Dat krijgen die mensen als ze hem wel goed opzetten, dus het blijft toch een persoonlijke afweging.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ferd kreeg het alweer benauwd toen hij die plaatjes zag van foutief gedragen mondmaskers in die tram.
Ook je test voor over 2 dagen geboekt en je test voor de terugweg?quote:Op woensdag 8 september 2021 21:59 schreef Tijn het volgende:
Ok, ik wacht nog op m'n testuitslag, maar volgens mij heb ik nu verder alles voor een verblijf van een paar uur in Engeland:
- ticket voor de tunnel
- account bij gov.uk
- passenger locator form
- Franse gezondheidsverklaring
- internationaal vaccinatiebewijs
- quarantaineverklaring voor Nederland
En natuurlijk een paspoort en geel boekje.
Volgens mij heb je voor een reis naar Noord-Korea minder papieren nodig
Ontmoedigingsbeleid, zal ongetwijfeld goed werken als dit de hoepels zijn. Meeste mensen zullen afhaken bij zoveel eisen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook je test voor over 2 dagen geboekt en je test voor de terugweg?
Mijn god wat een hobbels.
quote:Urk heeft laagste vaccinatiegraad van Nederland
De gemeente Urk heeft de laagste vaccinatiegraad van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM. De gemeente Terschelling scoort het hoogst.
Het RIVM heeft voor het eerst de vaccinatiegraad per gemeente bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat in de gemeente Urk relatief gezien de minste mensen zijn ingent. Naast Urk scoren ook Neder-Betuwe, Barneveld, Renswoude, Tholen, Nunspeet en Reimerswaal laag qua vaccinatiegraad.
Ook in de grote steden is de vaccinatiegraad relatief laag. Iets meer dan de helft (55 procent) van de Rotterdammers heeft twee prikken gehaald, in Den Haag is dat 58 procent. Daarmee staan beide steden in de top 10 van laagst scorende steden. Amsterdam doet het met 59 procent amper beter.
Hoogste vaccinatiegraad
1. Terschelling - 86 procent
2. Ameland - 85 procent
3. Vlieland - 82 procent
4. Texel - 82 procent
5. Rozendaal - 81 procent
6. Eijsden-Margraten - 81 procent
7. Heumen - 80 procent
8. Bunnik - 80 procent
9. Alphen-Chaam - 80 procent
10. Tynaarlo - 80 procent
Laagste vaccinatiegraad
1. Urk - 20 procent
2. Neder-Betuwe - 49 procent
3. Reimerswaal - 50 procent
4. Barneveld - 54 procent
5. Rotterdam - 55 procent
6. Nunspeet - 57 procent
7. Tholen - 57 procent
8. Renswoude - 58 procent
9. Den Haag - 58 procent
10. Hardinxveld-Giessendam - 58 procent
https://www.bndestem.nl/b(...)-nederland~aa547731/
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomenquote:Op donderdag 9 september 2021 09:30 schreef zoost het volgende:
Gisteren bij Op1 was Rosanne goed op dreef
[ twitter ]
Wat is die hoofddocent rechtsfilosoof Roland Pierik een vervelende man, en die adviseert Hugo. Wat een farce.
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomen
daar ben ik ook voor hoor, alleen de politiek ziet alweer een code zwart opdoemenquote:Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.
Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
Dezelfde politiek die het jarenlang geen reet kon schelen dat er ellenlange wachtlijsten waren in de zorg voor operaties etc.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik ook voor hoor, alleen de politiek ziet alweer een code zwart opdoemen
Ligt er ook een beetje aan hoe hoog die pieken zijn en wat de consequenties zijn voor de overige (acute) zorg, wat mij betreft.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.
Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
Ik vraag me af of er een percentage is dat genoeg zal zijn om ziekenhuispieken te voorkomen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met haar eens, liever zo laten, alleen lijkt 85% nog niet genoeg om ziekenhuispieken te voorkomen
Leuk, de vergelijkingen met de auto zijn terug. Die heb ik gemist.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah ja dus als ik besluit om straks met mijn auto een andere auto van de weg te rammen heeft dat geen consequenties?
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.quote:
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.
Sja, Rotterdam / Den Haag bestaat ook voor 50% uit niet westerse allochtonen. Daar heb je 't alquote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rotterdam en Den Haag met 55 en 58% is echt schandalig laag.. als ik die kaart zo zie valt het echt vies tegen (vooral in de grote steden). Dit is ht argument voor het kabinet om die coronapas er door te gaan drukken.
Ik vind het ook wel een argument om ons als Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland af te scheiden van de rest.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat probleem is natuurlijk ook veel breder dan dit. Ik durf te wedden dat als ze dezelfde kaarten maken voor de opkomst voor de verkiezingen de kaarten redelijk goed overeen zullen komen qua lage opkomst.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, Rotterdam / Den Haag bestaat ook voor 50% uit niet westerse allochtonen. Daar heb je 't al
Ah edit > wat Chratnox zegt
Nee, ze lossen het maar op.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoe hoog die pieken zijn en wat de consequenties zijn voor de overige (acute) zorg, wat mij betreft.
jullie hebben er nooit bij gehoordquote:Op donderdag 9 september 2021 10:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel een argument om ons als Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland af te scheiden van de rest.
Precies, de volgende omweg om de graad maar op proberen te krikken, na Dansen met Janssen en het vaccineren van kinderen.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog een beter/extra argument, zijn we eindelijk af van jullie wereldverneukende totaalidioten.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
jullie hebben er nooit bij gehoord
Ben op de hoogte van de problematiek daar.. en er wordt veel gedaan in wijken en op markten om mensen alsnog te informeren en bereiken. Maar toch.. zo'n lage vaccinatiegraad is zorgelijk voor het aankomende seizoen. In die steden ga je opnieuw hotspots krijgen van besmettingsuitbraken en opnames denk ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.
Het is geen sneer naar die groep, maar die groep bereiken ze niet. In veel gevallen kijken ze nooit Nederlandse TV, leven ze in hun eigen kleine groepje met eigen winkels e.d.. Die groep bereiken moeten ze op een andere manier doen.
Dit maakt het natuurlijk helemaal interessant hoe het dan gaat als straks voldoende vaccinatiemiddelen richting Afrikaanse landen gaan, gaan die mensen ze dan daar ook niet halen? Betekent dat dat we dan een soort booster moeten halen in de toekomst als je daar naartoe op vakantie wil? Kan nog best een interessant staartje worden.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat probleem is natuurlijk ook veel breder dan dit. Ik durf te wedden dat als ze dezelfde kaarten maken voor de opkomst voor de verkiezingen de kaarten redelijk goed overeen zullen komen qua lage opkomst.
Ja, net als in Urk en Barneveldquote:Op donderdag 9 september 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
In Den Haag en Rotterdam wonen vrij veel niet-westerse allochtonen, die ook veel in de ziekenhuizen lijken te komen. Die ga je niet bereiken met de coronapas, tenzij je de coronapas invoert in de moskee.
Het is geen sneer naar die groep, maar die groep bereiken ze niet. In veel gevallen kijken ze nooit Nederlandse TV, leven ze in hun eigen kleine groepje met eigen winkels e.d.. Die groep bereiken moeten ze op een andere manier doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |