SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Adje van Paul de Leeuw zekerquote:Op zaterdag 11 september 2021 23:55 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een nummer van Adje, als er behoefte aan is.
quote:
Toendertijd vond ik hem wel grappig. Maar kan me geen lied herinnerenquote:
Ik heb een solo nummer van hem.quote:Op zaterdag 11 september 2021 23:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Toendertijd vond ik hem wel grappig. Maar kan me geen lied herinneren
Bron: Wikipediaquote:Het lied is echter veel ouder dan het nummer van Leandros doet vermoeden. Het vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in een soldatenlied uit de Dertigjarige Oorlog (1618–1648). In de 19e eeuw vonden tekstaanpassingen plaats in verband met de industriële revolutie en de ermee samengaande urbanisatie. Het lied kreeg toen zijn onderwerp: iemand wil naar de coole stad om de saaiheid van het platteland te ontvluchten. In dit geval is de coole stad Łódź in Polen. Van het lied ontstonden allerlei varianten al naargelang wie het zong. Het Oostenrijkse leger zong bijvoorbeeld in 1914 Rosa, wir fahr'n nach Lodz over een kanon dat ze voortsleepten naar die stad.
Maar dan nog..... waarom daar naartoe?quote:
Kennelijk omdat je er een kanonskogel kunt afschietenquote:Op zondag 12 september 2021 00:00 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar dan nog..... waarom daar naartoe?
Dat is wel een onmogelijke keuze hoor. Maar ga dan maar over the top met de zingende decoupeerzagen. Jij gaat niet tot 00.30 door neem ik aanquote:Op zaterdag 11 september 2021 23:58 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik heb een solo nummer van hem.
En een nummer dat hij zingt met de zingende decoupeerzagen.
Kies maar welke je wil horen. :
Ben je ze nou echt op Youtube aan het opzoeken?quote:Op zaterdag 11 september 2021 23:58 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik heb een solo nummer van hem.
En een nummer dat hij zingt met de zingende decoupeerzagen.
Kies maar welke je wil horen. :
Nou..... ik heb weer genoeg klaar staan.quote:Op zondag 12 september 2021 00:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is wel een onmogelijke keuze hoor. Maar ga dan maar over the top met de zingende decoupeerzagen. Jij gaat niet tot 00.30 door neem ik aan
Ik hoor het nu precies ja!quote:Op zondag 12 september 2021 00:02 schreef DJ11 het volgende:
Sterk gebaseerd op I Will Survive (er komt staks een heel stuk uit dat nummer voorbij), maar ik vind het nog steeds één van z'n beste singles.
Dat is duidelijk te horen ja.quote:Op zondag 12 september 2021 00:02 schreef DJ11 het volgende:
Sterk gebaseerd op I Will Survive (er komt staks een heel stuk uit dat nummer voorbij), maar ik vind het nog steeds één van z'n beste singles.
Ik vrees het ergste.quote:Op zondag 12 september 2021 00:03 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Nou..... ik heb weer genoeg klaar staan.
Er zitten gewoon echt heerlijke nummers tussen, die ik ook ga draaien als ik met Melting op vakantie ga.
Ben benieuwd wat hij er van vind.
Nou nee. Ik ben aan het bedenken hoe ik jouw show het beste door kan komen volgende week. Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden.quote:Op zondag 12 september 2021 00:01 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ben je ze nou echt op Youtube aan het opzoeken?
Ik hoorde van Melting dat je misschien genoeg biertjes zou hebben.quote:Op zondag 12 september 2021 00:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou nee. Ik ben aan het bedenken hoe ik jouw show het beste door kan komen volgende week. Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden.
Ik ook. Ik denk dat ik advies ga inwinnen bij een slijter.quote:Op zondag 12 september 2021 00:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou nee. Ik ben aan het bedenken hoe ik jouw show het beste door kan komen volgende week. Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden.
OMG, daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op zondag 12 september 2021 00:05 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik hoorde van Melting dat je misschien genoeg biertjes zou hebben.
Misschien.... anders moet je nog boodschappen doen.
Zeker. Maar niet zo mooi als:quote:Op zondag 12 september 2021 00:05 schreef Melting het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook weer zo'n fijn nummer.
quote:Op zondag 12 september 2021 00:05 schreef livelink het volgende:
Keeping the dream alive - Munchener Freiheit
quote:Op zondag 12 september 2021 00:05 schreef livelink het volgende:
[..]
OMG, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Het begin lijkt wel heel erg op elkaar.quote:
quote:Op zondag 12 september 2021 00:13 schreef DJ11 het volgende:
Oh nee, toch niet.Ik dacht: Mama, woar is mien pils?
Gelukkig toch nog een beetje normale muziek.quote:Op zondag 12 september 2021 00:14 schreef Dj_Vout het volgende:
Troost je..... dit nummer heb ik ook als muziek uitgekozen voor op vakantie.
Arme Meltingquote:Op zondag 12 september 2021 00:14 schreef Dj_Vout het volgende:
Troost je..... dit nummer heb ik ook als muziek uitgekozen voor op vakantie.
Je weet het toch ook.quote:
Heel erg normaal, zelfs...quote:Op zondag 12 september 2021 00:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Gelukkig toch nog een beetje normale muziek.
quote:Op zondag 12 september 2021 00:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Je weet het toch ook.
Ik zie ook wel tegen de vakantie op.
Beide plaatsen lijken mij niet heel rustgevend.quote:Op zondag 12 september 2021 00:17 schreef DJ11 het volgende:
Theo (Thee) fahrt nach Lodz, Frankie goes to Hollywood
En daar relaxt hij.
Niet iedereen kan naar Limburg om te ontspannen. Dan wordt het daar wel erg druk.quote:Op zondag 12 september 2021 00:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Beide plaatsen lijken mij niet heel rustgevend.
Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 12 september 2021 00:19 schreef Melting het volgende:
[..]
Niet iedereen kan naar Limburg om te ontspannen. Dan wordt het daar wel erg druk.
Oh? Was dat op Youtube?quote:Op zondag 12 september 2021 00:19 schreef livelink het volgende:
Laatst een mini-documentaire over dit nummer gezien. Hoe de producer heeft moeten zwoegen om er iets van te maken en dat uiteindelijk FGTH er zelf eigenlijk niks op gespeeld had en hoe het later heel moeizaam een hit werd.
Daar is nog iemand heel erg wakker.quote:
Klopt. De producer in kwestie is de onvolprezen Trevor Horn. En de zanglijn schijnt door Holly Johnson te zijn ingezongen toen hij redelijk aangeschoten was.quote:Op zondag 12 september 2021 00:19 schreef livelink het volgende:
Laatst een mini-documentaire over dit nummer gezien. Hoe de producer heeft moeten zwoegen om er iets van te maken en dat uiteindelijk FGTH er zelf eigenlijk niks op gespeeld had en hoe het later heel moeizaam een hit werd.
Oh ja, Trevor Horn was het. Hij heeft er kapitalen in gestoken. Maar ook weer voor teruggekregen natuurlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 00:22 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Klopt. De producer in kwestie is de onvolprezen Trevor Horn. En de zanglijn schijnt door Holly Johnson te zijn ingezongen toen hij redelijk aangeschoten was.
Ik heb ergens nog wel een opname van hoe het eerst klonk, voordat Trevor Horn ermee aan de haal ging.
Mijn kinderen vinden het wel leuk, geloof ik.quote:Op zondag 12 september 2021 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
Wat moeten we vinden van The Weekend met zijn extreem gladde popmuziek geïnspireerd op de jaren '80?
Is dat The Weeknd?quote:Op zondag 12 september 2021 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
Wat moeten we vinden van The Weekend met zijn extreem gladde popmuziek geïnspireerd op de jaren '80?
Voor na de uitzending van Melting: een prille versiequote:Op zondag 12 september 2021 00:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh ja, Trevor Horn was het. Hij heeft er kapitalen in gestoken. Maar ook weer voor teruggekregen natuurlijk.
Ik vind zijn meest recente nummer wel leuk eigenlijkquote:Op zondag 12 september 2021 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind een paar nummers wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Het is allemaal behoorlijk commercieel en berekenend. Er is te veel van dat soort muziek. Niet gemaakt om te verrassen, te vernieuwen of grenzen te verleggen, maar puur om te scoren; dus puur op safe gespeeld. De absolute koning van deze "stroming" is Ed Sheeran.quote:Op zondag 12 september 2021 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
Sterkte alvast.quote:Op zondag 12 september 2021 00:30 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt voor het draaien, MeltingFijne vakantie. Benieuwd naar de show van Vout volgende week. Geheid zal hij een waardig vervanger blijken.
Klinkt inderdaad heel anders, maar ook eigenlijk wel lekker.quote:Op zondag 12 september 2021 00:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Voor na de uitzending van Melting: een prille versie
Een iets latere versie, met sessiemuzikanten:
Beetje stuurloos, vind ik.quote:Op zondag 12 september 2021 00:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad heel anders, maar ook eigenlijk wel lekker.
Goedemorgen.quote:
Bijna.quote:Op zondag 12 september 2021 07:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Klaar voor de tocht?
Groot gelijk.quote:Op zondag 12 september 2021 07:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijna.
Wil rustig aan doen, dus sowieso niet echt haast…
Thanks.quote:Op zondag 12 september 2021 07:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Groot gelijk.
Je hebt nog heel de dag.
Goede reis alvast.
quote:Op zondag 12 september 2021 07:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Thanks.
Maar we moeten op tijd voor de F1 op bestemming zijn.
Althans, dat wil mw. MM…
Ze vindt het al jaren leuk, ook al voor het Max tijdperk.quote:Op zondag 12 september 2021 07:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mw. MM daar iets om gaf.
Als je rijdt zoals Max, dan haal je het makkelijk.
Have fun in Duitslandquote:Op zondag 12 september 2021 07:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze vindt het al jaren leuk, ook al voor het Max tijdperk.
Ik kijk meestal de start en de finish, daar tussen in boeit me niet zo…
De stress valt een beetje van je afquote:Op zondag 12 september 2021 10:38 schreef Rafeiro het volgende:
Mogguh, kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel heb geslapen als dit de laatste dagen en nog moe, haha.
Eenmaal afgewerkt knapt het altijd enorm op. Ik wil zelf eigenlijk helemaal niet weten/zien hoe het erachter uitziet.quote:Op zondag 12 september 2021 11:10 schreef Rafeiro het volgende:
Ja 2,5 week vanaf 07:15 al mensen over de vloer. En dat geboor enzo.
Donderdag was de oplevering en ze zijn nog niet klaar. Relatief klein dingetje dat nog moet gebeuren, maar wanneer?
Moet in de badkamer nog een koofje gezet worden over wat leidingen.
Iets met water en elektra. Verder wel echt mooi geworden.
Mooiiiquote:Op zondag 12 september 2021 11:51 schreef Rafeiro het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doet het prima, wel wennen die kraan. Maar genoeg druk.
Eindelijk dan toch.quote:Op zondag 12 september 2021 13:40 schreef livelink het volgende:
Ziet er goed uit, Raf. Een goede douche is heerlijk.
Vandaag een heugelijke dag. Met ongeveer 8 weken vertraging, want positief getest op dag van de geplande vaccinatie, heeft mijn dochter nu net haar vaccin gehad![]()
Gezin klaar, want zij hoeft er maar 1 omdat ze al corona gehad heeft.
Ja helaas wel. Vloer in badkamer is ook een paar centimeter hoger. Struikel gevaarquote:Op zondag 12 september 2021 12:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mooiii![]()
Hebben ze die wandpanelen op bestaande tegels gelijmd?
Eerste nu en over 3 weken laatste of is dit laatste?quote:Op zondag 12 september 2021 13:40 schreef livelink het volgende:
Ziet er goed uit, Raf. Een goede douche is heerlijk.
Vandaag een heugelijke dag. Met ongeveer 8 weken vertraging, want positief getest op dag van de geplande vaccinatie, heeft mijn dochter nu net haar vaccin gehad![]()
Gezin klaar, want zij hoeft er maar 1 omdat ze al corona gehad heeft.
Ze hoeft er maar 1. Als je al positief bent getest hoef je nog maar 1 vaccin.quote:Op zondag 12 september 2021 14:08 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Eerste nu en over 3 weken laatste of is dit laatste?
Ahh, fijn, dat wist ik "gelukkig" nietquote:Op zondag 12 september 2021 14:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze hoeft er maar 1. Als je al positief bent getest hoef je nog maar 1 vaccin.
Dat is op zich wel vreemd. Ik ben ook positief getest en mijn huisarts wilde toch dat ik een 2e prik ging halen.quote:Op zondag 12 september 2021 14:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze hoeft er maar 1. Als je al positief bent getest hoef je nog maar 1 vaccin.
Jij bent ook wel iets zieker geweest geloof ik.quote:Op zondag 12 september 2021 14:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is op zich wel vreemd. Ik ben ook positief getest en mijn huisarts wilde toch dat ik een 2e prik ging halen.
Niet dat ik dat erg vond.
Misschien vanwege je medische indicatie?quote:Op zondag 12 september 2021 14:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is op zich wel vreemd. Ik ben ook positief getest en mijn huisarts wilde toch dat ik een 2e prik ging halen.
Niet dat ik dat erg vond.
Dat zou natuurlijk kunnen.quote:Op zondag 12 september 2021 14:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Misschien vanwege je medische indicatie?
Goedemorgen Melting. Vandaag al iets leuks op de planning? Of doe je nog rustig aan?quote:
Vandaag nog even rustig aan.quote:Op maandag 13 september 2021 07:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Vandaag al iets leuks op de planning? Of doe je nog rustig aan?
Goedemorgen just me.quote:
Nou... kabouter werd zaterdag begin van de avond ziek, misselijk met alle gevolgen vandien. Handdoeken en teiltjes waren niet aan te slepen. Vriendje van hem had het ook gehad, dus virusje. Merel en man waren in delft in n b&b en die zijn uiteindelijk hier gekomen en hebben de zorg overgenomen omdat opa weer terug naar zijn eugen huis ging. Het werd dus een ander slaapfeestje dan gedacht. De andere kabouter voelde zich gisteren ook niet lekker en toen zijn ze weer terug gegaan naar hilversum en toen ben ik aan het wassen geslagenquote:Op maandag 13 september 2021 07:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen just me.
Je hebt de kabouters weer overleefd, zie ik.
quote:Op maandag 13 september 2021 07:52 schreef just me het volgende:
[..]
Nou... kabouter werd zaterdag begin van de avond ziek, misselijk met alle gevolgen vandien. Handdoeken en teiltjes waren niet aan te slepen. Vriendje van hem had het ook gehad, dus virusje. Merel en man waren in delft in n b&b en die zijn uiteindelijk hier gekomen en hebben de zorg overgenomen omdat opa weer terug naar zijn eugen huis ging. Het werd dus een ander slaapfeestje dan gedacht. De andere kabouter voelde zich gisteren ook niet lekker en toen zijn ze weer terug gegaan naar hilversum en toen ben ik aan het wassen geslagen
Tuurlijk doen we het weer over! Volgens mij gaat het nu wat beter en hebben ze thuis lekker op de bank gelegen.quote:Op maandag 13 september 2021 07:54 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Dat is niet leuk zeg. Ook niet voor de kabouters. Nou moeten ze de logeerpartij maar een andere keer goed doen.
Ik hoop dat ze inmiddels allemaal weer wat opgeknapt zijn?
Als je ziek bent, kun je nergens beter zijn dan thuis.quote:Op maandag 13 september 2021 07:56 schreef just me het volgende:
[..]
Tuurlijk doen we het weer over! Volgens mij gaat het nu wat beter en hebben ze thuis lekker op de bank gelegen.
Nee de broodjes knakworst hadden we als lunch en hij had zijn frietjes al op voordat hij ziek werd...quote:Op maandag 13 september 2021 07:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Als je ziek bent, kun je nergens beter zijn dan thuis.
Gelukkig gaat het nu weer beter met ze.
Bleef jij mooi met je broodjes knakworst en frietjes zitten.
Gelukkig maar dan.quote:Op maandag 13 september 2021 08:03 schreef just me het volgende:
[..]
Nee de broodjes knakworst hadden we als lunch en hij had zijn frietjes al op voordat hij ziek werd...
Het was al met al best druk dus na het golfen straks ga ik ook rustig aan doenquote:
Je bent te fanatiek, dat je tijdens het golfen niet rustig aan kan doen?quote:Op maandag 13 september 2021 08:08 schreef just me het volgende:
[..]
Het was al met al best druk dus na het golfen straks ga ik ook rustig aan doen
golfen met mijn broer is ontspanningquote:Op maandag 13 september 2021 08:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Je bent te fanatiek, dat je tijdens het golfen niet rustig aan kan doen?
Succes met het slaan dan alvast.
Have funquote:Op maandag 13 september 2021 08:13 schreef just me het volgende:
[..]
golfen met mijn broer is ontspanning
Goedemorgen.quote:Op maandag 13 september 2021 09:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Have fun
Even het weekend van je afslaan...
Goedemorgen
Dan is het nu tijd voor een break.quote:Op maandag 13 september 2021 09:11 schreef Symphonic het volgende:
Het is wel maandag de dertiende geloof ik
Maar ik heb de systemen weer aan de praat.
Goedemorgen.quote:Op maandag 13 september 2021 09:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Mogguh
De kabouter heeft toch niet over je nieuwe matrassen heen gespuugd he?
Nee die lading kwam over het dekbed heen, hij heeft het keurig uitgemiktquote:Op maandag 13 september 2021 09:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Mogguh
De kabouter heeft toch niet over je nieuwe matrassen heen gespuugd he?
quote:Op maandag 13 september 2021 11:43 schreef just me het volgende:
[..]
Nee die lading kwam over het dekbed heen, hij heeft het keurig uitgemikt
Mooi makkelijk tochquote:Op zondag 12 september 2021 13:48 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ja helaas wel. Vloer in badkamer is ook een paar centimeter hoger. Struikel gevaar
Hoi Tjoent.quote:Op maandag 13 september 2021 11:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mooi makkelijk tochscheelt hak- en breekwerk.
Als je bang bent om te struikelen, kun je ook nog een schuine dorpel maken of laten maken.
Geeft wel een teringzooiquote:Op maandag 13 september 2021 11:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Hoi Tjoent.
Hij hoefde het zelf niet te breken. Daarom laat ik er ook alles uitbreken komende maand.
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.quote:Op maandag 13 september 2021 12:08 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Geeft wel een teringzooien veel stof.
Ik zie deze net... nog niet eerder gezien![]()
[ afbeelding ]
Dan heb ik een Kwok-achterstandquote:Op maandag 13 september 2021 12:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.
En deze is al oud. Maar blijft leuk.
Hoe gaat het met je?
quote:Op maandag 13 september 2021 12:14 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dan heb ik een Kwok-achterstand![]()
Prima hoor, bedankt. Met jou ook alles goed?
Laat je ook foto’s zien als het klaar is?quote:Op maandag 13 september 2021 11:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Hoi Tjoent.
Hij hoefde het zelf niet te breken. Daarom laat ik er ook alles uitbreken komende maand.
Doe ik.quote:Op maandag 13 september 2021 12:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Laat je ook foto’s zien als het klaar is?
Hier is het idee voor de badkamer ook helemaal klaar, uiteraard een beetje afhankelijk van Ikea, of ze dan de juiste kleur meubels (nog) hebben. Ik heb 2 favorieten, Symph 1, dus dat is de eerste keus. https://www.ikea.com/nl/n(...)kar-kraan-s39322325/ Maar dan de wastafel van 80 met 1 kraan, net als we nu hebben.
Toevallig vrijdag al leuke handdoekjes gekocht bij de Hema https://www.hema.nl/wonen(...)49_VDAcolor=okergeel
De rest laten we gewoon via de aannemer doen en wordt best saai met matwitte tegels op de muren en lichtgrijs gespikkelde vloertegeltjes, we hebben nu een hippere vloer, maar de badkamer casco laten opleveren vonden we toch niet handig
Mooiquote:Op maandag 13 september 2021 12:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja hoor, nu wel weer. Ik heb vakantie.
Hij zag pas bij een huis op funda een prachtig handgemaakt wastafelmeubel van hout, dat gaan we natuurlijk niet doen, maar hij was blij dat ik deze variant bij Ikea vond.quote:Op maandag 13 september 2021 12:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Doe ik.
En die voorkeur van Symph ziet er leuk uit. Zoiets heb ik ook ongeveer.
Is dat zo?quote:Op maandag 13 september 2021 12:28 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mooi![]()
En een post in de 22e minuut biedt garantie voor een geweldige vakantie
quote:Op maandag 13 september 2021 12:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hij zag pas bij een huis op funda een prachtig handgemaakt wastafelmeubel van hout, dat gaan we natuurlijk niet doen, maar hij was blij dat ik deze variant bij Ikea vond.
Voor de huidige badkamer heeft hij ook de keuzes voor de tegels en meubels gemaakt. Toen moest hij uiteindelijk 3 Ikea’s langs omdat die kleur uit het assortiment ging.
1 Ikea was bij just me in de buurt, dus toen ging hij daar eten (en had enorme vertraging, ik kreeg bezorgde berichtjes van just me)quote:Op maandag 13 september 2021 12:29 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Hij heeft er nogal wat voor over.
Ah... dus het nuttige met het aangename verenigd.quote:Op maandag 13 september 2021 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
1 Ikea was bij just me in de buurt, dus toen ging hij daar eten (en had enorme vertraging, ik kreeg bezorgde berichtjes van just me)
Wat leukquote:Op maandag 13 september 2021 12:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dan moet dat wel goedkomen.
Ik ga in anderhalve week tijd gewoon 5 Radio 49-ers ontmoeten.
Dank je.quote:Op maandag 13 september 2021 12:33 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat leuk![]()
Veel plezier dan en een fijne vakantie gewenst
Als je zelf maar tevreden bent met de ruimte, dan is het altijd goed.quote:Op maandag 13 september 2021 12:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Deze keer laten we het gewoon bezorgen hoor, we hebben geen auto meer waar die hoge kast in past. Maar toen lag het dus allemaal een paar weken bij mama Symph in de garage. We hebben nu 2 van die hoge kasten, maar straks nog maar eentje, de nieuwe badkamer is kleiner, maar we hebben nu natuurlijk ook een enorme badkamer.
Ik had ‘m graag 2 meter diep gehad ipv de 1.80, maar goed, dat gaat niet, want dan wordt de overloop te smal. Hij is nog steeds ruim genoeg voor een inloopdouche en een bad hoor, anders hadden we wel muren laten verplaatsen.quote:Op maandag 13 september 2021 12:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Als je zelf maar tevreden bent met de ruimte, dan is het altijd goed.
Leuk, we verblijven hier: https://www.landschloss-ernestgruen.dequote:Op maandag 13 september 2021 12:29 schreef Melting het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dan moet dat wel goedkomen.
Ik ga in anderhalve week tijd gewoon 5 Radio 49-ers ontmoeten.
Ziet er super en bijzonder uit! Enjoyquote:Op maandag 13 september 2021 18:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk, we verblijven hier: https://www.landschloss-ernestgruen.de
Het bier staat koud…
[ afbeelding ]
Toe maar!quote:Op maandag 13 september 2021 18:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk, we verblijven hier: https://www.landschloss-ernestgruen.de
Het bier staat koud…
[ afbeelding ]
Tegen Tsjechië aan zag ik.quote:Op maandag 13 september 2021 18:48 schreef MadMaster het volgende:
We zitten nu nog in de buurt van Heidelberg, in een wat minder hotel. De Wifi is in ieder geval bagger en de 3G dekking bestaat hier slechts uit Getestet, Geimpft en Gevaciniert...
Maar we vermaken ons prima tussen de hertjes en eekhoorns...
Nee, eerst nog naar Neurenberg morgen voor 2 dagen. Vanaf donderdag bij Tsjechië...quote:Op maandag 13 september 2021 18:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Tegen Tsjechië aan zag ik.
Morgen eindbestemming bereikt?
Ik dacht dat dat de eindbestemming was.quote:Op maandag 13 september 2021 18:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, eerst nog naar Neurenberg morgen voor 2 dagen...
Nee, maar we willen je ontvangen op de mooiste locatie...quote:Op maandag 13 september 2021 18:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat de eindbestemming was.
quote:Op maandag 13 september 2021 18:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, maar we willen je ontvangen op de mooiste locatie...
Heidelberg is een leuke stad, vol studentenquote:Op maandag 13 september 2021 18:48 schreef MadMaster het volgende:
We zitten nu nog in de buurt van Heidelberg, in een wat minder hotel. De Wifi is in ieder geval bagger en de 3G dekking bestaat hier slechts uit Getestet, Geimpft en Gevaciniert...
Maar we vermaken ons prima tussen de hertjes en eekhoorns...
Bij dat hotel dat ik als eerste liet zien, eind van de week dus…quote:Op maandag 13 september 2021 19:03 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
En waar is dat, als ik vragen mag?
Geen tijd voor, vandaag wel bij Slot Schwetzingen geweest met z'n enorme tuinen…quote:Op maandag 13 september 2021 19:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heidelberg is een leuke stad, vol studenten
Daar ben ik dan weer nog nooit geweest. Moest je F1fan ook nog naar Hockenheim?quote:Op maandag 13 september 2021 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen tijd voor, vandaag wel bij Slot Schwetzingen geweest met z'n enorme tuinen…
Daar zijn we vandaag wel vlak langs gereden, maar dat circuit is nog maar een fractie van wat het ooit was.quote:Op maandag 13 september 2021 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer nog nooit geweest. Moest je F1fan ook nog naar Hockenheim?
Goedemorgen Melting. Alvast heel veel plezier gewenst vandaag!quote:
Dank je wel.quote:Op dinsdag 14 september 2021 06:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Alvast heel veel plezier gewenst vandaag!
quote:Op dinsdag 14 september 2021 07:57 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen…![]()
Fijne vakantie en de groeten aan degene die je een bezoek gaat brengen, Melting!
Goedemorgen dame, heer.quote:
quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:13 schreef MadMaster het volgende:
Het is verdikkeme 30 graden hier in Neurenberg. 🔥🔥🔥
Terras, here we come...
Arme jijquote:Op dinsdag 14 september 2021 19:30 schreef Melting het volgende:
30 graden is wel warm.
Ik ben blij dat ik weer thuis ben. Terugweg vanaf Raf met een zingende Vout in de auto zitten is een zware opgave.
Ja hoor. Maar uurtje of zo geweest. Had nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Arme jij
Was het bij Raf wel gezellig?
quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:56 schreef MadMaster het volgende:
Voor wie er nog niet is geweest, Neurenberg is een geweldig mooie stad met een ommuurde binnenstad waarin je kan verdwalen en met enorm veel winkels. Overal terrassen bij de restaurants en we hebben dan ook heerlijk buiten sushi gegeten. Even niet aan de calorieën en zo denken...
Morgen gaan we een stadswandeling met gids doen, incl. de plekken waar ene Adolf heeft staan brallen, maar mijn voeten zijn nu al aan puin.
Ik heb van mijn leven nog niet zoveel gelopen als de afgelopen dagen, vanmiddag namelijk ook nog een openlucht museum bezocht à la in Arnhem...
Je had Vout bij Raf kunnen achterlatenquote:Op dinsdag 14 september 2021 19:30 schreef Melting het volgende:
30 graden is wel warm.
Ik ben blij dat ik weer thuis ben. Terugweg vanaf Raf met een zingende Vout in de auto zitten is een zware opgave.
Dat wilde ik Raf niet aandoen. Had hem expres al niet mee naar binnen genomen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 20:23 schreef just me het volgende:
[..]
Je had Vout bij Raf kunnen achterlaten
@:MadMaster You're Boots Are Made for Walking. Die stadswandeling zal best indrukwekkend worden.
quote:Op dinsdag 14 september 2021 20:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat wilde ik Raf niet aandoen. Had hem expres al niet mee naar binnen genomen.
Ik doe de Herman Finkers variant dan wel:quote:Op dinsdag 14 september 2021 20:14 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Sterkte.
En ik wil je natuurlijk wel even horen speechen daar.
Die schoenen overleven het wel, nu ik nog...quote:Op dinsdag 14 september 2021 20:23 schreef just me het volgende:
[..]
@:MadMaster You're Boots Are Made for Walking. Die stadswandeling zal best indrukwekkend worden.
quote:Op dinsdag 14 september 2021 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die schoenen overleven het wel, nu ik nog...
En hoe vond je de musea?quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:30 schreef Melting het volgende:
30 graden is wel warm.
Dat is wel een opvallend iets hier, veel mensen lopen op blote voeten op de straat.quote:Op dinsdag 14 september 2021 20:35 schreef just me het volgende:
[..]![]()
Je kunt er altijd nog naast gaan lopen
In Amstelveen?quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Iedereen gaat maar naar musea, dan doen wij morgen ook maar mee, we gaan naar het Cobramuseum, met name voor de expositie van Frida Kahlo
Yup, ben er ook nog nooit geweest. Sommige echt moderne kunst bleek ik toch verrassend leuk te vinden, zowel in het Stedelijk als in een of ander museum in Italië.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Amstelveen?
Ben daar eigenlijk nog nooit geweest, terwijl mijn schoonouders daar vlakbij wonen en ik het vaak genoeg gepasseerd ben. De Cobra groep boeit me ook niet zo, moderne 'kunst' sowieso maar zelden…
Gratis meespelen?quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Yup, ben er ook nog nooit geweest. Sommige echt moderne kunst bleek ik toch verrassend leuk te vinden, zowel in het Stedelijk als in een of ander museum in Italië.
We kunnen nu gratis ivm gratis meespelen met de Vriendenloterij, ik vind het anders schrikbarend duur, zeker met de toeslag voor die expositie
En wel tijdig stoppen dan als je er niet verder mee wilt. Zijn ze soms wel moeilijk mee bij die gratis abo's.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Er was een actie van de vriendenloterij: eerste maand gratis, 2e maand betaald, maar dan krijg je ¤20 (dus zelfs winst)en ze zijn nu samen met de Bankgiroloterij en daarom dus ook de Vip-pas en dan zijn er tijdelijke acties waarbij je met 2 of 4 man per kaart gratis naar bepaalde musea kan. Dus toen de pas binnenkwam ben ik even gaan kijken waar we gratis naartoe wilden deze maand. Normaal komt bij dergelijke acties de kaart te laat binnen, maar nu dus niet.
Overigens had ik de eerste maand al prijs, ik mag een kookitem uitzoeken, en ik vind dat ik deze maand wel aan de beurt ben voor een grotere prijs
Ha, op die manier gratis.quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Er was een actie van de vriendenloterij: eerste maand gratis, 2e maand betaald, maar dan krijg je ¤20 (dus zelfs winst)en ze zijn nu samen met de Bankgiroloterij en daarom dus ook de Vip-pas en dan zijn er tijdelijke acties waarbij je met 2 of 4 man per kaart gratis naar bepaalde musea kan. Dus toen de pas binnenkwam ben ik even gaan kijken waar we gratis naartoe wilden deze maand. Normaal komt bij dergelijke acties de kaart te laat binnen, maar nu dus niet.
Overigens had ik de eerste maand al prijs, ik mag een kookitem uitzoeken, en ik vind dat ik deze maand wel aan de beurt ben voor een grotere prijs
Je zegt na de actie termijn alles weer op?quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik doe best vaak mee met dergelijke acties, nooit gedoe met opzeggen. Deze week nog ff aanmelden bij de postcodeloterij voor 2 maanden gratis
Goedemorgen Melting. Jij bent vroeg op?quote:
Goedemorgen.quote:Op woensdag 15 september 2021 06:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Jij bent vroeg op?
Goedemorgen just me.quote:Op woensdag 15 september 2021 07:33 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
Gezellige dag Melting!
Ik ga straks naar Hilversum, koffiedrinken met Merel en taartjes eten
Uiteraard. Ik heb op m’n ipad een overzichtje waar ik dat bijhou en afvink.quote:Op dinsdag 14 september 2021 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je zegt na de actie termijn alles weer op?
Nee joh die zitten op school, gewoon moeder/dochter tijdquote:Op woensdag 15 september 2021 07:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen just me.
Dank je.
Klinkt gezellig.Zijn de kabouters er ook bij?
Nog beter. Hoef je ze niet in de gaten te houden en gewoon tijd voor elkaar.quote:Op woensdag 15 september 2021 07:38 schreef just me het volgende:
[..]
Nee joh die zitten op school, gewoon moeder/dochter tijd
Waarom heb ik nog nooit iets gewonnen met die loterij? Ik ga na mijn vakantie maar eens opzeggen.quote:Op woensdag 15 september 2021 07:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb op m’n ipad een overzichtje waar ik dat bijhou en afvink.
Nog geen grote prijzen gewonnen, maar wie weet, tot nu toe alleen geld toe en een paar keer een cadeaubon van de Hema en vorig jaar ofzo die pakjes fancy hagelslag.
Jij bent vroeg vandaag !quote:Op woensdag 15 september 2021 07:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nog geen grote prijzen gewonnen, maar wie weet, tot nu toe alleen geld toe en een paar keer een cadeaubon van de Hema en vorig jaar ofzo die pakjes fancy hagelslag.
Symph staat altijd achterlijk vroeg op als we ergens heen gaan, hij heeft tijd nodig om op te starten ofzo en vandaag stond hij 20 minuten voordat de wekker zou gaan al onder de douchequote:
quote:Op woensdag 15 september 2021 07:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Symph staat altijd achterlijk vroeg op als we ergens heen gaan, hij heeft tijd nodig om op te starten ofzo en vandaag stond hij 20 minuten voordat de wekker zou gaan al onder de douche
Hij wil je gewoon niet laten wachten.quote:Op woensdag 15 september 2021 07:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
We gaan pas om 9 uur weg he?
Hij wil wel lang genieten zekerquote:Op woensdag 15 september 2021 07:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Symph staat altijd achterlijk vroeg op als we ergens heen gaan, hij heeft tijd nodig om op te starten ofzo en vandaag stond hij 20 minuten voordat de wekker zou gaan al onder de douche
Extreme Couponing goes Dutch.quote:Op woensdag 15 september 2021 07:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb ooit gelezen dat er mensen zijn die dat echt steeds doen met alledrie de loterijen (en hoe ze dat allemaal aanpakken), ik doe het eens per half jaar ofzo.quote:Op woensdag 15 september 2021 07:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Extreme Couponing goes Dutch.
Ik kan me er voor mezelf niks bij voorstellen…
Guten Morgen, MadMaster.quote:
Nein, nein, nein!quote:Op woensdag 15 september 2021 07:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Guten Morgen, MadMaster.
Hast du schon gefrühstückt?
We zaten eerst in Hessen en daar was het hetzelfde. Op het terras bij het hotel in Neurenberg nu mag je ook nog elke keer dat je er gaat zitten een compleet contactformulier invullen...quote:Op woensdag 15 september 2021 16:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Man, met 3G dus alsnog met een echt mondkapje, wat een ellende zeg. Zijn de regels daar in Bayern nou anders dan in andere deelstaten eigenlijk?
Wat een goeie, die GGG. Die zouden we in Nederland ook moeten overnemen: Gevaccineerd, Genezen, Getestquote:
Die laatstgenoemde maatregel vervalt bij mijn weten komende maandag. Dat heb ik Rutte althans horen zeggen in de persconferentie.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:59 schreef livelink het volgende:
Ik heb gisteren ook weer 50 mondkapjes gekocht.Voor 2 euro dit keer; goedkoper kan bijna niet. Behalve in het OV moeten beide kinderen ook op school mondkapjes op. Niet in de klas, maar wel op de gangen. Dus ze gaan er bij ons nog rap doorheen.
Hier vragen ze dan ook gewoon naar je 3G bewijs i.p.v. naar de Corona Check app of zo.quote:Op woensdag 15 september 2021 18:06 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wat een goeie, die GGG. Die zouden we in Nederland ook moeten overnemen: Gevaccineerd, Genezen, Getest
quote:Op woensdag 15 september 2021 18:11 schreef livelink het volgende:
Ik heb de persconferentie niet echt meegekregen, maar dat scheelt dan wek.
quote:Op middelbare scholen, mbo's en hoger onderwijs vervallen de coronaregels. Er is geen verplichting meer om een mondkapje te dragen in de gangen en er is ook geen maximale groepsgrootte meer.
Militair museum vond ik wel mooi om te zien. Veel antieke wapens die eruit zagen alsof ze net uit de fabriek kwamen. Stond ik van te kijken.....quote:
Thanks! Vanaf 25 september zie ik. Verder ben ik vooral een beetje chagrijnig van die coronopas. Om een of andere reden heb ik daar een enorme weerstand tegen. Geen enkel probleem met vaccinatie, maatregelen, mondkapjes enz.quote:
Tja, ik denk ook dat dat het beste is.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:01 schreef livelink het volgende:
Vanochtend trouwens in een overvolle bus gezeten. De mensen stonden op elkaar gepakt door de hele bus. Vantevoren zag ik er echt tegenop om weer in volle bussen te moeten reizen, maar na vanochtend ben ik er wel doorheen. Het is wat het is en we zien wel wat er gebeurt. Wat mij betreft laten ze nu alle maatregelen gewoon los.
Misschien wilde de mevrouw iets zeggen wat jij niet mocht horenquote:Op woensdag 15 september 2021 19:10 schreef Melting het volgende:
[..]
Tja, ik denk ook dat dat het beste is.
Want 24 september om 23.58 ben je nog strafbaar (officieel) en 2 minuten later niet meer.
Nou heb ik daar geen moeite mee, maar wel als je eerst 25 minuten niets zegt, en als je aan de beurt bent, ineens erover begint.
Dan had ze ook in de attractie kunnen gaan zitten.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:14 schreef just me het volgende:
[..]
Misschien wilde de mevrouw iets zeggen wat jij niet mocht horen
Kun je die niet ergens digitaal vinden?quote:[b]Op woensdag 15 september 2021 19:23 schreef Melting het
Verdorie..... wilde ik morgen bloed laten prikken, ben ik mijn oproepbrief kwijt.![]()
Dan kan ik dus niet langskomen.
Nee, ze doen alles digitaal, maar die brief dus nog niet.quote:Op woensdag 15 september 2021 19:24 schreef just me het volgende:
[..]
Kun je die niet ergens digitaal vinden?
Oopsiequote:Op woensdag 15 september 2021 19:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, ze doen alles digitaal, maar die brief dus nog niet.
quote:
quote:Op woensdag 15 september 2021 19:24 schreef Melting het volgende:
Om 1 of andere reden werkt het altijd hier even te melden dat ik de brief kwijt ben.
Want gevonden.![]()
Was de vorige keer ook al zo.
Ik was vanochtend mijn ov businesscard kwijt. Ik wist alleen maar dat ik hem voor mijn vakantie uit mijn tas had gehaald en 'veilig' had opgeborgen. Maar waar ik hem veilig had opgeborgen, geen idee meer...quote:Op woensdag 15 september 2021 19:24 schreef Melting het volgende:
Om 1 of andere reden werkt het altijd hier even te melden dat ik de brief kwijt ben.
Want gevonden.![]()
Was de vorige keer ook al zo.
quote:Op woensdag 15 september 2021 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik was vanochtend mijn ov businesscard kwijt. Ik wist alleen maar dat ik hem voor mijn vakantie uit mijn tas had gehaald en 'veilig' had opgeborgen. Maar waar ik hem veilig had opgeborgen, geen idee meer...
Uiteindelijk zo'n 15 minuten voordat ik weg moest mijn man uit bed getrommeld om te helpen zoeken. Hij had hem binnen 2 minuten gevonden. Het lag bovenop een kast waar ik er zelf niet bij kon![]()
Met zijn lengte zag hij hem gewoon liggen![]()
Kennelijk was veilig dus voor mij uit mijn zicht en alleen voor mij onbereikbaar
Wat is je belemmering voor die pas?quote:Op woensdag 15 september 2021 18:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Thanks! Vanaf 25 september zie ik. Verder ben ik vooral een beetje chagrijnig van die coronopas. Om een of andere reden heb ik daar een enorme weerstand tegen. Geen enkel probleem met vaccinatie, maatregelen, mondkapjes enz.
Maar die coronopas is voor mij een behoorlijke grens. Ik denk dat ik na 25 september niet meer echt ergens heen zal gaan.
Goedemorgen mevrouw.quote:
Mijn belemmering is dat het weer iets is dat de tweedeling vergroot. En je weet nu al dat het problemen gaat opleveren voor het arme personeel in de horeca die dan de shit weer over zich heen krijgt als iemand geen coronapas heeft of de telefoon is net leeg of omdat ze principiële bezwaren hebben. Ik heb het issue ook vooral als het gaat om de horeca. Dingen die je soms spontaan doet. Als ik naar een concert of evenement ga, ben ik voorbereid en zorg ik dat ik alles voor elkaar heb. Daarnaast is het niet alleen de app natuurlijk. Officieel zou men daarbij ook identiteitsbewijs of paspoort moeten tonen om te bewijzen dat jij jij bent. Dat gaat natuurlijk niemand echt controleren en zo heb je weer iets opgetuigd dat alleen gedoe oplevert en verder niks.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is je belemmering voor die pas?
Je bent gevaccineerd en hebt een vaccinatiebewijs, dus die 'beloning' kan je toch gewoon inzetten?
Ik heb geen enkele moeite met de corona pas. Hier moeten we 'm nu meerdere keren per dag laten zien en ook dat went snel.
In Nederland zullen we ook niet elke dag uit eten of naar een concert/theatervoorstelling gaan, dus het moeten gebruiken van die pas zal mimimaal zijn...
Ja, goed. Mijn dochter werkt verrassend hard (ze was zelf ook verbaasd) en heeft al een eerste presentatie gehad die heel goed ging. Volkomen gemotiveerd ineens.quote:Op donderdag 16 september 2021 06:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen mevrouw.
Hoe is het nieuwe schooljaar gestart, zo na een paar weken?
Wat goed van je dochter.quote:Op donderdag 16 september 2021 06:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, goed. Mijn dochter werkt verrassend hard (ze was zelf ook verbaasd) en heeft al een eerste presentatie gehad die heel goed ging. Volkomen gemotiveerd ineens.
En mijn zoon moppert nu dat hij nog niks nieuws heeft geleerd en dat het nog allemaal herhaling is van middelbare-school kennis, maar is nu ook bezig met een project dat pas over twee weken af moet zijn en waar hij gisteren echt de hele avond druk mee was. Hij moet iets bouwen (geen idee wat), maar mijn hele huis wordt overhoop gehaald. Er is al lego en knex gebruikt; mijn zak met elastiekjes is geplunderd; vannacht heeft hij aluminium schaaltjes kapotgeknipt zag ik net![]()
De boormachine was gisteren mee naar school en hij is al 3x naar de Karwei geweest voor materiaal. Ik ben blij dat ik nogal bewaarderig ben, maar voorzie wel dat dit een dure studie gaat worden![]()
Dat is bij mijn dochter trouwens ook, want die moet ook continue materiaal en hout hebben. Gelukkig heeft Karwei gratis resthout dat af te halen is.
Ik begrijp je:standpunt, maar ik vroeg gisteren ergens anders al:quote:Op donderdag 16 september 2021 06:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn belemmering is dat het weer iets is dat de tweedeling vergroot. En je weet nu al dat het problemen gaat opleveren voor het arme personeel in de horeca die dan de shit weer over zich heen krijgt als iemand geen coronapas heeft of de telefoon is net leeg of omdat ze principiële bezwaren hebben. Ik heb het issue ook vooral als het gaat om de horeca. Dingen die je soms spontaan doet. Als ik naar een concert of evenement ga, ben ik voorbereid en zorg ik dat ik alles voor elkaar heb. Daarnaast is het niet alleen de app natuurlijk. Officieel zou men daarbij ook identiteitsbewijs of paspoort moeten tonen om te bewijzen dat jij jij bent. Dat gaat natuurlijk niemand echt controleren en zo heb je weer iets opgetuigd dat alleen gedoe oplevert en verder niks.
Nou ja, dat dus.
Het is het algemene principe dat me stoort (al veel langer hoor). We verzinnen wat en we leggen de verantwoordelijkheid voor de handhaving zo laag mogelijk. En als het dan niet werkt kunnen we hen mooi de schuld geven. Het stoort me al jaren en het gaat steeds meer knellen.quote:Op donderdag 16 september 2021 07:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp je:standpunt, maar ik vroeg gisteren ergens anders al:
Als er gedoe komt als mensen een horecagelegenheid willen gaan bezoeken en niet voldoen aan de geldende voorwaarden, wiens schuld is dat dan?
Die van de horeca uitbater, van de overheid of van de bezoeker?
Excuses van geen telefoon of lege batterij hebben zijn achterhaald en principiële bezwaren leveren altijd praktische problemen op. Tweedeling hoeft er echter helemaal niet te zijn.
En als de bedachte regeling niet goed gehanteerd/uitgevoerd wordt, dan gaan we toch weer gezellig met z'n allen in een lockdown of zo? En dan stel ik daarbij weer de vraag die ik in de eerste paragraaf stelde…
Maar goed, we gaan het zien. Maak het je niet te moeilijk binnen de mogelijkheden die je hebt, zou ik zeggen…
wat buiten...quote:Op donderdag 16 september 2021 06:16 schreef livelink het volgende:
Mijn man had het er net al over om 1 kamer in huis in te gaan richten als hobbykamer. Hij heeft daar al zijn 3d-printer staan en wil nu ook een laser-graveerapparaat kopen. Straks heb ik een kamer in huis waar man en kinderen met al hun projecten bezig zijn. Ik val er wel wat buiten hoor.
quote:
Hier is het iets minder mooi weer, miezer buien en af en toe een flauw zonnetje.quote:Op donderdag 16 september 2021 16:36 schreef just me het volgende:
[..]heb je nog kunnen genieten van het heerlijke weer ?
Dat scheelt dan weer gelukkigquote:Op donderdag 16 september 2021 17:40 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Hier is het iets minder mooi weer, miezer buien en af en toe een flauw zonnetje.
Maar gelukkig geen "echte" regen gehad op de heen en terug reis van het werk
Daar was ik al van af. Die staat tegenwoordig in de kamer van mijn dochter. Ik vrees dat ik nu gewoon mijn werkkamer kwijt ga raken. Maar het is ook de bedoeling dat ik weer meer op kantoor ga werken, dus dat is misschien wel een logische stap.quote:Op donderdag 16 september 2021 08:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh maar dan ben je eindelijk van de herrie van die ellendige 3D printer in je werkkamer af
Ik laat het je weten..quote:Op donderdag 16 september 2021 19:18 schreef Melting het volgende:
Keuze genoeg inderdaad.
De vraag is of het ook smaakt.
Goed bezig.quote:Op donderdag 16 september 2021 19:44 schreef just me het volgende:
ik moest nog even mijn rondje wandelen
Nee hoor maar ik probeer al 'n tijdje elke dag te lopenquote:Op donderdag 16 september 2021 19:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Goed bezig.
Heeft livelink je besmet met het wandelvirus?
Dat vertelde je inderdaad. Met zo'n app toch?quote:Op donderdag 16 september 2021 19:46 schreef just me het volgende:
[..]
Nee hoor maar ik probeer al 'n tijdje elke dag te lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |