abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201331415
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 21:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen zijn vorig jaar overleden aan de Mazelen?
Ik bedoel maar. Niet inenten dus...
Nou... ik proef enig sarcasme. Van mazzelen worden bijna alle kinderen behoorlijk ziek, en besmetten ze elkaar. Dat is natuurlijk vervelend. Met corona ligt dat ten eerste anders. Kinderen worden bijna niet ziek. Bij een griep besmet je een ander doordat je ziek bent, en dat draag je dan over als je symptonen hebt. Zodra de symtponen weg zijn besmet je de ander weer niet. Kinderen krijgen bijna geen symtponen van corona. Ten tweede bestaat dit vaccin nog niet zo lang. Van het mazelen vaccin weten we al tientallen jaren de risico's. Bij corona is dit anders. Het is niet voor niets dat sommige vaccins weer teruggeroepen zijn, die eerst veilig leken.

Het is alsof je kinderen de ouderengriepprik gaat geven zodat ze de ouderen niet besmetten, die de griepprik al hebben gekregen, niet de griep krijgen. Bizar eigenlijk. In de folder staat, vind ik heel goed onderbouwd wrm we kinderen nu beter nog niet kunnen ineneten.

Tot slot. Het argument of vergelijking die je probeert te maken begrijp ik niet.

Er was een ziekte, de mazelen waar kinderen heel veel last van hadden. De oplossing was inenten. Dit werkt, en hebben ze er geen last meer van. Stoppen we met inenten, gaan we weer terug naar de oude situatie.

Corona is geen ziekte waar kinderen last van hebben. Gaan we ze inenten, lost het voor hen niets op. De kinderen kunnen er alleen maar slechter van worden. De kans dat ze iets aan corona overhouden is bijna 0. Zie cijfers hierboven.

Of ze de ouderen beter beschermen is maar de vraag. Ze hebben bijna geen symptonen, dus brengen geen corona over. Doen ze dit wel, dan brengen ze dit over op mensen die gevaccineerd zijn, en dus geen of minder risico lopen.

Er is nog weinig bekend over de bijwerkingen van het vaccin. Dus misschien beter om nog te wachten..?

[ Bericht 9% gewijzigd door bellamy13 op 12-09-2021 22:09:29 ]
  zondag 12 september 2021 @ 22:06:37 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201331547
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 21:35 schreef bellamy13 het volgende:
Even reality check. De media doet het overkomen of we een enorm gevaar lopen. Hoeveel mensen onder de 35 zijn er overleden aan Corona?

Meer of minder dan 1000?

Klik hier voor het antwoord.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

ik denk dat zowel pro als anti dit niet kunnen geloven. De bron is stichting nice. Een stichting van de ics in Nederland die deze data bij houdt.

Bedenk er wel bij dat 79% van de patienten onderliggend leiden heeft.

Ik ben persoonlijk pro vaccineren voor risicogroepen. Om gezonde mensen in te enten vergelijk ik met het inenten van gezonden volwassenen en kinderen voor de griepprik. Het kan, maar gezien de cijfers niet nodig.

Over het inenten van kinderen zegt het artsencollectief het volgende"

https://artsencollectief.nl/10redenen/

Persoonlijk vind ik dit zeer goed onderbouwde redenen om je kind niet in te enten.

Totaal aantal Corona doden: 18.069

De leeftijdsgroep 0 tot 49 is bijna 60% van de hele Nederlandse bevolking.
Die zelfde leeftijdsgroep is verantwoordelijk voor 0,8% van alle Corona doden.
Dat komt neer op ongeveer 145 personen.
Daarin is nog niet meegenomen onderliggend lijden, want bij het overgrote deel van de doden in de categorie 0-49 jaar, was dat mede de oorzaak.

Maar bij 79% van de gevallen zou het onderliggend lijden mede de oorzaak zijn?
Dus pak ‘m beet 30 gezonde Nederlanders van -50 zijn overleden aan Corona?

De overige 99,2% van de doden is in de leeftijd 50+. .
En dat dus op 2.000.000 geregistreerde besmettingen wat er feitelijk nog veel meer zijn.

Neen, geen vaccinatie voor mij.
pi_201331893
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 21:57 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nou... ik proef enig sarcasme. Van mazzelen worden bijna alle kinderen behoorlijk ziek, en besmetten ze elkaar. Dat is natuurlijk vervelend.
Maar niet dodelijk.
Vroeger nodigde je een kind met mazelen uit om te spelen, zodat je eigen kind ziek werd. Had hij dat maar vast gehad...

quote:
Met corona ligt dat ten eerste anders. Kinderen worden bijna niet ziek. Bij een griep besmet je een ander doordat je ziek bent, en dat draag je dan over als je symptonen hebt. Zodra de symtponen weg zijn besmet je de ander weer niet.
Nee, bij griep ben je de dagen voor symptomen besmettelijk.
Iemand die de griep heeft kun je zonder problemen verzorgen.

quote:
Kinderen krijgen bijna geen symtponen van corona.
Corona is geen griep.wachtr

quote:
Ten tweede bestaat dit vaccin nog niet zo lang. Van het mazelen vaccin weten we al tientallen jaren de risico's. Bij corona is dit anders. Het is niet voor niets dat sommige vaccins weer teruggeroepen zijn, die eerst veilig leken.

Het is alsof je kinderen de ouderengriepprik gaat geven zodat ze de ouderen niet besmetten, die de griepprik al hebben gekregen, niet de griep krijgen. Bizar eigenlijk. In de folder staat, vind ik heel goed onderbouwd wrm we kinderen nu beter nog niet kunnen ineneten.

Tot slot. Het argument of vergelijking die je probeert te maken begrijp ik niet.

Er was een ziekte, de mazelen waar kinderen heel veel last van hadden. De oplossing was inenten. Dit werkt, en hebben ze er geen last meer van. Stoppen we met inenten, gaan we weer terug naar de oude situatie.

Corona is geen ziekte waar kinderen last van hebben. Gaan we ze inenten, lost het voor hen niets op. De kinderen kunnen er alleen maar slechter van worden. De kans dat ze iets aan corona overhouden is bijna 0. Zie cijfers hierboven.

Of ze de ouderen beter beschermen is maar de vraag. Ze hebben bijna geen symptonen, dus brengen geen corona over. Doen ze dit wel, dan brengen ze dit over op mensen die gevaccineerd zijn, en dus geen of minder risico lopen.

Er is nog weinig bekend over de bijwerkingen van het vaccin. Dus misschien beter om nog te wachten..?
En al die tijd maatregelen houden?
Griep is overigens niet alleen gevaarlijk voor ouderen, ook voor jonge kinderen. Griep is alleen maar half zo besmettelijk.

Ziektes met elkaar vergelijken is lastig.
We kunnen wachten totdat covid wel gevaarlijk wordt voor kinderen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201332139
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 22:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar niet dodelijk.
Vroeger nodigde je een kind met mazelen uit om te spelen, zodat je eigen kind ziek werd. Had hij dat maar vast gehad...
[..]
Nee, bij griep ben je de dagen voor symptomen besmettelijk.
Iemand die de griep heeft kun je zonder problemen verzorgen.
[..]
Corona is geen griep.wachtr
[..]
En al die tijd maatregelen houden?
Griep is overigens niet alleen gevaarlijk voor ouderen, ook voor jonge kinderen. Griep is alleen maar half zo besmettelijk.

Ziektes met elkaar vergelijken is lastig.
We kunnen wachten totdat covid wel gevaarlijk wordt voor kinderen.
Ja je kan iedereen nu vaccineren, maar het is maar de vraag of dit lukt.

Ten eerste, er is veel weerstand.

Ten tweede ben je miljoenen ( in nederland) gezonde mensen aan het beschermen tegen iets waar ze geen beacherming voor nodig hebben. Het is de eerste keer dat we mensen/kinderen gaan inenten tegen een virus waarbij het grootste gedeelte niet eens ziek wordt. Daarbij wordt er laconiek gedaan over de bijwerkingen. Er zijn (weinig maar toch) mensen die enorm last hebben van de vaccins. Natuurlijk staan daar ook mensen tegenover die veel last hebben van corona. Zie onderstaande link
https://onderzoekvaccins.(...)ns-bij-0-17-jarigen/

Ten derde gaat het virus door de vaccins steeds verder ontwikkelen (het wil overleven) en steeds heftiger worden (muteren). Heb hier al een aantal studies over gevonden, maar heb nu de bron niet bij de hand.

Ten vierde, zit je nog met het probleem dat de vaccins niet goed werken, en immuniteit uitblijft. Dit in combinatie met dat het vaccin muteert, is het zelfs gevaarlijk en onnodig om gezonde mensen te vaccineren:
https://theexpose.uk/2021(...)accines-do-not-work/

Wat een oplossing kan zijn:

1. Kwetsbare inenten. Dit ontlast de zorg al enorm. Net zoals we nu met de griepprik doen die ouderen krijgen. Geef de kwetsbare een coronaprik.

2. Verleg de focus van zieken verzorgen naar ziektes voorkomen.

Hoe? 79% vd patienten heeft onderliggende klachten. Fix dat, en alle problemen zijn opgelost. Het zijn welvaartsziektes. Obesitas, roken, kanker. Grootste doodoorzaken en die ziektes verlagen de leeftijdsverwachting met 10 tot 13 jaar.

Dit zijn namelijk de mensen die de ziekenhuizen overbelasten als ze corona krijgen. Dit zijn, samen met de ouderen, de kwetsbare mensen.

Maak sporten gratis, beloon het om te stoppen met roken. Verzin iets voor deze mensen, en over 5 jaar, als er weer een virus of griepgolf komt, dan kunnen deze mensen de ziekte veel beter aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door bellamy13 op 12-09-2021 23:11:36 ]
pi_201336671
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 22:41 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja je kan iedereen nu vaccineren, maar het is maar de vraag of dit lukt.

Ten eerste, er is veel weerstand.

Ten tweede ben je miljoenen ( in nederland) gezonde mensen aan het beschermen tegen iets waar ze geen beacherming voor nodig hebben. Het is de eerste keer dat we mensen/kinderen gaan inenten tegen een virus waarbij het grootste gedeelte niet eens ziek wordt. Daarbij wordt er laconiek gedaan over de bijwerkingen. Er zijn (weinig maar toch) mensen die enorm last hebben van de vaccins. Natuurlijk staan daar ook mensen tegenover die veel last hebben van corona. Zie onderstaande link
https://onderzoekvaccins.(...)ns-bij-0-17-jarigen/

Ten derde gaat het virus door de vaccins steeds verder ontwikkelen (het wil overleven) en steeds heftiger worden (muteren). Heb hier al een aantal studies over gevonden, maar heb nu de bron niet bij de hand.

Ten vierde, zit je nog met het probleem dat de vaccins niet goed werken, en immuniteit uitblijft. Dit in combinatie met dat het vaccin muteert, is het zelfs gevaarlijk en onnodig om gezonde mensen te vaccineren:
https://theexpose.uk/2021(...)accines-do-not-work/

Wat een oplossing kan zijn:

1. Kwetsbare inenten. Dit ontlast de zorg al enorm. Net zoals we nu met de griepprik doen die ouderen krijgen. Geef de kwetsbare een coronaprik.

2. Verleg de focus van zieken verzorgen naar ziektes voorkomen.

Hoe? 79% vd patienten heeft onderliggende klachten. Fix dat, en alle problemen zijn opgelost. Het zijn welvaartsziektes. Obesitas, roken, kanker. Grootste doodoorzaken en die ziektes verlagen de leeftijdsverwachting met 10 tot 13 jaar.

Dit zijn namelijk de mensen die de ziekenhuizen overbelasten als ze corona krijgen. Dit zijn, samen met de ouderen, de kwetsbare mensen.

Maak sporten gratis, beloon het om te stoppen met roken. Verzin iets voor deze mensen, en over 5 jaar, als er weer een virus of griepgolf komt, dan kunnen deze mensen de ziekte veel beter aan.
Nee, het virus gaat niet heftiger muteren door vaccinatie.
Het virus is levenloos, het kan niet anticiperen op de omstandigheden. Mutaties zijn foutjes die bij het kopiëren ontstaan, nieuwe varianten zijn mutaties die het virus succesvoller maken dan de vorige dominante variant.

Met alleen kwetsbaren vaccineren ben je er dus niet.

Beste is zoveel mogelijk vaccineren en goede controle op import van het virus.

Dat je miljoenen vaccineert die anders niet ziek waren geworden: geldt voor veel andere vaccins ook.
Maar daar is amper discussie over...

Verder wel eens dat gezonde levensstijl meer gepusht moet worden.

Maar uiteindelijk weet iedereen wel wat gezond is en wat niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wantie op 13-09-2021 11:05:37 ]
pi_201339101
Traditionele vaccins en deze nieuwe therapieën vergelijken en aan elkaar gelijkstellen is echt een drogreden. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Het feit dat verschillende dingen 'vaccin' heten, wil niet zeggen dat het dezelfde dingen met dezelfde eigenschappen zijn.
  maandag 13 september 2021 @ 16:35:43 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201340694
-niet doen-

[ Bericht 98% gewijzigd door miss_sly op 13-09-2021 16:36:38 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201340981
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Traditionele vaccins en deze nieuwe therapieën vergelijken en aan elkaar gelijkstellen is echt een drogreden. Die dingen hebben totaal niets met elkaar te maken. Het feit dat verschillende dingen 'vaccin' heten, wil niet zeggen dat het dezelfde dingen met dezelfde eigenschappen zijn.
mRNA vaccins al gentherapie bestempelen is wel normaal wil je zeggen?
pi_201341460
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zelf noem je het ten onrechte een therapie.
Het is een vaccin omdat het doet wat vaccins voor bedoeld zijn: een immuunreactie opwekken die er voor zorgt dat het lichaam beter voorbereid is op het echte virus.
Dat kan inderdaad op verschillende manieren.
  maandag 13 september 2021 @ 18:39:02 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342167
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
:')

Als je je niet laat vaccineren, ga je in jouw optiek dus tegen de stroom in. Sorry dat ik zelf nadenk, redeneer en bepaal of ik me laat vaccineren. En me dus niet laat beïnvloeden door preken op tv, maar wel door harde cijfers.
Maar dan nog steeds beter tegen de stroom in, dan met de stroom mee als een mak schaap dat meeloopt met de rest van de kudde.
Inderdaad. Helemaal mee eens.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201342216
Stelling boeit me niet, ik heb alleen liever dat ongevaccineerden mijn huis overslaan zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd.
  maandag 13 september 2021 @ 18:43:37 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342235
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef Rekkie het volgende:
Stelling boeit me niet, ik heb alleen liever dat ongevaccineerden mijn huis overslaan zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd.
Maar als er mensen langskomen die wel gevaccineerd zijn, wat zegt jou dan dat ze niet besmettelijk zijn?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201342398
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar als er mensen langskomen die wel gevaccineerd zijn, wat zegt jou dan dat ze niet besmettelijk zijn?
Jij gaat er dus vanuit dat ik het doe omdat ik bang ben dat wij besmet worden?
Wij zijn hier in huis allemaal gevaccineerd op 1 persoon na.
  maandag 13 september 2021 @ 18:55:33 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342435
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]
[...]
Ja, is dat niet het geval? Ik snap anders het onderscheid niet, tenzij je gewoon niet wilt omgaan met niet-gevaccineerden, wat natuurlijk je goed recht is.
pi_201342465
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, is dat niet het geval? Ik snap anders het onderscheid niet, tenzij je gewoon niet wilt omgaan met niet-gevaccineerden, wat natuurlijk je goed recht is.
Als ik de keuze heb word ik uiteraard zelf ook niet besmet of mijn gezin.
  maandag 13 september 2021 @ 19:14:14 #291
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201342755
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Wat doet die ene ongevaccineerde nog bij je thuis dan als ze allemaal besmettelijk zijn :?
  maandag 13 september 2021 @ 19:24:29 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201342903
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt Als je welke keus hebt? En wat maakt dat je geen ongevaccineerde mensen in huis wilt?
  maandag 13 september 2021 @ 21:27:31 #293
342627 tja77
pi_201345192
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Wij zijn hier in huis allemaal gevaccineerd op 1 persoon na.
Hier zeg je dat iedereen wel is gevaccineerd op 1 persoon na.

quote:
zolang iedereen hier in huis nog niet is gevaccineerd
Hier zeg je dat iedereen nog niet is gevaccineerd.

Oftewel je woont alleen?
pi_201345690
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 21:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hier zeg je dat iedereen wel is gevaccineerd op 1 persoon na.
[..]
Hier zeg je dat iedereen nog niet is gevaccineerd.

Dat is toch niet in tegenspraak met elkaar?
Als iedereen, op 1 na, is gevaccineerd, dan is dus niet iedereen gevaccineerd.
pi_201346347
Ongevaccineerd en heb geen enkele intentie om dat ooit te gaan doen, redenering is ook niet vereist, probleem TS?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_201346451
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:36 schreef chroestjov het volgende:
Ongevaccineerd en heb geen enkele intentie om dat ooit te gaan doen, redenering is ook niet vereist, probleem TS?
Is je goed recht!
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:30:57 #297
342627 tja77
pi_201348030
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is toch niet in tegenspraak met elkaar?
Als iedereen, op 1 na, is gevaccineerd, dan is dus niet iedereen gevaccineerd.
Uh nee, niet iedereen gevaccineerd (wat jij nu stelt) is wat anders dan iedereen niet gevaccineerd. Want bij dat laatste is dus per definitie niemand gevaccineerd.
pi_201348098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ziekenhuizen liggen vol met ongevaccineerden..
Feit. Geen aanname.
Dat jij dat niet kunt hebben snap ik wel.
En het is een feit omdat ...?
Omdat het in de krant staat ? Of op tv gezegd ?
De media die dagelijks vaccin propaganda spuwen ?
Hoe geloofwaardig is zoiets nog?
De propaganda wordt bijgestuurd naargelang de doelen die nog behaald willen worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201348107
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:42 schreef Rekkie het volgende:
Dit bewijst dus dat gevaccineerden het gewoon niet snappen...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201349625
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Uh nee, niet iedereen gevaccineerd (wat jij nu stelt) is wat anders dan iedereen niet gevaccineerd.
Dat stelt hij (is niet mijn stelling, maar die van hem) niet, hij stelt 'iedereen, op 1 na'

quote:
Want bij dat laatste is dus per definitie niemand gevaccineerd.
Als het om een eenpersoons huishouden gaat wel ja.

Maar dat maakt niet dat beide stellingen elkaar tegenspreken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')