abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201276136
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lekker gemakkelijk, en dan een rant afsteken.
Klopt.

quote:
Beter vul je niet van alles in voor anderen.
Bepaal jij niet.
pi_201276152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan is hun QR code toch niet meer geldig, na die periode? Dacht dat ze daar TVT voor wilden gebruiken.
Waar is die 6 maanden eigenlijk op gebaseerd? Kan dat niet gewoon naar oneindig?
pi_201276166
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet de QR code dus wel eerst gebruikt gaan worden.
Ik heb 't gevoel dat dat geen óf maar eerder wanneer wordt jammer genoeg :)
  donderdag 9 september 2021 @ 11:25:04 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201276174
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
Als jullie de vaccinatiegraad van jullie gemeente even willen nakijken, ik heb er een makkelijk tooltje voor gemaakt:

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie/
^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 september 2021 @ 11:27:19 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201276191
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:11 schreef speknek het volgende:
Het AD heeft overigens ook een interactieve kaart van alle gemeentes:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aa547731/
[..]
Nouja het is geen onderrapportage van de vaccinaties, want die mensen hebben maar een vaccinatie gehad, maar inderdaad volgens de overheid zijn die voor een half jaar na de besmetting volledig gevaccineerd. Wat ik overigens een slecht idee vindt, want dan moeten er dus allemaal mensen na een half jaar weer een prik nemen en veel zullen dat vergeten.
Nee die zijn volledig gevaccineerd. Dat vervalt niet na een half jaar
pi_201276206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:23 schreef zoost het volgende:

[..]
Waar is die 6 maanden eigenlijk op gebaseerd? Kan dat niet gewoon naar oneindig?
Ik beantwoord het maar even zelf. JA! die kan naar oneindig

quote:
Monica Gandhi, an infectious disease doctor and professor of medicine at the University of California San Francisco, says we have evidence that T and B cells can confer lifelong protection against certain diseases similar to covid-19. A well known Nature paper from 2008 found that 32 people born in 1915 or earlier still retained some level of immunity against the 1918 flu strain, 90 years hence.9 “That is really profound,” she says.
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1605
pi_201276215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Klopt.
[..]
Bepaal jij niet.
Poeh hee, nu heb je me, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201276220
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Poeh hee, nu heb je me, hoor.
Nee, niet echt. Maar dat was ook het doel helemaal niet.
pi_201276229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Maar dat was ook het doel helemaal niet.
Mooi, dan kunnen we deze non-discussie stoppen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 september 2021 @ 11:30:54 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201276234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:28 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik beantwoord het maar even zelf. JA! die kan naar oneindig
[..]
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1605
Dat is ie al volgens Nederlandse standaard

Kan in het buitenland wel wat anders worden gevraagd als eis
  donderdag 9 september 2021 @ 11:30:59 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_201276236
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee die zijn volledig gevaccineerd. Dat vervalt niet na een half jaar
Is dat onlangs veranderd? Het stond eerst wel in mijn coronacheck maar nu niet meer inderdaad.

Bij invoering was het wel een half jaar:
quote:
Vanaf juli kan via de app de verklaring van een doorgemaakte besmetting worden aangevraagd voor het toegangsbewijs. Die is geldig tot een half jaar na het moment dat de besmetting werd aangetoond met een positieve coronatest.

Na dat half jaar is het herstelbewijs niet meer geldig en is weer een negatieve coronatest nodig. Een vaccinatie is op dit moment nog niet voldoende om een Nederlands toegangsbewijs te kunnen krijgen. Mogelijk wordt dat het later wel.
https://www.nu.nl/coronav(...)wijs-te-krijgen.html

Ik heb zelf sowieso de tweede gehaald, want in het buitenland telt alleen de vaccinatie, dus het is een beetje een loos punt van de Nederlandse overheid, en zorgt er daarnaast voor dat we slechter op de ranglijst staan, maar goed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201276302
Als je ziet wat de vaccinatiegraden zijn van de verschillende gemeentes en de beweegredenen zijn om niet te vaccineren zou ik concluderen dat het inzetten van TvT op plekken als horeca/bioscopen echt geen zoden aan de dijk gaat zetten voor de vaccinatiegraad.
pi_201276315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:30 schreef speknek het volgende:
Ik heb zelf sowieso de tweede gehaald, want in het buitenland telt alleen de vaccinatie, dus het is een beetje een loos punt van de Nederlandse overheid, en zorgt er daarnaast voor dat we slechter op de ranglijst staan, maar goed.
Niet iedereen hoeft ermee naar het buitenland. Overigens verschillen de regels per land. Maar de meeste landen accepteren voor zover ik weet een recente besmetting in de afgelopen 180 dagen.
pi_201276425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, nee eigenlijk weet ik het wel. Dondersgoed zelfs. De hele gedachte van grondrechten is juist de bescherming tegen dit soort absurde redeneringen. De gedachte dat de mens in de basis vrij is om zijn eigen leven in te richten. Natuurlijk heb je landen waar het collectief boven alles gaat (China) maar dat zijn nou niet bepaald prettige landen. En dat heeft een reden.

Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
Individuele vrijheid is absoluut een groot goed.
Maar daar moet wel een grens aan zitten. Omdat iemand het persoonlijk het belangrijk zou vinden om iets heel slechts te doen, iets gevaarlijks en iets schadelijks...
Moet je dat dan door laten gaan want individuele vrijheid?

Nee.... (althans ik hoop maar dat je nee zegt).
Zelfde voor iets wat gewoon wetenschappelijk vast staat als goed werkend en beschermend voor iedereen.
pi_201276436
In Veiligheidheidsregio Brabant-Noord is de 2004-2009 groep voor 64% tenminste 1x gevaccineerd
In Veiligheidheidsregio Flevoland is de 2004-2009 groep voor 39% tenminste 1x gevaccineerd

Het gemiddelde over veiligheidsregio's ligt iets boven de 50%

Voor <2004 is het :
Brabant-Noord 86%
Flevoland 73%
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201276509
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201276598
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

Dan moeten we maar op de tanden bijten tijdens die pieken.

Of gaan we nog tot weet ik hoe lang iedereen regeltjes opleggen om wat extra IC-opnames te voorkomen. Het is ook wel een keer mooi geweest hoor.
77% van de volwassen Nederlanders is gevaccineerd, beschermd.

Belangrijker, met name de hoog risicogroepen zijn gevaccineerd, als eersten. Daar ligt het percentage gevaccineerden op bijna 90%.

Waarom nog op de tanden bijten?
  donderdag 9 september 2021 @ 12:10:34 #293
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201276737
Lijst van covid gerelateerde nieuwsberichten: https://www.usnews.com/topics/subjects/coronavirus
are we infinite or am I alone
pi_201276749
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef Za het volgende:

[..]
77% van de volwassen Nederlanders is gevaccineerd, beschermd.

Belangrijker, met name de hoog risicogroepen zijn gevaccineerd, als eersten. Daar ligt het percentage gevaccineerden op bijna 90%.

Waarom nog op de tanden bijten?
Omdat ze waarschijnlijk (bepaalde) maatregelen gaan nemen als de ziekenhuisbelasting stijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 9 september 2021 @ 12:12:20 #295
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201276762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En die individuele vrijheid houdt op wanneer je door jouw vrijheid anderen de kans ontneemt hun eigen recht op vrijheid te ontplooien.
Wat heeft mijn vaccin nemen in Limburg te maken met jouw vrijheid in Groningen. Ik persoonlijk ontneem jou niet die vrijheden maar het is de overheid die jou beperkingen oplegt en niet heeft gezorgd voor voldoende zorgcapaciteit.
En tevens probeer je mijn vrijheid te ontnemen om zelf te mogen bepalen of ik me al dan niet laat vaccineren.
pi_201276771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, dit werkt zo niet he

misschien dat dit kan slaan op mensen die met HIV-spuiten naar feestjes gaan of iemand bewust in zijn gezicht kuchen als je weet dat je ziek bent

niet op het verplichten van medische ingrepen met het dreigement van uitsluiting of andere gevolgen

maar dat snap je zelf hopelijk ook wel :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 12:15:04 ]
pi_201276821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
Lijst van covid gerelateerde nieuwsberichten: https://www.usnews.com/topics/subjects/coronavirus
Altijd handig.
  donderdag 9 september 2021 @ 12:18:19 #298
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201276822
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja, dit werkt zo niet he

misschien dat dit kan slaan op mensen die met HIV-spuiten naar feestjes gaan of iemand bewust in zijn gezicht kuchen als je weet dat je ziek bent

niet op het verplichten van medische ingrepen met het dreigement van uitsluiting of andere gevolgen

maar dat snap je zelf hopelijk ook wel :)

Zo werkt het toch wel. Ben je bekend met de 'Tragedy of the commons'? Individuele vrijheid is niet het hoogste goed, wanneer al deze individuele vrijheden bij elkaar opgeteld negatief uitpakken voor het collectief.
Weisst
pi_201276830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En tevens probeer je mijn vrijheid te ontnemen om zelf te mogen bepalen of ik me al dan niet laat vaccineren.
Jouw vrijheid om je te laten vaccineren bestaat bij de gratie in hoeverre de keuze om je niet te laten vaccineren haar weerslag heeft op de vrijheid en veiligheid van anderen.
pi_201276834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:18 schreef erkel het volgende:

[..]
Zo werkt het toch wel. Ben je bekend met de 'Tragedy of the commons'? Individuele vrijheid is niet het hoogste goed, wanneer al deze individuele vrijheden bij elkaar opgeteld negatief uitpakken voor het collectief.
ja daar ben ik bekend mee

maar pak het er vooral bij om je zieke gedachtes mee goed te praten _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')