abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 9 september 2021 @ 10:30:19 #1
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201275539
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit n, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_201275653
Pas geleden nog getuige van iets geweest, manman...

Voor me reed een auto en we naderden een kruispunt. De auto voor me moest stoppen om voorrang te verlenen en deed dat op een fietspad. Toevallig kwam er net een fietser aan en die was daar niet van gediend. Hij schreeuwde iets van, ' Ga eens aan de kant! '. Daar was die automobilist niet van gediend en ging de discussie opzoeken bij de fietser. Heel de tijd reed hij naast de fietser met zijn grote waffel. Op een gegeven moment ben ik er maar langsgereden, die automobilist hield heel het verkeer op met zijn haantjesgedrag :{w
  donderdag 9 september 2021 @ 10:44:49 #3
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201275689
Laatst reed ik op de motor door de stad en had ik bijna een fietser op mijn voorvork die door rood reed. Even verderop kwam ik hem tegen op het fietspad die ik moest oversteken. Heb hem daar even aangesproken. Gesprek was goed, hij gaf aan dat hij niet door had dat het zo weinig scheelde en dat hij een aantal biertjes op had. Ook gaf hij aan mij te begrijpen en het fijn vond dat ik hem op een relaxte manier aansprak op zijn gedrag. Hij gaf aan zelf ook motorrijder te zijn en de schrik van mij daardoor extra goed te begrijpen. We gingen met wederzijds begrip uit elkaar en ik had echt zoiets van, zo...kijk...zo kan t ook :)
  donderdag 9 september 2021 @ 11:01:09 #4
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201275868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:44 schreef DW457 het volgende:
Laatst reed ik op de motor door de stad en had ik bijna een fietser op mijn voorvork die door rood reed. Even verderop kwam ik hem tegen op het fietspad die ik moest oversteken. Heb hem daar even aangesproken. Gesprek was goed, hij gaf aan dat hij niet door had dat het zo weinig scheelde en dat hij een aantal biertjes op had. Ook gaf hij aan mij te begrijpen en het fijn vond dat ik hem op een relaxte manier aansprak op zijn gedrag. Hij gaf aan zelf ook motorrijder te zijn en de schrik van mij daardoor extra goed te begrijpen. We gingen met wederzijds begrip uit elkaar en ik had echt zoiets van, zo...kijk...zo kan t ook :)
Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn :P

Ik heb dat ook wel gedaan, maar die man werd meteen kwaad :')
94257 - 478969
Nothing left for me to say
It's time for me to walk away
I am alright
pi_201275903
quote:
4s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat is wel meestal de reactie idd. Alsof ze het gewoon niet willen zien soms.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 9 september 2021 @ 11:05:24 #6
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201275916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:04 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat is wel meestal de reactie idd. Alsof ze het gewoon niet willen zien soms.
Korte lontjes denk ik.
94257 - 478969
Nothing left for me to say
It's time for me to walk away
I am alright
  donderdag 9 september 2021 @ 11:07:36 #7
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201275950
quote:
4s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Daar hield ik ook rekening mee. Het helpt dat ik best groot en breed ben en zeker in mijn motorpak. Maar dit viel mij ook echt alles mee. Ik denk dat t weer (strak blauw en zonnig) ook wel mee hielp.
pi_201275991
quote:
4s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:05 schreef aloa het volgende:

[..]
Korte lontjes denk ik.
Vooral dat. Ik ging een keer met de motor de bocht door na een stoplicht, en er zat een auto heel dicht achter me. Dus ik gebaar dat ie wat afstand moet houden. Meteen een hoop getoeter :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 9 september 2021 @ 11:21:33 #9
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201276131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:11 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Vooral dat. Ik ging een keer met de motor de bocht door na een stoplicht, en er zat een auto heel dicht achter me. Dus ik gebaar dat ie wat afstand moet houden. Meteen een hoop getoeter :')
Zo kut dat inderdaad. Zeker op de motor vind ik afstand wel erg fijn.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:29:01 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201276208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:29 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar dat maakt t niet minder waar. Oeh en dezs post, is er ook 1: bam, dicht.
Je rijd zeker ook nooit te hard, want er kan altijd iemand oversteken en dan zit je in dezelfde situatie. :o :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:37:17 #11
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201276308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je rijd zeker ook nooit te hard, want er kan altijd iemand oversteken en dan zit je in dezelfde situatie. :o :o
Oh zeker wel. Ik ben geen heilig boontje. En ook maak ik wel eens fouten in het verkeer wat betreft voorrang. En ook ik zie wel eens wat over het hoofd. Ja, echt waar. En ik durf het ook nog eens toe te geven.
pi_201277066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:11 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Je vergeet te vertellen dat die auto vooraan stond bij het verkeerslicht en jij ervoor bent gekropen want motor. En vervolgens ging je met mietjessnelheid door de bocht en dacht die bestuurder, waarom moet je er dan zo graag voor? :(
  donderdag 9 september 2021 @ 12:42:48 #13
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201277106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:40 schreef rival het volgende:

[..]
Je vergeet te vertellen dat die auto vooraan stond bij het verkeerslicht en jij ervoor bent gekropen want motor. En vervolgens ging je met mietjessnelheid door de bocht en dacht die bestuurder, waarom moet je er dan zo graag voor? :(
Vooraan staan met de motor is wel heel chill trouwens. Zo fijn om er tussendoor te kunnen rijden. Juist omdat je dan lekker vlot weg kan rijden. Automobilisten zijn traaahaaaag namelijk.
pi_201277276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:42 schreef DW457 het volgende:

[..]
Vooraan staan met de motor is wel heel chill trouwens. Zo fijn om er tussendoor te kunnen rijden. Juist omdat je dan lekker vlot weg kan rijden. Automobilisten zijn traaahaaaag namelijk.
Ik heb gisteren ook zeker genoten van het toeren op de motor O+
Maar de mensen die ervoor kruipen en dan vervolgens heel traag zijn, die vervloek ik wel een beetje. Blijf dan lekker op je plekkie.
  donderdag 9 september 2021 @ 12:58:57 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201277324
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:44 schreef DW457 het volgende:
En van de weinig keren dat ik vorig jaar op de motor zat slingerde er een fietser over de weg alsof 'ie dronken was. Bleek nou? Hij was aan het appen.. ik er vlak achter rijden en TUUUTUUURUUU. Hij schrok zich kapot, telefoon op de grond, boos.

Natuurlijk snel weggereden, lafaard als ik ben :7 . Zelden zo hard gelachen :@ .

/lief dagboek
Huilen dan.
pi_201277363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:40 schreef rival het volgende:

[..]
Dat zou wel vervelend zijn inderdaad _O- een keer gehad dat een motorrijder vooraan ging staan en vervolgend 20 km langzamer dan de toegestane snelheid reed, zonder reden, links. Ga dan naar rechts... en maar met dat handje naar beneden, dat werkt in dat geval niet _O-

Motorrijders die tussen het verkeerd door steken terwijl iedereen 80+ rijdt zijn ook wel gevaarlijk bezig, de helft van de automobilisten kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van baan heb ik het idee.

En motorrijders die onnodig veel herrie maken zijn ook zielig.

Maar over het algemeen is het prima volk op de weg, maar omdat het er een beperkt aantal zijn vallen de rotte appels eerder op :@
quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En van de weinig keren dat ik vorig jaar op de motor zat slingerde er een fietser over de weg alsof 'ie dronken was. Bleek nou? Hij was aan het appen.. ik er vlak achter rijden en TUUUTUUURUUU. Hij schrok zich kapot, telefoon op de grond, boos.

Natuurlijk snel weggereden, lafaard als ik ben :7 . Zelden zo hard gelachen :@ .

/lief dagboek
_O_ Geniaal _O-
Hoe kon je zien dat die kapot was?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201277498
quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

/lief dagboek
:D
  donderdag 9 september 2021 @ 13:31:06 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201277690
quote:
99s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dat zou wel vervelend zijn inderdaad _O- een keer gehad dat een motorrijder vooraan ging staan en vervolgend 20 km langzamer dan de toegestane snelheid reed, zonder reden, links. Ga dan naar rechts... en maar met dat handje naar beneden, dat werkt in dat geval niet _O-

Motorrijders die tussen het verkeerd door steken terwijl iedereen 80+ rijdt zijn ook wel gevaarlijk bezig, de helft van de automobilisten kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van baan heb ik het idee.

En motorrijders die onnodig veel herrie maken zijn ook zielig.

Maar over het algemeen is het prima volk op de weg, maar omdat het er een beperkt aantal zijn vallen de rotte appels eerder op :@
[..]
_O_ Geniaal _O-
Hoe kon je zien dat die kapot was?
Hij schrok zich kapot. De telefoon ging niet per se kapot ;)
  donderdag 9 september 2021 @ 13:33:16 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201277720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik snap overigens niet hoe je een pijlwagen over het hoofd kan zien. Zeker als motorrijder (die kunnen immers niet op hun mobiel aan het kloten zijn).
Nog even hierover
  donderdag 9 september 2021 @ 13:41:17 #20
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201278296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hij schrok zich kapot. De telefoon ging niet per se kapot ;)
Verkeerd gelezen :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201284506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:08 schreef YoshiBignose het volgende:

Je maakt het dramatischer dan het is. Het is gewoon een alternatief voor een kruispunt, normaal ga je ook naar links als je linksaf wil slaan en niet eerst naar rechts. Maar goed er zijn weinig rotondes waar het kan want meestal kun je niet goed zien of er een auto van die kant komt. Ik ga toch ook niet wachten voor een rood stoplicht midden in de nacht met niemand te bekennen? Ik begrijp het nut van ale lampjes en lijntjes heus wel en overdag werkt het meestal efficint (enkele slecht afgestelde stoplichten daargelaten) maar er is ook een reden dat veel stoplichten uit gaan als het rustiger is...
Nee, ik maak het helemaal niet dramatischer dan dat het is. Een rotonde is idd een alternatief voor een kruispunt. Ik neem maar even aan dat je weet dat een alternatief niet hetzelfde is als de andere optie.
Maar daar zitten wl even wat andere regels en afspraken aan vast en omdat jij blijkbaar een rijbewijs hebt hoor je dat ook te weten.
Maar ik vraag me ondertussen echt af waarom ik hier tijd en moeite in steek want ook
quote:
Ik ga toch ook niet wachten voor een rood stoplicht midden in de nacht met niemand te bekennen?
is niet echt verstandig te noemen. Ik zal het dan maar zeggen, ook namens veel andere weggebruikers, dat is gewoon stupide.
Niemand kan er op anticiperen dat er zo'n idioot in de buurt rijdt en je maakt mij niet wijs dat jij verkeerssituaties altijd 100% goed in de gaten hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja maar dat kan je altijd gebeuren... ik reed eens middernacht ook over straat en er stak zomaar een donkere man met zwarte kleding over. Schrok me rot, was echt nauwelijks te zien. Gezond verstand is nog altijd belangrijker dan blindelings naar kleurtjes rood of groen kijken. Moet je maar eens zien wat er gebeurt als op een druk kruispunt de stoplichten kapot zijn _O- _O- ik woonde aan zo'n kruispunt en mensen hebben dan echt geen flauw benul meer wat ze moeten doen.
Wel bijzonder dat uitgerekend jj dit typt. Je ziet zelf dingen over het hoofd, hebt aangegeven dat mensen hun gezond verstand moeten gebruiken en dat sommigen niet meer weten hoe een kruispunt werkt als de verkeerslichten het verkeer niet regelen.
Iedereen weet dat als de verkeerslichten niet werken de normale voorrangsregels gelden en handelen daar ook naar.
Maar jij, die toegeeft te gaan spookrijden op een rotonde, snapt andere mensen niet.
Ik hoop dat je ooit gaat beseffen hoe achterlijk jij je hier profileert.
pi_201285354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:19 schreef vannelle het volgende:
-jankverhaal-
:')

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:42 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ja behalve als je in de regen voor een Tesla gaat staan... snap ook niet dat je bij twee stroken als een motor de linker strook gaat pakken. Ga dan op z'n minst rechts staan waar de slakken zijn. Maar goed na een toetertje begreep hij waar zijn plek op de weg was >:)
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 september 2021 @ 22:26:54 #24
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_201285690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
:')
[..]
Ja behalve als je in de regen voor een Tesla gaat staan... snap ook niet dat je bij twee stroken als een motor de linker strook gaat pakken. Ga dan op z'n minst rechts staan waar de slakken zijn. Maar goed na een toetertje begreep hij waar zijn plek op de weg was >:)
Jaaa, Tesla's mijd ik ook. Die zijn stiekem best rap, met gelijk hun maximale koppel.
pi_201286160
Rechtdoorlopend naar mijn werk en overstekend bijna overhoop gereden door een alfa ventje in een witte Golf die naar rechts afsloeg.
Toen ik hem achterna riep en gebaarde stopte hij en riep dat ik mijn bek moest houden. Ik liep er op af om het hem uit te leggen en hij stoof er vandoor om even later terug te komen en me te vertellen dat hij voorrang had omdat mijn voet nog niet op de straat was. Mijn uitleg dat hij flauwekul praat en een gevaar op de weg was leverde me nog een scheldkannonade op en alfa ventje reed met gierende banden weer door.
(Een collega liep achter me en was al begonnen met filmen mocht het uit de hand lopen)

[ Bericht 1% gewijzigd door De_Melkboer op 10-09-2021 10:59:25 ]
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')