Klopt.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekker gemakkelijk, en dan een rant afsteken.
Bepaal jij niet.quote:Beter vul je niet van alles in voor anderen.
Waar is die 6 maanden eigenlijk op gebaseerd? Kan dat niet gewoon naar oneindig?quote:Op donderdag 9 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan is hun QR code toch niet meer geldig, na die periode? Dacht dat ze daar TVT voor wilden gebruiken.
Ik heb 't gevoel dat dat geen óf maar eerder wanneer wordt jammer genoegquote:Op donderdag 9 september 2021 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de QR code dus wel eerst gebruikt gaan worden.
quote:Op donderdag 9 september 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
Als jullie de vaccinatiegraad van jullie gemeente even willen nakijken, ik heb er een makkelijk tooltje voor gemaakt:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie/
Nee die zijn volledig gevaccineerd. Dat vervalt niet na een half jaarquote:Op donderdag 9 september 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
Het AD heeft overigens ook een interactieve kaart van alle gemeentes:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aa547731/
[..]
Nouja het is geen onderrapportage van de vaccinaties, want die mensen hebben maar een vaccinatie gehad, maar inderdaad volgens de overheid zijn die voor een half jaar na de besmetting volledig gevaccineerd. Wat ik overigens een slecht idee vindt, want dan moeten er dus allemaal mensen na een half jaar weer een prik nemen en veel zullen dat vergeten.
Ik beantwoord het maar even zelf. JA! die kan naar oneindigquote:Op donderdag 9 september 2021 11:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Waar is die 6 maanden eigenlijk op gebaseerd? Kan dat niet gewoon naar oneindig?
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1605quote:Monica Gandhi, an infectious disease doctor and professor of medicine at the University of California San Francisco, says we have evidence that T and B cells can confer lifelong protection against certain diseases similar to covid-19. A well known Nature paper from 2008 found that 32 people born in 1915 or earlier still retained some level of immunity against the 1918 flu strain, 90 years hence.9 “That is really profound,” she says.
Poeh hee, nu heb je me, hoor.quote:
Mooi, dan kunnen we deze non-discussie stoppenquote:Op donderdag 9 september 2021 11:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Maar dat was ook het doel helemaal niet.
Dat is ie al volgens Nederlandse standaardquote:Op donderdag 9 september 2021 11:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik beantwoord het maar even zelf. JA! die kan naar oneindig
[..]
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1605
Is dat onlangs veranderd? Het stond eerst wel in mijn coronacheck maar nu niet meer inderdaad.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee die zijn volledig gevaccineerd. Dat vervalt niet na een half jaar
https://www.nu.nl/coronav(...)wijs-te-krijgen.htmlquote:Vanaf juli kan via de app de verklaring van een doorgemaakte besmetting worden aangevraagd voor het toegangsbewijs. Die is geldig tot een half jaar na het moment dat de besmetting werd aangetoond met een positieve coronatest.
Na dat half jaar is het herstelbewijs niet meer geldig en is weer een negatieve coronatest nodig. Een vaccinatie is op dit moment nog niet voldoende om een Nederlands toegangsbewijs te kunnen krijgen. Mogelijk wordt dat het later wel.
Niet iedereen hoeft ermee naar het buitenland. Overigens verschillen de regels per land. Maar de meeste landen accepteren voor zover ik weet een recente besmetting in de afgelopen 180 dagen.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:30 schreef speknek het volgende:
Ik heb zelf sowieso de tweede gehaald, want in het buitenland telt alleen de vaccinatie, dus het is een beetje een loos punt van de Nederlandse overheid, en zorgt er daarnaast voor dat we slechter op de ranglijst staan, maar goed.
Individuele vrijheid is absoluut een groot goed.quote:Op donderdag 9 september 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, nee eigenlijk weet ik het wel. Dondersgoed zelfs. De hele gedachte van grondrechten is juist de bescherming tegen dit soort absurde redeneringen. De gedachte dat de mens in de basis vrij is om zijn eigen leven in te richten. Natuurlijk heb je landen waar het collectief boven alles gaat (China) maar dat zijn nou niet bepaald prettige landen. En dat heeft een reden.
Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.quote:Op donderdag 9 september 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
77% van de volwassen Nederlanders is gevaccineerd, beschermd.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.
Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
Omdat ze waarschijnlijk (bepaalde) maatregelen gaan nemen als de ziekenhuisbelasting stijgt.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef Za het volgende:
[..]
77% van de volwassen Nederlanders is gevaccineerd, beschermd.
Belangrijker, met name de hoog risicogroepen zijn gevaccineerd, als eersten. Daar ligt het percentage gevaccineerden op bijna 90%.
Waarom nog op de tanden bijten?
Wat heeft mijn vaccin nemen in Limburg te maken met jouw vrijheid in Groningen. Ik persoonlijk ontneem jou niet die vrijheden maar het is de overheid die jou beperkingen oplegt en niet heeft gezorgd voor voldoende zorgcapaciteit.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.
quote:Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.ja, dit werkt zo niet heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misschien dat dit kan slaan op mensen die met HIV-spuiten naar feestjes gaan of iemand bewust in zijn gezicht kuchen als je weet dat je ziek bent
niet op het verplichten van medische ingrepen met het dreigement van uitsluiting of andere gevolgen
maar dat snap je zelf hopelijk ook wel
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 12:15:04 ]
Altijd handig.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
Lijst van covid gerelateerde nieuwsberichten: https://www.usnews.com/topics/subjects/coronavirus
Zo werkt het toch wel. Ben je bekend met de 'Tragedy of the commons'? Individuele vrijheid is niet het hoogste goed, wanneer al deze individuele vrijheden bij elkaar opgeteld negatief uitpakken voor het collectief.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, dit werkt zo niet he
misschien dat dit kan slaan op mensen die met HIV-spuiten naar feestjes gaan of iemand bewust in zijn gezicht kuchen als je weet dat je ziek bent
niet op het verplichten van medische ingrepen met het dreigement van uitsluiting of andere gevolgen
maar dat snap je zelf hopelijk ook wel![]()
Jouw vrijheid om je te laten vaccineren bestaat bij de gratie in hoeverre de keuze om je niet te laten vaccineren haar weerslag heeft op de vrijheid en veiligheid van anderen.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En tevens probeer je mijn vrijheid te ontnemen om zelf te mogen bepalen of ik me al dan niet laat vaccineren.
ja daar ben ik bekend meequote:Op donderdag 9 september 2021 12:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Zo werkt het toch wel. Ben je bekend met de 'Tragedy of the commons'? Individuele vrijheid is niet het hoogste goed, wanneer al deze individuele vrijheden bij elkaar opgeteld negatief uitpakken voor het collectief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |