respect dat hij bij zijn principes blijft en zegt: Op deze manier wil ik niet spelen, ik sta hier niet achter.quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef MaxC het volgende:
[..]
je kan voor of tegen die coronapas zijn maar dit is weer zo'n dom politiek compromis wat tekenend is voor ons land, mensen klagen over Hugo en dat is ook vaak terecht maar in 2e kamer zit toch ook een hoop vuilnis dat alleen maar willen scoren zonder te kijken wat de gevolgen zijn.quote:Op maandag 20 september 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als serieus alternatief noemen dat je een Dixi naast je terras kan zetten. Hoe ver staat die man van de werkelijkheid af?
Grappig trouwens dat hij nu zegt dat de kamer de baas is, maar hij normaal gesproken niet zo'n moeite heeft met wat de kamer wil in de wind te slaan. Dit kun je toch niet serieus meer nemen?
Waarom is dat zo belangrijk voor je?quote:Op maandag 20 september 2021 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die vent is gek. Wisten wij al, alleen moeten er meer zich realiseren.
Heeft helemaal gelijk Hansjequote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef MaxC het volgende:
[..]
Zeker waar. Het verschil is wel dat veel van dat vuilnis wat je noemt alleen niet op deze sleutelpositie zit.quote:Op maandag 20 september 2021 15:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan voor of tegen die coronapas zijn maar dit is weer zo'n dom politiek compromis wat tekenend is voor ons land, mensen klagen over Hugo en dat is ook vaak terecht maar in 2e kamer zit toch ook een hoop vuilnis dat alleen maar willen scoren zonder te kijken wat de gevolgen zijn.
Belachelijk statement. Prima hoor dat 'ie het doet, maar dan zonder die sory-dat-ik-het-weer-moet-uitstellen krokodillentranen. Want het moet helemaal niet. Zijn keuze en daar zijn de mensen die zin hadden in een avondje lachen bij Hans de dupe van.quote:Op maandag 20 september 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vervelend dat het niet doorgaat, maar wel respect dat hij bij zijn principes blijft en zegt: Op deze manier wil ik niet spelen, ik sta hier niet achter.
Breekt zo lekker de week (en de maandag).quote:Op maandag 20 september 2021 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom is dat zo belangrijk voor je?
Ja, dat is ook een principe-man die de verdeeldheid niet faciliteerd.quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef MaxC het volgende:
[..]
Hij moet het van zichzelf uitstellen omdat hij er principieel niet achter staat. Ik ga er vanuit dat mensen hun geld terug kunnen krijgen.quote:Op maandag 20 september 2021 15:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Belachelijk statement. Prima hoor dat 'ie het doet, maar dan zonder die sory-dat-ik-het-weer-moet-uitstellen krokodillentranen. Want het moet helemaal niet. Zijn keuze en daar zijn de mensen die zin hadden in een avondje lachen bij Hans de dupe van.
quote:Op maandag 20 september 2021 14:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is gewoon een pesterijtje naar de Kamer. Middelvinger naar de volksvertegenwoordiging omdat ze het gewaagd hebben een uitzondering te bedingen op het geniale plan van Zijne Koninklijke Hoogheid. Hij begrijpt ook wel dat de tendens is om niet te pietluttig zijn op dat soort dingen. Natuurlijk moet je soms even naar de wc als je op het terras zit te drinken. Iedere mongool snapt dat dat gewoon moet kunnen, dat kun je onmogelijk handhaven. Maar nee, toch nog even met het belerende vingertje: "Nee nee, mag niet, tegen de regels!"
Ik ga daar gemakshalve ook maar vanuit. Had super geweest als hij dat k in dat statement had gezet.quote:Op maandag 20 september 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij moet het van zichzelf uitstellen omdat hij er principieel niet achter staat. Ik ga er vanuit dat mensen hun geld terug kunnen krijgen.
Ik zie dat precies andersom, het is de kamer die een pesterijtje naar Hugo doet zonder te kijken of iets haalbaar is.quote:Op maandag 20 september 2021 14:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is gewoon een pesterijtje naar de Kamer. Middelvinger naar de volksvertegenwoordiging omdat ze het gewaagd hebben een uitzondering te bedingen op het geniale plan van Zijne Koninklijke Hoogheid. Hij begrijpt ook wel dat de tendens is om niet te pietluttig zijn op dat soort dingen. Natuurlijk moet je soms even naar de wc als je op het terras zit te drinken. Iedere mongool snapt dat dat gewoon moet kunnen, dat kun je onmogelijk handhaven. Maar nee, toch nog even met het belerende vingertje: "Nee nee, mag niet, tegen de regels!"
Ik denk dat hij daar niet over gaat, maar dat je dat bij het theater waar je je kaartjes hebt gekocht moet regelen.quote:Op maandag 20 september 2021 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga daar gemakshalve ook maar vanuit. Had super geweest als hij dat k in dat statement had gezet.
Benieuwd of dat trouwens ook in vacatures staat dan (dat je als ongevaccineerde niet hoeft te solliciteren).quote:Op maandag 20 september 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voorkomen van uitval onder personeel was een van de hoofdredenen om het zorgpersoneel voorrang te geven tijdens het vaccinatieprogramma. Lijkt me nogal wiedes dat het een voordeel voor je bedrijfsvoering is als je uitval weet te voorkomen, dat lijkt me ook een van de belangrijkste argumenten waarom bedrijven graag gevaccineerde medewerkers hebben.
Punt is dat, wanneer covid alleen jongeren zou treffen in de mate waarin dat nu gebeurt, massavaccinatie niet eens overwogen zou worden. Uiteindelijk komt het advies van de GR er toch vooral op neer dat ze te geen reden zien om vaccinatie van kinderen af te raden. Kan ik me vanuit hun rol wel iets bij voorstellen, maar voor het individu geldt precies de omgekeerde redenering: waarom zou je het wl doen?quote:Op maandag 20 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is te eenzijdig. Er zijn k directe gezondheidseffecten voor die groep:
[..]
Dat er k indirecte winst is, is mooi meegenomen, maar zelfs op basis van de directe gezondheidseffecten is er per saldo een voordeel voor deze groep. Ook afgezet tegen de eventuele bijwerkingen.
[..]
Nou dat lijkt me niet. Ik koop kaartjes voor zijn show, niet voor het theater. En als hij zomaar afzegt regelt hij maar dat ik mijn geld terug krijgquote:Op maandag 20 september 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar niet over gaat, maar dat je dat bij het theater waar je je kaartjes hebt gekocht moet regelen.
Ik lees ook andere geluidenquote:Op maandag 20 september 2021 15:04 schreef Vasilevski het volgende:
Covidioten: "Het is je vrije keuze, als het je niet aanstaat dan ga je maar niet naar de kroeg/museum/cabaret. Dan doe je maar niet meer mee."
Hans Teeuwen: "Ok, ik doe niet meer mee."
Covidioten: "HO NEE STOP NIET ZO, DAT KUN JE NIET MAKEN!!!"
Nee, je hebt een overeenkomt met het theater. Het theater heeft vervolgens een overeenkomst met de artiest. Je koopt over het algemeen niet direct een kaartje van degene die gaat optreden.quote:Op maandag 20 september 2021 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet. Ik koop kaartjes voor zijn show, niet voor het theater. En als hij zomaar afzegt regelt hij maar dat ik mijn geld terug krijg.
Dat mag ik ook hopen iddquote:Op maandag 20 september 2021 14:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Geld terugvragen een optie? Lijkt me niet dat jij hoeft te betalen voor zijn principes.
een mooi (maar ook droevig) voorbeeld: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.htmlquote:Op maandag 20 september 2021 15:06 schreef Lurf het volgende:
[..]
Punt is dat, wanneer covid alleen jongeren zou treffen in de mate waarin dat nu gebeurt, massavaccinatie niet eens overwogen zou worden. Uiteindelijk komt het advies van de GR er toch vooral op neer dat ze te geen reden zien om vaccinatie van kinderen af te raden. Kan ik me vanuit hun rol wel iets bij voorstellen, maar voor het individu geldt precies de omgekeerde redenering: waarom zou je het wl doen?
Dit is een bericht van juli dit jaar. Een beter voorbeeld van meten met twee maten is er bijna niet, zeker niet aangezien RS zo opduikt vanwege de afstandsmaatregelen en aflopende immuniteit.quote:De tweede soort wordt toegediend aan zwangere vrouwen. Door zwangere vrouwen te vaccineren tegen het RS-virus, krijgt het kind via de placenta antistoffen binnen. Op die manier zijn de kinderen in hun eerste levensmaanden - de periode waarin het risico van het virus het grootst is - beschermd. Twee van deze soort vaccins zijn nu vergevorderd.
Op dit moment krijgen alleen de kwetsbaarste baby's preventief een middel tegen het RS-virus. Dit middel maakt de kans dat een infectie ernstig verloopt kleiner. Een belangrijke reden dat het middel weinig wordt gebruikt, is dat het iedere maand moet worden ingespoten en dat de kosten relatief hoog zijn.
Dat zal allemaal zo zijn, maar het lijkt me het minste wat een artiest kan doen voor zijn publiek. Klantenbinding en zulks.quote:Op maandag 20 september 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, je hebt een overeenkomt met het theater. Het theater heeft vervolgens een overeenkomst met de artiest. Je koopt over het algemeen niet direct een kaartje van degene die gaat optreden.
Tja, had-ie kunnen doen inderdaad. Ik heb 'm er niks over horen zeggen, maar wie weet regelt-ie nog wat. Weet ik hetquote:Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zal allemaal zo zijn, maar het lijkt me het minste wat een artiest kan doen voor zijn publiek. Klantenbinding en zulks.
'Wil je niet? Ik regel dat je jouw geld terugkrijgt.'
Vs
'Wil je niet? Vraag bij het theater je geld terug.'
Het zit je wel hoog.quote:Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zal allemaal zo zijn, maar het lijkt me het minste wat een artiest kan doen voor zijn publiek. Klantenbinding en zulks.
Vs
Hij heeft ook een aantal filmpjes waar hij het verder uitlegt h, dat het niet in dit persbericht staat houdt niet in dat het niet gedaan zal worden. Ik ben het met je eens dat dit netjes opgelost moet worden, maar dat het niet benoemd staat houdt niet in dat hij het niet doet.quote:Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vs
Ehm, nee?quote:
Vaak neemt het theater zoiets ook wel op zich.. dat lijkt me redelijk standaard procedure.quote:Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vs
Legt hij in die filmpjes uit hoe en of je je geld terugkrijgt?quote:Op maandag 20 september 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij heeft ook een aantal filmpjes waar hij het verder uitlegt h, dat het niet in dit persbericht staat houdt niet in dat het niet gedaan zal worden. Ik ben het met je eens dat dit netjes opgelost moet worden, maar dat het niet benoemd staat houdt niet in dat hij het niet doet.
Geen flauw idee, ik heb de filmpjes niet gekeken.quote:Op maandag 20 september 2021 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Legt hij in die filmpjes uit hoe en of je je geld terugkrijgt?
Nee, maar hij schept wel op dat-ie geld zat heeftquote:Op maandag 20 september 2021 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Legt hij in die filmpjes uit hoe en of je je geld terugkrijgt?
Hij legt daarin volgens mij alleen uit waarom hij tegen de QR code is. Dat is wat anders.quote:Op maandag 20 september 2021 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik heb de filmpjes niet gekeken.
Dat is inderdaad wat anders. Dat neemt alleen niet mijn punt weg. Hij had het kunnen benoemen. Dat hij het niet gedaan heeft houdt niet in dat het niet gedaan wordt.quote:Op maandag 20 september 2021 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij legt daarin volgens mij alleen uit waarom hij tegen de QR code is. Dat is wat anders.
Zeker en het dilemma waar hij mee worstelt en vraagt daarin om eerlijke meningen van zijn kijkers/volgers.quote:Op maandag 20 september 2021 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij legt daarin volgens mij alleen uit waarom hij tegen de QR code is. Dat is wat anders.
Zo waar dit.quote:Op maandag 20 september 2021 14:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
in dit geval wel, niet om die hele pas af te schaffen maar wel het moeilijker te maken om die pas te laten functionerenquote:Op maandag 20 september 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker waar. Het verschil is wel dat veel van dat vuilnis wat je noemt alleen niet op deze sleutelpositie zit.
Iets wat ik ook helemaal niet zei, maar goed.quote:Op maandag 20 september 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat anders. Dat neemt alleen niet mijn punt weg. Hij had het kunnen benoemen. Dat hij het niet gedaan heeft houdt niet in dat het niet gedaan wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
103 gemeentes met 0 besmettingen
66 gemeentes met 1 besmettingen
98 gemeentes met 2-4 besmettingen
16 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Open die nachtclubs maar gewoon![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Duidelijk te danken aan het moeten tonen van je QR-code om naar het toilet te kunnen. Prima cijfersquote:Op maandag 20 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 1.326 nieuw gemelde positieve testen
- 30 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 9 nieuwe overlijdens
Euhm dat wordt pas dit weekend ingevoerd. Ik zou zeggen goede reden om er van af te zien.quote:Op maandag 20 september 2021 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk te danken aan het moeten tonen van je QR-code om naar het toilet te kunnen. Prima cijfers
Dit is wat je zei:quote:Op maandag 20 september 2021 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iets wat ik ook helemaal niet zei, maar goed.
En in verdere posts ging je in op het wel/niet geld terugkrijgen en dat dat niet in zijn bericht stond. Hoe had ik je post dan moeten interpreteren?quote:Belachelijk statement. Prima hoor dat 'ie het doet, maar dan zonder die sory-dat-ik-het-weer-moet-uitstellen krokodillentranen. Want het moet helemaal niet. Zijn keuze en daar zijn de mensen die zin hadden in een avondje lachen bij Hans de dupe van.
De avondklok werpt nog steeds zijn vruchten af...quote:Op maandag 20 september 2021 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk te danken aan het moeten tonen van je QR-code om naar het toilet te kunnen. Prima cijfers
Nee hoor, prognose was 1500quote:Op maandag 20 september 2021 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Dit heeft storing all over zich.
Ik denk dat je sarcasme-meter nog op de uni ligt treinquote:Op maandag 20 september 2021 15:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm dat wordt pas dit weekend ingevoerd. Ik zou zeggen goede reden om er van af te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |