Maar ik las wel weer dat de eigen bijdrage op de lange baan is geschoven. Kan twee dingen zijn, of politiek compromis of een volgende stap.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit betekent ook dat ze waarschijnlijk niet over zullen gaan tot het testen van gevaccineerden, want dan valt het privilege van gevaccineerden weg, terwijl dat dus blijkbaar juist het doel is: het aantrekkelijk maken je te laten vaccineren door allerlei obstakels op te werpen voor niet-gevaccineerden.
Ja, dat denk ik dus ook. Voor grote evenementen willen mensen zich best laten testen. Kleine uitjes waarvoor een QR-code nodig is, worden dan waarschijnlijk gewoon niet gedaan door mensen die zich niet willen laten vaccineren. En ik kan me niet voorstellen dat kleine, lokale horeca opeens van stamgasten een groen vinkje gaat eisen, dus daar kan iedereen gewoon naar binnen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:47 schreef groenen het volgende:
[..]
Gaat niet werken. De grote groepen ongevaccineerde (bijbelbelt en allochtonen in de grote steden) zijn echt niet onder de indruk van musea en theater.
Dit is in gaan tegen de wet en beloftes van geen vaccinatiedwang en -drang. Het nu opperen is symbool van de onbetrouwbaarheid van peppie en kokkie.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hetgeen schandalig is. Bij invoering werd beloofd dat dit systeem alleen gebruikt zou worden om dingen eerder mogelijk te maken…
Maar goed, dat is waarschijnlijk net zo als de bovenst liggende avondklok….
Jep.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zat Hugo laatst ook niet in een voetbalstadion?
Doe maar wegwezen idd.quote:
Ik persoonlijk ook niet, dit is gewoon trekken aan een dood paard. Net alsof die mensen na een half jaar intensieve prikpropaganda wel opeens overstag gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:47 schreef groenen het volgende:
[..]
Gaat niet werken. De grote groepen ongevaccineerde (bijbelbelt en allochtonen in de grote steden) zijn echt niet onder de indruk van musea en theater.
Nee, hij stond. Niet geplaceerd.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zat Hugo laatst ook niet in een voetbalstadion?
Ik kwam deze tweet tegen naar aanleiding van de tweet van @Haagsquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik las wel weer dat de eigen bijdrage op de lange baan is geschoven. Kan twee dingen zijn, of politiek compromis of een volgende stap.
Ik vind het in ieder geval een schandaal en weer een mooi voorbeeld voor een presentatie “waarom je voorzichtig moet zijn met nieuwe bevoegdheden voor de overheid”…
Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van vrijwillig?quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kwam deze tweet tegen naar aanleiding van de tweet van @:Haags
[ twitter ]
Die kerel kun je toch niet meer vertrouwen?
Op mijn werk mag iedereen het halen in een bepaalde week en dan komt er een prikker. Volgens mij haalt ongeveer de helft de prik.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:27 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kan mij in jouw geval jouw gevoel ook goed voorstellen.
Dit beleid is gewoon enorm schadelijk, niet alleen voor eventuel herstel van allerlei sectoren maar ook voor het vertrouwen in de overheid. (Wat volgens mij echt op een dieptepunt is inmiddels)
[..]
Griepprik is sowieso toch pas vanaf een bepaalde leeftijd toch?
Nee, maar dat kon je al een tijdje niet, dat is het probleem. Hij had wmb weggestuurd moeten worden toen in december bleek dat-ie het vaccinatieprogramma helemaal niet had voorbereid, terwijl een week daarvoor nog tegen de krant had gezegd dat de GGD er niet direct bij betrokken zou zijn en dat er geen grote vaccinatielocaties hoefden worden ingericht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie je het vraagt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van vrijwillig?
“Omstandigheden zijn veranderd sindsdien, delta variant, yada ya”quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ twitter ]
Idem voor alle rokers, hardrijders, suikerconsumenten, mensen met obesitas, etc. Allemaal extra zorgdruk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:36 schreef Adames het volgende:
[..]
We laten ons land toch niet gijzelen door ongevaccineerden.
Alternatief is ze zonder behandeling op straat laten creperen.
Of operaties van kankerpatienten uitstellen.
Kies maar.
Dit gaat over coronamelder hè? Niet dat dat heel veel uitmaakt, principe is hetzelfde. Maar wel een belangrijke nuance.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ twitter ]
Waarom kunnen mensen niet gewoon de prik nemen (los van de personen waarbij het niet kan). Gejank moet maar is over zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Krijgen de mensen die al van tevoren zeiden dat het veel te lang zou dooretteren ed toch weer gelijk.
Waarom kan de overheid zich nou niet gewoon een keer aan hun beloftes houden?
Kan daar echt totaal niks over vinden dus lijkt me een broodje aap verhaal... En als je gewoon je goede verstand gebruikt is het vrij helder dat vaccinatie vele voordelen heeft in vergelijking met geen vaccinatie... Zeker als het gaat om de kans ernstig ziek te worden...quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik vroeg of het wel/niet problemen oplevert, niet of het met 2/3 weken weg is.
Verder zei ik dat je de voor en nadelen tegen elkaar moet afzetten.
Allemaal voorbeelden van een totaal andere orde dan de zorgdruk die de ongevaccineerde lui kunnen veroorzaken.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Idem voor alle rokers, hardrijders, suikerconsumenten, mensen met obesitas, etc. Allemaal extra zorgdruk.
Kies maar.
Drogreden. Belofte was: we doen TvT alleen om dingen eerder mogelijk te maken. Nu gaat het ingezet worden als dwangmiddel. Dat is gewoon een vinger hand verhaal. Iets met een sociaal contract enzo.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
Waarom kunnen mensen niet gewoon de prik nemen (los van de personen waarbij het niet kan). Gejank moet maar is over zijn.
En het gaat het doel voorbij. Wat het doel ook mocht het zijn…quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Drogreden. Belofte was: we doen TvT alleen om dingen eerder mogelijk te maken. Nu gaat het ingezet worden als dwangmiddel. Dat is gewoon een vinger hand verhaal. Iets met een sociaal contract enzo.
Het toont echter het totale waandenken van sommige aan. Daarnaast is het nogal een boude stelling. Welke groep heeft geen vaccinatie? Wat is hun kans op ernstig verloop? Hebben ze Corona gehad en dus toch beschermd? Hoe hoog is de bescherming van de 1e vaccinatiegroep nog? Etc. Dus je weet helemaal niet wat de eventuele zorgdruk kan zijn van 'ongevaccineerde lui'.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Allemaal voorbeelden van een totaal andere orde dan de zorgdruk die de ongevaccineerde lui kunnen veroorzaken.
Wat zijn we eigenlijk ver afgegleden als samenleving dat mensen bereid zijn een ander te dwingen zich te laten vaccineren zodat ze zelf weer naar de kroeg kunnen. Dat laagje samenleving waar altijd over gesproken werd is nog dunner dan ik dacht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Drogreden. Belofte was: we doen TvT alleen om dingen eerder mogelijk te maken. Nu gaat het ingezet worden als dwangmiddel. Dat is gewoon een vinger hand verhaal. Iets met een sociaal contract enzo.
Ja maar hunniequote:Op vrijdag 3 september 2021 20:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Idem voor alle rokers, hardrijders, suikerconsumenten, mensen met obesitas, etc. Allemaal extra zorgdruk.
Kies maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |