abonnement Unibet Coolblue
pi_201304633
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:40 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat doe je ook met een vaccinatie in je mik. Je bent nog steeds besmettelijk.
Nee, je kunt besmettelijk zijn.
Je bent het niet per definitie.
Iemand die gevaccineerd is, is minder snel besmettelijk, minder besmettelijk en minder lang besmettelijk.


quote:
Daarnaast hou ik netjes afstand, dat doe ik al 1,5 jaar dus ik verspreid niks.
Dus hou gewoon op met dat generaliseren.
Als 1,5m 100% effectief was, dan hadden we het kunnen houden bij de maatregelen van februari 2020...

Anyway, ik generaliseer niet, ik stel een vraag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201304646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:43 schreef Dauthi het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Angsthaas.
Mooi pleidooi tegen de autogordel ^O^
En verkeerslichten :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201304654
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
Is daar twijfel over?
Ja, vanaf het begin al is er discussie over.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:48:08 #229
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201304666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, vanaf het begin al is er discussie over.
Discussie? Ja vast wel, je kunt overal over discusseren. Maar er is al best veel bekend over Covid19, en dus ook over de manier waarop het zich verspreid.
pi_201304684
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:48 schreef tja77 het volgende:

[..]
Discussie? Ja vast wel, je kunt overal over discusseren. Maar er is al best veel bekend over Covid19, en dus ook over de manier waarop het zich verspreid.
Oh, ik denk zeker dat het bijdraagt.
Maar er zijn genoeg die dat niet geloven.
Die zien daar geen onderbouwing voor.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:51:33 #231
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201304705
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:44 schreef Wantie het volgende:
Nee, je kunt besmettelijk zijn.
Je bent het niet per definitie.
En waarom zou juist dát dan niet voor een ongevaccineerde gelden. Er wordt net gedaan alsof ongevaccineerd hetzelfde is als 100% continu besmettelijk zijn, terwijl juist die groep eerder symptomen heeft.

Oh, deze is ook wel mooi trouwens:
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Niets verbaast mij meer. Ik hoop alleen maar dat er geen ongevaccineerden in de buurt van mijn bejaarde moeder komen, maar dat zomaar kunnen, want ojee de privacy ?
https://www.trouw.nl/binn(...)doorwerken~b26dac07/

[ Bericht 20% gewijzigd door Woelwater op 11-09-2021 11:01:50 ]
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:01:14 #232
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201304808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, je kunt besmettelijk zijn.
Je bent het niet per definitie.
Iemand die gevaccineerd is, is minder snel besmettelijk, minder besmettelijk en minder lang besmettelijk.
[..]
Als 1,5m 100% effectief was, dan hadden we het kunnen houden bij de maatregelen van februari 2020...

Anyway, ik generaliseer niet, ik stel een vraag.
https://www.volkskrant.nl(...)ccineerden~b800c3e1/

quote:
Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen. Daarom zouden mensen die zijn gevaccineerd zich aan dezelfde spelregels moeten houden als niet-gevaccineerden: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra goed afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.
quote:
Gevaccineerden die het virus oplopen, hebben in de regel immers zelf maar weinig klachten. ‘Ik denk dat je een aanzienlijke groep gevaccineerden hebt die er gewoon mee doorloopt’, zegt Wertheim. ‘Dat had ik waarschijnlijk zelf ook gedaan, als ik mezelf niet toevallig had getest. Je denkt ergens toch: ik ben gevaccineerd, ik ben nu oké. Maar je kunt het virus nog steeds doorgeven.
Maar vooral vol blijven houden dat mensen die verantwoord netjes afstand houden zonder vaccinatie egoïstisch zijn.
En mensen met een vaccinatie doe losgaan en schijt hebben aan afstand houden zijn dat in jouw ogen niet?
Laat me niet lachen.
pi_201304942
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]
En waarom zou juist dát dan niet voor een ongevaccineerde gelden. Er wordt net gedaan alsof ongevaccineerd hetzelfde is als 100% continu besmettelijk zijn, terwijl juist die groep eerder symptomen heeft.
Iemand die gevaccineerd is, is minder snel besmettelijk, minder besmettelijk en minder lang besmettelijk
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201304949
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ccineerden~b800c3e1/
[..]
[..]
Maar vooral vol blijven houden dat mensen die verantwoord netjes afstand houden zonder vaccinatie egoïstisch zijn.
En mensen met een vaccinatie doe losgaan en schijt hebben aan afstand houden zijn dat in jouw ogen niet?
Laat me niet lachen.
Tja, een bult aannames overtuigen niet
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:19:12 #235
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201304987
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iemand die gevaccineerd is, is minder snel besmettelijk, minder besmettelijk en minder lang besmettelijk
Alleen weten ze zelf niet wanneer dat het geval is en verdommen ze ook om zichzelf te testen omdat ze zogenaamd veilig zouden zijn.
quote:
Gevaccineerden die het virus oplopen, hebben in de regel immers zelf maar weinig klachten. ‘Ik denk dat je een aanzienlijke groep gevaccineerden hebt die er gewoon mee doorloopt’, zegt Wertheim. ‘Dat had ik waarschijnlijk zelf ook gedaan, als ik mezelf niet toevallig had getest. Je denkt ergens toch: ik ben gevaccineerd, ik ben nu oké. Maar je kunt het virus nog steeds doorgeven.
Maar blijf vooral doorgaan met je zinloze missie een paar Fokkers een prikje op te dringen.
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:24:00 #236
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, een bult aannames overtuigen niet
Ah ja, virologen en artsen doen aannames, maar jij weet het beter.

Hier nog meer

https://joop.bnnvara.nl/n(...)als-ongevaccineerden

https://www.demorgen.be/n(...)ccineerden~b207b84b/

quote:
Volledig gevaccineerde volwassenen kunnen door de deltavariant evenveel virusdeeltjes dragen als niet-gevaccineerden. Dat blijkt uit grootschalig Brits onderzoek, wat het idee van groepsimmuniteit nog verder onderuithaalt.
quote:
Een groot Brits onderzoek laat zien dat de effectiviteit van de vaccins van Pfizer en AstraZeneca vermindert naarmate de tijd vordert. 90 dagen na de tweede prik is het AstraZeneca-vaccin nog 61 procent effectief tegen besmetting met het coronavirus. Het Pfizer-vaccin is op dat moment nog 75 procent effectief.
quote:
Ook de deltavariant vermindert de effectiviteit van de vaccins. De onderzoekers concluderen dat gevaccineerden na een besmetting met de deltavariant net zoveel virusdeeltjes in hun neus en keel hebben als niet-gevaccineerden. Wat dat betekent voor de overdracht van het virus is nog niet duidelijk.
Maar hey, jij hebt je prik en mag een ander zonder vaccinatie betichten van egoïstisch gedrag.
Hoe lang is het geleden dat jij je tweede vaccinatie hebt gekregen?
pi_201305054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Alleen weten ze zelf niet wanneer dat het geval is en verdommen ze ook om zichzelf te testen omdat ze zogenaamd veilig zouden zijn.
[..]
Maar blijf vooral doorgaan met je zinloze missie een paar Fokkers een prikje op te dringen.
Tja, jij blijft liever tot in de eeuwigheid opgescheept met beperkende maatregelen ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201305072
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:24 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ah ja, virologen en artsen doen aannames, maar jij weet het beter.
Een viroloog die zegt 'ik denk...' doet een aanname.

Wel grappig dat je dan niet op het advies van Virologen in gaat met betrekking tot vaccineren...

quote:
Hier nog meer

https://joop.bnnvara.nl/n(...)als-ongevaccineerden

https://www.demorgen.be/n(...)ccineerden~b207b84b/
[..]
[..]
[..]
Maar hey, jij hebt je prik en mag een ander zonder vaccinatie betichten van egoïstisch gedrag.
Hoe lang is het geleden dat jij je tweede vaccinatie hebt gekregen?
Ik ben besmet geweest ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:27:16 #239
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201305081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jij blijft liever tot in de eeuwigheid opgescheept met beperkende maatregelen ^O^
Daar heb ik inderdaad geen problemen mee, maar van mij mogen ze die ook gewoon opheffen. Denk alleen dat je daar iemand anders op moet aanspreken dan die paar ongevaccineerden die er nog zijn en zullen blijven.
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:30:35 #240
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jij blijft liever tot in de eeuwigheid opgescheept met beperkende maatregelen ^O^
Jij gaat voorbij aan het feit dat juist de groep 50+, 60+, 70+, 80+ en ouder de zorg belasten. Juist deze groep belast de zorg, en juist in deze groep is de vaccinatiedichtheid hoog. Wat denk je dan te bereiken door in de groep 50- de vaccinatiedichtheid omhoog te schroeven wanneer deze groep slechts voor een klein deel zorgt voor de druk op de zorg?
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:31:31 #241
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een viroloog die zegt 'ik denk...' doet een aanname.

Wel grappig dat je dan niet op het advies van Virologen in gaat met betrekking tot vaccineren...
[..]
Ik ben besmet geweest ^O^
Wanneer heb jij je eerste vaccinatie gehad?
pi_201305136
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wanneer heb jij je eerste vaccinatie gehad?
Juni
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201305150
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jij gaat voorbij aan het feit dat juist de groep 50+, 60+, 70+, 80+ en ouder de zorg belasten. Juist deze groep belast de zorg, en juist in deze groep is de vaccinatiedichtheid hoog. Wat denk je dan te bereiken door in de groep 50- de vaccinatiedichtheid omhoog te schroeven wanneer deze groep slechts voor een klein deel zorgt voor de druk op de zorg?
Het overgrote deel van de ziekenhuisbedden wordt bezet door ongevaccineerden.
Dus die vaccinatiegraad is te laag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201305162
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:27 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Daar heb ik inderdaad geen problemen mee, maar van mij mogen ze die ook gewoon opheffen. Denk alleen dat je daar iemand anders op moet aanspreken dan die paar ongevaccineerden die er nog zijn en zullen blijven.
Het zijn vooral de ongevaccineerden die de zorg belasten.
Die mogen we daar best op aanspreken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:34:51 #245
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305174
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Juni
Oei, dan is je vaccinatie dus ook niet meer zo heel effectief. Hoog tijd voor een booster lijkt me, zeker met de herfst in aantocht,
pi_201305181
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:24 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ah ja, virologen en artsen doen aannames, maar jij weet het beter.

Hier nog meer

https://joop.bnnvara.nl/n(...)als-ongevaccineerden

https://www.demorgen.be/n(...)ccineerden~b207b84b/
[..]
[..]
[..]
Maar hey, jij hebt je prik en mag een ander zonder vaccinatie betichten van egoïstisch gedrag.
Hoe lang is het geleden dat jij je tweede vaccinatie hebt gekregen?
Wat dat betekent voor de overdracht van het virus is nog niet duidelijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201305194
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:34 schreef tja77 het volgende:

[..]
Oei, dan is je vaccinatie dus ook niet meer zo heel effectief.
Waar baseer je je op?

Even los van het feit dat je negeert dat ik daarna covid heb gehad...

quote:
Hoog tijd voor een booster lijkt me, zeker met de herfst in aantocht,
Klopt, eind deze maand maak ik een afspraak...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:36:33 #248
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het overgrote deel van de ziekenhuisbedden wordt bezet door ongevaccineerden.
Dus die vaccinatiegraad is te laag.
Aanname, kan ik niks mee.
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:38:25 #249
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305211
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat dat betekent voor de overdracht van het virus is nog niet duidelijk.
Precies, niet duidelijk.
Dus het betichten van egoïsme op iemand zonder vaccinatie is op onduidelijkheid gefundeerd.
Dankjewel dat je m’n punt onderstreept. *O*
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:40:14 #250
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305230
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waar baseer je je op?

Even los van het feit dat je negeert dat ik daarna covid heb gehad...
[..]
Klopt, eind deze maand maak ik een afspraak...
Waar ik me op baseer? Op die cijfers van afnemende effecitiviteit van het in jouw ogen heilige vaccin.
pi_201305353
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:36 schreef tja77 het volgende:

[..]
Aanname, kan ik niks mee.
Nope, feit.
Maar eentje die je niet kunt gebruiken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201305365
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:40 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waar ik me op baseer? Op die cijfers van afnemende effecitiviteit van het in jouw ogen heilige vaccin.
Dus nergens op.
Helder!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:54:28 #253
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, feit.
Maar eentje die je niet kunt gebruiken...
Wtf?
Probeer je nu een door jou uit je duim gezogen aanname om te vormen tot een feit? :')
pi_201305384
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mooi pleidooi tegen de autogordel ^O^
En verkeerslichten :Y
Typisch dat de enige argumentatie die je aan kan dragen voor je drogredenen, nog meer drogredenen zijn.
Hier onder de uiteenzetting van een Spaanse arts waarom autogordels en verkeerslichten geen vaccines en mensenlichamen zijn. Alsof een vergelijking die zo kinds is überhaupt weerlegt hoeft te worden _O-

Seat bealt versus vaccines
The debate on the coercive vaccination is raised many times with the example of the acceptance of the implementation of the mandatory use of seat belts in motor vehicles. It is a very popular approach usually led by those who lack scientific training in vaccines.

Verbatim: “Seat belt requirements raise many of the same ethical issues as vaccination requirements, and seat belt laws initially encountered some opposition from the public that is very similar to some of the current opposition to vaccine mandates. The analogy suggests that the risks of vaccines do not constitute strong enough reasons against coercive vaccination policies and that the same reasons that justify compulsory seat belt use—a measure now widely accepted and endorsed—also justify coercive vaccination policies”[1].

Seat belts are no vaccines, and motor vehicles are not human beings
The safety belt analogy with vaccines is meaningless. Why? Because:

Vaccines change the very complex relationships with germs and modify the delicate dynamic equilibrium established over hundreds of thousands of years between humans and germs (viruses and bacteria, fundamentally). The seat belt is implanted on an inert mechanical structure.
Vaccines are injected, they are not “removable” medications, you cannot take on and off. Vaccines, once placed, cannot be “stopped”. The seat belt, of course, is removable. In that sense, vaccines and seat belt could be compared when said belt “implants” in the body and crosses it under the skin, for example, from left armpit to right groin, and stays that way forever.
The seat belt can never act “a posteriori”; that is, its utility is marked by wearing it correctly in case of an accident. On the contrary, there are vaccines, such as rabies, which are used frequently in therapeutic form (post-exposure treatment) just after the bite by rabid animal[2]. There are also vaccines that are used to “fence” outbreaks (ring vaccination strategy), as in the case of Ebola[3]. That is, they are used “a posteriori”, an unthinkable fact regarding the seat belt.
The seat belt can never kill anyone in the act of buckling it, and there is no need to locate the people who are going to die just by putting it on. There are vaccines whose immune reaction can damage and even kill if they are put in people with/without previous natural immunity. Pre-vaccination screening is necessary to identify who can be vaccinated. This is the case of the Q fever vaccine[4]. To avoid the risk of a severe reaction the vaccine should only be given to those who have not been in contact with the bacteria in the past. On the contrary pre-vaccination screening is necessary to identify people without inmunity in the case of the dengue vaccine as the vaccine is directed exclusively to seropositive individuals[5],[6].
The seat belt can have rare adverse effects, in the sense of being harmful when properly worn in the event of an accident, and such rare adverse effects are only in the case of an accident. The adverse effects of vaccines can occur from the moment of the shot, and they are frequent but the spontaneus declarations of adverse effects of the vaccines barely reach 1%. For example, in Spain, the spontaneous reporting rate of adverse events associated with pandemic influenza vaccines was 322-fold lower than that identified through the follow-up study; when considered the severe cases, it was 37-fold lower[7].
The seat belt is one, it is not mixed with other similar straps. Vaccines are often in groups, combined in the same injection ans most cannot be taken one at a time. Thus, for example, when adults aged 40 to 50 are revaccinated against “measles”, they are actually given the triple viral vaccine, measles, rubella and mumps. In another example, when the pregnant woman’s “pertussis” vaccine is given, it is actually against pertussis, tetanus and diphtheria. In vaccines you can not usually choose one at a time.
The seat belt is included in the benefits of cars, which are required by law to have insurance that compensate for damages in the event of an accident, including those of adverse effects. In Spain, there is no compensation system for associated vaccine damage, but it must be prosecuted on a case-by-case basis. In fact, the Spanish Parliament rejected in 2013 the implementation of a compensation system, such as that which exists in most developed countries, from Germany and Italy to the United States[8],[9]. Thus, parents vaccinate, for example against measles without knowing that there will be one encephalitis per million vaccinated, and without knowing that it will take decades to compensate them for the harm.
The seat belt produces individual, and very indirectly, public benefits (by reducing the social costs of accidents as by not wearing seat belts someone will pose an extra cost on the health care system in case is injured in a way that could have been prevented by the use of seat belts), but does not produce public harms. Some vaccines produce indirect protection from infectious diseases to third parties that are not vaccinated, what is called population-herd immunity, a positive externality, such as measles vaccine. On the contrary, other vaccines produce public harm, to third parties that are not vaccinated (and to the vaccinated themselves), a negative externality, such as the pertussis vaccine, which has caused the artificial evolution of the bacteria to strains of greater aggressiveness related to new outbreaks in vaccinated populations[10]. In another example, the oral polio vaccine has resulted in a type 2 virus derived from said vaccine; at present, the vast majority of cases of polio in the world are caused by the virus derived from the oral vaccine[11],[12].
The routine use of a seat belt has required rules and laws through coercion and fines. However, and Spain is a good example, norms and laws are not required to voluntarily obtain vaccination coverage almost technically 100% (in many practical cases, as for measles and rubella vaccines in Madrid, more than 97%[13]). Coercive paternalism must be reserved for issues that require it, such as paying taxes, the yellow fever vaccine for visits to specific geographical areas and complying with speed limitations on road cars. Of course, there are norms and laws that allow coercive vaccination in situations of public health crisis.
Seat belt used correctly by 100% of the population in 100% of the cases would achieve its maximum effect, without decreasing its effect over time. With respect to vaccines, there will always be a small number of people who fail to make an immune response to a particular vaccine. If their body has not made an immune response, then those people remain vulnerable to the disease. Vaccines do not usually provide protection ‘for ever’. Levels of protection may naturally decrease over time, or may be reduced because of medical conditions, medications or ageing, when the immune system may work less well. Remember the cases of tetanus in vaccinated patients and with well developed antibodies[14]. Seat belts are mechanical structures, vaccines deal with biology.
Vaccines are very complex biological medications by comparison with the safety belt, a mechanical device without further ado. To talk about “vaccines” in general is to ignore its complexity and variety, each one has an appropriate use. In addition, comparing vaccines and safety belts is to accept a mechanical vision of the human being, as if it were a machine similar to a car. Such a vision reflects an idealistic mechanistic ideology of living, getting sick and dying characteristic of the 18th century[15]. While the seat belt makes sense in all countries of the world, there are many vaccines that are not justified in some countries-situations, such as tuberculosis, rotavirus and meningitis B vaccines in Spain, according to the Ministry of Health[16]. There is a rational use of vaccines that include their rejection in some cases, since it is based on the best science, such as the influenza vaccine because “the scientific failure of industry and governments to address the most important clinical outcomes for patients” repeatedly demonstrated by the Cochrane Reviews[17].
Vaccines pose equity problems without parallels in the seat belt use. All motor vehicles have factory belts installed, regardless of whether they are Maserati or Lada. However, vaccines are usually denied by the facts to those who need them most, as evidenced by the case of measles outbreaks in marginalized populations in Seville (Spain, in 2011)[18] or the general population in Magadascar (in 2018 and 2019)[19]. It is not enough if there are vaccines, or even if they are free, they must be taken for reasons of equity to those who need them most, which is sometimes difficult due to situations of war and rejection of the vaccine intervention itself, as in the Democratic Republic of Congo, in 2019[20],[21]. It is not surprising that mortality from infectious diseases basically concerns the poor and that equity is a central issue in their control (in Spain, mortality from infectious disease is threefold among the poor compared to the rich[22]). In addition, if we leave the core of essential classic vaccines, the new vaccines become prohibitively priced and change their focus from populations to individuals, which modifies the focus of their ethical analysis of justice and non-maleficence to that of beneficence and autonomy, and everything goes from a social ethic (little studied) to an individual ethic (overrated). With high prices, vaccines lose their “innocence” and move from collective good to business, from Public Health to Pediatrics and from social ethics to individual ethics.
The seat belt is always a necessary response to accidents. In the case of vaccines, the vaccine is not always necessary and is often “the least bad option”. For example, with respect to cholera, the vaccine is an interim solution that can be deployed in advance of, or together with, investments in water sanitation and hygiene. Such a good supply is preferable to cholera vaccination because address cholera in tandem with other diarrhoeal diseases[23].
Are ethically justified coercive vaccination policies for the same reasons why coercive seat belt laws are ethically justified? No
Seat belts are no vaccines, and motor vehicles are not human beings so the ethical foundation of coercive seat belts laws does not apply to coercive vaccination policies.

Mandatory vaccination, which already exists in some countries, is being promoted when the outbreaks of vaccine preventable diseases are presented as the responsibility of the anti-vaccines. But anti-vax are residuals in the world. For example we have problems with measles but the key question is not the acceptance of the vaccine, but access to it and problems with its effectivess. The measles vaccine produces immunity that fades after some years. There is a continuous waning of vaccine-induced immunity[24]. For this reason, in New Zealand has being calculated that additional immunisation beyond childhood programs to target naïve individuals is economically beneficial even when childhood immunisation rates are high[25],[26],[27]. In Madagascar with 146,000 cases and 1,200 deaths the challenge was one of affordability and accessibility in the middle of a nutritional crisis[28],[29].

Before thinking in vaccination mandatory policies, think in improving access and efectiveness. This without considering that compulsory policies have problems and do not ensure the achievement of better coverage[30],[31],[32],[33],[34].
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201305385
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:38 schreef tja77 het volgende:

[..]
Precies, niet duidelijk.
Dus het betichten van egoïsme op iemand zonder vaccinatie is op onduidelijkheid gefundeerd.
Dankjewel dat je m’n punt onderstreept. *O*
Nee hoor, dan begrijp je niet wat egoïsme precies inhoudt.
En zoals al is aangegeven, iemand die zich wel laat vaccineren kan dat ook uit egoïsme doen.

Snap niet waarom je jezelf zo gebeten voelt als iemand antivaxxers egoïstisch noemt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201305402
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wtf?
Probeer je nu een door jou uit je duim gezogen aanname om te vormen tot een feit? :')
Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden..
Feit. Geen aanname.
Dat jij dat niet kunt hebben snap ik wel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:56:12 #257
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305406
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus nergens op.
Helder!
Jawel, effectiviteitsafname is gewoon een feit.
Dat jij dat niet in wilt zien is toch echt jouw tekortkoming.

Maar als ik het goed begrijp….jij had 1 vaccinatie en raakte daarna nog besmet?
pi_201305459
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:54 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Typisch dat de enige argumentatie die je aan kan dragen voor je drogredenen, nog meer drogredenen zijn.
Hier onder de uiteenzetting van een Spaanse arts waarom autogordels en verkeerslichten geen vaccines en mensenlichamen zijn. Alsof een vergelijking die zo kinds is überhaupt weerlegt hoeft te worden _O-

Seat bealt versus vaccines
The debate on the coercive vaccination is raised many times with the example of the acceptance of the implementation of the mandatory use of seat belts in motor vehicles. It is a very popular approach usually led by those who lack scientific training in vaccines.

Verbatim: “Seat belt requirements raise many of the same ethical issues as vaccination requirements, and seat belt laws initially encountered some opposition from the public that is very similar to some of the current opposition to vaccine mandates. The analogy suggests that the risks of vaccines do not constitute strong enough reasons against coercive vaccination policies and that the same reasons that justify compulsory seat belt use—a measure now widely accepted and endorsed—also justify coercive vaccination policies”[1].

Seat belts are no vaccines, and motor vehicles are not human beings
The safety belt analogy with vaccines is meaningless. Why? Because:

Vaccines change the very complex relationships with germs and modify the delicate dynamic equilibrium established over hundreds of thousands of years between humans and germs (viruses and bacteria, fundamentally). The seat belt is implanted on an inert mechanical structure.
Vaccines are injected, they are not “removable” medications, you cannot take on and off. Vaccines, once placed, cannot be “stopped”. The seat belt, of course, is removable. In that sense, vaccines and seat belt could be compared when said belt “implants” in the body and crosses it under the skin, for example, from left armpit to right groin, and stays that way forever.
The seat belt can never act “a posteriori”; that is, its utility is marked by wearing it correctly in case of an accident. On the contrary, there are vaccines, such as rabies, which are used frequently in therapeutic form (post-exposure treatment) just after the bite by rabid animal[2]. There are also vaccines that are used to “fence” outbreaks (ring vaccination strategy), as in the case of Ebola[3]. That is, they are used “a posteriori”, an unthinkable fact regarding the seat belt.
The seat belt can never kill anyone in the act of buckling it, and there is no need to locate the people who are going to die just by putting it on. There are vaccines whose immune reaction can damage and even kill if they are put in people with/without previous natural immunity. Pre-vaccination screening is necessary to identify who can be vaccinated. This is the case of the Q fever vaccine[4]. To avoid the risk of a severe reaction the vaccine should only be given to those who have not been in contact with the bacteria in the past. On the contrary pre-vaccination screening is necessary to identify people without inmunity in the case of the dengue vaccine as the vaccine is directed exclusively to seropositive individuals[5],[6].
The seat belt can have rare adverse effects, in the sense of being harmful when properly worn in the event of an accident, and such rare adverse effects are only in the case of an accident. The adverse effects of vaccines can occur from the moment of the shot, and they are frequent but the spontaneus declarations of adverse effects of the vaccines barely reach 1%. For example, in Spain, the spontaneous reporting rate of adverse events associated with pandemic influenza vaccines was 322-fold lower than that identified through the follow-up study; when considered the severe cases, it was 37-fold lower[7].
The seat belt is one, it is not mixed with other similar straps. Vaccines are often in groups, combined in the same injection ans most cannot be taken one at a time. Thus, for example, when adults aged 40 to 50 are revaccinated against “measles”, they are actually given the triple viral vaccine, measles, rubella and mumps. In another example, when the pregnant woman’s “pertussis” vaccine is given, it is actually against pertussis, tetanus and diphtheria. In vaccines you can not usually choose one at a time.
The seat belt is included in the benefits of cars, which are required by law to have insurance that compensate for damages in the event of an accident, including those of adverse effects. In Spain, there is no compensation system for associated vaccine damage, but it must be prosecuted on a case-by-case basis. In fact, the Spanish Parliament rejected in 2013 the implementation of a compensation system, such as that which exists in most developed countries, from Germany and Italy to the United States[8],[9]. Thus, parents vaccinate, for example against measles without knowing that there will be one encephalitis per million vaccinated, and without knowing that it will take decades to compensate them for the harm.
The seat belt produces individual, and very indirectly, public benefits (by reducing the social costs of accidents as by not wearing seat belts someone will pose an extra cost on the health care system in case is injured in a way that could have been prevented by the use of seat belts), but does not produce public harms. Some vaccines produce indirect protection from infectious diseases to third parties that are not vaccinated, what is called population-herd immunity, a positive externality, such as measles vaccine. On the contrary, other vaccines produce public harm, to third parties that are not vaccinated (and to the vaccinated themselves), a negative externality, such as the pertussis vaccine, which has caused the artificial evolution of the bacteria to strains of greater aggressiveness related to new outbreaks in vaccinated populations[10]. In another example, the oral polio vaccine has resulted in a type 2 virus derived from said vaccine; at present, the vast majority of cases of polio in the world are caused by the virus derived from the oral vaccine[11],[12].
The routine use of a seat belt has required rules and laws through coercion and fines. However, and Spain is a good example, norms and laws are not required to voluntarily obtain vaccination coverage almost technically 100% (in many practical cases, as for measles and rubella vaccines in Madrid, more than 97%[13]). Coercive paternalism must be reserved for issues that require it, such as paying taxes, the yellow fever vaccine for visits to specific geographical areas and complying with speed limitations on road cars. Of course, there are norms and laws that allow coercive vaccination in situations of public health crisis.
Seat belt used correctly by 100% of the population in 100% of the cases would achieve its maximum effect, without decreasing its effect over time. With respect to vaccines, there will always be a small number of people who fail to make an immune response to a particular vaccine. If their body has not made an immune response, then those people remain vulnerable to the disease. Vaccines do not usually provide protection ‘for ever’. Levels of protection may naturally decrease over time, or may be reduced because of medical conditions, medications or ageing, when the immune system may work less well. Remember the cases of tetanus in vaccinated patients and with well developed antibodies[14]. Seat belts are mechanical structures, vaccines deal with biology.
Vaccines are very complex biological medications by comparison with the safety belt, a mechanical device without further ado. To talk about “vaccines” in general is to ignore its complexity and variety, each one has an appropriate use. In addition, comparing vaccines and safety belts is to accept a mechanical vision of the human being, as if it were a machine similar to a car. Such a vision reflects an idealistic mechanistic ideology of living, getting sick and dying characteristic of the 18th century[15]. While the seat belt makes sense in all countries of the world, there are many vaccines that are not justified in some countries-situations, such as tuberculosis, rotavirus and meningitis B vaccines in Spain, according to the Ministry of Health[16]. There is a rational use of vaccines that include their rejection in some cases, since it is based on the best science, such as the influenza vaccine because “the scientific failure of industry and governments to address the most important clinical outcomes for patients” repeatedly demonstrated by the Cochrane Reviews[17].
Vaccines pose equity problems without parallels in the seat belt use. All motor vehicles have factory belts installed, regardless of whether they are Maserati or Lada. However, vaccines are usually denied by the facts to those who need them most, as evidenced by the case of measles outbreaks in marginalized populations in Seville (Spain, in 2011)[18] or the general population in Magadascar (in 2018 and 2019)[19]. It is not enough if there are vaccines, or even if they are free, they must be taken for reasons of equity to those who need them most, which is sometimes difficult due to situations of war and rejection of the vaccine intervention itself, as in the Democratic Republic of Congo, in 2019[20],[21]. It is not surprising that mortality from infectious diseases basically concerns the poor and that equity is a central issue in their control (in Spain, mortality from infectious disease is threefold among the poor compared to the rich[22]). In addition, if we leave the core of essential classic vaccines, the new vaccines become prohibitively priced and change their focus from populations to individuals, which modifies the focus of their ethical analysis of justice and non-maleficence to that of beneficence and autonomy, and everything goes from a social ethic (little studied) to an individual ethic (overrated). With high prices, vaccines lose their “innocence” and move from collective good to business, from Public Health to Pediatrics and from social ethics to individual ethics.
The seat belt is always a necessary response to accidents. In the case of vaccines, the vaccine is not always necessary and is often “the least bad option”. For example, with respect to cholera, the vaccine is an interim solution that can be deployed in advance of, or together with, investments in water sanitation and hygiene. Such a good supply is preferable to cholera vaccination because address cholera in tandem with other diarrhoeal diseases[23].
Are ethically justified coercive vaccination policies for the same reasons why coercive seat belt laws are ethically justified? No
Seat belts are no vaccines, and motor vehicles are not human beings so the ethical foundation of coercive seat belts laws does not apply to coercive vaccination policies.

Mandatory vaccination, which already exists in some countries, is being promoted when the outbreaks of vaccine preventable diseases are presented as the responsibility of the anti-vaccines. But anti-vax are residuals in the world. For example we have problems with measles but the key question is not the acceptance of the vaccine, but access to it and problems with its effectivess. The measles vaccine produces immunity that fades after some years. There is a continuous waning of vaccine-induced immunity[24]. For this reason, in New Zealand has being calculated that additional immunisation beyond childhood programs to target naïve individuals is economically beneficial even when childhood immunisation rates are high[25],[26],[27]. In Madagascar with 146,000 cases and 1,200 deaths the challenge was one of affordability and accessibility in the middle of a nutritional crisis[28],[29].

Before thinking in vaccination mandatory policies, think in improving access and efectiveness. This without considering that compulsory policies have problems and do not ensure the achievement of better coverage[30],[31],[32],[33],[34].
Dat zegt al genoeg..

Verder ging het om de inperking van je vrijheid voor veiligheid.
Autogordels, verkeerslichten, maximum snelheden, etc... Allemaal inperking van je vrijheid ten gunste van veiligheid.
Ons leven zit vol met regeltjes die je vrijheid inperken ten gunste van veiligheid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:03:43 #259
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:04:02 #260
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201305508
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee hoor, dan begrijp je niet wat egoïsme precies inhoudt.
En zoals al is aangegeven, iemand die zich wel laat vaccineren kan dat ook uit egoïsme doen.

Snap niet waarom je jezelf zo gebeten voelt als iemand antivaxxers egoïstisch noemt.
Ik heb de letterlijke definitie van egoïsme hier gepost, dus ik weet wel het is. Maar vooruit, nogmaals…

quote:
Egoïsme, ook wel ikzucht of zelfzucht, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.
En juist het feit dat:

quote:
Ook de deltavariant vermindert de effectiviteit van de vaccins. De onderzoekers concluderen dat gevaccineerden na een besmetting met de deltavariant net zoveel virusdeeltjes in hun neus en keel hebben als niet-gevaccineerden. Wat dat betekent voor de overdracht van het virus is nog niet duidelijk.
Geeft iemand MET vaccinatie niet het recht om iemand zonder vaccinatie te betichten van egoïsme.
Maar als jij dat niet wilt inzien, dan is het op een gegeven moment ook zinloos om nog verder te discusseren.
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:06:06 #261
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201305529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:
Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden..
Dat is ook een sterke overdrijving natuurlijk.
quote:
Er zijn in totaal
39.900 ziekenhuisbedden

Verslagjaar: 2018
Bron: DigiMV, CBS Centraal Bureau voor de Statistiek Statline
quote:
Gewone ziekenhuisbedden bezet door patiënten met COVID-19
462
19 meer dan de vorige waarde
Dit getal laat zien hoeveel ziekenhuisbedden (exclusief IC-bedden) bezet worden door patiënten met COVID-19.
Trek daar 1150 IC bedden vanaf en dat "ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden" slaat nog steeds nergens op.
pi_201306066
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:04 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik heb de letterlijke definitie van egoïsme hier gepost, dus ik weet wel het is. Maar vooruit, nogmaals…

Dus dat heeft niets te maken met de effectiviteit van het vaccin.

quote:
[..]
En juist het feit dat:
[..]
Geeft iemand MET vaccinatie niet het recht om iemand zonder vaccinatie te betichten van egoïsme.
Maar als jij dat niet wilt inzien, dan is het op een gegeven moment ook zinloos om nog verder te discusseren.
Tuurlijk mag dat wel.
Jij mag mij ook best betichten van egoïsme omdat ik wel gevaccineerd ben.

Ik zie daar het probleem niet van in.
Verder is het natuurlijk een zwart-wit stelling. Uiteraard is niet iedereen die niet gevaccineerd is een egoïst.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201306074
quote:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat vaccineren helpt bij het opheffen van de maatregelen begreep ik...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:55:57 #264
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201306114
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dat heeft niets te maken met de effectiviteit van het vaccin.
[..]
Tuurlijk mag dat wel.
Jij mag mij ook best betichten van egoïsme omdat ik wel gevaccineerd ben.

Ik zie daar het probleem niet van in.
Verder is het natuurlijk een zwart-wit stelling. Uiteraard is niet iedereen die niet gevaccineerd is een egoïst.
Ah, dus je bent het oneens met de stelling.
pi_201307711
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zegt al genoeg..

Verder ging het om de inperking van je vrijheid voor veiligheid.
Autogordels, verkeerslichten, maximum snelheden, etc... Allemaal inperking van je vrijheid ten gunste van veiligheid.
Ons leven zit vol met regeltjes die je vrijheid inperken ten gunste van veiligheid.
Ok, je wil het dus niet begrijpen.
Vrij simpel het gebruik van een stoplicht en gordel hebben geen inherent risico, wanneer jij een gordel, omdoet is er geen risico dat je ernstige bijwerkingen krijgt of zelfs sterft, idem dito voor stoplichten.

Ten tweede is er bij het gebruik van een stoplicht en gordel de mogelijkheid tot omkeerbaarheid, je hebt de mogelijkheid om de gordel weer af te doen, of het stoplicht te negeren.
Je hebt de mogelijkheid niet meer gebruik te maken van het vaccin.

Ten derde, een stoplicht en een gordel maken geen inbreuk op lichamelijk integriteit, en dat is waar de hele vergelijking al meteen mank slaat in je argumentatie.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_201308087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:45 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Ok, je wil het dus niet begrijpen.
Vrij simpel het gebruik van een stoplicht en gordel hebben geen inherent risico, wanneer jij een gordel, omdoet is er geen risico dat je ernstige bijwerkingen krijgt of zelfs sterft, idem dito voor stoplichten.

Ten tweede is er bij het gebruik van een stoplicht en gordel de mogelijkheid tot omkeerbaarheid, je hebt de mogelijkheid om de gordel weer af te doen, of het stoplicht te negeren.
Je hebt de mogelijkheid niet meer gebruik te maken van het vaccin.

Ten derde, een stoplicht en een gordel maken geen inbreuk op lichamelijk integriteit, en dat is waar de hele vergelijking al meteen mank slaat in je argumentatie.
Niet relevant in de discussie of het opgeven van een vrijheid voor bescherming betekent dat je die vrijheid niet verdient.

Ik ben het met je eens dat iemands lichamelijke integriteit niet mag worden afgenomen.
Maar daar ging het niet om.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 september 2021 @ 01:18:33 #267
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201316954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Dat is ook een sterke overdrijving natuurlijk.
[..]
[..]
Trek daar 1150 IC bedden vanaf en dat "ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden" slaat nog steeds nergens op.
Kom nu niet met feiten man.
  zondag 12 september 2021 @ 02:29:35 #268
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201317117
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat lees je verkeerd, het is niet zo dat mensen 2 jaar later plotseling narcolepsie kregen.
Volgens mij wil je dan gewoon niet lezen wat je niet aanstaat. Ik geef je toch een duidelijk voorbeeld van een vaccin wat ruim na de 'korte termijn' ernstige bijwerkingen heeft veroorzaakt? De gemiddelde onset was 42 dagen ja, en de langst gemeten 242 (en verder weten we niets over hoe lang het kan duren). Jij beweerde dat dat nog nooit was gebeurd. Nu krijg je het op een dienblad, en ontken je het nog steeds.

quote:
Verder staat er dit:

. An increased risk of narcolepsy after natural H1N1 infection was reported from China, where pandemic influenza vaccination was not used

Narcolepsie ontstond ook bij grieppatienten en komt dus door de reactie van je afweersysteem op het virus.
Ik snap die laatste zin niet. Dus als je narcolepsie van een vaccin krijgt komt het door de griep, ook al heb je die nooit gehad?
En het komt door je afweersysteem? Waar haal je die info eigenlijk vandaan of verzin je dat zelf? Het heeft namelijk niks te maken met je immuunsysteem (en het is ook helemaal niet zeker of narcolepsie een autoimmuunziekte is).
Hoe dan ook; de narcolepsie kwam door het vaccin. Dat je het ook van een virus (of een hamburger) kan krijgen staat daar los van.
Ik zeur trouwens niet graag om bronnen maar misschien is het handig als je jouw beweringen ook iets meer gaat staven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chokeme op 12-09-2021 04:28:50 ]
It's okay to be white
  zondag 12 september 2021 @ 02:49:46 #269
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201317153
Ik hou het ook even voor gezien hier @Wantie, want je haalt telkens maar 5% uit mijn posts en dan zaag je door over iets futiels. Vervolgens trek je dingen die ik zeg uit verband en dikt het aan. En als je dingen roept als 'dat gevaccineerden nog steeds dezelfde rechten hebben als ongevaccineerden' neem je mensen gewoon niet serieus, als je die dreiging nu nog niet kunt begrijpen heb je gewoon oogkleppen op.
We kunnen wat van elkaar leren maar als je doel alleen maar is om mijn post onderuit te halen en je gelijk te houden is de lol er een beetje af.
Sorry om persoonlijk te worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Chokeme op 12-09-2021 02:55:32 ]
It's okay to be white
pi_201317472
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 02:49 schreef Chokeme het volgende:
Ik hou het ook even voor gezien hier @:wantie, want je haalt telkens maar 5% uit mijn posts en dan zaag je door over iets futiels. Vervolgens trek je dingen die ik zeg uit verband en dikt het aan. En als je dingen roept als 'dat gevaccineerden nog steeds dezelfde rechten hebben als ongevaccineerden' neem je mensen gewoon niet serieus, als je die dreiging nu nog niet kunt begrijpen heb je gewoon oogkleppen op.
We kunnen wat van elkaar leren maar als je doel alleen maar is om mijn post onderuit te halen en je gelijk te houden is de lol er een beetje af.
Sorry om persoonlijk te worden.
In Nederland hebben beide gewoon dezelfde rechten.
En als alles beetje meezit zijn we voor het einde van het jaar van alle maatregelen af.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 12 september 2021 @ 05:08:54 #271
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201317604
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 04:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Nederland hebben beide gewoon dezelfde rechten.
Ik heb nergens gezegd dat dat niet zo is. Je mist het punt.

quote:
En als alles beetje meezit zijn we voor het einde van het jaar van alle maatregelen af.
Holle uitspraak, mening, aanname..
Er is nu al zoveel ongefundeerde onzin uit je hoed gekomen, in plaats van dat je daar nu eens op terug komt.

Hoe ontstond narcolepsie ook alweer bij Pandemrix? En hoeveel tijd zat daartussen? En het is een autoimmuunziekte dus? En was de kans op narcolepsie groter na vaccinatie of na infectie met H1N1 zelf? Of moet ik het allemaal weer hier dumpen zodat jij het kunt negeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 12-09-2021 05:31:37 ]
It's okay to be white
pi_201319250
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 02:29 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Volgens mij wil je dan gewoon niet lezen wat je niet aanstaat. Ik geef je toch een duidelijk voorbeeld van een vaccin wat ruim na de 'korte termijn' ernstige bijwerkingen heeft veroorzaakt?
Maar het ging om bijwerkingen die pas jaren later openbaren.
Dat vaccins ernstige bijwerkingen kunnen hebben ontken ik niet en daarvoor hoeven we ook niet verder te kijken dan Covid.
Trombose bijvoorbeeld kan dodelijk zijn.


quote:
.
[..]
Ik snap die laatste zin niet. Dus als je narcolepsie van een vaccin krijgt komt het door de griep, ook al heb je die nooit gehad?
En het komt door je afweersysteem? Waar haal je die info eigenlijk vandaan of verzin je dat zelf? Het heeft namelijk niks te maken met je immuunsysteem (en het is ook helemaal niet zeker of narcolepsie een autoimmuunziekte is).
Narcolepsie is geconstateerd bij mensen die varkensgriep hebben gehad en niet zijn gevaccineerd. Het geldt als een van de gevolgen van die griepvariant.
Narcolepsie ontstaat doordat het immuunsysteem lichaamscellen vernietigd die noodzakelijk zijn voor de regulatie van je slaapritme.
Bij pandremix bestaat het vermoeden dat dit vaccin ook een immuunreactie kan veroorzaken die tot narcolepsie leidt. Maar daar is geen consensus over, omdat wereldwijd gezien de bijwerkingen niet is geconstateerd.
Wat onder andere wordt vermoed is dat mensen besmet met varkensgriep zijn gevaccineerd en narcolepsie hebben gekregen, wat dan mogelijk komt door de varkensgriep zelf of de combinatie griep en vaccin.


quote:
Hoe dan ook; de narcolepsie kwam door het vaccin. Dat je het ook van een virus (of een hamburger) kan krijgen staat daar los van.
Ik zeur trouwens niet graag om bronnen maar misschien is het handig als je jouw beweringen ook iets meer gaat staven.

Mijn informatie komt uit het grote vaccinatietopic. Daar is deze discussie al gevoerd, en een aantal fokkers kwamen met uitgebreide bronnen over dit onderwerp.

Hoedanook: narcolepsie is een gevolg van varkensgriep, en mogelijk ook van pandremix.
In beide gevallen hebben mensen deze aandoening opgelopen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201319708
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 05:08 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat dat niet zo is. Je mist het punt.
[..]
Holle uitspraak, mening, aanname..
Nee, dat heeft het kabinet gezegd.
En ik hoop dat ze zich daar aan gaan houden.

quote:
Er is nu al zoveel ongefundeerde onzin uit je hoed gekomen, in plaats van dat je daar nu eens op terug komt.

Hoe ontstond narcolepsie ook alweer bij Pandemrix? En hoeveel tijd zat daartussen? En het is een autoimmuunziekte dus? En was de kans op narcolepsie groter na vaccinatie of na infectie met H1N1 zelf? Of moet ik het allemaal weer hier dumpen zodat jij het kunt negeren?
Narcolepsie ontstaat doordat je immuunsysteem lichaamscellen vernietigd.

Hoe ontstaat het volgens jou?
Dat heb ik wellicht over het hoofd gezien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201330974
Even reality check. De media doet het overkomen of we een enorm gevaar lopen. Hoeveel mensen onder de 35 zijn er overleden aan Corona?

Meer of minder dan 1000?

Klik hier voor het antwoord.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

ik denk dat zowel pro als anti dit niet kunnen geloven. De bron is stichting nice. Een stichting van de ics in Nederland die deze data bij houdt.

Bedenk er wel bij dat 79% van de patienten onderliggend leiden heeft.

Ik ben persoonlijk pro vaccineren voor risicogroepen. Om gezonde mensen in te enten vergelijk ik met het inenten van gezonden volwassenen en kinderen voor de griepprik. Het kan, maar gezien de cijfers niet nodig.

Over het inenten van kinderen zegt het artsencollectief het volgende"

https://artsencollectief.nl/10redenen/

Persoonlijk vind ik dit zeer goed onderbouwde redenen om je kind niet in te enten.

[ Bericht 14% gewijzigd door bellamy13 op 12-09-2021 21:40:29 ]
pi_201331197
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 21:35 schreef bellamy13 het volgende:
Even reality check. De media doet het overkomen of we een enorm gevaar lopen. Hoeveel mensen onder de 35 zijn er overleden aan Corona?

Meer of minder dan 1000?

Klik hier voor het antwoord.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

ik denk dat zowel pro als anti dit niet kunnen geloven. De bron is stichting nice. Een stichting van de ics in Nederland die deze data bij houdt.

Bedenk er wel bij dat 79% van de patienten onderliggend leiden heeft.

Ik ben persoonlijk pro vaccineren voor risicogroepen. Om gezonde mensen in te enten vergelijk ik met het inenten van gezonden volwassenen en kinderen voor de griepprik. Het kan, maar gezien de cijfers niet nodig.

Over het inenten van kinderen zegt het artsencollectief het volgende"

https://artsencollectief.nl/10redenen/

Persoonlijk vind ik dit zeer goed onderbouwde redenen om je kind niet in te enten.

Hoeveel kinderen zijn vorig jaar overleden aan de Mazelen?
Ik bedoel maar. Niet inenten dus...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201331415
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 21:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen zijn vorig jaar overleden aan de Mazelen?
Ik bedoel maar. Niet inenten dus...
Nou... ik proef enig sarcasme. Van mazzelen worden bijna alle kinderen behoorlijk ziek, en besmetten ze elkaar. Dat is natuurlijk vervelend. Met corona ligt dat ten eerste anders. Kinderen worden bijna niet ziek. Bij een griep besmet je een ander doordat je ziek bent, en dat draag je dan over als je symptonen hebt. Zodra de symtponen weg zijn besmet je de ander weer niet. Kinderen krijgen bijna geen symtponen van corona. Ten tweede bestaat dit vaccin nog niet zo lang. Van het mazelen vaccin weten we al tientallen jaren de risico's. Bij corona is dit anders. Het is niet voor niets dat sommige vaccins weer teruggeroepen zijn, die eerst veilig leken.

Het is alsof je kinderen de ouderengriepprik gaat geven zodat ze de ouderen niet besmetten, die de griepprik al hebben gekregen, niet de griep krijgen. Bizar eigenlijk. In de folder staat, vind ik heel goed onderbouwd wrm we kinderen nu beter nog niet kunnen ineneten.


Tot slot. Het argument of vergelijking die je probeert te maken begrijp ik niet.

Er was een ziekte, de mazelen waar kinderen heel veel last van hadden. De oplossing was inenten. Dit werkt, en hebben ze er geen last meer van. Stoppen we met inenten, gaan we weer terug naar de oude situatie.

Corona is geen ziekte waar kinderen last van hebben. Gaan we ze inenten, lost het voor hen niets op. De kinderen kunnen er alleen maar slechter van worden. De kans dat ze iets aan corona overhouden is bijna 0. Zie cijfers hierboven.

Of ze de ouderen beter beschermen is maar de vraag. Ze hebben bijna geen symptonen, dus brengen geen corona over. Doen ze dit wel, dan brengen ze dit over op mensen die gevaccineerd zijn, en dus geen of minder risico lopen.

Er is nog weinig bekend over de bijwerkingen van het vaccin. Dus misschien beter om nog te wachten..?

[ Bericht 9% gewijzigd door bellamy13 op 12-09-2021 22:09:29 ]
  zondag 12 september 2021 @ 22:06:37 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201331547
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 21:35 schreef bellamy13 het volgende:
Even reality check. De media doet het overkomen of we een enorm gevaar lopen. Hoeveel mensen onder de 35 zijn er overleden aan Corona?

Meer of minder dan 1000?

Klik hier voor het antwoord.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

ik denk dat zowel pro als anti dit niet kunnen geloven. De bron is stichting nice. Een stichting van de ics in Nederland die deze data bij houdt.

Bedenk er wel bij dat 79% van de patienten onderliggend leiden heeft.

Ik ben persoonlijk pro vaccineren voor risicogroepen. Om gezonde mensen in te enten vergelijk ik met het inenten van gezonden volwassenen en kinderen voor de griepprik. Het kan, maar gezien de cijfers niet nodig.

Over het inenten van kinderen zegt het artsencollectief het volgende"

https://artsencollectief.nl/10redenen/

Persoonlijk vind ik dit zeer goed onderbouwde redenen om je kind niet in te enten.

Totaal aantal Corona doden: 18.069

De leeftijdsgroep 0 tot 49 is bijna 60% van de hele Nederlandse bevolking.
Die zelfde leeftijdsgroep is verantwoordelijk voor 0,8% van alle Corona doden.
Dat komt neer op ongeveer 145 personen.
Daarin is nog niet meegenomen onderliggend lijden, want bij het overgrote deel van de doden in de categorie 0-49 jaar, was dat mede de oorzaak.

Maar bij 79% van de gevallen zou het onderliggend lijden mede de oorzaak zijn?
Dus pak ‘m beet 30 gezonde Nederlanders van -50 zijn overleden aan Corona?

De overige 99,2% van de doden is in de leeftijd 50+. .
En dat dus op 2.000.000 geregistreerde besmettingen wat er feitelijk nog veel meer zijn.

Neen, geen vaccinatie voor mij.
pi_201331893
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 21:57 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nou... ik proef enig sarcasme. Van mazzelen worden bijna alle kinderen behoorlijk ziek, en besmetten ze elkaar. Dat is natuurlijk vervelend.
Maar niet dodelijk.
Vroeger nodigde je een kind met mazelen uit om te spelen, zodat je eigen kind ziek werd. Had hij dat maar vast gehad...


quote:
Met corona ligt dat ten eerste anders. Kinderen worden bijna niet ziek. Bij een griep besmet je een ander doordat je ziek bent, en dat draag je dan over als je symptonen hebt. Zodra de symtponen weg zijn besmet je de ander weer niet.
Nee, bij griep ben je de dagen voor symptomen besmettelijk.
Iemand die de griep heeft kun je zonder problemen verzorgen.


quote:
Kinderen krijgen bijna geen symtponen van corona.
Corona is geen griep.wachtr

quote:
Ten tweede bestaat dit vaccin nog niet zo lang. Van het mazelen vaccin weten we al tientallen jaren de risico's. Bij corona is dit anders. Het is niet voor niets dat sommige vaccins weer teruggeroepen zijn, die eerst veilig leken.

Het is alsof je kinderen de ouderengriepprik gaat geven zodat ze de ouderen niet besmetten, die de griepprik al hebben gekregen, niet de griep krijgen. Bizar eigenlijk. In de folder staat, vind ik heel goed onderbouwd wrm we kinderen nu beter nog niet kunnen ineneten.


Tot slot. Het argument of vergelijking die je probeert te maken begrijp ik niet.

Er was een ziekte, de mazelen waar kinderen heel veel last van hadden. De oplossing was inenten. Dit werkt, en hebben ze er geen last meer van. Stoppen we met inenten, gaan we weer terug naar de oude situatie.

Corona is geen ziekte waar kinderen last van hebben. Gaan we ze inenten, lost het voor hen niets op. De kinderen kunnen er alleen maar slechter van worden. De kans dat ze iets aan corona overhouden is bijna 0. Zie cijfers hierboven.

Of ze de ouderen beter beschermen is maar de vraag. Ze hebben bijna geen symptonen, dus brengen geen corona over. Doen ze dit wel, dan brengen ze dit over op mensen die gevaccineerd zijn, en dus geen of minder risico lopen.

Er is nog weinig bekend over de bijwerkingen van het vaccin. Dus misschien beter om nog te wachten..?
En al die tijd maatregelen houden?
Griep is overigens niet alleen gevaarlijk voor ouderen, ook voor jonge kinderen. Griep is alleen maar half zo besmettelijk.

Ziektes met elkaar vergelijken is lastig.
We kunnen wachten totdat covid wel gevaarlijk wordt voor kinderen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201332139
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 22:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar niet dodelijk.
Vroeger nodigde je een kind met mazelen uit om te spelen, zodat je eigen kind ziek werd. Had hij dat maar vast gehad...
[..]
Nee, bij griep ben je de dagen voor symptomen besmettelijk.
Iemand die de griep heeft kun je zonder problemen verzorgen.
[..]
Corona is geen griep.wachtr
[..]
En al die tijd maatregelen houden?
Griep is overigens niet alleen gevaarlijk voor ouderen, ook voor jonge kinderen. Griep is alleen maar half zo besmettelijk.

Ziektes met elkaar vergelijken is lastig.
We kunnen wachten totdat covid wel gevaarlijk wordt voor kinderen.
Ja je kan iedereen nu vaccineren, maar het is maar de vraag of dit lukt.

Ten eerste, er is veel weerstand.

Ten tweede ben je miljoenen ( in nederland) gezonde mensen aan het beschermen tegen iets waar ze geen beacherming voor nodig hebben. Het is de eerste keer dat we mensen/kinderen gaan inenten tegen een virus waarbij het grootste gedeelte niet eens ziek wordt. Daarbij wordt er laconiek gedaan over de bijwerkingen. Er zijn (weinig maar toch) mensen die enorm last hebben van de vaccins. Natuurlijk staan daar ook mensen tegenover die veel last hebben van corona. Zie onderstaande link
https://onderzoekvaccins.(...)ns-bij-0-17-jarigen/



Ten derde gaat het virus door de vaccins steeds verder ontwikkelen (het wil overleven) en steeds heftiger worden (muteren). Heb hier al een aantal studies over gevonden, maar heb nu de bron niet bij de hand.

Ten vierde, zit je nog met het probleem dat de vaccins niet goed werken, en immuniteit uitblijft. Dit in combinatie met dat het vaccin muteert, is het zelfs gevaarlijk en onnodig om gezonde mensen te vaccineren:
https://theexpose.uk/2021(...)accines-do-not-work/


Wat een oplossing kan zijn:

1. Kwetsbare inenten. Dit ontlast de zorg al enorm. Net zoals we nu met de griepprik doen die ouderen krijgen. Geef de kwetsbare een coronaprik.

2. Verleg de focus van zieken verzorgen naar ziektes voorkomen.

Hoe? 79% vd patienten heeft onderliggende klachten. Fix dat, en alle problemen zijn opgelost. Het zijn welvaartsziektes. Obesitas, roken, kanker. Grootste doodoorzaken en die ziektes verlagen de leeftijdsverwachting met 10 tot 13 jaar.

Dit zijn namelijk de mensen die de ziekenhuizen overbelasten als ze corona krijgen. Dit zijn, samen met de ouderen, de kwetsbare mensen.

Maak sporten gratis, beloon het om te stoppen met roken. Verzin iets voor deze mensen, en over 5 jaar, als er weer een virus of griepgolf komt, dan kunnen deze mensen de ziekte veel beter aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door bellamy13 op 12-09-2021 23:11:36 ]
pi_201336671
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 22:41 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja je kan iedereen nu vaccineren, maar het is maar de vraag of dit lukt.

Ten eerste, er is veel weerstand.

Ten tweede ben je miljoenen ( in nederland) gezonde mensen aan het beschermen tegen iets waar ze geen beacherming voor nodig hebben. Het is de eerste keer dat we mensen/kinderen gaan inenten tegen een virus waarbij het grootste gedeelte niet eens ziek wordt. Daarbij wordt er laconiek gedaan over de bijwerkingen. Er zijn (weinig maar toch) mensen die enorm last hebben van de vaccins. Natuurlijk staan daar ook mensen tegenover die veel last hebben van corona. Zie onderstaande link
https://onderzoekvaccins.(...)ns-bij-0-17-jarigen/



Ten derde gaat het virus door de vaccins steeds verder ontwikkelen (het wil overleven) en steeds heftiger worden (muteren). Heb hier al een aantal studies over gevonden, maar heb nu de bron niet bij de hand.

Ten vierde, zit je nog met het probleem dat de vaccins niet goed werken, en immuniteit uitblijft. Dit in combinatie met dat het vaccin muteert, is het zelfs gevaarlijk en onnodig om gezonde mensen te vaccineren:
https://theexpose.uk/2021(...)accines-do-not-work/


Wat een oplossing kan zijn:

1. Kwetsbare inenten. Dit ontlast de zorg al enorm. Net zoals we nu met de griepprik doen die ouderen krijgen. Geef de kwetsbare een coronaprik.

2. Verleg de focus van zieken verzorgen naar ziektes voorkomen.

Hoe? 79% vd patienten heeft onderliggende klachten. Fix dat, en alle problemen zijn opgelost. Het zijn welvaartsziektes. Obesitas, roken, kanker. Grootste doodoorzaken en die ziektes verlagen de leeftijdsverwachting met 10 tot 13 jaar.

Dit zijn namelijk de mensen die de ziekenhuizen overbelasten als ze corona krijgen. Dit zijn, samen met de ouderen, de kwetsbare mensen.

Maak sporten gratis, beloon het om te stoppen met roken. Verzin iets voor deze mensen, en over 5 jaar, als er weer een virus of griepgolf komt, dan kunnen deze mensen de ziekte veel beter aan.
Nee, het virus gaat niet heftiger muteren door vaccinatie.
Het virus is levenloos, het kan niet anticiperen op de omstandigheden. Mutaties zijn foutjes die bij het kopiëren ontstaan, nieuwe varianten zijn mutaties die het virus succesvoller maken dan de vorige dominante variant.

Met alleen kwetsbaren vaccineren ben je er dus niet.

Beste is zoveel mogelijk vaccineren en goede controle op import van het virus.

Dat je miljoenen vaccineert die anders niet ziek waren geworden: geldt voor veel andere vaccins ook.
Maar daar is amper discussie over...

Verder wel eens dat gezonde levensstijl meer gepusht moet worden.

Maar uiteindelijk weet iedereen wel wat gezond is en wat niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wantie op 13-09-2021 11:05:37 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201339101
Traditionele vaccins en deze nieuwe therapieën vergelijken en aan elkaar gelijkstellen is echt een drogreden. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Het feit dat verschillende dingen 'vaccin' heten, wil niet zeggen dat het dezelfde dingen met dezelfde eigenschappen zijn.
  Beste debater 2022 maandag 13 september 2021 @ 16:35:43 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201340694
-niet doen-

[ Bericht 98% gewijzigd door miss_sly op 13-09-2021 16:36:38 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201340981
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Traditionele vaccins en deze nieuwe therapieën vergelijken en aan elkaar gelijkstellen is echt een drogreden. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Het feit dat verschillende dingen 'vaccin' heten, wil niet zeggen dat het dezelfde dingen met dezelfde eigenschappen zijn.
mRNA vaccins al gentherapie bestempelen is wel normaal wil je zeggen?
pi_201341460
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Traditionele vaccins en deze nieuwe therapieën vergelijken en aan elkaar gelijkstellen is echt een drogreden. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Het feit dat verschillende dingen 'vaccin' heten, wil niet zeggen dat het dezelfde dingen met dezelfde eigenschappen zijn.
Zelf noem je het ten onrechte een therapie.
Het is een vaccin omdat het doet wat vaccins voor bedoeld zijn: een immuunreactie opwekken die er voor zorgt dat het lichaam beter voorbereid is op het echte virus.
Dat kan inderdaad op verschillende manieren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 13 september 2021 @ 18:39:02 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342167
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
:')

Als je je niet laat vaccineren, ga je in jouw optiek dus tegen de stroom in. Sorry dat ik zelf nadenk, redeneer en bepaal of ik me laat vaccineren. En me dus niet laat beïnvloeden door preken op tv, maar wel door harde cijfers.
Maar dan nog steeds beter tegen de stroom in, dan met de stroom mee als een mak schaap dat meeloopt met de rest van de kudde.
Inderdaad. Helemaal mee eens.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201342216
Stelling boeit me niet, ik heb alleen liever dat ongevaccineerden mijn huis overslaan zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd.
  maandag 13 september 2021 @ 18:43:37 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342235
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef Rekkie het volgende:
Stelling boeit me niet, ik heb alleen liever dat ongevaccineerden mijn huis overslaan zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd.
Maar als er mensen langskomen die wel gevaccineerd zijn, wat zegt jou dan dat ze niet besmettelijk zijn?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201342398
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar als er mensen langskomen die wel gevaccineerd zijn, wat zegt jou dan dat ze niet besmettelijk zijn?
Jij gaat er dus vanuit dat ik het doe omdat ik bang ben dat wij besmet worden?
Wij zijn hier in huis allemaal gevaccineerd op 1 persoon na.
  maandag 13 september 2021 @ 18:55:33 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342435
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Jij gaat er dus vanuit dat ik het doe omdat ik bang ben dat wij besmet worden?
[...]
Ja, is dat niet het geval? Ik snap anders het onderscheid niet, tenzij je gewoon niet wilt omgaan met niet-gevaccineerden, wat natuurlijk je goed recht is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201342465
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, is dat niet het geval? Ik snap anders het onderscheid niet, tenzij je gewoon niet wilt omgaan met niet-gevaccineerden, wat natuurlijk je goed recht is.
Als ik de keuze heb word ik uiteraard zelf ook niet besmet of mijn gezin.
  maandag 13 september 2021 @ 19:14:14 #291
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201342755
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Als ik de keuze heb word ik uiteraard zelf ook niet besmet of mijn gezin.
Wat doet die ene ongevaccineerde nog bij je thuis dan als ze allemaal besmettelijk zijn :?
  maandag 13 september 2021 @ 19:24:29 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342903
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Als ik de keuze heb word ik uiteraard zelf ook niet besmet of mijn gezin.
Ik begrijp niet wat je bedoelt Als je welke keus hebt? En wat maakt dat je geen ongevaccineerde mensen in huis wilt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 13 september 2021 @ 21:27:31 #293
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201345192
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Jij gaat er dus vanuit dat ik het doe omdat ik bang ben dat wij besmet worden?
Wij zijn hier in huis allemaal gevaccineerd op 1 persoon na.
Hier zeg je dat iedereen wel is gevaccineerd op 1 persoon na.

quote:
zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd
Hier zeg je dat iedereen nog niet is gevaccineerd.

Oftewel je woont alleen?
pi_201345690
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 21:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hier zeg je dat iedereen wel is gevaccineerd op 1 persoon na.
[..]
Hier zeg je dat iedereen nog niet is gevaccineerd.


Dat is toch niet in tegenspraak met elkaar?
Als iedereen, op 1 na, is gevaccineerd, dan is dus niet iedereen gevaccineerd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201346347
Ongevaccineerd en heb geen enkele intentie om dat ooit te gaan doen, redenering is ook niet vereist, probleem TS?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_201346451
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:36 schreef chroestjov het volgende:
Ongevaccineerd en heb geen enkele intentie om dat ooit te gaan doen, redenering is ook niet vereist, probleem TS?
Is je goed recht!
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:30:57 #297
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201348030
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is toch niet in tegenspraak met elkaar?
Als iedereen, op 1 na, is gevaccineerd, dan is dus niet iedereen gevaccineerd.
Uh nee, niet iedereen gevaccineerd (wat jij nu stelt) is wat anders dan iedereen niet gevaccineerd. Want bij dat laatste is dus per definitie niemand gevaccineerd.
pi_201348098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden..
Feit. Geen aanname.
Dat jij dat niet kunt hebben snap ik wel.
En het is een feit omdat ...?
Omdat het in de krant staat ? Of op tv gezegd ?
De media die dagelijks vaccin propaganda spuwen ?
Hoe geloofwaardig is zoiets nog?
De propaganda wordt bijgestuurd naargelang de doelen die nog behaald willen worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201348107
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef Rekkie het volgende:
Stelling boeit me niet, ik heb alleen liever dat ongevaccineerden mijn huis overslaan zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd.
Dit bewijst dus dat gevaccineerden het gewoon niet snappen...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201349625
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Uh nee, niet iedereen gevaccineerd (wat jij nu stelt) is wat anders dan iedereen niet gevaccineerd.
Dat stelt hij (is niet mijn stelling, maar die van hem) niet, hij stelt 'iedereen, op 1 na'

quote:
Want bij dat laatste is dus per definitie niemand gevaccineerd.
Als het om een eenpersoons huishouden gaat wel ja.

Maar dat maakt niet dat beide stellingen elkaar tegenspreken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')