abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:27:19 #51
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201199079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Geef je helemaal gelijk.
Kan mij in jouw geval jouw gevoel ook goed voorstellen.

Dit beleid is gewoon enorm schadelijk, niet alleen voor eventuel herstel van allerlei sectoren maar ook voor het vertrouwen in de overheid. (Wat volgens mij echt op een dieptepunt is inmiddels)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. De meeste mensen die de griepprik aangeboden krijgen, halen die ook.
De rest van Nederland wordt sws niet zo ziek van de griep.
Griepprik is sowieso toch pas vanaf een bepaalde leeftijd toch?
pi_201199087
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje van journalist van het ND. De moeite waard.
We steken de spuit niet zelf in je arm terwijl je tegenstribbeld dus het is geen dwang.

Wat een lelijk woordspelletje.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:28:38 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201199097
Voor een internationale (vlieg)reis of een groot festival oke, maar voor het terras of het museum, flikker toch op man :')
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:30:42 #54
3542 Gia
User under construction
pi_201199132
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:26 schreef Johannes788 het volgende:

Dat kan je ook van corona zeggen dat je daar niet zo ziek van wordt als gezond mens ;)
Dat ligt aan de leeftijd en gezondheid. Maar discrimineren op leeftijd, mag niet.

Dus niet: onder de 40 geen check, boven de 40 wel. Gewoon iedereen checken.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:33:30 #55
3542 Gia
User under construction
pi_201199167
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:27 schreef S95Sedan het volgende:
Griepprik is sowieso toch pas vanaf een bepaalde leeftijd toch?
Niet per se. Ook jongere mensen met, bijvoorbeeld, hartaandoeningen en COPD-patienten komen ervoor in aanmerking.
En nog andere aandoeningen.
pi_201199181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voor een internationale (vlieg)reis of een groot festival oke, maar voor het terras of het museum, flikker toch op man :')
In gidsland is dit al gemeengoed hoor. BIST DU GEIMPFT???
I'll give you something to do
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:36:36 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201199216
quote:
Dan ga ik in ieder geval niet meer. Wat een onzin. Dit is gewoon pesten.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:36:42 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201199219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:34 schreef galantis het volgende:

[..]
Duzen nein nein nein, sind Sie geimpft?
pi_201199233
quote:

[..]
"Gaat je geen reet aan, teringmof"
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:40:21 #60
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201199285
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Weten we inmiddels dan al wat de lange termijn effecten zijn of dat "natuurlijk" oplopen van het virus geen verhoogde resistantie geeft?
Als je een beetje inleest en nadenkt.. Lange Termijn effecten zijn zeer onwaarschijnlijk gezien onze ervaring met andere vaccins. Ook met de mRNA vaccins hebben we inmiddels genoeg ervaring (langer dan 10 jaar) om daarvan hetzelde te zeggen.

Ook zijn de eerste onderzoeken binnen die bewijzen dat de pfizer net zo effectief is als natuurlijke besmetting.

Wat wel zo is dat natuurlijke besmetting langer bescherming bied.

Dat betekent niet dat je geen vaccinatie moet nemen, want het risico op ernstig verloop bij natuurlijke besmetting is aanzienlijk groter dan de kans op een ernstige bijwerkingen van de vaccins.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:41:32 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201199304
quote:

[..]
Duitsland is dan ook helemaal geen gidsland.
pi_201199317
quote:
De Jonge: denkbaar dat werkgever om coronatoegangsbewijs vraagt
Het is "in sommige settings" denkbaar dat werkgevers hun personeel vragen om met een coronatoegangsbewijs aan te tonen dat zij gevaccineerd zijn tegen het coronavirus, recent negatief zijn getest of al een infectie hebben doorgemaakt. Dat zegt demissionair zorgminister Hugo de Jonge, nog zonder concrete voorbeelden te noemen.

De werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland roepen het kabinet op dergelijke controles bij werknemers in het bedrijfsleven toe te staan. Zij zeggen dat werkgevers die mogelijkheid nodig hebben om een veilige werkomgeving te kunnen garanderen.
https://dvhn.nl/binnenlan(...)vraagt-27023642.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:44:09 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201199335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vragen mag. Ik zou nooit antwoorden. Gaat ze geen flikker aan.
pi_201199372
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Vragen mag. Ik zou nooit antwoorden. Gaat ze geen flikker aan.
Meeste werknemers hebben een tijdelijk contract. Je vergroot je kansen enorm om 'niet meer in het team te passen'
of 'te weinig progressie te tonen' door geen antwoord te geven.
pi_201199407
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:58 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of het realistisch is te verwachten dat de vaccinatiegraad nog veel hoger kan worden dan-ie nu al is, eerlijk gezegd. Als je nu nog weigert, kan ik me moeilijk voorstellen dat je het alsnog gaat nemen.
Kijkend naar het verschil tussen 'wil wel' en 'heeft vaccin daadwerkelijk genomen' valt er echt nog wel veel te winnen. Er is een vrij substantiële groep die met een licht zetje zo die prik gaat halen. Tel daar nog een groep bij op die liever niet wil, maar ook geen zin heeft in gezeik, en je zit al zo 10 à 15% hoger.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201199453
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Meeste werknemers hebben een tijdelijk contract. Je vergroot je kansen enorm om 'niet meer in het team te passen'
Jij werkt niet in de IT zeker?
pi_201199472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jij werkt niet in de IT zeker?
Nee, maar ik heb mijn vaccinatiepaspoort gewoon dus ik heb weinig te vrezen van deze nieuwe maatregelen.
pi_201199506
Wat heeft ie een dikke kop met die baard, zeg.
pi_201199590
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Op het moment dat je zonder paspoortje niet naar school of werk kan, dan kan je toch met goed fatsoen van een vrije keus niet meer spreken? Wat is het volgende, ook geen bijstand omdat je je re-integratie tegenwerkt?

Compleet van de pot gerukt.
pi_201199658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En maar janken dat er personeelstekort is.
pi_201199666
quote:
Toch knap hoe het gaat van 'het kabinet denkt erover na' naar 'het wordt ingevoerd voor terrassen'.

Dit is wat er staat in de brief:
quote:
Het kabinet zal het OMT advies vragen of, en op welke wijze de komende periode verantwoord invulling kan worden gegeven aan de scenario’s die het OMT eerder heeft geschetst2. Vragen die hierbij centraal staan zijn: op welke wijze kan een volgende stap om te versoepelen, inclusief het mogelijk laten vervallen van de veilige afstandsnorm, vormgegeven worden? Welke eventuele restrisico’s voorziet het OMT hierbij en in welke settings zullen deze zich naar verwachting voordoen? Het kabinet overweegt om voor settings met verhoogde besmettingsrisico’s, coronatoegangsbewijzen te introduceren als mitigerende maatregel. Inzet van coronatoegangsbewijzen is denkbaar zonder drempel of vanaf een bepaalde groepsgrootte. Het gebruik van deze toegangsbewijzen kan bijvoorbeeld worden ingesteld voor de horeca, bij evenementen (waaronder festivals), voor publiek bij professionele sportwedstrijden en voor de vertoning van kunst en cultuur.

(...)

Het kabinet wil alle mogelijke opties openhouden. Een van de mogelijke opties is het openen van sectoren met het gebruik van coronatoegangsbewijzen zoals hierboven geschetst. Bij deze keuze zijn bovenstaande adviezen van het OMT essentieel.
Het kabinet gaat aan het OMT vragen of en hoe het (breder) inzetten van coronabewijzen kan bijdragen aan het veilig heropenen van de samenleving. Een valide vraag lijkt me. En eentje die ook moeilijk als verrassing kan komen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201199708
quote:
27 MINUTEN GELEDEN
De Jonge: werkgevers moeten gesprek aangaan met personeel over vaccinaties
Demissionair minister De Jonge is vooralsnog niet van plan werkgevers meer mogelijkheden te geven toegang te krijgen tot 'corona-informatie' van hun personeel. Hij reageert hiermee op de wens van VNO-NCW en MKB-Nederland om te kunnen zien of hun medewerkers gevaccineerd zijn, negatief getest of hersteld van een coronabesmetting.

De Jonge: "Ik vind dat op de werkvloer het gesprek over vaccinaties nadrukkelijker en indringender gevoerd moet worden, zeker in de zorg." De Jonge wijst erop dat je als werkgever wel degelijk de vraag mag stellen of iemand gevaccineerd is. "Ik zou zeggen: stel hem vooral, maar weet dat iemand er geen antwoord op hoeft te geven." In dat geval kan een werkgever die verantwoordelijk is voor een veilige werkomgeving, aanvullende maatregelen nemen. Bijvoorbeeld die persoon iedere dag te laten testen of beschermende middelen geven.

Ook in de zorg zijn er werknemers die niet gevaccineerd zijn of geen informatie willen verstrekken. De Jonge is daarover met de zorgsector in gesprek. "Registratie van deze informatie mag nu niet. Als de zorg dit wel nodig acht, dan zou daar de wet voor gewijzigd moeten worden", zegt de minister. "Maar zover ben ik nog niet. Ik ben er nog over in gesprek."

Het gebruik van coronatoegangsbewijzen door werkgevers kan wat hem betreft een alternatief zijn voor werkgevers "in een aantal settings", maar De Jonge noemde geen voorbeelden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)iddeld-lichte-daling

Dit is ook weer een mooie :')

Je mag het vragen, maar antwoord hoeven ze niet te geven. Maar je mag wel 'maatregelen' nemen als iemand weigert te antwoorden. Je hebt zwijgrecht maar je word dan wel veroordeeld.

Als een uitzendkracht kun je dus in feite niet meer werken voor je geld zonder vaccin. Dus of je gaat dood van de honger of je gaat prikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2021 19:08:50 ]
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:08:33 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201199730
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je mag het vragen, maar antwoord hoeven ze niet te geven. Maar je mag wel 'maatregelen' nemen als iemand weigert te antwoorden.

Als een uitzendkracht kun je dus in feite niet meer werken voor je geld zonder vaccin. Dus of je gaat dood van de honger of je gaat prikken.
En volgens mij mag er onder de huidige wetgeving helemaal niet om gevraagd worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201199812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je mag het vragen, maar antwoord hoeven ze niet te geven. Maar je mag wel 'maatregelen' nemen als iemand weigert te antwoorden. Je hebt zwijgrecht maar je word dan wel veroordeeld.

Of je begint gewoon lekker voor jezelf _O_ *O*
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:12:40 #75
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201199817
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op het moment dat je zonder paspoortje niet naar school of werk kan, dan kan je toch met goed fatsoen van een vrije keus niet meer spreken? Wat is het volgende, ook geen bijstand omdat je je re-integratie tegenwerkt?

Compleet van de pot gerukt.
Werken is een keuze, je kan ook gewoon onder een brug gaan slapen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')