Je begon over vaccineren en ik leg uit waarom ik tegen dwang of drang ben dat niet je punt is wat bedoeld moet je het beter uitleggen. Kijk wat betreft deze pandemie bestrijden heb ik amper tot geen collectief of solidariteit ooit gezien. Als ik me dan vooral concentreer op onderzoeken uit het buitenland. Zijn de mensen die besmet geraakt zijn vooral de mensen die in lage lonen zaten die niet thuis konden werken. Waar de thuis werker netjes alles online bestelde kwamen die spulletjes nog steeds niet op pootjes naar hun toe gelopen om een voorbeeld te noemen. Hetzelfde geld voor mensen die afhankelijk waren van hulp trouwens en zo kan ik nog wel even door gaan. Waarom moet er dan nu ineens wat coronavaccins betreft ergens wel collectief consequenties aanhangen?quote:Op donderdag 9 september 2021 02:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Waarom is consequenties van je daden aanvaarden ineens collectief een nono?
Moet ook niet door Covid-19. Was altijd al. En je hebt gelijk dat er altijd onerrlijkheid aan vasthangt.quote:Op donderdag 9 september 2021 02:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je begon over vaccineren en ik leg uit waarom ik tegen dwang of drang ben dat niet je punt is wat bedoeld moet je het beter uitleggen. Kijk wat betreft deze pandemie bestrijden heb ik amper tot geen collectief of solidariteit ooit gezien. Als ik me dan vooral concentreer op onderzoeken uit het buitenland. Zijn de mensen die besmet geraakt zijn vooral de mensen die in lage lonen zaten die niet thuis konden werken. Waar de thuis werker netjes alles online bestelde kwamen die spulletjes nog steeds niet op pootjes naar hun toe gelopen om een voorbeeld te noemen. Hetzelfde geld voor mensen die afhankelijk waren van hulp trouwens en zo kan ik nog wel even door gaan. Waarom moet er dan nu ineens wat coronavaccins betreft ergens wel collectief consequenties aanhangen?
Dit rot virus, is voor iedereen, als dat van die aerosolen waar is, ben je kansloos hoe je ook in je bubble zit.quote:Op donderdag 9 september 2021 02:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je begon over vaccineren en ik leg uit waarom ik tegen dwang of drang ben dat niet je punt is wat bedoeld moet je het beter uitleggen. Kijk wat betreft deze pandemie bestrijden heb ik amper tot geen collectief of solidariteit ooit gezien. Als ik me dan vooral concentreer op onderzoeken uit het buitenland. Zijn de mensen die besmet geraakt zijn vooral de mensen die in lage lonen zaten die niet thuis konden werken. Waar de thuis werker netjes alles online bestelde kwamen die spulletjes nog steeds niet op pootjes naar hun toe gelopen om een voorbeeld te noemen. Hetzelfde geld voor mensen die afhankelijk waren van hulp trouwens en zo kan ik nog wel even door gaan. Waarom moet er dan nu ineens wat coronavaccins betreft ergens wel collectief consequenties aanhangen?
Klopt maar het heeft ook veel meer tijd nodig om het aanvaardbaar te maken. Een voorbeeld tegenwoordig vinden we het eigenlijk not done om in het bijzijn van kinderen te roken. Toen ik jong was (eind jaren 80 begin jaren 90) was het heel normaal dat iedereen en zijn moeder bij een familiefeest aan het roken was met kinderen in dezelfde kamer. Dus wil je zoiets bereiken (en niet een groot gedeelte van de samenleving tegen je hebben) heb je wel degelijk goede voorlichting nodig enzovoort. Om dan terug te komen op het voorbeeld roken nu vinden we het heel normaal om bijvoorbeeld niet meer op schoolpleinen enzovoort te roken waar veel kinderen zijn. Dat heeft wel meer dan 30 jaar geduurd en heeft ook bergen voorlichting en tijd gekost. (en als nog heb je tegenstand maar die is wel kleiner dan nu met een vaccinatieplicht).quote:Op donderdag 9 september 2021 02:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet ook niet door Covid-19. Was altijd al. En je hebt gelijk dat er altijd onerrlijkheid aan vasthangt.
Het ging om het voorbeeld niet over wat je van roken vind. ik wil gewoon aangeven dat bepaalde dingen tijd nodig hebben, voorlichting en aanvaarding voor dat je iets met een botte bijl gaat invoeren. Want het kan namelijk ook als een boemerang terug komen in je gezicht en dan zeker op het gebied van vaccineren kan je veel verder van huis zijn dan wat je oorspronkelijke doel was.quote:Op donderdag 9 september 2021 03:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik rook..![]()
Heb geen kinderen overigens. En rook niet in hun bijzijn.
Maar roken in de reeds sterk vervuilde buitenlucht veroordelen vind ik wel![]()
Sowieso in de buitenlucht trouwens.
I knowquote:Op donderdag 9 september 2021 03:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het ging om het voorbeeld niet over wat je van roken vind. ik wil gewoon aangeven dat bepaalde dingen tijd nodig hebben, voorlichting en aanvaarding voor dat je iets met een botte bijl gaat invoeren. Want het kan namelijk ook als een boemerang terug komen in je gezicht en dan zeker op het gebied van vaccineren kan je veel verder van huis zijn dan wat je oorspronkelijke doel was.
Voorlichting heeft geen zin meer die groep die nu nog niet gevaccineerd is dat nieuws bereikt ze gewoon niet. Ik heb een Turkse collega die na een jaar corona nog niet eens wist dat testen gratis was. En die spreekt gewoon Nederlands. Dan kun je wel beginnen met flauwekul als de wijk ingaan maar als je er wat drang achter zet doordat ze nergens meer heen mogen nemen ze in het vervolg misschien zelf eens het initiatief ipv dat de overheid er als een kleuterjuf achteraan moet hobbelen.quote:Op donderdag 9 september 2021 02:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met consequenties van keuzes/daden aanvaren? Ik ben niet voor een vaccinatieplicht of drang wel voor goede voorlichting. Ik denk dat je daar ook meer mee bereikt dan drang of dwang. Maar ik heb bijvoorbeeld minder moeite mee met een 20er die zich niet laat vaccineren omdat die al besmet is geweest dan een 60er die zich niet laat vaccineren omdat die denkt dat die super gezond is bijvoorbeeld. Die eerste zal echt geen druk op de zorg geven terwijl die laatste dat wel doet waarschijnlijk.
Ik denk dat de grootste groep ze alsnog laat vaccineren want het is niet leuk om te moeten zeggen ik kan niet mee want niet gevaccineerd want elke keer betalen voor testen gaan ze echt niet doen.quote:Op donderdag 9 september 2021 02:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar als nog geloof ik niet in dwang of drang. Mensen die twijfelen om wat voor reden gaan zich echt niet ineens dan wel laten vaccineren. Ik denk dat die groep eerdere groter wordt die permanent naar nee zeggen. Wat ook niet helpt is dat we nu al openlijk over boosters gaan praten enzovoort. Maar je kan duidelijk laten zien. want die statistieke zijn er (zeker uit andere landen) dat gevaccineerde ten eerste amper in het ziekenhuis komen door corona en vaak ook amper ziek worden. Ga daar is meer mee schermen dan constant qr code dit en verplichting enzovoort.
Dat breng je idd knap beroerd over jaquote:Op donderdag 9 september 2021 02:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik wens je overigens alle goeds @:FANNN
Al snap ik dat dat niet direct zo overkomt.
Omdat de scheidslijn soms wat dun is, gok ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zou persoonlijk graag willen dat BNW-geneuzel linea recta naar BNW geschopt werd. Waarom dat niet zo is ontgaat me
Pfff, alleen al vermoeiend om te lezen.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:59 schreef Tijn het volgende:
Ok, ik wacht nog op m'n testuitslag, maar volgens mij heb ik nu verder alles voor een verblijf van een paar uur in Engeland:
- ticket voor de tunnel
- account bij gov.uk
- passenger locator form
- Franse gezondheidsverklaring
- internationaal vaccinatiebewijs
- quarantaineverklaring voor Nederland
En natuurlijk een paspoort en geel boekje.
Volgens mij heb je voor een reis naar Noord-Korea minder papieren nodig
Mijn schoonouders zijn naar de uk gegaanquote:Op woensdag 8 september 2021 21:59 schreef Tijn het volgende:
Ok, ik wacht nog op m'n testuitslag, maar volgens mij heb ik nu verder alles voor een verblijf van een paar uur in Engeland:
- ticket voor de tunnel
- account bij gov.uk
- passenger locator form
- Franse gezondheidsverklaring
- internationaal vaccinatiebewijs
- quarantaineverklaring voor Nederland
En natuurlijk een paspoort en geel boekje.
Volgens mij heb je voor een reis naar Noord-Korea minder papieren nodig
Opleving van een piek?quote:Op donderdag 9 september 2021 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje, de twee pieken aan het einde van vorig jaar, zien jullie dat als 1 of als 2 golven? Dus de ene piek van sep - nov en de tweede piek van dec - jan.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AOee3F?ocid=msedgntpquote:WOERDEN (ANP) - De horeca ziet niets in plannen van het kabinet om toegang tot cafés en restaurants, maar ook de cultuursector alleen toe te staan voor mensen die gevaccineerd zijn of een negatieve coronatest kan overleggen. Branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat het kabinet de sector gebruikt om mensen onder druk te zetten zich te laten vaccineren en stelt dat ondernemen zo moeilijker wordt gemaakt.
KHN-voorzitter Robčr Willemsen vindt dat het kabinet de horeca weer moet hebben. "Als sector hebben we nog steeds te maken met restricties, er is door alle onzekerheid een enorm personeelstekort en de schuldenberg is enorm. Ik ben echt laaiend want het is onacceptabel dat de horeca constant politieagent moet spelen." Willemsen wijst erop dat de 1,5 meter haast nergens meer wordt gehandhaafd en hij vindt dat het coronabeleid van de regering "inmiddels niet meer uit te leggen" is.
Behalve het testen voor toegang zou de overheid voor horeca die na 22.00 uur open is kaartverkoop verplicht willen stellen. Dat zou dan ook gaan gelden voor clubs en discotheken, die nu nog gesloten moeten blijven. Die draai maakt het kabinet volgens KHN uit angst voor een door de brancheorganisatie aangespannen kort geding. Ook zou daarmee een extra steunpakket voor de nachthoreca kunnen worden voorkomen.
Willemsen is fel over de plannen. "Dit is onacceptabel. In plaats van dat het Kabinet haar ongelijk toegeeft, kiest men er voor het regime voor de hele horeca te verzwaren." KHN zet het kort geding, waarin het gelijktrekking van de eisen voor de nachthoreca met die van andere horecazaken eist, dan ook door. Dat dient volgende week dinsdag.
Klopt. Laatst at ik een appel ipv een banaan en kreeg ik gelijk stokslagen.quote:Op donderdag 9 september 2021 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Letterlijk wat ik zeg. Keuzes hebben consequenties. Normaliter dan. Nu ineens niet meer.
met appel bedoel je natuurlijk een kutje en met een banaan een piemel, en ja in sommige landen is dat stokslagen waard.quote:Op donderdag 9 september 2021 08:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt. Laatst at ik een appel ipv een banaan en kreeg ik gelijk stokslagen.
Verkeerde keuze gemaakt
quote:Op donderdag 9 september 2021 08:50 schreef alpeko het volgende:
De R zit weer in de maand. Drangtember. Drangtober. En voor je het weet is het weer Drangcember en Dranguari.
Lijkt me eerder dat je dan een promotie krijgt.quote:Op donderdag 9 september 2021 08:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
met appel bedoel je natuurlijk een kutje en met een banaan een piemel, en ja in sommige landen is dat stokslagen waard.
ah ja dus als ik besluit om straks met mijn auto een andere auto van de weg te rammen heeft dat geen consequenties?quote:Op donderdag 9 september 2021 09:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat je dan een promotie krijgt.
Toont in elk geval eenvoudig aan dat het hele keuze/consequenties verhaal onzin is. Zelf ben ik in elk geval niet met dat fabeltje opgegroeid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |