quote:Op maandag 20 september 2021 13:15 schreef zoost het volgende:
[..]
https://www.timesofisrael(...)fense-than-vaccines/
Dus laat gezonde mensen gewoon ziek worden ipv vaccinatie + boostershots.
Next.quote:But experts are stressing that the results shouldn’t be interpreted as discouragement from vaccinating. Immunologist Prof. Cyrille Cohen of Bar Ilan University, who was not involved in the study, told The Times of Israel: “Certain people who are not inclined to get vaccinated might be mistaken and think that this means you’d better get sick a priori and not get a vaccine. Such a thinking is medically wrong, and the results of the study do not mean that people should expose themselves on purpose and get sick.
Hugo wordt meer en meer een NPC uit Oblivion die niets anders kan zeggen dan een paar voorgeprogrammeerde cliches.quote:
Wat een fantastisch nieuws.quote:Op maandag 20 september 2021 14:07 schreef Oriente het volgende:
Het coronavaccin van Pfizer en BioNTech kan ook aan kinderen van 5 tot en met 11 jaar worden toegediend, zeggen de twee bedrijven na klinisch onderzoek
Nou, lekkere werkgever heb jij dan.quote:Op maandag 20 september 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
Zie ook de reactie van @galantis . Ik geloof er niet zo in dat werkgevers over 't algemeen hun medewerkers voor hun winst stellen. Dat zullen ze doen op het moment dat het een positieve ontwikkeling op de winst kan hebben.
Het is geen domheid maar vooral geen mogelijkheden om het (korte termijn) belang te verdedigen, als dat al gezien wordt.quote:Op maandag 20 september 2021 11:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Omdat we het als maatschappij ook maar allemaal aanvaarden. Geen/weinig opstand. Dom zijn wij mensen.
Een werkgever gaat niet zijn eigen winst op het spel zetten voor zijn medewerkers, dat lijkt me evident. Misschien kleden sommige werkgevers het anders in, maar als puntje bij paaltje komt ben je echt 'maar' een medewerker.quote:Op maandag 20 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, lekkere werkgever heb jij dan.
Ja, met ontstekingen aan de hartspier enzo tot gevolg. Ik kan me voorstellen dat het voor de leeftijd die ze nu voorstellen nog meer is. Ik geloof direct dat het vaccin helpt, maar moeten we echt iedere leeftijd vaccineren? Het begint wat mij betreft echt door te slaan.quote:Op maandag 20 september 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die iets meer bijwerken kwam meen ik vooral omdat het immuunsysteem bij jongeren gewoon iets heftiger reageert omdat het beter werkt dan bij de wat ouderen.
Mij niet.quote:Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
Een werkgever gaat niet zijn eigen winst op het spel zetten voor zijn medewerkers, dat lijkt me evident.
QR-code op het wc-papier, als je je kont afveegt wordt het centraal geregistreerd.quote:Op maandag 20 september 2021 14:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij gaat het persoonlijk controleren?
Als je de kanttekeningen bij long covid wil maken, moet je hier ook de kanttekening plaatsen dat de meeste van die bijwerkingen niets voorstellen en vrij snel en vanzelf weer verdwijnen.quote:Op maandag 20 september 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, met ontstekingen aan de hartspier enzo tot gevolg. Ik kan me voorstellen dat het voor de leeftijd die ze nu voorstellen nog meer is. Ik geloof direct dat het vaccin helpt, maar moeten we echt iedere leeftijd vaccineren? Het begint wat mij betreft echt door te slaan.
Laat die ongevaccineerden toch gewoon thuisblijven.quote:
Als mens ken je 8 basisemoties die over de gehele wereld universeel herkenbaar zijn binnen alle culturen en gemeenschappen. Alle emoties die je als mens kunt ervaren zijn terug te herleiden tot deze gedeelde basisemoties. Deze basisemoties staan bekend als vreugde, angst, verdriet, boosheid, liefde, verbazing of verrassing, schaamte of schuld en walging.quote:Op maandag 20 september 2021 14:09 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Als jij je wilt vastklampen aan die basisemoties is dat prima. Ik kijk liever wat breder, er zit gewoon een verschil namelijk en dat kan ik wel weer gaan uitleggen maar we vallen wel een beetje in de herhaling.
Het klinkt minder beladen omdat het minder beladen is. Naja ik vind dat tenminste
Die kanttekening heb ik niet gemaakt hè, deze komt van de Gezondheidsraad. Dat de bijwerkingen van de vaccinatie heftiger zijn bij andere leeftijden maar zij in de meeste gevallen weinig tot geen bijwerkingen van het virus hebben. Dat de vaccinatie voor die leeftijdsgroep weinig tot geen directe winst oplevert maar het vooral indirect is, want scholen hoeven niet meer gesloten te worden.quote:Op maandag 20 september 2021 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je de kanttekeningen bij long covid wil maken, moet je hier ook de kanttekening plaatsen dat de meeste van die bijwerkingen niets voorstellen en vrij snel en vanzelf weer verdwijnen.
Uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel bijwerkingen vaccinatie opleveren, maar of deze bijwerkingen meer of minder zijn dan de directe gevolgen van een COVID-infectie.
Niet om de discussie ingetrokken te worden, maar dit aantal van acht is ook maar een theorie (of eigenlijk: een suggestie).quote:Op maandag 20 september 2021 14:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Als mens ken je 8 basisemoties die over de gehele wereld universeel herkenbaar zijn binnen alle culturen en gemeenschappen. Alle emoties die je als mens kunt ervaren zijn terug te herleiden tot deze gedeelde basisemoties. Deze basisemoties staan bekend als vreugde, angst, verdriet, boosheid, liefde, verbazing of verrassing, schaamte of schuld en walging.
de techniek tegenwoordig, onvoorstelbaarquote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR-code op het wc-papier, als je je kont afveegt wordt het centraal geregistreerd.
Als ik me goed herinner werk je in de publieke sector, dus ik kan me goed voorstellen dat het daar anders is. Maar een bedrijf gaat echt niet zijn winst inleveren om te voorkomen dat enkele medewerkers ziek worden. Sterker nog, die 100 bedrijven waar het in de situatie op BNR om ging waren bedrijven met aandeelhouders e.d. Grote bedrijven, dat soort zaken. Bedrijven waar de gezondheid belangrijk is, maar niet boven alles gaat.quote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mij niet.
Niet alle organisaties worden gerund door op geld beluste aandeelhouders. Ik durf zelfs het tegenovergestelde te beweren: de meeste bedrijven (in Nederland) zullen de gezondheid van medewekers boven winst verkiezen. Ook als het puntje bij het paaltje komt.
Heb je dan een scanner in je kont? Of moet je je telefoon anaal inbrengen met de app open? Of is dat nu die 5G chip waar telkens over gesproken is?quote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR-code op het wc-papier, als je je kont afveegt wordt het centraal geregistreerd.
Dit is te eenzijdig. Er zijn óók directe gezondheidseffecten voor die groep:quote:Op maandag 20 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
Die kanttekening heb ik niet gemaakt hè, deze komt van de Gezondheidsraad. Dat de bijwerkingen van de vaccinatie heftiger zijn bij andere leeftijden maar zij in de meeste gevallen weinig tot geen bijwerkingen van het virus hebben. Dat de vaccinatie voor die leeftijdsgroep weinig tot geen directe winst oplevert maar het vooral indirect is, want scholen hoeven niet meer gesloten te worden.
Dat er óók indirecte winst is, is mooi meegenomen, maar zelfs op basis van de directe gezondheidseffecten is er per saldo een voordeel voor deze groep. Ook afgezet tegen de eventuele bijwerkingen.quote:Vaccinatie voorkomt SARS-CoV-2-infecties en daaraan gerelateerde ziekenhuisopnames bij adolescenten. Hoewel COVID-19 bij de meeste adolescenten alleen verkoudheidsklachten geeft, bestaat er een kleine groep bij wie de ziekte een ernstiger beloop heeft waarvoor ziekenhuisopname was geïndiceerd. Ongeveer de helft tot een derde van deze groep lijkt geen onderliggende aandoening te hebben. Ook het voorkomen van langdurige klachten van COVID-19 bij adolescenten beschouwt de commissie als mee te wegen directe gezondheidswinst, ook al kan de aard en omvang daarvan op dit moment nog onvoldoende onderbouwd worden met wetenschappelijke evidentie. De realiteit is dat deze evidentie pas later beschikbaar komt en dat volgens de commissie een overschatting van deze winst minder problematisch is dan een onderschatting.
quote:Tegenover deze gezondheidswinst staat volgens de commissie een beperkte last van vaccinatie, die veroorzaakt wordt door de reactogeniciteit van het vaccin. De meeste adolescenten zullen na vaccinatie tijdelijk last hebben van klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn, spierpijn of koorts. Omdat het vaccin kort geleden is ontwikkeld, zijn er nog geen gegevens over eventuele zeer zeldzame bijwerkingen. Het in zeldzame gevallen optreden van myocarditis of pericarditis na vaccinatie is door de commissie meegewogen in haar beoordeling.
Deze man moet echt gestopt worden. Een demissionair minister nota bene. Waar haalt hij toch dat gore, arrogante lef vandaag. Een schooldirecteur in zijn begin 20, dat zegt eigenlijk alles. Een hele nare carrièrejager maar sinds een paar maanden ook echt kwaadaardig.quote:
Kortom: je spreekt over beursgenoteerde bedrijven. Niet over "werkgevers" als algemene groep.quote:Op maandag 20 september 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner werk je in de publieke sector, dus ik kan me goed voorstellen dat het daar anders is. Maar een bedrijf gaat echt niet zijn winst inleveren om te voorkomen dat enkele medewerkers ziek worden. Sterker nog, die 100 bedrijven waar het in de situatie op BNR om ging waren bedrijven met aandeelhouders e.d. Grote bedrijven, dat soort zaken. Bedrijven waar de gezondheid belangrijk is, maar niet boven alles gaat.
Tja, meeste bedrijven zijn commercieel ingesteld en niet op liefdadigheid.quote:Op maandag 20 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, lekkere werkgever heb jij dan.
Onder de <12 wat mij betreft niet.quote:Op maandag 20 september 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, met ontstekingen aan de hartspier enzo tot gevolg. Ik kan me voorstellen dat het voor de leeftijd die ze nu voorstellen nog meer is. Ik geloof direct dat het vaccin helpt, maar moeten we echt iedere leeftijd vaccineren? Het begint wat mij betreft echt door te slaan.
Ik denk dat kinderen < 12 met onderliggende aandoeningen sowieso in aanmerking gaan komen.quote:Op maandag 20 september 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Onder de <12 wat mij betreft niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |