Ontmoedigingsbeleid, zal ongetwijfeld goed werken als dit de hoepels zijn. Meeste mensen zullen afhaken bij zoveel eisen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook je test voor over 2 dagen geboekt en je test voor de terugweg?
Mijn god wat een hobbels.
quote:Urk heeft laagste vaccinatiegraad van Nederland
De gemeente Urk heeft de laagste vaccinatiegraad van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM. De gemeente Terschelling scoort het hoogst.
Het RIVM heeft voor het eerst de vaccinatiegraad per gemeente bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat in de gemeente Urk relatief gezien de minste mensen zijn ingent. Naast Urk scoren ook Neder-Betuwe, Barneveld, Renswoude, Tholen, Nunspeet en Reimerswaal laag qua vaccinatiegraad.
Ook in de grote steden is de vaccinatiegraad relatief laag. Iets meer dan de helft (55 procent) van de Rotterdammers heeft twee prikken gehaald, in Den Haag is dat 58 procent. Daarmee staan beide steden in de top 10 van laagst scorende steden. Amsterdam doet het met 59 procent amper beter.
Hoogste vaccinatiegraad
1. Terschelling - 86 procent
2. Ameland - 85 procent
3. Vlieland - 82 procent
4. Texel - 82 procent
5. Rozendaal - 81 procent
6. Eijsden-Margraten - 81 procent
7. Heumen - 80 procent
8. Bunnik - 80 procent
9. Alphen-Chaam - 80 procent
10. Tynaarlo - 80 procent
Laagste vaccinatiegraad
1. Urk - 20 procent
2. Neder-Betuwe - 49 procent
3. Reimerswaal - 50 procent
4. Barneveld - 54 procent
5. Rotterdam - 55 procent
6. Nunspeet - 57 procent
7. Tholen - 57 procent
8. Renswoude - 58 procent
9. Den Haag - 58 procent
10. Hardinxveld-Giessendam - 58 procent
https://www.bndestem.nl/b(...)-nederland~aa547731/
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomenquote:Op donderdag 9 september 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Gisteren bij Op1 was Rosanne goed op dreef
[ twitter ]
Wat is die hoofddocent rechtsfilosoof Roland Pierik een vervelende man, en die adviseert Hugo. Wat een farce.
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomen
daar ben ik ook voor hoor, alleen de politiek ziet alweer een code zwart opdoemenquote:Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.
Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
Dezelfde politiek die het jarenlang geen reet kon schelen dat er ellenlange wachtlijsten waren in de zorg voor operaties etc.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik ook voor hoor, alleen de politiek ziet alweer een code zwart opdoemen
Ligt er ook een beetje aan hoe hoog die pieken zijn en wat de consequenties zijn voor de overige (acute) zorg, wat mij betreft.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
Ik vraag me af of er een percentage is dat genoeg zal zijn om ziekenhuispieken te voorkomen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomen
Leuk, de vergelijkingen met de auto zijn terug. Die heb ik gemist.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah ja dus als ik besluit om straks met mijn auto een andere auto van de weg te rammen heeft dat geen consequenties?
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.quote:
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.
Sja, Rotterdam / Den Haag bestaat ook voor 50% uit niet westerse allochtonen. Daar heb je 't alquote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.
Ik vind het ook wel een argument om ons als Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland af te scheiden van de rest.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat probleem is natuurlijk ook veel breder dan dit. Ik durf te wedden dat als ze dezelfde kaarten maken voor de opkomst voor de verkiezingen de kaarten redelijk goed overeen zullen komen qua lage opkomst.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, Rotterdam / Den Haag bestaat ook voor 50% uit niet westerse allochtonen. Daar heb je 't al
Ah edit > wat Chratnox zegt
Nee, ze lossen het maar op.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoe hoog die pieken zijn en wat de consequenties zijn voor de overige (acute) zorg, wat mij betreft.
jullie hebben er nooit bij gehoordquote:Op donderdag 9 september 2021 10:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel een argument om ons als Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland af te scheiden van de rest.
Precies, de volgende omweg om de graad maar op proberen te krikken, na Dansen met Janssen en het vaccineren van kinderen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog een beter/extra argument, zijn we eindelijk af van jullie wereldverneukende totaalidioten.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
jullie hebben er nooit bij gehoord
Ben op de hoogte van de problematiek daar.. en er wordt veel gedaan in wijken en op markten om mensen alsnog te informeren en bereiken. Maar toch.. zo'n lage vaccinatiegraad is zorgelijk voor het aankomende seizoen. In die steden ga je opnieuw hotspots krijgen van besmettingsuitbraken en opnames denk ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.
Het is geen sneer naar die groep, maar die groep bereiken ze niet. In veel gevallen kijken ze nooit Nederlandse TV, leven ze in hun eigen kleine groepje met eigen winkels e.d.. Die groep bereiken moeten ze op een andere manier doen.
Dit maakt het natuurlijk helemaal interessant hoe het dan gaat als straks voldoende vaccinatiemiddelen richting Afrikaanse landen gaan, gaan die mensen ze dan daar ook niet halen? Betekent dat dat we dan een soort booster moeten halen in de toekomst als je daar naartoe op vakantie wil? Kan nog best een interessant staartje worden.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat probleem is natuurlijk ook veel breder dan dit. Ik durf te wedden dat als ze dezelfde kaarten maken voor de opkomst voor de verkiezingen de kaarten redelijk goed overeen zullen komen qua lage opkomst.
Ja, net als in Urk en Barneveldquote:Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.
Het is geen sneer naar die groep, maar die groep bereiken ze niet. In veel gevallen kijken ze nooit Nederlandse TV, leven ze in hun eigen kleine groepje met eigen winkels e.d.. Die groep bereiken moeten ze op een andere manier doen.
dit, ze moeten veel gerichter werken aan die groepen ipv iedereen weer opzadelen met een extra probleem wat niks oplevertquote:Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt gelijk alleen wonen er op Urk misschien 20k mensen en heeft Rotterdam er 500k oif zo.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, net als in Urk en Barneveld
Heeft denk ik weinig zin meer na driekwart jaar campagnes uitrollen en prikken zetten. Ik ben in die zin dus wel erg benieuwd wat zo'n coronapas (net als in Frankrijk en Itali) voor effect kan hebben als het gericht wordt ingezet.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit, ze moeten veel gerichter werken aan die groepen ipv iedereen weer opzadelen met een extra probleem wat niks oplevert
Waarom de vergelijking tussen een virus en fruit? Jij begint met nietszeggende vergelijkingen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Leuk, de vergelijkingen met de auto zijn terug. Die heb ik gemist.
Waarom die bizarre vergelijking telkens tussen een auto en het virus?
Komen die moslims na het bidden dan massaal de BSO binnengestormd ofzo? Hoe moet ik dat zien?quote:Op donderdag 9 september 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vrouw werkt in Utrecht, midden in het centrum, op een BSO, nst een grote moskee. Geen grap![]()
Als dat deze herfst/winter niet een recept voor super-mega-power-covid is weet ik het ook niet meer
Toch misschien niet een handige opmerking wanneer twee gemeentes in de top 5 staan die 99% wit zijn.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:09 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk alleen wonen er op Urk misschien 20k mensen en heeft Rotterdam er 500k oif zo.
Precies dat ja! Terwijl ze luid Allahhhhhh schreeuwen met heel veel aerosolenquote:Op donderdag 9 september 2021 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Komen die moslims na het bidden dan massaal de BSO binnengestormd ofzo? Hoe moet ik dat zien?
dan zou je het moeten verplichten in kerken en moskeen en tvt niet meer gratis, dat laatste zouden ze sowieso al mee kunnen beginnen, de portemonnee is meestal het beste wapenquote:Op donderdag 9 september 2021 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heeft denk ik weinig zin meer na driekwart jaar campagnes uitrollen en prikken zetten. Ik ben in die zin dus wel erg benieuwd wat zo'n coronapas (net als in Frankrijk en Itali) voor effect kan hebben als het gericht wordt ingezet.
Welke van de appel en banaan is een virus?quote:Op donderdag 9 september 2021 10:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom de vergelijking tussen een virus en fruit? Jij begint met nietszeggende vergelijkingen.
Het verschil is natuurlijk waarom ze niet gevaccineerd zijn. Daar heeft huidskleur vrij weinig mee van doen.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Toch misschien niet een handige opmerking wanneer twee gemeentes in de top 5 staan die 99% wit zijn.
Maar goed, dat ben ik.
Ach ja, ik heb zelf ook witte familie die moslim is (al denk ik niet dat dit hier bedoelt werd, lol).quote:Op donderdag 9 september 2021 10:17 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk waarom ze niet gevaccineerd zijn. Daar heeft huidskleur vrij weinig mee van doen.
De immuniteit op Urk lijkt ook heel hoog te zijn, daar zijn tijden lang veel besmettingen geweest. Kan me zomaar voorstellen dat dat de cijfers wel anders maakt.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:17 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk waarom ze niet gevaccineerd zijn. Daar heeft huidskleur vrij weinig mee van doen.
Ik verwacht dat men het testen niet meer gratis zal houden en dat vind ik niet meer dan terecht. Het kost bakken met geld om in stand te houden iedere dag.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zou je het moeten verplichten in kerken en moskeen en tvt niet meer gratis, dat laatste zouden ze sowieso al mee kunnen beginnen, de portemonnee is meestal het beste wapen
wel eens ja, zal qua kosten niet veel verschillen van vaccinatie alleen hoeft dat (voorlopig) maar 2 keerquote:Op donderdag 9 september 2021 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat men het testen niet meer gratis zal houden en dat vind ik niet meer dan terecht. Het kost bakken met geld om in stand te houden iedere dag.
Dan het testen voor toegang ook afschaffen. En omdat ik tegen vaccinatieplicht ben komt het er dus op neer dat je alles loslaat.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat men het testen niet meer gratis zal houden en dat vind ik niet meer dan terecht. Het kost bakken met geld om in stand te houden iedere dag.
Het testen lijk sowieso in stand gehouden te worden gelet op dat bericht van VWS van gisteren. Denk dat het niet zo'n verschil maakt.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
daar ben ik het ook wel mee eens maar ben ook voor een code zwart mocht dat nodig zijnquote:Op donderdag 9 september 2021 10:27 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dan het testen voor toegang ook afschaffen. En omdat ik tegen vaccinatieplicht ben komt het er dus op neer dat je alles loslaat.
Dit ja, als die groepen zich niet laten vaccineren kun je de rest prikken zoveel als je wilt, je blijft ellende in de ziekenhuizen houdenquote:Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zinnig! Kan ik volledig achter staanquote:Op donderdag 9 september 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Wat is die hoofddocent rechtsfilosoof Roland Pierik een vervelende man, en die adviseert Hugo. Wat een farce.
quote:Op donderdag 9 september 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
Kheb m'n testuitslag nu pas binnen. Wat een stress, ik vertrek over een uur. Heel de nacht m'n mail zitten refreshen als een malloot
Dank je! Komt vast goed. Aan gebrek aan papieren zal het niet liggen, hoop ikquote:Op donderdag 9 september 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterkte daar! Hoop dat dit al het lastige was wat je onderweg en daar hebt.
BSOMosCovid-variantquote:Op donderdag 9 september 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vrouw werkt in Utrecht, midden in het centrum, op een BSO, nst een grote moskee. Geen grap![]()
Als dat deze herfst/winter niet een recept voor super-mega-power-covid is weet ik het ook niet meer
Fijne vakantie jongen!quote:Op donderdag 9 september 2021 10:39 schreef Tijn het volgende:
Kheb m'n testuitslag nu pas binnen. Wat een stress, ik vertrek over een uur. Heel de nacht m'n mail zitten refreshen als een malloot
Kost een boom of twee maar dan heb je ook wat.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dank je! Komt vast goed. Aan gebrek aan papieren zal het niet liggen, hoop ik
Dank je. Er zijn jaren voorbij gegaan zonder dat ik bij een uitvaart was, maar dit is nu al de 3e binnen 12 maandenquote:
Die Pierik lijkt mij iemand die het totaal niet snapt.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Zijn dat percentages?quote:Op donderdag 9 september 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
Als jullie de vaccinatiegraad van jullie gemeente even willen nakijken, ik heb er een makkelijk tooltje voor gemaakt:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie/
Utrecht doet het qua vaccinatiegraad alleen prima. Het is verreweg de jongste stad van Nederland (45% is jonger dan 30), en zit in de 75-84% vaccinatie range.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Yes. Heb het even verduidelijkt in de kolommen.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:03 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn dat percentages?
https://rivm.wegmetdetest(...)ge=1&ipp=All&tb1=Urk
Sterkte joh!quote:Op donderdag 9 september 2021 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dank je. Er zijn jaren voorbij gegaan zonder dat ik bij een uitvaart was, maar dit is nu al de 3e binnen 12 maanden
Nice! Goed bezig.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
Als jullie de vaccinatiegraad van jullie gemeente even willen nakijken, ik heb er een makkelijk tooltje voor gemaakt:
Ik zat net hetzelfde te denken ja. Als je er vanuit gaat dat zo'n 20% van de mensen een bevestigde besmetting doorgemaakt hebben kan dat een best flink deel van de verschillen verklaren.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Begrijp wel dat die percentages een onder rapportage zijn vanwege slechte registratie van 1 prik (+besmetting) = volledige vaccinatie?
Nouja het is geen onderrapportage van de vaccinaties, want die mensen hebben maar een vaccinatie gehad, maar inderdaad volgens de overheid zijn die voor een half jaar na de besmetting volledig gevaccineerd. Wat ik overigens een slecht idee vindt, want dan moeten er dus allemaal mensen na een half jaar weer een prik nemen en veel zullen dat vergeten.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Begrijp wel dat die percentages een onder rapportage zijn vanwege slechte registratie van 1 prik (+besmetting) = volledige vaccinatie?
En hoe wil ik het dan?quote:Op donderdag 9 september 2021 10:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ze lossen het maar op.
Als we het doen zoals jij gaan we het zelfde gezeik krijgen met andere ziektes omdat onze zorg zo uitgekleed is. Ik zie de eerste IC bazen alweer bij Op1 zitten met 'ja, vorig jaar hadden we corona, maar nu ontstaat hetzelfde probleem met de griep zoals in 2017 (of was het 2018), misschien moeten we ook maatregelen nemen voor de griep want zo kan de zorg het niet langer aan'.
Hier staat de uitleg van de open data:quote:Op donderdag 9 september 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan is hun QR code toch niet meer geldig, na die periode? Dacht dat ze daar TVT voor wilden gebruiken.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
Het AD heeft overigens ook een interactieve kaart van alle gemeentes:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aa547731/
[..]
Nouja het is geen onderrapportage van de vaccinaties, want die mensen hebben maar een vaccinatie gehad, maar inderdaad volgens de overheid zijn die voor een half jaar na de besmetting volledig gevaccineerd. Wat ik overigens een slecht idee vindt, want dan moeten er dus allemaal mensen na een half jaar weer een prik nemen en veel zullen dat vergeten.
Lekker gemakkelijk, en dan een rant afsteken.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat vertel je er niet bij dus vul ik het zelf maar in.
Hele lage vaccinatiegraad, en toch geen ziekenhuisopnames. Zo kan het ook. Veel vis eten dusquote:Op donderdag 9 september 2021 11:01 schreef zoost het volgende:
In Urk hebben ze het er zo goed als onder, hebben ze daar een hoge vaccinatiegraad?
https://coronadashboard.r(...)4/ziekenhuis-opnames
Ja, maar dan moet de QR code dus wel eerst gebruikt gaan worden.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
Dan is hun QR code toch niet meer geldig, na die periode? Dacht dat ze daar TVT voor wilden gebruiken.
Klopt.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker gemakkelijk, en dan een rant afsteken.
Bepaal jij niet.quote:Beter vul je niet van alles in voor anderen.
Waar is die 6 maanden eigenlijk op gebaseerd? Kan dat niet gewoon naar oneindig?quote:Op donderdag 9 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan is hun QR code toch niet meer geldig, na die periode? Dacht dat ze daar TVT voor wilden gebruiken.
Ik heb 't gevoel dat dat geen f maar eerder wanneer wordt jammer genoegquote:Op donderdag 9 september 2021 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de QR code dus wel eerst gebruikt gaan worden.
quote:Op donderdag 9 september 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
Nee die zijn volledig gevaccineerd. Dat vervalt niet na een half jaarquote:Op donderdag 9 september 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
Het AD heeft overigens ook een interactieve kaart van alle gemeentes:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aa547731/
[..]
Nouja het is geen onderrapportage van de vaccinaties, want die mensen hebben maar een vaccinatie gehad, maar inderdaad volgens de overheid zijn die voor een half jaar na de besmetting volledig gevaccineerd. Wat ik overigens een slecht idee vindt, want dan moeten er dus allemaal mensen na een half jaar weer een prik nemen en veel zullen dat vergeten.
Ik beantwoord het maar even zelf. JA! die kan naar oneindigquote:Op donderdag 9 september 2021 11:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Waar is die 6 maanden eigenlijk op gebaseerd? Kan dat niet gewoon naar oneindig?
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1605quote:Monica Gandhi, an infectious disease doctor and professor of medicine at the University of California San Francisco, says we have evidence that T and B cells can confer lifelong protection against certain diseases similar to covid-19. A well known Nature paper from 2008 found that 32 people born in 1915 or earlier still retained some level of immunity against the 1918 flu strain, 90 years hence.9 “That is really profound,” she says.
Poeh hee, nu heb je me, hoor.quote:
Mooi, dan kunnen we deze non-discussie stoppenquote:Op donderdag 9 september 2021 11:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Maar dat was ook het doel helemaal niet.
Dat is ie al volgens Nederlandse standaardquote:Op donderdag 9 september 2021 11:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik beantwoord het maar even zelf. JA! die kan naar oneindig
[..]
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1605
Is dat onlangs veranderd? Het stond eerst wel in mijn coronacheck maar nu niet meer inderdaad.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee die zijn volledig gevaccineerd. Dat vervalt niet na een half jaar
https://www.nu.nl/coronav(...)wijs-te-krijgen.htmlquote:Vanaf juli kan via de app de verklaring van een doorgemaakte besmetting worden aangevraagd voor het toegangsbewijs. Die is geldig tot een half jaar na het moment dat de besmetting werd aangetoond met een positieve coronatest.
Na dat half jaar is het herstelbewijs niet meer geldig en is weer een negatieve coronatest nodig. Een vaccinatie is op dit moment nog niet voldoende om een Nederlands toegangsbewijs te kunnen krijgen. Mogelijk wordt dat het later wel.
Niet iedereen hoeft ermee naar het buitenland. Overigens verschillen de regels per land. Maar de meeste landen accepteren voor zover ik weet een recente besmetting in de afgelopen 180 dagen.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:30 schreef speknek het volgende:
Ik heb zelf sowieso de tweede gehaald, want in het buitenland telt alleen de vaccinatie, dus het is een beetje een loos punt van de Nederlandse overheid, en zorgt er daarnaast voor dat we slechter op de ranglijst staan, maar goed.
Individuele vrijheid is absoluut een groot goed.quote:Op donderdag 9 september 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, nee eigenlijk weet ik het wel. Dondersgoed zelfs. De hele gedachte van grondrechten is juist de bescherming tegen dit soort absurde redeneringen. De gedachte dat de mens in de basis vrij is om zijn eigen leven in te richten. Natuurlijk heb je landen waar het collectief boven alles gaat (China) maar dat zijn nou niet bepaald prettige landen. En dat heeft een reden.
Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.quote:Op donderdag 9 september 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
77% van de volwassen Nederlanders is gevaccineerd, beschermd.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat ze waarschijnlijk (bepaalde) maatregelen gaan nemen als de ziekenhuisbelasting stijgt.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef Za het volgende:
[..]
77% van de volwassen Nederlanders is gevaccineerd, beschermd.
Belangrijker, met name de hoog risicogroepen zijn gevaccineerd, als eersten. Daar ligt het percentage gevaccineerden op bijna 90%.
Waarom nog op de tanden bijten?
Wat heeft mijn vaccin nemen in Limburg te maken met jouw vrijheid in Groningen. Ik persoonlijk ontneem jou niet die vrijheden maar het is de overheid die jou beperkingen oplegt en niet heeft gezorgd voor voldoende zorgcapaciteit.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.
quote:Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.ja, dit werkt zo niet heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misschien dat dit kan slaan op mensen die met HIV-spuiten naar feestjes gaan of iemand bewust in zijn gezicht kuchen als je weet dat je ziek bent
niet op het verplichten van medische ingrepen met het dreigement van uitsluiting of andere gevolgen
maar dat snap je zelf hopelijk ook wel
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 12:15:04 ]
Altijd handig.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
Lijst van covid gerelateerde nieuwsberichten: https://www.usnews.com/topics/subjects/coronavirus
Zo werkt het toch wel. Ben je bekend met de 'Tragedy of the commons'? Individuele vrijheid is niet het hoogste goed, wanneer al deze individuele vrijheden bij elkaar opgeteld negatief uitpakken voor het collectief.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, dit werkt zo niet he
misschien dat dit kan slaan op mensen die met HIV-spuiten naar feestjes gaan of iemand bewust in zijn gezicht kuchen als je weet dat je ziek bent
niet op het verplichten van medische ingrepen met het dreigement van uitsluiting of andere gevolgen
maar dat snap je zelf hopelijk ook wel![]()
Jouw vrijheid om je te laten vaccineren bestaat bij de gratie in hoeverre de keuze om je niet te laten vaccineren haar weerslag heeft op de vrijheid en veiligheid van anderen.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En tevens probeer je mijn vrijheid te ontnemen om zelf te mogen bepalen of ik me al dan niet laat vaccineren.
ja daar ben ik bekend meequote:Op donderdag 9 september 2021 12:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Zo werkt het toch wel. Ben je bekend met de 'Tragedy of the commons'? Individuele vrijheid is niet het hoogste goed, wanneer al deze individuele vrijheden bij elkaar opgeteld negatief uitpakken voor het collectief.
Welke zieke gedachtes?quote:Op donderdag 9 september 2021 12:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja daar ben ik bekend mee
maar pak het er vooral bij om je zieke gedachtes mee goed te praten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |