quote:
Hashtag: #kingsdayquote:Op zaterdag 27 april 2024 13:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[ x ]
Gelukkig staat NSC op voor onze cultuur en tradities!
Verrassend dat het nu pas gebeurt en maar op 1 plaats. Met al dat rechtse gedemoniseer van de afgelopen jaren had ik dit al veel erder verwacht.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Duitse Europarlementair van de sociaal demoncraten zwaargewond en ook een campagnemedewerker van de Groenen aangevallen in Dresden.
Wat vreselijk…
Jo Cox, Henriette Reker... het gebeurt vaker.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verrassend dat het nu pas gebeurt en maar op 1 plaats. Met al dat rechtse gedemoniseer van de afgelopen jaren had ik dit al veel erder verwacht.
Ja, maar nog niet structureel zoals die engnekken wel zouden willen.quote:Op zondag 5 mei 2024 00:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jo Cox, Henriette Reker... het gebeurt vaker.
En dus afgelopen dagen nog 2 aanvallen op linkse politici in Duitsland...quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Duitse Europarlementair van de sociaal demoncraten zwaargewond en ook een campagnemedewerker van de Groenen aangevallen in Dresden.
Wat vreselijk…
Hoe halen ze het in hun hoofd ja.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:20 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Erg misplaatst deze condoleance voor de slager van Teheran.
Dat is diplomatiek doodnormaal. Zo werkt de echte wereld nu eenmaal.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:03 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Borrell ook al. Wat een huichelaars.
Hoog tijd om daar eens wat aan te veranderen.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is diplomatiek doodnormaal. Zo werkt de echte wereld nu eenmaal.
In jouw wereld is het ook normaal als er condoleances voor Adolf Hitler worden uitgedeeld?quote:Op maandag 20 mei 2024 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is diplomatiek doodnormaal. Zo werkt de echte wereld nu eenmaal.
Doe eens even normaal, joh.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:11 schreef Cilantro het volgende:
[..]
In jouw wereld is het ook normaal als er condoleances voor Adolf Hitler worden uitgedeeld?
Als iemand dit op zijn geweten heeft, vind ik de vergelijking met Hitler bij uitzondering wel een keer terecht:quote:
https://www.trouw.nl/buit(...)ecutiegolf~b264e8fc/quote:Als adjunct-procureur in de hoofdstad was hij een van de vier leden van een zogeheten ‘doodscommissie’, die in 1988 opdracht gaf voor een groot aantal executies van Iraanse politieke gevangenen. Amnesty International schat dat er destijds zeker 4500 mensen zijn gedood, vooral onder aanhangers van linkse groepen, waaronder de van oorsprong linkse Mujahedin-e Khalq.
Sommige ‘rechtszaken’ duurden slechts minuten, en volgens ooggetuigen lag het executietempo zo hoog dat gevangenen – onder wie zwangere vrouwen en kinderen – in een vorkheftruck geladen werden om in groepjes van vijf opgehangen te worden aan een hijskraan; na een halfuur kwam de volgende groep. Dit ging de hele dag door, wekenlang. Anderen werden geëxecuteerd per vuurpeloton. De slachtoffers werden begraven in massagraven ten zuiden van Teheran.
In het ideale geval niet. Maar internationale politiek is geen ideaal geval. Wat dat betreft ben ik het wel eens met wat tijger zegt. Binnen de wereld van de diplomatieke wereld doet men nou eenmaal niet aan moraliteit en lijkt meer op een pokertafel waar iedereen vals speelt.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als iemand dit op zijn geweten heeft, vind ik de vergelijking met Hitler bij uitzondering wel een keer terecht:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)ecutiegolf~b264e8fc/
Je condoleert niet als zo iemand overlijdt, wat mij betreft. Hooguit geef je aan dat het jammer is dat hij niet meer voor het Internationaal Strafhof kan verschijnen.
Ik vind dat niet acceptabel.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In het ideale geval niet. Maar internationale politiek is geen ideaal geval. Wat dat betreft ben ik het wel eens met wat tijger zegt. Binnen de wereld van de diplomatieke wereld doet men nou eenmaal niet aan moraliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |