abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2021 @ 02:02:18 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273459
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 01:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik weet het, vaak genoeg geroken. Die lucht plakt ook de hele dag nog aan je. Lekker zwaar en goor
Is echt afschuwelijk inderdaad
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 9 september 2021 @ 02:02:46 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:00 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ga erover ophouden.
Al wat ik concludeer is dat de overheden al sedert maart 2020 bovenmatig vrezen, en nu wellicht dit najaar vrezen voor de een of andere variant.
In geval van een pandemie met als oorzaak een nieuw virus vind ik dat ook niet zo gek.

Of dat nu nog zo is, zou wmb niet meer hoeven/moeten

Maar goed, we houden er over op.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201273462
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

Jij vreest maar een eind raak..
Het zijn de overheden die vrezen, ze moeten wel, ze kunnen niet uitgaan van een best case scenario.

Ik heb nooit gepleit voor lockdowns, een avondklok noch vaccinatiebewijzen voor terrassen, musea etc.
  donderdag 9 september 2021 @ 02:07:09 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273463
Zal ik dan eens de knuppel in het hoenderhok gooien?

Waarom vinden "we" consequenties voor je keuzes/daden ineens niet meer aanvaardbaar? :?
  donderdag 9 september 2021 @ 02:07:59 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273464
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:05 schreef Za het volgende:

[..]
Het zijn de overheden die vrezen, ze moeten wel, ze kunnen niet uitgaan van een best case scenario.

Ik heb nooit gepleit voor lockdowns, een avondklok noch vaccinatiebewijzen voor terrassen, musea etc.
Vind je dat raar ja? Serieus?
  donderdag 9 september 2021 @ 02:10:30 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273470
Hoenderhok is leeg kennelijk :D. Of de kippen slapen nu i.i.g. :P
pi_201273474
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

Vind je dat raar ja? Serieus?
Nee.
Ik zei: ze moeten wel, ze kunnen niet uitgaan van een best case scenario.
  donderdag 9 september 2021 @ 02:13:39 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273476
quote:

Waarom vinden "we" consequenties voor je keuzes/daden ineens niet meer aanvaardbaar? :?
Over welke keuze/daad en welke consequenties hebben we het?

Tevens snurktijd nu hier. Poging twee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 september 2021 @ 02:15:35 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273477
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Truste!
Wel of niet vaccineren bijvoorbeeld.
pi_201273478
quote:

Wat bedoel je precies met consequenties van keuzes/daden aanvaren? Ik ben niet voor een vaccinatieplicht of drang wel voor goede voorlichting. Ik denk dat je daar ook meer mee bereikt dan drang of dwang. Maar ik heb bijvoorbeeld minder moeite mee met een 20er die zich niet laat vaccineren omdat die al besmet is geweest dan een 60er die zich niet laat vaccineren omdat die denkt dat die super gezond is bijvoorbeeld. Die eerste zal echt geen druk op de zorg geven terwijl die laatste dat wel doet waarschijnlijk.
pi_201273482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Focus je op leuke dingen als je gaat slapen, fantaseer bijvoorbeeld over hoe leuk ik ben als ik grappig probeer te doen, of iets anders positiefs wat je morgen wil.
pi_201273486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met consequenties van keuzes/daden aanvaren? Ik ben niet voor een vaccinatieplicht of drang wel voor goede voorlichting. Ik denk dat je daar ook meer mee bereikt dan drang of dwang. Maar ik heb bijvoorbeeld minder moeite mee met een 20er die zich niet laat vaccineren omdat die al besmet is geweest dan een 60er die zich niet laat vaccineren omdat die denkt dat die super gezond is bijvoorbeeld. Die eerste zal echt geen druk op de zorg geven terwijl die laatste dat wel doet waarschijnlijk.
kijk soms kijken ze alleen naar arabische of turkse TV, voor de rest krijgen ze vrij weinig mee, zo'n groep christenen had of heb je hier ook, geen TV geen media, alleen hun eigen wereldje
  donderdag 9 september 2021 @ 02:23:02 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Letterlijk wat ik zeg. Keuzes hebben consequenties. Normaliter dan. Nu ineens niet meer.
pi_201273489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:20 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
kijk soms kijken ze alleen naar arabische of turkse TV, voor de rest krijgen ze vrij weinig mee, zo'n groep christenen had of heb je hier ook, geen TV geen media, alleen hun eigen wereldje
Als je wilt kan je die mensen waarschijnlijk ook bereiken om ze bijvoorbeeld in hun eigen taal aan te spreken geestelijke gebruiken enzovoort. Waar een wil is een weg. Maar het is gewoon een illusie dat iedereen zich laat vaccineren er zullen altijd mensen zijn die je niet zal bereiken om wat voor reden dan ook.
pi_201273491
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Truste!
Wel of niet vaccineren bijvoorbeeld.
Dat heeft toch gewoon consequenties, je kunt ziek worden. Dat is het gevolg.

Verder zie ik echt het argument niet, gevaccineerden kunnen ook besmettelijk zijn dus dat argument valt weg. En ongevaccineerden hebben zelf de keuze gemaakt om het risico te lopen. Waar haal je dan nog de rechtvaardiging uit om met dat soort maatregelen te komen. Ik vind dat puur treiterij.
zie email 27 oktober
pi_201273493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als je wilt kan je die mensen waarschijnlijk ook bereiken om ze bijvoorbeeld in hun eigen taal aan te spreken geestelijke gebruiken enzovoort. Waar een wil is een weg. Maar het is gewoon een illusie dat iedereen zich laat vaccineren er zullen altijd mensen zijn die je niet zal bereiken om wat voor reden dan ook.
Dat is wel een probleem, taal, ik kan ook een colaatje bestellen in Spanje in het Spaans, maar een normaal gesprek, neu.

Ik heb 8 jaar frans gehad, maar ik spreek het nooit, dus een normaal gesprek, neu, jamais.
pi_201273495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Verder zie ik echt het argument niet, gevaccineerden kunnen ook besmettelijk zijn dus dat argument valt weg. En ongevaccineerden hebben zelf de keuze gemaakt om het risico te lopen. Waar haal je dan nog de rechtvaardiging uit om met dat soort maatregelen te komen. Ik vind dat puur treiterij.
besmet virus maar niet ziek, ik zeg doen.
  donderdag 9 september 2021 @ 02:29:43 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273496
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat mag. Autorijden zonder gordel levert normaliter ook meer ellende voor het individu op dan het oplevert aan vrijheid/lol. Toch is het verboden.
pi_201273503
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Letterlijk wat ik zeg. Keuzes hebben consequenties. Normaliter dan. Nu ineens niet meer.
Maar als nog geloof ik niet in dwang of drang. Mensen die twijfelen om wat voor reden gaan zich echt niet ineens dan wel laten vaccineren. Ik denk dat die groep eerdere groter wordt die permanent naar nee zeggen. Wat ook niet helpt is dat we nu al openlijk over boosters gaan praten enzovoort. Maar je kan duidelijk laten zien. want die statistieke zijn er (zeker uit andere landen) dat gevaccineerde ten eerste amper in het ziekenhuis komen door corona en vaak ook amper ziek worden. Ga daar is meer mee schermen dan constant qr code dit en verplichting enzovoort.
  donderdag 9 september 2021 @ 02:37:38 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Maar als nog geloof ik niet in dwang of drang. Mensen die twijfelen om wat voor reden gaan zich echt niet ineens dan wel laten vaccineren. Ik denk dat die groep eerdere groter wordt die permanent naar nee zeggen. Wat ook niet helpt is dat we nu al openlijk over boosters gaan praten enzovoort. Maar je kan duidelijk laten zien. want die statistieke zijn er (zeker uit andere landen) dat gevaccineerde ten eerste amper in het ziekenhuis komen door corona en vaak ook amper ziek worden. Ga daar is meer mee schermen dan constant qr code dit en verplichting enzovoort.
Dat is mijn punt niet. Waarom mogen keuzes ineens geen consequenties meer hebben?
Speelt trouwens al langer dan Covid19
pi_201273512
Leuk stukkie om te lezen..... i.p.v. elkaar in de haren te vliegen

https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

Zo peinst Anita Groen (59) uit Grootebroek er niet over zich te laten vaccineren. In vijf kantjes onderbouwt ze waarom. ,,Ik bedank ervoor om als proefpersoon te dienen voor de farmaceutische industrie, voor het testen van een vaccin, voor een ziekte waarvan ik niets te vrezen heb.”

En: ,,Ik vind dat een vaccin dient bij te dragen aan het beschermen van gezondheid, en niet mag dienen om eerder afgenomen vrijheden terug te krijgen.” Hoe nu verder als samenleving? Anita Groen: ,,We kunnen met de vinger naar elkaar wijzen om een ander de schuld te geven, of we gaan met respect met elkaar om.”

J. Schuit (62) uit Heerhugowaard vindt ’niet vaccineren hun goed recht’. ,,Maar dan vind ik dat daar ook de nodige consequenties aan verbonden mogen worden. Niet gevaccineerden zullen een hogere zorgpremie gaan betalen, want de kans dat zij de ziekenzorg/ziekenhuizen zwaarder zullen belasten dan gevaccineerden is aanzienlijk groter. Bovendien moeten zij bij bepaalde evenementen en bijeenkomsten vooraf een negatieve testuitslag kunnen aantonen die voor eigen rekening komt. Hopelijk bereiken we de groepsimmuniteit tegen corona door zo veel mogelijk te laten vaccineren, zodat we weer snel terug kunnen naar het ’oude normaal’.”

Geen prik is je goed recht
Marian de Boer-Westerman uit Obdam laat zich niet vaccineren. Ze heeft bedenkingen over ’de (bij)werking op de korte en lange termijn’. „Ik ben geen corona-ontkenner en ik maak deze keuze heel bewust. Vind ik mezelf egoïstisch? Zeker niet. Ik denk dat ik met mijn gezonde levensstijl bijdraag aan een gezonde maatschappij. Ik respecteer ieders keuze en zal me aan de regels houden.”

„Helaas ben ik bevestigd in mijn bedenkingen doordat mijn man flink ziek is geworden na een vaccinatie met het Modernavaccin. Hij was geadviseerd, als patiënt met een auto-immuunziekte, om zich te laten vaccineren en herstelt nu van een pericarditis (ontsteking hartzakje), wat er van verdacht wordt een bijwerking te zijn.”

„Zelf laat ik mij niet vaccineren, maar heb aangegeven ook geen behandeling of ziekenhuisopname te willen”, laat Toos Borg (72) uit Blokker weten. Ze vindt dat ’het leven niet eindeloos hoeft te worden verlengd’. „Als er wat minder mensen overblijven zou het ook beter zijn voor het milieu.” Ze leeft gezond, eet biologische groente, geen suiker en melk en minder vlees. „Beweging en afstand houden heeft mij tot nu toe geen besmetting opgeleverd. Ik laat mij bij elk hoestje testen omdat ik niemand wil besmetten.”

„Persoonlijk vind ik zeer verontrustend dat roekeloos gezonde mensen, jonge mensen die amper iets te vrezen hebben van dit virus, nu door de maatschappij gedwongen worden om mee te doen aan dit experiment. Alsof het zonder risico de enige uitweg uit de pandemie zou zijn”, reageert Johan Schadee (27) uit Alkmaar. Hij spreekt van ’gentherapie waarvan de gevolgen op lange termijn niet bekend zijn’.

Hij is niet de enige die er zo over denkt. Veel ongevaccineerden zeggen op hun eigen immuunsysteem te vertrouwen, vinden de sterftekans door covid-19 vergelijkbaar met griep en zijn bang voor langetermijneffecten. Schadee: „Ik vind het geen egoïsme maar een vorm van gezond verstand dat mensen zich niet zomaar laten inspuiten met iets wat ze niet nodig hebben.”

Peter Faas (66) uit Julianadorp stelt dat iemand die ’een weloverwogen besluit neemt’ om zich niet te laten vaccineren ’gebruik maakt van zijn rechten als burger.’ „Het besluit om de maatregelen te laten voortduren is een besluit van de regering en het parlement. Er is dus geen sprake van een minderheid die het verpest voor een meerderheid.”

Ed Imming (60) uit Sint Pancras: ,,Dit vaccin is ons door onze strot geduwd om maar meer vrijheid te krijgen op maatregelen.” Die maatregelen moesten volgens Imming worden ingevoerd door onder meer het wegbezuinigen van ic-bedden en personeel. Hij laat zich niet vaccineren omdat hij er geen vertrouwen in heeft. ,,Ik voel me hierdoor als paria, uitgesloten van alles met minieme mogelijkheden om op vakantie te gaan of concerten. Ik ben gelukkig baas over mijn eigen lichaam.”

Geld verdienen
„’Big pharma’ wil vooral heel veel geld verdienen, en zonder enige aansprakelijkheid”, reageert Jetty van der Graaf, orthomoleculair therapeut uit Kortenhoef. „Er wordt niets geadviseerd om te zorgen voor je gezondheid en je eigen afweer te stimuleren.”

„Ik heb goede reden om mij niet te laten vaccineren”, meldt E. van der Ploeg (70) uit Sassenheim. „Dit is vanwege allergische reacties op medicijnen. In het verleden ben ik in shock geraakt in het ziekenhuis na een operatie. Men heeft destijds gezegd dat ik zo weinig mogelijk lichaamsvreemde stoffen moest laten spuiten of gebruiken. Ik gebruik geen medicijnen.” Haar echtgenoot is wel twee keer gevaccineerd. „Wij hebben verschil van mening hierover. Normaal gesproken is hij bijna nooit ziek, maar twee maanden geleden heeft hij toch een behoorlijke verkoudheid oplopen. Zou het mogelijk kunnen zijn dat je door die vaccinatie (tijdelijk) minder goede weerstand hebt tegen andere virussen?”

Hanny Kamer (87) uit Hilversum vindt het bizar om ongevaccineerden uit te maken voor ’egoïst’. „Daardoor voel ik mij beledigd. Ik ben niet gevaccineerd omdat ik heb nagedacht. Ik heb mij verdiept en veel aandacht besteed om te onderzoeken wat het vaccin met mijn lichaam kan doen en wat de voor- en nadelen daarvan kunnen zijn.”

Sjaak Kuin (60) uit Hoogkarspel noemt vaccineren met BioNTech/Pfizer een medisch experiment. „Grote zorg hierbij is de kans dat het geïnjecteerde synthetische mRNA na inenting het DNA van de (gezonde) persoon permanent kan wijzigen.”

„Godzijdank is vaccineren in Nederland (nog) vrijwillig en mogen mensen zelf beslissen wat ze met hun lichaam doen’’, laat jongerencoach Maaike Berbée uit Anna Paulowna weten. ,,Als je je laat vaccineren ben je geen ’volgzaam schaap’ en als je je (nog) niet laat vaccineren ben je geen ’virus-waanzinwappie’. Laten we ruimte geven aan mensen om (hopelijk zo goed mogelijk geïnformeerd) hun eigen afwegingen te maken. En respecteer het feit dat niet iedereen dezelfde beslissing maakt als jij.”

Volgens Van de Brink (68) uit Heemskerk worden besmettingscijfers ’opgekrikt’ en geven bepaalde artsen ’de gevaccineerden hooguit drie jaar om te overleven’. „Dit alles klopt met het doel wat het ’world economic forum’ voor ogen heeft, depopulatie!”

Theo Vos uit Laren vindt het een ’schande’ om een ’groep weldenkende mensen die zich bewust niet laten vaccineren’ neer te zetten als egoïsten. Volgens Vos vormt ’een gezonde levenshouding een basis tegen ziekten’. „Dus gezond en matig eten, voldoende beweging, niet te veel stress, een gezond vertrouwen in het eigen afweersysteem, et cetera. Op dit moment is meer dan vijftig procent van Nederland zwaarlijvig met een onderliggende aandoening en dit neemt alleen maar toe.”

Zot
„Om niet gevaccineerden egoïstisch te noemen is te zot voor woorden”, reageert Jan Molenkamp uit Beverwijk. „We leven op het ogenblik in een testmaatschappij, en vele maatregelen raken kant noch wal en maken alles kapot. Er is maar één manier om dit op te lossen en dat is stoppen met testen en doorgaan met je leven.”

Jean van Laveer uit Haarlem vindt het ’een schande’ dat een biermerk adverteert met de slogan: ’The night belongs to the vaccinated’. Ook de GGD-actie ’sjansen met Janssen’ noemt hij ’betutteling’. „Het blijkt wel weer dat je het vaccin voor jezelf neemt en niet voor een ander aangezien nu ook bekend is gemaakt dat een gevaccineerde het virus ook verspreid na volledige vaccinatie. Wat mogen ons leven niet laten dicteren door angst.”

„Ik weiger heel bewust een vaccinatie”, meldt Noortje van den Berg (36) uit Anna Paulowna. „En dit is niet omdat ik mensen langer wil laten vastzitten aan maatregelen. Sterker nog, ik zou graag zien dat meer mensen weigeren de maatregelen te volgen. Ik weiger deze prik omdat ik vertrouwen heb in mijn eigen immuunsysteem.”

Ineke de Jong (75) uit Zandvoort: „Iedereen heeft het recht te beslissen of hij/zij wel of niet gevaccineerd wil worden. Ik zelf ben na aarzeling wel gevaccineerd.”

„Ik vind dat iedereen zelf mag beslissen of je je wel of niet wil laten vaccineren”, stelt Leny Schepers (69) uit Purmerend. „Ikzelf ben gevaccineerd. Maar ik heb ook begrip voor degene die zich afvraagt: ’Wat brengt dat op langere termijn?’ Vooral voor de jongeren. Voor het uitzoeken voor andere ziektes doen ze er jaren over en nu in een klein jaar tijd is er een vaccinatie.”

Mint Gabriëlse uit Alkmaar noemt het ’aannemelijk’ dat gevaccineerden ’juist de grote verspreiders zijn van dit virus’. „Omdat ze zich veilig achten en zich aan geen enkele regel meer houden. Een goed voorbeeld daarvan is dat ze op je lip staan in de supermarkt en wanneer je vraagt afstand te houden, je de opmerking krijgt: ’Ik ben gevaccineerd’. Ook moet je steeds lezen dat er nog een derde prik moet komen of dat het Jansen vaccin amper werkt, nota bene het vaccin waar Hugo de Jonge pubers mee naar de vaccinatiestraten heeft gelokt onder het mom ’dansen met Jansen’. En dit terwijl kinderen zonder onderliggend lijden helemaal niet ziek worden van corona.”

(Tekst gaat door onder de foto)
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  donderdag 9 september 2021 @ 02:39:27 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273516
Keuzes hebben al sinds het bestaan vd mensheid consequenties. Maar ineens is dat niet meer aanvaardbaar 8)7
pi_201273525
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is mijn punt niet. Waarom mogen keuzes ineens geen consequenties meer hebben?
Speelt trouwens al langer dan Covid19
Covid of corona virussen hebben niet dezelfde eigenschappen als andere virussen. Vaak wordt mazelen aangehaald maar dat is een compleet ander virus met andere kenmerken. Ten eerste muteert het mazelen virus niet op de punten waar de vaccins op gebouwd zijn. Ten tweede dragen we permanent anti stoffen bij ons tegen mazelen wat niet het geval is bij corona virussen. Ander voorbeeld is het griep vaccin wat veel minder effectief is maar daar vaccineren we ook niet iedereen mee want dan zouden we er niet eens genoeg hebben bijvoorbeeld. Je kan niet elk virus 1 op 1 vergelijken met anderen virussen.
  donderdag 9 september 2021 @ 02:44:18 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 02:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Covid of corona virussen hebben niet dezelfde eigenschappen als andere virussen. Vaak wordt mazelen aangehaald maar dat is een compleet ander virus met andere kenmerken. Ten eerste muteert het mazelen virus niet op de punten waar de vaccins op gebouwd zijn. Ten tweede dragen we permanent anti stoffen bij ons tegen mazelen wat niet het geval is bij corona virussen. Ander voorbeeld is het griep vaccin wat veel minder effectief is maar daar vaccineren we ook niet iedereen mee want dan zouden we er niet eens genoeg hebben bijvoorbeeld. Je kan niet elk virus 1 op 1 vergelijken met anderen virussen.
Dat is het punt niet.
Waarom is consequenties van je daden aanvaarden ineens collectief een nono?
  donderdag 9 september 2021 @ 02:47:29 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201273530
Maar goed, ik drijf het op de spits nu.
Ga maar braaf slapen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: