abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201284941
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...

Dus neen, ik doe het niet! :N

En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201285103
Ik ben niet BEWUST NIET gevaccineerd

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 21:54:18 ]
pi_201286400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Reageer dan niet? Als je geen discussie wilt kan je gewoon lekker op je handjes zitten niet??
Dat kan, het is een spiegeltje voorhouden wat wappies al 1,5 jaar lang hebben gedaan.
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:11:49 #4
65846 Bocaj
47th President.
pi_201410648
Doutzen Kroes: ’Ik laat me niet dwingen om het vaccin te nemen’.

quote:
Doutzen Kroes heeft na een mediastilte van ruim een half jaar weer eens van zich laten horen. Het model zette vrijdag een lang bericht op Instagram waarin ze zich uitspreekt tegen het coronavaccin. Daarbij roept ze anderen op haar voorbeeld te volgen en zich ook ’uit te spreken voor hun vrijheid’.

Doutzen noemt de afgelopen maanden zonder sociale media ’zeer vredig’, maar voelde zich door de aangekondigde coronamaatregelen toch genoodzaakt om weer online van zich te laten horen. Doutzen zegt dat ze ’de ongerechtigheid die zich voor onze neus afspeelt niet langer meer kan negeren’.

Naar eigen zeggen hebben andere mensen met hun moed Doutzen de ’hoop en kracht’ gegeven om zich uit te spreken. „Ik laat me niet dwingen om het vaccin te nemen”, schrijft ze stellig. „Ik laat me niet dwingen om mijn gezondheid te bewijzen om zo mee te kunnen doen in de samenleving. Ik accepteer niet dat mensen vanwege hun medische status worden buitengesloten.”

Doutzen heeft zich vaker uitgesproken tijdens de coronapandemie. Zo noemde het model coronatesten bij kinderen ’diep triest’ en suggereerde ze dat de media, de farmaceutische industrie, regeringen en grote bedrijven verkeerde motieven zouden nastreven.
instagram
pi_201410701
Dan toch niet Doutzen. Lekker met moederhart blijven aanklooien :')
pi_201411307
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:16 schreef tim020hoorn het volgende:
Ja, precies.
Blijf lekker in je bubbel 👍👍
pi_201411337
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:16 schreef tim020hoorn het volgende:
En toch bijna 7 miljoen volgers op instagram.

Daarmee heeft Doutzen behoorlijk wat bereik en invloed.
pi_201411563
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

ook heel veel buitenland vermoed ik. Het zijn dezelfde schreeuwers die in dit topic hetzelfde bereik hebben. De ik doe niet meer mee groep :')
pi_201411613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bereik wel, invloed valt wel mee denk ik.
De meeste ongevaccineerden staan al maanden met hun hakken in het zand..
pi_201413206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:11 schreef Bocaj het volgende:

Naar eigen zeggen hebben andere mensen met hun moed Doutzen de ’hoop en kracht’ gegeven om zich uit te spreken.
Bizar, spreek je gewoon uit.

Doutzen doet nu voorkomen of er heel veel moed en kracht voor nodig is te zeggen dat je je niet laat vaccineren, verkeerde boodschap.
pi_201413245
twitter

Doutzen krijgt nog wel spijt van haar domme ongeïnformeerde keuze net als zoveel wappies.
pi_201413363
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:06 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Doutzen krijgt nog wel spijt van haar domme ongeïnformeerde keuze net als zoveel wappies.
Zit je lekker in je eigen gelijk?

Maar prima, respecteer je haar domme keuze? Of wil je haar ook dwingen dingen te doen die ze niet wilt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201413371
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:04 schreef Za het volgende:

[..]
Bizar, spreek je gewoon uit.

Doutzen doet nu voorkomen of er heel veel moed en kracht voor nodig is te zeggen dat je je niet laat vaccineren, verkeerde boodschap.
Wat is daar verkeerd aan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201413691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

Wat is daar verkeerd aan?
Ik begrijp eigenlijk niet wat je daar niet aan begrijpt?

Wanneer je aangeeft dat er veel moed en kracht voor nodig is om aan te geven dat je je niet laat vaccineren, je doet voorkomen of je iets heimelijks, iets afkeurenswaardig oid doet, ipv gewoon je grondrecht.
pi_201413962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:48 schreef Za het volgende:

[..]
Ik begrijp eigenlijk niet wat je daar niet aan begrijpt?

Wanneer je aangeeft dat er veel moed en kracht voor nodig is om aan te geven dat je je niet laat vaccineren, je doet voorkomen of je iets heimelijks, iets afkeurenswaardig oid doet, ipv gewoon je grondrecht.
Neehoor, zegt vooral iets over hoe de samenleving daar zo idioot om doet.
pi_201427066
enige president ter wereld die eerlijk is over het niet nemen van de vaccine?

https://www.bitchute.com/video/VeWP0q4wW1eq/
pi_201435693
Dit is toch het topic voor als je niet gevaccineerd bent? Waarom dan allemaal mensen hier die wel gevaccineerd zijn?
Plaats hier uw advertentie
pi_201436948
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 04:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Dit is toch het topic voor als je niet gevaccineerd bent? Waarom dan allemaal mensen hier die wel gevaccineerd zijn?
Ben jij gevaccineerd?
pi_201437003
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zit je lekker in je eigen gelijk?

Maar prima, respecteer je haar domme keuze? Of wil je haar ook dwingen dingen te doen die ze niet wilt?
Voor zorgpersoneel dat zichzelf naar de tyfus werkt om covidpatienten te behandelen lijkt het me best frustrerend om hiermee om te moeten gaan.
Je ziet ook een uitstroom uit de zorg. En dat raakt ons allemaal, ook die supergezonde twintigers die het als een training zien voor hun lichaam als ze een infectieziekte oplopen, die door bijvoorbeeld een blessure zorg nodig hebben.
pi_201438869
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 04:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Op een gegeven moment is er niet heel veel meer over te zeggen lijkt me. Toen deze topicreeks begon was ik niet gevaccineerd, ben het nu nog steeds niet. Kan ik wel de hele tijd mee te koop lopen maar het zou helemaal niet zo spannend moeten zijn. Het enige wat dan nog rest is dezelfde discussies als overal.
pi_201439009
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:34 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Op een gegeven moment is er niet heel veel meer over te zeggen lijkt me. Toen deze topicreeks begon was ik niet gevaccineerd, ben het nu nog steeds niet. Kan ik wel de hele tijd mee te koop lopen maar het zou helemaal niet zo spannend moeten zijn. Het enige wat dan nog rest is dezelfde discussies als overal.
zou het idd gewoon lekker voor je houden
pi_201439172
Op een bepaald moment houden de argumenten toch op om je niet te vaccineren? 1,5 jaar geleden hebben de 1e personen al de prik gehad in de testfases. Die schijnen nog niet bij bosjes neer te vallen, vrouwen worden nog steeds zwanger. Dan hou je toch alleen het argument over dat je het gewoon niet wil wat ook prima is maar ga dan niet met al die excuses komen en wees dankbaar voor de vele mensen die het wel hebben gedaan waardoor we bijna van alle maatregelen af zijn.
pi_201442957
Ik neem geen vaccin, want:

- Ik gok er op dat voor een gezonde persoon als ik, één keer corona krijgen – en hiermee langwerkende , mogelijk levenslange bescherming verkrijgen – beter is voor mijn lange termijn gezondheid, dan komende jaren een heel aantal keer zo’n steeds korter getest mRNA vaccin.

- ik heb geen vertrouwen in het hele systeem dat mij het vaccin wil opdringen.

- Het vaccin beschermt anderen niet.

- Er is een risico dat deze massavaccinatie juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende wetenschappers (zoals Geert Vanden Bossche) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën.

- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.

-Ik ga niet meewerken aan een systeem gericht op; winst van de farmaceutische industrie, meer macht van de overheid, EU en NGOs, waar groepen bewust tegen elkaar worden opgezet, leugens, censuur, minder vrijheid en medische apartheid
pi_201442967
quote:
Daar is de glans ook alweer wat jaartjes vanaf. Die Doutzen
pi_201443055
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:07 schreef HayeOpReis het volgende:

- Ik gok er op dat voor een gezonde persoon als ik, één keer corona krijgen – en hiermee langwerkende , mogelijk levenslange bescherming verkrijgen – beter is voor mijn lange termijn gezondheid, dan komende jaren een heel aantal keer zo’n steeds korter getest mRNA vaccin.

Emotionele argumenten
quote:
Het vaccin beschermt de medewerkers in de zorg

quote:
- Er is een risico dat deze massavaccinatie juist zorgt voor meer nieuwe varianten. In ieder geval niet voor minder, want het houdt verspreiding niet tegen. Er zijn verschillende wetenschappers (zoals Geert Vanden Bossche) die zeggen dat het virus in een gevaccineerde persoon juist “leert” het vaccin te omzeilen en hierdoor meer virulentere varianten ontstaan. Op eenzelfde manier als massaal gebruik van antibiotica leidt tot resistente bacteriën.
Dat kan. Echter vind ik het logischer dat het virus juist geen evolutionaire druk heeft om te muteren. Het kan gewoon rondwaren namelijk, men blijft besmettelijk.
quote:
- Hoe meer mensen het vaccin nemen, hoe makkelijker het wordt om de ongevaccineerden buiten te sluiten of anders te benadelen. Hierdoor zal het bij volgende vaccinatierondes moeilijker worden om te weigeren. We verliezen zo steeds meer de zeggenschap over ons eigen lichaam.
Waarom deze ophef niet bij bv het poliovaccin?
quote:
-Ik ga niet meewerken aan een systeem gericht op; winst van de farmaceutische industrie, meer macht van de overheid, EU en NGOs, waar groepen bewust tegen elkaar worden opgezet, leugens, censuur, minder vrijheid en medische apartheid
Niet meer macht naar de overheid, bedrijven en Niet Overheids Organisaties (NGO's). Uhm waar moet de macht dan nog wel naartoe?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 17:15:51 ]
  maandag 20 september 2021 @ 17:16:46 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_201443070
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Daar is de glans ook alweer wat jaartjes vanaf. Die Doutzen
We worden allemaal ouder... Maar vrouwen die je ALTIJD met makeup op ziet en dan ineens zonder (Insta foto) kan wel eens schrikken zijn ja!
pi_201443087
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:06 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Tjah 43 en een bierbuik.. je punt precies?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_201443239
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:55 schreef magrec het volgende:
Op een bepaald moment houden de argumenten toch op om je niet te vaccineren? 1,5 jaar geleden hebben de 1e personen al de prik gehad in de testfases. Die schijnen nog niet bij bosjes neer te vallen, vrouwen worden nog steeds zwanger. Dan hou je toch alleen het argument over dat je het gewoon niet wil wat ook prima is maar ga dan niet met al die excuses komen en wees dankbaar voor de vele mensen die het wel hebben gedaan waardoor we bijna van alle maatregelen af zijn.
Ik wacht een jaar, om te kunnen kijken hoelang het vaccin werkzaam is, aangezien deze afneemt naar verloop van tijd. Mocht het dan nog steeds effectief zijn, neem ik hem ook. Heb namelijk geen trek om elk jaar een prik te halen.
pi_201443343
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Dat kan. Echter vind ik het logischer dat het virus juist geen evolutionaire druk heeft om te muteren. Het kan gewoon rondwaren namelijk, men blijft besmettelijk.

Na vaccin ben je nog besmettelijk, maar een natuurlijke infectie biedt bijna 100% bescherming tegen overdracht.

quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Waarom deze ophef niet bij bv het poliovaccin?
Ja, waarom hadden we geen medische apartheid e.d. bij het Poliovaccin. Wat denk jij?

quote:
Niet meer macht naar de overheid, bedrijven en Niet Overheids Organisaties (NGO's). Uhm waar moet de macht dan nog wel naartoe?
Naar de bevolking. Dus zo veel mogelijk zelf bepalen over je eigen leven.
pi_201443456
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:44 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]
Na vaccin ben je nog besmettelijk, maar een natuurlijke infectie biedt bijna 100% bescherming tegen overdracht.
[..]
Ja, waarom hadden we geen medische apartheid e.d. bij het Poliovaccin. Wat denk jij?
[..]

Toen hadden we geen wappies.
pi_201443536
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toen hadden we geen wappies.
Nee die gingen dood
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201447719
Ik wilde het doen om andere te beschermen. Maar dat verhaal gaat niet op lees ik.

Gezonde mensen overbelasten het ziekenhuis niet. 90% van de ziekenhuispatiënten blijkt onderliggend lijden te hebben. Verder belanden er vooral ouderen in het ziekenhuis, en een nihiel aantal gezonde onder de 50. Maar als alle gezonde mensen gevaxed zijn heeft dat geen invloed op de ziekenhuispieken.

De kwetsbare moeten zsm gevaxed worden. Vaccineren heeft geen invloed om het virus weg te krijgen, je blijft besmettelijk.

Maar wat is nog het nut voor kinderen om zich te vaxxen?

Kinderen worden niet of nauwelijks ziek. Zag een walgelijk filmpje van kinderen die marvel stripboek krijgen (limited edition) als ze zich inenten.

Gevaccineerden zijn MINSTENS zo besmettelijk. Dus het verhaal dat ze andere niet besmetten gaat niet op.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccin

[ Bericht 21% gewijzigd door bellamy13 op 20-09-2021 22:37:34 ]
pi_201448099
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:30 schreef bellamy13 het volgende:
Ik wilde het doen om andere te beschermen. Maar dat verhaal gaat niet op lees ik.

Gezonde mensen overbelasten het ziekenhuis niet. 90% van de ziekenhuispatiënten blijkt onderliggend lijden te hebben. Verder belanden er vooral ouderen in het ziekenhuis, en een nihiel aantal gezonde onder de 50. Maar als alle gezonde mensen gevaxed zijn heeft dat geen invloed op de ziekenhuispieken.

De kwetsbare moeten zsm gevaxed worden. Vaccineren heeft geen invloed om het virus weg te krijgen, je blijft besmettelijk.

Kinderen worden niet of nauwelijks ziek. Zag een walgelijk filmpje van kinderen die marvel stripboek krijgen (limited edition) als ze zich inenten.

Gevaccineerden zijn MINSTENS zo besmettelijk. Dus het verhaal dat ze andere niet besmetten gaat niet op.

Vaccineren doe je niet alleen om jezelf te beschermen, maar ook om een virus terug te dringen.

Dat gevaccineerden nog besmettelijker zijn dan ongevaccineerden slaat natuurlijk nergens op.
Ik begrijp die enorme angst voor het vaccin niet. Waarom er van alles bij verzinnen.
pi_201448222
quote:

Kan ik begrijpen.

quote:
Kan ik begrijpen.

quote:
Toch wel, gevaccineerden verspreiden het virus toch minder.

quote:
De vaccins zorgen niet voor meer varianten. Daar zorgt immuniteit voor. Als je niemand had gevaccineerd, dan zouden ook zoveel mensen Delta gekregen hebben, dat er, volgens jouw redenering, daardoor meer varianten zouden ontstaan.
Maar ook dat is niet zo. Immuniteit zorgt ervoor dat een heleboel mogelijke mutaties niet meer werken voor het virus, omdat de immuniteit daar ook tegen werkt. Om tot een nieuwe zorgelijke mutatie te komen, vooral een die EN besmettelijk EN bestaand immuniteit ontwijkt, heb je meerdere mutaties nodig. Immuniteit maakt dat veel moeilijker. Men heeft gekeken naar de genetische variatie in virus gevonden in mensen die gevaccineerd waren, en in virus voordat mensen gevaccineerd werden. En toen bleek de genetische variatie van het virus gevonden in gevaccineerde mensen veel lager was. En met minder genetische variatie, is het veel moeilijker om met nieuwe varianten voor de dag te komen.

Hier meer.

quote:
Ik kan me voorstellen dat dat een zorg is. Zelfdoding mag ook al niet.

quote:
Dan moet je SP stemmen, of iig een partij die gezondheidszorg weer niet-commercieel wilt maken. Maar of dat tot minder macht overheid en EU leidt betwijfel ik. Waarom zou de farmaceutische industrie geen winst mogen maken, maar de industrie die achter veel slechte voedingsproducten zitten (suiker, zout, etc) wel?

Overigens blijven meerdere van je redeneringen overeind, dus ik neem niet aan dat je van mening verandert ofzo :)
pi_201448257
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:30 schreef bellamy13 het volgende:

Maar besef je wel hoeveel mensen onderliggende problemen hebben? Dat is een opmerkelijk groot deel van de bevolking. In veel landen is dat tientallen procenten.
pi_201448308
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar besef je wel hoeveel mensen onderliggende problemen hebben? Dat is een opmerkelijk groot deel van de bevolking. In veel landen is dat tientallen procenten.
Ja dat zijn heel veel mensen. Allemaal ineten natuurlijk! Maar als je na inenten nog steeds besmettelijk bent, vind ik het onverantwoordelijk om kinderen in te enten! Daar ligt echt de grens bij mij.

De officiele kans op nare bijwerkingen is 1 op 25000 (bloedproppen, hardproblemen etc). Allemaal prima op te lossen natuurlijk, maar niet fijn. Je zal het maar krijgen.....

Daarnaast krijgen 1 op de 5 kinderen koorts. Is dat het waard. En voor wat? Ze zijn nog steeds besmettelijk, en moeten mensen die kwetsbaar en als het goed is ingeent zijn beschermen. Terwijl het vaccin besmetting niet voorkomt.
pi_201448359
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:09 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja dat zijn heel veel mensen. Zal me niets verbasen als dat de helft van de bevolking is. Die mensen moeten allemaal ineten natuurlijk! Daar zijn ze ook op gewezen, en als je dat niet doet vind ik dat persoonlijk een ontzettend domme keuze.

Maar gevaccineerde mensen gaan de niet gevaccineerde niet beschermen. Prima om de volwassenen in te enten. Oke...

Als je na inenten nog steeds besmettelijk bent, vind ik het onverantwoordelijk om kinderen in te enten! Daar ligt echt de grens bij mij.

De officiele kans op nare bijwerkingen is 1 op 25000 (bloedproppen, hardproblemen etc). Allemaal prima op te lossen natuurlijk, maar niet fijn. Je zal het maar krijgen.....

Daarnaast krijgen 1 op de 5 kinderen koorts. Is dat het waard. En voor wat? Ze zijn nog steeds besmettelijk, en moeten mensen die kwetsbaar en als het goed is ingeent zijn beschermen. Terwijl het vaccin besmetting niet voorkomt.

pi_201452630
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, en? Die tientallen procenten vaccineren, dat kan toch?
pi_201452687
quote:

[..]
Daarbij... veel mensen weten niet van zichzelf dat ze onderliggende problemen hebben. Je kunt dat niet altijd weten omdat het soms pas aan het licht komt als desbetreffend zwakke schakel het flink te verduren krijgt. Dus ook daarom kun je maar beter voor de zekerheid het vaccin nemen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201453315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Daarbij... veel mensen weten niet van zichzelf dat ze onderliggende problemen hebben. Je kunt dat niet altijd weten omdat het soms pas aan het licht komt als desbetreffend zwakke schakel het flink te verduren krijgt. Dus ook daarom kun je maar beter voor de zekerheid het vaccin nemen.
@Ronald-Koeman en @ Wantie

Er overleiden ongeveer 0,016% van de mensen aan Corona. Hiervan is 90% of heel ernstig ziek, of oud. Kunenn we niet beter deze mensen inenten (hiervan weten we wie er kwetsbaar zijn).
Voor de rest inenten wie dit wil. Onder de 50 zijn er minder dan 200 mensen overleden.

Er zijn bijvoorbeeld wetenschappers dat we nog niet weten of het vaccineren van kinderen gevaarlijker is er, dan de gevolgen van Corona. Toch absurt om ondanks dat TOCH alle kinderen in te enten? Ze weten het gewoon niet zeker, en de voordelen zijn er bijna niet (ze zijn nog steeds besmettelijk).

Rechtvaardigen de maatregelen wel de middelen? (lockdowns, ontzegging van vanalles etc)

Zouden we ook iedereen moeten inenten met de griepprik ? Daar overleiden immers ook (in uitzonderlijke gevallen) gezonde mensen aan. Ik vind het top dat we de kwetsbare inenten met de griepprik, maar kinderen en gezonde mensen inenten vind ik absurt. Daarom doen we dit ook niet
pi_201453532
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:09 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja dat zijn heel veel mensen. Allemaal ineten natuurlijk! Maar als je na inenten nog steeds besmettelijk bent, vind ik het onverantwoordelijk om kinderen in te enten! Daar ligt echt de grens bij mij.

1 op de 5000 krijgt ongeveer een week na de BMR vaccinatie een koortstuip. Plotselinge hevige koorts wat er uit kan zien alsof een kind een beroerte krijgt.

Maar ik ben het er wel mee eens dat we gezonde kinderen waarschijnlijk beter niet kunnen vaccineren. Ik denk zelfs dat als SARS-CoV-2 altijd bestaan had, en iedereen tijdens zijn jeugd er aan blootgesteld was, dat volwassenen alleen een vaccinatie nodig zouden hebben nadat hun immuunsysteem aangetast is geweest (bijv door een chemokuur).
pi_201453561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:14 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
@:Ronald-Koeman en @ Wantie

Er overleiden ongeveer 0,016% van de mensen aan Corona. Hiervan is 90% of heel ernstig ziek, of oud. Kunenn we niet beter deze mensen inenten (hiervan weten we wie er kwetsbaar zijn).
Voor de rest inenten wie dit wil. Onder de 50 zijn er minder dan 200 mensen overleden.

Er zijn bijvoorbeeld wetenschappers dat we nog niet weten of het vaccineren van kinderen gevaarlijker is er, dan de gevolgen van Corona. Toch absurt om ondanks dat TOCH alle kinderen in te enten? Ze weten het gewoon niet zeker, en de voordelen zijn er bijna niet (ze zijn nog steeds besmettelijk).

Rechtvaardigen de maatregelen wel de middelen? (lockdowns, ontzegging van vanalles etc)

Zouden we ook iedereen moeten inenten met de griepprik ? Daar overleiden immers ook (in uitzonderlijke gevallen) gezonde mensen aan. Ik vind het top dat we de kwetsbare inenten met de griepprik, maar kinderen en gezonde mensen inenten vind ik absurt. Daarom doen we dit ook niet
Vergeet niet dat je niet alleen vaccineert tegen overlijden, maar vooral tegen ernstig, en/of langdurig, ziek worden. Dat raakt men toch vaak snel, en nu weer, uit het oog bij dergelijke discussies.
pi_201453992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:14 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
@:Ronald-Koeman en @ Wantie

Ik heb geen tijd om overal op in te gaan, en veel daarvan is al gezegd, maar op het vetgedrukte wil ik wel even inzoomen:

Inenten van kinderen en gezonde volwassenen is helemaal niet absurd, het is zelfs héél normaal. We doen niet anders als we het hebben over kindervaccins (mazelen, rondehond etc.) of vaccins die je moet nemen voordat je naar een tropische bestemming gaat. Het is om te voorkomen dat mensen (ongezond en gezond) ziek worden of erger en de kans op verspreiding verlagen. Waarom vind je het inenten van gezonde mensen absurd? Het gaat er niet om of iemand gezond of ongezond is, het gaat er om hoe schadelijk/dodelijk/besmettelijk desbetreffende ziekte is.

Griep is minder schadelijk/dodelijk/besmettelijk dan corona. Daarom is een jaarlijkse griepprik voor iedereen niet nodig gebleken in de praktijk. Echter, als iedereen wel jaarlijks de griepprik zou krijgen zou het ook geen probleem zijn, alleen een beetje zonde van tijd/geld/moeite. Al zijn er alsnog genoeg werkgevers die het jaarlijks gratis aanbieden aan hun werknemers... om maar aan te geven dat zoveel mogelijk mensen vaccineren tegen de griep ook zo z'n voordelen heeft en veilig is.
pi_201454213
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb geen tijd om overal op in te gaan, en veel daarvan is al gezegd, maar op het vetgedrukte wil ik wel even inzoomen:

Inenten van kinderen en gezonde volwassenen is helemaal niet absurd, het is zelfs héél normaal. We doen niet anders als we het hebben over kindervaccins (mazelen, rondehond etc.) of vaccins die je moet nemen voordat je naar een tropische bestemming gaat. Het is om te voorkomen dat mensen (ongezond en gezond) ziek worden of erger en de kans op verspreiding verlagen. Waarom vind je het inenten van gezonde mensen absurd? Het gaat er niet om of iemand gezond of ongezond is, het gaat er om hoe schadelijk/dodelijk/besmettelijk desbetreffende ziekte is.

Griep is minder schadelijk/dodelijk/besmettelijk dan corona. Daarom is een jaarlijkse griepprik voor iedereen niet nodig gebleken in de praktijk. Echter, als iedereen wel jaarlijks de griepprik zou krijgen zou het ook geen probleem zijn, alleen een beetje zonde van tijd/geld/moeite. Al zijn er alsnog genoeg werkgevers die het jaarlijks gratis aanbieden aan hun werknemers... om maar aan te geven dat zoveel mogelijk mensen vaccineren tegen de griep ook zo z'n voordelen heeft en veilig is.
Precies mijn punt,

Het gaat er al lang niet meer hoe dodelijk of schadelijk Corona is. Dat blijkt best mee te vallen.

De 0.016% die ik net noemde is het aantal doden van de griep.

Het aantal doden van Corona ligt daar heel dicht bij. 0.020%

En dat is wat ik bedoel, dat de hele wereld op zijn kop ligt, zonder goede reden.

Corona slaat nou eenmaal op je longen, waardoor meee mensen op de ic belanden. Daardoor lijkt het zoveel erger dan de griep, maar als je naar de cijfers ki j kt valt het best mee.

Corona is naar voor kwetsbare, net als de griep. Dus die ent je in, geef je de griepprik.
pi_201454278
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:24 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Precies mijn punt,

Het gaat er al lang niet meer hoe dodelijk of schadelijk Corona is. Dat blijkt best mee te vallen.

En dat is wat ik bedoel, dat de hele wereld op zijn kop ligt, zonder goede reden.

Corona slaat nou eenmaal op je longen, waardoor meee mensen op de ic belanden. Daardoor lijkt het zoveel erger dan de griep, maar als je naar de cijfers ki j kt valt het best mee.

Corona is naar voor kwetsbare, net als de griep. Dus die ent je in, geef je de griepprik.
Covid overschatten griep onderschatten.

Covid ongevaccineerd 3x grotere kans dat je het oploopt (en doorgeeft misschien ook, als direct gevolg) dan covid gevaccineerd......

En je bent als ongevaccineerde een risico voor mensen (die note bene gevaccineerd zijn en dus beschermd, the fuck joh).

Maar griep hoor je niemand over terwijl de risico's voor mensen van griep wss wel wat factoren hoger ligt dan Covid na vaccinatie.
pi_201454535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, het is toch niet uitgesloten dat je andere niet kan besmetten en ziek maken, de kans is een stuk kleiner, maar met vaccinatie kan je alsnog ziek worden.
Dat is ook het hele idee van het vaccin ja... |:(

Ik neem aan dat jij ook niet je autogordel in de auto aan doet? Immers, met gordel kan je nog steeds verongelukken.

Echt man, wappies en logica... het zal nooit een goede combinatie worden.
pi_201454825
quote:
Ik weet 100% zeker dat jij een uitkering trekt.
pi_201455384
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:00 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Ik weet 100% zeker dat jij een uitkering trekt.
Bij welk percentage doden vind je de maatregelen wel terecht?
pi_201455403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:42 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Bij welk percentage doden vind je de maatregelen wel terecht?
Ik vind de maatregelen overdreven. Maar dat terzijde.

Ik denk dat je niet moet kijken naar % doden, maar naar "healthy life years" die komen te vervallen door corona.
pi_201455473
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:24 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Precies mijn punt,

Dit zijn de juiste cijfers:

219M besmettingen wereldwijd, 4,55M doden = 2%
7.9B inwoners wereldwijd, 4,55M doden = 0,06%
1,99M besmettingen NL, 18.123 doden = 0,91%
17,28M inwoners NL, 18.123 doden = 0,1%

Staar je niet blind op "maar 0,1%", op een schaal van miljoenen of miljarden mensen zijn dat ontzettend veel mensen. In Nederland een voetbalstadion vol. Wereldwijd alle inwoners van Kroatië. En dit zijn alleen nog maar de geregistreerde gevallen, in werkelijkheid ligt het aantal besmettingen en doden ongetwijfeld nog veel hoger.

Het aantal griepdoden wereldwijd ligt gemiddeld tussen 290.000–650.000 per jaar. In Nederland gemiddeld iets van 6500 per jaar. Let wel: tegen griep nemen we amper maatregelen terwijl we tegen corona wel strenge maatregelen hebben genomen... als we tegen corona geen maatregelen zouden hebben genomen hadden de corona getallen nog véél hoger gelegen.
pi_201455504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Staar je niet blind op "maar 0,1%", op een schaal van miljoenen of miljarden mensen zijn dat ontzettend veel mensen. In Nederland een voetbalstadion vol. Wereldwijd alle inwoners van Kroatië. En dit zijn alleen nog maar de geregistreerde gevallen, in werkelijkheid ligt het aantal besmettingen en doden ongetwijfeld nog veel hoger.

Het aantal griepdoden wereldwijd ligt gemiddeld tussen 290.000–650.000 per jaar. In Nederland gemiddeld iets van 6500 per jaar. Let wel: tegen griep nemen we amper maatregelen terwijl we tegen corona wel strenge maatregelen hebben genomen... als we tegen corona geen maatregelen zouden hebben genomen hadden de corona getallen nog véél hoger gelegen.
Leuk en aardig, maar om hoeveel HLY gaat dit nu? Denk dat dat meer zegt dan 'n streepje te zetten voor elke dode. Ongeacht of het over 'n voorheen gezonde 14-jarige gaat of 'n 83-jarige met 101 onderliggende aandoeningen.
pi_201455568
quote:

Aan al je punten kan ik zien dat je de verkeerde media/nieuwsbronnen leest en vertrouwt. Erg jammer om te zien.
pi_201455599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:40 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Dat is ook het hele idee van het vaccin ja... |:(

Ik neem aan dat jij ook niet je autogordel in de auto aan doet? Immers, met gordel kan je nog steeds verongelukken.

Echt man, wappies en logica... het zal nooit een goede combinatie worden.
Nee prima, lees gewoon eerst eens waarop ik reageerde voordat je iemand weer voor wappie uitmaakt. Maargoed wat ik eerder zei, met lui zoals jij valt toch niet te discussiëren of uberhaupt een gesprek te voeren.
pi_201455758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Leuk en aardig, maar om hoeveel HLY gaat dit nu? Denk dat dat meer zegt dan 'n streepje te zetten voor elke dode. Ongeacht of het over 'n voorheen gezonde 14-jarige gaat of 'n 83-jarige met 101 onderliggende aandoeningen.
Hoeveel HLY weet ik niet maar hebben oude en ongezonde mensen dan minder rechten? Zijn hun levens minder belangrijk? Dat idee proef ik bij sommigen hier. Volgens mij moet je dat onderscheid niet maken, alleen als het echt moet (triage in geval van overspoelde zorg bijv.). Maar het idee "het zijn vooral ouderen/ongezonden die slachtoffer worden dus valt het allemaal wel mee" lijkt me niet oke.

Nog even los van long-covid waar we het nog niet eens over hebben gehad.
pi_201455801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hoeveel HLY weet ik niet maar hebben oude en ongezonde mensen dan minder rechten? Zijn hun levens minder belangrijk? Dat idee proef ik bij sommigen hier. Volgens mij moet je dat onderscheid niet maken, alleen als het echt moet (triage in geval van overspoelde zorg bijv.). Maar het idee "het zijn vooral ouderen/ongezonden die slachtoffer worden dus valt het allemaal wel mee" lijkt me niet oke.

Ik vind dat wel een wezenlijk verschil bij het nemen van maatregelen die alle mensen beperken. Het scheelt wat mij betreft nogal of het gaat om bv. 20-ers die overlijden of bejaarden met allerlei onderliggende aandoeningen, die bij de eerste de beste hevige griep toch al het loodje zouden leggen.
pi_201456045
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor zorgpersoneel dat zichzelf naar de tyfus werkt om covidpatienten te behandelen lijkt het me best frustrerend om hiermee om te moeten gaan.
Je ziet ook een uitstroom uit de zorg. En dat raakt ons allemaal, ook die supergezonde twintigers die het als een training zien voor hun lichaam als ze een infectieziekte oplopen, die door bijvoorbeeld een blessure zorg nodig hebben.
Nonsens argument. Men heeft juist al jaren een klimaat gecreëerd waardoor de zorg onder druk is komen te staan. Dat heeft niets te maken met het feit dat er nu een wat steviger virus rondwaard waardoor de druk nog groter is geworden. Met je vinger wijzen naar een ongevaccineerde is dus kul. De vinger wijzen naar de regering en het al jaren belabberdste beleid omtrent de zorg is de juiste route. Maar puur omdat de overheid de schuld niet bij zichzelf wenst te zoeken hebben zij een offensief gestart om de ongevaccineerden de schuld te geven. Velen (evenals jij) slikken dat blijkbaar als zoete koek en gaan daar in mee. Stel je voor, een regering die voor tweespalt zorgt in een land, kan je daar op vertrouwen?
pi_201456166
quote:

Dus je neemt de cijfers van ruim 18 maanden Corona en die wil je vergelijken met een paar maanden griep cijfers per jaar. Lekker logisch :N .. Jij zegt dat alle maatregelen ervoor hebben gezorgd dat het aantal Corona doden beperkt is gebleven. Kan je me dit wetenschappelijk aantonen aub? Sterker nog, het Corona virus is nog nooit geïsoleerd geweest in al die tijd, evenmin alle varianten die erop gekomen zijn. Toch weet men te melden dat een bepaalde variant vele malen besmettelijker is dan de andere. ik kan ook zomaar iets roepen zonder het te hoeven aantonen blijkbaar ..
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:39:59 #58
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201456237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Maar dat je dat denkt is omdat het nu een wereldwijde, door de media enorm opgeklopte, hype is.
Want als je dit door wil trekken dan zouden we ook allemaal de griepprik moeten nemen.
Of altijd een mondkapje dragen want we hebben nog veel meer virussen bij ons die potentieel dodelijk kunnen zijn voor (over het algemeen) kwetsbare mensen.

En dan mag er ook wel wat gedaan worden aan mielieuverontreiniging zoals megastallen waar aantoonbaar meer mensen ziek van zijn geworden in Brabant en bijvoorbeeld de Tatasteel fabriek etc. Als je dan optimale omstandigheden wil creeeren om iedereen zo oud mogelijk/gezond mogelijk te krijgen dan moet je roken verbieden en gezond eten/leven meer en aktiever promoten. Maar dan is ineens het verdienmodel van (grote) bedrijven belangrijker dan de gezondheid van de mensen.
To BG or not to BG!
pi_201456514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:34 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Dus je neemt de cijfers van ruim 18 maanden Corona en die wil je vergelijken met een paar maanden griep cijfers per jaar. Lekker logisch :N ..
Van mij hoeft die vergelijking met griep niet hoor. Het is puur als reactie op anderen die die vergelijking maken. Ben het met je eens dat het appels met peren vergelijken is. Als je echter toch die vergelijking maakt is corona zo'n beetje erger op alle fronten. Besmettelijker, dodelijker, schadelijker.

quote:
Jij zegt dat alle maatregelen ervoor hebben gezorgd dat het aantal Corona doden beperkt is gebleven. Kan je me dit wetenschappelijk aantonen aub?
Lijkt me logisch, mensen krijgen niet spontaan corona hè, mensen krijgen het van andere mensen dus als je mensen bij elkaar weghoudt dan krijg je vanzelf minder besmettingen. Als je het wetenschappelijk onderbouwd wil zien dan kun je kijken naar de statistieken per staat in de VS waar per staat ander beleid is gevoerd qua maatregelen. Andere goede voorbeelden zijn Wuhan en Bergamo aan het begin van de pandemie toen werkelijk niemand zich er nog van bewust was dat het virus er uberhaupt was, de effecten van corona onder normale omstandigheden waren toen het meest zuiver zonder maatregelen of aangepast gedrag.

quote:
Sterker nog, het Corona virus is nog nooit geïsoleerd geweest in al die tijd, evenmin alle varianten die erop gekomen zijn. Toch weet men te melden dat een bepaalde variant vele malen besmettelijker is dan de andere. ik kan ook zomaar iets roepen zonder het te hoeven aantonen blijkbaar ..
De medisch/wetenschappelijke wereld kan de besmettelijkheid van varianten prima onderbouwen. Hoe kom je erbij dat ze het uit hun duim zuigen?
pi_201456922
quote:
Van mij hoeft die vergelijking met griep niet hoor. Het is puur als reactie op anderen die die vergelijking maken. Ben het met je eens dat het appels met peren vergelijken is. Als je echter toch die vergelijking maakt is corona zo'n beetje erger op alle fronten. Besmettelijker, dodelijker, schadelijker.
Niet eens, de IFR is gelijk aan de griep, zelfs nog wat lager vergeleken met hevige griep seizoenen

quote:
Lijkt me logisch, mensen krijgen niet spontaan corona hè, mensen krijgen het van andere mensen dus als je mensen bij elkaar weghoudt dan krijg je vanzelf minder besmettingen. Als je het wetenschappelijk onderbouwd wil zien dan kun je kijken naar de statistieken per staat in de VS waar per staat ander beleid is gevoerd qua maatregelen. Andere goede voorbeelden zijn Wuhan en Bergamo aan het begin van de pandemie toen werkelijk niemand zich er nog van bewust was dat het virus er uberhaupt was, de effecten van corona onder normale omstandigheden waren toen het meest zuiver zonder maatregelen of aangepast gedrag.

"Lijkt me logisch", dat is niet wetenschappelijk onderbouwt is het wel, het is een aanname. Effecten waren niet zuiver, sterker nog, er is enorm veel desinformatie verstrekt. Oude foto's van een hal vol doodskisten van een vluchtelingen bootdrama werden getoond als zijnde Corona doden (aangetoond dat dat zo is). Nood hospitalen werden weggezet en niet aangeraakt, alles voor de perceptie! Het moest zo erg mogelijk lijken, terwijl er nog helemaal niets bekend was

quote:
De medisch/wetenschappelijke wereld kan de besmettelijkheid van varianten prima onderbouwen. Hoe kom je erbij dat ze het uit hun duim zuigen?
Ik zeg niet dat ze iets uit hun duim zuigen, ik zeg enkel dat het virus nog nooit is geïsoleerd, dus dat het op zijn minst erg opmerkelijk is dat men verschillende varianten kan waarnemen van een virus dat er officieel nog niet is op papier.
pi_201457562
Zo heel veel oversterfte is er niet. Het is maar hoe je het bekijkt.. We hebben griepseizoen gehad met 8000 a 9000 oversterfte. Laten we zeggen 9000

Nu met corona gaan we richting de 22000 doden in twee jaar.

Dat is dus 4000 extra doden in twee jaar ten opzichte van een heftig griepseizoen jaar.

2000 doden per jaar extra overleden tov een heftige griep.

Je kan daarvoor de hele wereld gijzelen, mensen tegenelkaar opzetten, vanalles verplichten. Of alles op alles zetten om kwetsbare in te enten. En de rest met rust te laten. Net zoals we met de griepprik doen.

We gaan nu ook niet kinderen ineten tegen de griepprik zodat kwetsbare niet ziek worden die al een griepprik gehad hebben.
pi_201457776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:21 schreef bellamy13 het volgende:
Zo heel veel oversterfte is er niet. Het is maar hoe je het bekijkt.. We hebben griepseizoen gehad met 8000 a 9000 oversterfte. Laten we zeggen 9000

Dat is dus 4000 extra doden in twee jaar ten opzichte van een heftig griepseizoen jaar.

Je kan daarvoor de hele wereld gijzelen, mensen tegenelkaar opzetten, vanalles verplichten. Of alles op alles zetten om kwetsbare in te enten. En de rest met rust te laten. Net zoals we met de griepprik doen.

We gaan nu ook niet kinderen ineten tegen de griepprik zodat kwetsbare niet ziek worden die al een griepprik gehad hebben.
het gaat dan ook niet alleen om sterfte.
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:43:42 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201457828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:21 schreef bellamy13 het volgende:

Het is nooit sec om sterfte gegaan..
Dat dat 1,5 later gewoon nog steeds gezegd moet worden |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:45:58 #64
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201457862
Ik ben nog steeds bewust niet gevaccineerd, al bijna 2 jaar gaat dit Showtje On The Road.. best nog wel interessant , mede nu er sprake gaat worden om alle maatregelen in stand te gaan houden voor de komende griepgolven..

Spannend allemaal :P
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:46:46 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201457872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:45 schreef 5thencounter het volgende:
Ik ben nog steeds bewust niet gevaccineerd, al bijna 2 jaar gaat dit Showtje On The Road.. best nog wel interessant , mede nu er sprake gaat worden om alle maatregelen in stand te gaan houden voor de komende griepgolven..

Spannend allemaal :P
Bijna 2 jaar? Net 1,5 jaar..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:47:43 #66
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201457882
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bijna 2 jaar? Net 1,5 jaar..
Zo kort nog? wat vliegt de tijd...
pi_201457947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:26 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Nonsens argument. Men heeft juist al jaren een klimaat gecreëerd waardoor de zorg onder druk is komen te staan. Dat heeft niets te maken met het feit dat er nu een wat steviger virus rondwaard waardoor de druk nog groter is geworden. Met je vinger wijzen naar een ongevaccineerde is dus kul. De vinger wijzen naar de regering en het al jaren belabberdste beleid omtrent de zorg is de juiste route. Maar puur omdat de overheid de schuld niet bij zichzelf wenst te zoeken hebben zij een offensief gestart om de ongevaccineerden de schuld te geven. Velen (evenals jij) slikken dat blijkbaar als zoete koek en gaan daar in mee. Stel je voor, een regering die voor tweespalt zorgt in een land, kan je daar op vertrouwen?
Mja, landen met veel grotere zorgcapaciteit nemen vergelijkbare maatregelen.
Dus om nou de overheid de schuld te geven van een pandemie die zich in geen 100 jaar heeft voorgedaan...
pi_201461910
Zijn zoveel professoren, artsen, geleerden die pleiten om te kappen met deze waanzin:

https://www.blckbx.tv/videos/tegenwind-theo

Dit zijn mensen die hier geen voordeel uit halen.
pi_201461976
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:56 schreef bellamy13 het volgende:
Zijn zoveel professoren, artsen, geleerden die pleiten om te kappen met deze waanzin:

https://www.rd.nl/artikel(...)o-met-prof-schetters

En ook weer door meerderen tegengesproken. Medestander die hier genoemd wordt is een bekende anti vaxxer en fraudeur :D
pi_201462073
Wat nou als je wel gevaccineerd bent, maar je wil identificeren als niet gevaccineerd, omdat je teveel Australisch en Canadees nieuws hebt gezien?
  woensdag 22 september 2021 @ 16:33:53 #71
488801 Michellepatinama
Socialism does not work!!!
pi_201471412
quote:

Amen

[ Bericht 0% gewijzigd door Michellepatinama op 22-09-2021 16:44:04 ]
The only thing necessary for the total triumph of current evil EU fascism and totalitarianism is for good men to do nothing.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:34:53 #72
488801 Michellepatinama
pi_201471425
Een nog niet volledig geteste 'injectie' voor anderen, daar doe je het voor. Ruim 99% overleefd Corona indien geen (meerdere) andere onderliggende kwalen. Griep is van de aardbodem verdwenen?

Als ik me prima voel en niks mankeer, waarom moet ik me (vals) laten testen zodat ik me een (Corona) aandoening kan laten aanpraten?

[ Bericht 100% gewijzigd door Michellepatinama op 22-09-2021 17:25:34 ]
The only thing necessary for the total triumph of current evil EU fascism and totalitarianism is for good men to do nothing.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:43:02 #73
488801 Michellepatinama
pi_201471540
quote:
En waarom moet ik me laten 'injecteren voor anderen' terwijl ik niks mankeer. Inmiddels blijkt dat de
'ingespoten' personen gevaarlijker zijn voor anderen, met name voor overdrachten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Michellepatinama op 22-09-2021 17:35:19 ]
pi_201471759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:43 schreef Michellepatinama het volgende:

[..]
Amen
niet zoveel drinken smiddags..
  woensdag 22 september 2021 @ 17:40:48 #75
488801 Michellepatinama
pi_201472367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat nou als je wel gevaccineerd bent, maar je wil identificeren als niet gevaccineerd, omdat je teveel Australisch en Canadees nieuws hebt gezien?
Then ur fucked, if you believe their news BS
  woensdag 22 september 2021 @ 17:48:44 #76
488801 Michellepatinama
pi_201472463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:54 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
niet zoveel drinken smiddags..
Gloof echt alles wat de overheid U vertelt please, Sinds het tijdelijke kwartje van Kok.
pi_201472635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:48 schreef Michellepatinama het volgende:

[..]
Gloof echt alles wat de overheid U vertelt please, Sinds het tijdelijke kwartje van Kok.
:D
pi_201473426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:48 schreef Michellepatinama het volgende:

[..]
Oh, die is allang terug ..
pi_201474050
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:56 schreef bellamy13 het volgende:

blackboxk is meer BNW materiaal, en Schetters en zijn argumenteren zijn ook al lang onderuit gehaald.
pi_201474073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:34 schreef Michellepatinama het volgende:
Een nog niet volledig geteste 'injectie' voor anderen, daar doe je het voor. Ruim 99% overleefd Corona indien geen (meerdere) andere onderliggende kwalen. Griep is van de aardbodem verdwenen?

Als ik me prima voel en niks mankeer, waarom moet ik me (vals) laten testen zodat ik me een (Corona) aandoening kan laten aanpraten?

Wanneer zou een injectie volgens jou volledig getest zijn? Op hoeveel mensen zou dat dan getest moeten zijn?
pi_201474274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:34 schreef Michellepatinama het volgende:
Een nog niet volledig geteste 'injectie' voor anderen,
Waarom injectie tussen aanhalingstekens?
Verder is die meer dan 2 miljard keer gezet.

quote:
daar doe je het voor. Ruim 99% overleefd Corona indien geen (meerdere) andere onderliggende kwalen. Griep is van de aardbodem verdwenen?
Influenza heeft snel last van "viral interference".
Oftewel weggedrukt door een ander virus. Verder zorgen maatregelen natuurlijk er ook voor dat Influenza minder gemakkelijk verspreidt.

quote:

Zo'n 8% test positief.
92% heeft dus iets anders als ze symptomen hebben, zoals de griep.

Dus hoezo word je Covid aangepraat?
  woensdag 22 september 2021 @ 20:39:16 #82
65846 Bocaj
47th President.
pi_201475993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:39 schreef Bocaj het volgende:
https://www.covidvaccinevictims.com/

Vreselijk al die doden wereldwijd!
Ja, dat meen je ook nog zekers :+
pi_201476533
ALLE geleerden, wappies, artsen, wetenschapper hebben iets gemeen:

Ze zeggen: Vax de kwetsbare. Wees terughoudend bij de rest. Waarom?
1. Bloedpropjes & hartproblemen bij kleine groep. Hier overleiden ook mensen aan. 2. Voordelen wegen niet op tegen de nadelen, aangezien het vaccin het virus niet tegenhoud (je blijft besmettelijk).

Britse parlementariër die aan de hand van feiten uitlegt dat de vaccins gevaarlijk (kunnen) zijn voor gezonde mensen.

Ben benieuwd hoe dit bij de rest is. Ken je meer mensen die behoorlijk ziek is geworden van het vaccin? Ik ken nu meer mensen die koorts of ernstiger ziek zijn geworden van het vaccin dan door corona. (bij 1 iemand meerdere ziekenhuisopnames, en nog niet volledig hersteld. Artsen zeggen dat het zeer waarschijnlijk een reactie op t vaccin is geweest. 1 dag na vaccin ineens koorts. Hij heeft iig geen corona).

[ Bericht 25% gewijzigd door bellamy13 op 22-09-2021 22:38:15 ]
pi_201478049
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:02 schreef bellamy13 het volgende:
ALLE geleerden, wappies, artsen, wetenschapper hebben iets gemeen:
En dat is niet waar.

quote:
Ze zeggen: Vax de kwetsbare. Wees terughoudend bij de rest. Waarom?
1. Bloedpropjes & hartproblemen bij kleine groep. Hier overleiden ook mensen aan. 2. Voordelen wegen niet op tegen de nadelen, aangezien het vaccin het virus niet tegenhoud (je blijft besmettelijk).

Britse parlementariër die aan de hand van feiten uitlegt dat de vaccins gevaarlijk (kunnen) zijn voor gezonde mensen.

Ben benieuwd hoe dit bij de rest is. Ken je meer mensen die behoorlijk ziek is geworden van het vaccin? Ik ken nu meer mensen die koorts of ernstiger ziek zijn geworden van het vaccin dan door corona. (bij 1 iemand meerdere ziekenhuisopnames, en nog niet volledig hersteld. Artsen zeggen dat het zeer waarschijnlijk een reactie op t vaccin is geweest. 1 dag na vaccin ineens koorts. Hij heeft iig geen corona).

pi_201478057
Ga maar gewoon eens lezen op #HermanCainAward. Op Reddit. Of Twitter.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201478353
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:45 schreef capricia het volgende:
Da's best heftig
pi_201478473
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:45 schreef capricia het volgende:
Het gaat om kansberekening. Onder de 50 zijn er 130 mensen overleden. 80 a 90% hiervan had onderliggend leiden.

Als je gezond leeft en geen ziekte hebt is de kans 26 op 8 miljoen.

Heel naar als je die award krijgt, maar de kans is zo ongelovelijk klein.

Voor kwetsbarr antivaxers, vooral boven de 50 is het een heel ander verhaal.

Wat in bovenstaand filmpje wordt gezegd is, dat er risico's aan bet vaccineren zitten, en er nog nooit en vaccin is geweest met zoveel bijwerkingen. Er gaan mensen dood aan dit vaccin..

Wat de parlementairer ook zegt, is dat, als iemand en bijwerkkng heeft of overlijd, komt dit niet in het nieuws. Elk corona slachtoffer komt wel in het nieuws. Dit werkt averechts om antivaxxers die kwetsbaar zijn (en gezonde) te overtuigen. Verder blijkt dat de overheid de officiële cijfers van de bijwerkingen niet naar buiten wil brengen, wat ook vreemd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door bellamy13 op 23-09-2021 08:43:00 ]
pi_201479793
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 04:41 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Het gaat om kansberekening. Onder de 50 zijn er 130 mensen overleden. 80 a 90% hiervan had onderliggend leiden.

Wat in bovenstaand filmpje wordt gezegd is, dat er risico's aan bet vaccineren zitten, en er nog nooit en vaccin is geweest met zoveel bijwerkingen. Er gaan mensen dood aan dit vaccin..

Wat de parlementairer ook zegt, is dat, als iemand en bijwerkkng heeft of overlijd, komt dit niet in het nieuws. Elk corona slachtoffer komt wel in het nieuws. Dit werkt averechts om antivaxxers die kwetsbaar zijn (en gezonde) te overtuigen. Verder blijkt dat de overheid de officiële cijfers van de bijwerkingen niet naar buiten wil brengen, wat ook vreemd is.
Maar je beweert dus dat er meer sterven aan het vaccin, dan door Covid, in de groep fitte <50
pi_201480338
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 04:41 schreef bellamy13 het volgende:

[..]

Jij richt je puur op de kans om te overlijden. Maar naar het ziekenhuis moeten is natuurlijk ook al erg vervelend, zelfs als je niet op de IC komt.

quote:
Wat in bovenstaand filmpje wordt gezegd is, dat er risico's aan bet vaccineren zitten, en er nog nooit en vaccin is geweest met zoveel bijwerkingen. Er gaan mensen dood aan dit vaccin.
Er zitten risico's aan vaccineren, maar de risico's van een vaccin zijn veel kleiner dan de risico's die corona met zich meebrengt. Die afweging moet je dan ook eerlijk maken.

En dat er nooit een vaccin is geweest met zoveel bijwerkingen is pertinente onzin.

quote:
En welke parlementariër zegt dat? En waar blijkt uit dat officiële cijfers onder de plet blijven?
pi_201481834
quote:
[..]
En welke parlementariër zegt dat? En waar blijkt uit dat officiële cijfers onder de plet blijven?

quote:
Jij richt je puur op de kans om te overlijden. Maar naar het ziekenhuis moeten is natuurlijk ook al erg vervelend, zelfs als je niet op de IC komt.
Voor kinderen bijv is de kans 1 op 5 dat ze koorts krijgen. Dat is een milde bijwerking. Er zijn ook heftige bijwerkingen. Officieel zijn het er 1 op 25000 die nare problemen krijgen zoals bloedpropjes of hartproblemen. Voor kinderen en vooral mannelijke kinderen lijken dit er meer te zijn. Maar dan nog 1 op 25000 vind ik ook al best veel.

Er zijn namelijk zo weinig kinderen die last hebben van Corona.

Dus in dit geval kunnen de bijwerkingen voor kinderen erger dan Corona doorlopen.

Maar ik weet het ook niet. Niemand weet het. Ik wil mijn kinderen niet inenten omdat ik het niet weet, en er wetenschappers zijn die aanraden om terughoudend te zijn.

Om Multituli to quoten:
"Niemand weet het, en zij die beweren het te weten zijn 't onderling niet eens"
pi_201481857
Doet zich aanmelden*.

Het zou voor mij (32 jaar en gezond) volstrekt irrationeel zijn om mezelf te laten vaccineren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201481880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:37 schreef Complotwappie het volgende:
Doet zich aanmelden*.

Het zou voor mij (32 jaar en gezond) volstrekt irrationeel zijn om mezelf te laten vaccineren.
Klopt 100%. Ik kan geen statistische reden bedeken om dit wel te doen
pi_201482918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:37 schreef Complotwappie het volgende:
Doet zich aanmelden*.

Tsja, ik ken meerdere gezonde mensen jonger dan jij die al meer dan een jaar problemen hebben door Covid. Ik ken niemand die gevaccineerd is en daar meer dan een paar dagen last van heeft gehad. En ook hier lees je alleen hearsay verhalen van ernstige bijwerkingen van vaccinaties, maar wel regelmatig van mensen die zelf langdurig klachten door Covid hebben.
Het is een feit dat de kans op ernstig bijwerkingen door een vaccin lager zijn dan een ernstig verloop van een infectie, ook voor jouw leeftijd. Er liggen nu 23 mensen van tussen de 30 en 40 in het ziekenhuis met Covid, en sinds het begin van de pandemie al ruim meer dan 500, met ongeveer 2 miljoen mensen in die categorie is dat dus meer dan 0.025%. Oftewel 1 op 4000. In de VS trof met pericarditis aan bij 12 mensen per miljoen, oftewel 1 op de 83.000. Tuurlijk, de kans op hospitalisatie zal lager zijn voor gezonde mensen, en een (flink) deel van de 30-39 die in het ziekenhuis liggen zal onderliggende problemen hebben, maar vergeet ook niet dat de kans op een ernstige bijwerking ook lager is voor een gezond iemand.
Zoals zo vaak gezegd hier, mensen geven meer waarde aan de gevolgen van een actieve handeling (zich laten vaccineren) dan een passieve handeling (besmet raken). Oftewel men vindt het erger om bijwerking van een vaccinatie te krijgen, dan in het ziekenhuis te komen door Covid zonder vaccinatie.
En mensen zijn heel slecht in het onderscheiden van scenario's waarbij het absolute risico laag is. Het absolute risico voor een gezond iemand van 32 is in beide scenario's gewoon erg laag. Maar dat wilt niet zeggen dat de kans op een ernstig verloop van een infectie tig maal zo hoog kan zijn als de kans op een ernstige bijwerking.

Edit: Ik had alleen gekeken naar mensen tussen 30-39 die in een kliniek opgenomen zijn, niet die ook nog op de IC liggen, dat zijn er ook nog 17 vandaag. Het aantal mensen tussen 30-39 die totaal opgenomen zijn geweest zou daardoor denk ik toch wel zeker boven de 1000 uitkomen, oftewel 1 op 2000.

[ Bericht 6% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 23-09-2021 16:07:56 ]
pi_201483651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tsja, ik ken meerdere gezonde mensen jonger dan jij die al meer dan een jaar problemen hebben door Covid. Ik ken niemand die gevaccineerd is en daar meer dan een paar dagen last van heeft gehad. En ook hier lees je alleen hearsay verhalen van ernstige bijwerkingen van vaccinaties, maar wel regelmatig van mensen die zelf langdurig klachten door Covid hebben.
Het is een feit dat de kans op ernstig bijwerkingen door een vaccin lager zijn dan een ernstig verloop van een infectie, ook voor jouw leeftijd. Er liggen nu 23 mensen van tussen de 30 en 40 in het ziekenhuis met Covid, en sinds het begin van de pandemie al ruim meer dan 500, met ongeveer 2 miljoen mensen in die categorie is dat dus meer dan 0.025%. Oftewel 1 op 4000. In de VS trof met pericarditis aan bij 12 mensen per miljoen, oftewel 1 op de 83.000. Tuurlijk, de kans op hospitalisatie zal lager zijn voor gezonde mensen, en een (flink) deel van de 30-39 die in het ziekenhuis liggen zal onderliggende problemen hebben, maar vergeet ook niet dat de kans op een ernstige bijwerking ook lager is voor een gezond iemand.
Zoals zo vaak gezegd hier, mensen geven meer waarde aan de gevolgen van een actieve handeling (zich laten vaccineren) dan een passieve handeling (besmet raken). Oftewel men vindt het erger om bijwerking van een vaccinatie te krijgen, dan in het ziekenhuis te komen door Covid zonder vaccinatie.
En mensen zijn heel slecht in het onderscheiden van scenario's waarbij het absolute risico laag is. Het absolute risico voor een gezond iemand van 32 is in beide scenario's gewoon erg laag. Maar dat wilt niet zeggen dat de kans op een ernstig verloop van een infectie tig maal zo hoog kan zijn als de kans op een ernstige bijwerking.
pi_201483788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Tsja, ik ken meerdere gezonde mensen

versus

En ook hier lees je alleen hearsay verhalen van ernstige bijwerkingen van vaccinaties

FIGHT!

quote:
Het is een feit dat de kans op ernstig bijwerkingen door een vaccin lager zijn dan een ernstig verloop van een infectie
Dit is mijn overweging niet. Met de zekerheid dat het virus een blijvertje is en de (grote) mogelijkheid dat ik nog aardig wat decennia mee zal gaan, is de kans bijzonder groot dat ik op een dag getroffen ga worden door een variant van het virus zónder door een (geüpdate) vaccin gedekt te zijn. En als ik het nu al niet aankan, dan zal mijn kans op goed verloopt met de tijd niet vergroten. Met deze realisatie valt de concluderen dat het ook nog eens nemen van het vaccin het stapelen van risico's impliceert.

quote:
Dat is waar. Dat zal er ook wel iets mee te maken hebben dat mensen gewend zijn om getroffen te worden door verkoudsvirussen, en minder ervaring hebben met de injectie van een nieuwe vaccintechnologie. Ik wil niet zeggen dat het volkomen rationeel is, maar it is what it is. Ik wil er nog wel aan toevoegen dat als het geen aangepast virus betreft, dat de langere termijn consequenties van het geïnfecteerd raken ''overzichtelijker'' (kenbaarder) is dan die van een injectie met deze technologie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 23-09-2021 16:07:37 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201484280
Goeie username :')

quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Tsja, ik ken meerdere gezonde mensen

versus

En ook hier lees je alleen hearsay verhalen van ernstige bijwerkingen van vaccinaties

FIGHT!

Ik heb hier nog geen een verhaal gelezen van iemand die zelf een ernstige bijwerking van een vaccinatie heeft gehad. Wel meerdere verhalen van mensen die langdurig hinder hebben ondervonden door Covid.

quote:
Dit is mijn overweging niet. Met de zekerheid dat het virus een blijvertje is en de (grote) mogelijkheid dat ik nog aardig wat decennia mee zal gaan, is de kans bijzonder groot dat ik op een dag getroffen ga worden door een variant van het virus zónder door een (geüpdate) vaccin gedekt te zijn. En als ik het nu al niet aankan, dan zal mijn kans op goed verloopt met de tijd niet vergroten. Met deze realisatie valt de concluderen dat het ook nog eens nemen van het vaccin het stapelen van risico's impliceert.
Maar is die realisatie correct? Een vaccinatie primed je immuunsysteem op een veiligere manier dan een natuurlijke infectie. En je immuunsysteem is zo slim om de immuunreactie na verloop van tijd te diversificeren. Je T-cellen repliceren zich niet heel precies, waardoor ze in feite anticiperen op mogelijke varianten van het virus. Zo is het immuunsysteem geevolueerd, omdat virussen nu eenmaal ook constant evolueren.
Zolang je niet besmet raakt nu, neemt in feite de kans dat je problemen krijgt bij een besmetting in de toekomst alleen maar toe, omdat ouderdom een van de grootste risicofactoren blijft voor een ernstig verloop van een infectie. Maar je kunt natuurlijk altijd nog zeggen: Als ik 50 wordt laat ik me vaccineren. Dan zouden tegen die tijd ook de langetermijn effecten wel allemaal duidelijk moeten zijn.

quote:
Dat is waar. Dat zal er ook wel iets mee te maken zijn dat mensen gewend zijn om getroffen te worden door verkoudsvirussen, en minder ervaring hebben met de injectie van een nieuwe vaccintechnologie. Ik wil niet zeggen dat het volkomen rationeel is, maar it is what it is. Ik wil er nog wel aan toevoegen dat als het geen aangepast virus betreft, dat de langere termijn consequenties van het geïnfecteerd raken ''overzichtelijker'' (kenbaarder) is dan die van een injectie met deze technologie.
Het is inderdaad what it is. En op andere dingen dan vaccineren doe ik het zelf ook. In feite heb je het absoluut gezien ook gewoon over kleine kansen, die, in gedachten, makkelijk gereduceerd kunnen worden tot onbelangrijk.

Die laatste zin snap ik niet helemaal, verwijst 'het' naar het vaccin? Bij de mRNA vaccins is het geen aangepast virus, en volgens jouw redenatie dus overzichtelijker. De vectorvaccins (AZ, Janssen) zijn wel aangepaste virussen die gebruikt worden als vaccin.
pi_201484323
Zijn er hier mensen die bedrijfsuitjes hebben afgezegd omdat je niet wilt testen?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201484351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:00 schreef KroketBroodje het volgende:
Zijn er hier mensen die bedrijfsuitjes hebben afgezegd omdat je niet wilt testen?
Nee. Ben zelfstandig ondernemer. Wil me ook best testen. Mits dat ter plekke kan. In bv. Duitsland weleens gedaan op een kermis. Dan ga je even zo'n bus in voor zo'n test, paar minuten daarna krijg je te horen dat je negatief bent en dan de kermis op. Prima verder.
pi_201484515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Ben zelfstandig ondernemer. Wil me ook best testen. Mits dat ter plekke kan. In bv. Duitsland weleens gedaan op een kermis. Dan ga je even zo'n bus in voor zo'n test, paar minuten daarna krijg je te horen dat je negatief bent en dan de kermis op. Prima verder.
Klinkt wel redelijk, als iedereen dat dan zou doen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201488690
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik heb hier nog geen een verhaal gelezen van iemand die zelf een ernstige bijwerking van een vaccinatie heeft gehad. Wel meerdere verhalen van mensen die langdurig hinder hebben ondervonden door Covid.
Ik ben hier pas net terug, maar ik ben ze elders (irl) wel tegengekomen (incluis 2 sterfgevallen, in andere cohorten). Ik hecht er aan weerzijden weinig waarde aan though. Longcovid klinkt als een milde variant van hoe ik mijn pfeiffer-infectie heb doorgemaakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar is die realisatie correct? Een vaccinatie primed je immuunsysteem op een veiligere manier dan een natuurlijke infectie. En je immuunsysteem is zo slim om de immuunreactie na verloop van tijd te diversificeren. Je T-cellen repliceren zich niet heel precies, waardoor ze in feite anticiperen op mogelijke varianten van het virus. Zo is het immuunsysteem geevolueerd, omdat virussen nu eenmaal ook constant evolueren.
Zolang je niet besmet raakt nu, neemt in feite de kans dat je problemen krijgt bij een besmetting in de toekomst alleen maar toe, omdat ouderdom een van de grootste risicofactoren blijft voor een ernstig verloop van een infectie. Maar je kunt natuurlijk altijd nog zeggen: Als ik 50 wordt laat ik me vaccineren. Dan zouden tegen die tijd ook de langetermijn effecten wel allemaal duidelijk moeten zijn.
Hoe specifiek ze zich precies repliceren valt niet heel accuraat te voorspellen volgens mij. Een antilichaam dat niet ideaal past is altijd natuurlijk wel altijd beter dan een random die niet past, maar omdat ik gezond/jong ben mag mijn lichaam er prima wat langer over doen om de antistoffen aan te maken. Ik zal dat voordeel ervaren na mijn eerste infectie, als die niet al heeft plaatsgevonden. Ik zal dan wel moeten bidden dat mijn aangeboren immuunsysteem, welke de eerste lijn van verdediging vormt, niet sterk genoeg is gebleken.

Ik neig inderdaad heel erg naar waar je dit deel mee afsluit. Ik heb bv mijn gecomprimeerde 70-jarige vader wél laten vaccineren. Al kennen we voor hem die effecten ook niet; als ze er zijn, zijn ze voor hem onwaarschijnlijk nog relevant.

quote:
Het is inderdaad what it is. En op andere dingen dan vaccineren doe ik het zelf ook. In feite heb je het absoluut gezien ook gewoon over kleine kansen, die, in gedachten, makkelijk gereduceerd kunnen worden tot onbelangrijk.

Die laatste zin snap ik niet helemaal, verwijst 'het' naar het vaccin? Bij de mRNA vaccins is het geen aangepast virus, en volgens jouw redenatie dus overzichtelijker. De vectorvaccins (AZ, Janssen) zijn wel aangepaste virussen die gebruikt worden als vaccin.
Het valt ook in een breder perspectief op het leven en haar risico's inderdaad. Er zit een element aan vast die ongeveer zoveel betekent als het probleem zo verwaarloosbaar klein is, dat de overweging om me te laten vaccineren op zichzelf al een irrationalele verspilling van energie is.

Met het laastste doel ik op de mogelijkheid dat het virus door mensenhanden 'enhanced' is en dáárdoor anders gewogen dient te worden vwb lange termijn effecten. Zonder die implicatie neig ik er eerder naar om het risico op dat termijn in te schatten zoals ik besmetting met andere/eerdere (corona)virussen heb ingeschat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 24-09-2021 12:27:09 ]
pi_201492284
Nogmaals 130 doden onder de 50 jaar zijn er gevallen in bijna twee jaar Corona. 85% hiervan met onderliggende klachten.

Ja er is een deel dat langdurig ziek wordt, maar dit is een klein percentage en gaat in nijna alle gevallen van dit kleine percentage na 1 jaar weer over. Maar om DAARVOOR de hele wereld te verplichten is gewoon raar. De gezonde mensen overbelasten de zorg niet. Het voegt voor de zorg niets toe om deze mensen in te enten. Analyseer die cijfers en je kan niet tot een anderr conclusie komen. Hoeveel kinderen overbelasten het ziekenhuis nou door corona?

https://scontent-ams4-1.x(...)6b811348&oe=61529201

Zoals het complotwappie hierboven aangeeft, heb ik ook voorbeelden van drie collega's die al enige tijd ziek zijn van het vaccin. Ze zijn nu weer aan t werk, maar hebben er wel weken tot maanden last van gehad.
pi_201492314

[ Bericht 33% gewijzigd door bellamy13 op 23-09-2021 23:58:22 ]
pi_201492468
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 23:46 schreef bellamy13 het volgende:
Nogmaals 130 doden onder de 50 jaar zijn er gevallen in bijna twee jaar Corona. 85% hiervan met onderliggende klachten.

Ja er is een deel dat langdurig ziek wordt, maar dit is een klein percentage en gaat in nijna alle gevallen van dit kleine percentage na 1 jaar weer over. Maar om DAARVOOR de hele wereld te verplichten is gewoon raar. De gezonde mensen overbelasten de zorg niet. Het voegt voor de zorg niets toe om deze mensen in te enten. Analyseer die cijfers en je kan niet tot een anderr conclusie komen. Hoeveel kinderen overbelasten het ziekenhuis nou door corona?

[ afbeelding ]

https://scontent-ams4-1.x(...)6b811348&oe=61529201

Zoals het complotwappie hierboven aangeeft, heb ik ook voorbeelden van drie collega's die al enige tijd ziek zijn van het vaccin. Ze zijn nu weer aan t werk, maar hebben er wel weken tot maanden last van gehad.
Is anekdotisch.
Ik ken een aantal die maandenlang last hebben gehad van Covid, inclusief ziekenhuisopnamen, maar niemand die langer dan 2 dagen last had van het vaccin...
pi_201492668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 00:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is anekdotisch.
Ik ken een aantal die maandenlang last hebben gehad van Covid, inclusief ziekenhuisopnamen, maar niemand die langer dan 2 dagen last had van het vaccin...
Begrijp ik.. en je hebt gelijk dat is idd vervelend. Het zal je maar gebeuren. Maar mijn punt is aan beide kanten vallen slachtoffers. Bij covid natuurlijk veel meer.

Overbelasten kinderen de zorg ? Nee. Is het dermate heftig dat er een groot risico is tot overlijden? Nee

Overbelasten gezonde mensen de zorg? Nee.
Groot risico op overlijden? Nee

Overblasten mensen met obesitas de zorg? Ja gigantisch.
Risico op overlijden? Ja groot.
Deze mensen inenten, feitelijk laten zien dat ze de zotg overbelasten. Willen ze niet inenten? Zorg dat ze de risico's kennen. Dit wordt nu nog te weinig benadrukt.

Oplossing
1. Dus obesitas mensen benaderen, en uitleggen dat ze de zorg overbelasten. Blijft eigen keus of ze inenten of niet, maar dit zijn nu eenmaal de cijfers.

2. Ic capiciteit omhoog.

3. Alles inzetten op obesitas patiënten te helpen. Gratis sporten, gratis gezond eten etc.

Kappen met verplichten van vaccineren. Ent de mensen in die dat willen, en laat de rest met rust.

En ja er worden gezonden mensen en kinderen ernstig ziek. En ja een vaccin voorkomt dit. Maar daar ligt absoluut niet het probleem. Dat staat er los van.

De overbelasting van de zorg is het probleem, en dat komt door ouderen en kwetsbare mensen. Daarom was er een crisis, de zorh kon het niet meer aan. Niemand omdat mensen een jaar lang of paar maanden lang ziek werden.

Die kwetsbare mensen moeten we bereiken. Je lost niets op met gezonde mensen en kinderen inenten. Misschien 10% van het probleem. Maar moet daavoor iedereen verplicht ingeent worden? Dat staat niet in verhouden met maatregelen zoals mensen ontslaan, salaris inhouden, opsluiten, lockdowns, verplichten tot inenten, onbetaald verlof of wat dan ook.

En sorry ik kan niet typen op een mobiel, veel typfouten

[ Bericht 4% gewijzigd door bellamy13 op 24-09-2021 00:48:53 ]
pi_201492758
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 00:37 schreef bellamy13 het volgende:
Je lost niets op met gezonde mensen en kinderen inenten. Misschien 10% van het probleem
Nog even afgezien van het feit dat je de cijfers maar lijkt te verzinnen, spreek je jezelf in ieder geval tegen.
pi_201493589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Nog even afgezien van het feit dat je de cijfers maar lijkt te verzinnen, spreek je jezelf in ieder geval tegen.
Alle kinderen inenten omdat er 20 kinderen op de ic beland zijn van de 20000 ic patienten. Wat lost dat op tegen de overbezetting van de zorg? VDat was de reden waarim de maatregelen begonnen. De ics niet meer overbelasten. Gezonden mensen worden gedwongen zich in te enten, maar dat gaat het probleem niet oplossen. Zie 20 van 20000 opnames.

16000 mensen hadden overgewicht, er moet alles op alles gezet om deze mensen te benaderen en in te enten want die belasten de zorg. Willen ze het niet, alsnog eigen keuze maar dan overlijden er meer mensen met obesitas.

Gezonde mensen inenten zal hier niets tegen helpen want die overbelasten de zorg niet.

Onder de 50 zijn er minder dan 150 gezonde mensen op de ic beland, en 30 mensen zonder obesitas verleden. Of ze iets anders hadden weet ik nog niet. Lastig uit te zoeken... maar komop lees de cijfers.

[ Bericht 26% gewijzigd door bellamy13 op 24-09-2021 08:19:55 ]
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:27:54 #108
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201493724
Het recht om dik te mogen zijn weegt letterlijk zwaar in Nederland. Objectief naar de cijfers kijken doet de politiek niet, het gaat ook om de perceptie. Het verhaal allemaal vaccineren voor elkaar zet minder kwaad bloed, dan offer jezelf en je kinderen op voor dikke boomer Billie.

Voor mij is het aller belangrijkste dat de overheid zit niet met de keuze voor vaccinatie bemoeid. Zeker gegeven het feit dat met deze vaccins de ziekte niet te elimineren valt. Helaas is er sinds het verleiden via dansen met jansen, nu met QR toegang ook volledige uitsluiting aan het ingezette arsenaal toegevoegd.

Maar wellicht zit ik er naast, ik ben namelijk bewust wel gevaccineerd en dat schijnt je te beinvloeden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201493921
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:40 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Klopt 100%. Ik kan geen statistische reden bedeken om dit wel te doen
Van wappies wordt ook niet verwacht dat ze na kunnen denken.

Ik zal je een statistiek geven:

https://www2.deloitte.com(...)ties-infographic.pdf

Let wel, deze cijfers zijn zonder vaccineren

Als 30er heb je ongeveer 0.2% kans om in het ziekenhuis te belanden na een coronabesmetting. Dat is op zichzelf niet echt een grote kans, maar wappies leven graag in hun eigen cocon, maar ik zal je een geheimpje verklappen: er zijn ongeveer 1.150.000 mensen tussen de 30 en de 40, dus potentieel heb je het dan over 2300 ziekenhuisopnames. Met de huidige opnames kun je concluderen dat ongevaccineerden relatief gezien 30x vaker opgenomen worden kun je dat aantal dus reduceren naar 80 opnames.

Maar goed, ik neem dat jij graag je bed afstaat aan een coronapatiënt als jij na een verkeersongeluk naar het ziekenhuis moet.
pi_201493952
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:54 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Van wappies wordt ook niet verwacht dat ze na kunnen denken.

Ik zal je een statistiek geven:

https://www2.deloitte.com(...)ties-infographic.pdf

Let wel, deze cijfers zijn zonder vaccineren

Als 30er heb je ongeveer 0.2% kans om in het ziekenhuis te belanden na een coronabesmetting. Dat is op zichzelf niet echt een grote kans, maar wappies leven graag in hun eigen cocon, maar ik zal je een geheimpje verklappen: er zijn ongeveer 1.150.000 mensen tussen de 30 en de 40, dus potentieel heb je het dan over 2300 ziekenhuisopnames. Met de huidige opnames kun je concluderen dat ongevaccineerden relatief gezien 30x vaker opgenomen worden kun je dat aantal dus reduceren naar 80 opnames.

Maar goed, ik neem dat jij graag je bed afstaat aan een coronapatiënt als jij na een verkeersongeluk naar het ziekenhuis moet.
Wat zijn de cijfers van ziekenhuisopnames onder gevaccineerde mensen van tussen de 40 en 100 jaar?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201493997
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat zijn de cijfers van ziekenhuisopnames onder gevaccineerde mensen van tussen de 40 en 100 jaar?
Geen idee, ik reageerde op het gegeven dat het onzin zou zijn om je als 30er te laten vaccineren.
pi_201494078
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:05 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Geen idee, ik reageerde op het gegeven dat het onzin zou zijn om je als 30er te laten vaccineren.
Maar dat is ook onzin. Jonge mensen sterven niet aan Corona maar aan onderliggende problematiek waar wij niks aan doen. Dan kun je symptomen gaan bestrijden maar ook structureel gaan kijken hoe je bijv. overgewicht kunt bestrijden en inzetten op gezond eten. Maar goed, hier zul je wel weer heel boos om worden. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:24:53 #113
3542 Gia
User under construction
pi_201494210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Maar dat is ook onzin. Jonge mensen sterven niet aan Corona maar aan onderliggende problematiek waar wij niks aan doen. Dan kun je symptomen gaan bestrijden maar ook structureel gaan kijken hoe je bijv. overgewicht kunt bestrijden en inzetten op gezond eten. Maar goed, hier zul je wel weer heel boos om worden. :)
Dat gebeurt toch ook! Er zijn dagelijks spotjes over gezonde voeding, programma's over afvallen en een gezond gewicht behouden.

Als je die programma's en spotjes niet wil zien, kijk je toch niet!
Zelfde geldt voor spotjes over vaccinaties.
pi_201494246
Leuk topic.

Bewust niet gevaccineerd. Ik heb asymptomatisch corona gehad en zie nu eigenlijk geen reden meer tot vaccinatie. Volgens de meeste onderzoeken ben ik even goed of beter beschermd dan mensen die alleen gevaccineerd zijn.

De kans dat ik last heb van een van de bijwerkingen van het vaccin is voor mij groter dan de kans dat ik nog last van covid ga krijgen.
pi_201494509
quote:
er zijn ongeveer 1.150.000 mensen tussen de 30 en de 40, dus potentieel heb je het dan over 2300
60% valt af want is gevaxxed.
Groot gedeelte heeft al corona gehad.
Dat iedereen tegelijk besmet raakt is onmogelijk.

Laten we het simpel houden.

Nogmaals: waarom deze heftige maatregelen? Om de ziekenhuizen niet te overbelasten.

Overbelasten gezonde mensen onder de 50, en kinderen de ziekenhuizen? Ja of nee? Het antwoord is gewoon nee. Einde discussie. Verplicht inenten is een maatregel die te ver gaat voor deze groep. Want het lost het probleem niet op. Je kan wel zeggen dat als er 1.2 miljoen mensen tegelijk besmet raken het ziekenhuis overbelast is met 2300 patienten, maar een groot gedeelte heeft al corona gehad, en al zeker 60% van die groep wel is ingeent.

Laten we ons richten op het probleem oplossen: ouderen en ovesitas patienten inenten. Willen ze dit niet? Eigen keuze, maar daar ligt de oversterfte. En die groep moet veel en veel beter geinformeerd worden over de risicos. De media en overheid doet het nu overkomen of elk gezonde dertiger of tiener een grote kans heeft op ziekenhuisopname of overlijden. Ze moeten beter de risicodoelgroep benaderen.

Laat ik het anders stellen: stel we enten iedereen onder de 50 in. Dan zouden we in het beste geval 130 doden hebben voorkomen in bijna twee jaar tijd.

Daar zit toch het probleem niet, de oversterfte niet, de overbelasting van de ziekenhuizen niet ? Waarom die groepsdruk en vaccinatiedrang op die groep mensen?

[ Bericht 18% gewijzigd door bellamy13 op 24-09-2021 09:56:28 ]
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:58:29 #116
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201494604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:50 schreef bellamy13 het volgende:
Laat ik het anders stellen: stel we enten iedereen onder de 50 in. Dan zouden we in het beste geval 130 doden hebben voorkomen in bijna twee jaar tijd.

Daar zit toch het probleem niet, de oversterfte niet, de overbelasting van de ziekenhuizen niet ? Waarom die groepsdruk en vaccinatiedrang op die groep mensen?
Bij andere virussen is het mogelijk om het effectief te elimineren door een bepaalde, hoge, vaccinatiegraad te bereiken. Er is dan onvoldoende overdracht om het virus te ondersteunen en het verdwijnt dan min of meer uit de populatie. Voor corona werkt dat niet, maar ik verwacht dat de reden er niet anders om is. Men verwacht dat de impact van en de verspreidingsnelheid van het virus beperkter zal zijn bij een hogere vaccinatiegraad. Het is tevens het enige wapen dat beleidsmakers effectief hebben, dus het 'succes' van hun corona aanpak zal ook worden gemeten aan de behaalde vaccinatiegraad.

Gezien corona extreem besmettelijk is en het vaccin geen besmetting noch verspreiding voorkomt, zal het in de praktijk wel meehelpen aan het dempen van de effecten, maar zelfs bij een vaccinatiegraad van 100% het virus niet uitdoven. Persoonlijk vind ik het ridicuul om de mensen die het vaccin niet willen nu nog buiten te sluiten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201494662
Nog een keer over die 2300. Iemand zegt als iedereen tussen de 30 en 40 corona krijgt belanden er 2300 mensen op dd ic

Ik pleit ervoor kwetsbare in te enten. Dan valt er al 80% af.

Je houd 460 over.

60% is al ingeent. Laten we zeggen 50%. Dan houd je nog 230 ic patienten over.

Laten we zwggen dat 10% tegelijk corona krijgt in die groep.

Dan zouden er nog 23 patienten overblijven van je 2300.

En dat is als er 110000 30ers tegelijk besmet raken

[ Bericht 6% gewijzigd door bellamy13 op 24-09-2021 10:16:31 ]
pi_201494893
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:50 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
60% valt af want is gevaxxed.
Oh, dus vaccineren is toch wel een goed idee?
pi_201494960
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Zeker ben absoluut niet tegen! Voorstander van. Verplicht vaccineren van gezonde mensen nodig? Nee! Laat ze dan hun eigrn keuze maken. Deze groep vormen geen risico om de zorg te overbelasten.

Zoals ik al aangaf, gezonde mensen onder de 50 overbelasten de zorg niet. Dus absurt om hen te verplichten om te vaccineren of om zulke vergaande maatregelen te nemen.
pi_201494970
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:03 schreef bellamy13 het volgende:
Nog een keer over die 2300. Iemand zegt als iedereen tussen de 30 en 40 corona krijgt belanden er 2300 mensen op dd ic

Ik pleit ervoor kwetsbare in te enten. Dan valt er al 80% af.

Je houd 460 over.

60% is al ingeent. Laten we zeggen 50%. Dan houd je nog 230 ic patienten over.

Laten we zwggen dat 10% tegelijk corona krijgt in die groep.

Dan zouden er nog 23 patienten overblijven van je 2300.

En dat is als er 110000 30ers tegelijk besmet raken
Definieer kwetsbaar? De helft van die leeftijdsklasse heeft overgewicht, dus kwetsbaar is nogal een rekbaar begrip.

Weet jij bijvoorbeeld hoe hoog je cholesterol is? Weet jij hoeveel vet je hebt rond je organen? Meer je dit periodiek?

De definitie van gezond is niet eenduidig vast te stellen en mensen hebben nogal eens de neiging om hun eigen gezondheid te overschatten.
pi_201495006
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:28 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Definieer kwetsbaar? De helft van die leeftijdsklasse heeft overgewicht, dus kwetsbaar is nogal een rekbaar begrip.

Weet jij bijvoorbeeld hoe hoog je cholesterol is? Weet jij hoeveel vet je hebt rond je organen? Meer je dit periodiek?

De definitie van gezond is niet eenduidig vast te stellen en mensen hebben nogal eens de neiging om hun eigen gezondheid te overschatten.
Laten we het omdraaien. We gaan verplicht, tegen alle grondwetten enn mmorele bezwaren in alle mensen onder de 50 inenten. Gezond en ongezond. Het probleem zal nog steeds verre van opgelost zijn.

Verder niet relevant, maar ik sport 6 tot 8x per week een uur, eet vegetarisch, eet gezond etc
pi_201495020
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:32 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Laten we het omdraaien. We gaan verplicht, tegen alle grondwetten enn mmorele bezwaren in alle mensen onder de 50 inenten. Gezond en ongezond. Het probleem zal nog steeds verre van opgelost zijn
Volgens mij is vaccineren helemaal niet verplicht.
pi_201495047
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:33 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Er ontstaan nu wel een vervelende drang. Dat zou je ook indirecte dwang kunnen noemen.
pi_201495266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
En nog even dit:
Van de 30000 corona doden zijn er 130 onder de 50.......
pi_201495537
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:57 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
En nog even dit:
Van de 30000 corona doden zijn er 130 onder de 50.......
Waarom denk je dat de doden mij iets interesseren?
pi_201495555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er ontstaan nu wel een vervelende drang. Dat zou je ook indirecte dwang kunnen noemen.
Bepaalde keuzes hebben bepaalde gevolgen.
pi_201495826
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de doden mij iets interesseren?
De discussie is, dat mensen die zich niet willen vaccineren de zorg overbelasten.

Dit klopt feitelijk gezien niet. Wanneer je alle kinderen en gezonde volwassenen zou inenten zou dat bijna geen verschil maken in het aantal ic opnames.

Wanneer je iedereen onder de 50 vaccineerd maakt dit nog steeds een heel klein verschil. Niet voldoende om de maatregelen die we nu nemen goed te keuren.
pi_201495868
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:33 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, anders kun je immers nu al een heleboel zaken niet meer doen, iets wat uiteraard alleen maar minder gaat worden.
pi_201496049
We deden dit om de zorg te ontlasten.

De discussie is verschoven van zorg ontlasten naar iedereen moet of hij nou een risico vormt voor overbelasting van de zorg of niet, moet gevaccineerd worden.

Dit was niet de reden van de maatregelen.
pi_201496130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:58 schreef bellamy13 het volgende:
We deden dit om de zorg te ontlasten.

De discussie is verschoven van zorg ontlasten naar iedereen moet of hij nou een risico vormt voor overbelasting van de zorg of niet, moet gevaccineerd worden.

Dit was niet de reden van de maatregelen.
En zo waren er een hele hoop maatregelen op oneigenlijke gronden.

Scholen dicht, zodat ouders een levende enkelband hadden. Mondkapjes verplicht om van de discussie af te zijn. Avondklok om feestende jongeren tegen te gaan.
pi_201496289
Zag laatst een filmpje van jonge kinderen die tijdens de lunch bij elke hap het mondkapje af moesten doen, maar alleen om eten in de mond te doen. Kauwen moest met mondkapje.

Echt wtf zijn we aan het doen met zijn allen
pi_201496389
Ik moet binnenkort ergens heen voor een hele dag. Moet de qr code alleen geldig zijn bij binnenkomst of voor die gehele dag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201496533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik moet binnenkort ergens heen voor een hele dag. Moet de qr code alleen geldig zijn bij binnenkomst of voor die gehele dag?
Alleen bij binnenkomst.
pi_201496553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Alleen bij binnenkomst.
Gelukkig maar, maar wat als ik even naar buiten ga en dan weer naar binnen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201496555
Nog een mindfck.

Stel het kon.. en we hadden alleen in 2019 en 2020 alle kinderen en mensen onder de 30 gevaccineerd. Dan waren er 17 mensen minder overleden de afgelopen 2 jaar.

Had dat de crisis voorkomen?

Waarom zou dit nu wel het geval zijn?
pi_201496557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig maar, maar wat als ik even naar buiten ga en dan weer naar binnen?
Dat zal niet gaan dan.
pi_201496572
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:33 schreef bellamy13 het volgende:
Nog een mindfck.

Stel het kon.. en we hadden alleen in 2019 en 2020 alle kinderen en mensen onder de 30 gevaccineerd. Dan waren er 17 mensen minder overleden de afgelopen 2 jaar.

Had dat de crisis voorkomen?

Waarom zou dit nu wel het geval zijn?
Het aantal doden heeft niks te maken met de crisis. Mijn appelboom heeft er bv ook niks mee te maken.
pi_201496581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat zal niet gaan dan.
Ok dan moet ik daar rekening mee houden.
pi_201496616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het aantal doden heeft niks te maken met de crisis. Mijn appelboom heeft er bv ook niks mee te maken.
Oh sorry ik dacht het iets te maken had met ic opnames. Daar doen we alles voor toch? Deze doelgroep belandt ook nauwelijks op de ics in vergelijking met de kwetsbare (obesitas en ouderen)

Waren dan de ics dan maar enigsinds overbelast geweest?

Heb t even snel uitgerkend. Mensen onder de 30 zijn ongeeer 1% van de ic opnames
pi_201496649
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:37 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oh sorry ik dacht het iets te maken had met ic opnames. Daar doen we alles voor toch? Deze doelgroep belandt ook nauwelijks op de ics in vergelijking met de kwetsbare (obesitas en ouderen)

Waren dan de ics dan maar enigsinds overbelast geweest?
Ics... Overlijdens... Wat wil je zeggen?
pi_201496656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De grondslag voor welke maatregelen dan ook is al maanden geleden verdwenen. Zover je het cirus al serieus kon nemen.
pi_201496665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:39 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De grondslag voor welke maatregelen dan ook is al maanden geleden verdwenen. Zover je het cirus al serieus kon nemen.
Ok dat klopt inderdaad.
pi_201496740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Misschien niet duidelijk genoeg.

Gezonde mensen, kinderen OVERBELASTEN de zorg NIET. Dat is een feit. Er wordt gedaan of dat wel zo is. Dat klopt niet

Getuige de minder dan 1% van iedereen die op de IC ligt iemand onder de 30 is.

Dus, conclusie. Inenten kan, maar is niet nodig. Het leven zuur maken omdat die groep zich niet wil inenten is ongegrond en absurt. De reden dat we dit wel doen is om de zorg niet te overbelasten. Maar zie hierboven, dat doen deze mensen niet
pi_201496863
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:45 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Misschien niet duidelijk genoeg.

Gezonde mensen, kinderen OVERBELASTEN de zorg NIET. Dat is een feit. Er wordt gedaan of dat wel zo is. Dat klopt niet

Getuige de minder dan 1% van iedereen die op de IC ligt iemand onder de 30 is.

Dus, conclusie. Inenten kan, maar is niet nodig. Het leven zuur maken omdat die groep zich niet wil inenten is ongegrond en absurt. De reden dat we dit wel doen is om de zorg niet te overbelasten. Maar zie hierboven, dat doen deze mensen niet
Klopt echter waar wordt gedaan alsof deze mensen de zorg overbelasten?
pi_201496911
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:45 schreef bellamy13 het volgende:

Nogmaals, definieer gezond.
pi_201496925
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:02 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Gezond is inderdaad te breed. Ook de meeste ongezonde mensen belasten de zorg niet. Er zijn redelijk specifieke risicogroepen waarvan een klein percentage druk op de zorg kan veroorzaken.
pi_201496935
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:02 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Waarom zou je dat moeten definiëren? Men werkte in het vaccinatieprogramma toch ook met risicogroepen?
pi_201497007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou je dat moeten definiëren? Men werkte in het vaccinatieprogramma toch ook met risicogroepen?
Iemand die risico loopt is niet per definitie ongezond.
pi_201497039
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je moet wel kijken naar risicogroepen.
pi_201497120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Al behoor ik wel tot de risicogroep, mensen onder de 30 overbelasten de zorg niet. Waarom moeten deze mensen zich dan vaccineren?

Ik vertrouw het niet. Zo is er 2.3 biljoen aan schadevergoeding betaald in 2009 door de maker van dit vaccin. Weet je wat er daarna gebeurt is? Om dit te voorkomen is er een wet gekomen dat dit bedrijf nooit meer aansprakelijk gesteld mag worden door slachtoffers.

Voordat je reageerd, kijk de docu the bleeding edge op netflix.

De hoogste schadevergoeding ooit. AL DEZE SLACHTOFFERS waren wappies!!????
https://www.nytimes.com/2009/09/03/business/03health.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')