abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2021 @ 09:20:30 #201
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201274782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferd kreeg het alweer benauwd toen hij die plaatjes zag van foutief gedragen mondmaskers in die tram.
Dat krijgen die mensen als ze hem wel goed opzetten, dus het blijft toch een persoonlijke afweging.
pi_201274822
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:59 schreef Tijn het volgende:
Ok, ik wacht nog op m'n testuitslag, maar volgens mij heb ik nu verder alles voor een verblijf van een paar uur in Engeland:

- ticket voor de tunnel
- account bij gov.uk
- passenger locator form
- Franse gezondheidsverklaring
- internationaal vaccinatiebewijs
- quarantaineverklaring voor Nederland

En natuurlijk een paspoort en geel boekje.

Volgens mij heb je voor een reis naar Noord-Korea minder papieren nodig _O-
Ook je test voor over 2 dagen geboekt en je test voor de terugweg?

Mijn god wat een hobbels.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201274906
Gisteren bij Op1 was Rosanne goed op dreef

twitter

Wat is die hoofddocent rechtsfilosoof Roland Pierik een vervelende man, en die adviseert Hugo. Wat een farce.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:38:18 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201274995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ook je test voor over 2 dagen geboekt en je test voor de terugweg?

Mijn god wat een hobbels.
Ontmoedigingsbeleid, zal ongetwijfeld goed werken als dit de hoepels zijn. Meeste mensen zullen afhaken bij zoveel eisen.
  Redactie Frontpage donderdag 9 september 2021 @ 09:45:38 #205
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_201275075
quote:
Urk heeft laagste vaccinatiegraad van Nederland
De gemeente Urk heeft de laagste vaccinatiegraad van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM. De gemeente Terschelling scoort het hoogst.

Het RIVM heeft voor het eerst de vaccinatiegraad per gemeente bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat in de gemeente Urk relatief gezien de minste mensen zijn ingent. Naast Urk scoren ook Neder-Betuwe, Barneveld, Renswoude, Tholen, Nunspeet en Reimerswaal laag qua vaccinatiegraad.

Ook in de grote steden is de vaccinatiegraad relatief laag. Iets meer dan de helft (55 procent) van de Rotterdammers heeft twee prikken gehaald, in Den Haag is dat 58 procent. Daarmee staan beide steden in de top 10 van laagst scorende steden. Amsterdam doet het met 59 procent amper beter.

Hoogste vaccinatiegraad
1. Terschelling - 86 procent
2. Ameland - 85 procent
3. Vlieland - 82 procent
4. Texel - 82 procent
5. Rozendaal - 81 procent
6. Eijsden-Margraten - 81 procent
7. Heumen - 80 procent
8. Bunnik - 80 procent
9. Alphen-Chaam - 80 procent
10. Tynaarlo - 80 procent

Laagste vaccinatiegraad
1. Urk - 20 procent
2. Neder-Betuwe - 49 procent
3. Reimerswaal - 50 procent
4. Barneveld - 54 procent
5. Rotterdam - 55 procent
6. Nunspeet - 57 procent
7. Tholen - 57 procent
8. Renswoude - 58 procent
9. Den Haag - 58 procent
10. Hardinxveld-Giessendam - 58 procent

https://www.bndestem.nl/b(...)-nederland~aa547731/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 9 september 2021 @ 09:46:20 #206
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201275086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Gisteren bij Op1 was Rosanne goed op dreef

[ twitter ]

Wat is die hoofddocent rechtsfilosoof Roland Pierik een vervelende man, en die adviseert Hugo. Wat een farce.
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomen
  donderdag 9 september 2021 @ 09:47:36 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201275102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomen
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.

Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:49:51 #208
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201275130
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
daar ben ik ook voor hoor, alleen de politiek ziet alweer een code zwart opdoemen
  donderdag 9 september 2021 @ 09:51:16 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201275152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
daar ben ik ook voor hoor, alleen de politiek ziet alweer een code zwart opdoemen
Dezelfde politiek die het jarenlang geen reet kon schelen dat er ellenlange wachtlijsten waren in de zorg voor operaties etc.
pi_201275188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ligt er ook een beetje aan hoe hoog die pieken zijn en wat de consequenties zijn voor de overige (acute) zorg, wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201275220
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vraag me af of er een percentage is dat genoeg zal zijn om ziekenhuispieken te voorkomen.

Als je de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden pakt en daar de mensen waar vaccinatie geen zin heeft meeneemt heb je bij elkaar zo'n 2 miljoen mensen ofzo. Er is vaker gesproken over 10% van de mensen waar vaccinatie niet voldoende werkzaam is om echt te helpen en 5% die niet gevaccineerd kan worden.

Die groepen bij elkaar kunnen voor ziekenhuispieken zorgen. Stel dat iedereen verder gevaccineerd is is iedereen onder de 12 jaar niet gevaccineerd. Daarnaast kunnen mensen die gevaccineerd zijn nog steeds besmettelijk zijn, hoewel korter.

Dat maakt het problematisch zelfs wanneer iedereen verder gevaccineerd is. De enige uitkomst is dan ook om de ziekenhuiszorg op te schalen om de toegenomen druk op de zorg op te vangen. Als dat inhoudt dat er 100 IC bedden bij moeten komen zoals Gommers eerder zei, dan is dat wat nodig is.
pi_201275221
quote:
6s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ah ja dus als ik besluit om straks met mijn auto een andere auto van de weg te rammen heeft dat geen consequenties?
Leuk, de vergelijkingen met de auto zijn terug. Die heb ik gemist.

Waarom die bizarre vergelijking telkens tussen een auto en het virus?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201275233
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201275252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.

Het is geen sneer naar die groep, maar die groep bereiken ze niet. In veel gevallen kijken ze nooit Nederlandse TV, leven ze in hun eigen kleine groepje met eigen winkels e.d.. Die groep bereiken moeten ze op een andere manier doen.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 10:02:09 #215
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201275255
quote:

[..]
Sja, Rotterdam / Den Haag bestaat ook voor 50% uit niet westerse allochtonen. Daar heb je 't al ;)

Ah edit > wat Chratnox zegt :+
pi_201275256
quote:

[..]
Ik vind het ook wel een argument om ons als Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland af te scheiden van de rest.
pi_201275279
quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sja, Rotterdam / Den Haag bestaat ook voor 50% uit niet westerse allochtonen. Daar heb je 't al ;)

Ah edit > wat Chratnox zegt :+
Dat probleem is natuurlijk ook veel breder dan dit. Ik durf te wedden dat als ze dezelfde kaarten maken voor de opkomst voor de verkiezingen de kaarten redelijk goed overeen zullen komen qua lage opkomst.
pi_201275290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ligt er ook een beetje aan hoe hoog die pieken zijn en wat de consequenties zijn voor de overige (acute) zorg, wat mij betreft.
Nee, ze lossen het maar op.

Als we het doen zoals jij gaan we het zelfde gezeik krijgen met andere ziektes omdat onze zorg zo uitgekleed is. Ik zie de eerste IC bazen alweer bij Op1 zitten met 'ja, vorig jaar hadden we corona, maar nu ontstaat hetzelfde probleem met de griep zoals in 2017 (of was het 2018), misschien moeten we ook maatregelen nemen voor de griep want zo kan de zorg het niet langer aan'.
  donderdag 9 september 2021 @ 10:05:15 #219
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201275291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik vind het ook wel een argument om ons als Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland af te scheiden van de rest.
jullie hebben er nooit bij gehoord
  donderdag 9 september 2021 @ 10:05:58 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201275294
quote:

[..]
Precies, de volgende omweg om de graad maar op proberen te krikken, na Dansen met Janssen en het vaccineren van kinderen.

En nee, ik ben niet principieel tegen dat laatste, maar de reden waarom men er nu aan is begonnen is natuurlijk niet echt gericht op bescherming van die leeftijdsgroep zelf, maar pure compensatie voor de groepen die zich niet laten vaccineren.
pi_201275296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
jullie hebben er nooit bij gehoord
Nog een beter/extra argument, zijn we eindelijk af van jullie wereldverneukende totaalidioten.
pi_201275303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.

Het is geen sneer naar die groep, maar die groep bereiken ze niet. In veel gevallen kijken ze nooit Nederlandse TV, leven ze in hun eigen kleine groepje met eigen winkels e.d.. Die groep bereiken moeten ze op een andere manier doen.
Ben op de hoogte van de problematiek daar.. en er wordt veel gedaan in wijken en op markten om mensen alsnog te informeren en bereiken. Maar toch.. zo'n lage vaccinatiegraad is zorgelijk voor het aankomende seizoen. In die steden ga je opnieuw hotspots krijgen van besmettingsuitbraken en opnames denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 september 2021 @ 10:07:49 #223
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201275310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat probleem is natuurlijk ook veel breder dan dit. Ik durf te wedden dat als ze dezelfde kaarten maken voor de opkomst voor de verkiezingen de kaarten redelijk goed overeen zullen komen qua lage opkomst.
Dit maakt het natuurlijk helemaal interessant hoe het dan gaat als straks voldoende vaccinatiemiddelen richting Afrikaanse landen gaan, gaan die mensen ze dan daar ook niet halen? Betekent dat dat we dan een soort booster moeten halen in de toekomst als je daar naartoe op vakantie wil? Kan nog best een interessant staartje worden.
pi_201275311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, net als in Urk en Barneveld :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 10:08:33 #225
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201275315
Mijn vrouw werkt in Utrecht, midden in het centrum, op een BSO, nst een grote moskee. Geen grap :')

Als dat deze herfst/winter niet een recept voor super-mega-power-covid is weet ik het ook niet meer :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')